***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Huomenia!

Menee niin kivasti pätkissä nämä yöt. Taas 5.30-7.00 hereillä ja sitten uudet unet 9.30 saakka, jonka jälkeen ollutkin aivan jumissa...

Tinii ja Dior - jänskää!

Syksyä fanitetaan täälläkin ja lokakuun lapsi olen minäkin, 13. päivä syntynyt. Onneks sunnuntai-lapsi ;)

Iho-ongelmista kommenttia sen verran, et oon aina ollut enemmän tai vähemmän ongelmaihoinen, mut pillereiden myötä sekin ongelma jossain vaiheessa kaikkos. Nyt sitten onkin tullut urakalla kaikki takaisin, tosin tässä vaiheessa enää pahiten leuan ja kaulan alue kukkii. Keväällä oli aivan tuskaa kun selkä täynnä kauheita patteja.. :( Perinteiset suomalaistyyliset ohuet ja hennot hiukset on sen sijaan selvästi paksuuntuneet ja tuuhentuneet =)

Esitietolomaketta
ei ole näkynyt.. Oliskohan tiedot otettu ylös sitten siinä synnytyssuunnittelussa?

Sairaalakassia en ole pakannut, mutta vähän kotiutumisvaatteita katsellut. Samoilla linjoilla muiden kanssa eli body, myssy, velour-puku ja kevyt toppapuku tarvittaessa. Siteitä piti käydä itselle ostamassa, kun en sellaisia muutoin käytä ja tajusin siellä valmennuksessa et taitavat olla tarpeen!

Mua jotenkin huvittaa myös itseni tässä kampaaja-asiassa. Yritän pitkittää kampaajalla käyntiä viime metreille, jotta olis tukka sitten hyvin synnytyksen jälkeenkin. Ja jotenkin oon asennoitunut sellaisella maailmanlopun meiningillä, et sitä ei sitten ihan muutamaan kuukauteen siistiytymään pääsekään! :kieh: Normaalisti käyn siis n. 5 viikon välein lyhyen tukkani leikkaamassa ja värjäämässä.

Suppareita ei ole kyllä minkäänlaisia ollut sen jälkeen kun jäin pois töistä. Iltaisin tosin maha pinkeenä varsinkin jos oon enemmän kävellyt tai touhunnut muuta. Mut se on ainoa.

Mies on lähdössä tänään viikonlopuksi Jyväskylään mökkireissulle (=ryyppyreissulle) kaverinsa kanssa. Ja vaikka ihan itse kehotinkin lähtemään, niin nyt jotenkin hirvittää kun on kuitenkin 3 tunnin ajomatkan päässä ja enää neljä viikkoa LA:an. Ja piti alkaa sitten kiukuttelemaan, et sä se vaan lähdet viikonlopuks pois vaikkei näitä päiviä enää paljoa ole kun ollaan kahdestaan, sit ei olla enää IKINÄ ihan kahdestaan. Ja ihan itse olen tätä viikonloppua hänelle ehdottanut, et nyt kannattais lähteä kavereiden kanssa, jos vielä meinaa.. Huoh. :ashamed:

No niin, ryhdistäydynpä taas ja alan valmistautua anopin vierailuun |O :D

Uutisia odotellessa... :heart:

Zucchero 35+3
 
Esitietolomakkeesta sen verran et mulla on tuol neuvolakortin kans samas paikas ja ku synnyttään meen ni lykkään sen kätilön kouraan! Esikoisesta sain sen vasta ku oli jo synnytys käynnis, neuvolas ku sijainen ei sitä muistanna antaa... =)
Dioril on varmaan kyl vauva vieres...Ihanaa toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Nyt on ukonki kans taas asiat setvitty SAUNASSA eilen :LOL: se on se mein vakipaikka...Eikä ees saatu sotaa päälle ihmeen aikuismaisesti pystyttiin keskusteleen!!!
Omassa navassa ei muutosta, samaa rataa jatketaan!=)
Nyt hoitaan velvollisuuksia:)
elohiiri ja masu 37+2 :heart:
 
Huomenta! On kyllä paljon parempi fiilis ku eilen illalla. Tosin oon mä jo ehtiny ihmettelee että "mitä eikö meidän vauva liikukaan 24/7" ja stressaamaan sitä sitten aamun. Mut kyllähän hän sieltä sitten ilmotti itestään taas että rauha maassa ja mahassa. :)

esitieto lomake Mun piti palauttaa se vissiin viikolla 32 mut mä unohdin sen ja sit sovittiin että tuon sen neuvolaan viikolla 34 ja unohdin taas, mut sit vein sen samalla ku menin siihen ultraan viikko sitten. Alko terkkari jo sanoo mulle että ne haluis oikeesti tyksissä vähän tietoja susta ku ei sitä koskaan tiiä koska sä sinne joudut menee. heh. No nyt se on onneks palautettu ja sen suhteen ei enää miettimistä.

iho-ongelmat Mulla on kans iho ehkä parhaassa kunnossa ikinä (taas) sama juttu oli esikoisen kanssa. Tukka oli tuuhee ja paksu ja hyväkuntoinen ja iho oli silee ja virheetön. Sitten tuli synnytys ja kuukausi synnytyksen jälkeen mun hiukset alko lähtee harjatessa ja suihkussa niin että meinasin et mustahan tulee kalju tätä menoo. Mut ei tullu. Hiukset vaan oheni puolella ja ihosta tuli taas tyypillisen kuiva :LOL:

seksihalut on kyllä kaikonneet mun osalta siinä kohtaa ku jätkän pää alko painaa häpyluuta niin että sattuu istuu ja kävellä. Jotenkin on vaan sellanen olo että ja sinne ei kyllä tungeta nyt mitään ylimääräistä enää kiitos vaan. Tosin isäntä jaksaa edelleen ihailla ja haluta mua kyllä ja vähän välillä yrittää vähän pehmitellä että jos nyt kumminkin sittenkin vielä. :) Mul on vaan sellanen että haluisin mahatontaseksiä.. ilman kipuja ja hankalia asentoja. :D

Sairaalakassi ja kotiutumisvaatteet Juu ei ole pakattu eikä juuri mietittynäkään. Niin meillähän ei vieläkään ole edes sitä pinnasänkyä tuotu kotiin. :) Jotenkin ajattelin että kotiutumisvaatteiksi pitkähihainen body ja potkarit ja siihen päälle jotain jota en oo viel ihan loppuun asti miettiny. Riippuu tietty siitäkin tuleeko se intiaanikesä nyt sit elo-syyskuun vaihteessa ku koko kesä ollu muuten enimmäkseen miellyttävän vilpoinen :)

päivän tapahtuma suunnitelma Mitäs tänään tekisi?? Ajattelin lähtee Myllyyn esikoisen kanssa ostamaan hänelle vähän pitkähihaisia paitoija, päälipaitoja ja pitkii housui ku on jotenkin ilmeisesti venähtänyt meidän neiti tässä kesän aikana ku tuntuu että kaikki on kireitä ja lyhyitä :) Kerhoa vartenkin pitäisi joku kiva pikku reppu löytää ja tossut. On siinä agendaa jo yhdelle päivälle. Pitänee kohta kysellä siskon oloa josko sen päänsärky olis jo hellittäny ja se tulis meidän mukaan.

Nyyttimyy ja murmeli 35+3 Positiivisena tähän päivään, eilisestä huolimatta.. (nyt se eilinen jo vähän naurattaa heh)

 
Ai niin ja olen kevään lapsi ja rakastan kevättä siksi (itsepäinen oinas). Ihanaa ku kaikki herää eloon pikkuhiljaa pitkän talven jälkeen. Syksystä tykkään ku koulut alkaa ja luonto on ihanan värikäs ruskan takia. Juu ja vesisade on ihanaa ja ukkonenkin sais jyristä enemmänkin mun puolesta. :) talvesta en niinkään tykkää ku on niin kylmä ja harmaa ja pimeetä. Oon sellanen valoisa yksilö heh. Kesäkin menee, jos ei oo 3 kuukautta putkeen sitä hellettä (sitä en siedä ku palan punatukkaisena niin hirveen helposti että kova porottava aurinko ei tee hyvää meikäläiselle).
 
iltaa!

johan on jännät paikat kun alkaa näitä sairaalaanlähtöjä alkaa tupsahtelemaan. hui. itelle vielä riittäis pari kolmekin kuukautta lisää asian (synnyttämisen) kypsyttämisaikaa. :LOL:

facebookin masujen tapaaminen oisi ke 20.8 helsingin sanomatalon kahvilassa (waynes coffee) ja ajaksi voisi olla sopiva vaikka klo 16, niin kaikki ehtisivät mukaan. onko täällä puolella halukkaita? ja ilmoittautua voi naamakirjan puolella. :)

huomenlahja laitoin profiilin kuvan mun vauvasta, huomenlahjastani. ihan on nimeltään viljo ja painoa 650g. :)

nyt tästä nukkumaan, jos se vaikka menisi yö jotenkin muuten kuin vessassa juosten ja asentoa vaihtaen. nati, nati!!

kehäkukka74 + pomelo 36+6
 
Eikö vieläkään mitään uutisia! No, toisaalta pitkä hiljaisuus Diorin ja Tiniin kohdalla tarkoittanee aika varmasti, että siellä on päästy tositoimiin.

Zucchero, meilläkin mies lähdössä vlopuksi parin sadan kilsan päähän kavereiden kanssa mökkeilemään... ja samoin täällä, minä kannustin lähtöön ja nyt oon vetänyt herneen tosi syvälle nenään... huh huh... oon kyl ollu tosi ihana viimeset pari viikkoa.. voin kertoa, jos ite oisin joutunu itteeni kestämään, oisin varmaan vetäny itteeni käkättimeen.

Ja Lizardin kanssa oon tuntenut noita samoja pelkoja.. että olenko miehelle vaan rakas, koska oon hänen lapsen äiti..ja unohtuuko oma naiseuteni ja oma itseni... mutta kai nää on normaaleja tunteita varsinkin ensisynnyttäjälle. Ja tiedän kyllä, että mies ei unohda mun naiseutta... mutta näitä ajatuksia tulee, kun on liikaa aikaa miettiä!

hiuksia kuivailemaan...

suhveli( myöskin itsepäinen oinas, kevään lapsi, joka rakastaa myös syksyä) 36+2
 
taas vain pikaisesti kerkesin lueskella teidän tämän päivän jutut, kamalasti tekstiä tullut..huomaa että täällä on tosiaan mammat äitiyslomalla jo :)

katjuska, supparit laantunut täälläkin hiukan..eilen mustikassa oltiin pari tuntia ja olin varma että supistelee taas koko illan, mutta ei ihmekyllä ollenkaan sitten kuitenkaan..kai se on jotain " tyyntä myrskyn edellä ;) "
ja näppylöitä naamassa täällä kans alkanut ilmestymään..muuten iho ja hiukset voinut erittäin hyvin koko raskaus ajan.

sairaalakassia en ole itse vielä kerennyt pakata, mutta mukaan aion ottaa vauvalle bodyn ja sukkikset ja sit lämpimän syyspuvun + tumput ja pipot ym..
itselle riittää hammasharja, hiusharja, kotiintulovaatteet ja imetysliivit+ jotain lehtiä luettavaksi ja ristikoita täytettäväksi..

tinii ja dior, ilmeisesti jo ovat synnyttämään lähteneet :) täytyypä käydä vähän useammin jänskäämässä täällä, millon tulee kuulumisia sieltä..

jane ja rv 35+1
 
Morgester!

Täällä kuumeisesti odotan tietoja Diorista sekä Tiniista :p

Haluista sen verran että kyllä löytyy ja juuri eilen miehen kanssa mietittiin tuota onko se ihan hyvä idea leikkiä nakin piilotusta :LOL: noh, kyllä se ihan samalle tuntukin vaikka ukko oli sitä mieltä että pentunen saa traumoja...

Kehäkukka ai herttinen sentään mikä söpöliini sieltä paljastu :heart: mulla oli kanssa Kyösti kani joka oli tuollainen harmaa lupakorva... aika moinen herras kani olikin! Tempperamenttiä löyty vaikka muille jakaa...

Mä rakastan myös syksyä ja viime syksynä meillä oli häät syyskuussa :heart: oli aivan yli ihanaa vuodenajan suhteen vaikkei ruska ollut kerennyt vielä silloin tulemaankaan!! mä taas olen hyvin itsepäinen ja mukavuuden haluinen härkälapsi :kieh: :LOL: kesä on ehkä se kökkösin vuodenaika kun kyllästyn jo heinäkuussa siihen paahteeseen.

Ihon kanssa saa taistella oli raskaana tai ei. Tiesittekö että leuan alue vastaa heijasteiltaan tuota navan alusta? Siitä varmaan monen finnit siellä johtuu...

Lizard et sä oo höpsö, ainakaan paljoa :hug: meillä mies on huomaavainen kyllä ihan molempia kohtaan mutta voin uskoa että jos mulle ei toivotettas hyviä öitä vain vauvalle niin pultit kilahtelis päässä :kieh: :D

Noh jospa sitä menis tekemään jotain järkevää tähän väliin, laittaa vaikka pyykkiä pyörimään. Mä lähden tänään tapaamaan Jyväskylän 2+ mammoja, vähäsen on semmoinen jännittynyt fiilis ja toivon kovasti että sieltä löytyisi samanhenkisiä äiskäkavereita. Palkkakin kilahti sopivasti tilille niin voisi ostaa pentuselle jotain ihanaa ja pientä sekä söpöä :D

Voikaahan paksusti!
Koiruus ja pentunen rv 36+2
 
Pariin päivään en ole kirjotellu mitään, ku olen ollut ihan hirveen pahantuulinen... :whistle: Hirvee v*****s päällä ollu monta päivää, alkaa ukkorievulla hermot menee mun kärtsäämisestä.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Ei meinattu millään saada pientä hereille, mut kyllä se sit heräs, ku alettiin kuunteleen sydänäääniä. Kovin on alkanut hiljaseksi, välillä olen ollut huolissani siitä. hemppa oli samaa luokkaa ku ennenki, paino oli tippunu melkein kilon edellisestä kerrasta, jes!!!! Sf-mitta 32 cm. Alkaa sekin tasoittua keskikäyrälle. Ja raivotarjonnassa oltiin, JES!!!!!!

Tää vesseli on sen verran matalalla, et tuntuu ihan alaselässä asti sen pään liikkeet ja tökkimiset. Ihan sattuu välillä.

Supistuksia tulee edelleen omaan tahtiinsa, alkaa olemaan pääsääntöisesti kipeitä, mut eivät onneksi kuitenkaan hirveen kipeitä vielä ole. Ihan oikeesti jos tässä joutuu laskettuun aikaan tai vielä pahempaa sen yli, kärsimäään ni johan on tämä äiti väsyny ku täytyy alkaa tositoimiin...

Tänään tuli lopputili ni sai vihdoin vietyä loput laput kelalle ni saavat tehdä sen äippärahapäätöksen. Toivottavasti tekevät sen pian!

Ai joo th suositteli sairaalakassin pakkaamista. Esikoista lähdettiin synnyttään ni pakkasin reppuni ennen lähtöä. Jotain tietty unohtu kotiin (hiushoitotuotteet, hammastahna...) ni ehkkä olis sit ihan hyvä idea vaikka kyllähän tuo ukko voi mulle ne sit tuoda ku tulee käymään siellä sairaalassa. No katotaan innostutaanko tässä. Tytön repun kyllä vois pakata valmiiksi jos mummolaan tulee lähtö ajoissa, ku hän hon hereillä. Sit jos tyttö nukkuu ku ollaan lähössä (yöllä) ni mummo tulee tänne meille.

Syksyä rakastan yli kaiken!!!!! Itse olen kyllä syntynyt huhtikuussa. No onhan se kevät kyllä hyvänä kakkosena perässä. :)

Seksihalut ovat jonkin verran palanneet, mut alkaa oleen niin kömpelö, et tahtoo mennä vähän nauruksi koko homma. ;)

Iho on pysynyt hyvänä. Onneks ei ole finnejä ym. ilmaantunut naamaan koko aikana.

Apua olikohan vielä jotain muuta, mistä on keskusteltu?

Tiniin ja Diorin uutisia odotetaan myös täällä kuumeisesti!

hippos ja sulo 34+4
 
snodgrass
Moikka!

kesän lapsi kun oon, niin mulle kevät ja kesä on ne rakkaimmat vuodenajat. Syksyn alku on kyllä omalla tavallaan ihan hienoa, ja sit joulun odotuksesta tykkään. Mutta muuten syksyyn sateineen liittyy mulla aina vähän sellanen haikee fiilis.

finnejä ei ole onneksi vielä pahemmin ilmaantunut uudestaan. Kuten niin monella muullakin, mullakin on kasvojen iho ja hiukset olleet nyt tosi hyvässä kunnossa. Viimeksi ainakin imetysaikana sitten pukkasikin näppyjä oikein urakalla, ja tukkaa olis saanut pestä varmaan melki kaks kertaa päivässä kun tuntui et se on koko ajan rasvainen. Että sitä odotellessa, jee :kieh: Onneks sain kavereilta lahjakortin puhdistavaan kasvohoitoon (ja siihen korttiin kuulemma sisältyy kavereiden toimesta myös lastenhoito ) oon ajatellu et ennen ristiäisiä vois olla hyvä kohta se hyödyntää.

Lizard et oo musta lapsellinen! Tai sit mäkin oon... :whistle: Ei mutta onhan se ihan ymmärrettävää pelätä et muuttuuko sitä toisen silmissä vain äidiksi. Ja meillä on ollut ilmassa vähän vastaavaa. Oon huomannu tässä viime aikoina kaipaavani sitä, että mies vähän huomioisi mua ja just osoittaisi haluavansa mua. Eilen lähettelin sille töihin vähän sähköpostia, jossa oli myös sellasta meidän omaa kaksimielistä juttua. Olisin tietty toivonut jotain vastausta, mutta hän ehti lukea sen vasta vähän ennen kotiinlähtöään, eikä sitten hoksannut et olisi voinut tekstarillakin jotain laittaa (olin äitiäni tapaamassa, eli en ollut miestä kotona odottamassa).. No, kaipa se tästä taas.. Mutta vaikka se ei niin kivaa olekaan, niin on ehkä hyvä vähän joskus vihjaista näistä omista toiveista, jos mies ei muuten hoksaa.

Ja joillekin miehillehän pamahtaa lapsen saamisen yhteydessä ns. madonna-huora -ongelma. Eli mies ei osaakaan yhdistää samaan henkilöön äitiyttä ja sitä omaa rakasta, jolla on myös seksuaalisuus. Hänen lapsensa äitinä naisen pitää tietty olla puhdas ja viaton kuin madonna, eikä siihen kuvaa sitten mahdukaan mitään seksuaalisuuteen viittaavaakaan.

Sitä jäin miettimään tuon tiniin jutun yhteydessä, et mites teillä muilla, onko ollut neuvolassa puhetta siitä hepatoosista? Kun mulla kyllä neuvolan täti puhui siitä jo joskus kesän alkupuolella, et jos alkaa kutista ja varsinkin jalkapohjista ja masusta, niin pitää sit ottaa heti yhteys neuvolaan.

Jaahas, nyt neitiä viihdyttämään :wave:
snodgrass ja neponen 37+1
 
Esitietolomakkeesta : mikäs se semmonen on? en oo koskaa kuullukkaa :( Sairaalakassista sen verran että vaavalle on sukat, myssy, housut, pitkähihainen body ja aika paksu haalari (kevyempi kuin toppahaalari) ja pakkaan vielä kevyenpeiton. Itselleni olen laittanut vasta imetysliivit, cd-levyjä synnytykseen, kamera ja laturi on valmiudessa, lukemista ja harja. Vaavalle on kaikki tarvittava pakattu.

maha08 ja pontus rv 34+4
 
Tervehdys!

Taitavat olla Tinii ja Dior tositoimissa, kun ei kuulu mitään... Jännää! :)

Lizard: Minä olisin kyllä kans mustis, jos mies vain vauvalle toivottelis hyvää yötä. Ja onhan parisuhteen yksi suurimmista kriiseistä tutkitusti vauvan syntymä... Saa nähdä miten kelläkin sitte menee, ku äiti ja vauva on alussa melkoisessa symbioosissa. Muistaako sitten itse huomioida myös isän...? Onhan vanhempien onnellinen parisuhde myös vauvan parhaaksi :heart:

Hippokselle onnittelut mainioista neuvolakuulumisista! :)

Finneistä ollut puhetta. Mulla kans nyt ihan poikkeuksellisesti on iho huonommassa kunnossa. Varsinkin suun ympärille tulee sellasia ihan pieniä näppyjä... YÖK!!! Ostin Cliniquen tehotuotteet ja on kyllä auttanu, onneksi.

Syksyä rakastan minäkin!!! Ihana tunnelmoida ja polttaa kynttilöitä, ulkona raikas ilma ja sitte aletaankin jo vähän fiilistellä joulun aikaa! Maaliskuun oinas olen kyllä itse, mutta silti syksy kolahtaa :D

Sairaalakassin oli moni jo pakannut valmiiksi. Minä en saa vielä sitä pakattua, tuntuu niin kaukaiselta, ja onhan kyllä viikkojakin vähemmän ku monella muulla täällä. Kotiutumisvaatteet on kyllä valittu. Kääntöhihabody, lämmin puolipotkari, myssy sekä kevyt ja pehmeä ulkopuku. Saa nyt nähdä tosiaan, millaiset ilmat sattuu omalle kohdalle ja sen mukaan sitte toimii.

(.) Luin eilen netistä yömyöhään perätilasta, ulkokäännöksestä ja sektiosta kaikkea kamalaa. Jollain oli vauva vammautunut pysyvästi perätilasynnytyksessä... En tiedä, lähtiskö edes kokeilemaan sitä. Vitsi ku kääntyis!!!!!!!! Hirveä stressi tästä asiasta. Lääkäri kyllä ennusteli meille jo aikaa sitte syntymäpainoksi n. 4 kiloa, joten alatiesynnytys perätilassa ei liene edes vaihtoehto. Mutta jotenki haluaisin synnyttää alakautta normisti ihan hirveesti. Ei sekään varmasti hauskaa ole, mutta jotenki tuntuu, että se on kunnia-asia. Tiedän, tää on TOSI TYPERÄÄ! Tärkeintä on tietenki vauvan ja minunkin terveys. Mutta sektiosta toipuminen voi kestää ja mulla on jo mahassa arpia sisäelinleikkauksesta... Kunpa vauva kääntyis...

Mayah ja pikkuinen 34+5 :heart:
 
Yhdistetty isyys / sisaruspakkaus hankittu!! Yritin käydä ostamassa pitkiä tukisukkia leikkausta varten, mutta ei se onnistunut. Joten piti käydä shoppaamassa muuten. Jos tänään pidettäis pieni perhejuhla, syötäis pihviä ja avattais pakkaukset.
Isä saa sikareita ja nikorette-purukumia selvitäkseen synnytyksestä. :) Esikolle ja on samaa kuosia paita, kuin pikkusiskolle body. Isä ja esikko saavat lehtiä ja tossut synnäriä varten. :) Ja siellä on konjakkipullo sekä möet&chardonnay shampanjaa, tietty vaaleanpunaista. Ja vaippoja, kestovaippakuori ja sisäimuja, tuttipullon tutteja ja yks korviketetra. Ja esikolle vielä äänisatu kuunneltavaksi jos joutuu autossa tai jossain odottelemaan. Ja vauvakirja sekä lehtiä odottelun iloksi. Koiralle puruluita. Toivottavasti pitävät. Niin ja vaunun sadesuoja ja puolet tavaroista sain pakattua uuteen hoitolaukkuun, joka sopis ehkä paremmin isän väreihin.. ja vaunun väreihin..
Toivottavasti pitävät. Kunhan vaan saadaan perhe kotiin ja avattua yhdessä se pakkaus. :)

finneistä: vain kun on joutunut sitä toista estolääkettä pistämään on naama kukkinut pari-kolme päivää piikin jälkeen.

Jos ei olis sitä tuoretta sikaria ostanut siihen pakettiin, olis voinut jättää yllärin kotiin siksi aikaan kun olen sairaalassa. Mutta ehkä on hyvä juhlia vauvaa ennen sen syntymää ihan omassa rauhassa.

Mayah, joo, kun tietää mitkä riskit on perätilasta niin huomattava helpotus on tuo sovittu sectioaika. Vaikka nopeammin sitä olis kunnossa jos alakautta synnyttäis. Mutta mitä ei lapsen turvallisuuden vuoksi tekisi?

Pitää vaan toivoa, että pikkusisko syntyy elävänä ja kaikki menee hyvin vielä nää 2,5 viikkoa. Kävin muuten tilaamassa Stokkalle ens tiistain shoppailupäivää varten 75 E-F kokoisia imetysliivejä. Jos parit vielä hankkis ja olis sitten tyytyväinen? Kolmet ei varmaan oikein kunnolla riitä.
 
Hei kaikille, taas vaihteeksi! Tinii ja Dior ne vaan pitää meitä jännityksessä.. Toivottavasti molemmilla on kaikki hyvin! :heart:

Mayah Mä ehdin lukea kans ihan paniikissa netistä kaiken perätilasta ja siihen liittyvistä jutuista. Huhheijaa.. onneks vauva päätti kääntyä, toivottavasti pysyy näin ja toivotaan että siellä sunkin mahassa käy myllerrys ja vauva kääntyy. Vaikea päätös tuo normisynnytys/sektio, ja tuntu itelläki että pää sekoaa ku sitä mietti. Mutta kyllähän lääkärit suosittelee varmaan jompaakumpaa vauvan koon ym. perusteella, ehkä sitten on helpompi tehdä päätös. Sulla viikkoja sen verran että vauva ehtii kääntyä vielä monta kertaa jos haluaa! :hug:
Syksystä Ihanaa aikaahan se on, hämärät illat, kynttilänvalo.. Mä oon itsekin syntynyt syyskuussa, ja vauvan la on hyvin lähellä omaa syntymäpäivää.
Sairaalakassissa on vauvalle valmiina body, potkarit, pusero ja housut, sukat, villasukat ja tumput, myssy, pikkuruinen villatakki ja kevyt haalari. Ei voi tietää onko kylmä vai lämmin ilma. :) Itselle oon jotain pientä laittanut valmiiksi kuten korvatulpat. :D

Nyt pitää nousta kun meinaa supistella (yllätys! ) ja tämä istuminen aiheuttaa selkäsärkyä.

Voikaa hyvin!

syysmama & neiti 36+2
 
Kiitos Hexa ja Syysmama henkisestä tuesta! :hug: Hyvä ku Syysmaman vauva kääntyi, mullakin on siis vielä toivoa :D

Aivan ihanalle kuulosti Hexan pakkaukset esikolle ja miehelle, toivottavasti teillä on oikein mukavaa niitä avatessa :)

Oon ollu ihan masis tänään koko päivän, mies ollu työkeikalla eilisestä aamusta saakka ja minä nukun millon sattuu ja haahuilen kotona ympäriinsä. Luen työposteja ja tunnen oloni kummalliseksi, ku oon vaan kotona, vaikka koulut on jo alkanu. Siellä ne minunki ex-oppilaat on yläkoulun hurjassa ( ;) ) maailmassa... Onneksi päätin sentään leipoa miehelle rankan työviikon loppumisen kunniaksi mokkaruutuja. Kahviakin join näin perjantaina, on hurja meininki täällä :LOL: Imuroidakaan ei enää uskalla, ku heti supistaa niin hulluna. Nousin tuolille ottaakseni jauhopussin ylähyllyltä ja voi kauhistus, mikä supistus siitä seurasi!!! Pitää näköjään ottaa iisisti, että pääsis sinne synnytystapa-arvioon ja ihanaan kääntöyritykseen ihan turvallisin mielin. Nyt ku oon äitiyslomalla ja vielä yksin tosi paljon kotona, roikun taas täällä entiseen malliin :whistle: Jätetäänpä muillekin tilaa.

Ihanaa viikonloppua!

Mayah ja samat viikot edelleen ;)
 
Mayah minulta kaverit ovat monesti kysyneet että jos saisin valita alatiesynnytyksen sijaan sektion haluaisinko? Vastasin kovaan ääneen EN! :) He ihmettelivät mutta vastasin että ei joka päivä pääse kokemaan synnytystä että kyllä minusta on ihanaa synnyttää vaikka nyt ajatus pelottaa ja kauhistuttaa valtavasti! =)

syksy on ihanaa aikaa; vesisateet, ukkonen, salamat, kynttilöitä ja itse myös vietän lokakuun alussa synttäreitä =)

Hexa nyt iski mulla paniikki kun puhuit ettei kolmet imetysliivit varmaankaan riitä :eek: itelläni on vain yhdet :) Pakko varmaan hankkia kyllä ainakin toiset.

maha ja pontus 34+4
 
Niinpä maha2008, haluaisin todellakin synnyttää alakautta. Mutta jos 4-kiloinen on itsepintaisesti perätilassa ja potkii vielä nivusiin, tiedä miten se olis sieltä tulossa, ei se varmaankaan ole mahdollista... Sehän tässä just on stressaavaa. Elän toivossa, että vielä kääntyis :)
 
Pakkaukset on avattu. Esikolle oli tärkeintä se, että siellä oli hänelle tossut, niin kuin isällekin. Sitten hän vaati saada katsoa vauva-aikojensa videoita ja nyt meillä kuuluu 'kaga-kaga' ja muuta lastenkieltä ja ihan villi on tuo lapsi. Isä taisi innostua eniten siitä autolehdestä, se näyttää puuttuvan pakkauksesta tällä hetkellä. :)

Maha: joo, monet on hyvät. Tai siis esikon kanssa mulla oli vain kahdet käytössä ja pesin niitä joka ilta, paitsi silloin kun sain olla pari päivää sairaalassa hänen luonaan ja olipahan ongelma kun maitoisia liivejä ei saanutkaan pestyä mitenkään. Yöllä tarttee alkuun liivit, parempi on kun nekin on imetysliivit. Tosin mulla yhdet on revenneet pikkasen kovasta käytöstä johtuen. Ja vuoden kuluttua alkoi olla jo vähän kyllästynyt niihin sinertävänharmaisiin yksiin ja samoihin liiveihin. Osan aikaa pystyin olemaan tavallisilla liiveillä koska tuo pumppaaminen oli mahdollista ajoittaa ennen kuin alkoi maito virrata ja pumppasin kahdesta rinnasta samaan aikaan ottamalla liivit kokonaan pois tai laskemalla ne alas.

Joku liikahti ihan ylävatsassa. Toivottavasti pikkusisko vain siirsi päätään toiseen asentoon. Nyt kun on orientoitunut tarkkaan päivämäärään ja sectioon niin ei jaksaisi enää muuttaa asennettaan. Vaikka olisihan se ihanaa, jos kaikki menisi 'normaalisti'.

Hexa ja huomenna täysiaikainen pikkusisko
 
snodgrass
maha2008 mulla oli esikoista imettäessä kahdet liivit. Ne riitti just: kun toiset oli pesussa piti toisia jne. Mutta kyllähän ne tuli aikas puhki kulutettua siinä vuodessa, eli en uneksinutkaan niitä sit enää säästäväni mihinkään seuraavaan kierrokseen. =) Nyt oon hommannut kahdet halpikset, ja ajattelin et lisäksi vois sit hommata vielä jotkut vähän paremmat, mutta niillä kolmilla liiveillä luulen jo pärjääväni.

Höh, nyt kun oon ollu pitkästä aikaa päivän kotona esikon kanssa kahdestaan niin, ettei meillä ole ollut kummempaa ohjelmaa, niin huomasin kiusallisen ongelman: kun pihalla ollessa esim. puistossa jos ollaan tulee sellasta seisoskelua, niin heti tulee pissahätä. Sit kun ei viittis heti lähteä takasin kun ollaan puistoon asti päästy... Tänäänkin oli vielä yöllä satanu, kaikki puistonpenkit oli aamupäivällä ihan kosteita niin ei paljon voinut istuskellakaan. Ärsyttävää.

Mayah peukut pystyssä on täälläkin että pikkuinen vielä kääntyis! Toi epätietoisuus on varmaan kurjaa, kun ei voi oikein tietää mihin pitäis asennoitua, leikkaukseen vai alatiesynnytykseen.

sairaalakassia oon vasta alkanut ajatella, en oo vieläkään saanut pakattua yhtikäs mitään. No ne pillimehut kyllä hain jo kaupasta, mut eihän ne missään kassissa tietenkään oo. Kai sitä pitäis vähitellen ottaa itseään niskasta kiinni. Koska se on ihan totta että jos yöllä pitääkin lähteä, niin ei oo kiva siinä kohtaa alkaa ettimään kamoja sieltä sun täältä. Ja kuka sitä puhuikaan et oli pakannut esikoiselle myös laukkua valmiiksi - sitä en ollut tullut ajatelleeksi! Täytyypä muistaa sekin sitten.
 
Morijentes!

Pystyimpäs pitämään itteni tämän päivän pois koneen äärestä, vaikka kädet hikoillen ootin et sais tulla lukee juttuja tänne ja varsinkin Diorista ja Tiniistä, mutta ei vieläkään mitään...ei saa pitää hullua jännityksessä näin kauan :headwall: .

Nyyttimyy: Joskus vaan tulee päiviä jolloin kaikki menee päin mäntyä, mutta kyllä se sit myöhemmin on huvittava muistella et miten se kaikki sattuikin samalle päivälle =) , mutta onneksi se on jo eilinen!

Lizard: Mullakin oli kuvitelma et näyttäisin tällä viimesellä kk:lla oikeelta ryhävalaalta, mutta niin, peilissä näytän ihan "oikean kokoiselta", luulin, etten jaksaisi etes sängystä nousta olisin ja röhnöttäisin vaan siellä :) . Terkkari (se sijainen) kommentoi masua, et niin pieni ja söpö massu vaikka keskikäyrällä mennään tällä hetkellä.
Siitä sitten pääsin vaateasiaan... etelleen mahdun "vanhoihin omiin" farkkuihin ja muihin housuihin jotka on matala vyötäröisiä, paidat on vaan jääny lyhkäsiksi.

Ihon kunto: Ei muutosta etelliseen, suklaata jos innostun vetämään, niin silloin tulee finni suupieleen tai otsaan.
Hiukset on valtavan hyvässä kunnossa, ennen lähti kyllä hirveesti hiuksia, mut nyt ei lähe juuri lainkaan. Kynnet on myös vahvat, johtunee vitamiinista jota syön.

Esitietolomake: Oon täyttänyt Oysiin menevät paprut, mut tän oman synnärin papruja en vielä. Syyskuussa täällä aukeaa, mut jos vkonloppuna syntyy niin silloin matka käy Ouluun.

Mayah ja Nawi: Oliko vielä muita joilla vauva perätilassa....-pää sauhuaa kun mietin-... Toivottavasti ymmärtävät vauvelit kääntyä vielä oikein päin! Täälläpäin on lääkärismies joka on innoissaan perätilasynnytyksestä...hullu mies!

Ja vielä vuodeaika-asiaan kommenttia: Jokaisessa vuoden ajassa on jotain mikä vetää puoleensa, mutta silti syksy vie voiton. Talvessa on ihanaa kun on lunta ja pakkasta, keväässä kun luonto puhkeaa talven jäljiltä ja kesä kun on lämmintä ja vihreää.

( Miten meille muutamille vaaoille onkin sattunut oinas-mies? Vastakohdat kaiketi täydentävät toisiaan...ja luulen etten minäkään tällä luonteella selviäis ilman oinasta :headwall: . )

Tänään hain postista turvakaukalon, joten nyt alkaa olla kaikki kuosissaan...vielä vaan pitäisi tää makkari saada järjestettyä ja petipaikka pikkuselle. Pinniksen osto on sittenkin edessä, kaveri lupasi lainaan, mutta näyttää siltä ettei sit lainaakkaan..Eipä siinnä, jostain se on kuitenki saatava, ehkä parempi niin, ett tulee ostettua oma...käytettyjä oon yrittäny bongata, mut netistä jos kattoo käytettyjä niin ne on siel etelässä ja melkein jokaisessa ilmotuksessa toimitustapa: Vain nouto. :headwall:

See you later alligator!!! :wave:
 
ail
Ärsyttäväääää.Supistellu koko iltapäivän enempi ja vähempi kipeästi.Mutta eivät ole lähellekkään mitään säännällistä.Alavatsa vaan nyt niin kipee että kun meitin rotikka haki huomiota ja päällään pökkäs alamahaa niin ai että teki kipeää.Mutta mun tuurilla nääkin supistukset lisää kohdunkaulaa 5cm ja kiinteyttää jo pehmeät paikat.Olisin niin valmis synnyttämään.Olen aikas turvoksissa ja kävelen 42 numeroisilla kengillä ( kenkieni koko oikeasti 38-39 ) Joka ilta vedän pari kipulääkettä että saisi edes pari tuntia nukkua kun kädet ja jalat särkee turvotuksissaan.Selkään on myös pari iltaa särkenyt aika lahjakkaasti.Tulipa omanapaista valitusta,sori :ashamed: Diorin ja Tiniin uutisia innokkaasti odotellen ja muiden kuulumisia kuusi kertaa päivässä lukien...

ail ja Pipsa 37 *poks*
 
vuh
Ei vieläkään tietoa Tiniistä ja Diorista, juu, vauvat niillä täytyy olla kainaloissa!

Elohiiri Kiva, että saitte asioista puhuttua ja rauhallisesti vielä!

Lizard Kyllä varmasti sitä nainen haluaa olla muutakin kuin "äiti" miehensä silmissä. Me miehen kanssa alettiin vitsillä kutsua toisiamme isiksi ja äidiksi pojan syntymän jälkeen - VIR-HE! Mies sanoo mua joskus yhä äidiksi, vaikkei siis puhuis pojalle vaan mulle. :x Suosittelen kaikille siis pitäytymistä normaaleissa nimissä, kun puhutte toinen toisillenne vauvan syntymän jälkeen! :kieh:

Zucchero ja Suhveli Ollaan kaikki viikonloppuleskiä. Ja omasta tahdostamme vielä... Itellä ei vielä oo napsahtanut herne nenään, mutta jos yhtään viime päivien hormoni(?)hirviömäisyyteeni on uskominen, aion suuttua asiasta tässä seuraavan parin päivän aikana. Joskus mä ihan vakavissani mietin, että jos mies olis samanlainen kuin minä kamalimmillani, en sitä kamalan kauaa kattelis... :ashamed:

Omassa navassa kaikki hyvin! Ai niin, näin viime yönä sellaista unta, että täällä palstailevat olivat tommosia meidän pentujen näköisiä koiranpentuja ja teillä oli pienet nimilaput ja leikitte lattialla mun edessä... :xmas: :D Olenko palsta-addikti vai olenko palsta-addikti? Kyselee: vuh ja mahapentu
 
esitietolomake sain sen neuvolasta täytettäväksi jo aikaa sitten, mutta palautin vasta kun olin rv:lla 30. neuvolasta se lähetettiin LKS:ään.

Imetysrintsikat taidan olla alusvaatehullu kun niitä on nyt tullu hankittua viidet
:ashamed: sen lisäksi imetystoppi sekä neljä imetyspaitaa,,, eiköhän niillä jonkun aikaa pärjää :whistle:

Meillä on nyt kaikki valmiina vauvelia varten. Tänään saatiin peti laitettua kun käytiin pinnikseen patja ostamassa. Reunapehmusteen ompelin jo aikaisemmin viikolla.

Taivaannasta ja hikka-möykky 37+6
 

Yhteistyössä