***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Huomenta!

Onpa lohdullista lukea, et teitä huomattavasti kokeneempiakin jännittää! =) Just viimeks neuvolassa täti kyseli, et mitä ajatuksia synnytyksestä ja kun sanoin et vähän jännittää, niin sitten pitikin jo alkaa tilittää että mikä erityisesti. Ei kai muu kuin lähinnä se ettei tiedä mitä tuleman pitää...

Nawille iso :hug: :hug: Onpa tosi paskamainen tilanne suoraan sanottuna. Just viime kesänä seurasin vierestä, kun ystävälläni oli asunnossaan tollainen samanlainen vesivahinko. Kyllähän siinä sai aikalailla vääntää vakuutusyhtiön kanssa, mut maksoivat kumminkin. Ei muuta kuin pysyt tiukkana ja pidät puoles, niin kyllä se niiden piikkiin menee!

Jouskarille jaksamista! :hug: Voin vaan kuvitella miten hitaasti se aika nyt sitten menee... Turha kai tässä on itse vielä mitään kummempia odotella, kun ei yhden ainoata kipeämpää supparia ole tullut. Niitä kivuttomia vaan. Ja on se kampaajakäyntikin vielä toteuttamatta, joten enhän mä vielä voi mihinkään synnyttämään lähteäkään! ;)

Eilen just soitettiin autoliikkeestä, kun pitäis toi mun menopeli viedä takuuhuoltoon, et just 16.9. eli mun LA:na olis vapaata aikaa. Mikäs siinä sitten kun sitä vaan varaamaan. Ilmoitin kyllä, et tuun sillä varauksella et oon vielä yhtenä kappaleena B)

Yks etappi on saavutettu: sain eilen valmiiksi kutomani villanutun, housuthan valmistuivat jo jokin aika sitten! :heart: Että nyt olis tenavalle äitin kutoma villapuku - tervetuloa testaamaan :kieh: Suunnittelen tän päivän uurastukseksi siivousta, sämpylöiden leivontaa ja ruuan laittoa, katsotaan mikä on lopputulos.. :D

Jaksamisia alkavaan viikonloppuun! :hug:

Zucchero 38+3
 
voi v***u!!!!

Kirjotin ja kommentoin äsken pitkät pätkät ja teksti katos!!! Enää en jaksa uudelleen, ehkä myöhemmin.
Mutta täällä sitä siis ollaan yhessä koossa, ja eiliset oireet TIPOTIESSÄÄN!! :headwall: Joten koiramamma, musta ei taida olla seuraksi synnärille vielä pitkään aikaan...:/

suhveli 39+2
 
No niin. Minä neuroottinen soitin sinne äitipolille ja ne sanoi että kaikki kuulostaa ihan normaalilta ja että hyvin menee. Sanoivat että pitää makoilla sillon tällön ja laskeskella liikkeitä ja jos ei tunnu liikkuvan ni sitten käyrille mihin vuorokauden aikaan tahansa. Puuh, kyllä helpotti. Sanoi että vaimentuminen johtuu juuri tästä tilan vähyydestä ja luultavasti myös siitä että mulla on tämä pirun harjotussuppari melkeen kokoajan päällä, eli masu on pinkee käytännössä kokoajan. On paljon rauhallisempi olo ihan vaan siitä että jutteli asiasta tietävän kanssa ja kun siellä oli reaktio niin ihana että jos sul on sellanen olo ni tuu tänne vaan mihin aikaan vaan. :) Ettei tullu sellanen olo et ne pitää siellä vaan neuroottisena hih.

Ihanaa kun olitte tukena myös. Oon siis nyt kuunnellu tämän jätkän liikkeitä makoilemalla ja kyllä se siellä liikkuu, en vaan tunne sitä touhutessani jotain kun on niin heiveröisii tuntemuksii.

Nyyttimyy ja murmeli 38+3
 
Klo 13 tulee neloselta taaperotiimi ohjelma, jossa tänään jotain synnytyspelosta. :attn:

Willockin perhe. Coylah Willockin ensimmäinen synnytys oli karmaiseva kokemus. Nyt hän odottaa toista lastaan, ja edessä oleva synnytys pelottaa. Taaperotiimi auttaa häntä käsittelemään synnytyspelkoja ja opastaa tekemään synnytyksestä positiivisemman kokemuksen. Kanadalais-englantilainen sarja.

Nyyttimyy Hyvä kun sait omaa mieltä rauhallisemmaksi =)

Mua supisteli tossa jo niin lupaavasti 5-10minuutin välein, mutta sitte väli alkoi pidentyä. Edeleen välillä supistelee, mutta säännöllisyydestä ei oo tietoakaan :whistle:
 
Vinkki vinkki=) Meikäläisellä kun alko perjantaina tuntuun niitä pikkus suppailuja, otin ja repäsin ruohonleikkurin käymään ja ajelin nurmikkoo. Tehos ainakin mulla. Siivoominen ja saunominen ei auttanut sitten yhtikäs mitään!!!=) Koittakaapas sitä, mut sitäkin on sanottu et vauva tulloo kun haluu eikä vippas konsteil, mut mulla ainaki tehos ruohonleikkuu=)
elohiiri ja rinsessa 7vrk :heart: :heart: :heart:
 
Heips, täällä nettipimennossa mennään edelleen. Nyt äidin päiväkodilla pääsin vihdoin koneelle. Tiistaina pitäis uuden nettiyhteyden toimia, ja silloin palaan mukaan aktiivisemmin. Nyt vain pikaiset päivitykset...

Ensiksikin, jee, vihdoin syyskuu! Ja onnea vauvan jo saaneille ja jaksamisia meille vielä raskaana oleville :hug: :heart:

Mä olen niin kypsä tähän raskauteen, vaikka hädin tuskin täysaikainen vauva masussa. Mutta olo on kamala ja turvotus järkyttävää. Varmasti tiedätte tunteen. Muutto on onneksi takana, olinkin iso apu kantamisessa ;) Kaiken lisäksi muhun (en ole koskaan kipeänä) iski inhottava nuhakuume viikko sitten. Ja jatkuu edelleen. Kuiva yskä ja limaa irtoaa.
Vali vali. Mutta vauva voi masussa hyvin, voisi vaan alkaa tulla ulos sieltä. Jotenkin kun sopeutui siihen, että vauva tulee ennenaikaisesti, niin ei jaksaisi enää...

Tiistaina jatkuu tarina... Jaksuja paksuja!

Cora ja vauva 37+1
 
Termos...

Ei mitään uutta... ainakaan vielä!?!

nawi |O Pyllystä kaikki vesivahingot :kieh: Toivotaan et on sellanen vahinko et vakuutus korvaa!! Tsempityksiä :hug:

Koiramamman Galluppiin.... Ehkäpä suppareilla vois alkaa, ihan ku esikoiselta. Tietää kyllä koska ne on oikeita, tuskin kenelläkään jää huomaamatta. Varsinki viimeset sentti on sellasia et mitenkään ei oo hyvä. Ite pärjäsin hyvin 7-8 senttiin ihan suihkulla ja sitte ihan viimeset sentit mentiin ilokaasulla, siinä vaiheessa oli aikas avuton olo. Onneksi se sitte olikin muutamalla supparilla ohi... Niinku oon jostakin lukenu et "sukeltaa" sen kivun läpi, näin oli mulle paras! Jos vedet menis tiputtamalla, en varmaan tunnistais. Nytkin aina välillä luulen/kuvittelen, et tiputtaa lapsivettä. Sitte jos tulis kunnon satsi niin varmaan huomaisin. Se "huono" puoli vesien menossa on, että kuulema supistukset on paljon kipakampia!?!

Katjuskaa Supistukset härnää, no josko ne NYT olis niitä kunnollisia?!?

Suhveli Kans melkein pääsi tositoimiin!!

Nyyttimyy Hyvä kun sait tukea polilta :hug: Se on varmasti ihan normaalia, et ne liikkeet muuttuu!

Zucchero Onneksi ultrassa kaikki kohdallaan ( ne pallitkin? ;) ?) Ja eläs nyt liikaa rehki :D Mua rupee vaan nolottamaan kun en saa mitään aikaseks!

Felina Onneksi näköhäiriot loppu!! Ja kaikki oli muutenki neuvolassa kohdallaan!! =)

Höpöti :eek: Huikee sf-mitta, hyvä kun pääset ultraan tarkistamaan vauvan kokoa!! :)

Jouskari Hyvä, että rokon laatu selvisi, toivotaan nyt ettei muu perhe sairastuisi!! Tai sitte sairastaisivat niin ettei sairaalassa oloa häiritse!

Ehkäpä Maska on päässy tositoimiin? Josko se olis ollu limatulppa?!?

Koiramamma Vaivat vaikuttas "valmistautumiselta" Ehkäpä viikon sisällä alkaa tapahtua... :D Voisin vaikka veikata!

( . ) Napakoita harjotussuppareita tulee edelleen pitkin päivää. Eilen ja tänään oon vahaillu lastenhuoneen lattiaa, josko se edistäisi asioita. Ainakin rempan osalta :D Huomenna jos sais tapetit seinille ja sunnuntaina listat... ehkä kenties! Sitte ku saadaan se huone valmiiksi niin ukkokulta päätti vaihtaa lattian tuohon mein huoneeseen :kieh: Kiva jos jaksaa, mut itellä alkaa palaa näreet tän remppaamisen kanssa, onneks se vaihto ei kestä ku pari päivää. Mut sitte se pitää vielä öljytä/ vahata. Siihen menee toiset pari päivää. Sitä saa mitä tilaa...
Äitee lupas tulla mun kanssa siivoileen ja peseen ikkunoita. Pitäs siihen mennessä saada kaikki kaapit siivottua ja järkättyä, kiva kun sais ne ensin laitettua kuntoon. Onneks iso osa rojuista on roudattu jo pois. Siinä samalla on sitte ns. "joulusiivoukset" hoidettu, eipähän tarvi kaappeihin sitte kajota.
Nyt jos lähtis pikkutirsoille ja sen jälkeen vois vaikka oikeasti siivota niitä kaappeja :saint:

R iikka 36 ( 38 vanhat )
 
Elohiiri Tääl on niin pentelen märkää ruohoo nyt tarjolla, ettei onnaa sekään |O Naapuria tuskin haittais, vaikka hänen vuorollaan menisin koneen kanssa tonne riehumaan :D

Cora Mukava kuulla kuulumisiasi ja hyvä, että muutto hoitui hienosti =) Paranemisia sinne tuon flunssan kanssa :hug:

Kohta päikkäreille katsomaan mihin suuntaan nää supistukset rentoutumalla menee ;) Ne joko loppuu tai voimistuu. :D Lirahtas nyt ees lusikallinen vettä, niin vois ees näytille mennä :whistle:
 
Neuvolassa käyty ja kuten sanottu, että siellä ei ihmeitä. Verenpaine normaali, painoa tullut 1.5 viikossa 800 grammaa. Syke 150 jne. Sf mitta oli lyhentynyt 1 cm eli oli nyt 33cm. Teki sisätutkimuksen ja aikas ronskin sellaisen, että nyt saattuu kun kävelee. Ulkosuu oli sormelle auki ja paikat ihan pehmeet....joten tuskin tässä nyt ihan lähipäivinä tapahtuu. Tuli oikein hiki kun teki tutkimusta.

Täällä sataa kuin esterin sieltä, joten eipä tuota ruohonleikkuria viitsi käynnistellä.....

Kypsyttää |O

Miia ja masu 39+2
 
Päiviä massukkaiset!

Miia, olipa kovakätinen lääkäri. Inhottavaa, jos sisätutkimuksen jälkeen sattuu noin paljon. Toivottavasti kävely normalisoituu nopeasti =) .

Nyyttimyy, inhottavaa säikähtää kovasti. Onneksi olivat puhelimessa mukavia ja kannustavia. Aina kannattaa soittaa jos askarruttaa ja mennä sitten vaikka turhaan käyrille, jotta nähdään että vauva tosiaan voi hyvin. Hyvä, että kaikki oli kunnossa :hug:

Elohiiri, haluaisin nähdä talonyhtiömme yrmyn talonmiehen ilmeen, kun menisin tämän mahan kanssa pyytämään ruononleikkuria lainaksi :LOL: . Pitäisiköhän tehdä se ihan omaksi iloksi?

Katjuska ja muut "oireilevat", uskon, että kypsyttää kun suppareita tulee jo säännöllisesti mutta mitään ei tapahdu. Pitäisi vain malttaa olla kärsivällinen, vaikka se niin vaikeaa tässä vaiheessa onkin.

Neuvolassa kävin minäkin tänään ja kaikki oli hyvin. Hemppa oli noussut 106 jo 125 mistä olin erityisen iloinen. Paino oli laskenut viikon takaisesta 100g, johtuen varmaan edellisen viikon huikeasta lähes kahden kilon painolisästä. Paineet hyvät, samoin vauvan sydänäänet. Sf-mitta oli 33, eli ihan keskikäyrillä mennään.

Ai niin, mies haluaa pitää omille ystävilleen vielä tuparit ja on kutsunut meille huomiseksi tuvan täyteen ihmisiä. Nyt näyttää vain siltä, että aika harva pääsee tulemaan. Elän vielä siinä toivossa, että tuparit tästä syystä peruuntuisivat. En sen takia, etten pitäisi mieheni ystävistä, vaan yksinkertaisesti sen vuoksi, että alan olemaan niin väsynyt, etten jaksaisi olla sosiaalinen tai laittaa kotia. Kauheaa olla näin itsekäs :ashamed:

Tiinuliini ja vauva 37 + 5
 
Sateista päivää!

Eilen tuli ukkonen kyllä niin yllättäen ja ihan päälle, se muuten oli kesän ( minkä kesän? ) ensimmäinen ja viimeinen ukkonen...kesällä kyl jyrisi muttei ollu päällä kertaakaan.

Kiitoksia synnytystarinoistanne! (Jos en oo muistanu kiitellä )

Uusretro: Ei silleen innosta. Tykkään kyllä selkeistä väreistä enkä oikein vaal.pun tai vaal.sin. Äippä oli säästelly minun vauvavaatteita jonku verran ja ihanan kirjavia ja värikkäitä on ollu ennen. Taitavat vaan olla aika lahoja jo 30 vuoden takaiset...
Supparit vai vedet: Supparit kiitos...ehkä juurikin tuon synnärille matkan takia, jos vedet menee niin sehän voi tulla nopeaakin...tai sitten hitaasti..kun ei voi tietää niin supparit.
Vuh: Kyllä sen hätäkastenimen voi vaihtaa vaikka pikkunen pelastuisikin. Mekin laitettiin "joku nimi" kuitenkin semmonen etse kelpasi molemmille jos kuitenkin käy niin että pikkunen menehtyy.
Nawi: Kylläpä sinnuu koetellaan! Ei tuommosia toivois kenenkään kohalle ja pistäkäähän vakuutusyhtiö koville jos rupeavat jotain änkyttämään :hug: .
Zucchero: Onnea kutomis urakkasi loppuun saattamisesta =) .
R iikka: Juu...totta tuo pikkukaveri yrittää nousta arska eellä puuhun...tai jotain... :headwall:! Mulla varmaan irtosi se paljon puhuttu limatulppa ja tuli eilen verilimalöntti nenän kautta pihalle...nojoo...menipäs taas jutut... :headwall:
Cora: Hyvä kun muuttohässäkästä selvisitte ja kiva kuulla kuulumisiasi taas!

Kävin neuvolassa.....verenpaineen takiahan mulla sinne tänään piti mennä ja paineet on kyllä ihan normaalit, kun ottaa keskiarvon koti rannemittarin tulokset ja neuvolan käsivarsimittarin tulokset.
Turvotus: +- hiukkasen on sormissa turvotusta. Pissa: puhdas
Paino: +120g. Sf: 35cm
Syke: 135-140. Liikkeet: ++
Oli melkein koko käynnin ajan kestosuppari päällä ( kivuton sellainen ).

Terkkari ronklasi värkkiä ja CX ( mitä tuo lyhenne meinaa? Olikoo se kohdunsuu? ): Auki sormelle. Kanava: n. 2-3cm.
Onneksi nuo supparit sentään jotain saa aikaseksi. Nytkin jatkuvalla syötöllä suppailee kipeästi ja juilii alaselkään ja nivusiin tai jonnekin.
Tuo mulla kans ärsyttää kun sanotaan että ei mee enää kauan niin sitten koko ajan oottaa jotain tapahtuvaksi....Meinasi että kyllä sen tietää kun pitää mennä.
Hyvä kun on vkonloppu edessä niín on tuo tuleva isukkikin kotisalla. Se jos on töissä niin se on joko Venäjällä ( jonne ei saa puhelimella yhteyttä ) tai sitten Kalsborgissa Ruotsissa viemässä kuormaa.

Piti vielä tähän romaanin lopuksi mainita viime öisestä unesta...Näköjään mikä täyttää päivän, niin uniinkin tulee...BigBrotherin tyypit ja "meiän porukan" eli te syysmassut menitte ehkä vähän sekasi unessa...en kehtaa etes kertoa...nolottaa :whistle:

Kaikille tasapuolisesti :hug: ja voimia odotteluun!

hille & kaveri 39+2
 
JA pyh, mitään ei tapahdu!! |O En yhtään oota pienokaista syliin... :heart:

Galluppia: Toivon ennemmin supistuksia kun on tuota matkaa ja sanovat et jos vedet menee niin heillä on ehtona sillon et pitää mennä sinne ambulanssilla. :/

Kyllä on päivät pitkiä, jos ei ole ohjattua toimintaa ( neuvolaa tai kerhoo ) :headwall:
Niinhän sitä sanotaan, et odotavan aika on pitkä! Mulla ainakin, näin loppuajasta.

Katjuska toivottavasti ne suppailut muuttuu pian säännöllisimmäksi :hug: :hug:

Cora Hyvä että olette saaneet muutettua

Nyt pitää alkaa siivoomaan noi p***n dvd:t uuteen paikkaan kun ärsyttää, kun ne on näkysällä... :kieh:

Maska82 ja papunen 39+2
 
heipsistä pitkästä aikaa. :wave:
täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa ja odottelen kans kovasti,että tulisi jo.olen kanssa niin kypsä..

neolassa olin kanssa tänään kaikki on hyvin sf 37.
minulla ei ole tullu mitään limatulppia,ainoastaan harjoitussuppareita on aika kivasti.tänään maalasin seinän ja vaihtanut huonekalujärjestystä.pientä supistelua tuli,muttei mitään radikaalia :headwall:

pitäisi kans kokeilla sitä rentona olemista,mitä joku jo ehdottelikin.

onnea kaikille vauvaantuneille :flower: (täällä yksi kateellinen)

paljon suppareita kaikille varsinkin niille joilla jo laskettuaika on saavutettu


en nyt muista mihin piti kommentoida,täällä on niin paljon tullut tekstiä!!

tää mamma menee syömään sipsiä ja kokeilee sitä rentoutumista

=)

pehmis 37+5
 
Heippa!

Meidän pojat syntyivät 31.8.2008 rv 36+6. A-pojan lapsivedet meni sunnuntaina aamulla klo 05.20 ja kymmenen minuuttia sen jälkeen olimme jo Jorvissa. En tuntenut minkäänlaisia supistuksia vaikka olin jo 5cm auki. Sitten siirryttiin synnytyssaliin, jossa säännölliset supistukset alkoivat 11.00. Ajattelin, että synnyttäminenhän on tosi mukavaa samalla kun siemailin ilokaasua. Kivuliaat supistuksen alkoivat kahden maissa, jolloin pyysin epiduraalin. Laitto onnistui, mutta tuskaa se ei poistanut. Taidettiin antaa liian myöhään? Huohottelin siinä seisaaltaan maskin kanssa ja ajattelin, että maan vetovoima nopeuttaa avautumista. Ja niinhän se tekikin. Tämä oli mielestäni synnytyksen kamalin vaihe, koska avautumiseen ei itse voi kauheasti vaikuttaa ja sen kestosta ei ole mitään tietoa. Ponnistusvaihe alkoi 16.50 ja a-poika syntyi 17.11. Painoa 2530g ja pituutta 49 cm. Koin ponnistamisen eräänlaisena "urheilusuorituksena", johon voin itse vaikuttaa, kuinka kauan joudun kärvistelemään. A-pojan synnyttyä yksi lääkäri ohjasi b-pojan synnytyskanavaa kohti vatsan päältä, yksi ultrasi ja yksi asetti "tarkkailuanturia" pojan päähän. Samaan aikaan kalvot puhkesivat ja lääkärit saivat vesisuihkut päällensä. Pienen hetken jouduin odottelemaan supistuksia, mutta niiden tultua poika syntyi kahden supistuksen jälkeen klo 17.24. Painoa 2630g ja pituutta 50cm. Tämän jälkeen istukat tulivat aika vaivattomasti ulos ja kätilöt aloittivat minun paikkailemisen. Sen jälkeen saimme ruoan ja kahvit ja nopean sykkeen sekä matalan verenpaineen vuoksi minut kärrättiin sängyssä lapsivuodeosastolle pojat kainalossa :heart:

Synnytys meni siis hienosti, eikä jättänyt traumoja laisinkaan. Osastolla opeteltiin syömistä ja seurattiin tarkasti poikien sokeriarvoja ja painon kehitystä. Tänään tulimme kotiin ja pojat nukkuvat nyt yhteisessä sängyssään.

En ehtinyt lukea juurikaan edellisiä sivuja, mutta onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:

Masu78+pojat
 
Onnea kaksosista Masu78!!! :flower:

Katjuskalle tsemppiä ja toivotaan, että takaisin tulet vasta nyytin kanssa. =)

Täällä on taasen laskettu suppareita pitkin päivää ja aina kun olen ajatellut, että no nyt voisi sairaalaan jo soittaa, niin hommaa tyssää siihen. Ei taida tämä kaveri tosissaan ulos olla vielä tulossa. Eilen yritettiin jos mitä konstia mutta ei auttanut sienimetsä, siivous, sauna eikä edes seksi. Huomenna olisi se maaginen LA mutta taitaa yli mennä ja reippaasti...

Liikkeitä joku mietti. Itselle valkeni myös vasta tänään, että nyt on ollut melko hiljaista sillä saralla, johtuuko ehkä suppareista? Koko päivän olen ottanut levon kannalta mutta en silti erityisemmin ole havinnut liikettä. Hmm... täytyy kai vääntäytyä laskutoimituksiin ja seurata tilannetta.

Jaksuja kaikille!

Nuppu ja Esko 39+6

 
Masu78 onnittelut pojista! Hienoa, että kaikki meni noin hyvin ja jäi hyvä maku suuhun synnytyksestä.

Toivotaan, että Katjuskasta ei kuulu mitään hetkeen :D

Synnytyksen käynnistymis galluppiin: Toivoisin varmaan mieluummin supistuksia kun sitä on niin toitotettu, että ne kylä sitten tunnistaa ja siinä voi itse laskea ja kellottaa että missä mennään ja millon mennään. Mulla on semmonen olo, että vesiä jos alkaa tihkumaan niin sitten haistellaan ja ihmetellään ja mä en varmasti ole tietoinen mitä se nyt sitten on ja pitääkö mennä.

ail mikäs sun vointisi on?

Feli 36+5
 

Oikein paljon Onnea Masu78 ja perhe pienten kaksospoikien johdosta! :flower:

Katjuskalle onnea matkaan! Toivottavasti tulet käärö kainalossa kotiin!

Itsellä ollut nyt parin tunnin ajan säännöllisesti 10 min. välein kipeitä suppareita. Totta se värkin ronklaaminen sai asiaan vauhtia. Mutta tässä kohta varmaan kaikki tuntemukset loppuu. Miestä oottelen täs kottiin...
 

Yhteistyössä