***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Terveisiä Tampereen harmaudesta...
Mulla olisi jonkinmoinen työpäivä vielä edessä, tosin kotona kuiteskin. Tuntuu että on viimeinen hetki ottaa itteään niskasta kiinni ja kirjoittaa vihdoin sijaiselleni muutamia roikkumaan jääneitä tekstejä ja ohjeita, plääh. Kyllähän mulla on pätevä ja osaava sijainen, mutta meninpä sitten lupaamaan, kun pyysi. Tän jälkeen heitän kyllä aivot narikkaan, tosin kyllähän ne siellä jo alkaa olla.

Pienpapu taisi kysellä sisäreisien kivusta. Tutulta kuulosta. Kuukauden päivät olen potenut samaa vaivaa, mutta useimmiten mulla kipu tulee hetkittäin ja silloin tosi polttavana ja lamauttavana. Minäkin yhdistän ne paikkojen löystymiseen, joka säteilee jalkoihin asti. Siis niitä paljon puhuttuja liitoskipuja taitaa olla.

Toinen, ihastuttavaan vaivaan liittyvä kysymys, oli tuo meripihkan "painaako vauva peräsuolta". Kyllä mulla on jonkun kerran tehnyt tässä raskaudessa niin. Ja esikoisen syntymässä avautumisvaiheen supistuskivut tuntui pahiten juuri alaselässä ja vieläpä peräpäässä. Muistan silloin puolitosissani ajatelleeni, että tuon vauvelin suuntavaisto on ihan hukassa...

Esikoinen on valvottanut meilläkin, räkätaudin takia heräilee. Olen sitkeästi vienyt pojan omaan sänkyyn. Poitsu kyllä nukahtaa hyvin uudelleen, minäpä sitten en...huokaus. Onneksi on nämä pari päiväkotipäivää viikossa. Tulee vähän ylimääräistä lepoa, ainakin korville. 3-vuotiaalla sitä asiaa ja kysyttävää kun alkaa piisata aamusta iltaan tauotta.

Kait sitä pitää tosiaan vielä kerran ryhdistäytyä ja yrittää keskittyä työasioihin.
Kivaa päivää kaikille!
 
Olin ihan varma, että viime yönä tapahtuisi jotain kun olo oli koko päivän niin vaikea ja supisteli kokoajan. mutta täälläpä sitä ollaan yhtenä kappaleena. taitaa natiainen viihtyä tuolla masussa pidempäänkin.

outoa kun enää ei ole mitään lääkäriä, joka kertoisi vähän tilanteen edistymisestä, mutta ei muuta ole tarjolla kuin neuvolantäti...ja tältä ei kauheesti heru lääkäriaikaa, jos ei oo mitään huolta. :|

Onko muilla käsien puutumista ja tikkuilua? itsellä saattaa olla monta päivää (ja aina oikea käsi) niin turra ja tikkuileva, että sillä on ihan hankala tehdä mitään. kuulemma neuvolan mukaan johtuisi turvottelusta??

tukisukat on muuten ihan ykköset jalkojen turvottelua ajatelle. tasan kahdet kengät menee jalkaan ilman painamista mutta alkavat olla aika reuhkat koko kesän tallailusta.

tänään koiran kanssa piiiitkäälle kävelylle, josko alkaisi tapahtumaan jotain. Niistä S:stä ei ollut ainakaan merkittävää apua, muutakuin hyvää päivän kulua. :LOL:

Ai joo, isämies meillä teki eilen illalla natiaisen pipoon ja yksivärisiin bodeihin kivoja painatuksia esim. aina nälkäinen ja älä komenna tai muutan mummolaan. :)

Kukas se täällä osasikaan hyvin käsitöitä? koiramammako? allekirjoittanut aikoo sisukkaasti nyt ryhtyä perehtymään tuohon käsitöiden maailmaan niin tiedän kenen luukulle tulla huutamaan apua. :LOL: Muutkin taitavat saavat ilmoittautua. =)

kehäkukka/pomelo "papatti" 37+3
 
Huomenta!

Hilbertillä Oikeen tulppa lähteny :LOL: :LOL:

Pitäs kans kaupungille lähtee Plaah... Olis voinu jäädä nukkumaan. Piti poika viedä hoitoon, kun mies otti ja myi meidän kakkosauton. Se oli niin hyvä. VW golf vm-90 ja automaatti. Se oli mahtava peli ajella =) Tänään olis se kosmetologi B) Josko meikäläisestäkin sais kauniin :D Ei kai nekään ihmeitä saa aikaan...

Orlando Voi kun kuullostaa tutulta tuo korvien lepopäivä... On se hyvä et oon pitäny pojan hoidossa. Ei vielä kauheen hyvin osaa puhua tai kysellä, mut kyllä se kovasti yrittää. minu menee kouluu, minu iso poika, zikko ( sisko ) syntyy, pukki tulee jne jne... Ja sitte siihen päälle vielä kaikenmaailman pyssyleikit ja muut riehumiset. Ja se vasta raskasta onki kun yrittää tehdä jotain, niin "minu haluu mehua, kakkia, keksiä" ihan mitä vaan... No huhuh täytyy taas koittaa nauttia!! Pari vapapäivää tekee terää.

Hexa Huomasin tuossa aamulla kun piti tunkea tennareita jalkaan, et onpas ne tosiaan alkanu kiristään... Hyvä kun muistutin nuista sukista. Esikolta pidin niitä, nyt ei vaan oo muistanu!!

Coraa kans huhuile :wave:

Imetysliivejä On nyt kolmet kappaleet ja yhdet on kaarituettomat. Varmaan saa äitee tuoda yhdet isommat sitte laitokselle.

Masu78 Kiva kuulla teidän vointeja... On niin ihmeellistä ja hämmästyttävää et joku odottaa kaksosia... Ja varmasti komee vatta!!

Nyt ettiin kaupungilta pitkää tai puolipitkää villatakkia... Moi :wave:
R iikka 33+5
 
vuh
Huomenta kaikille tasapuolisesti! Hilbert Eläköön "limatulppaunet"!! :LOL:

Pienpapu Sisäreisien kipu kuulostaa ihan normaalilta paikkojen totuttelemiselta synnytykseen. Mulla vetää iltaisin ihan järkysti suonta kummastakin kankusta?! Jakaako kukaan tätä vaivaa mun kanssa?

Lizard Jos kaikki näyttää lääkäristä ookoolta, ei ne tuon kummemmin tutki siinä viimeisessä lääkärissä. Mullakin oli eilen just samanlainen lääkäri. Helpottavaa tietysti se, että kaikki oli hyvin: asukki pää alaspäin ja painoarvio alle 4 kg syntyessä. Reisiluusta mittasi vauvan kokoa ja totesi, että ei ole pitkäreitinen vauva mahassa... No, kehetköhän persjalan raukka onkaan äidikseen valinnut. :D

(.) Hormonit ihan sekaisin kai. Aamulla meni hermot totaalisesti, kun mies oli unohtanut laittaa alkkarit pojalle kaikkien housujen alle. :ashamed: Oon itkenyt tässä nyt tunnin sitä, että mun pitää aina pitää kaikesta (lue: "kaikesta") täällä huolta. Tää on varmasti liioittelua, kun mies tekee oikeasti kotona paljon hommia. Mutta siltikin mua kiinnostaa, onko tähän asiaan olemassa mitään lopullista vastausta: jos minä haluan, että kotona on siistimpää ja pojalla esim. tolkun vaatteet päällä, pitääkö mun siivota ja varmistella kaikkea koko ajan vai pitääkö sen toisen opetella siistimmäksi ja huolellisemmaksi?? Anteeksi purkaus, lähden pesemään pyykkiä, prse. t. epäaurinkoinen vuh ja ponteva maha
 
Huomenta!
mie taisin saada ensimmäisen oikeen supistuksen eilen. Olin taas koko päivän touhunnu, ensin istutin kukkia, sitten pesin taas muutaman maton ja iltasella viel suihkun lattian. siitä kun sohvalle rauhoituin niin maha pullistui ihan kovaksi, alapäässä tuntui painetta ja alaselkään tuli kipeä kohta :eek: :eek: Kertokee taulapäälle, kuulostaako tutulta!!

Vaipoista: Tänään aattelin mennä kaivelemaan äitin kangasvarastoja ja ompelemaan muutaman vaipan(äitini ompelija ja hänellä huimat varastot),,, jotenkin tuntuu, että niitä ei varmaan ole liikaa, siis vaippoja. Onko kukaan käyttänyt pelkkiä harsoja tai flanellipaloja imuina pikkupallerolle, nekin varmaan alkuun riittäis, mutta miestä varten olen tehny myös täyttövaippoja jotka pesun jälkeen kokoan valmiiksi. Tällä hetkellä on valmiina 8 täyttövaippaa imuineen, äp: vaipat, 5 harsoa taittovaipaksi, 3 hamppulisäimua yökäyttöön sekä kuoria 7kpl,,, eli yhteensä sisävaippoja 15 kpl.

Mitäs mieltä olette autoilusta. Olen lähössä nyt perjantaina Rovaniemelle ja tarkoitus olis mennä yksin autolla. n. 300 km. Ihmettelen vaan sitä ku niin monet on asiasta ihan kauhuissaan.... Kyllähän mie autolla osaan ajaa vaikka raskaana olenkin, ja järkikin sen sanoo, että jos kivuliaita suppareita sattuis tulemaan, niin sitähän pysäyttää auton eikä jatka hampaat irvessä eteenpäin. Uskaltaisitteko ite viel auton rattiin pitkälle matkalle kun viikkoja takana 38+4?

Juupajuu eipä tässä kummempata tällä haavaa, sitteriä lähden nyt putsaamaan entisen omistajan ruokajämistä.

PS: Tasan viikko BB:n alkuun JIHUU :wave:
 
autoilusta siinähän on vaan se "juttu" raskaana ollessa et suositellaan pitämään reilusti taukoja ja jaloittelemaan että veri kiertää hyvin.ite en noin pitkäks matkaks auton kyytiin enään menis mutta ihan vaan sen takia että on niin epämukavaa ollut tuo autossa istuminen jo pitemmän aikaa, mut taivaannasta miksi et lähtisi jos itestä tuntuu et jaksat/pystyt!!
 
snodgrass
Heips!
Hauskaa kun näin aamupäivällä on jo paljon luettavaa kun monet heräilee aikaisin. Vaikka ei tietenkään oo kivaa joutua heräileen aikasin :| No, kyllä meilläkin aamutouhut silti seiskalta alkaa että enpä minäkään tähän asti oo sängyssä loikoillut...

Taivaannasta me käytettiin esikolle vastasyntyneenä pelkkiä harsoja (kuoren ja paperin kera) kolmiotaitoksella ja niin tehdään nytkin. Kyllä se jonkin aikaa riittää se pelkkä harsokin. Se kolmiotaitos on musta kätevä pienellä, mutta kyllähän noi taskuvaipatkin on käteviä.
autoilusta vielä, et ite en uskaltais mutta ei siihen varmaan sinänsä mitään estettäkään ole. Mua vaan mietityttäis se, et jos synnytys käynnistyykin eikä pysty supistuksilta ajamaan (tai et pitäis pysähtyä 10 min. välein) niin pääseekö joku sieltä tienposkesta sitten hakemaan, ja pääseekö ajoissa sairaalaan tai kuinka kiva on niiden suppareiden kanssa autossa kärvistellä. Mutta paha mennä sanomaan, voihan olla että vauveli aikoo pysytellä vielä pitkäänkin yksiössään. Meidän mökki on parin tunnin ajomatkan päässä ja lisäksi saaressa, ja mulla on molemmilla kerroilla ollut tunne, et kun 38 viikkoo tulee täyteen, niin en halua enää sinne lähtee. Mutta ihmiset on tässä erilaisia, kukin menee tuntemustensa mukaan =)

Hilbert mahtava uni! :LOL:
Ja pikaista paranemista pojalle ja miian lapsille myös! Ei oo kiva et noi räkätaudit alkaa nyt jo taas jylläämään.

Katjuskalle toivottelen iloisempaa päivää tänään, jos eilen oli vähän huonompi päivä. :hug:

Ja tosiaan missähän se cora lienee? Ei kai vielä tositoimissa?

Hauskaa päivää meille raskautetuille :wave:
snodgrass ja neponen 37+6
 
Höpöti
vuh täällä kans vetää iltasin kamalasti suonta kummastakin kankusta... eikö ollenkaan mukava tunne...

Meillä on tämä matkaaja ollut hyvinkin eloisaa sorttia koko odotusajan ja etenkin iltasella... eilen illalla se ei sitten liikkunu ollenkaan.. tein jo liike laskentaakin pari tuntia mutta en saanut montaakaan liikettä.. soitin sitten tonne VAS:iin ja käskivät mennä sinne käyrälle... Kyllä sielä kaikki vaikutti ihan mukavasti olevan... ei mitään.. kaveri vaan päätti säikäyttää.. ja siinä kyllä onnistuikin... Mutta onneks kaikki oli hyvin!!

No sitten kun sieltä kotiuduttiin puolen yön aikaan niin enhän mitä unta saanut ennen kun 2 jälkeen.. huoh.. ja heräsin tietysti kun toi iskä heräs... ja nyt on väsy... tarvii ottaa päikkärit tänään =)

Kolme päivää niin sitten saa jo synnyttää täälä Vammalassa.. sitten kaikkia kikka kolmosia tekemään et se kaveri joskus sieltä päättäis ulostautua =)

Nyt neuvolaan soittelemaan aikaa loppu viikoks, käskivät eilen tuolta varata et kuunnellaan sydänäänet =)

Höpöti ja matkaaja 35+4
 
Aurinkoista keskiviikkoa!

Kiva, kun olitte huhuilleet. Yhdessä kasassa kuitenkin vielä...
Mua on alkanut vaivaamaan jonkinlainen masennus, ja välillä tulee kauheita pelkoja siitä, että vauva on jotenkin vakavasti sairas ja kuolee jo sairaalaan. En nyt oikein ymmärrä, että mistä nää pelkotilat oikein kumpuaa. Oon pyöritellyt päässä kaikenlaisia trisomioita ja sydänvikoja... Mullahan on takana paniikkihäiriö, se varmasti edesauttaa tätä luulosairautta. Mutta ei oo kauhean kivaa odotella vauvan syntymää, kun pelkää, että kaikki on kuitenkin huonosti. Voihan tää olla myös alkavaa synnytyksen jälkeistä masennusta. Mulle neuvolatäti sanoikin jo aika alussa, että paniikkihäiriöisillä on isompi mahdollisuus saada se... :'( Pitää vaan jaksaa päivä kerrallaan...

Eilen käytiin kontrollissa. Ei edistystä kohdunsuulla. Eli voi hyvin olla, että raskaus menee ihan loppuun saakka. Vauva kasvaa yläkäyrällä, oli nyt jo melkein 3kg. :eek: Mies on ollut syntyessään yliaikaisena 3200g ja mä vkolla 38 3340g. Ja ollaan kummatkin tosi kaposia, mutta ihan hyvän pituisia. Ja nyt tyttönen jo ton kokonen... Pään ympäryyskin jo yli 32 cm...

Häistä puheen ollen, meillä olis lauantaina yhdet. Kaveripariskunta menee naimisiin. Kauheeta nyt sanoa, mutta ei kiinnosta tippaakaan. Niillä on muutenkin kauhea etikettimeiniki päällä: juhliin vain mustalla mekolla ja valkoisilla asusteilla.
Huomaan kyllä, että oon tosi masentuneella päällä... ;)

Hmm..voisin illalla tulla enemmän kommentoimaan. Ainakin suurin osa kuulostaa jo valmiilta synnyttämään.

Nyt lähden happihyppelylle, jotta saisin pään tyhjäksi kaikesta tästä ahdingosta... :wave:

Cora ja pieni 34+4
 
Taivaannasta: jos oma olotila hyvä, kyllä minäkin autoilisin.

Vuh: onko teillä neuvolalekurilla ultrakin oikein käytössä, kön reiden pituutta ja kaikkea? Eihän meillä ole semmottisia, ihan vaan sormikopelolla, eikä minkään valtakunnan paino- tai kokoarvioita. Sf-mitan perusteella elellään. Jos vauva tulee äitiinsä, on normikokoinen syntyissään, jos isäänsä... saisi syntyä jo: mies on syntynt reilu kolme viikkoa etuajassa ja painanut neljä kiloa. Mutta en minä usko, että tämä tyyppi mikään kovin jätti on. Ei tunnu siltä.

Nyt hiukan pitkästyttää, muttei oikein jassa tehdä asialle mtn... Jos menis päikkäreitä kokeilemaan.

Lizard & Verneri 35+1
 
Heips!!
Täällä kotosalla leivottu ukon kanssa lauantaiksi ja nyt sitten nuo suppailut yltyi kivoiksi...eli voi olla että tää mamma menee ainaki näytille synnärille kuhan muksut koulusta kotiutuu... :kieh: :kieh: oikein kipeetä tekee välillä....Viime yönäkään ei tää mamma ole nukkunu ku pari tuntia. :) mutta eiköhän tää tästä...
Autoilusta ollu puhetta niin neitiä kun ootin kävin yli 600km päässä lomalla vielä 10 pv ennen ku neiti syntyi...Syntyi 39+4...Ja autolla oltiin liikkeellä minä ja minun äiti ja tieten tuo esikoinen. Pidettiin vain useampia taukoja ja pitempiä.Mutta todellakin kannattaa reissata vain jos itse tuntee olonsa sellaiseksi että jaksaa ja pystyy.
=)

Mutta tälläistä täältä tänään....
Ninnipo ja :heart: masukki 37+1 :heart:
Ja lupaan väliaikatietoja....
:D
 
Muutama ruma sana.. Karkinhimossa otin yhden, yhden esikon karkkipäivän karkin piilosta ja se sattui olemaan toffeeta. Tuntui vähän kovalta ja nyt yhdestä poskihampaasta on koko yläosa häipynyt johonkin. Päivystysaikoja ei enää tälle päivälle saa, huomenna pitää aamusta yrittää jos saisi päivystysajan johonkin. Eipä se ainoa vaiva, oikeassa silmässä on jotain, joka vetää niin että sillä ei näe kunnolla. Kramppi, elohiiri tms.
 
Täällä myös käyty SYNNYTYSTAPA-ARVIOSSA jossa ei loppujaan arvioitu synnytystapaa yhtään mitenkään :eek: Vauva ultrattiin ja hänelle koko arvio oli tällä hetkellä 2600-2700g (rv36+1) eli semmoinen siro vauva mahdollisesti tulossa. Kaipa se sitten mahtuu sieltä tulemaankin kun... lääkäri tunsikin vauvan pään, koska kohdunsuu olikin jo auki 1cm ja kanava lyhennyt puoleen :wave: Ja minä kun en ole tuntenut oikein mitään tuntemuksia, joten pikkuisen yllätyin. Nyt ehkä pitää päättää, mitä karkkia sinne sairaalalaukkuun pakkaa - lääkäri sanoi, että vauva voi syntyä ylihuomenna tai kahden viikon päästä. Mutta syntyy kuitenkin, senkin ymmärtäminen on ihan tarpeeksi järkyttävää :D
 
Cora85:lle hurjasti voimahaleja! :hug: :hug: :hug:
Minulla vähän samanlaiset ajatukset ja pelot jyllää.
Itsekkin vuosi sitten masennuksen ja paniikkikohtaukset läpikäyneenä.

JOS nyt vaikka synnytys alkaisikin, niin varmasti tapahtuu jotain pahaa ja vauvalla ei olekkaan kaikki hyvin...
Olen yrittänyt psyykata itseäni, kuten esikonkin kanssa, mutta fiilis vetää maahan, kun ajatuksiin nouseen vain, että tällä kertaa onkin sen huonon tuurin vuoro.

Pelottaa sekin, ettei tapahdu vielä mitään moneen viikkoon ja että sitten käynnistellään pitkään ja olen huono synnyttäjä.
Ja ainakaan imetys ei lähde käyntiin.
Tämä vaihe on kamalaa, kun vaan odottaa, että tapahtuisi jotain ja sitten ei tapahdukkaan.
Alkaa seinät kaatua päälle.
Kaupoissakaan en enää millään viitsisi kuppailla, kun hankinnat on plakkarissa ja lompakko tyhjä tällä erää.

Esikon esikouluun lähtö keskeyttää mukavasti aamulla ihanat unet (ensin yön kun on valvonut saamatta unta) ja päivällä ei kauas ehdi, kun hänet pitää hakea kotiin.
Mieskin järjestää parhaillaan ampumakisoja, joten hänen järkeensä ei juuri nyt mahdu tylsyyteni ja raivonpuuskani...

Tulipas nyt vuodatusta.....

Koetetaan jaksaa Cora85, kyllä se sieltä se aurinkokin paistaa vielä meille!

Mamitus2 ja Nappula 37+3
 
Ilmoittaudun kotona olijaksi! :)

Olenpa sitten mennyt kehumaan, että onneksi yöllä ei ole supistellu. No viime yönä oli sit sellanen... :kieh: Ja arvatkaas vaan olivatko kipeitä? Kyllä ne ovat koventuneet edellisistä supistuksista. Tänään on myös supistellu ja välillä tekee oikein kipeää.

Mielikin on herkkänä, itkua tihrustanu täss. Mies lähti metsälle ja tyttö meni mummolaan hoitoon siksi aikaa. Maha toiminu erittäin hyvin viime yön ja tän aamun aikana, ei tainnu tulla aamulla enää muuta ku värjääntynyttä vettä... :$ (voi jessus ku kaikki pitää kertoo). P-reikä kipeänä. Ruokakaan ei maistus, mut pakko syödä sen insuliinihoidon vuoksi. Olen tässä kauhuissani miettiny, et onko se kohta ihan oikeasti menoa kohti laitosta. Vaikka välillä aattelen, et helpottaispa kaikki saakuran kivut ja epätieto ja -toivo.

Ilmoittaudun BB-kerhoon. :whistle: Kyllä siihen on joka vuosi koukkuun jääny vaikka on aikonu aina, etten varmasti ala seuraan, jostain kumman syystä lupaus unohtuu ja TV auki juurikin BB:N aikaan... :LOL:

Mut nyt lähden makaamaan kera lämpimän vehnäpussin.

hippos ja sulo 35+2
 
Päivää :)

Oli taas juttua jos jonkinmoista ja jotain yritän nyt muistaa...

Hilbertillä ainakin ollut hersyävän hauska uni :LOL:

Coralle ja mamitukselle jaksamista synkkien ajatusten keskelle :hug:

Koiramammalle kans :hug: sinne

Hexa Mulla tulee välillä silmään kans joku sellanen ihmehäiriö, että ei nää kunnolla tai ei pysty tarkentamaan katsetta, kun se tuolta sivusta silleen ovelasti "kuplii" ällö tunne, joka menee itellään ohi, mutta välillä kestää pitkäänkin. :x Ja kävipä sulla nyt huono tuuri sen hampaan kanssa :/

Autoilusta helppo vastata, kun mua ei saa ollenkaan auton rattiin :whistle: Oon kyl taas luvannut harjoitella sit jossain vaihees. :kieh:

Hippokselle voimia sinne supistusten keskelle :hug:

Neuvolassa käyty

RR 112/70
hempaa ei otettu
pissa muuten ok, paitsi punasoluja kuulemma oli
Painoa 1KG/vko :kieh: :kieh: :kieh:
Turvotusta juu....
sf... pysynyt nyt siinä 36 cm kohalla jo kolmatta kertaa

Jotenkin pakottaa koko alakerta ja tässä pohtinut noita punasoluja virtsassa, että mistä mahtaa sitä verta sitte tulla...

Päästämpä ukon välillä koneelle

Katjuska ja Vilpertti 36+6 :heart:

Tänäänkään mikään luxus päivä mielialojen kanssa oo, mutta kuiteski ehkä vähän parempi kuin eilen =)
 
Voi että, on sulonen. Ihan tässä taas itkua tuherretaan että kohta meilläkin on taas tollanen..
Mä tuherran muutenkin itkua pikku asioistaki monta kertaa päivässä nykyään..
Onneks huomenna lääkäri, josko sit sais eteenpäin tätä käännösyritys/perätila/sektio/kamalaa asiaa....
 
:heart: Dior Nätti vauva... Ja paksut posket :D
Ja tuskin kukaan meistä suuttu vaikka et tiedäkkään missä mennään B) Ja tiettävästi vielä ei oo tullu vauvoja muilla... Vaikka pahasti alkaa näyttään siltä että muutama kohta paukkuu =)
Hippos??? tai ninnipo
Mikäs sitä koiramammaa nyt vaivaa??? :eek: :hug:
Kuis voi hexa noin huono tuuri käydä?? Voi kurjuus :hug: :hug:
Hippos Musta tuntuu et näillä sivuilla ei tarvii hävetä kirjotuksiaan, kaikki taitaa olla enemmän tai vähemmän yhtä kurjassa kunnossa... tai ainakin tulee olemaan. Raskauteen kuluu kaikki p-reikä ja alapää jutut :D
Jees BB-fani täälläkin... Toisvuotinen voittajakin oli täältä mein nurkilta B) Eli olen melkein julkkis B)
Cora Kiva kuulla sinustakin... :hug: Nyt vain voimia ja kyllä lapsella on kaikki hyvin. Kuuluu raskauteen miettiä lapsen hyvinvointia ja terveyttä, toivottavasti et vain murehdi liikaa :hug:
Autoilusta Mulla on nyt jo sellanen olo etten uskalla lähteä kahden tunnin ajomatkaa kauemmaksi :ashamed: Viikkojahan on vasta 33+5 ( tai vanhat 35+3 )
Vatta-apina on kiusannu koko päivän... siis aina hereillä ollessaan. Tunkee kyljestä läpi jalkaansa ja sattuu niin vietävästi :x Ja sen pitäs olla niin pieni vielä... Onkohan sieltä tulossa maailman vahvin vatta-apina :LOL: Täytyy aina painaa kädellä vastaan ettei sattus niin kovasti :/

Palaillaan :wave:
R iikka
 
Jopas olikin tullu taas tekstiä=)
dior Ihana pieni poitsu onnea vielä tosi paljon! :heart:
Koiramamma Mikäs nyt? :hug:
BB fani täällä myös
meripihkakyllä painaa aika järkky tunne ja varsinki sillo painaa kun tulee suppareit...
masu78 mä oon kuullu kans et synnytys lähenee kun hemppa nousee...Mulla laskee joten synnytys hamas tulevaisuudes!!!
ninnipo77sieltäkö seuraava vaava tähän pinoon?!
Kiitos paljon runo linkistä :flower:
Ja si lopuks viel omaa mahaa... Tänään siivosin koko kämpän lattiasta kattoon luutasin kontaten lattiatki...Ukko lupas hoitaa sen homman mut eipä äijää näkyny ja minähän en koko päivää odota!!!! Nyt on olo sen mukanen et huomaa et on tehny jotain!
Esikoinen täyttää huomenna kaks vee ja siitä moinen puunaaminen ja onhan siinä sekin et saa si vauva tulla puhtaaseen kotiin...Ihme päähän pinttymä meikäläisel mut samalla lailla esikoisesta viimisil viikoil oli kämppä aina tiptop et on vauvan hyvä si tulla himaan=) Esikoinen tosin oli jo syntyny näillä viikoilla :kieh: synty tasan 38 ja tämä apina pysyy sisällä varmaan 44 viikolle asti :kieh: !!!No kaikki aikanaan jaksa alkaa sitä miettii!
Hu tulee sit synttäri vieraita vähäsen en kutsunu kun mummut ja kummit ja sit mun ja miehen sisarukset. Juhlitaan sit ristiäisis neidin kaks veetäki kunnol!!!
Nyt lepoasentoon et jaksaa hu taas painaa!!!
Jaksuja masuille! :heart:
elohiiri ja masu asukki 38 :heart:
 
Ihana oli kuulla Diorin ja papun kuulumisia :heart: On hän kyllä kans niin söpö :D Vaikee kuvitella, että itellä kohta ois täällä taas tuollainen :whistle:

Vauvapinosta Tässä miettinyt vasta sitä, että missä vaiheessa sellaisen sitte värkkäis pystyyn... Tietty voin nytkin tehdä jos jo synnyttäneet haluaa... Kolme teitä tällä hetkellä on ilmoittautunut jakautuneeksi :D Mutta mielipiteitä :attn:

R iikka Ne on pieniä ja pippurisia jo tässä vaiheessa :kieh:

Elohiiri siellä reippaana ollut =)
 
Diorin poika on niin sulkku pikku prinssi :heart: Ja tosiaan Katjsuka, vaikea kuvitella, että kohta täältä masusta samanlainen pullahtaa. Voi että :) Onnea vielä!

Ei me nyt niin kauheella kiireellä olla jakauduttu loppujen lopuksi kuitenkaan. Monella on jo viikkoja päälle 37, ja vauvat vielä letkottelee kohdussa. Toisaalta hyvä niin, vaikka olot jo tukalat: myöhäisemmät vauvat on helposti virkumpia ja valmiimpia tänne maailmaan.
Lokakuisissa yksi oli jo lähtenyt synnyttämään. Ja Helistintä olen lukenut myös, siellä on kaksi marraskuista jo synnyttänyt.

[/b]Mamitus2, kiva kun löytyy kohtalotovereita. En siis ole yksin kaikkine pelkoinine. :hug: myös sinne. Eiköhän meillä kaikki mene kuitenkin ihan hyvin! Paniikkihäiriö ei tosin oo kovin mukava sairaus, vaikka välillä tuntuukin paremmalta. Nyt raskausaikana en ole lääkitystä edes harkinnut, ehkä sitten synnytyksen jälkeen ihan varmuudeksikin vois ottaa jonkun, joka käy imetyksen kanssa. Inhoan tosin kaikkia lääkkeitä. Yleensä onneksi ystävät, riittävä uni ja raitis ulkoilma auttaa. Mites sulla?

Mun oma mieli onneksi koheni paljon, kun vietin tänään puoli päivää siskon luona. Siellä mun 11kk kummityttö jaksaa aina virkistää, on se vaan niin ihana, juoksee jo hurjaa vauhtia ja pulputtaa vauvakieltä. Täällä kotona kun vain istuskelee niin seinät kaatuu päälle joka suunnasta... Kävin myös neljään viikkoon ekan kerran kaupassa, liikkua kun saan, olipas mukava kokemus vaihteeksi. Bussillakin oli luksusta matkustaa :D

Pitää vaan ajatella ns. että tulee, mitä tulee. Ja toisaalta meillä on kaikki ultrat ollu täysin normaaleja...

Ainiin,
ninnipo, tsemppiä ja vauvan tuoksua :heart:

Olettekos muuten havainneet samaa kuin minä, välillä vauvan hengitysliikkeet näkyy ja tuntuu päälle asti...??! Maha kohoilee tosta pepun kohdalta n. vartin hengitysliikkeen mukaisesti. Vai oonko ihan ulapalla? Hikkaa se ei tosissaan ole, liike on paljon pehmeämpi.
Vastasyntyneethän hengittää kauhean kokonaisvaltaisesti. Ja vatsassahan vauvat myös harjoittelevat hengittämään...

Cora ja tyttö 34+4
 

Yhteistyössä