***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Hei kaikille taas.. paljon tullu uutta tekstiä! Hyviä ultrakuulumisia oli, onnea niistä.
Rattaista olitte kirjoitelleet, mä en oo ajatellu OLLENKAAN vielä koko aihetta. Ehtiihän tässä vielä. En muitakaan hankintoja vauvalle oo pähkäilly yhtään. Mitä nyt itelle äitiysvaatteita.
Eilen ostin pari paitaa ja yhdet farkut kaupungilta. Kyllä tuntuu mukavalta kun ei kiristä ja purista.
Ihana ilma ulkona, pitää lähteä haukkaan raitista ilmaa!
Voikaa hyvin..

syysmama 13+4 (13+0) :heart:

Ainii, varasin rakenneultran, se ois sitten 30. huhtikuuta. Viikkoja silloin 21+4.
Ja aijon ehdottomasti kysyä kumpi siellä vatsassa oikein majailee.. :)

Kaikki hyvin sydän jyskytti ja kädet ja jalat vippas. Koko vastas nyt sitte viikkoja 10 ja la on todennäkösesti 1.10. Mutta ei sitä edelleenkään mihinkään ole virallisesti muutettu...
Mittoja lääkäritäti otti paljon ja viikoiksi se sai 9-12 välillä, mut tosiaan kohdun koon ja lopullisen mittojen mukaan arveli sit olevan tuo rv10. Nyt sitte kahen viikon päästä olis tuo np ultra ja katotaan mitä ne siellä sitte sanoo. Mut kaikki hyvin ja mieli on hyvä :D

Onnea myös muillekkin hyvistä ultrakuulumisista!!

Juu täällä tosiaan kans yks jolle lorvikatari on iskeny. Ei kyllä jaksas mennä töihin, onneksi sitte ku töihin on päässy niin vähän tulee fiilistä, mut koko ajan oottaa et pääsis kotiin!
Lääkäristä sain sen kuvan että olis vaikka heti ollu valmis kirjottaan saikkua, ei vaan löytäny mitään hyvää syytä. Olis varmaan kirjottanukki ku olis vähän ruikuttanu jostain.
Ihanaa vielä ku alkaa 7 päivän työputki prkl :kieh:
Onneks on työkavereita jotka haluaa lisätunteja, niin vois ensviikon tiistain vuoroa tarjota jollekki. Olis sitte kivasti kolme päivää vapaata B)

Rattaat löytyy kaikki tarvittava onneksi valmiina, ettei tarvi miettiä ostamista. Tuskin vielä edes harkitsisin asiaa, mut jos halvalla saa... :D Ja riskiviikot on ohi

Nyt alko isännällä sitte vintin remppa JEE. Elikkä pojalle pitäs vielä huone tehdä.... Olis se niin kiva ku ei kesällä tarttis uurastaa tosissaan mitään, sellasia pikku fiksauksia vaan.
Toki meillä ei edelleenkään ole saunaa tai varastoja tai autotallia, mutta enskesäksi ei kerkee edes lupia saada.

No siinäpä ne tärkeimmät!!

:wave:

R iikka rv 10-11

vuh
Pikakysymys: minkä ikäsiä teillä on edelliset lapset, kun uusi syntyy? Sillä vain kyselen, että minkä ikäinen edellinen lapsi tarvii vielä rataskyytiä ja minkä ikäinen pystyy jo kävelemään ite kauppa- ynnä muut matkat? Eli ketkä tarvii tuplarattaita???

Vastaus pikakysymykseen:
Kasperille tulee ikää marraskuussa 3 vuotta ja olin ajatellu sellasta seisomalautaa noihin briioihin laittaa. Eiköhän sillä pärjätä...
Itse en olettas Kasperin jaksavan kävellä kauppaan (Siwa n.600 m)
Enkä varmaan alle 2-2,5 vuotista laittas seisomaan.

Jälleen kerran on pienoisia keskittymisvaikeuksia töissä, joten voisinpa vaikka kerrankin kirjoittaa tänne. Tähän asti olen kyllä ahkerasti käynyt juttujanne ja tunnelmianne lukemassa. Meidän lapsosemme la on 5.9. ja TAYSiin pitäisi mennä synnyttämään. Perheessämme on ennestään -05 syntynyt poika. Muistelisin, että ainakin Snodgrass on menossa samaan osoitteeseen synnyttämään ja samoihin aikoihin. Saas nähdä, miten la:t pitävät paikkansa.

Kävin viime viikolla np-ultrassa ja sen mukaan laskettuaika pyörii siinä 4.-5.9 päivien paikkeilla. Mulla oli ultran teki terveydenhoitaja. Aluksi olin hieman pettynyt kun ei ollut lääkäri, mutta hoitaja olikin hirmu mukava, antoi aikaa katsella rauhassa pikkuista ja vaikutti hyvin tarkalta ja huolehtivaiselta. Pääsin yllättäen myös rakenneultraan, mikä johtunee mun 35 vuotta hipovasta iästäni. Tampereellahan on saanut tottua vain yhteen kaupungin tarjoamaan ultraukseen.

Tähän asti raskaus on sujunut oppikirjamaiseen tyyliin. Vaivatkin ovat alkaneet helpottaa. Tietysti nyt kun pahoinvointi on laantunut ja väsymys hellittämässä, tulee hölmö huoli kun mitään oireita ei ole. Jotenkin yritin asennoitua, että np-ultran jälkeen alan keskittyä töihin ja lopetan turhan huolimisen, mutta kuinkas kävikään. No, vatsa on pyöristynyt ja ajatus ei meinaa töissä juosta, siinähän niitä raskauden merkkejä pitäisi jo olla. Malttamattomana odotan, että tuntisin vauvan liikkeet. Sitä iloa on vielä odotettava, huoh.

Töissä julkistin tiedon perheenlisäyksestä tällä viikolla. Ajattelin, että raskaudessa mitä vain voi tapahtua ja missä vaiheessa vain, ja kertominen saattaisi kuitenkin huojentaa omaa oloa. Niinhän se tekikin. Raskaudestani jo pitkään tiennyt työkaverikin nauroi, että asian julkistamisen jälkeen vatsanseutuni on kummasti pyöristynyt. Olen siis ilmeisesti yrittänyt pitää vatsaa sisässä tähän asti ja nyt sitten vihdoin huokaisen ja annan sen näkyä, hehheh!

Jospa nyt palaisin työpapereiden pariin ja saisin projektini taas vauhtiin (taitaa olla toiveajattelua)... Katsotaan, intoudunko jatkossa kirjoittelemaan vielä lisää. Hyviä vointeja kaikille syyskuun odottajille ja levollista mieltä!

vuhin kysymykseen vastausta:
Esikoinen on vauvan synnyttyä yli 3,5v joten kävelee ja pyöräilee.
Ja kakkonen on sitten 1,5v, joten meiltä löytyy kaksosten kiesit =)
Ikäeroa siis ekalla ja tokalla 1v10kk, mut esikko sillonkin käveli jo enimmäkseen (kun toinen synty), ei oo koskaan oikein viihtynyt vaunuissa/rattaissa.

En oo juurikaan pähkäillyt vielä mitään hankintoja vauvalle. Tosin ei kai tarvitakkaan oikein mitään. Sit jos jossain ultrassa pääsen käymään ja sukupuoli selviää, niin vaatetta tulee hommattua. Poikien vauvanvaatteita ei oo yhtään jemmassa, niitä pitää siis hommata jos tulokas on poika. Mut kaikki vaatteet tytöltä on tallessa.

R iikka, musta 600m metriä on tosi lyhyt matka kävellä meidän 1-vuotiaallekin. Eilen käytiin viemässä postipaketti kävellen postiin, matkaa edes takas 1,5km ja kyllä vuosikas käveli koko matkan. Matkalla kyllä pysähdyttiin pulkkamäkeenkin. Pulkka oli mukana, jos ei jaksa köpötellä, aika hidastahan se oli, mutta kotia päästiin kuitenkin.

rv 11+0

mäkin vastaan pikana vuh pikakysymykseen, meillä poika sillon 2v 2kk joten ei jaksa kauppamatkaa vielä kävellä eikä seisomalaudalla kököttää (matkaa 3-4km yhteen suuntaan) eli tuplarattaat tähän osotteeseen tulee tarpeeseen!

Morjens! Täällä kuulumisia lueskelen, ihanaa ku on taas hyviä uutisia ultrista, onnea niistä! :heart:

Työmotivaatiosta on ollu puhetta. Mulla on huono omatunto, ku oon sairaslomalla tämän viikon. Lääkäri kuitenkin sanoi ihanasti, että kyllä ne työt hoituu, ja mun homma on nyt pitää huolta itsestä ja pienestä. Se oli musta tosi kannustavaa ja autto itseäkin miettimään asiaa. Ei sitä tahallaan ole töistä pois ja huonovointinen. Ja ne, jotka on töissä reippaasti, on ihan ymmärrettävää, ettei motivaatio ole paras mahdollinen, kun omassa elämässä tapahtuu suuria asioita. Ei murehdita naiset! :D

unensieppaaja Juu tiedän että kuullostaa naurettavalta tuo matka. Mutta esim eilen lähettiin yhdessä koiraa käyttään tarpeilla (n. sen 600m) niin mielenkiinto loppu kesken matkan ja kantaahan siinä piti, vaikka sitte n. 50 metriä kannoin ja huijasin loppumatkan taas kävelemään. Edestakaisin kauppaan kulkua siis sen päälle 1km
Jaksaa kyllä hyvin, mutta huvittaako kävellä... Ei sitte siinä vaiheessa ku rattaita työntää ja kauppakassit on mukana, niin viitsi niitä hartioita rääkätä enempää.
Tiedän toki että jaksaa, joskus jopa juoksee seuranani sen 600 m, mutta aina pitää olla varasuunnitelma mukana. Ja kuten oon kavereilta kuullu ja joskus jopa saannu huomata niin 2,5-3 vuotias rupee karkaileen :kieh:
Yks pointti on sitte se että jaksanko minä odotella poikaa kun tietty pitää kulkea omia polkuja.

No tulipa nyt pitkästi kirjottettua pikkuasiasta :whistle:
Tosi reippaasti kyllä yks vuotiaalta kävelty tuollanen matka :LOL:

Vuh, meillä esikko täyttää heti vauvan synnyttyä 5v....... Mutta jos omalla kohdalla olis yli 3v ikäero lapsilla, niin tarkkaan miettisin, että hommaanko tuplia, koska lapsihan kävelee, kun sitä vaan siihen totutetaan. Mulla kaikki hoitolapset alta 3vuotiaina kävelly jo useamman kilometrin lenkkejä mukisematta.

Daydreams :kieh: men pääse sähköpostiin, just nyt kun pitäis päästä!!! |O :headwall: PRKLN DNA!!!!! Ilmoitan sit jos joskus pääsen kuvia kattoo. :kieh:

vuh
Kiitoksia vaunuasiaan vastanneille! Nuo kävelyjututhan riippuu kyllä niiiiiiiin lapsesta! Meidän poika otti ensimmäiset askelet vasta 1,5 vuotiaana (!), joten ei varmaan kaupassakäynti kävellen olis ihan silloin onnistunut. :D Nyt se on 2 v 3 kk juoksupakkaus, ja vauvan synnyttyä 2 v 9 kk. Olen ajatellut kanssa hommata sille sellaisen seisomalaudan vaunuihin. Se on kanssa totta, että vaikka pikkuinen jaksais kävellä, karkaileminen tielle voi olla ongelma. Oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että pienenä pitää jo opetella kävelemään ite eikä aina kyydissä kuskata, mutta onhan sitten kaikenlaisia erikoistapauksia! :)

Onnitteluja taas hyvistä kuulumisista :heart: Ja orlando...tervetuloa kirjoittelemaan sitten kun siltä tuntuu =) Saa käydä vaikka joka päiväkin. ;) Teitä onkin aika monta menossa Tayssiin tuolloin viides päivä :D

kyselyyn vastaan, että ikäeroa tulee mukeloille 1v7kk ja tuplarattaita oon hommaamassa.

heippa kaikki!

pikaiset ultrakuulumiset =) niskaturvotus oli 0,6mm ja kaikki tarvittavat jäsenet yms löytyivät oikeilta paikoiltaan :heart: kuviakin saatiin 3 kappaletta. LA on näillä näkymin kuitenkin 24.9. mutta eipä sitä varmaan kannata listaan vaihtaa, myöhemmin lisää kun vielä ehtisi ajan kanssa lukemaan kaikkien kuulumiset :kieh:

Huomenta!

Onnea kaikille iloisia uutisia saaneille. Näyttäisi iloisia uutisia oleman aina vaan enemmään ja niitä huonoja uutisia koko ajan vähemmän. Suurinosa alkaakin olemaan jo "riskiviikkojen" yli. Kyllä me loputkin sinne päästään!

Sain kesäksi mahtavan työpaikan. En maininnut mitään raskaudestani. Pitkästä aikaa olen innoissani jostain muustakin kuin tästä raskaudesta. Tekee ihan hyvää :whistle:

Feli ja pulla 10+4

Heips.
Ja terveisiä nt-ultrasta. Kaikki hyvin, masussa asuu yksi viikkoja vastaava, vikkelä kaveri, jonka mitat oli kaikki ok. Niskaturvotusta oli 1,8mm, joka on kuuleemma oikein hyvä näille viikkoille. Se oli kyllä niin vakuuttava lääkäri, että vaikka olisi ollut 1cm, niin olisin varmaan silti uskonut sitä.
Tuli helpottunut olo.
Eilen käytiin poitsun kanssa maitoaltistuksessa ja ainakaan vielä ei ole mitään ilmennyt, joten toivossa eletään, että allergia olisi mennyt ohi.
Niin ja niistä rattaista piti sanoa, että meillä tulee ikäeroksi 2v 9kk ja meinaan ostaa seisomalaudan, jos vaan mistään löydän. Meidän rattaat kun on vuosimallia 96'. Ei kenelläkään olis vinkkejä, mistä semmosia saa? Emmaljungat ne on, tarkempaa en tiedä. Poitsu kävelee jo nyt paljon (ja myös karkailee), eli uskon että sillä pärjätään. Aion myös jonkin verran käyttää kantoliinaa, että jos tulee pidempiä reissuja, niin voi vanhemman pistää istumaan ja pienemmän liinaan.
Felianalta piti vielä kysyä, että minkä alan töitä löysit? Olen itsekin yrittänyt kovasti, mutta kun en ehtisi olla töissä kun käytännössä kesä-heinäkuun ja hiukan kummastakin päästä yli, tuntuu olevan TODELLA vaikeaa mitään töitä löytää. Hienoa siis, että sinä olet löytänyt!
No juuh, nyt sain pienen energiapaukun taas, eli "töihin" vie tieni.
-Kaiza ja kaveri 12+5-
Ps. katjuska, nyt voi sitten siirtää mun la:n sinne 13.9, vaikka ei sillä niin merkitystä olekaan, hämää vaan aina mua, kun ei löydy "oikeasta" paikasta. Yli se kuitenkin menee... :D

Heippa hei :)

Ihanaa kun on tullut hyviä uutisia niin paljon!
Viikotkin alkaa kaikilla olla hyvällä mallilla ja np-ultra monilla jo takana.

Itsellä lähti uusi viikko käyntiin ja en voi uskoa että eletään jo raskausviikkoa 15!
Massu pullottelee jo ihan aamusta asti ja tuleva isä onkin hyvin ylpeä ja tyytyväinen kasvavasta massustani mutta itse koen vielä jotenkin epävarmuutta tilani kauneudesta..
Ehkä tämä vain vaatii totuttelua :)

Huomasin muuten eilen illalla pyykkejä silittäessäni että vasen käteni on vakiinnuttanut paikkansa kasvavan kumpuni päällä ja siihen se yleensä eksyykin.
Ainiin, meinasin kokonaan unohtaa että rinnoista tuli saunan jälkeen kirkasta nestettä ensimmäistä kertaa :eek:

Nyt kovasti jo odotellaan liikkeitä ja potkuja alkaviksi ja pientä kuplintaa olenkin jo tuntenut mutta en ole uskaltanu tulkita vielä miksikään suuremmaksi.. haluan kunnon potkuja! :D

Toiselle kolmannelle on kai tässä vierähdetty ja uskon että tämä pätkä raskaudesta menee hujauksessa! Pian pääsee jo vaunuostoksillekin, kun vain saisi sitä rahaakin säästöön...

Tulipas kovin omanapaista tekstiä :headwall:
Pahoinvointi on hellittänyt pikku hiljaa ja pysyisi varmaan hyvin poissa jos vain ehtisin ja muistaisin syödä ajoissa ennenkuin paha olo pääsee valloittamaan... töissä on vaan vaikeaa olla koko aika jotain napsimassa..

Jaksuja massukoille ja voidaanpas neitoset paksusti ja mukavasti ja aletaan nauttia taimistamme ja naisellisista muodoistamme :heart:

Tini+Pingu rv 14+1

R iikka: Onks siellä lunta? Meillä tuo pian 3v raahaa aina rattikelkkansa mukaan joka paikkaan. Pulkkaan on kätsy laittaa ostoskassitkin =) Kesä tulee ja kärpäset, onhan tässä vielä aikaa totuttaa käppäilyreissuihin ennen syysvauvojen syntymää =)

Kuinkas moni aikoo kysyä vauvan sukupuolta jossain vaiheessa? Mä ajattelin. Tosin täällä ei ultria kunta tarjoa kuin yhden (jossa jo kävin) ja yksityiselle en mene. Siinä tapauksessa siis kysyn, jos joudun äitiyspolilla ramppaamaan jälleen, niinkuin viime raskauksissa (mm. perätilan takia kävin ultrissa useasti).

Nyt ulos muksujen kanssa :wave:

rv11+1

Heippa!

Ihania kuulumisia, toivotaan todella, että kaikki menee hyvin ja ne surulliset tapahtumat olis jo meidän pinossa takana. Unensieppaaja kysyi sukupuolesta. Me ei olla ainakaan kysymässä, täällä ei kyllä edes ainakaan Naistenklinikalla kerrota rakenneultrassa, vaikka periaatteessahan se siinä jo näkyis. Olis toisaalta "kätevä" tietää, mutta odotellaan yllätystä ja ostellaan neutraaleja tarvikkeita :D

Oma: Huomenna np-ultra. Mulla ollu mahakipuja eilisestä saakka. Välillä kipuilee kyljissä, sitten alamahalla eri kohdissa. Mitään vuotoja ei ole onneksi ollut. Pelottaa silti. Ja kuitenki tavallaan uskon, että kaikki on hyvin. Ja toivottavasti onkin. Nyt on sairaslomalla aikaa miettiä. Ehkä kauheinta olis, jos huomenna ultrassa ei enää sydän sykkisikään. Mutta en aio nyt sitä murehtia, huomenna sen näkee. Ja vaikka näin nyt sanonkin, murehdin tietysti siitä huolimatta. Onko muilla tässä vaiheessa ollu kipuja? Millaisia? Tää ensimmäisen odotus kun on yhtä seikkailua =)

Ihanaa päivää! :D

Mayah ja pikkuinen 11+4

Mayah kipuja on ollut kaikenlaisia ja koviakin välillä mutta kuten olen jo monesti aiemmin sanonut niin ainakin minulle lääkäri on vain vakuutellut että kaikenlaiset mahdolliset kipuilut kuuluvat raskauteen ja vasta kun jatkuvat pitkäjaksoisesti yhteen putkeen niin kannattaa alkaa ihmettelemään, muuten kaikki menee kasvun pikkiin!

Täällä aiotaan kyllä kysellä sukupuolta jos vain suostuvat kättärillä kertomaan.. toivottavasti taimi näyttäisi avoimesti jalkoväliään niin sais asiaan varmuuden eikä tarviis arpoa!

Helsingissä on muuten meneillään kauhea lumimyrsky ja olenkin saarrettuna töissä enkä uskalla lähteä myräkässä kauppaan hakemaan jotain naposteltavaa, joten kohta on taas tosi huono olo :headwall:

Pitkästä aikaa...ei oo kauheesti kerenny kirjottelleen,lukenu olen kyl melkein joka päivä =) !Niin ne viikot vaan vierii eteenpäin ja huonot olot on taaksejäännyttä elämää,jipii =) !Loppui se sit just tasan tuohon 12 viikolle.Ultrassa kävin jo viikkoja sitten ja kaikki hyvin,viikkoja vastattiin ja niskaturvotuksia ei ollut,en ite halunnu tuota veriseulaa ollenkaan.Eka lääkärikin oli jo muutama viikko sitten.Vatsa on pullahtanu oikein kunnolla,kuulemma ultrassa sanottiin et niin eteenpäin kallistunu kohtu et näkyy aikasin,kaverit pelotteli ennen ultraa et kaksi siellä on...mut yksi kappale vauvoja.Onko muilla jo liitoskipuja?Itellä on ihan kauheen kankee olo,juosta ku yrittää ni ihan sattuu!Muuten olen voinut hyvin lukuunottamatta et flunssat tarttuu meikäläiseen näköjään tänä talvena urakalla...taitaa olla jo neljäs kerta tammikuulta laskettuna :| .Sressitöntä tää odotus ei kyllä oo...viime viikolla lasten päiväkodissa alko parvorokko- epidemia!!!En TIETENKÄÄN oo sairastanu sitä ja nyt pelkään tosissaan...onneks tää viikko lomaa et ollaan kotona mut ensviikko pelottaa todella...terkka sano et täytys vaan uskalataa viedä lapset hoitoon ja mitään hoitopaikka siirtoja epidemian vuoksi ei kuulemma tehdä?Mitähän tässä tekis?olen itekkin töissä päiväkodissa eikä urani aikana ole ollu yhtään parvo-epidemiaa..tää on mun tuuria :/ !Onko kellään kokemusta?Kuinkahan helposti tuo oikeesti tarttuu?onneks lapsilla nyt räkä valuu et josko saisivat kans flunssan et vois ensviikolla sairastaa kotona...siis ekaa kertaa toivon tällasta :wave: !Onko kellään ehdotuksia/kokemuksia?!
Piizu ja masukki 14+3

Moikkelista vain täältäkin!

Np-ultra koitti sitten vihdoista viimein tänä aamuna ja oli se niiiiiin makee kokemus taas! Varsinkin siksi, kun se nallekarkki siel kieppui ja pyörähteli ja heilutteli ja ties mitä... tuleva iskäkin vaan naureskeli pikkusen touhuille. :heart: ja pientä sykkivää sydäntäkin katseltiin monesta eri kulmasta... ja niskaturvotus oli juuri sellanen kuin se näillä viikoilla pitääkin olla ja nenäluukin näkyi. Niin ja mitat vastas aivan täysin viikkoja. Eli kaikki oli oikein mallikkaasti!
Nyt tulee taas muutamia viikkoja odotusta, ennen kuin mitään tapahtuu... seuraava neuvola on vasta meidän matkan jälkeen huhtikuun 7. päivä ja rakenne-ultran aika saatiin 23.4. mutta onneksi tulee tuo matka, niin se katkasee tätä arkea kivasti.

Mulla ei masu vielä näy, muuta kuin turvotuksena jota oli siis jo alussa. Eli näytän nyt vaan kiusallisesti n.5kg lihonneelta :) odottelen kyllä, että masu alkais jo näkymään!! Ja ne liikkeet..kumpa nekin tuntisi jo muutamien viikkojen aikana...

jes jes, kaipa täytyy taas iltavuoroon painua... vaikka motivaatio on täysi nolla :/

Jaksamista kaikille!

suhveli 13+1 :heart:

snodgrass
Heipsis!
Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Tänne ei kuulu ihmeitä. Töissä on nyt jotenkin helpompi olla kun voi ihan avoimesti antaa masun näkyä ja kertoa raskaudesta työkavereille.

Aikaisemmin kyseltiin vanhempien sisarusten ikää ja menopeliä. Vähän tässä jälkijunassa asiaa pohdin minäkin. Meidän neiti ehtii täyttää 3 elokuussa, joten luulen et tuplat on vähän turha hankinta siinä vaiheessa. Jonkinlainen seisomalauta olis varmaan hyvä (en tiedä saako meidän kärryihin valmiina, mut mies voi sit tehdä itekin). Ja varmaan tosiaan välillä voi sitten kokeilla niinkin, et laittaa vauvan kantoliinaan ja isomman rattaisiin. Tässä lähimaastossa pärjätään kyllä hyvin , mut voi olla et kaupunkireissut jää vähemmälle. No, tuskinpa ne herkkua kahden kanssa sit olis muutenkaan.. =)

Sukupuolta ei aiota kysyä, haluan yllätykseni :D Mutta jotenkin on jo nyt tiettyjä epäilyksiä: edellisestä finnit häipyi raskauden ajaksi, nyt eivät ole häipyneet, ja tuon pikkuisen sykekin on ollut siellä ylärajoilla... ettei vaan olis poika tällä kertaa tulossa?

Hauskaa päivänjatkoa!
Snodgrass ja neponen 13+6

Huomentapäivää =)

Tänään oli lääkärineuvola ja siellä vierähti kivasti aikaa kun setä oli heti kahdeksalta puolituntia aikataulusta jäljessä :whistle: Kaksi päivän parasta asiaa oli että että lääkärin uhkailusta huolimatta saimme sydänäänet kuuluviin. Pumppu takoi hurjat 150 lyöntiä minuuttiin ja oli oikein vahva (näin se setä meille kertoi!), minunkin pulssi siinä katsottiin joka oli 80, voin sanoa että siinä haarat levällään oikein tarpeellinen ja ihana toimenpide :headwall: :ashamed: Mies vaan ensiksi kyseli että kenen syke se tuo jumputus on, niin sitten sitä ihmeteltiin oikein perusteellisesti :D kiitoksia sateli melessäni! Toinen hurjan hyvä juttu oli se että olen laihtunut!!! JEEE, ihan 100g!! Pelkäsin että taas olisi tullut iloisesti se 4 kiloa niin kuin viimeksikin.

Voikaa massukat paksunlaisesti ja kaikille halit!

Koiruus ja pentunen rv 13+1

Yhteistyössä