***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

voi ihanuus Niihun Nassikka! Kyllä tämä oma vauvakuume ei noilla kuvilla kyllä helpota! :)

neuvolassa käyty ja niin ku mä arvelinkin, niin eipä siellä mitään uutta kerrottavaa ollu.
rv 38+0
hb 143 (ilman mitään lisiä noussut taas ihan alkuperäsiin lukemiin, ekassa neuvolassa ollut 141)
rr 123/84 (pienen pientä nousua ollu loppua kohden)
pissi oli puhdas
painoa tullu huikeat 1kg viikossa! mutta nytpä olikin sit ekaa kertaa turvotustakin vähän.
sf 33
syke +
liikkeet ++
tarjonta RT

niin, ja ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt...plaah. sanoinkin neuvolan tädille lähtiessäni reippaasti, että nähdään ens keskiviikkona. ja samaa mieltä oli hänkin.

mä myös hain eilen ne 3 maraboun tarjouslevyä... :ashamed: ja muutenkin herkuttelu ihan karannut käsistä...:( mutta onneksi näköjään muutkin herkuttelee!
 
Niihu ja Ail, aivan mielettömän suloiset vauvat teillä.

Ninnipolle onkin sitten tulossa oikein mukava syntymäpäivälahja! Maanantaina syntyvät sitten ensimmäiset "viralliset" syyskuun vauvat. Ja onneksi Hexankin supparit olivat rauhoittuneet.

Äippäskälle paljon onnea!

Kipukynnys on yleensä aika korkea ja lääkettä otan vain pakon edestä. En tiedä mistä olen tuollaisen lääkevastustelun kehittänyt! Synnytystä en ole pahemmin suunnitellut, mutta jos luomuna onnistuisi niin olisi hienoa mutta uskon, että otan kaiken avun vastaan jollen kipujen kanssa pärjää.

Herkut ovat täälläkin maistuneet kohtuullisen hyvin viime aikoina :whistle: koko ajan on sellainen olo, että tarttis suuhunsa jotain tunkea.

Tänään oli synnytystapa-arvio ja kaikki oli erinomaisesti. Vauva on tiukasti raivotarjonnassa ja mahtuu tulemaan alakautta. Käyrillä olin 15 minuuttia ja se oli aivan normaali. Ultrassa vauva haukotteli kovasti ja heilutteli käsiään... kokoarvio oli 3100g ja syntymäpainoarvio oli 3700g! Mä kauhistelin, että aikast iso vauveli mutta gyne meinasi että ihan keskikäyrillä on. Mut jos menee yliajalle, niin mites iso se sitten onkaan? jännää =) Mut oli tosi mukava gyne. Jutteli pitkään sairaalaan lähdöstä, synnytyksestä ym. ja jäi tosi hyvä fiilis... niin juu, niin kuin olin arvellutkin kohdunkaulassa ei ollut tapahtunut mitään!!!! :kieh: Joten ei sitä vauvaa vissiin heti lähdetä hakemaan. Gyne kyllä sanoi vielä, että mun raskaus on mennyt niin hyvin että tyypillisesti tälläiset äidit synnyttävät nopeasti, kun se homma alkaa. Hmm, saapi nähdä pitääkö paikkansa...

Katti 36+6
 
Katjuska-78 Juu ja mä voin kumota sen että pieni sf-mitta tarkottaa pientä vauvaa...
Ton kakkosen kanssa oltii kokoajan keskikäyrän alapuolella reippaasti ja kappas mimmi oli silti yli sen 4kg.. kai se on vaan kiinni siitä miten ne sinne masuu asettuu...
 
Katti-76 mä olin viikko sitten 37+0 tuossa arviossa ja sun käynti kuulostaa ihan mun käynniltä :) ja sama mullakin oli, kohdunkaulalle ei ollut tapahtunut mitään! tai no, oli se pehmeä, mutta se on yhtä kuin ei mitään. ja muuten aika mallikkaasti tää raskaus mennyt... että taidetaan olla aika samiksia tän jutun kanssa :) eikä tosiaan voi yhtään ennustaa, että tuleeko vauva piankin vai meneekö yli. :)
 
ONNEA KAIKILLE VAAVAN SAANEILLE! :flower: :hug:

Neuvola kuulumisia:
RV 36+2
Painon muutos/viikko: +187g (ihan hyvä kun edellisellä kerralla oli tullut +1260g/viikko) Painoa yhteensä tullut n.15kg
Turvotus: +/-
RR: 131/76
Pissa: puhdas
B-Hb: 121
Kohdunpohjan korkeutta ei mitattu :/
Lapsivedenmäärä: Normaali
Vauvan tämän hetkinen painoarvio: 2,8kg
Tarjonta: RT (ollut ainakin 2.7 asti raivotarjonnassa :) )
Kohdunsuu oli pehmentynyt, pituus ollut aiemmin 3cm nyt oli 2cm.
Lääkäri sanoi että valmista tavaraa.. että jos nyt tulee niin saa tulla :) Suositteli nopeaa kävelyä/pientä hölkkäystä ja saunomista paljon jotta syntyisi enemmän supistuksia :)

Ihanaa oli kuulla ensimmäistä kertaa vaavasta joku painoarvio. Aina kun kysyin kukaan ei osannut sanoa. Onneksi nyt osasi :) =)

illan jatkoja ja jaksamisia!

Maha ja pontus 36+2 :heart:
 
Buuh, mitä supistuksia mulla ollut tänään.
Ensin oltiin kahdesta neljään Ikeassa äidin kanssa ja sit Jumbossa kuuteen.
Puol kuus alkoi sellaiset supparit, ettei enää pystynyt olemaan jaloillaan -> autolla suoraan kotiin ja sohvalle. Ja kesti ehkä 10 min. niin ne lopahti... Äiti oli ihan innoissaan, ja mä kauhuissani. :D

Nyt vaan odotellaan, että mitä tuleman pitää...
 
Onnea kaikille vauvojen saanneille :flower: !
Ollaan sitten oltu snodgrassin kanssa samaan aikaan synnyttämässä.
Ei sitä tiedä vaikka ollaan osastolla nähty.
Meille syntyi poika 25.08. painoa oli 4kg ja pituutta 51cm.
Kirjoittelen myöhemmin sitten lisää!!
Vointeja odottaville :hug:
 
Piti tulla pikaiset onnittelut laittamaan vauvautuneille..

Eli: ISOSTI ONNEA NYYTIN SAANEILLE! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Nyt tämä mamma painuu pehkuihin, sillä oli vähän vilkas päivä..
Mamitus2 ja Nappula 38+3
 
No huh huh... paljon tekstiä!! B)

Kipukynnyksestä ja luomusynnytyksistä ollu puhetta! Kipua kestän hyvin, riippuu paljonki millasta kipua. Jos esim lyön kylmät varpaat tai sormet johonki niin SE SATTUU |O Mutta esikoinen synty panadolin ja ilokaasun avulla, eli kai voi puhua luomusynnytyksestä. Itse menin sillä asenteella, et jos ilman puudutteita pärjää niin HYVÄ, mutta jos tarvii niin sitä ei estellä. Toki esikoisen synnytys oli nopea 4,5h. Asenne auttaa ja muistaa rentoutua... Mun on "helppo" kestää ( ainakin ekassa oli ) synnytyskipua kun tietää et jokainen suppari tekee jotain hyvän asian eteen... Toivon et olis edes lähelle samanlainen synnytys ku esikoisella, tietty mun tuurilla kaikki menee päin pyllyä :x

Koiramamma Baby blues pokkari kuuluu ehdottomasti sairaalakassiin, ostin kans :LOL: Joku vain pakkais sen kassin :ashamed:

Ail Ihanan sulonen poika :heart: Kiitos synnytyskertomuksesta!!

Miia :eek: Siis tappeleeko sisarukset :eek: :eek: Kannattaiskohan tämä perua :LOL:

Multakussu :hug: Tsempitykset

Äippäskä Onnea tyttövauvan johdosta :heart:

Ninnipo Onnea käynnistykseen!!

Dior Jaksuja... nuku...nuku...nuku. Kyllä se isi muut hommat hoitaa =)

BB Siis voi BB.... I just wannabe a superstar :/

Niihu :heart:

Mimeso Onnea pojasta :flower:

( . ) Huh... vatta on tippunu. Yöllä herään vessaan liian myöhään, supistaa ja on todella tuskasta päästä sängystä ylös. Jokin liitos vihlasee ikävästi ku yrittää nousta sängystä. Onneks mies on käyttäny esikoisen yöllä vessassa. Sikeesti oon kyllä nukkunu, hereillä ei oo tarvinu yöllä maleksia. Ens yö voi olla normaalia tuskasempi :x Maalailin esikoisen huoneen seinät, sitä ennen ne piti imuroida ja hioa! Inhottavaksi sen tekee sen et siellä on viistokatto, eli kyykisteleen joutu paljon :/ Ajattelin et pikkukävely auttais, mut tais vaan pahentaa tilannetta. Selkää vihloo ja supistelee sopivasti, onneks supistelee kivuttomasti ja on säännöllisen epäsäännöllisiä. Jostakin syystä taas kramppailee hartiat, kun/ jos vaihtaa asentoa yöllä... Täytynee panna toi mies hieroksiin vähän kylmäsalvaa hartioihin... tai panemaan :whistle: Sehän vois rentouttaa näin kovan päivän jälkeen :p

Nyt kapuan vinttiin nu...maa :D

R iikka 34+5?
Huomenna aamusta paasto arvon tarkistus plaah
 
Mitzylle syntyi pieni sunnuntaiaamun aurinko 24.8. klo 05.04. Mitat 2775g, 48cm ja viikkoja oli kasassa 36+6. Synnytystapa sektio, ihana lääkäri Laura Bergvist, joka oli hoitanut mua kerran aikaisemminkin, sattui olemaan päivystysvuorossa! Laitan tarkemman synnytyskertomuksen kun olen vähän lukenut teidän kuulumisia, tajusin siis kiirelähdöstä huolimatta ottaa läppärin mukaan sairaalaan, mutta aikaa avata sitä ei ole ollut ennen tätä...

Vauva on aivan ihana, elämäänsä tyytyväinen pikkumies, jonka saa herättää syömään 4 tunnin välein. Vauva saa lisämaitoa 30-40 ml kerralla, jotta kasvaisi nopeammin. Mulla maito alkoi nousta viime yönä, mutta sit tulee vielä kovin vähän. Olen siis Kättärillä ja kuten aiemmin olin kuullut täällä ei lisäruokaa anneta herkästi, olemme kiitollisia, että vaavia ei edes yritetä kokonsa takia huudattaa yötä päivää kuten naapurihuoneiden lapsia. Tai siis mähän olin jo laatinut valmiiksi paprun, että en hyväksy Kättärin fanaattista lapsentahtisen imetyksen linjaa ilman lisäruokaa, vaan kannatan ennemmin lapsen täysvaltaista huomiin ottamista ja reagoimista lapsen itkuun. Täällä kuuntelen joka yö sydän syrjällään miten äidin maidon nousua odotetaan vaikka kirveen kanssa - tekee mulle aika pahaa...

Lisäruoasta huolimatta vaavin paino on laskenut n. 5 prosenttia, mutta hän on jäntevä pikkukaveri, joka kannattelee jo päätään ja hymyilee äidille, kun äiti kutittaa leuan alta ja puhelee hassuja. Vauva rakastaa olla äidin paidan alla ihoa vasten, mutta nyt kun maito alkoi nousta, ilmeisesti haistaa sen ja luulee, että joka kerta kun ollaan niin lähellä äitiä se tarkoittaa, että pitäisi alkaa hamuta rintaa.

Vauvalta on otettu bilirubinit, sokeri- ja crp-arvot, kaikki kunnossa, ainoa kerta kun itku on ollut karjuntaa, ovat verikokeen ottokerrat kantapäistä. Hoitopöydällä kun tulee vilu itkettää kanssa välillä, mutta se hätä on pian ohi, muuten meillä ei itketä. Ihanaa katsella onnellisen näköistä pikkumiestä, kun tuntee itsensä onnistuneeksi äidinksi heti alkumetreillä.
 
Voih, onnea taas vauvaantuneille!! :heart:

varoitus: ällötys-juttua tulossa! :D

Oli pakko tulla vielä terrorisoimaan... kun mä en tiiä mahtoiko mulla tulla äsken limatulppa! Mulla ei oo oikein koko aikana ollut kummempia vuotoja, valkkaria tms... nyt jäi iltapissin pyyhkiessä paperiin sellanen kirkas geelimäinen klöntti. Ei ollut verta tms, mutta sellaista valkoista oli joukossa.. ja tosissaan ihan geeliltä näytti :D oisko se nyt se tulppa sitten?

Sori ällö-kuvailu :D

Öitä!
 
suhveli joop se se tais olla :D hassua mäkin odotan kolmatta jo ja vasta tässä raskaudessa oon huomannu koko limatulpan irtoamisen...

Te kaikki jakaantuneet: :flower: Oikein paljon onnea tasapuolisesti kaikille... :flower: jakaannutte sellasta vauhtia ettei mukana pysy enää ollenkaa että ketä onnitellu ja ketä ei.
Täällä ei merkkejäkään mistään sellasesta.. plääh. no nyt nukun univelat pois ja sit alan kyllä rehkimään oikein urakalla, mäkin haluan vaavin kotiin jo... :'(
 
äippäskä suuret onnittelut!!

cora minä opiskelen, mies käy töissä.Ei siis olla varsinainen opiskelijaperhe kun toinen kuitenkin tuo rahaa kotiin.Meillä ei kans kellään kavereilla ole lapsia, mulla onneks on silti pari kaveria jolla on lapsi niin on edes joku kenen kanssa "jakaa kokemuksia" jos niikseen tulee.

ninnipo hauska sattuma tuo sama synttäripäivä!meillä mies toivoo että synnytys osuis huomiselle kun on hänen synttärit, mutta enpä usko..

meripihka se on totta että tuollaset ei pelota niin paljoa kun on jotain kokemusta asiasta, kyllä sullakin varmaan pelot hälvenee kun näet paikan.Tai edes pikkusen helpottaa.Pistoharjotukset ei ollut lainkaan pahat, onnistuin kerralla, Jei :D

väpä mä jo aiemmin laitoinkin että musta tuntuu että tulis 5.9...saa nähä ;)

Niihu voi kun söötti nyytti!!!!TAHTOO!!!!!!!!!!

mimeso onnea sinnekin perheenlisästä!

mitzy mukava kuulla kuulumisia ja onnea sinnekin hurjasti.

syysmama suuret onnittelut sinnekin!!

mitäs hemmettiä te nyt kaikki siellä jo jakaudutte |O
täällä taas niin paska yö takana että huhhuh, poika juoksutti taas tunnin välein ja pissahätä vaivas sitten niinä hetkinä kun poika olis nukkunut...joten tosi katkonainen yö takana, onneks kohta on viikonloppu, ootan kun kuuta nousevaa sitä sunnuntai-aamua kun sillon on aina miehen vuoro nousta pojan kans.

Huomenna olis neuvola ja ne ukon synttärit.En vaan keksi mitään lahjaa!se pyys persikkapiirakkaa joten semmonen täytyy sit vääntää mut olis kiva ostaa jotain pientä...täytyy koittaa neuvolan jälkeen kattoa jotain.Lupauduin kyllä meneen sen jälkeen kaverille kun poika menee kerrankin papalle neuvolan ajaks(ekaa kertaa muuten saan mennä ilman sitä!) joten saa rauhassa juoruta.

Lauantaina olis häätkin, en vaan tiiä kiinnostaako mennä :ashamed:

aamupuuhiin, :wave: (okei, tunnustan, kattoon bb nauhalta...)

d. ja pipana 39+2
 
Huomenia!

No nythän niitä vauvoja oikein satelee, eikä syykuu ole vielä edes aluillaan. Oikein paljon onnea Mimeso, Mitzy ja syysmama omista pikku nyyteistä.

Miksen mäkin pääse jo??

Viime yökin meni hyvin nukkuessa. En ollut käynyt edes vessassa kertaakaan yöllä ja aamulla olikin sitten suuri kupla otsassa....

Tänään menen sitten sinne kylpylään illalla lasten kanssa. Jospa istuis pitkään porealtaassa, voiskohan se edistää synntyksen käynnistymistä??

Täällä taitaa tulla tänään sadepäivä, harmaata ja vettä tihkutti kun lapset hyppäsivät taksiin.

Mutta eipä tänne taas kummempaa. Vatsassa on kyllä taas kovat menkkamaiset kivut, taidan napata panadolin.

Miia ja masu 38+1
 
Huomenta ja voi kun oli tullut paljon vauvantuoksuisia uutisia :heart:

Onnittelut Mimeso, Mitzy ja Syysmama perheineen pikkuisista kääröistä :heart: :flower:

Mitzy Mä en kans varmaan kestäis kuunnella sitä vauvojen huudatusta :/

Ja tulppiakin oli taas lennellyt :D Voi kun se omakin jo pian tuolta lähtis :kieh: Eilen terkkakin meinas, että jos ne vaikka siel polilla tekis sisätutkimuksen ja siitä sais vähän potkua jo tuo synnytyksen käynnistyminen :whistle: mutta ei...ei ne tehnyt :kieh: Täällä meillä jotenkin hintsusti noita sisätutkimuksia tehdään... ei sillä että se mikään ihana toimenpide oliskaan :x

bb Mä jaksoin kattoo sen ekan ohjelman ja toisen katsoin sitte jo luomien läpi kovaa kuorsaten tossa sohvalla :whistle: :ashamed: Sen ekan ohjelman ajan supistelikin sopivasti vähän väliä, mutta sitte ne näköjään loppu, kun nukahdinkin :kieh:

Jahas...joskos sitä listat päivittäis taas =)

Katjuska ja Vilpertti 38+0 :heart: *POKSUNTAA* "viikko lisää, niin edelliset mukelot on silloin tullut ulos...haaveilee täällä :saint: "
 
No just! Tyypit tääl jakautuu jo ihan rodittomasti! :D No ei vais, onnea syysmamallekin! Mulla olikin eilen sellanen fiilis, kun mietin ettei susta ole kuulunut, että nyt on nyytti kainalossa! Ja onhan se! Tsemppiä yhteiseen arkeen!

Täällä takana huonosti nukuttu yö. Syy: jännitys. Jännitti ja mietitytti, että oliko se limatulppa ja mitä siitä nyt seuraa... argh! revin kohta peliverkkarit kun ei tiedä, mitä tuleman pitää...

suhveli 38+1
 
Syntyneiden tilanne... Poikia 6, tyttöjä 4 Yhteensä siis jo 10 vauvelia jo:heart: ja varmaan lisää vielä tulee näitä elokuussa syntyneitä syyskuisia :D

Ja jo vauvelinsa kainaloon saaneet... Jos aikaa ja voimia riittää, niin etusivulta löytyy syntyneiden listan jälkeen linkki vauvat 0-12 kk osioon, jossa keskustelu jo alkanut vauvautuneiden kesken. :attn: =)
 
No huh huh, täällähän alkaa tuleen vauvoja kuin sieniä sateella!! Kaikille jakaantuneille siis tasapuolisesti onnea uudesta perheen jäsenestä!! Täällei ole minkäänlaisia merkkejä omasta jakaantumisesta :kieh: . Esikoinen kun tosiaan syntyi 38+2, niin olin ihan varma ( :/ ) että tämäkin tulee hyvissä ajoin, mutta taitaapi olla hidas hämäläinen.. No, onhan tässä tosin laskettuun aikaankin vielä viikko aikaa, tosin menkojen mukaan la olisi jo lauantaina.. Tunnin päästä on neuvola ja sen jälkeen lähdetään siskon kanssa Ideaparkkiin shoppaileen. Ajattelin vielä pari unipukua ostaa vauvalle, yöt kun alkaa oleen jo aika viileitä ja tälläin vanhassa omakotitalossa saattaa olla vähän vetoista.

BB Voi herran jestas eilistä koostetta.. Ai mitenkä niin jotkut on hieman huomion kipeitä...? On muuten kumma, miten heti ensimmäisen lähetyksen jälkeen löysi omat selvät inhokkinsa.. Muutama tyyppi on vielä sellainen, ettei oikein tiedä, mitä mieltä niistä olisi, mutta eiköhän tuokin selviä kauden aikana..

Tympääntynyt Hilbert & A-O 38+6 (huomenna *poks*poks)
 
OOoo, suuret onnittelut kaikille jakaantuneille :flower: :heart:

Hilbert, joo, yäk, mitä menoa. BB on sellainen ihana myötähäpeän tunteen ohjelma. Miks sitä pitää kumminkin seurata? Mä olen ollut nimittäin joka kaudella koukussa. Niitä allaspuuhia oli oikeasti melkeinpä inhottava katsoa -musta siinä oli kaikki viihteellisyys kaukana. Ihan tuli puistatus. Ja parin päivän päästä ne vain haukkuu toisiaan! Sitten se bi-poika, sen jutuille kyllä nauroin. Mutta joo, olipas taas tyyppejä ja juttuja...

Puolelta päiviltä äitiyspolille, ääks, oliskohan paikat jo vähän ees auki? Eilisen jälkeen en ihmettelisi. Mullahan ne supistukset alkoi Jumbon Stokkalla, tuntui heti ihan oikeilta supistuksilta. No, äiti ei ihan tainu tajuta hommaa, kun halusi vielä kahvitella siinä Fasulla. Siinä pystyin istumaan ehkä 7 min., äiti vaan hoki " ihmiset kattoo, ihmiset kattoo". Sit lähettiin vielä johonkin sisustusliikkeeseen, jossa mulla kirjaimellisesti lähti jalat alta. Yksi mies tuijotti mua monttu auki... ja äiti raahas mut autoon. No, noita voi tulla vielä useita ennen h-hetkeä. Pitää vain asennoitua.

Hihii, pitäisköhän käydä subin bb-sivuilla...

cora ja tyttö 36+0
 
Huomenta!
Eikä täällä olla kun aamuun ehditty, niin jo on taas saatu ihania vauvoja poinoon!

HURJASTI ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:

Eilinen päivä meni matkaillessa tuolla Toijalan suunnalla ja sitten olinkin illalla niin väsy, etten meinannut pystyssä pysyä.
Vauvakin innostui reissussa laskeutumaan entisestään, kun nyt on niin tosi hankalaa kävellä...
Painaa tuone liitoksiin niin, etten meinaa saada enää itseäni edes suoraryhtiseksi.
Vali-vali-vali....

Taitaa olla muuten parikin syytä, miksi syyskuisissa ei pian köki kuin muutama tyyppi enää...
Joko näille kiiruisille vauvoille on annettu jo alkuunsa väärä LA tai sitten näillä äitykäisillä on joku keino saada nyytit nopeammin ulos!
Minä ainakin tahtosin tietää ne keinot, sillä SSS ei auta ;) ;)

Nyt taas kohti uutta päivää!
Mamitus2 ja Nappula38+4
 
Moikka!
Täällä raskausviikkoja tasan 37 ja raskas olo on.
vauva on jo ihan laskeutunut ja sen huomaa hyvin kun ravaa vessassa ihan turhaankin.
Liitoskivut on myös ollut tosi rankkoja,hyvä että pahimmassa kivussa voi kävellä..
No,viimeisiä viikkoja mennään..ei enä pitkä aika..
Tosin on hyvin harjoitussupistuksia tullut muutamana päivänä,toivon että pian tulis jo..laskettu aika on 18 syyskuuta,

Tsemppiä muille syysmammoille!!!! =)
jaksamisia!
Terv.vauvatalo79 ja 37+"iisakki"
 

Yhteistyössä