***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Eih... kyl tääl edelleen vaan ollaan kasassa ja sama epätietoisuus vaan jatkuu, että pitääkö tässä nyt olla valmiina vai ei :kieh:

No kymmeneltä tulee ukkokin sitte kotia taas mun kaa kärvistelemään :whistle:

Poika täällä mulle järkkää ohjelmaa repimällä tavaroita hyllystä ja kaapeista |O
 
Suhvelia lainataksesin Voi peura! Mä täällä olen ainakin sopimuksessa kiinni pitäen ja kotona möllötän...

Katjuskalle nyt vaan potku persuuksiin kun olet niin lähdöllään :D ;) *tähtää takalistoon!* Käyhän sä se tyttö pykäsemässä (mä oon ihan varma että teille olis pikkuinen prinsessa tulossa )

Snodgrass oikein kiva että olette vihdoin ja viimein päässeet kotia, kyllä varmaan moni asia helpottuu kun pääsee omiin ympyröihin. Kiitos myös synnytys kertomuksesta!

( . ) Me ollaan käyty enemmän kuin tukevasti juhlistamassa hääpäivää merirosvo ravintolassa
:p Mulla on uusi pentusen savustus menetelmä, mä ahdoin itseni niin täyteen että meinaa oksu lentää -> ahtaat oltavat ajaa pentusen ulkomaailmaan :D ei voi kuin epäonnistua!
Lisäksi olen jynssäilyt keittiön kaappeja ja oikeesti hävettää kun niitä alakaappien roiskeita katselin että tämmösen p****n seassako me eletään, kattookohan niitä joku?! Noh, nyt kyllä kiiltää!!! jotenkin en ole ollenkaan semmoinen himosiivooja ja koiran kanssa tulisinkin hulluksi jos olisin. Kyllä varmaan pitää silti hieman useemmin ryhditäytyyä noiden kappien kanssa.
Nyt vähän lepäämään kun on paikat kipeenä päivän tuoksinnasta...

Koiruus ja sisätiloissa viihtyvä pentunen rv 38+5
 
:wave: Vai synnyttämässä. Täällä sitä ollaan kotona! Tuli kuitenkin käytyä synnärillä ja diagnoosi mystisestä huimaamisesta & oksentelusta oli asentohuimaus, joten sellainenkin kiva vaiva vielä tähän loppuodotukseen...

Samalla lääkäri ropeloi ton alapään ja totesi, että ei siellä mitään tapahdu, mutta että ekakertalaisilla siellä harvoin tapahtuukaan ennen kuin sitten tosissaan tapahtuu. Ota hänestäkin selvää :LOL: !

Nyt huippumallien pariin.

väpä ja PiMu 39 + 5
 
Ottaa ihan mielellään potkut persuuksiinsa :D Tosin nyt ois ehkä taas helpompi kohta, että Vilpertti ainakin aamun asti antais itsensä tuolla sisällä pysyä, kun laitan pojan kohta nukkumaan... Mutta saas sit kattoo millainen oma yö on.
Liian aikaisin ei jaksa sairaalan mennä, kun viimeks olin jo niin kypsä ennen kuin poika oli syntynyt, kun ne mua sen kaks päivää siellä piti kun seurattiin tulehdusarvoja... siihen sitte vielä pojan kanssa sairaalassa oloa 5 päivää päälle, kun oli sitä keltaisuutta ja sokerit pielessä. :kieh: Ainut mistä saa täällä olla tosi tosi tosi onnellinen, on se, että kunta maksaa tuon sairaalassa olo ajan. =)
Että nyt sitte käy kuiteski niin, että väen vänkään täällä kärvistelen ja sit tullee jo hoppu...toisella pää jo ulkona, kun sairaalaan ehditään. :LOL:
Mutta joo...tällaista supistelua mulla viimeksikin oli ne kaksi päivää ennen kuin toinen päätti ulos tulla :snotty: että kyllä täs voi viel hyvin mennä aikaa ennen kuin hommiin pääsee...

Koiramamma Sie taidat liian hyviä herkkuja sille pentuselle syöttää :p sitoo siellä kohdunsuuta vaan tiukemalle solmulle, ettei vaan tarttis lähteä :D

Väpän lääkäri mielenkiintoisen kommentin oli antanut. :D
Toivotaan nyt sitten, että alkais pian sitte kuitekin tapahtua, jotta ei tarttis tosta huimauksesta kärsiä...

Nyt laittamaan poika nukkumaan :wave:
 
No hei.... mähän kerron sille heti että jos on oikein reipas vauva niin sama mössö tulee kyllä ulos tisseistäkin :D Tästähän se siis johtuu!!! Ja oikeesti alapää on pariinkin otteeseen ollut just sen tuntunen että pentu siellä solmua nykertää (ah nii ihanaa sukkapuikkoa )... piru kun mieskin on partiossa niin perii pian ties minkälaisia solmun teko taitoja :eek: :LOL:
 
vuh
Iltaapa iltaa kaikille mahakkaille!

Snodgrasille kiitos synnytyskertomuksesta!

Katjuskalle toivon kyllä erityisesti, että pääsisit jo sinne lavetille pungertamaan, kauan on kestänyt kyllä sulla nuo synnytyksen alun enteet! =)

Väpä Kiva, että huimauksen syy selvisi. Paitsi että mitä se loppupelissä auttaa, vaikka se syy on selvillä, jos huimaus vaan jatkuu... No, ei tarvi ainakaan pelätä mitään kamalaa.

Eilen marmatin sitä, etten saa aikaa kulumaan. Ja tajuan kyllä, että kyseessä on enemmän omien korvien välin sekoiluasia kuin se, ettei oikeesti olis mitään tekemistä! (En muista aikuisiältä sellasta hetkeä, ettei muka olis mitään tekemistä!!) Pesin ikkunat tänään ja oikein huvitti pestessä se, ettei sillä toiminnolla ollut oikein mitään tekemistä varsinaisen puhdistusoperaation kanssa vaan että se oli pelkkää pesänrakennusta ja ajantappoa. Kiitos muuten jollekin (en muista kuka :ashamed: ) vinkistä, että valokuvat voi järjestää. Sen kun teen vielä, maailmankaikkeus on valmis, eikä täällä ole enää Yhtään Mitään Tekemätöntä Asiaa! :p Ihanat yöt kaikille, kestäkäämme kuin syysmahat! t. vuh ja mahanen
 
Meripihka sanoivatko ne Jorvissa sen enempää kuinka pitkään ruuhka mahdollisesti kestää ja että pääseekö sinne silti synnyttää,etteivät käännytä ovelta johki muuhun sairaalaan..?? Iski pieni paniikki kun pitäs kuiteki vkon/ reilun sisällä sinne mennä...

Ja oliko muuten mitään puhetta puudutusten saamisesta ilta/yö aikaan?

Kun tuolla liikkui semmosta huhua ettei siel nii helposti muka sais muuhun ku virka-aikaan kivunlievitystä koska joku anestesialääkäri vaje...tiedä sitten jos vaan jotain huhupuhetta...
 
Iik, ihan jännää katjuskan puolesta, tuleekohan se lähtö yöllä....siellähän on hienoa ettei tarvii ite maksaa!täällä kyllä joutuu...

kertokaahan muuten kokeneemmat että onko teillä pitänyt paikkansa että synnytykset käynnistyy suunnilleen samoihin aikoihin?
Mun äidillä se on ainakin pitänyt paikkansa ja kaikki synnytykset käynnistynyt aamuyöstä.
Jotenkin itekin oon asennoitunut että tääkin synnytys alkais aamuyöllä niinkuin pojankin...

väpä tottahan se lääkäris puhui, harvemmin ensisynnyttäjillä alapää osoittaa "kypsymisen" merkkejä.vasta sitten kun tosiaan tositoimet alkaa...juur yks päivä koulussa kattelin semmosta lippulappua missä oli hirvesti tilastoja ensisynnytyksestä ja monilla ensisynnyttäjillä synnytys alkaa ihan "aasta" eli alapäässä ei esim. kohdunkaula lyhentynyt tai muuta vastaavaa.

maariankämmekkä täällä vauvalle varattu aika sama kotiutumisvaatetus, sit vielä jonku peiton saa ukko napata kaukalon päälle vaikka autolla matkataankin...
onks se pudendaali se kohdunkaulan puudute?mulle laitettiin viimeks sellanen, ei sattunut laitto mutta ei myöskään auttanut pätkääkään.joten sitä en ainakaan ota kun oli ihan turha kerta.

ninnipo tsemppiä matkaan näin jo huomista aatellen!!

meripihka kiitokset vaan :) sun täytyy sanoo sille anopilles että ei tartte häiriköidä :kieh:
se on kyllä arsyttävää kun jatkuvasti joku kyselee että joko joko joko.

hille mullakin tuo verenpaine oli koholla ja terkka sanoikin että varmaan tulee lähtö pian!mutta sit oli siin pissakin häikkää ja turvotukset ym..niin ehkä ei kyse sit ookaan siitä.Turhaan siis huolit siitä raskausmyrkytyksestä ainakaan.
jos sulla se oliskin vaan sitä synnytyksen lähestymistä kun hemppakin noussut!jännää!

Huomen aamulla neuvolaan, tuun sit kertoon lisää.Nyt kattoo riitasointujen lopun ja sit ukon viereen nukkuun, se meni jo kun aikoo herätä 01 töihin!tuo on niiiiin rahanahne et olis varmaan aina töissä.Huomenna siis meinaa olla 01-17, tänäänkin oli 12h ja viikonlopunkin oli töissä...
öitä masuille ja koittakaa nukkua hyvin!
 
Ihan tosi!!! Tos puol viiden aikaan satoi ihan oikeita LUMIHIUTALEITA!!! Vähän karseeta,ku sitä on koko kesän oottanu niitä lämpimiä ilmoja,ni ennen niitä tulee lunta! Täällä on ollu jotain 3 aurinkoista päivää koko kesänä ja sit on ootettu et tulis etes lämmin syksy,ni mitä sitä hullua!!!

[/b]Hille 78(kokeilee lihavointia =) )Saatetaan hyvinki olla samoilta perukoilta,mä vaan oon täältä pohjos-itä suunnasta...

on: Kävin tänään äpolilla,kun ovat seuranneet pikkuisen kasvua, 32vk vastas 30vk,et jossain välissä oli kasvu tyrehtyny ja nyt sit viime viikolla oli oma terkka lomalla ja sijainen oli vahvasti sitä mieltä et kaveri on kääntyny perätilaan,ni aikasti kasvuseurantaa viikolla.Nooh nyt pikkuinen on ottanu kiinni ja on enää viikon jäljessä kasvua,mut vielä 2vk:n päästä(jos yhtenä kappaleena ollaan)ois vielä kasvuseuranta ultra.Sellasta alle 3,5kg epäili la:n aikoihin painavan,ihan kiva sinänsä kun edellinen paino 4360g ja jotenki niin iso heti et mulla oli toiveissakin tälle kerralle pienempi kaveri. Niin ja ei se mitään perätilassa ollu,niin kuin itsekin ajattelin, pylly on vaan niin kova,et pisti terkan sekasin... Painoa oli tullu taas viikossa 1.1kg,oon tykänny maraboun suklaasta :LOL: ja yhteensä on kertyny jo melkein 18kg :ashamed:. Paineet ja kaikki muut oli ok,mut ens kerralle toivoisin jotain "kopelointia" kun ei oo mitään tietoo kuinka paljon nää mun supistukset on saanu aikaan,vai ovatko mitään...

Axda15 ja pikkuinen 36+6
 
[/b]jouskari-80 ruuhkan kestosta ei ollu mitään puhetta, mutta ei ne sieltä ketään oo käännyttämässä pois! kaikki siellä taivasteli, että ompa iso meidän tutustumisryhmäkin... oli varmaan max. 10 äitiä siinä ryhmässä (viikoilla 34-36). Puudutuksista oli puhetta, ja mä ymmärsin että niitä on saatavissa kellonajasta riippumatta! Toivottavasti ollu huhupuhetta, mä ainaskin haluun puuduketta.. |O

daydreams Joo pitää varmaan ottaa tiukempi linja anopin kanssa :LOL: ehdin jo omalle äidille valittaa (joka asuu siis eri paikkakunnalla meidän kanssa), että tulee keskusteltua enempi anopin kun oman mamman kanssa! No sitten jo lärpätettiinkin tunti puhelimessa..

Nyt soffalle :wave:
 
Taas tultiin saunasta.. nyt kokeilen vielä yhtä ässää eli otin pienen lasillisen kuivaa omena siideriä :p .

Limatulpasta ei kannata murehtia. Kysäsin viime viikolla neuvolassa, että lähteekö se aina. Esikoisesta kun bongasin sen selvästi ja siitä meni toista viikkoa, ennenkuin sitten poika syntyi. Neuvolassa kätilö sanoi, ettei se aina irtoa ja harva loppuviimeksi sen huomaa.
 
Höpöti
Kaikille vauvaantuneille ketä en oo vielä onnitellu niin jättimäiset onnittelut nyyteistä :heart:

Ja snodgrassille kiitokset synnytyskertomuksesta... aikas nopeasti se sitten eteni kun lähti rullaamaan :)

Katjuskalle kiitokset uudesta pinosta ja kovasti jännitellään sun puolesta joskos jotain alkaisi tapahtua =) Toivotaan.. :)

Axda tervetuloa =)

Täällä vietettiin la-su yö sairaalassa kun alko lauantai iltana mahoton päänsärky ja olin turvoksissa kun jalkapallo... paineet oli hiukan noussu siitä mitä ne oli niin halusivat sitten pitää yön sielä.. sunnuntai aamuna otettiin verikokeita kun epäilivät sitä raskausmyrkytystä, mutta eipä niissä kokeissa mitään ollu.... :) hyvä niin... lääkäriä sitten odoteltiin aamusta saakka ja puolilta päivin se tuli sitten sanomaan et saadaan lähteä kotiin... että ärsytti kun monta tuntia oli odotettu ja se ei sitten mitää tehnyt...
Lauantaina illalla kätilö katto kohdun suun tilannetta.... kaulaa oli jäljellä sentti ja suu oli auki reilulle kahdelle sormelle... JES... jotain edistystä tapahtunu... puolitoista viikkoo sitten kun oli kuitenkin kaulaa vielä 2 senttiä ja suu ihan kiinni!

Tänään oon nyt sitten siivonnu, käyny reippaalla kävelylenkillä, saunassa ja seksiäkin on kokeiltu... nyt sitten vaan odotellaan et joskos jotain alkais tapahtua... kätilö kun sano ainakin ettei usko et kamalan pitkään voi mennä enää aikaa... :)
Toivotaan todella ettei mee.. alkaa olla aikas malttamaton olo =)

Nyt telkun viereen hetkeks ja sitten nukkumaan :)

Höpöti ja matkaaja 37+2
 
Puuh. kyllä sitä kaikkensa yrittää tässä vaiheessa. Sauna ja Siivous on tänään hoidettu oikeen urakalla, mutta Seksiä on vaikee harrastaa kun on mies toisella puolella suomea. Noo kattoo miten tässä vielä käy. Neuvolatäti oli niinkin positiivinen tänään että totes vaan "eihän vielä oo ees sun aika" ku valittelin että tahtoisin mennä jo Tyksiin. ja kun kerroin että on ollu pari epämääräistä kiputunnetta ni siihen se totes vaan että "juu ne on varmaan liitoskipuja" että kiitos vaan rohkaisusta ja silleen. Mua nimittäin pelottaa AIVAN tautisesti että tämä lapsi kasvaa yli 4 kiloiseksi. Pelkään niin repeytymistä ja epparia että en tosiaan haluis odottaa enää päivääkään tämän syntymää jos jäis vaikka alle sen 4 kilon. (viikolla 34 oli se ultra arvio jossa sanottiin että jos jatkaa kasvuu samaan tahtiin ni on LA mennessä 4,2 kiloa)

Oli niin kiva lukee kyllä synnytyskertomuksii taas ja luen niit sit uudelleen ja uudelleen. Uusia odotellessa. :) Voih, miten meidän pinon etusivun päivityksen käy jos tuo Katjuska nyt menee sitten sairaalaan ja synnyttää ja on hetken poissa kuvioista. Eihän sitä koskaan tiedä kuka jakautuu ja kuinka nopeesti :) (ihmeelliset huolenhaiheet mullakin taas)

Jaahas, jos sitä huomenna sitten imurois ja vaihtais lakanat ja pyyhkispölyt ja saunois vähän lisää vielä. Vaik tuskin nämä S-systeemit loppupeleissä toimii, mulla ainakaan :kieh:

Jakautumisii kaikille että saadaan lisää vauvoja meidän pinoon ja MEIDÄN KUUKAUTEEN!! on muuten aika menny ihan hirveen nopeesti eikö?

Nyyttimyy ja murmeli (tunnin päästä poksahtaa viikotkin) vielä 37+6
 
nyyttimyy onko sulla esikoisen synnytyksessä kokemusta noista repeytymisestä ja epparista? (En muista ootko aiemmin jo kertonut, sori siis jos joudut toistaan ittees...)
Halusin vaan lohduttaa että itse en noita synnytyksen aikana niin ees huomannut vaikka repeämätkin kuulemma olivat aikas pahat.Ja paranikin nopeesti!
Koita olla huolimatta, vaikka eihän se tietty helppoo oo... :hug:

Höpöti hyvä ettei ollut mitään vialla kuitenkaan!

ny mää meen laittaan itteeni sinne neuvolan suunnalle, pakko oli vaan kurkkia jos katjuskasta olis jotain kuulunut... :whistle:
 
daydreams
Pudendaali on eri mitä kohdunkaulapuudutus. Kohdunkaulapuudutus vie tunnon supistuksista (mulla muuten auttanut liiankin hyvin) Pudendaalin tarkoitus on poistaa pelkästään ponnistuskipu. Mulla ei auttanut viimeksi, tosin pääsin vasta vajaan kahden tunnin päästä laitosta ponnistamaan, joten luultavasti vaikutus kerkesi lakata.
Joten jos nyt älyäis vasta aivan viime tingassa sitä vaatia, niin ehkä se jopa vaikuttas!

Höpöti elätteli toiveita jakautumisesta koska paikat auennut. Itselläni yksi sellanen kokemus, että oli kolmelle sormelle auki monta viikkoa ja kätilö aina sanoi aikaa laittaessaan että et varmaan enää tuu ensi kerralla ja raskaus kesti sitten tasan 41 viikkoa! :headwall:
Vähän vaikuttaa, että tässä käy samallalailla. Että yli mennään. Suunnitellut, jos kehtais tänään pyytää terkkaa katastaan kohdunsuun tilanteen, kun ei yhtään tietoa missä mennään.
 
Terppa!

Munkin tartti tulle heti kattomaan että onkohan se Katjuska lähtenyt?????
Ja joku muu kenties.
Täällä yhdessä koossa, tietysti, 10. päivähän on vasta ensi viikolla...... :headwall:

Tänään ajattelin keitellä mehua noista rupisista omenoista, saa nekin hyötykäyttöön eikä mene suoraan kompostiin.

Mä pelkään kanssa että tämä lapsi on liki viisi kiloa ja jää jumiin tai jotain tai repeän pahasti tai jotain. Yritän olla ajattelematta. Helppoa.

Mun isä tulee tänne taas tänään, auttelemaan mehun keitossa. Se on täällä melkein joka arkipäivä, enkä tohdi sanoa sille ettei tarvii tulla...laittelee ruokaa ja muuta, onhan se kiva, mutta liika on liikaa ja muahan se kuitenkin vahtii toisella silmällä.

No mutta nyt huushollia hieman kuosiin. Hankalaa vaan tuo romujen kurottelu tuolta lattialta, tarttis jo jonkin apuvälineen :LOL:

Miia ja masu 38+6
 
Täällä mie mitään synnyttämässä oo :( Kone ei vaan ole päästäny mua sivuille muutamaan päivään,,, en ymmärrä miksi.
Kaks kertaa viikossa pitää käydä neuvolassa ja eilen otettiin 40 minuuttia vauvan sydänkäyrää. Kaikki oli kunnossa ja tulipa yksi kunnon supistuskin siihen mitattua (eli en eiliseen mennessä ole tienny mitä ne supistelut on mutta nyt tiän) Heh, olen vaan luullu että Mökky pullistelee ja kiusaa äitee...
Täällä varmaan roikutaan viimeiseen asti... pitäisköhän käydä ilmoittautumassa tuonne lokakuisten pinoon ku ei tunnu missään, ei siis oikeeasti missään!

Taivaannasta ja Möykky 40+3
 
Hommikust kaikille. Täällä voidaan hyvin ja on saatu nukuttuakin ilman, että karuselli on päässä pyörinyt, joten josko se asentohuimaus siitä helpottaisi, sille kun tosiaan ei voi oikein mitään tehdä.

Onkohan se Katjuska jos tositoimissa? Myös minä täällä jännittyneenä seurailen tilannetta :D .

Ja Taivaannasta, anna niiden lokakuisten olla vaan. Kyllä sä pian pääset ulkoistushommiin. Heitän tästä lonkalta veikkauksen, että h-hetkesi koittaa 5. tai 7.9.

Eikö oo Miia herttaista, että isäukkos tulee omenoita keittelemään :heart: ... En ymmärrä, miksi itse en ole ahdistunut siitä, että mun äitini on huomenna tulossa tänne ties kuinka moneksi päiväksi kai puunaamaan paikkoja. Anoppia en varmaan kestäisi, mutta äiti ei kyllä ole pahimmista päästä. Saa nähdä, tuleeko siitä silti mitään.

Nyt aamupalalle ja sitten dvd pyörimään. Jään odottelemaan jakaantumisuutisia mielenkiinnolla!

väpä ja PiMu 39 + 6
 
Pläääh...täällä sitä kasassa ollaan, kun supparitkin loppui kokonaan yöllä |O Aamusta nyt taas ihan vähän limaa tullut, mutta siinä se sitte onkin. :kieh:

Pinon päivityksestä... Mä sitte keräilen kaikki tiedot kun kotiudun (kun nyt ens pääsis lähtemäänkin :LOL: ) ja päivittelen sitte jälkikäteen listan taas ajantasalle... Viimeks ainakin onnistui näin ihan hyvin, kun listaa päivittelin.

Tuun paremmalla ajalla jatkamaan....

Katjuska ja Vilpertti 38+5 :kieh:
 
DD: Esikoisesta ei tullu ku ihan pienet repeymät ja ne parani tosi nopeesti, oli käytännössä vaan naarmuja mut muutaman tikin ne sinne lykkäs (sattus ehkä enemmän tikkaaminen ja puuduttaminen ku koko pirun synnytys). Esikoinen oli siis 3840 painoltaan ulos tullessaan ja en haluis että tää olis ollu ainakana yhtään isompi. Oon kuullu vaan näistä jotka repeää pehvaan asti ja mua pelottaa sellanen niin. Kärsin ummetuksesta esikoisen synnytyksen jälkeen ja se vissiin vahvistaa näitä repeymä pelkoja et jos ilman pahoi repeymii pääse kakkoselle ni miten sit jos repeytyy pahasti. Juu eikä tälläkertaa tehty edes synnytystapa arvioo neuvolassa. Lääkäri totes vaan että kun tuo esikoinen näytti tulleen niin nopeesti ulos ni kyl sielt varmaan reilu 4 kiloakin tulee!!! Onhan siinä nyt kumminkin noin puolkiloo eroo että ei siinä mitään sitten!!! Hirvittää vaan toi yli 4 kiloo jostain syystä. :snotty:

Hienoo täällä tosiaan valitella sitä että haluu jo synnyttää ku on 2 viikkoo viel laskettuun aikaan ja osalla menee jo piinapäivissä. :ashamed:

Eilen tuli siivottua ku mielipuoli täällä ja kävin vielä saunassakin, ainoo mitä sain aikaseksi oli kokoyön kivuttomat supistukset, selkäkivut ja huonovointisuuden. Ei tainnu noi ässät auttaa ainakaan mua :D

Nyyttimyy ja murmeli POKS 38

ps. ei muuten toimi toi lihavointi juttu normaalisti tällähetkellä. lihavoi heti koko tekstin jos valmista tekstii koittaa muokkaa.. :/
 
piti tulla tänne teidän pinoon kurkkimaan että onko moni ottanut vauvan kanssa varaslähtöä =)
ja hyvältähän tuo teidän lista jo näyttää vaikka kk on vasta vaihtunut :D
Katselin että itsekin olen tuolla teidän listassa mutta laskettu aika on 2.10 ei 4.pvä...
toivossa elän että vaavi ottais hieman varaslähtöä ja tulis teidän kuun aikana kun meillä rupee olemaan jo niin ahdasta samassa kropassa =)
Huomenna on lääkäri, toivottavasti olis jo alakerrassa jotain muutoksia...

Mutta...hyvää loppu odotusta kaikille :heart:

Cristiina ja vaavi 35+5 :heart:
 
Täällä kanssa ilmoittaudutaan aamuhuutoon.. ei minkäänlaisia vaikutuksia eilisillä kovilla löylyillä :kieh: Pitäisköhän sitä lähteä lenkille, ennenkuin alkaa sataan.. tehoiskohan se..?
Hieman pelottaa, kuinka iso tästä Aimo-Orvokista oikein tulee, kun ei tahdo pihalle tulla. Esikoisesta jouduttiin väliliha leikkaan ja siitähän tuli vielä se sisäinen hematooma, mikä piti leikata synnytyksen jälkeen. Nyt pelkää, että käy jotain vastaavaa. No, toivottavasti ei niin huonoa tuuria ole.

Yliaikakontrollista, onko kokemusta? Huomenna kun on neuvola ja siellä sitten katotaan aikaa tuolle.

BB Huh, mitä menoa eilen.. :eek:


Hilbert & A-O 39+4
 

Yhteistyössä