***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Onnea Masulle ja Katjuskalle pojista! Ja sympatiat Jouskarille; mulla kanssa täällä edessä piiitkä viikonloppu. Perjantaina olin lääkärissä ja odotetusti määrättiin käynnistys maanantaiksi. Hepatoosi ei hirveästi vaivaa ja vauva voi toistaiseksi hienosti, mutta eivät halua ottaa mitään riskejä ja minullehan tämä sopii. Tosin vähän rupeaa jäntskättämään, että mitä on edessä. Hassua, kun sen nyt sitten tietää, että maanantaina klo 7 lähdetään reissuun ja mahatta tullaan takaisin. Supistuksen supistusta ei tunnu, eikä muitakaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole, joten aika varma olen kuitenkin, että maha-asukki joudutaan pesästään häätämään lääkärien toimesta, ei tunnu olevan hänellä mitään omaa kiirettä sieltä pois.

Nyt sitten vaan viimeisiin pyykinpesuihin ja siivouksiin ennen lähtöä. Voimia ja vauvarikasta viikonloppua kaikille!
 
Onnea taas kaikki vauvautuneet :flower: :heart: !Täällä edelleen kasassa ja hirveetä tää odottaminen ja joka aamunen pettymys!Tänään tosin on tullu koko päivän kipeitä suppareita,mut edelleen epäsäännöllisiä,kävin eilen lenkillä ja illalla hempeiltiin ukon kanssa,et täytyy varmaan uusia tänään kun näyttää auttavan!tuliskohan se lähtö ees huomenissa?jokainen päivä yli LA.n on tuskaa...onneks täällä on kohtalotovereita.Kaikki soittelee ja tekstailee et joko,joko?NO EI!Voi kun syntyiskin!Nää supparit onneks jo sattuu ja tuntuu tuolla alavatsalla ja ihan kuin avais paikkoja,tulee paineentunnettakin!Hoh,hoh!Tsempit kaikille muillekkin yliaikaisille,kai ne joskus syntyy =) !
Piizu ja masukki 40+5
 
Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:
:headwall: :headwall: täällä päässä ei todellakaan olla päästy hommiin. Rv 41 on tänään täyttynyt mut mitään ei tapahdu... :headwall:
Maha vaan on sekaisin ettei uloskaan pääse lähteen :headwall: :headwall:

Onko muilla ongelmia koneen kanssa... en pääse tänne sivuille kuin joskus vahingossa... mikähän mättää
 
Piizu Mulla kans sama tunne.. aamulla kun herään ja katson kelloa, niin ottaa tosi paljon päähän kun vieläkään ei mitään tapahtunu. Mulla viel se, että olen jo yli kaks viikkoa ollu poissa kotoa, kun tulin aikaisemmin tänne rovaniemelle synnytystä odottamaan. Kauhia koti-ikävä jo ois. Onneksi mies täälä mukana, mut ilkeetä se on toisten nurkissa tämmösenä bontsona pyöriä
 
Äh paikalla ollaan, ikävä kyllä!

Kohta lenkille jos saisin kipeät supistukset takaisin. Miehen työpaikalla oli tehtaan avajaiset ja avoimet ovet- päivä. Siellä pyörittiin ja luulin että synnytys olisi käynnistynyt, niin kipeitä supistuksia tuli. Mutta oottakaas kun pääsin kotiin niin ne lössähti semmoisiksi epämiellyttäviksi :kieh: Noh, katsotaan jos saatas uutta vauhtia lenkiltä!

Muakin pelottaa jo etukäteen keskiviikko ja mahdollinen pollan leviäminen!

Koiruus ja pentunen rv 39+3
 
Kokonaisena ilmottautuu meikäläinenkin... :kieh: :kieh: :kieh:

Koko pvän on soinut puhelin ja viestiä pukannut.."joko" "joko"...

Mä heitän ton luurin kohta seinään!

Eilen taas saunottiin ja join sen yhden sidukankin mutta p askat...

Koko päivä pyörittiin jumbossa ja uudessa Flamingossa.

Ja kaiken kukkuraks mies lähti varpajaisiin kun tosiaan 2 mun kaveria on jo jakautuneet tämän vkon aikana ...

Meni kyllä selvinpäin ja on puhelin mukana mutta silti..MILLON ON MUN VUORO!!!!!!!!!!!!!???????

Eilen tuli itkukin eka kerran kun jotenki nii turhautti ja ahdisti kertakaikkiaan...

Kun toisaalta pitäs nauttia viel tästäkin-on kuitenkin todella työntäyteiset kuukaudet tulossa edessä päin!

No mulla ei MONTAA PÄIVÄÄ voi olla enää edessä...

(kuitenkin suoritan jonku ennätyksen)

Nyt on pannari uunissa ja pojan ku saa tost nukkumaan ni sit taas sohvalle löhöö ja kattoo BB:tä... :D

41+1
 
Voi ei... NYT KAIKKI SUPPARIT JA MUUT teille jo lasketun ajan ylittäneille!! Ihan ahdistaa jo teidän puolesta. Koittakaa jaksaa, samoin me muut perässä tulijat!

Mä pääsen tänään taas ulos syömään itseni ähkyyn, jeij, kivaa kun saa edes hyää ruokaa! :)
 
puuh, täällä kärvistellään.

Koko päivän tullu satunnaisesti suppareita ja melkeen hermo niitten kanssa menny. Nyt sitten on tunnin verran tullu noin 15 min välein, eli toivoa on että tämä tulis ulos täältä nyt viikonlopun aikana. *taas alkaa* Kohta alkaa esikoisen nukuttaminen täällä ja sit kattoo josko päästäisiin jossain vaiheessa soittamaan pappalle että tulee yöksi meille :) Niin ja saattaa käydä niin tässä (ja todennäköisesti käviskin) että tulis serkun kanssa sama syntymäpäivä, siskonpoika kun syntyi vuosisitten 7.9 :D

Tuun päivittää tilannetta taas kun on jotain kerrottavaa.

nyyttimyy
 
Moroo!! Tekstiä on tullut niin mahottomasti, että perehdyn niihin myöhemmin, nyt tulin kertomaan meidän kuulumisia.
Tyttö syntyi 3.9. klo 19.13, mitat 3610 g/ 50 cm ja pipa 35 cm.

Lapsvedethän tosiaan menivät silloin ti-ke yönä ja käytiin ke aamuna käyrillä ja lääkärissä äippäpolilla. Päästiin kotiin odottelemaan supistuksia ja jos niitä ei olisi tullut, to aamuna oltaisiin käynnistetty. No, käynnistystä ei tarvittu, koska ke puoli kuuden maissa illalla alkoi yhtäkkiä kamalat supparit jatkuvalla syötöllä ja tuntui, että paikat repee :eek: . Heitettiin poika hoitoon ja lähettiin TAYSiin, meikkis kirku kivusta autossa. Sain raahattua itseni synnytysvastaanotolle, kun jalat petti kivusta. Meikkis kärrättiin pyörätuolilla saliin, missä kätilö yritti repiä hikisiä vaatteita päältäni. Kampesin itseni sängylle kun teki jo mieli ponnistaa.. Ja totta tosiaan, sieltä oli pimu jo tuloillaan. Sairaalassa ehdittiin olemaan puolisen tuntia, kun tyttö syntyi, kaiken kaikkiaan synnytyksen kesto kokonaisuudessaan oli 1h 50 min.. Synnytys oli siis nopea ja kipeä..
 
Onnea Hilbertille tyttösestä!! Olipa nopeaa, onneksi ehdit sairaalaan!!

Ja Nyyttimyylle tsemppiä koitokseen, eiköhän se sitä itseään ole.

Mä menen kohta maate, kunhan katson selviytyjät ensin....herätäkseni taas mahan vierestä aamulla, blääh.

Miia ja masu 39+3
 
Onnea Katjuska, Hibert ja muutkin vauvan tässä syyskuun puolella saaneet! Tsemppiä Taivaannasta, varmaan kuitenkin hyvä olla lhempänä sairaalaa... En ole vieläkään ehtinyt kaikkea lukea läpi syyskuun sivuja, mutta yritän taas...

Snowgrass, miten vauvan munuaisongelma ilmeni?

R iikka - just samaa mieltä syöttäasiassa, olinkin siks tehnyt paperit valmiiksi kannastani lapsentahtiseen imettämiseen, koska tiesin että kyseinen sairaala ajaa fanaattisesti tätä linjaa. Nyt sitten kuitenkaan mun ei tarvinnut alkaa tappelemaan kannastani, koska lapsi oli pienikokoinen ja lastenlääkäri määräsi lisämaidon. Mutta tietenkin siitä korvikkeen antamisesta suutuin aika paljon... ja varsinkin siitä, että mulle ei kerrottu etukäteen asiasta, eikä myöskään siitä miten oikeata äidinmaitoa voi hankkia, vaikka kyselin 4:ltä eri kätilöltä, siinä sitten leikkausmorfiineissani itse selvittelin...

Mulla muuten synnytys alkoi sinä päivänä kun roikuin tällä palstalla ekaa kertaa koko päivän parin tunnin välein ;) wink wink - no oli kyllä muutenkin sellainen olo että olen juuri halkeamassa.

Niistä kaikista liitos ym. ennen synnytystä olleista kivuista, tänään aloin miettimään, että ne on muuten poissa. MAHTAVAA! Leikkaushaavakipu hieman vaivaa yhä, mutta ei sekään ole paha. Vauvaa painavampaa pitää vaan muista olla nostelematta.
 
Iltaa!
Kokonaisena täälläkin ja varmaan viimeisten joukossa!

Onnea nyttinsä saaneille!!! :flower: :flower: :flower: :flower:
Teitä alkaa olemaan jo ihan kivasti!
Ihanaa on ollut lukea synnytyskertomuksia ja vauvauutisia, joita tietysti yhdeltä sun toiselta odotellaan sukulaisten ja tuttujen puolelta!
Kunpa päsisi jo itsekkin tositoimiin, sitä odotan jo innolla!

Nyt katsomaan leffaa isännän viekkuun!
Mamitus2 ja Nappula39+6 (huomenna siis LA!!!)
 
Täälläkin suppailee kipeesti...saa irvistellä,koko päivän tullu epäsäännöllisesti ja nyt toivoa täynnä josko yöllä sais jo lähtee...en oikein ees tie olostani et koska pitäis lähtee??Hirveetä mut oottelen josko nää nyt alkais tuleen säännöllisesti.Vanhempi neiti meillä ihan hermona eikä meinaa saada unta kun näki että äitiin sattuu ja nyt itkeskelly sitä asiaa...kaikkea se 4 -vuotiaskin ymmärtää :heart: !toivottavasti nyt ymmärrän lähtee ajoissa jos lähtö tulee...nyt näköjään kipu vaan pahenee!!!!
 
Valtavat onnittelut Katjuska ja Hibert ja perheille myös!!! :flower: :flower:
Kyllä me täällä vähennymme pikkuhiljaa :D

Itse olen vielä yhtenä mut sitä ei tiiä millon aika koittaa, kun taitaa tulla sitä limaa pikkuhiljaa kuten Katjuskalla silloin alkuun... :)

Nyyttimyy Toivottavasti ovat niitä oikeita suppareita ja saisit vaavin pian rinnalle. :heart:
Piizu Kuulostaa hyvälle, toivotan onnea! =)

Mut yö on koittanut ja aika mennä nukkumaan

Maska82 ja papunen 39+3
 
Onnea Katjuska, Hilbert ja Masu78!!! :heart:

Piizulle ja Nyyttimyylle tsemppiä!!!

Ja kaikille yliaikaisille (Taivaannasta, Jouskari ym.) supparituulia :whistle: ja voima :hug:

Ja meille muillekin hermoja ja jaksamisia... Ei enää kuitenkaan kovin montaa viikkoa kenelläkään pitäisi olla edessä... :)

Mayah ja Pikkuinen 37+6 :heart:
 
Hilbertille Ja perheelle onnittelut tyttösen johdosta :heart:
Olipas tosi nopeeta toimintaa :D Ja varmasti sen mukaista kipua :|

Nyt supparituulia kaikille la ylittäneille!!! :whistle: :whistle: :whistle:

( . ) Ikea reissu suoritettu, toinen kiekka oli jo aika raskas... Ja turvottaa |O |O
Mutta nyt suihkuun ja koisimaan
MUI MUI!!
R iikka 36+2
 
Hilbert vielä kerran onnittelut!oli kyllä tosi nopee synnytys ja varmasti kipee. :hug: aattele jos olisit vähän kauempana asunut niin olisko ees ehtinyt sairaalaan!

Nyyttimyy tsemppiä!siellä on taidettu päästä jo tositoimiin!

maskan limoille vauhtia, ehkäpä se siitä lähtee käynnistymään!

Jouskari mullakin tuppaa tulemaan välillä jo ihan kyyneltä kun kaikki koko ajan ahdistelee että jokojokojoko, ei perkele!kyllä sit ilmotetaan. :hug:

Piizu tsemppiä siihenkin suuntaan, eiköhän se sullakin oo tositoimet eessä.

omaan napaan ei mitään uutta, ei auttanut se saunakaan, tiiä sitten mitä tässä pitäs tehä...alkaa kyllä kiitettävästi ottaan tää olotila jo päähän.Toisaalta kyllä se synnytyskipu on alkanut pelottaan, mutta koitan olla aattelematta koko asiaa.
nyt ei pysty kyllä muuta sanoon ku v'ttu ku v'tuttaa, olin aivan varma että tänään en enää yhessä koossa olis. :kieh:

d. ja pipana 40+5 (40)
 
Heippa vaan kaikille ja onnitelut vauvoista ja jaksamisia toisille vielä odotteluun! :flower: =)

Nyyttimyyn puolesta ilmoitan,et siellä syntyi sitten poika eilen illalla 23.16. 52cm ja painoa 3960g. Piponmittaa mulla ei nyt ole ilmoittaa mut kaikki oli menny hienosti siellä. Ilmeisesti kokonaisen minuutin oli rouva ponnistanu ja poika oli sitten jo pihalla. :D

Tarkempaa kertomusta tapahtumista tulee varmaan parin päivän päästä kun kotiutuvat tyksistä.

terveisin onnellinen ja ylpeä täti-ihminen,joka pääsee tänään synttäreitten jälkeen sylittämään tuoretta kummipoikaa :heart: :D
 
Heihou!

Ja ihan hirmusesti onnea taas vauvoista!! :flower:

On se hassua, että ollaan jo tässä tilanteessa, että joka aamu saa jotain onnitella vauvasta, ihkua :heart:

Mulla vaihteeksi parempi päivä. En ees ollut niin kovin pettynyt, että heräsin masun kanssa kokonaisena. Kun tulin miehen mukana tänne hänen työpaikalleen! On siis perhefirmassaan töissä, joten täällä on ihan mukava viettää päivä silloin tällöin appivanhempien seurassa. :) ja muutenkin, kun huomenna pitäis pyörähtää uusi tuotanto käyntiin, niin siksi täällä on mukava vilinä ja vilske näin sunnuntainakin, niin vähän vaihtelua mullekin olla erilaisten työmiesten huumorin kohteena :D eli tänään täällä, huomenna sit taas kotona pettyneenä... no ei... tarttis saada vähän tätä mielialaa kohoomaan, eikä vaan uppoutua odottamaan synnytystä...

Mutta jatkanpa "töitä",hih :)

Jaksetaan!!!

suhveli 39+4
 

Yhteistyössä