***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Nyt ihan pikaseen täältä hullun pakkaamisen ja tavaroiden pois heittämisen keskeltä tulin lukaseen kuulumisia ja päivittämään. =)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ja Moonlightille kovasti voimia raskaiden päätösten keskelle :hug:

R iikka...sitte jos mulla ois pojan aikana laskettu se äippäraha työtulojen mukaan niin saisinkin saman, mutta ei koske liitonrahoja tuo säännös :kieh: kelasta kyselin kerran asiaa...

Mä en oo äitiysvaatteita vielä ees ehtinyt ajattelemaan sen kummemmin, kun muuten olen niin uhkeaa mallia, että näillä normivaatteillakin pitkälle pärjään ja se masutuubi on mahtava vaate...

nyt päivittämään :wave:

katjuska ja vilpertti 13+3 (12+4) :heart:
 
iltaa kaikille mammoille! Ja Katjuskalle kiitos uudesta pinkasta - mulle voi laittaa nyt lasketuksi ajaksi 2.10. Tänään varmistui se neuvolassa. Neuvolatäti oli oikein ihana ja lämmin ihminen. Tuntui niin hyvältä lähteä kotiin neuvolan jälkeen - ei huolen häivää =)

Äidin kanssa viikonloppuna analysoitiin tätä mun pahoinvointia ja todettiin että se johtuu myös psyykkisestä tilasta. Eli ei minua tarvitse hullujen huoneelle kantaa, mutta huomasin itsekin että kun en viihdy tällä paikkakunnalla niin se jotenkin vaikuttaa mieleeni negatiivisesti ja jos mieli voi pahoin niin ei ole kehon tilassakaan kehumista. Viikonloppuna kun oltiin mieheni kannsa kotipaikkakunnallani niin oloni oli aivan mahtava! Ei minkäänlaista pahoinvointia tai oksentelua. Eilen kun kotiin tultiin niin melkein heti alkoi paha olo. Tänään saikin sitten jo heti aamulla oksentaa aamupalan tiskialtaaseen :ashamed: Ei pahoinvointini varmasti kokonaan johdu tästä psyykkisestä olotilasta, mutta uskon sen näiden kokemusten pohjalta ainakin vahvistavan sitä. Mietinkin että nyt on pakko alkaa viihtymään täällä ettei tarvitse pahaa oloa oksentaa kovin pitkälle.

Josko tämä tästä :)

Adette ja Allu 9+4
 
Ihqli
Mammavaatteita myös minä olen tässä miettinyt , koska normihousut alkaa kiristää ja paidat jää lyhyiksi. Tänään kävin sitten jo jotain sovittelemassa ja hankkimassakin erään liikkeen alesta. Housut oli tosin vielä armottoman isoja mahasta, mutta kyllähän niidenkin aika tulee väistämättä. Oli mukava nähdä, että äippäfarkut on oikeesti hyvän näköisiä! Tyhmä kysymys vaatteista ensikertalaiselta: Mikä on masutuubi?
 
Ihqli
Niin ja kiva huomata, että täällä on monia muitakin koiraihmisiä. Meillä vauhtia pitää yllä kaksi englanninspringerspanielia, joista toinen kohta 5 kk ja toinen kesällä 6v. Toivottavasti pienemmän n. vuoden iän murrosuhma ei tule olemaan ihan kamalaa laatua, koska sitten on hauvavauvojen lisäksi jo ihmisvauvakin huolehdittavana! Vielä en täällä ole huomannut mitään vatsaihmettelyjä poikain puolelta. Hauska seurata tilanteen kehittymistä!
 
Moonlightille paljon jaksamista. :hug:

Dior Mä olen kanssa miettinyt, että pitääkö mun ilmottautua läsnäolevaksi vai poissaolevaksi. Ja vähennetäänkö se poissaolo niistä sallituista määristä (mikä on siis meillä ainakin amk:ssa 2 lukuvuotta). Koulustahan se sitten selviää kysymällä, mutta en nyt vielä halua siellä mennä raskaudesta mitään ilmoittamaan.

Tällä viikolla on työhaastattelu kesän harjoitteluun. Toimistotyö olisi kyseessä ja heinäkuun loppuun ajattelin sanoa voivani olla (LA oli siis 28.9). Äitini kysyi, että aionko kertoa haastattelijalle olevani raskaana. En ajatellut kertoa. Ei kai se niille mitenkään kuulu? Kyllähän mun nyt pitäisi ihan hyvin pystyä toimistotyötä tekemään tohon asti. Ainahan sitä voi jotain sattua ettei pystykkään, mutta niin voisi ilman raskauttakin. Kaipaisin mielipiteitä ja tukea.
 
Moonlightille ja perheelle kovasti voimia!

Meillä kans on koira, staffi ja en kyllä ole huomannut, et olis mitenkään reagoinut tähän raskauteen eikä mielestäni viimeksikään ollut moksiskaan raskaudesta. Eipä taida meidän koiruusta paljon asia kiinnostaa, mut oon kans paljon kuullut vastaavista suhtautumisista kuin mitä teillä joillakin on.

Viime raskaudessa mulla oli vain yhdet oikeat mammahousut, niin ja tietty töissä kahdet mammahousut, ja pärjäsin niillä hyvin kun kotosalla olin vain löysissä verkkareissa ja sit noi mustat suorat mammahousut menikin aika monessa tilanteessa muuten. Nyt tietty sit vähän eri asia kun on kesäkin tulossa, et varmaan täytyy muutamat kesähousut ostaa, mut saas kattoo kuinka kauan mennään näillä nykyisillä vaatteilla.

Äitiyslomasta myös oli puhetta. Mä nyt oon hoitovapaalla, joten ei nyt tarvitse noita työkiemuroita miettiä.

Tossa lauantaina kun saunan jälkeen olin koneella, niin huomasin sit yhtäkkiä, et toisesta rinnasta oli tullut sen verran maitoa, että oli ihan kunnon läiskä yöpaidassa. Hassua, et nyt jo tulee, mut mä vasta lokakuun lopulla lopetin imettämisen, et kait sitä vaan nyt herkemmin saattaa valua jostain sopukoista. Viimeksi alkoi maitoa tulemaan kuudennella kuulla. Muutenkin tuntuu, et nyt vasta noi rinnat on tulleet kipeiksi ja suurentuneet mahdottomasti.

Huomisesta kaksi viikkoa siihen ultraan. Enpä juuri laske päiviä en. Tuntuu, et kun sen yli pääsee ja kaikki kunnossa, niin on yksi etappi taitettu. Muuten, ihana ultrakuva Dior. Tosi selkeä kuva. Mä en saanut esikoisesta mistään ultrasta noin selkeetä kuvaa, toivottavasti tällä kertaa olisi paremmat kuvat/laitteet, ettei ihan tarvi arvuutella mikä osa on mikin.

Nyt öitä toivottelee,

Nenna ja siskoveli 11+4
 
Kiitoksia kovasti kaikille myötätunnosta ja voimien antamisesta.. huomenna se olisi sitten edessä tämän ison päätöksen teko ja kyllähän se todella raskas on, mutta totta on se että se mikä ei tapa se vahvistaa.
Rauhoitetaan nyt sitten pariksi vuodeksi tämä lapsi tilanne ja yritetään sitten uudelleen.
Nyt pitäisi vaan saada nukuttua huomiseen, vaikka ei se helppoa ole kun ajatus on aivan muualla koko ajan ja itkettää vaan..

Siitä Coca Colasta; minä kans vältin sitä juuri tuon keskenmenon riskin vuoksi ja sitten lääkäri sitä mulle neuvolasta sanoi että juo.. mutta siis tosiaankin pieniä kulauksia ja korppuja vuorotellen, se oli hänen neuvonsa. Ja minähän siis tosiaankin olin tiputuksessakin asti, siellä kyllä suosivat enemmän sokeri mehuja.
Mutta ei tosiaan kaikki auta kaikilla, mulla se auttoi ekassa mutta tässä tämän hetkisessä tilanteessa ei ole auttanut mikään ja vaikka syö niin kaikki lentää ulos. No ehkäpäs se tästä rauhoittuu pian huomisen jälkeen.

Tosi paljon kaikille jaksuja ja tulen välillä lueskelemaan kyllä teidän matkaanne kohti tuota ihanaa päämäärää.
Toivottavasti kaikilla menee hyvin!!

Moonlight
 
Heih.
Oli nyt pakko tulla kirjoittamaan, kun on jotain mistä mäkin tiedän jotain.
Eli koulusta. Se läsnäolo juttu kannattaa harkita tarkkaan. Ainakin amk:ssa se otetaan pois niistä kahdesta vuodesta, jotka saa olla poissa. (Mulle tosin sanottiin, että tilanteen mukaan, jos lapsen terveys esim. vaatii, niin voi olla kauemminkin). Suosittelen kuitenkin, että ilmoittautuu poissaolevaksi, sillä muuten se aika on pois siitä viidestä vuodesta minkä SAA opiskella. Ja koskaan ei tiedä minkälainen lapsi tulee. Itsekin kuvittelin, että palaan 9kkn jälkeen koulunpenkille ainakin osittain, mutta silloin vielä herättiin 10-20 kertaa yössä, joten se oli ihan mahdotonta. Sitten vuoden jälkeen olikin jo paljon helpompaa. Itse olin siis poissaolevana ja nyt valmistun ihan aikataulussa, eli neljässä vuodessa. Kun taas ystävä, joka oli läsnäoleva, hänen on nyt PAKKO valmistua, sillä 5vuotta tulee täyteen... ja lapsi on sairastanut talven paljon ja opinnäytettä pitäisi tehdä. Suosittelen siis poissaoloa. Mut tää on tietty vaan mun mielipide.
Ja sit siitä äitiysrahasta opiskelijalle. Kannattaa laskea vuoden 2006 tulojen mukaan laskettava äitiysraha ja verrata sitä minimiin. Minimihän on 15,20/pvä ja muistaakseni viikossa on 6 päivää jotka lasketaan. Tästä menee vielä verot. Jos opiskelee samalla voi nostaa opintotukeakin, mutta se edellyttää aina yhtä tukikuukautta kohden sen 4,8 opintopistettä.
Niin itselläni oli niin, että verotuloni vuodelta 2003 olivat sen verran suuret (kun kävin paljon töissä opintojenkin ohella), että kun äitiysloma alkoi 2005 sain n. puolet enemmän äitiysrahaa, mitä olisin sen minimin mukaan saanut. Ja nyt kun lasten ikäeroksi tulee alle 3v, saan edelleen sen saman äitiysrahan, minkä silloin sain. Hyvä näin. Kannattaa siis tarkistaa, minkä mukaan sen hakee.
Ja itse oon ollu sitä mieltä, että kun isä on töissä ja asioista on yhdessä sovittu, pärjätään rahallisesti hyvin. Opiskelijalla on se etu, että kun on tottunut elämään vähällä, ei se pieni äitiysraha ole mikään ongelma. Toisin voisi käydä, jos olisi edes normi kk-palkka ja tottunut sen kuluttamiseen. Nää on tietty kauheen henkilökohtaisia asioita ja kaikki kokee asiat eri tavalla. Halusin vaan sanoa, että ei kannata panikoida, jos tuntuu, että rahaa on vähän, hyvällä suunnittelulla selviää kaikesta!
Oho, tuli romaani... jos jollain on jotain kysyttävää, niin yritän vastata... jos osaan. Noista isyysrahoista en oikein muista mitään... Mies kun ne silloin mietti..
Juuh. Aurinkoista tiistaita!
-k-
 
snodgrass
Huomenta!
Ei mua varmaan toi ultra yhtään jännitä... Tyttöä piti käydä katsomassa puoli viiden aikaan, enkä sen jälkeen enää saanut unta.. :D
Sisu kyllä sun vaatevarasto vaikuttaa vähintäänkin kohtuulliselta - ainahan voi sitten tarpeen mukaan täydentää. Mulla on nyt tosiaan ne mammafarkut ja siskolla on lyhennettävinä siistit mustat housut joita voin sit käyttää töissä. Kesäksi on siskon tekemät valkoiset pellavahousut sekä lappushortitsit. Ja yks farkkuhame on. Mekko-osastolla on vähän hiljaista, täytyy ehkä jotain sellaista vielä hankkia. Viime raskaudesta mulla on Espanjan matkalta hankitut äitiysbikinit. Ei niissä muuten mitään ihmeellistä oo, mut se alaosa on kivampi, tulee vähän masun päällekin. Mutta enpä usko että täällä missään julkisella rannalla hirveesti tuun bikineissä oleileen :D Mökillä kyllä, jos säät suosii...

Kaiza laittoikin aika tyhjentävästi tuosta amk:ssa opiskelusta. Oon samaa mieltä kuin hän, minäkin olin poissaolevana kun edellisen sain, etten kuluttaisi opiskeluoikeuttani. Isän rahoista en tiedä muuta kuin että jos pitää isyysloman, niin siihen liittyen pitää joku paperi täyttää kelaan. Mut jos on töissä, niin työnantaja sen kai loppuviimeksi maksaa kuitenkin. Sit jos isä aikoo käyttää sitä vanhemapainrahakautta, eli olla kotona äidin sijaan osan vanhempainvapaasta, niin sehän on sit eri juttu. Aikooko teillä muuten iskät käyttää sitä "isäkuukautta" hyväkseen? Meillä mies käytti ainakin viimeksi, nyt en tiedä miten tällä kertaa käy. Nythän sen käyttö on sikäli helpompaa, et sen saa pitää muulloinkin kun juuri siinä vanhempainrahakauden lopussa.

Hauskaa päivää!
 
Huomenta :)
moonlightille edelleen todella paljon voimia ja halauksia :hug: :hug:

masutuubi...mites sen nyt selittäis...ehkä parempi laittaa linkkiä, niin selviää
http://www.mamabella.fi/?gclid=CPusyaDz8pECFRjgXgodmFUiqA
Tuolla sivulla on ainakin niitä =)

Mä en ymmärrä kuinka mua nyt on alkanut ihan hirveästi kyökityttämään, kun ei mulla alussakaan tällaista ollut. :x onko mulla nyt sitte keskiraskauden pahoinvointia, kun alussa vaan oli sitä ällöä oloa...edelleenkään ei ylös asti oo mitään tullut, mutta ei se kaukana oo...

jahas...poika alkaa väsyä joten :wave:

katjuska ja vilpertti 13+4 (12+5) :heart:
 
Katjuska, tuleeko toi tuubi siis silleen päälle, että omat housut vedetään jalkaan, ja vyötäröltä jätetään auki, ja sen päälle vedetään se tuubi? Mutta jos on jotkut nappifarkut, niin nehän jää ikävästi pöllöttää sieltä kankaan alta näkyviin....? Oonko mä ihan hakoteillä? Miks mulle ei aukee tämä asia ollenkaan?
Sisu ja toukka 12+6 :heart: Huomenna pokspoks viikot paukkuu! :D
 
äippäskälle onnittelut kihlauksesta!!

Täällä oli pahaolo katkolla viikon ja nyt se tuli eilen takasin :x ollu tosi huono olo taas ja ressi kaikesta. Tosi kurjaa. Perjantaina olis lääkärineuvola ja siitä viikonpäästä on Np-ultra vihdoin ja viimein. On sitä jo odotettukin. Toivottavasti kaikki on kunnossa sit kans. Vaikka kai näillä mun oireilla pitäis ainakin kaiken olla ok. Kuvotus tuli takas ja rinnat on niin kipeet että hoh hoh ja tiiä mitenpäin olis.

Nyyttimyy ja hajuherne 11+3
 
täältäkin äippäskälle onnittelut kihlauksesta!
tulinpas minäkin tän uuden hienon pinon korkkaamaan....kateltiin eilen ukon kans tuplia ja voi jeessus että on vaikeeta!Kaikki hyvät käytetyt on liian kalliita ja halvemmat taas on nii "rimpuloita" ettei oikein sovi mun käyttööni, mulla kun ei oo ajokorttia ja kaikki kaupassa käymiset ym. hoidetaan kävellen vaikka ukkokin olis kotona...Ollaan niin pihejä ton bensan kulutuksen suhteen ettei autoo käytetä kun sillon ku on pakko.Mut on tosiaan hirveen hankalaa löytää sellaset mihin olis varaa, alan jo harkitteen noiden meidän puol vuotta vanhojen yhdistelmien myymistä et sais vähän lisää rahaa niistä...
Äippävaatteista on ollut puhetta, mä en viimeks ostanu yhtäkään varsinaista äitiysvaatetta, muutaman hameen ostin isompaa kokoo ja pari semmosta tunika tyylistä paitaa joihin hyvin mahtu mahakin.Nyt ostin huuto.netistä yhen äitiystopin just kesää aatellen. Täytyy ostaa sit lisää kun tarvetta niille ilmaantuu, ei vaan meinaa mistään löytyä semmosia mistä tykkäisin, mä kun en käytä housuja lainkaan eikä mammahameissa oo kauheesti valinnan varaa.Nii ja uimapuku on sellanen pöksyt+toppi systeemi, luulen et se kävis mahankin kans mut täytyykin sit koittaa et kuin käy kun toi masu tosta alkaa kasvaan!Ja tollasen masutuubin oon kans meinannu ostaa mut en sentään ihan vielä kun vielä ei näy kun omat läskimakkarat eikä suinkaan vauvamaha :D
Tosta pahasta olosta piti kans sen verran kirjottaa et mulla ei mikään napostelukaan oo auttanu, vaikka oon väkisin koittanu jotain syödä niin oksennus tulee silti viim. puolen tunnin kuluttua, ja oon kokeillu siis ihan kaikkee, hedelmiä, jäätelöö, kaikkee mitä luulis et pysyis alhaalla, mut kun ees mehu ei pysy alhaalla!sellasiakin päiviä on ollu et ainut mitä oon saanu koko päivän aikana pysyyn alhaalla on kello 22 nautittu lasi fantaa :/
nyt tuntuu et olis taas vähän hellittämässä tää oksentelu, pari päivää on vaan etonu, mut en oo kuitenkaan oksentanu, mut yleensä mulla kyllä meneekin nää oksentelut sillee et 4-5 päivää oksentelua ja sit 3-2 päivää saa olla rauhassa...just miehen kans koitin muistella et koska oon viimeks saanu syötyä kunnon ruokaa eikä kumpikaan muistanu!Kokeilin syödä kyllä viime viikolla ihanaa herkku pitsaa mut eihän sekään alhaalla pysyny, melkein itketti kun oli niin hyvää ja sit se heti meni hukkaan :( Yleensä saan kyllä tossa 21 aikaan syötyä sämpylän tai salaattia et saa kuiteskin jotain sinne mahaankin, ja mikä kummallisinta, paino ei laske silti vaikka oksentelu on ollu näinkin rajua!Ja mä kun aattelin et olis jotain hyötyäkin kärsimyksistä, mulla kun tota ylipainoo melkein 10 kg :kieh:
äitiyslomastakin tais olla jotain puhetta, mä alotan sen 30pv ennen LA, en vielä tiiä meenkö kesätöihin vai en...toisaalta olis kiva olla vaan kotona mut toisaalta olis hyvä kun sais vähän rahaa säästöön...enköhä mä kuitenkin hae jos ne mua huolii, vaikka olin siellä kyllä sillonki ku poikaa ootin.Mulla toi koulu jatkuu normaalisti syksyllä (lähiopetusta kerran viikossa, loput etätehtävinä kotona) vaikka rankkaa se varmaan tulee oleen kahen pienen kans.ainut oli et jouduin siirtään syksyn näytön keväälle eli sit joudunkin suorittaan 2 näyttöö peräkkäin, saas nähä kuin käy, vauvakin on sillon vielä niin pieni...täytyy toivoo ettei syksyllä tulis poissaoloja, meillä kun niitä ei voi korvata muuta kun käymällä ne sitten ens vuonna uudestaan ja se sit taas ei sovi kun en pääse sitten näyttöihin ellei oo ne tietyt kurssit suoritettu...nooh, turha sitä kai on murehtia, meillä on onneks mukava ohjaaja joka oli sitä mieltä että kyllä nää hommat sitte järjestyy!
Meillä mies oli mukana ultrassa, neuvoloissa se ei ookaan sitte mukana.Viimeks ei pitäny mitään isyyslomaa (heti vaan toiseen kaupunkiin viikoiks töihin ja vkolopuks kotiin!) mut nyt on puhunu et ois kiva pitää kun sai samalta paikkakunnalta just vakkaripaikan.En siis tiiä noista yhtään mitään, toivottavasti joku teistä muista tietäis siitä paremmin :)
Tarvis lähtee tekeen ruokaa mutta kun ei taas millään jaksais, jotenki tää väsymys vaan jatkuu vieläkin... |O ai juu, ens viikon torstaina on taas (jo kolmas!!) neuvola, JEE!kyl tää aika vaan kuluu vaikka ei siltä tunnukaan!

Daydreams ja pipana 14+0

anteeks pitkä sepustus... :ashamed:
 
Moi kaikille ja kiitos uudesta pinosta!
Mulla alkaa olla vaikeuksia piilotella tätä tuplaröllykkää ja perjantaina jo ensimmäinen oppilas kysyi olenko raskaana. Minä sujuvasti valehtelin, että en :LOL: En haluaisi jakaa asiaa vielä 400 oppilaan kanssa.Kaikki opet arvaa varmasti mun jatkuvan syöpöttelyn takia, jota joudun harrastamaan myös öisin. Aamulla halaillaan jokatapauksessa vessanpönttöä. Ultra ois vihdoinkin torstaina ja sen jälkeen lopetan koulussa "huonoryhtisenä"kävelemisen.

Täällä on puhuttu myös lääkärikäyntien palkallisuudesta/palkattomuudesta. Meillä rehtori lupasi ainakin ensimmäisen neuvolakertani palkallisena, koska onhan reilumpaa tulla kuudeksi tunniksi töihin ja olla yksi poissa kuin ilmoittautua aamulla muka sairaaksi, jottei palkan menetyksiä tulisi. Tiedä sitten jatkosta...

Mekin ollaan vilkuiltu myös vaunuja, mutta tuplille ei oo kovinkaan paljon vaihtoehtoja. Ja kalliitahan nuo on! Ollaan mietitty myös Saksasta tilaamista. Kaverini tilasi sieltä täysin samanlaiset vaunut kuin mitä oli Suomesta katsellut noin 30% halvemmalla. Ja kuljetus kotiovelle oli 30 euroa. Ei paha!

Onnea kaikille ultrakuulumisista! Kerron sitten torstaina, miten meidän kävi.
 
Hei, minulla oli tänään neuvolalääkäri, jossa myös ultrattiin. Ultrassa näkyi viikoilla 11+4 oleva jättipäinen käsiään heilutteleva vauva. Hurmaava, mutta samalla myös hieman hassunkurinen näky :LOL:

Katjuska , viitsitkö merkitä listaan LA 16.9. (ei kai päivälleen osu yhteen viikkojen kanssa, mutta eivät lähteneet muutamaan), sekä paikaksi Kätilöopiston.

Soitin tänään ultran jälkeen kätilöopistolle, koska np-ultrani on vasta yli kahden viikon päästä, jolloin viikkoja 13+6. Eivät kuitenkaan muuttaneet aikaa, koska emme veriseulaan mene. Hauskaa päästä kurkkaamaan pikkuisen touhuja uudestaan jo muutaman viikon kuluttua.

Anteeksi tämä oma maha vuodatus. Olen vain niin iloinen kun kaikki oli kovan jännittämisen jälkeen kunnossa. Oman ilon keskellä pahoittelut kaikille huonoa uutisia saaneille ja raskaita päätöksiä tehneille.
 
snodgrass
Ultrakuulumisia myös täältä: Kaikki kunnossa, siellä se pikkuinen pyörähteli ja käsillään jotain viuhtoi :heart: Sinänsä vaan tylsä, että se lääkäri joka sen teki ei paljon puhua pukahtanut ja myös veivasi koko ajan sillä laitteella edestakaisin niin että oli tosi vaikeaa saada sellaista kokonaiskuvaa lapsukaisesta. Alussa luulin jopa hetken että onko se nyt kuollut, kun katseella etsin sykkivää kohtaa enkä löytänyt - kunnes tajusin, että lääkäri katselee parhaillaan sen kallon luita! :LOL: La olisi nyt virallisesti 5.9., voihan sen tuonne listaan muuttaakin, vaikka eipä sillä päivän heitolla paljon merkitystä ole. Istumamitta oli sen 78 mm, eli koko pituus on jossain 10 cm paikkeilla. Aika hauska ajatella, sellainen pikkuolio siellä uiskentelee.

Kerroin sitten saman tien myös esimiehelle. Hän suhtautui ihan asiallisesti, vaikka ei osannutkaan onnitella. Taisi myös vähän hämmästyä asenteesta kun sanoin ihan suoraan etten halua tehdä töitä sen 15. 7. jälkeen, johon sijaisuuteni virallisesti päättyy.

Myös meidän neidille kerroin. Ihan hyvin suhtautui, meinasi, että antaa sitten tutin vauvalle kun se syntyy. Kovasti kokeili masua ja kyseli voiko sen nähdä. Vaikea tietty ymmärtää että tuolla sisällä jossain näkymättömissä se on.

Onnittelu myös Tiinuliinille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Daydreams tuli vaan mieleen, et ootko puhunut neuvolassa sun pahoinvoinnin määrästä. Itsellä ei ole tuollaisesta kokemusta, mut oon ymmärtänyt et jotain lääkitystäkin on mahdollisuus saada jos se ihan kauheaksi menee. Kertokaa muut jos tiedätte enemmän. Ihan kuin joku olisi maininnut saaneensa suppoja pahoinvointiin... olenkohan ihan hakoteillä?

Jaksuja kaikille eri oireiden kanssa taisteleville!
Snodgrass ja neponen 13+4
 
Heippa ja kiitos kaikille vinkeistä pahoinvoinnin voittamiseen! =) Tämä viikko sairaslomaa ja oksennusta pitäisi välttää, kun on ruokatorvi niin ärtynyt ja vatsalaukku kramppaa. Rennietä naamaan ja tosiaan, joka välissä olis jotain syötävä, vaikka ei kyllä totisesti huvita! :x

Moonlightille voimia! :flower:

Mulla oppilaat arvas tän jutun ja olivat katkeria, kun en ollu kertonu itse. Ajattelin odottaa riskiviikkojen ja ultran yli, mutta tietävät jo nyt. Jotenki ei olis vielä halunnu jakaa tietoa oppilaiden ja heidän vanhempiensa kanssa... Vaikka meillä on hyvät välit ja olen lähellä oleva ope, on tämä raskaus silti niin henkilökohtainen asia, ettei ihan kaikkea haluaisi töissä jakaa. Mutta samapa tuo, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ilhania ultrakuulumisia teillä, voi vitsi :heart: Tsemppiä odotukseen!

Mayah ja pikkuinen 11+2
 
vuh
Hei taas ihan hirveän pitkästä aikaa! Saan kai vielä kirjoittaa teidän kanssa, vaikken olekaan ehtinyt lukea kaikkia kirjoituksia...?

Moonlightille voimia ja haleja, joskus tulee vielä uudestaan teidän aikanne. :hug:

Adett en kirjoitus jäi mieleen kanssa: symppaan ihan täysillä sitä, jos tunnet olosi ikäväksi asuinpaikkakunnallasi. Minäkin aika usein... Tai oikeastaan ongelma on se, että kaikki rakkaat ystävät asuvat tuhannen kilometrin päässä ja heitä on usein ikävä. Joskus niin ikävä, että ihan itkettää. :'( Mutta on täällä asumisessa hyvätkin puolensa, joten ehkäpä tämä ikävä tästä JOSKUS laantuu??

Kävin katsomassa tuota Kaislakehdon mahatuubia ja se vaikutti kätevältä. Onko kellään just ton merkkistä? Vai onko niissä eroja? Kuka olis ekspertti??

Itse odotan ensi maanantain neuvolaa ja doppler-kuuntelua kuin... lehmä uutta porttia?? Sen jälkeen uskallan alkaa ihan virallisesti iloita raskaudesta! Jaksamisia kaikille: vuh 12 + 4
 
Unohdin tuossa aiemmin mainita, että jos pahoinvointi menee ihan yli niin kuin nyt joillain tuntuu menevän, on terkkarilta/lääkäriltä mahdollista saada suppoja jotka auttaa asiaan. Kannattaa varmasti kokeilla jos ei saa mitään syötyä!
 
Hahhaaa... pakko tulle kertomaan teille miten pimee mä oon :LOL:

Mä heräsin just päikkäreiltä missä olin vauvavanvaate ostoksilla Tom Cruisen kanssa, itse asiassa taisin olla siinäkin raskaana ja kaikkein parasta Tompalle itselleen :LOL: Suri tytölle metsästin Lindeksiltä vaatteita ja mitään silmää miellyttävää ja oikean kokoista ei löytynyt (ainoastaan omalle vauvalle). Lopulta löysin parit unipussit :p Unen alussa oli muuten myös Brad Pitt jota myös yritin vongata, se meni kyllä kaverille *manailee*

Joo nyt sohvalle rauhottumaan ja kohta jatketaan harjoituksia! :D Sais tämmöiset varttuneemmat miehen jättää mun mielikuvituksen rauhaan!
 
Moikkelis vaan täältäkin.
:/ Piru vie kun koko eilisen päivän vihlo niin juutaan kipeesti tuonne vasemmalle alavatsaan...Ei yhtään kiva. Pötköttelin illan sit sohvalla, kävästiin vaan äkkiä kaupassa, mutta en sit muuta saanukaan aikaseksi. Mies parka taas joutu hoitaa kaikki kotihommat. Onneksi huomenna tulee mun kummityttö meill kylään (täyttää pian 11v ) ja hän on taas meidän tytön suuri idoli, niin saa pi tämä isompi lapsi hoitaa pienemmän... :whistle: No ei kun ne tietysti leikkii kovasti yhdessä ja tämä isompi tykkää pienemmästään niin minä pääsen helpommalla. :saint: Sittenpä olis perjantaina työpv, eikä motivaatio vois olla enää huonompi!! :headwall: Ärsyttää itseäkin, kun ei millään jaksais aamulla nousta töihin, eikä työt kiinnosta pätkääkään...

No sanokaapa te nyt mielipiteenne tämmöseen dilemmaan: Ollaan katseltu jo nettikaupoista matkarattaita ja tultu siihen tulokseen, että ostamma jovi io merkkiset kärryt. Niiden hinta on normaalisti 129 euroa, ja nyt ne on tarjouksessa 99 euroa tän maaliskuun ajan. Pitäiskö ne nyt jo tilata?? Minä soudan ja huopaan tän asian kans, enkä osaa päättää :| Saishan ne nyt 30euroa halvemmalla, kuin normaalisti, mutta entäs jos jotain vielä sattuu, eikä meille tulekaan vauvaa.......?
Sisu ja toukka 13+0 :heart:
 
snodgrass oon kans kuullu noista supoista, neuvolassa ja ultrassa lääkäri ei niistä sanonu mitään, sanovat vaan että eiköhän se kohta jo ala helpottaan..ihan niinku se lohduttais!Luulen kyl etteivät siksikään siitä sanonu mitään kun ei mun oo tosiaan paino laskenu ja kuitenkin on ihan oksuttomiakin päiviä...mut jos tää vielä pitkään jatkuu niin sit kyllä aijon niistä kysyä!Löysin yhestä nettikaupasta myös sellasen rannekeen joka auttaa pahoinvointiin, sen toiminta liittyy jotenkin akupisteisiin ranteissa ja magneettiin..en vaa tiiä et onkohan se ihan huuhaata!
Onnittelu kaikille hyvistä ultrakuulumisista, ihania kuviakin teillä!
Sisu mä löysin käytettynä aivan ihanat tuplat jotka aijon nyt ostaa kaiken uhallakin!Saahan ne sit myytyä jos jotain nyt tapahtuiskin, pakko vaan nyt tarttua tilaisuuteen kun kerrankin löyty meidän budjettiin sopivat ja just sellaset mitkä halusinkin.että osta pois vaan!Mun piti sulle kyllä tarjota ostettavaks noita meidän Emman BMX- matkarattaita jotka me ostettiin viime keväänä (olisit saanu jalkapeiton+sadesuojan mukaan, vinkvink :)) kun muistelin että etit matkarattaita.
kai sitä tars taas mennä ruuan laittoon, ihana päivä kun ei okseta lainkaan ja aurinkokin paistaa!Ihanaa keskiviikkoo kaikille massukoille!

Daydreams ja pipana 14+1
 
Päiviä vaan =) Johan oli koiramammalla ollut hupaisat unet :whistle: :D
Ja onnitteluja taas hyvistä ultrakuulumisista, kun niitäkin oli useampikin tullut :heart: :flower:

Vuh...tottakai saat kirjoitella tänne silloin kuin siltä tuntuu. Mulla on hyvä syy notkua täällä joka päivä moneen kertaan, kun päivitän listaa. :whistle: :saint: :kieh: :snotty: Mä en nyt muista minkä merkkinen tuo oma masutuubi on, mutta nuo kirjaillutkin näytti aika kivoille. Ja pitänee nyt muutenkin katsoa mitä mammavaatteita sitä kesäks tarvii, kun oon tähän mennessä alkanut odottaa kesäkuussa...eli uus tilanne edessä olla ison mahan kanssa kesä :eek:

Sisu...enpä osaa auttaa matkaratas ongelmassa, kun itse en kans uskalla vielä ees katsoa mitään :| Yhet tuplat ois kans ollut tarjouksessa viime kuussa, mutta en vaan uskaltanu tilata....

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille :wave:

Katjuska ja vilpertti 13+5 (12+6)
 

Yhteistyössä