***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Ilmoittaudun tähän joukkoon minäkin :wave:
17.9 on laskettuaika, ensimmäistä odotellaan, mitään tietoa ei ole kumpi on tulossa eikä ole tarkoituskaan etukäteen asiaa selvitellä. Pitää sen verran olla jännitystä elämässä =)
 
Heippa kaikki!
Kuuluin itsekin tähän ketjuun alkuvuodesta, kunnes raskaus meni kesken viikoilla 8+3. La olisi ollut 24.9. Olen käynyt täällä silti aina silloin tällöin lueskelemassa kuulumisianne, aika huimaa miten pitkällä raskaudessa jo (tietenkin!) olette! :)
Km sotki kierron pitkäksi aikaa, mutta nyt näyttäisi normaalilta. Itseasiassa tänään on menossa kp 32, ja tässä jännäillään ensimmäistä kertaa toden teolla josko olisi tärpännyt uudelleen. Saas nähdä!
Onnellista odotusta teille kaikille, pitäkäähän itsestänne ja masuasukeista huoli :)

Halauksin,
Lydia
 
Ihana kuulla sinustakin Lydia!
Toivotellaan sinne kovasti plussatuulia ja onnelisempaa seuraavaa odotusta :heart:

Viuskiksella on oikea asenne nukkumiseen! Minäkin kävin kirjastossa tekemässä löytöjä ja minkäänlaista stressiä en uniongelmista meinaa ottaa :) nukuttaa sillon kuin nukuttaa, helppo tietysti näin tehdä kun on sairaslomalla...

Tervetuloa Niihulle!
 
Nukkumisesta Samantapaista, kuin monella muulla. Unen päästä saan kiinni vasta 12-1 maissa ja 5-6 maissa herään ja sitten saattaakin mennä ainakin pari tuntia mennä, että saa uudestaan nukuttua. Tänäänkin sit nousin klo 12, no se sopii jos lomalla tai iltavuorossa, mutta muille toimillehan siinä ei sit just aikaa jää.

Liitoskipuja ei ole näkynyt pariin viikkoon, huraa! Paitsi että nyt alkoi uusi vaiva, lonkkakivut! Liekö ylirasituksesta eli siitä, että tuli Lennyssä eilen jammailtua liikaa ;) Joku sanoi kokeilevansa akupunktiota, kerro auttoiko! Itse tulin juuri hieronnasta ja hieman tehtiin vyöhyketerapiaa jalkapohjiin, ainakin pahimmat väännöt lonkista hävisivät.

Joutuuko kukaan muu sokerirasituskäyrälle sairaalaan, mä joudun 23.-24.6. KOS:aan, mrrrr.... No toisaalta kun tullut sairasteltua niin reippaasti tänä keväänä, on myös herkkuja tullut vedettyä ja liikunta ollut lähes kiellettyä, joten ei sinänsä ihme, vaik painoo ei ole onneks tullu enempää kun 3,5 kg, et siitä ne eivät voine ainakaan mulle "huutaa"...

 
moro taas

Niihulle ja muille uusille teretulemast :wave: !

Univaikeuksista minulla ei ole oikeastaan mitään sanottavaa, sillä nukun edelleen kuin murmeli (mikä varmaan lohduttanee kaikkia niitä, joilla yöt menevät valvoen). Sen olen huomannut, että aamuisin olen normaalia pirteämpi. Päiväunet nukut tietenkin joka päivä, mutta niinhän teen aina normaalistikin, jos vain ehdin. Syömisen ohella nukkuminen on nimittäin lempipuuhaani.

Kelan paperit kävin viemässä, mutta lomaketta y 17 tai mikä piru se oli pitää vielä patistaa palkanlaskentaa lähettämään. Oli muuten järkky ruuhka ja yli tunnin odotus Kelalla, mutta onneksi oon lomalla B) .

Penkkiurheilusta vielä sen verran, että muakaan ei moottoriurheilu nappaa yhtään, mutta tämäniltaisia kuolemanlohkon kamppailuja futiksessa odotan kieli pitkällä :p !

Kestovaipoille ehdoton kyllä. Muutenkin poden jo huonoa omatuntoa työmatka-autoilustani, materialistisesta luonteestani ja tulevasta lentomatkasta, joten kestoilua ainakin yritän harrastaa.

Aloitettiin muuten tänään keittiöremontti seinän kaatamisella. Saa nähdä kuin into riittää.

[/b]Sokerirasitus mulla oli ja meni, siinä ei ollut mitään huomautettavaa, arvot eivät olleet lähelläkään raja-arvoja. Kokemuksena se oli kyllä todella tympeä.

Mukavaa viikon alkua. Meikä kipaisee vielä kaupasta vähän sipsukkaa ennen ROM-FRA-peliä. Voikaahan hyvin :wave:

väpä ja PiMu 27 + 5
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Aikaa on taas kulunut kun olen täällä käynyt, nyt on menossa 26. rv ja maha on kasvanut huimasti. Ilmeisesti täällä on puhuttu liikkeistä - minulla ne keskittyy vielä aika alas ja navan seuduille, liekö pikkuinen edelleen peräasennossa, no, onhan hällä vielä aikaa kääntyä oikeinkin päin. Liikkeitä tuntuu usein ja huokasinkin jo miehelleni, että mua vähän pelottaa, että nukkuukohan tää koskaan, että miten vilkas lapsi tästä tulee - mies totesi, että no se nukkuu sitten kun syntyy. Varmaan... :LOL:

Raskaus on sujunut hyvin, opehommat loppu ja jäin työttömäksi elokuuhun saakka, jolloin jään äitiyslomalle, eli pitkä loma huilata ja keskittyä äidiksi tulemiseen.

Pakkaus tuli viime viikolla ja ON ihana :) Tuntuu vaan vieläkin niin vaikealle tajuta, että meille ihan oikeasti todesti tulee vau-va. Voikaa kaikki hyvin ja varjelusta vauvoille!
 
Odotettua postia!

Piti tulla teillekin ilmoittamaan että äitiyspakkaus noukittiin juuri postista ja kauheella innolla on nyt otettu siihen ensituntumaa!! Reilu puolitoista viikkoa taisi toimitus kestää siihen laskettuna kun jätin hakemuksen! Kerrankin nopeeta toimintaa JIHUU!!! Nyt takas mylläämään pakettia! :D :heart: :)

Koiruus ja pentunen rv 26+5
 
Dior mikäs ammatti sulla olikaan tulossa?oot varmaan kertonukkin mut menny kai ohi...
joo kyl sitä itekin joskus aattelee et jos joku mua joskus oikei stalkkaamaan haluis ruveta niin hyvin onnistuis kun lähes koko elämä vuodatettuna netissä...
Tinii eiks se nii oo et great minds think alike...
:LOL: huomaa muuten etten oo töissä kun lähes koko ajan tulee notkuttua jommassa kummassa, galtsussa tai plussalla... :ashamed:
Niihu tervetuloa mukaan!
Lydia mukava kuulla susta, toivottavasti oliskin nyt tärpännyt!
Mitzy olin kans sokerirasitustesteissä mut ei onneks ollut mitään huomautettavaa arvoissa.Kurjaa että joudut, toivottavasti ei kuitenkaan olis muuta kun ruokavaliohoitoo...
Unohdin muuten hehkuttaa et eilen kun jäi pyykkikone vajaaks niin alotin vauvan vaatteiden pesun!Muuton yhteydessä kaivoin ne jo kaappiin, mutta en siis oo pessyt viä.Täytyy loputkin pestä tollee "koneen täytteenä" :)
Nyt poitsun kans suihkuun :wave:
 
daydreams todellakin :LOL:
samoin täällä notkutaan jommassa kummassa koko aika! lisäksi häiriköin isäntää mesen välityksellä ja raukka ei meinaa saada töitä ollenkaan tehdyksi :p

Musta on tullu kauheen kärsimätön odottaja ja haluisin jo niin kovin pikkusen maailmaan etten tiedä mitä tekisin :headwall:
Vaatteiden pesua olen minäkin jo ajatellut mutta ajattelin jättää sen vielä syssymäksi...

Mitäköhän löytöjä sitä menis tekemään jääkaapista, jotain oikeen epäterveellistä ja lihottavaa todennäköisesti! Illan jatkoja massut :heart:
 
Täällä kans eräs jolla tuntuu olevan liikaakin aikaa plussailla :whistle: :kieh: Moneskohan viesti tääkin taas tänään on :ashamed: no kuiteskin...

Niihu Tervetuloa kirjoittelemaan =)

Lydia Tosi mukava kuulla kuulumisiasi ja nyt toivotaan kovasti sitä plussaa sinne teille :heart:

Viuhkis No hyvä, että oot saanut mielenrauhan ton nukkumis- tai paremminkin valvomisasian kanssa =) Mä otin tänään vaan kahet päikkärit, kun en enää viiden jälkeen aamulla saanu millään nukuttua :kieh: Aloin sitte ukkoa vikitellä, kun tylsää oli yksin valvoo :xmas:

Mitzy Harmillista kun sinne sairaalaan käyrille joudut :/ Itellä viel tuo rasitus edessä, joten tiedä vielä kuinka tän akan käy :kieh:

Mukavaa kisa iltaa niille, jotka aikoo nahkakuulan potkimista katsella ;)
 
Täälläkin kärsitään uniongelmista... :kieh: Ei ole kivaa! Monet yöt oon pyöriny sängyssä ja mikään asento ei ole, lopulta olen luovuttanut aina ja mennyt sohvalle nukkumaan, jossa olen joten kuten aamuun asti saan nukuttua.

Viime viikon lopulla kävin siellä diabetespolilla tarkoituksena sitten aloittaa se insuliinihoito, mut sokeriarvot on tosiaan nyt ollu hyvät ni lääkäri sit lykkäski sen alottamisen, huh! Pitää vaan sit ilmotella jos alkavat kohota taas ni sitten alotetaan hoito, toivottavasti näin ei käy.

Onko ketään muita, joita ei seksi ei kiinnosta? Mua ei sit millään innosta, alkanu jo mies ihan säälittää, ku en innostu mistään... :'( On ihan friikki olo, ku ei innosta. Ehkä kerran viikossa on sellanen, et vähän kiinnostaa ja tietty käytetään se aina hyväks. Onhan onneksi muitakin keinoja olla lähekkäin ja pitää toista hyvänä, mutta siltiki. Mä oon jo maalaillu piruja seinille ja pelkään, et musta tulee ihan frigidi koko loppuelämäkseni... :LOL: Ehkäpä tää kuitenk on väliaikasta.

Jalkapallosta ollu puhetta. Mua ei kiinnosta yhtään, olen jääkiekon ystävä enemmän. Mä en jotenki ole ikinä ollu jalkapallosta kiinnostunu.

Mulla ei ole missään julkisesti kuvia itsestäni, ainoastaan naamakirja taitaa olla sellanen mihin oon liittyny. Mut sekään ei ole julkinen, vaan kaverit pääsee kattoon kuvia. Jotenki en ole hirveen innostunu julkisesti esittämään itseäni...

Uusille tervetuloa! :flower:

Lonkkakipuja myös täällä! Varsinkin yöllä nukkuessa, ku ei pysty nukkumaan selällään ja mahallaan ni sitä sit nukkuu kyljellään ja lonkat kyllä ei tykkää siitä yhtään. Vähän väliä herään lonkkakipuihin ja täytyy vaihtaa toiselle kyljelle.

Mut taidanpa lähteä kotia kohti, ku työt loppuu

hippos ja sulo 25+0
 
Iltaa vaan kaikille..

Hippoksella oli kans seksihalut kaukana. Mul ei oo tosiaan pätkääkään tehny mieli sen jälkeen ku oon saanu jonkun krampin/supistuksen/joku friikki kipu mahaan parin viime kerran aikana. Uskalla ees ajatella koko hommaa, onneks keskiviikkona on neuvola ni voin kysellä että mikä tämä kyseinen kipu on ja onko vaaraksi meidän murmelille. :|

Onko muilla motivaatio työstä/opiskelusta hävinny? Mä masennuin täysin ku sain rikosoikeudesta vaan 1 ja sit ku kyselin yhen vastauksen perään että mitä tää nyt oli ni vastaukseen olis sit pitäny osata kirjottaa sellasii asioi, joista kyseinen proffa sanoi luennolla että ei tarvii osata. Voitte kuulkaa kuvitella että sieppas niin paljon että meinasin laittaa tosi äkäsen viestin sille JA tiedekunnan dekaanille. No nyt ei sit maistu lukeminen ollenkaan, silti haluisin nää tentin alta pois että voin ens vuoden sit vaan nautiskella perheenäitinä olemisesta hyvällä omalla tunnolla niin että saan kuitenkin oikeusnotari tutkinnon valmiiksi suht ajallaan. Sen jälkeen pitää siis vielä maisterivaihe lukee, mut kai mä sen sit klaaraan.

Puuh, väsy on tullu takasin, mut uni ei. Eli uniongelmainen olen minäkin. Jotenkin sitä ei vaan saa aivoja poispäältä iltasin ja tulee venytettyä iltasin jo nukkumaan menemistäkin. Toinen on se että hyvän asennon löytäminen on vaikeeta ja meillä on tosi huono sänky, josta en meinaa enää päästä ylös :( Mul tulee näköjään tekstii taas niin nopeella tahdilla, et ehi ees oikeen kirjotusta kattoo. Mut kai tästä jotain selvää sentään saa.. :ashamed:

nyyttimyy ja murmeli (huomenna poksuu)
 
Tässä jalkapallon puoliajalla kerkeen vähän minäkin rustaileen.

Nukkumisesta. Mulla ei noita univaikeuksia ole vielä ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Saan nopeesti unenpäästä kiinni kun vähän luen kirjaa ja jos yöllä herään vaikka vessaan, niin uni tulee heti. Myöskään vauva masussa antaa mun nukkua, joten senkin puolesta hyvä niin. Esikoinen oli samanlainen masussa, ettei koskaan öisin melskannut tai ei ainakaan niin, että olis mun unia haitannut. Sama meno on jatkunut masun ulkopuolella. Tyttö ei oo koskaan valvottanut meitä öisin vaan on ihan vauvasta saakka nukkunut läpi yönsä.
Mutta kaikille univaikeuksista kärsiville paljon tsemppiä ja lähtetän täältä unihiekkaa teille!

Seksihaluista. Mä en jotenkin pysty seksiin raskausaikana. Vaikka tiedän, että se ei vahingoita vauvaa mut silti alitajuisesti sitä kuitenkin pelkään ja ajattelen, joten vähiin on noi seksikerrat jääneet. Seksiä on ollut varmaan kolme kertaa koko raskausaikana, mut en vaan jotenkin pysty eikä siis halujakaan ole yhtään. Mies on onneksi ymmärtäväinen ja onhan noita muita juttuja joilla vähän paikkailla tilannetta.

Torstaina on lääkärikäynti ja ensi viikolla sokerirasitus. Siinähän ne tärkeimmät tällä hetkellä. Vointi on hyvä ja vauva möyryää masussa mukavasti.
Nyt peliä seuraamaan joten heipsan vaan tällä erää.

Nenna ja siskoveli 25+4
 
Olipa tullu tekstiä kun ei koko vkl:na ehtiny koneelle. Kommentoin nyt sitten mitä tämä lahopää sattuu muistamaan... =)

Kestovaipoille ei! Siis se on oikeasti mahtava homma ja kannustan niitä jotka siihen jaksaa/haluaa ryhtyä, mutta se ei vaan oo mun juttu. Pyykkiä riittää muutenki+muuta hommaa tässä huushollissa.

Penkkiurheilija en ole enkä varmaan tuu olemaan. Tulokset joskus saatan aina vilkasta.

Nukkuminen on niin ja näin. Yleensä joskus kolmen neljän aikaan herään ja sitten saa vähän aikaa unta ootella. Ja nyt huomasin sen, että jos on aamuvuoroon meno niin minä en nuku yöllä. Kaks aamuvuoroa nyt oon tehny ja molempina öinä tunnin välein katellu kelloa. Sen sitten tietää kuinka pirteänä sitä on seuraavan päivän.

Tsemppiä Riikalle naimisen suhteen. Meillä tulee elokuussa 2-vuotishääpäivä ja sekin kävi niin, että tuumasin ukolle, että mentäskö naimisiin.. Se suostyu ja minä varasin maistraatin saman tien. Siis maistraatissa mentiin naimisiin ja pari viikkoa siitä niin pidettiin bileet ihan perheelle ja lähimmille kavereille. Eli grillattiin, saunottiin ja juotiin ja kivaa oli. Ajattelin kyllä ja oon miehellekin sanonu, että esim. 10-vuotispäivänä käydään hakemassa sitten kirkon siunaus liitolle kun sen voi myöhemminkin tehdä tai ainakin mulle niin sanottiin.

Mitäs vielä.. Ei tuu mieleen..

Ai niin niistä kelan papruista: En käyttäny påalkanlaskijalla mitään papereita. Toukokuussa palautin paperit niin otin vain omista palkkakuiteista puolelta vuodelta kopiot. Eli huhti-, maalis-, helmi-, tammi-, joulu- ja marraskuulta ja sen perusteella olivat päätöksen tehneet.

Töissä oon sitten ollu ja pikkuhiljaa siihen on alkanu tottumaan, mutta kipuja on silti. Eilen kun oltiin kaupassa niin nojasin ostoskärryyn kun tunsin yllättäen aivan älyttömän kipeän vihlasun siinä missä lonkka yhdistyy selkärankaan. Niinku joku ois puukolla pistäny. Onneksi on ens viikolla se lääkäri niin "pakko" kai se on "tunnustaa" kaikki.

Tänään ois vapaapäivä, mutta tuo ilma hiukan kenkkuilee kun on aika vilpoista, mutta kyllähän sitä on ulkona yritettävä käydä.

Potkuista vielä.. Nyt on ruvennui jo sattumaan jos sopivasti on seisomassa kun toinen päättää potkaista mahanahkaan. Ja myös se on alkanu tuntumaan kun pyörähtää ympäri..

Palataan kunhan taas keritään.. :wave:

Ninetsu 25+3
 
Huomenta vihdoin täältäkin!
Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana, vain yks noin tunnin valvominen vessakäynnin jälkeen.. :)

Kelan paprut tuli täytettyä ja apuja sain soittamalla suoraan paikalliseen toimistoon. Homma, joka aiheutti eniten päänvaivaa oli toi tulojen ilmoittaminen, kun laskin et olis rahaa tullut tänä vuonna vaadittavat 20 prossaa enemmän kuin 2006. No, paperit siis täytetään muilta osin, mut siihen palkkakohtaa ruksataan "ilmoitetaan myöhemmin", koska haluavat tiedot siis 6 kk äitiyslomaa edeltävältä ajalta (ja paprut pitää kuitenkin toimittaa 2 kk ennen..) Eli lähetetään sit se lomake y17 (tai jotain) just ennen vapaan alkua. Lapsilisän ja äitiysavustuksen kohdalta tekevät päätöksen nyt jo.

Seksistä oli puhetta. Ei ihan hirveästi kiinnosta täälläkään. Masu alkaa olla jo sen verran tiellä, et välillä on tosi tukalat oltavat, et senkin puolesta hankalaa. Välillä onneks on jotain fiiliksiä, ettei ukkokulta vaivu ihan epätoivoon ;) Varsinkin kun sai käsiinsä uusimman Vauva-lehden, josta luki hieman masentuneena juttua seksistä synnytyksen jälkeen, mitä ei siis juurikaan ole... :headwall: No, nää jututhan on kaikki tosi yksilöllisiä, et eihän sitä koskaan tiedä. Ja onneks läheisyyttä riittää :heart:

Sokerirasitustestiä on ens viikolla luvassa täälläkin. Tuli myös kutsu istukan kontrolliultraan vkolle 30. Oli siis rakenneultrassa istukka alhaalla.

Liikkeistä vielä sen verran, et täällä rokataan siihen malliin, et koko maha hytkyy
:LOL: Varsinkin illalla nukkumaan mennessä ja saunan jälkeen on meno aika villiä.

Sateinen saikkupäivä edessä. Eilen tuli käytyä vähän kaupoissa ja käveltyä vähän enemmän ja siitähän lonkat ei yhtään tykkää :/ Jomotusta olikin kiitettävästi koko illan, uutena tullut särky myös nivusiin. Katsotaan miten käy, jos tänään vietetään huili-päivä.

Hauskaa sadepäivää :D

Zucchero 26+0
 
vuh
Pitkästä aikaa taas moi! Minne tää aika oikein menee, kun en muka ehdi käydä täällä lukemassa? Mies on kyllä ollu pari viikkoa metässä, joten kaikki lapsi- ja kotihommat on mun vastuulla. Ehkä se sit vie aikaa?

Naimisesta Mullakaan ei oo yhtään haluja naimisiin. Oon ihan superiloinen siitä, että on talo ja koira ja kohta (toivottavasti!) kaks lasta. :heart: (Hah, mikä normiperhe me ollaan!!) Naimisiinmenoa puoltais vaan perintöasiat, jos jompi kumpi sattuis kuolemaan... Mutta jotenkin en osaa ajatella asiaa tolta kannalta! Sekään ei haittaa, että mulla on eri nimi kuin miehellä ja lapsella. Me tiedetään ite, että me ollaan perhe ja se riittää meille.

Naimisesta, osa 2 Mäkin jotenkin pelkään seksiä raskauden aikana - vaikka tiedän, että siitä ei oo mitään haittaa vauvalle. Eli ei tosiaan oo sekstailtu kamalan monta kertaa tänä vuonna. :( Mies VÄITTÄÄ ymmärtävänsä, toivottavasti oikeesti ymmärtää...

Kestovaipoista Aion kestoilla taas :wave: ! Ainut on se, että mun kestot on harsoja ja kuoria. Nyt oon kuullut kavereilta, että taskut olis parempia, eivät vuoda niin paljon kuin kuoret. Hm... Suosittelisin siis kestoilun aloittaville taskuvaippoja!

Oonko eka, joka on saanut peräpukamia?!? Tää on todella asia, josta kannattaa olla ylpeä! :p Viimeksi niitä tuli esikoisen syntymän jälkeen, mutta ne lähtivät nopeasti pois. Nyt jouduin suppokuurille. Näin romanttista on elämä täällä villissä pohjolassa! t. vuh ja omarakasvauvanen
 
Zucchero ei sen Y17 lomakkeen tarvii olla täytetty just 6kk:lta ennen äitiyslomaa!
Itse juuri palauttelin paprut perjantaina ja mulla se otettiin huomioon joulu-toukokuu...
Mullekin ehdotteli jotain tollasta että toisin paprut vasta sitten mutta sanoi että käy hyvin tässäkin vaiheessa.

Seksistä olitte puhelleet ja täällä ei kyllä halut oo mitenkään kovin mahtavat :headwall:
Lähekkäin ollaan paljon ja söpöillään mutta itse seksi on aikas vähäistä...

Naimisiin täällä aiotaan kesällä 2009 jos vain rahavarannot riittävät!

Yöunet on täälläkin vaarassa kun pyörin ja juoksen vessassa jatkuvasti. Aamulla tuntuu kuin oisin nukkunut vain jonkun 4h vaikka olis 9h takana!

Mutta juu tää mamma lähtee sohvalle peiton alle nauttimaan sadepäivästä B)

Tini+Pingu rv 27+6 (huomenna taas poksahdellaan :heart: )
 
Sateista päivää täältäkin... Mahtaakohan koko maassa sataa tänään :| No toisaalta alkoi jo olla todella kuivaa ja täällä meillä päin palokunnalla ollu ihan riittävästi hommia viime viikkoina.

Seksistä Aika normisti meillä edelleen mennään sen suhteen :) Tosin pitää töitä tehdä sen eteen, että virittäytyy tunnelmaan, kun halut ei oo kuitenkaan sitä luokkaa kun ennen raskautta :whistle: Kuivuus ehkä vähän ollut riesana nyt lähiaikoina :|

Liikkeistä täällä kans koko maha hytkyy ja etenkin silloin kun äiti syö jotain hyvää :p Herkkupeppu vissiin Vilpertistäkin tulossa ;)

Valkovuoto Täällä tulee välillä sellaisia paksuja klönttejä valkovuotoa :x eli ei ainakaan vetistymistä oo havaittavissa :whistle:

Kai se alkais olee päikkäreiden aika, kun saatu taas pesue syötettyä ja kaikilla maha pullollaan =)

Katjuska ja Vilpertti 26+5 :heart:
 
Huomenta täältäkin!
Seksihaluista sen verran et alkuajat oli sitä kerran viikossa-luokkaa kun ei kans oikein haluttanut, nyt kyllä halut palannu normaaliin malliinsa (eli n. kolmisen kertaa viikossa) mut ukko-pirulaisen työt tulee nyt eteen.On siis koko mun hereilläoloajan töissä joten jää nyt kyllä nekin puuhat, niinkun muukin läheisyys.
Eilen oli kyllä söötti kun tuli käymään päivällä just kun oltiin pojan kans päikkäreillä ja heräsin siihen kun toinen peitteli ja suukotti :heart:
on se vaan nii ihana, vaikka äskenkin kun se tossa vartin verran oli niin otettiin pikkusen yhteen, mulla alkaa hermo loppumaan kun saa yksinhuoltajana täällä pyörittää arkea, ukko kehtaa vielä märistä kun en tiennyt missä hänen joku typerä johtonsa on ja nyt vielä tää sää ja poikakin huonolla tuulella jajajaja... :snotty:
valkovuodosta, mulla oli koko alkuajan TOSI vetistä ja nyt sit onkin paksumpaa...outoa.
Liikkeistä, maha hytkyy kovasti välillä ja tuntuu hirveen inhottavalta kun kaveri heittää kuperkeikkaa masussa!Onneks siltä kohta loppuu tila niin ei pääse kiusaamaan :D
vuh mullekin on tullut elämäni eka peräpukama!tuli jo tossa alkuajasta kun pahoinvointi vei ruokahalut ja tuli ummetusta jonka ansiosta sain sit tommosen riesakseni.
Ei tosiaan ees synnytyksestä tullut ja nyt sit iski!Mutta eipä tuo ole mitenkään vaivannut niin en tiiä pitäiskö sitä sit sen kummemmin hoitaa...oliko sulla siitä jotain "vaivaa"?Pitäisköhän se kuitenkin koittaa saada pois ennen synnytystä, joskus oon kuullu että ne voi synnytyksen jälkeen tulehtua.
Näin ihanaan aiheeseen saankin lopetella, uunissa paistuu mustikka-vadelma-piirakka ja ukolle tein persikka-piirakkaa, nyt voi imuroinnin jälkeen hyvällä omalla tunnolla herkutella
:p

Daydreams ja pipana 28+0 :heart:
 
Fysioterapiasta tulossa (sain sinne neuvolan kautta lähetteen, kun valittelin liitoskivuista). Jonkin verran uusia jumppaohjeita ja paljon neuvoja lantionpohjanlihasten vahvistamiseen tuli, katsotaan tepsiikö... Tosin liitoskivut ovat olleet noin viikon sivuosassa, mikä mukavaa onkin. Sen sijaan lonkkia vaihteeksi hiukan kivistänyt, hierojalta sain ensiapua siihen vaivaan ja hiukan vyöhyketerapiaa ohella jalkapohjiin. Nyt sadesäässä lomailemaan kohti Temperetta...
 
Hee hee, täällä ollaan yhtä :D

Sain pakkauksen tänään ja oon siitä ihan intsinä. *hipel hipel* on tässä ollu ja voi voi ku tämä tykkää :) Olin ihan huulipyöreenä ku huomasin paljonko äippäpakkauksessa oli noita kestovaippoja!! Wow, siinä tullu parannusta viimevuoteen. Viimevuonna oli 1 kuori ja 1 sisävaippa ja nyt on 1 kuori ja 4 sisävaippaa!

Liikkeistä: meillä on vissiin pojasta tulossa ADHD tai jotain. Oo tänään ollu paikallaan ku ehkä 30 min maksimissaan, muuten möyrii ja potkii ja muljuilee kokoajan. (joskus sitä miettii että missä se normaalin raja tässä menee :LOL: ) Juu ja potkii sitten niin että mun maha näyttää tosiaan elävän ihan omaa elämäänsä ja se nyt sattuu vaan pollottamaan mussa kiinni. :)

Dior oli mun kohtalontoveri näissä koulujutuissa. Hitsi, jolleen ei vaan yhtään nappais lukeminen. Juu kevään tentit meni miten meni koska oli pahoinvointii ja väsymystä ja lukemisesta tuntunu tulevan juuri mitään ja nyt on tullu tämä pienen miehen potkiminen sellaseksi että vähän tuppaa ajatukset karkaamaan ihan kaikkeen muuhun ku lukemiseen. Mietin myös että mun suunnitelma oli tehdä tentti veilä 8.8 ja 4.9 (LA siis 16.9) mut en tiiä sit jaksanko mä oikeesti taistella motivaationpuutteen kanssa.. Noo sen näkee.

Mahtoiko mulla olla vielä jotain muuta.. hmm.. eipä mulla kai muuta tähän väliin ollu (ootteko huomanneet miten raskausajan dementia alkaa iskee ja asiat alkaa unohtuu hirveen helpolla)

Nyyttimyy ja murmeli ja tänään poksuu jo 26!!
 
Raitsu tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

Mulla on viime pakkauksenkin kestot käyttämättä tuolla ja nyt sit lisää tulee kun pakkaus saapuu. No vois vaikka myydä ne sitten, jos ei ite tuu käyttöön otettua. :whistle: Vaikka onhan ne hyvä hätävara, jos vaikka niin tiukaks menee sen minimi äippärahan kanssa :kieh: No pitää katsella kun ne tulee, että joskos nyt lähtis joku kipinä niiden käyttöön :)

Dementia tuntuu kyllä olevan päällä...välil ei tiedä ees mitä oli tekemässä :xmas:
 
Zucchero Siitä Kelan Y 17 lomakkeesta..mullekin kelassa sanottiin että 6kk ennen laskettua aikaa pitäsi tulot ilmoittaa, mut mun esimies sitten soitti ja sanoi et täyttää ne jo aikasemmalta ajalta, koska tuloni silloin paremmat (nyt oon tehnyt aika matalalla profiililla hommia)niin, esimies sanoi että on kaikkien kohdalla täyttänyt samoin, eli aikasemmalta ajalta, ja kaikki mennyt ennenkin läpi niin...joten ei sitä varmaan sit tarvii odotella sinne lasketun ajan kiepeille... :)

Tervetuloa uudet massukat!

Itellä oli tänään neuvola, ja kovasti yläkäyrillä täällä mennään, neuvolatäti sanoi että jos kasvu jatkuu tätä vauhtia voi Pikkuinen syntyä aikasempaa, jihuu, kävispä näin...huolta kasvusta ei kuitenkaan ole kun kasvaa samaa tahtia koko ajan. Muuten kaikki oli hyvin mulla ja vauvalla! Katsotaan nyt minkä kokoisen mötikän joudun syksyllä sieltä pinnistämään :LOL:

jkoo + Pikkuinen-jättiläinen 25+3 :LOL:
 
snodgrass
Moikka!

Olipas parissa päivässä tullut paljon tekstiä! Oltiin tosiaan Hesassa neidin kanssa yhden yön kyläilyreissulla, ja siinä sitä jo olikin... Junamatkat kyllä sujui ihan hyvin, mutta tällä perheellä jonka luona kyläiltiin on niin erilainen rytmi kuin meillä, että neidin rytmi meni siitä ihan sekaisin. Sain hänet nukkumaan eilen illalla vasta 23.30 |O kun normaalisti nukahtaa joskus puoli ysin jälkeen. Että saipas tosi paljon ite seurustella heidän kanssaan lasten nukkumaanmenon jälkeen...

Seksihaluista oli ollut puhetta.. täällä on ollu ihan kohtuullisella tasolla kaiken aikaa, mitä nyt se hiivaongelma vähän hidastanut välillä tahtia. Välillä tuntuu et mieli tavallaan tekis vaikka joka päivä, mut sit ei kuitenkaan oo energiaa niin paljon et alkais miestä vokotteleen.

Niistä kelan papereista, mä tein kans niin et täytin sen oman paperin, ja sit meidän palkanlaskija toimitti Kelaan arvion niistä äippälomaa edeltävän 6 kk:n tuloista. Katsotaan nyt, luulis että riittää.

Nyt on pää ihan tyhjä, en muista mitä muuta piti kommentoida.. Täytyy palailla myöhemmin.

Snodgrass ja neponen 27+5
 

Yhteistyössä