***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Synnärillä on käyty paikat syynäämässä ja hyvä olis ollut jäädä itsekin ponnistelemaan, oli nimittäin niiin hiljasta ja rauhallista. Yksi ainoa synnytys oli meneillään ja osaston huoneetkin oli suurin osa tyhjinä. Aika kalska tilahan tuo itse sali oli, mutta jotenkin hupaisakin.

Tukihenkilöiden määrästä oli myös siellä puhetta ja Hämeenlinnassa saa tulla niin monta kuin synnyttäjä haluaa. Vaikka vierailijoitakin käymään välillä... Helpottaa kuulemma vaan heidän työtään, kun on passaajia paikalla.

Mukavaa oli myös se, että kaikki huoneet oli kahden hengen huoneita eli yhtä huonekaveria enempää ei ole joka tapauksessa tarjolla. Ja hyvässä lykyssä vois saada sen perhehuoneenkin. Ihan hyvä fiilis jäi tuosta käynnistä. Sinne siis muutaman viikon päästä tositoimiin!
 
Lizard mähän oon kans menossa hämppään synnyttään tämänkin ja mulle on kyllä sanottu ettei synnytykseen saa tulla kun 1 henkilö...mut muuten tietty vierailijoita saa käydä.onkohan ollut terkalla vanhaa tietoa...no eipä sen väliä, en mä muita tarvii kun ukon!
kiva kuulla ettei siellä enää oo kun 2 hengen huoneita, olin tosiaan perhehuoneessa viimeks ja sillon kuulin että joku oli 3 hengen huoneessa.kiitokset siis sulle tiedon välittämisestä :)

muoks. pakko oli vielä lisätä, mähän tosiaan huusin synnyttämään mennessä jo ovelta että mä haluan sitten sen perhehuoneen :D
kätilökin nauro että sitten se on kyllä pakko saada kiun ei tuskien keskelläkään oo muuta mielessä kun perhehuone
mut kuulemma oli hyvä että mahd. nopeasti sanoo niin saavat sen heti varttua.ihan vaan vinkvink ;)
 
Onnea Tiniille ja Diorille!!!! :flower:

Huomasin tässä, et mulla on tää vesseli laskeutunu. Painaa hirveesti tuolla alapäässä ja ku se siel päätään liikuttelee ja puskee alaspäin ni ihan alaselässä asti tuntuu sellanen vihlonta/paine. Sukkapuikko kipujakin on kovasti. supistuksia en ole tänään tuntenut, mut mahaa ku oon välillä kokeillu ni on ollu supistus juuri, mut tosiaan en kyllä tunne niitä.

Mun mies tulee myös synnytykseen mukaan. Oli esikon kanssa ja oli kyllä niin hyvä tuki minulle siinä, et en kestäis ilman miestä lähtee synnyttään.
'
mut alan syödä subwayn patonkia, namm!

hippos ja sulo 34+5
 
Heip, tietääkös kukaan, kuinka monta tukihenkilöä Kättärille saa ottaa? Mies on tietenkin ensisijaisena, mutta äitiä olen siis myös ajatellut. Ja se on ihan innoissaan tulossa mukaan. Kunhan malttaa sitten jättää meidät jossain vaiheessa rauhaan ;)
Mua muuten kauhistuttaa se, ettei tiedä, saako sitä perhehuonetta vai ei... Mä saan varmaan slaagin jos ehdotetaankin, et miehen pitäis lähteä jonnekin muualle. Jaiks. No, ehkä se synnytyspelkodiagnoosi paniikkihäiriöisenä ensisynnyttäjänä hieman auttaa :D

Mulla menee niin hermot, nyt on siis 34 vk täynnä ja sain vähän luvan liikkuakin, niin äiti haki mut niille. No, ensimmäinen, mitä äiti mulle sanoi, että "katos näytät vähän isältäs, kun oot kasvoista turvonnu niin paljon." Sitten tuli pikkusisko, jonka eka "tervehdys oli": "En oo tajunnukaan, kuinka sun pylly on levinnyt". Juup. Sitten, kun retkotin jalkoja tuolin selkänojalla niin toinen pikkusisko: "Vähä sun nilkat on turvonneet"!
Kiitos rakkaat lähimmäiseni, että jaksatte muistuttaa näistä 20 kilosta ja teette oloni niin kauniiksi |O Muistakaa, että sisälläni kasvaa pieni ihminen, joka on kuitenkin pääasia!

Nyt pitää päästä makaamaan, vatsa lytyssä kun kirjottaa, niin vauvan jalat työntää kylkiluita tosi pahasti sijoiltaan...

 
Tänään ei tapahdu yhtään mitään, ulkonakin vaan sataa vettä :kieh:

Pitäisköhän lähteä kiskalta hakemaan nameja lohdutukseksi kun telkustakaan ei tule mitään ohjelmaa. Näköjään aika matelee ihan huolella kun ukkokaan ei ole kotona. Mä olin vielä ajatellut tekeväni kaikkea mahdollista kivaa mitä en silloin ehdi kun mies on kotona, mutta en oo saanu mitään aikaseks! :headwall: No huomenna oon sentään sopinut treffit anopin ja yhden kaverin kanssa kaupoille, enpähän ainakaan köki täällä kotona sisällä koko päivää! :ashamed:

Kiitos Katjuska lohdutuksen sanoista, pitää huomenna tarkkailla hikkailun sijaintia taas uudestaan :)

Nyt yritän keksiä jotakin tähdellistä tekemistä :whistle:
 
No jos nyt sais aikaseks vähän kommentoitua!!

Elohiiri Kiva kuulla et saitte sovittua sotkut!!

Katjuska Finnejä... ihquu!! Tai ei niinkään :( Oon ennen esikoista syönny myrkkyjä akneen. Ne autto. Ei oo pahemmin tarvinu kärsiä finneistä sen jälkeen. Toki joitakin tulee joskus ja hormoonit taitaa olla suurin syy niihin. Nyt on tullu paljon niitä valkopäitä nk.luupäitä. Oon yrittäny ukkokullalle sanoa et voisin tarvita kosmetologin apua. Ja ajattelin kyllä varata ens viikolla ajan sinne. Mut tavallisista finneistä ei oo kauheesti tarvinnu kärsiä.

Muuta iho-ongelmaa onki sitte ja aika paljon :kieh: Persaus on näppyjen peitossa ja käsivarsissa rehottaa esikoisen odotusajasta asti olleet hormooninäpyt. Ei oo kuorintakaan auttanu, vähän vain vähentyny. Täytyy kysyä sitten kun pääse sinne kosmetologille et mikä voisi auttaa :(

Synnäri asiaa!! En tiedä kuin täälläpäin, voiko ottaa useamman tukihenkilön entä yhden. Taidan tyytyä ukkokultaan, joka onkin se paras tuki paikalla. Mut jos ukkokulta ei jostain syystä pääsis niin varmaan jonkun kaverin ottaisin mukaan, mielellään joku joka olis synnyttäny itekki!
Ja ponnistaessa haluaisin kokeilla synnytysjakkaraa, seisaaltaan tai sitten polvillaan, vaikka puoli istuvassa asennossa oli mun mielestä hyvä ponnistaa. Ja tosiaan sukat sai siinä vaiheessa venyä ja paukkua. Tais se ukkokullan käsikin vähän kärsiä :D
Olin täällä tavallisessa huoneessa ja niihin ei mahdu kuin se kaksi potilasta lapsineen. Oon vähän haaveillu et josko nyt ottais perhehuoneen. Sais tuo isovelikin tulla "sillon kun haluaa" kattomaan vauvaa ja vieraatkin voi tulla vähän vapaammin käymään, tai niin oon ainaki ymmärtäny. Jotenki nyt vaan ahdistaa ajatus et sielä huoneessa häiritsen toista juuri synnyttänyttä tai että mua häiritään :/ Esikoisen synnyttyä olin tavallisessa huoneessa ja oli aika raskas huonetoveri!! Ei hän onneksi pahemmin häirinny tai valvottanu. Mutta hän oli joutunu olemaan jo toista viikkoa siellä kun oli kohtuun jääny istukan palanen. No hän sitten itki mulle kohtaloaan, korkea kuume oli hällä koko ajan ja joutui sitten kaavintaan. Ymmärsin että näin oli käyny myös ekalla kerralla!?! Itsellä kun kaikki oli menny loistavasti ja lapsosta vain ihailin päivät pitkät, niin oli kurja kuunnella toisen vollotuksia. Vaikka sääliksi kävi, mut ei vaan sympatiaa jaksanu jakaa!! Ei onneksi minulle ruvennu voivottelemaan kuin kerran, kysyin sitte et pitääkö kutsua joku paikalle :whistle: Aika kurja temppu, mutta olin jo lopen kyllästyny kuuntelemaan hänen vaivojaan, niitä kun oli ainakin kymmenelle puhelimessa jo itketty :/ Ehkäpä tästä syystä haluan sitte omaan rauhaan, vaikka tiedän et joudun varmaan yöt olla yksin koska ei tuo mies varmaan halua siellä yötä olla!

Taisin suihkussa käydä kun mies oli paikalla tai sitten vein hoitajille pojan. Ja soittelin hoitajia vuorokauden ajasta huolimatta imetys apuun ja tulivat kyllä kiitettävästi.

Nyt alkaa taas ajatus karkaileen joten parempi palata paremmalla ajalla!!
:wave:

R iikka 34+1 kait
 
Vielä oli pakko tulla kommentoimaa ja tarkastaan tilanne et onko kukaan lähteny synnäril:)
Eli tosta sairaalas olosta ja niitte hoitsujen juoksuttamisesta. Mä olin ekan päivän kauheen varovainen en juur lainka soittanu kelloo et olisivat tulleet jeesaa jossai, kunnes isosiskoni sanoi kuuden lapsen äitinä et sitä varten ne täällä on et tulee kun kello soi se on niiden työtä:) Ja niinpä mä si aloin soittaa aina kun siltä tuntu pienemmänkin tyhmän kyssärin takii soitin kelloo, ja aina ne tuli ja oli tosi ihania! Mulla kävi esikoisesta viel niin hyvä tuuri et sain olla yksin huonees ei ollu kauheesti synnyttäjii sillon, kaikki viis päivää yksin toisaalta se oli iha jees mut toisaalta olis se ollu kiva jos olis ollu joku kaveri ja mielummin viel mukava sellanen:) Suihkuun kun menin niin vein vauvan aina hoitajalle entiseen vauvalaan. Kerran yks hoitaja tokas et jätä sinne huoneeseen kyl hän kuulee kun se huutaa, en jättäny vaan odotin et isi tuli si kattoo se oli kyl yks mulkku hoitaja onneks niitä ei montaa oo!
Mä olisin kyl niin valmis tän mahani kans et ei tosi, piisaa noi juhmimiset tuol alapääs ja muutki supparit yms alkas si kunnol käynnistyy eikä vaa varottelis prkl!!! No ehkä se siitä ei se ainaka sillo käynnisty jos sitä vaan miettii koko ajan! =)
elohiiri ja masu vieläkin 37+3
 
snodgrass
Iltaa!

Voi ei orlando! Taysiinhan mäkin oon sit menossa, ja koko ajan kuulee tota et siellä on kamala ruuhka |O Mä en haluu käytävällä synnyttää :(

cora noi lähisukulaiset sit osaa olla ihania! :headwall: Voisin niin hyvin kuvitella noi kommentit myös meidän perheenjäsenten sanomiksi.

synnäristä olin viimeksi kolmen hengen huoneessa. Vähän ahdasta se oli, mutta ei kämppiksissä mitään valittamista sinänsä. Ei tullut paljon juteltua, kun jotenkin pelkäsin häiritseväni muista, enkä toisaalta itsekään kaivannut siinä kohtaa paljon uusia ystäviä. Nykyään siellä ei taida missään ollakaan enää kuin kahden hengen huoneita, että ihan kiva sikäli. Suihkussa kävin joko sillon kun mies oli paikalla, tai sit vein hoitajille siksi aikaa.

Huhhuh. Tänään on taas huhkittu. Aamupäivä meni kauppareissussa, ja päikkäreitten jälkeen oonkin sit pessy meillä lattiat ja vessan, vaihtanut lakanat, leiponut ja tiskannut. Nyt on saunanraikas olo, päästiin pitkästä aikaa omalla saunavuorolla saunaankin. Tajusin että toivottavasti neponen ei saa mitään vääriä ideoita, koska nyt on jo niistä kuuluisasta kolmesta ässästä kaksi toteutunut, ja vähän olis tarkoitus sitä kolmattakin tänään vielä kokeilla :whistle: Joops, mut en vielä ens yönä haluis lähtee synnyttään :D

snodgrass ja neponen 37+2
 
vuh
Iltaapa iltaa taas! Ja maximaalista onnea Tinii ja Dior, onnea, onnea, onnea, ihan älyttömästi teille onnea!!!!!!

Jouskari Meillä ainakin sairaalassa sai jättää vauvan hoitajille suihkun ajaksi. Huonekaverithan on sitten ihan kohtalon kädessä... Mulle sattui ekalla kerralla niin kiva huonekaveri, että vieläkin pidetään sen kanssa yhteyttä. :) Mutta siltikin oli kamala kiire kotiin synnäriltä, kun touhut siellä on kumminkin niin... laitosmaisia (yllättävää kyllä?!).

Apua. Nyt onkin sitten pää tyhjä. Oon ollut tänään pojan ja koirien yksinhuoltaja ja jotenkin on paukut loppu tässä vaiheessa iltaa. Voisiko joku muuten kieltää lailla Taffel-minisipsipussit?? Ostan niitä ihan liian usein kaupasta, kun "ne on niin pieniä, että kyllähän sellasen voi helposti syödä". Näihin järisyttävin älykkäisiin tunnelmiin päätän lähetyksen täältä pohjoisesta! Rauhalliset yöt kaikille: vuh ja pikkuliini
 
Daydreams: minulle kans piisaa erinomaisesti vain tuo oma ukko-kulta tueksi synnytykseen. En voisi kuvitellakaan muita paikalle. Eräs nainen sattui kysymään aiheesta, kun toivoi miehen lisäksi omaa äitiään mukaan. Minua vallan huvitti ajatus siitä, että vierailijoitakin saa käydä synnytyksen aikana (tarkoitti varmaan lähinnä siinä vaiheessa kun odotellaan vielä tosi toimia...). Hassu ajatus: tulkaa vain kaverit käväsemään. Mulla vähän supistelee ja lapsivettä lorisee, mutta jutellaan kivoja siihen saakka, kun homma käy rankemmaks!
Nyt rupesin epäilemään tuota kahden hengen huone -asiaa. Käytiin katsastamassa sellaista ja muistelisin, että hän sanoi, jotta kaikki huoneet ovat näitä kahden hengen huoneita, mutta voip hyvinkin olla, että keksin itse tuon ajatuksen... Että kun kerta se huone oli kahden hengen, niin sitten niiden täytyy kaikkien muidenkin olla.... Hmm. Olen käynyt kummi-pojan äitiä morjestamassa Hyvinkään synnytysosastolla ja siellä oli neljä naista samassa huoneessa. Se tuntu jotenkin ahdistavalta ajatukselta. Hämeenlinnan kätilö sanoi muuten vielä, että jos ei ole ruuhka-aikaa, pyrkivät järjestämään yhden äidin&vauvan per huone. Ja syyskuussa ei kuulemma ole tiedossa mitään kamalata ruuhkaa, joten toiveita rauhasta olisi.

Tässä eräs päivä, kun mainitsin, että mielestäni minun masu näyttää pieneltä. Noh, kätilö antoi sille pientä vahvistusta, kun hää sanoi, jotta "teillä kaikilla näyttäisi olevan lasketut ajat tuolla loka-marraskuulla, vai kuinka?"... Hjep. Aluksi minulle povattiin isoa vauvaa ja nyt siellä taitaakin olla kirppu. Tai sitten minun ruumiinrakenne jotenkin hämää.

Coran läheiset ne osaa nostattaa raskaana olevan itsetuntoa! Voi että, sanon minä.

Nyt on sanottava hyviä öitä! Silmä luppaseep.
 
Huomenia.
Ilmoittaudun tämän aamun nimenhuudossa. Illalla kyllä vähän suppasi selkään, mutta levolla homma rauhoittui joten kaikki hyvin. Tarra- ja magneettikirjat ovat fantastisia, niiden kanssa saadaan villi esikkokin rauhoittumaan äidin sängyn viereen kertomaan tarinoita ja leikkimään satuja.

Toivottavasti tosiaan synnärillä ei ole kamalan suuret huoneet. Yritetään kaverin (la 3 pv ennen meidän leikkausta) kanssa päästä samaan huoneeseen. =) Jos synnärillä onkin 5 hengen huoneet ja suurperheitä samassa tilassa niin se voi olla kamala kokemus. Toisaalta tilat voi olla ahtaat ja jos on hyväkuntoinen niin voi joutua johonkin suihkuun tai vastaavaan. Se on ainakin satavarmaa, että vaikka kuinka soittaisi kelloa niin apua ei tule. Mulla on yks mammakaveri meinannut synnytyksen jälkeen olla tosi pahassa tilanteessa, kun kamalat tulehdukset iski päälle, se makas jossain suihkutilassa tms, ab pistettiin menemään lihakseen (suonen sisään parin päivän päästä ongelman toteamisesta) eikä kukaan tullut paikalle vaikka kuinka soitteli kelloa. Eli melkein katsoo ihmeeksi sen, että sairaalasta joku pääsee hengissä kotiin.

Hexa ja pikkusisko, 37+1
 
Hepskukkuu täältäkin! :wave:

Onnittelut Diorille ja Tiniille + perheille!!!! :heart: :flower: :heart:
Ihana kuulla että kaikki on hyvin ja vauvelit on ollu oikein hyvän kokosia.

Täällä ollaan yhdessä kasassa onneksi vaikka olo alkaa olemaan melko ikävä ja valmis oisin jo synnyttämään. Pitää kuitenki kärsivällisesti ootella. Eihän noita supistuksiakaan vielä hirveesti oo näkyny joten eiköhän täällä mennä reippaasti syyskuun puolelle.

Esitietopaperit vein maanantaina neuvolaan ja meillä kun ei riitä yhteen paikkaan vaan kahdet paperit piti täytellä elu Ouluun ja Kuusamoon kun ei oo tietoa kumpaan sitten menee synnyttämään.
Näitä edellisiä synnyttäessä en oo ollu perhehuoneessa. Ensimmäisen synnytin Oulussa ja siellä olin kolmen hengen huoneessa ja aina kun halusin suihkuun tai syömään niin sanottiin siellä huonekavereille että jos vauva alkaa itkemään niin hälyttää jonkun hoitajan hätiin ja toimi kyllä sillon loistavasti. Toisen tein Kuusamossa ja siellä sattu niin että oli neljän hengen huone, mutta olin ihan yksin siellä. Onneksi ruokailut ajottu niin että vauva oli just syöny ja nukku sitten sen ajan. Ja suihkuun mennessä kävin sanomassa hoitajille että meen suihkuun ja vauva nukkuu, mutta jos alkaa itkua kuulumaan niin menevät katsomaan tilanteen.

Mulla alkaa vaan pahenemaan nämä vaivat mitä pitemmälle päästään. Ilmeisesti johtuu siitä, että vauva on jo melko alhaalla. Ainakin mieskin sano, että mulla on maha aikas alhaalla ja kyllä sen itekin tuntee. Närästyskään ei oo vaivannu samalla tavalla kun näiden aikasempien kohadalla. Illalla jalat on turvonneet ja aamulla kun heräät niin kävely sattuu niin pirusti. Ja yöllä kun käy vessassa ja juomassa niin uni ei todellakaan tuu heti silmään. Saa ainakin sen puoli tuntia ootella.

Nyt alkaapi lapset heräilemään joten aamutouhuihin on riennettävä..

Ninetsu 35+1
 
R iikka mä käsitin ettei perhehuonetta anneta ellei mies sitoudu olemaan siellä koko ajan.Meilleki silloin sanoivat että miehen täytyy olla siellä yötkin eikä saa töihin poistua.Eipä olis kyl mennykkään...mutta tosiaan voi olla kyllä paikkakunta-kohtastakin!Kalliimmaks tuli ainakin mutta en valita, oli se kiva kun oli tuo mies turvana.
cora höh, eivät tainneet oikein tajuta mitä sanoivat...munkin äiti möläyttelee mitä ihmeellisempiä juttuja välillä.Koita antaa mennä toisesta korvasta ulos vaan.Ja eihän tässä enää kauaa oo kun "saat oman vartalos takas".
Lizard se olisikin mahtavaa että olis vähän hiljasempaa!Viimeks kuuntelin yöllä kun perhehuoneen viereisessä huoneessa oli joku nainen ketä kuorsas TOSI lujaa, sääliks kävi sen huonekaveria...päivisin tää nainen istui kattelemassa telkkaria ja paukutteli ihan koko ajan...mikäs siinä, kyllä muakin paukututti mut en mä nyt siinä olis sit kehannu istua jos peräpää laulaa jatkuvalla syötöllä!
hih, varmaan joo tarkoitti vierailuja synnytyksen käynnistyessä ja jälkeen...
nyt sit täytyykin toivoo et meniskin sinne syyskuulle niin sais sitten mahdollisesti nauttia ylhäisestä yksinäisyydestä!

omaan napaan ei uutta, suppailee kun kävelee ja joskus muutenkin mutta ei kuitenkaan kipeesti.Eilen olin saunassa parin kuukauden tauon jälkeen ja en kyllä siellä kauaa jaksanut istua.Tiistaina olis neuvola jossa pääsen valittaan turvotusta ja ylävatsakipuja, toivottavasti ei oo RR nousussa...
Tänään olis siivouspäivä, pläääääää |O

jaksuja masuille!!
d. ja pipana 37+5
 
Huomenta!
Tulin myös katsastamaan onko kukaan lähtenyt vielä tosihommiin. Nyt taitaa tulla pieni tauko kun pari vauvelia syntynyt peräkkäin??!!

Itsellä aivan järkyttävän kipeä koko alaselkä (alkoi eilen) ja muutenkin ihan outo olo :(
Yöt menee täälläkin valvoessa heti jos joutuu johonkin heräilemään. Suppareita??nojoo joskus sillon tällön muttei mitään "hälyyttävää". On ollut nyt muutaman päivän sellanen apea olo, joka ei ole yhtään tyypillistä mun luonteelle :/

Kyllä tänne pieni olisi jo tervetullut!! :heart: Meillä tuo korisänky ollut jo viikonpäivät valmiina tuossa sängyn vieressä, päivittäin sitä vaan huokailee että kohta se nyyttinen siellä tutii. Voi kun jaksaisi vielä malttaa, ei ole kun muutama hassu viikko enään.

Miten toi sää nyt noin kurjana taas!! Syksy saakin tulla ja pirtsakat ilmat, mutta nää kokonaiset sadepäivät kyllä ärsyttää!

Vedenkeitin sano ¤naps¤ ..teen juontiin :) Palaillaan.

Snanna ja 36+6
 
Huomenia!!

Daydreams On hyvä tietää, osaa asennoitua et voi "joutua" normi huoneeseen. Ei tuo isäntä kuiteskaan halua olla siellä öitä! Voi olla että tuohonki vaikuttaa se et kuinka paljon on porukkaa!?! Täytyy nyt kuitenki toivoa et olis hiljasta...
Toivotaan ettei sulla nyt mitään raskausmyrkytystä ole, onneks huomenna jo pääset neuvolaan!

Hexa Olipas kurjaa kohtelua ( tai sen uupumista ) joutunu kaverisi kärsimään!!

Voi että |O Teillä on varmaan kaikilla jo kaikki pakattuna ja laitettuna... Mää vaan joudun odottelemaan yhden huoneen valmistumista ennenku kannattaa mitään ruveta järjestelemään. Kuiteski joka paikka menee uuteen järjestykseen. Josko sitten sais vaikka tuon äitikullan avuksi tänne vähän järkkäileen. Meillä nyt vaan on sellanen tilanne et me asutaan vielä ainaski 2 vuotta ns. remontin keskellä

Laitanpa sitte myös kuvan pinnasängystä, vastapainoksi niille kaikille sieville sängyille mitä ootte saanu laitettua :D



:LOL: :LOL: :LOL:
Kyllä se vauva tuonne sopii, nehän on niin pieniä ku ne syntyy :xmas: !?!
Tuolta se näyttää kun ei oo varastotilaa :D Onhan tässä jo viisi vuotta menty sillä asenteella et, kun tuo on valmis, sitte tuo on valmis jne jne...
Tuolta pitäs saada kaivettua vauvalelut ja yks laatikko vaatteita esille :whistle:
Mut sen verran sain tehtyä, et ä-pakkaus on pesty ja esikoisen ä-pakkaus pesty ( siis joka oli täynnä kaikkea muita kuteita entä ä-pakkaus vaatteita )
Onneks on nuo ä-pakkauksen laatikot, missä voikin sitte vaatteita säilyttää =)
Kuten kuvasta näkyy, noin paljon meillä pelataan ( x-box ) . Tuo oli pakko ukkokullan saada. Pelas se sitä varmaan kaks kertaa :LOL:
Turvakaukalokin on, siellä se näkyy. Hiukan ehkä siistimistä vaille :whistle:
Toivottavasti sain edes jonku päivää piristettyä. Vaikkakin omalla kustannuksella ;)

Onneksi ei vielä asukki anna merkkejä tulemisestaan... vaikka äkkiä se sitte tulee jos on tullakseen, josko sais jotain aikaseks parin viikon sisällä!
Oli muuten pakko käydä lukasemassa maalismassuje kätfaittia B) :whistle: Hirvee vääntö oli saatu aikaan tupakoinnista ja sen vaaroista :LOL:
Mulla on taas tällanen "omaa kivaa" -päivä!

Nyt tämä masu jatkaa... :wave:
R iikka 34+2 kait?
 
Huomenta vaan täältäkin :) Täällä kans käytiin eilen kaikki ässät lävitse ja lopputuloksena sitten olikin muutama oikeen todella kivulias supistus, kun nukkumaan mentiin :x Mutta rauhottuivat sitte kumminkin... Sitte tuli välillä ihme kramppeja tonne kylkiin, joita en edellisissä raskauksissa muista, että ois ollut...

Cora Varmaan juu ajattelemattomuuttaan tuollaisia suustaan päästävät :kieh: Tuskin mitään pahaa kuitenkaan tarkoittavat...

Ukolla viel tänään iltavuoro... no täällä sitte pojan kaa koitetaan jotain touhuta, kun neitikin menee taas isän luokse...

Katjuska ja Vilpertti 36+3 :heart:
 
Tervepä terve!

Olo oli tosi raskas illalla ja menkkamista jomotusta koko yön, mutta siinä se. Nytkin kyllä juimii.

Mies lähti yhden lapsenkanssa sieneen, pian varmasti kotiutuvat, niin sitten mä lähden kirpparille. Jospa vaikka tekisi löytöjä, niin isoille lapsille kuin vauvalle.

Katjuska, mä tilasin kans nyt ne carena double swingit. Vihreänä, jonkun mielestä hirveä väri, mutta mä olen niitä himoinnut alusta asti. En tilannut vaununkoppaa, vaan kantokassin kanssa. Toivotaan että kulkevat täällä landellakin hyvin.

Kuntoilu alkaa, kun saa mahan pois, on tuota painoa ihan ilman raskauttakin riittävästi. Ja sen aion nyt saada pois.

Jaahs nyt sienestäjät tuli, niin mäkin pääsen. Mukavaa, vaikkakin sateista päivää kaikilel ja jaksamista.

Miia ja masu 36+4
 
Miia Ihan kiva se vihreä värikin noissa oli =) Meillä vaan ukko ei oikeen lämmennyt sille värille ja sitte kun sai noi mustat viel vähän halvemmalla ja saman värisen kopan kanssa, niin sitte päädyttiin niihin. Meillä toi poika on nyt niin mahdottomassa iässä muutenkin, että varmasti kiusais vauvaa, jos samoin päin olisivat ja voi olla, että onnistuu siinä kopasta huolimatta :kieh:
Niistä beigen värisistä oisin kans tykänny, mutta niihin ei enää mistään ois saanut saman väristä koppaa ja ei vissiin niitä rattaitakaan enää oikein mistään saanut. Parit ois käytettynä ollut myynnissä...
 
snodgrass
Huomenta!

Edelleen yhdessä koossa, vaikka tosiaan ne kaikki ässät tuli sitten eilen käytyä läpi =)
Meillä on tosiaan tänään esikon synttärit osa II, kun mummit ja kummit tulevat kahvittelemaan. Sen takia piti eilenkin niin kovasti siivota. Tänään pitäis pyöräyttää suolainen ja makea piirakka, sekä täyttää kakku, mut onneks ne tulee helposti kun ostin valmiit pohjat. Sen kun heittelee täytteet päälle ja pistää uuniin.

Riikka ihana toi kuva :D On se hyvä saada vähän tasapainoa ettei kaikki ole vaan niin ruusunpunaista... Vaikka onhan se ihanaa laittaa kaikki nätiksi vauvaa varten, en mä sitä sano.
 
Paikalla :wave: ....ikävä kyllä edelleen yhtenä kappaleena...

Diorille ja Tiniille sekä molempien perheellle ihan jättimäiset onnittelut, aivan ihanaa!! Toivon mukaan pääsevät pian kertomaan itse kuulumisia ja tuomaan vauvatuoksuisia terveisiä! :heart:

Riikka oli ainakin musta päivän paras kevennys!

Mä olenkin koko yön heräillyt vähintään tunnin välein ja nyt on vasta nahka ihan mustana kun pentu on mekkaloinut ja kekkaloinut koko yön. Potkas sitten sen verran osuvasti yöllä että kylkiluista kuului oksettava "naps!" ei kai siellä mikään poikki mennyt? mutta päivän juttu on siis työntää jalkoja kylkiluihin :headwall: ei auta vaikka yrittää varovasti kädellä ohjailla muualla, ne on vaan niin kivat! Eilen illalla oli semmoinen olo kuin menkat alkais, tätä ihmettelin. Semmoinen paineen tunne selässä... Voi tauti syntys nyt sillon keskiviikkona niin elämä voittais, tai sitten ei :LOL:

Anteeksi muruset oma napa urputuksesta! Kaikille terkkuja ja :hug: nyt porhaltaen kattomaan maalimasujen kisutappelua.. :D

Koiruus ja pentunen rv 36+4
 
R iikka Kyllä tossa ihan selkeesti vielä on vauvalle tilaa :whistle: :D
Piti munkin käydä vähän kurkkimassa tappelun tiimellystä :xmas:

Snodgrass tänne voisit kans lähettää vähän herkkuja :p Mä oon kyllä niin laiska leipomaan... en oo oikeen koskaan tykänny vaikka kokki oonkin. Tykkään enemmän tehdä ruokaa...

Koiramamma Koitetaankos men kaikki nyt sitte tähdätä tohon 20082008 päivään :LOL: Ei siin mitään...listan päivittäminen helpottuu, kun kaikki ois syntyny samana päivänä :D
Nooh...tuskin meille vielä mitään helpostusta suodaan :kieh: ollaan täällä vielä syyskuun lopulla :whistle:
 
Höpöti
Diorille ja Tiniille perheineen jättimäiset onnittelut nyytien johdosta :heart:
Tulkaahan kertomaan kuulumisia kun jakselette =)

Iho on täällä alkanut oireilla enemmän kun aikasemmin raskauden aikana.. mutta kaippa se siitä taas rauhottuu... Tai mulla kyllä ollut jonkun verran iho ongelmia ilman raskauttakin...

Enpä minäkään halua tuolle miehelle äiti olla... :) ja ihan samanlailla oon mustasukkanen jos vaan vauvalle jutellaan ja vauva huomioidaan eikä mua ollenkaa... liekkö sitten oon jotenkin niin herkkä nyt vaan kaikelle... :) ja tuo mies ei kyllä mua ala äidiks kutsua :D Vauvalle oon äiti ja miehelle en :)

Sairaalakassi on täälä pakattuna ja odottelee vaatehuoneen lattialla... huomenna on neuvolalääkäri ja jos jotain sitte osaisivat sanoa.... Vauvan ja omat kotiutumisvaatteet laukussa on ja hammasharja jne... :) eipä erikoisia... :)

Kampaajan ajattelin varata ens viikolla kans... tukka on kyllä niin kamalassa kunnossa et sille on kerta kaikkiaan pakko tehdä jotain ennen kun sairaalaan lähdetään :) ja luulenpa et sitten kun vauva on syntynyt niin ei hetkeen käy mielessä kampaajalle lähteä :)

Kipeitä supistuksia tääläkään ei ole nyt ollut... helpottanu siis.. tuntuu et oon joulunakin vielä yhessä osassa...:D no ei kai sentään.. kyllä kai se kaikilla jotain pikku hiljaa alkaa tapahtua =)

seksi ei tääläkään pahemmin kiinnosta... tuntuu et saa niin kovin käyttää mielikuvitusta ja kaikkee ettei iske yhtään... ja kun vauva tosiaan aikas alhaalla niin tuntuu kyllä siltä etten halua yhtään mitään enempää tonne sisälle :D

Itse kans haluaisin synnyttää normaalisti... en siis haluais sektioo.. meillä vaan lääkäri sano jo edellis käynnillä et jos vauva huomisessa lääkärissä vaikuttaa kovin suurelta niin todennäkösesti harkitaan sitte leikkausta... mutta jos he näkevät sen paremmaks vaihtoehdoks niin sitten tietysti niin, mikä vain on vauvalle paras :heart:

Nyt tarvis ruokaa alkaa laittaa ja siivoilla, vieraita kun tulee tänään :)

Höpöti ja matkaaja 35+1
 
Huomenta!!!

Paljon onnea Diorille ja Tiniille! Synnytyskertomuksia odotellen...

Aurinkoa ei ole näkynyt varmaan pariin viikkoon ja rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään, nythän on kuitenkin vielä elokuu! Mites se kesä noin äkkiä loppui?

Esitietolomake piti palauttaa Tyksiin jo kesäkuussa. Ollaan menossa keskiviikkona tutustumaan synnärille, sitä nyt odottelen mielenkiinnolla. Tyksin synnäristä kuulee negatiivista ja positiivista palautetta vuorotellen, mutta sehän on paljolti kiinni työssäolevista kätilöistä. Eniten varmaan jännitän synnärillä olosta sitä, että osuu kohdalle joku elämäänsä kyllästynyt hoitaja... :kieh: Ensimmäisen lapsen kanssa kaipaisi kuitenkin sitä tukea enemmmän. No, ei muuta kuin kellot soimaan. Perhehuone olisi mukava saada, mutta todennäköisyys, että se olisi vapaa on varmasti pieni. Ymmärtääkseni Tyksissä on neljänkin hengen huoneita, joka ei kuulosta kivalta yhtään!

Sairaalakassin aion nyt vihdoinkin pakata tänään. Tuskinpa olisin vieläkään siihen touhuun ryhtynyt, mutta mies on aivan hermostunut kun ei ole laukku valmiina... joten jospa häntä vähän rauhoittaisi. Mahtaako käydä niin, että ensimmäisen kivuliaan supistuksen jälkeen mies vaan heittää mut ja kassin autoon, ja lähteen kaahaamaan kohti Turkua :LOL: Sen verran jännittyneeltä vaikuttaa, heh! Mulla on taas sellainen olo ettei mitään tule tapahtumaan piiiiiitkään aikaan.

Katjuska kyseli finneistä. Niitä on ollut koko raskauden ajan naama täynnä ja ei tunnu helpottavan. Muutenkaan minussa ei ole havaittavissa mitään raskauden ajan hehkeyttä. Tukka on samanlainen kuin ennenkin, ainoastaan karvoitus tuntuu voivan elinvoimaisesti :kieh:

Kohdunkaulan tilanteesta tuntuu kaikilla olevan tietoa. Mulla ei ole kuin kerran raskauden aikana sinne vilkaistu, siitäkin rupeaa olemaan jo melkein 10 viikkoa aikaa! No, varmuuden vuoksi olen jättänyt jo uimiset väliin... kahden viikon kuluttua on synnytystapa-arvio, joten siinä varmasti vilaistaan alapäähänkin.

Huomenna sitten fysioterapeutin kera tekemään hengitysharjoituksia... siitä tulee varmasti mielenkiintoista :whistle:
 

Yhteistyössä