***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Hei!

Np-ultra takana ja kaikki hyvin! Niskaturvotukset oli 0,7 ja toisella 1,5. Molemmilla omat pussit ja istukat, joten eivät syö toisten eväitä! Nyt jos pystyis viimeinkin rauhottumaan ja olemaan stressaamatta edes hetken. Mekin jo mietitään sukupuolia ja halutaan kyllä tietää, koska vaihtoehtoja on niin monia :) Stressitöntä viikon jatkoa kaikille!

Masu78 ja "pojat"(miehen mukaan) rv 11+4
 
Iltaa! :D

Ja taas ihania kuulumisia, voi että :heart: Toivottavasti saa itsekin hehkuttaa huomenna, kun on se kuuluisa np-ultra :) Kiitos Tinii vatsakipuun liittyvästä kommentista, helpotti mieltä! =)

Katson Täydellisiä naisia DVD:ltä, näissä ainakin hetkiseksi pääsee ajatus ihan muualle ku pelkoihin lapsen menettämisestä. Toivottavasti saa kohta huokaista!

Mukavaa illanjatkoa, voikaahan paksusti! :heart:

Mayah ja pikkuinen 11+4
 
Onnea hyvistä kuulumisista :heart: Niitä tosiaan tuntuu nyt onneksi tähän pinoon satelevan =)

Sukupuolen kysymisestä, niin emme taida kysyä. Pojasta emme muistaneet ees synnytyksen jälkeen kysyä moista, kun oli vaan niin huojentunut olo, kun se kipu loppui :LOL: Kätilö sitte sanoi, että haluattekos tietää, että täällä tällaiset vermeet on. :whistle:

Täällä kans tänään tullut tuota lunta ja räntää ihan tarpeeks ja yhessä mäessä meinasinkin kaatua...reisi ihan kivasti revähti, mutta pystyssä pysyttiin kuitenkin. Kasvukipuja ainakin taas mahassa tänään tuolla sivuilla tuntunut.

mistäs muusta mahtoi juttua olla, kun luin aikaisemmin tuon edellisen sivun ja sitten kone päätti ettei päästäkään mua loppuja juttuja lukemaan :kieh:

joillakin ainakin vielä tuo ultra edessä, joten tsemppiä niihin.

katjuska ja vilpertti 13+6 (13+0) :heart:
 
vuh
Kivoja uutisia on monilla ollut, kiva! Sukupuolen kysymisestä: Täällä meillä on lääkäri, joka on kuuluisa siitä, että sukupuoli-sanaa ei saa edes mainita ultrassa... Me kun ei tiedetty viime kerralla sitä, niin kysyttiin tietysti, että näkyykö kumpi on tulossa. "Sukupuoli ei ole sairaus, sitä ei tarvitse tietää", kuului vihainen vastaus! Eli jännitetään tällä kertaa suosiolla loppuun saakka! =) Meillä vielä np-ultra tulossa. Eli odotetaan ja jännitetään yhä... t. nimim. Millainen olikaan se odottavan aika...? :xmas:
 
Ja iltaa!

Ihanaa kun tulee koko ajan iloisia uutisia np-ultrista. Oma on vasta kahden viikon päästä ja tuntuu ihan ikuisuudelta odottaa sinne! No onneksi heti ensi viikon alussa on neuvola. Mahtaakohan ne kuunnella sydänääniä vielä (ens viikolla 11+jotain)?

Kaiza80 Se on oman alan töitä (teknistä toimistotyötä). Meillä suoritetaan harjoittelut kesällä, joten koulu loppuu jo huhtikuuhun. Joten mä lupauduin kolmeksi kuukaudeksi hommiin (helpottaa kyllä työnhakua kun on ees toi 3 kk). Vaikeaahan tuo kesätöiden metsästäminen välillä on, mutta tsemppiä ja jaksamista oikein paljon siihen!
 
Iltaa kaikille!

Täällä sitä on vaan lomailtu tämän viikon. Aika on kyllä mennyt häähössötyksissä. Uskomatonta, mutta totta, minusta tulee rouva ylihuomenna =) Nyt alkaa olla perhosia masussa, elikkäs jännittää kovasti. Hääpuku sopii kyllä päälle, mutta täytettä on enemmän kuin mitä oli sitä ostettaessa :LOL: Minut on komennettu lepäämään, enkä saa osallistua liiemmälti mihinkään valmisteluihin. Minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä..

Maanantaina matka suuntautuu kahdeksi viikoksi Thaimaaseen. Kokonaista kaksi viikkoa pelkää löhöilyä, ei paha ajatus.
Koittaakaahan kaikki voida hyvin ja pitäkää itsestänne hyvää huolta!!Palaan parin viikon kuluttua.
Vape ja Lentsu 14+3
 
Laura80
Moikka, pitkästä aikaa!
Hyviä np-ultra uutisia täältäkin suunnalta..viikko sitten ultrassa käytiin ja kaikki hyvin =) Niskaturvotusta oli 1,3 mm ja syke oli 150 sekä vauvalla että varmaankin myös äidillä :LOL: Sen verran jännitti. Pahoinvointi on onneks taaksejäänyttä elämää, mutta sen tilalle sain sitten sitkeen flunssan..Sukupuoli halutaan tietää ehdottomasti etukäteen. Ollaan viimeistään rakenneultran jälkeen menossa 4D-ultraan, joten sieltä se sitten ainakin selviää, jos eivät rakenneultrassa mitään kerro.
:wave:

Laura 12+4
 
Iltaa täältäkin!

Iloisia ultrakuulumisia oli taas, hienoa. :)

vape Paljon onnea näin etukäteen! :flower: Meillä oli häät kesällä 2006 ja tuntuu niinku siitä olis jo hirveän kauan, niin se aika kuluu. Ota rennosti, muistakaa nauttia ja onnistunutta Thaimaan matkaa.

Sukupuolen kysymisestä, kyllä haluamme ehdottomasti tietää etukäteen kumpi tuolla vatsassa on, jos rakenneultrassa tilaisuus siihen tulee.
Ihan outoa kun ei ole enää juurikaan huonoa oloa, eikä hirveästi muitakaan vaivoja. Vatsassa tosin on outoja tuntemuksia, ei kipua mutta sellaista painon tunnetta ja muuta. Niin ja pää on säännöllisesti kipeä, eikä panadol auta mitään.
Mutta tuntuu välillä siltä että eihän tässä enää oiskaan raskaana kun ei ole sitä jatkuvaa huonoa oloa, väsymystä, kiukkua ja alakuloa... Paino noussu 3 kg. Tullu vähän syötyä.

Voikaa oikeen hyvin!

syysmama 13+5 (13+1) :heart:
 
Voi kun mukavaa oli lukea niin monen hyviä ultrakuulumisia!

Feliana samassa veneessä ollaan. Mullakin ultraan vielä puolitoista viikkoa aikaa ja tuntuu edelleen ikuisuudelta, varsinkin kun tuntuu, että kaikki muut ovat jo käyneet. No, mut hyvää kannataa odottaa! Mulla oli lääkärineuvola rv 11+0 ja lääkäri kuunteli sydänäänet ilman erillistä pyyntöä ja mulla ainaskin sydänäänet kuuluivat, vaikka tota omaa pehmustetta on ihan kiitettävästi vaimentamassa ääniä. Eiköhän sultakin sydänääniä kuunnella, kuitenkin viikkoja jo tonkin verran.

Vapelle onnea häihin! Ihanaa aikaa. Omista häistä tulee tänä vuonna 5v. joten vielä on joten kuten muistissa häähössötys.

Meillä tyttö on 1v ja 6kk silloin kun vauva syntyy ja kaiketi meidänkin sit pitää jonkinlaiset kaksosrattaat hommata, mut jospa niitä sit kesällä katselis vähän tarkemmin.

Sukupuolesta. Ei meinata tälläkään kertaa kysyä sukupuolta, eikä taida siihen kyllä tilaisuutta tullakaan, kun ei varmaan rakkenneultraan mennä. Meistä on mukava, et jää sit synnytykseen jotakin jännitettävää.

Tänään vihdoin tuli 12 viikkoa täyteen ja ensimmäinen etappi takana päin. Henkisesti jotenkin helpottaa näiden viikkojen täyteen tulo mut sitä ultraa vielä ehkä pidän kuitenkin tärkeämpänä etappina, kun sit kuitenkin näkee pikkuisen konkreettisesti.

Vitsi kun en enää muista enempää mitä oli kyselty ja kirjoiteltu. Pitäis aina heti kirjoitella kun lukee, mut jotenkin tää hetki kun tyttö on nukkumassa, on vaan niin paljon rauhallisempi hetki kirjoitella. Tiedätte varmaan!

Öitä!

Nenna ja siskoveli 12+0
 
Vapelle onnitteluja rutkasti jo näin etukäteen :heart: :flower:

ja Ultristakin oli taas niitä hyviä kuulumisia saatu :heart:

Tulin vaan nostelemaan pinoa, kun pitää taas liikenteeseen lähteä ja pojan kanssa noi lähtövalmistelut on pakko aina aloittaa ajoissa tai muuten saan juosta bussin perässä :whistle: Syksyllä varmaan saan alkaa valmistautumaan kaupungille lähtöön jo tunnin pari ennen lähtöä, kun on kaksi puettavaa ja kahden tavarat mukaan otettavana ja lisäks sitte saa esikkoa muistutella omista tavaroistaan :kieh:

katjuska ja vilpertti 14+0 (13+1) :heart:
 
snodgrass
Joo, nostellaanpas vähän ettei ihan toiselle sivulle pudota... =)
Väsyttää, mutta odottelen juuri kaveria kylään. Tyttö on omassa huoneessaan unta odottamassa. Toivon mukaan nukahtaa pian, niin saadaa sitten kaverin kanssa rauhassa jutella :D

Äitiysvaatteista tuli mieleen, et mulla on sikäli hyvä, että tuo esikkokkin syntyi elokuun puolivälissä, eli aika samoihin aikoihin ajoittuu raskaus. Eroa on kuitenkin se, et silloin en ollut vielä töissä. Nyt tarvisinkin myös sellaista siistimpää vaatetta, jota en silloin viimeksi tarvinnut. Loppukesässä mietityttää myös se, että viimeksi mulla oli viimeisen kuukauden ajan tasan yhdet housut jotka mahtui jalkaan, ja ne oli lainahousut! Tiedä sitten mistä tällä kertaa saisi tarpeeksi isot... :kieh:
Oon siis aika lyhyt, eikä masulla ole kuin yksi kasvusuunta... En tiedä onko kohtu eteenpäin kallistunut, mutta ei ainakaan taaksepäin!! :LOL:
 
Heippa!

Onpas tämäkin pino jo venähtänyt ja tooosi paljon tullut tekstiä, niin on laiskuus iskenyt etten ole tähän pinoon ehtinyt mitään kirjotella :ashamed: .

Keskiviikkona oli toinen neuvola, kaikki hyvin, sydänääniä etsittiin varmaan 10min ennenkuin löytyi :heart: Olis ollut inhottava olla kuukausi epätietoisuudessa jos ei olisi kuulunut.

Vapelle onnea häihin :flower: :flower:

Sukupuoli selvitetään, jos vaan näkyy, kuopuksesta ei oikein kunnolla nähty millään ultra kerralla.

Noista kulkupeleistä sen verran, että meillä pojilla ikäeroa 1v10kk ja hyvin pärjäilty [/b]seisomalaudalla, meillä gesslein-vaunut ja niissä teutonian lauta ilmakumipyörillä ja kulkee hyvin hangessakin :) Nyt pistää kyllä tuplien tarve mietityttään, vaikka ikäeroa tulee kuopukselle ja vauvalle 2v1kk, kuopus tykkää heittäytyä veteläksi maahan ja ihania raivareita välillä :kieh: . Mutta niitä mietin sitten kesällä...

Mistähän saisi semmoisen siivous-vimman, tarttis tehrä jotain |O :whistle: .

Nyt hauskat viikonloput kaikille tasapuolisesti :D

saaramanta ja maagiset 12+0

Ei ton kaikkee pitänyt lihavoida :headwall:
 
Moro!

Nennalle onnea maagisen 12 viikon rajapyykistä! :D

Vapelle ihania häitä ja rakkaudentäyteistä häämatkaa! :heart:

Oma: Tänään oli sitten se np-ultra. Aamulla jännitti ihan hirveästi ja olikin erityisen paha olo. Oksennus ei ollut vältettävissä. Lähdettiin matkaan ja ajatukset risteili päässä. Viimein saavuttiin Naistenklinikalle. Ilmoittauduttiin, ajat oli ihan oikeassa eli aika pian olis meidän vuoro. Istuttiin odottaan ja täytin taas kerran yhden tutkimuskaavakkeen. Siellä tuntuu olevan sen seitsemänlaisia tutkimuksia taas käynnissä. Sitten tuli meidän vuoro. Kätilö oli tosi mukava ja juteltiin aluksi mun mahakivuista ja annoin laput. Se kertoi, että monesti ne voi olla tosiaan kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Sitte kapusin tutkimuspöydälle jännityksestä väristen. Pyysin, että kätilö kertois heti, onko pieni elossa. Ja siellähän se oli!!! :heart: :heart: :heart: Niin ihana pieni ihminen! Ja saatiin kuulla eka kertaa sydänääniä, se oli mahtavaa! Tuleva äiti tietenkin vetisteli siinä tunnekuohussa, isä piti kädestä ja hymyili leveästi :D Pieni ei meinannut millään kääntyä sopivaan asentoon niskaturvotuksen mittaamista varten, vaikka kätilö miten paineli kohtua. Sitten ultrattiin vatsanpeitteiden päältä ja löytyi sopiva kulma. Niskaturvotus oli 0,8 ja kaikki sen puolesta ok, vaikka eihän se tietenkään vielä takaa mitään. Mukava olo kuitenkin. Vauvelimme oli aika passiivinen, mutta odoteltuamme jonkin aikaa alkoi liikkua ja potkia vauhdilla! Sitten heilutti käsiä :heart: Siinä oli tulevien vanhempien sydämet pakahtua. Näin katselimme pienokaistamme vielä tovin ja näimme hänen kauniin sivuprofiilinsakin. Nätti nenä olis tulossa :D Kuvia saatiin mukaan viisi kappaletta ja niitä on innokkaasti tutkittu. Mieli huojentui! Nyt on hyvät mahdollisuudet pienellä selvitä loppuun asti. Jos jotain sattuu, niin on sitten tarkoitettu. Olen nyt päättänyt vähentää murehtimistani minimiin. Olen niin onnellinen!!! :heart:

Ihanaa viikonloppua! :D
 
Heippa taas kaikille!
Tulin viimeinkin myös minä korkkaamaan tämän uuden maaliskuun pinon...

Onnea VAPE, viettäkää ihanat häät ja nautinnollinen häämatka!
Olemme muut täällä kuitenkin vaan kateellisia... :p

Hienoja ultrakuulumisia ollaan saatu, joten onnea niistä!

Meidän pino saa toivottavasti nyt alkaa nauttia odotuksistaan viimein ja pelot työnnetään taka-alalle!
Minä teen niin omilleni, vaikka tyttö tuossa juuri potee parvorokkoa...
Tiedän, aiheuttaa keskenmenoja, mutta SE EI MINUUN TARTU, oon päättänyt niin!

Neuvolassa kävin jo juttelemassa ja sain voimia sieltä kovasti!
Kuunneltiin taas sydäntäkin, joka piiiitkän ajan kuluttua siellä masussa kuului puksuttavan.
Neuvolatäti sanoi niin kivasti, että vahvaa tekoa on ja kiireinen kaveri.
Väisteli nimittäin aika taidokkaasti anturia!
Tulee isosiskoonsa!

Hurjan nautinnollista viikonloppua kaikille masukkaille!
Silittelyjä pikkuisille!
 
Heip.
Tulin pikaisesti ennen viikonloppua lukemaan ja kirjoittamaan uusimmat. Ihania uutisia oli taas ultrista tullut! Onneksi olkooon niistä.
Ja Vapelle oikein oikein ihania häitä ja yhtä ihanaa ja aurinkoista matkaa! Kukas muu se oli menossa pian?
Mamitukselle pidetään peukkuja, ettei parvo tartu. Nyt täyty kyllä myöntää oma tyhmyyteni ja kertoa, että seuraavaksi käyn googlettamassa mikä se sellainen tauti on.
Täällä on ollut aika toimelias päivä ja olen tosi tyytyväinen siitä. Ajattelin vähän siivoilla vielä ennen kuin mun miesväki tulee kotiin, kaikilla meillä on ollut vähän semmoinen olo, että ollaan tulossa kipeäksi. Siksi ajattelin, et jos nyt siivoisin ja sit illalla käydään kaupassa ostamassa viikon ruoat, niin viikonlopun voi ottaa ihan iisisti ja rentoutua. Jos vaikka pöpöt pysyisi poissa.
Nyt ei muuta kuin oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Heipparallaa!
Täällä onkin uusi pinkka pystyssä..taas vähän aikaa kun oon viimeks käynyt, on ollut vähän kiireitä kun katellaan tässä uutta asuntoa, jotta pikkuinen saisi sitten oman huoneen myös..kivan kuuluisia ultrakuulumisia on ainakin kiva lukea, onnea kaikille niistä!! =)
Itellä tulee huomenna 12vko:a täyteen..aika on kyllä mennyt uskomattoman nopeesti..ma. olis sitten ultra ja toivon että pääsen kanssa jakamaan tänne hyviä uutisia..jännittää pirusti :p
Eipäs tässä muuta..tulin siis näköjään kertomaan vaan omat juttuni.. :ashamed:
Masukasta viikonloppua kaikille!

jkoo + pikkuinen 11+6
 
mamitus:sinullakin parvopelko,meillä myös tyttöjen päiväkodissa sitä menossa ja itellä hirvee paniikki asiasta!!!Tytöt toistaseks säilyneet,onneks oltiin tää viikko talvilomalla mut en tie kuinka kauan tuollanen epidemia kestää?!Terkka sano myös että ei se helpolla tartu,kun sen aina tietäisi...sehän tarttuu siinä vaiheessa kun oireita ei vielä ole!huh,huh,pitäs vaan rauhottua kun ei meillä edes oo vielä tartuntaa ja nauttia loppulomasta =) !Eipä tässä muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille :wave: !
Piizu + masukki 14+4
 
snodgrass
Onnittelut vape ja ihanaa häämatkaa!!

Onnea mayahille ultrasta!

Tuo parvorokko on kyl pelottava, onneksi täällä ei ole ollut siitä mitään puhetta..

Viikonloppu kuluuu siskon ja kahden serkun seurassa, meillä on tapana joka kevät viettää yksi viikonloppu yhdessä jonkun luona. Hauskaa kun tietää et saa olla tärkeiden ihmisten kanssa, syödä hyvin ja pitää hauskaa =)

hyvää viikonloppua myös muille!
Snodgrass ja neponen 14
 
Hyvää naisten päivää! Sain äsken kasan keltaisia ruusuja. Ihanaa kun toinen muisti, mutta eikö keltainen ole ystävyyden väri? :whistle: Voi miestä...
Oma olo on ollut ihan yhtä hyvä kuin tähän astikin.
Toissa päivänä sain kaksi kassillista vauvan vaatteita tuliaisksi jenkeistä, oli tosi hämmentävä kokemus. Maha ei vielä näy, siis vauvamaha, järkyttävä turvotus vaivaa melkein aamusta asti. Ja päätä särkee.
Myöhemmin yritän jaksaa selata läpi ja kommentoida mulle.
Nyt vääryyden vääryys eli töihin lähtö :(
 
Hyvää naistenpäivää toivottaa tämäkin täältä teille kaikille :flower:

Yritin aikaisemmin jo tulla kirjoittelemaan, mutta ei toiminut palsta taaskaan :|
No mutta hyviä neuvola ja ultrakuulumisia ainakin oli taas tullut, joten onnittelut niistä :heart: Onneks tosiaan kaikilla alkaa pian riskiviikot olemaan täynnä =)

Mamitus ja Piizu...toivotaan, että parvorokko pysyttelee loitolla.

Mulla ollut ihana päivä tänään. Oman kullan kanssa oltiin kaupungilla kaupoissa ja uusia alusvaatteita tuli sieltä mukaan, ja syömässä käytiin ja suklaasydämiä ja ruusuja sain. :heart: Ihana tuo mies, vaikka minä Lindexillä vähän olin äkäisellä päällä ja tiuskin toiselle ilman järkevää syytä. :ashamed: Ois pitäny ennemminkin mennä haukkumaan erään toisen kaupan myyjä, joka ei ollut hälyttimiä irroittanut yksistä pikkareista ja kun menin Lindexille sisään niin hälärit huusi ja kun menin ulos, niin sama homma taas |O Hitto kun se on noloa |O |O :headwall: :headwall: No onneks asia selkis siellä ja mentiin takaisin toiseen liikkeeseen poistattamaan se hälytin. Hyvä ettei hormoniraivossa itku päässy, kun aattelin että mua varkaaks epäillään vaikka mitään en oo ottanut. :ashamed:
No loppu hyvin kaikki hyvin ja päivä oli kuitenkin ihana =)

nyt taas vaipanvaihtoon :wave:

katjuska ja vilpertti 14+1 (13+2) :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :flower: :hug:

Moonlightille kovasti voimia :hug:

Vapelle onnea ja ihanaa häämatkaa :heart:

Äippävaatteista oli tuolla puhetta. Mä jouduin suosiolla vaihtaan äippähousut jalkaan jo viikolla 9 :D Monet paidoista kyllä menee vielä päälle, mutta mieluummin käytän äippäpaitoja, ku ne ei niin tiukkoja oo. Tässä raskaudessa oon päättäny tuhlata vaatteisiin enemmän ku ennen :whistle: Haluan näyttää hyvältä vaikka raskaana olenkin. Ja onhan nuihin jo kivasti rahaa uponnut, mutta onhan niillä hyvä jälleenmyyntiarvokin.. paitsi kovasti epäilen että vielä niille tulee käyttöä itellä tämän raskauden jälkeenki :D

Mulla paha olo jatkuu edelleen :| Etova olo ja oksetus oli poissa jo toista viikkoa, mutta sitten tää nuha ja sitkeä lima tuli takaisin ja niin tuli tuo olokin. Johtuisiko oksentelu sitte tosiaanki tuosta limasta, joka jojoilee tuolla kurkussa koko aika.. Tänäänki on saanu käyä pönttöä halimassa pariin otteeseen.

Himona mulla on kirsikkatomaatit, joita juuri äskenki vetasin koko laatikollisen :ashamed:
Joku kyseli että onko tullu vastenmielisyyttä jotain syötävää kohtaan, mitä ennen on syöny himona ja mulla se on suklaa. Syön sitä vieläkin kyllä, mutta ei sitä enää niin paljoa uppoa ku ennen raskautta. Ja sitä ilman pärjää hyvinki nykyään. Myös kahvi on sellainen mitä en pysty juomaan ollenkaan. Se maku on ihan hirveää :x

Maanantaina olis tarkoitus suunnata Tiimariin ja ostaa vihko ja läjä tarroja. Tarkoitus olisi tulevalle pikkuiselle kyhätä raskauspäiväkirja skreep bookin malliin, vaivalla ja rakkaudella tehty, muistoksi :heart: Ja samalla saan minäki tylsiin iltoihin tekemistä, kun mies on töissä.
Vauva-lehden mukanahan tuli sellainen vihko, mut jotenki oli niin vaisun oloinen että päätin tehä sellaisen ite.

Kummasti on alkanu pikkuiselle jo kertyä retrovaatetta kaappiin :ashamed: On ne niin ihania että on ollu pakko ostaa.
On ostettu myös matkarattaat valmiiksi, lastentarvikkeessa nimittäin oli Gracon melkein 300e rattaat alta 200e, niin pakko oli ostaa ku väriki just mieleinen :heart: Ja onhan niissä lämpömittari ja kelloki valmiina :LOL:

Äippäskä ja syltty 13+4
 

Yhteistyössä