***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Olipa ailin vauva suloinen :)

Kipukynnys on meikkiksellä melko matala ja se on kyllä toudella ärsyttävää. Esikoisenkin kun joutui melkein luomuna (ponnistukset meni luomuna) vetäsemään ja kun tosiaan jäi jumiin, kun olikin avotarjonnassa, niin oli aikast... kivuliasta :$ .
Se on kyllä kumma, kuinka on niin ristiriitaiset tunteet; nyt kun Aimo-Orvokki periaatteessa voi tulla koska vain, niin välillä on ett voi kun saisi nyytin pian ja taas toisaalta, voi ei, ne kivut ja kaikki... ja toivoo vain, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

BB Kävin kurkkasemassa asukkaita ja aika moni tuntuu olevan aika julkisuuden ja huomion hakuisia. No, oikeassa paikkaa sitten ovat. Olihan siellä yöllä saatu jo jotain kimppatouhujakn aikaiseksi. Veljellä on 24/7, pitäisköhän mennä majoittautuun sinne :LOL:

Hilbert & Aimo-Orvokki 38+5
 
Hyvää huomenta!
Nyt on taas hyvin nukuttu yö takana! =)

Kävin kyllä illalla 2 tunnin reippaalla/ja ei niin reippaalla kävelyllä ja kyllä varmasti vaikutti asiaan.

Kun saa raikasta ilmaa ja ajatukset vähän muuhunkin.

Sitäpaitsi tää istuminen on pahempaa ku seisominen tai käveleminen...

Joten jos tänäänki ulkoilis ja siivoilis tätä kämppää ja kävis ostamassa niitä vaippoja ja liivinsuojia vihdoin ja viimein...oisko jo korkee aika kenties...

Tuosta suklaan syönnistä tuli mieleeni että luin jonkun tutkimuksen että suklaata raskaus aikana syövien äitien lapsista tulee onnellisia ja positiivisia.Koska suklaassa on sitä jotain endorfiinia joka nostattaa positiivisiä hormoneja elimistössä...tai jotain,uskokoon ken tahtoo! :D

Mäkin meen ylihuomenna eli laskettuna pvänä kampaajalle kun ei tätä tyvikasvua viitsi katsoa enää kovin kauaa.. :kieh:

Nyt ei muuta kuin hauskaa pvää ja yritän pysyä pois täältä ennen iltaa...

39+5
 
Apua,mulla rv 35+2 ja taas uuteen verensiirtoon joudun..mitenköhän synnytyksessä käy joka saattaa alkaa koska vaan?=(
Eli mulle tehtiin verensiirto viime marraskuussa kun synnytin pikku enkeli vauvani.Nyt mulla on veri luultavasti muuttunut rh miinus vereksi,mitä se tietää vauvalle synnytyksessä?

Tässä on lähtö ihan käsillä,nyt loppui supparit mutta paikat auki ja viime yön oli kunnon synnytys supparit jo.

Toinen asia on se että mitenköhän huonoon kuntoo meen,mulle joudutaan tehdä verensiirto heti synnytyksessä,mulla on niin vähän punasoluja.Huolettaa kun tuntuu että lääkäritkin on niin asialla ja soittelee koko ajan.
 
Snodgrassille ja Niihulle onnittelut!

Kävinhän kääntymässä sairaalassakin. Onneksi supparit helpotti ja pääsin kotiin. Kun päivä on leikkaukselle sovittu niin sitä ei enää muuteta. Ellei sitten synnytys ole käynnissä. Pitää elää tosi hissutellen nämä viimeiset 5 päivää. Alkuun oli tosiaan käyrillä 4 supparia / 3o min ja sitten se rauhoittui vain kahteen. Onneksi niiden voimakkuus oli vain luokka 'syntyy seuraavan 10h sisään, eikä 'syntyy seuraavan 2h sisään'. Sairaalan sängyt on niin kapeita, että oli tosi vaikea nukkua.

Kivusta ja lievityksestä:
Esikko syntyi ilman minkäänlaista kivunlievitystä. Synnytyskipu ei ollut niin pahaa, kuin mitä on sellaisen epäonnistuneen spinaali/epiduraali/varjoaine pistoksen jälkeen tuleva päänsärky. Tuntuu, ettei kipulääkkeet yleensä auta, joten mieluummin kärsii sen kivun. Ja nyt kun on joutunut pistelemään itseään on olo kuin neulatyynyllä, joskus se sattuu ja joskus ei huomaakaan.

Wapin kautta tosiaan pääsee tänne, mutta pitää olla uudempi puhelin kuin omani. :/

Ihan niin kuin Jouskarilla, meilläkin on kampaaja! Esikko ei ole koskaan vielä ollut kodin ulkopuolella hiustenleikkauksessa, joten siitä tulee jännää. Meillähän ei edes mies 'ehdi' oikeaan hiustenleikkaukseen kodin ulkopuolelle. Onneksi kukaan ammattilainen ei vielä ole asiasta huomauttanut.

Hexa ja pikkusisko, 38+4
 
Neitsytlapsi 23.8.-22.9.

Sinunko puuhiasi seuraa katselemiseen ja tutkimiseen orientoitunut, aina yhtä utelias silmäpari? Nuo silmät kuuluvat Neitsytlapselle, joka välittömästi näkemään opittuaan rekisteröi analyyttiseen mieleensä pienimmätkin yksityiskohdat vanhempiensa elämässä. Lapsesi on syntynyt aikana jolloin luonto alkaa valmistautumaan syksyyn. Lämmin ja huoleton kesä on päättymässä ja kaikki kesän kypsyttämät hedelmät ja marjat on syytä kerätä tarkasti talteen. Jyvät erotellaan akanoista ja muutenkin on menossa kiireisin vuodenaika niin maataloudessa, teollisuudessa, opinnoissa, harrastuksissa kuin perhe-elämässäkin. Neitsyet ovat vuodenaikansa velvoittamina ikuisia huolehtijoita, jotka kaikin mahdollisin keinoin haluavat parantaa ja kehittää olemassa olevia systeemeitä ja järjestelmiä sekä yksityiselämässään että laajemmissa ympyröissä. Hänen varttuessaan voit huomata, kuinka hän yrittää tehdä asioita samalla tavalla kuin sinäkin ja on muutenkin naapurin lapsia kiltimpi tai ainakin mukautuvampi. Neitsyt on muuttuva maaelementin merkki, jota hallitsee Merkurius-planeetta. Mytologian mukaisesti Neitsytlapsi haluaa oppia ymmärtämään maailmanmenoa voidakseen aina sopivan tilaisuuden tullen omien kykyjensä mukaisesti auttaa myös kanssaihmisiään selviämään elämän vaatimuksista.

Neitsytlapsen tapa vaatia jotain itselleen poikkeaa varsin paljon muista eläinradan merkeistä. Sen sijaan, että kovaäänisesti vaatisi itselleen jotain, hän onkin hiljaa ja näennäisesti tyytyväinen aina kulloiseenkin tilanteeseen. Vaatimattomuudestaan huolimatta myös Neitsytlapsi tarvitsee turvallista syliä vähintään yhtä paljon kuin muunkin merkkiset lapset.

Mitä Neitsytlapsi sitten haluaa nähdä ja oppia vanhempiensa kautta? Neitsyen universaalinen tehtävä on itsensä parantamisen kautta oppia auttamaan muita. Siksi hänelle olisi ensiarvoisen tärkeää, että sinä - olitpa sitten isä tai äiti - uskaltaisit oppia seuraamaan omia tunteitasi ja reaktioitasi sen sijaan, että yliherkästi seuraat ympäristön ja muun perheen käyttäytymistä ja yrität sitten epätoivoisesti vastata näihin lausumattomiin ja useimmiten itse keksimiisi vaatimuksiin. Lapsesi haluaa nähdä, miten uskallat ottaa täydellisen vastuun itsestäsi ja elämästäsi syyttämättä muita sinua kohdanneista vaikeuksista ja onnettomuuksista. Näin hänkin oppii luottamaan itseensä ja huolehtimaan omista asioistaan sen sijaan että neitsytmäisesti tarkkailisi toisten tekemiä virheitä.

Aikuisena sinä voit olla tietoinen omasta käyttäytymisestäsi ja antaa sitä kautta lapsellesi mahdollisuuden aikuistua paljon muita kehittyneemmäksi ja valmiimmaksi toteuttamaan auttajan ja parantajan tehtäväänsä.

(oli pakko laittaa tähän linkkinä kun oon täysin näihin horoskooppeihin höyrähtänyt,että tällaisia muruja on meille syntymässä


:heart: )
 
Meille syntyi pikkuinen prinsessa 12.8 :heart: :heart: :heart:

Tyttö päätti tulla etuajassa viikolla 35+6. Kokoa syntymähetkellä oli 2780g ja 47 cm.
Pieni on edelleen sairaalassa, kaikki kuitenki hyvin, ainoastaan syömistä siellä opetellaan ja kotiin pääsee heti ku se onnistuu. Nytkin menee pullosta jo suurinosa ruuasta.
 
Huomenta massukat!!!
Cora Tipan laitto ei satu juu lainkaan, mulla on itselläni tosi matala kipukynnys vingun kipulääkettä ihan heti ku johki sattuu et voit luottaa mun sanaani=)
AilIhana pikku nyytti ihan on kopioitu isi...=) Onnee vielä monta kiloo ja kiitos synnytys tarinasta! :hug:
Neuvolassa kävin aamusella eli...
RV 39 tasan :heart:
painoo +233g/viikko yhteensä nyt n.17kg :ashamed:
RR: 124/86 ja 118/80 ala paineet noussut mut ei mitään muuta hälyttävää onneks!
SF:33 sama kun viime viikolla.
RT
Syke:144
Pää on kiinnittynyt kun ei saanu neuvolan tantta sitä enää heiluteltuu yhtään. Laskeutunu on siis ihan kokonaan ja alemmas ei enää pääse muuta kun sit syntyyn kuulemma. Toivossa on hyvä elää ja sanoin et toivottavasti ens viikolla ei enää tarvis tulla=)
Toivossa on hyvä elää. Taas suppailee ku se vähä paineli sitä mahaa vissii iha tarkotuksel... Mut jos niin sattuu käymään et menee sinne 42 viikolle asti niin sano vaan et paino alkaa kyllä 4 sitten. :eek: Saanks mä sen si tuupattuu pihal?!?!?!?!?!
Jännittää ihan alkaa ku tajuu et se laskettu päivä on viikon päästä, et se vaava voi olla ihan koska vaan tossa massun päällä jo köllimäs, ja oliski olisin niin tyytyväinen kun tulis vaan ulos!!!
Nyt muillekkin tilaa!
elohiiri ja masu 39 :heart:
 
Oikein paljon onnea äippäskälle tyttövauvan johdosta. Jännää miten moni on synnyttänyt jonkin verran tahi aika paljonkin ennen laskettua aikaa. Monesta syyskuisesta on tullut elovauva.

Multakussulla on huolta kerrakseen, voimia sinne. :hug:

Hexalle kans, nyt hissutellen nämä viisi päivää.....

Kivunlievityksestä vielä. Neljä ekaa on syntynyt luomuna/ilokaasun voimalla, koskaan en ole ehtinyt syystä tai toisesta saamaan epiduraalia. Mutta vitosen synntyksessä sain ja voi sitä ihanuutta ja autuutta. Miten mahtaakaan mennä nyt, eipä voi synntystä suunnitella etukäteen.

Miia ja masu 38
 
Voi, onnea äippäskälle :heart: :heart: Hyvänkokoinen pikkutiitiäinen... Jaksuja sairaalavaiheelle :hug:

Aika moni synnyttänyt etuajassa, onneksi kaikki on hyvin silti!

Kiitti teille, jotka kerroitte tipasta. Helpotti, oikeasti. Mä olen elämässäni ollut kerran sairaalahoidossa, 4 -vuotiaana. Eli kokemuspulaa kaiketi nää pelot ja huoli...

Huuh, täällä 10 tunnin yöunet takana. Vessassa kävin varmaan 7 kertaa, mutta silti olo on hiukan erilainen kuin eilen. Mies parka vain lähti kuudelta tekemään urheiluliikkeen inventaariota. Tänään on muuten miehen viimeinen kunnon työpäivä vuoteen: siirtyy taas yliopistolle parin viikon päästä. Tämä taas tarkoittaa sitä, että meillä on PIIITKÄN lomattoman kesän jälkeen aikaa toisillemme :) Hetken vielä... Nyt kun vielä muutetaan ihan Viikin yo:n viereen niin aikaa jää paljon. Meillä muutenkin menee syksy niin, että miehellä on vain n. 8 viikkotuntia opiskeluita ja 20 h töitä/viikko, ja opinnoissa ei ole osallistumispakkoa. Eli meillä jää tosissaan aikaa elää yhdessä vauvaelämää, ihanaa.
Onpas taas omaa napaa. Mutta onko täällä muita opiskelijaperheitä? Ollaan muutenkin melkein ystäväpiirin ainoita perheellisiä.

Mäkin olen lukenut noita horoskooppijuttuja, neitsyt tai vaaka sieltä on tulossa. Välillä uskon enemmänkin horoskooppeihin, välillä en... Itse kun on skorpiooni, niin ei ainakaan haluisi kuvastaa kaikkia skorppareille ominaisia piirteitä.

Muuten, ihanaa, että säät on jo viileät. Helpompi nukkua ja olla ylipäätään!
Mutta apua, kolme päivää muuttoon, ja tää kämppä on vielä puoliksi pakkaamatta!!!
En uskalla lähteä noilta ylähyllyiltä tavaroita siirtelemään...

Cora ja tyttö 35+6
 
Kiitos tsempeistä !!
Edelleen kokonaisena ollaan...supistelut loppui sunnuntaina kuin seinään.... :headwall: :headwall: Mutta sitten verenpaineet nousiki korkealle ja pääkipu yllätti...oltiin tarkkailussa osastolla ja tarkassa seurannassa jatketaan... Kotiin pääsin nyt ettei tarvi siellä maata koko aikaa...neuvolassa pitää käydä joka aamupv. :kieh: :kieh: :kieh:
Mutta sit lääkäei antoi mulle maanantaille 1.9 käynnistykseen kutsun masukin koon takia. :D :D
Ja sattuipa niin kivasti että se on mun oma syntymäpäivä.... :LOL: :LOL: Eli näillä eväillä nyt mennään eteenpäin.....

JA KAIKILLE JO NYYTTINSÄ SAANEILLE PALJON ONNEA :flower: :flower:

Ninnipo ja :heart: kiusaava masukki 38+1 :heart:
 
Moikkelis!

Onnea Äippäskä81 + perhe pienestä tyttövauvasta!

Ja ompas Ail:lla nätti poika :heart: ja kiitos synnytyskertomuksestasi!

Multakussu: Sehän on hyvä kun lääkärit ovat oikeasti "kiinnostuneet" sinusta! Osaavat jo jälkihoidon suunnitella ja toivotaan ettei mitään yllätyksiä tule enää vastaan! Lähetän täältä super voimaa ja :hug:

Juu...tuli jo eilen illalla kateltua BB:n tyypit...ja...nojoo...aikalailla petyin asukas valintoihin, malleja ja promoottoreita, melkein kaikki helsingistä tai lähialueelta. Mutta eiköhän se kuitenki tule seurattua ja ennakkokäsityksetkin muuttua kun tänä iltana tulee se kickoff B) .
 
Äippäskälle onnea!

Ninnipo, onhan meillä sitten jännä maanatai edessä!

Vitsit, nyt väännetään oikein urakalla mikä olis pikkusiskon etunimi. Toinen ja kolmas nimi tulee olemaan samantyyppiset, kuin esikolla mutta toi eka nimi.. Esikon kaimoja on luokkaa 3 ja haluaisin pikkusiskolle samantyyppisen nimen, kaimoja olis 7 kappaletta. Miehen mielestä joku harvinaisempi olis kiva, sillä nimiehdotukseni on tyyliin 'Mercedez' tai 'Bosch' eli kaikki on taatusti kuulleet nimen ja yhdistää sen johonkin yleiseen käsitteeseen. Ei, Kia ei olisi ehdolla. =) Mutta sanana se on tuttu vaikka nimenä harvinainen. Kai se pikkuneiti sitten syntyessään näyttää joltain niistä nimiehdokkaista, jolloin nimeämisen pitäis olla helppoa?
 
Ooh! Onpas taas paljon tullut vauvoja!! :heart: Onnea jokaiselle tasapuolisesti!

Täällä sama meno jatkuu, ei muutoksia eikä tietoakaan synnytyksestä. Kohtapuolin neuvolaan, missä tuskin mitään uutta, joten... plaah.

suhveli 38+0
 
Heippati kaikki massukat!

ail kiitos kovasti synnytystarinasta, tosi söpöliini vauveli :heart:

daydreams kuulostaa kamalalta nuo pistoharjoitukset, KÄÄK!!! Ehkä sitä tipanlaittoa ei tosissaan huomaa kaiken sen muun hässäkän ohella :| Minäkään en ole eläissäni ollut sairaalassa joten varmaan sen takia tulee noita ihme pelkoja. Onneksi on sunnuntaina se tutustumiskäynti, jos se vaikka helpottaisi. kipukynnys on täälläkin matala..

multakussu :hug:

äippäskä81 ONNEA sinnekin nyytistä :flower:

Täällä oli tänään neuvola: vko:t 36+0
painoa tullut 700g/vko yhteensä siis n. 12kg, ei turvotusta
RR 107/72
Hemppaa ei otettu, ollut 130 tienoilla koko ajan
Pissa puhdas
sf 31
tarjonta: varma RT, syke vauvalla 150, liikkeet ++

Seuraavan kerran onkin sitten se lekuri 1,5 vko:n päästä.

Jaksuja kaikille :wave:
 
Hellou!

Tänään se sitten alkaa.. nimittäin BB :D miksi ihmeessä multa on mennyt KAIKKI noi ennako jutut ihan ohi suun?! mä en jotenkin kai seuraa aikaani tarpeeksi tiiviisti. Katsastin juuri netistä nämä uudet asukkaat ja hohoijaa... tai no ei pidä heti lynkata mutta kukaan ei oikein ollut kouluja käynyt. Vain yksi miehistä oli mua vanhempi ja mähän olen niinkin käpy kuin 23 :eek: :D naisissa oli kaks vanhempia, mutta noin niin kun pikaisesti sanoisin että BB:n pääsee kun olen yli pinnallinen teini ikääsi juuttunut pikkukylän julkkis :LOL: :headwall: Oi voi, mun hermot on varmaan niin koetuksella että ei mitään rotia!

Äippäskälle ihan hirmuisen isot onnittelut!!! :heart: :flower:

Hexalle isosti hauista kädenvääntöön :D Meillä on nimen mietintä jäissä niin kauan kuin pentunen viihtyy masussa, on semmoisia potentiaalisia vaihtoehtoja valmiina mutta kai sitten näkee kun vauva on pihalla että näyttääkö se "Irmeliltä" vai ei :p

Niinipo aatella vähiin käy ennen kuin loppuu, toivon mukaan se murunen nyt ymmärtää tulla pihalle niin ei tarttis juosta noissa seurannoissa. Onhan tietenkin hyvä että seuraavat mutta ymmärrän stressin mikä tuota seuraa. 1.9 on oikein hyvä päivä syntyä (meillä hääpäivä tuolloin)!

Multakussu voi pahus tuon veren kanssa :hug: onneksi täällä on taitavia lääkäreitä jotka pitävät varmasti teitä hyvää huolta. Uskon että alkaa pelottamaan mutta yritä selviytyä oikein urheasti! Iso :hug:

Kiva kuulla että noin moni on saanut hyvin nukuttua, se on kyllä niin maan taivaan tosi että jos ei saa levättyä kunnolla niin kaikki on paljon enemmän päin pylleröä kuin hyvin nukutun yön jälkeen! Liekö tosiaan tuo viileä ilma helpottanut meitä massukoita, tai sitten otetaan voimia synnytyksen varalle, eiks je? mä myös nukuin kuin tukki ihan muutamalla vesa käynnillä. Tosin illalla kivun siirtyivät vasempaan jalkaan (liekö magneesiumin puute? ) mutta semmoista karmivaa repimistä ja sorruin sitten särkylääkkeeseen kun olin tätä katsellut useamman tunnin eikä merkkiäkään loppumisesta. Mua väsyttää noi särkylääkkeet ihan älyttömästi ja olikin semmoinen vaihe 1: ahhh... nyt helpottaa! vaihe 2; Zzzzz....

Loppuun ei oikein voi muuta sanoa kuin että viikot poksuu mamma ei! :kieh:
Koiruus ja pentunen rv 38+0 :heart:
 
onnea kovasti ÄIPPÄSKÄ ja koko perhe :flower: =) !!! Täällä ollaan tukevasti kasassa. Perjantaille oon varannut kampaajan ja muutenkin mulla on sellainen tunne, että synnytys on joko 3.9. tai 9.9. Onko muilla tuntemuksia tietystä päivästä?

kipukynnyksestä sen verran, että sillä ei kuulemma välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka kestää synnytyskipua eli yllätyksiä voi tapahtua suuntaan tai toiseen.

Coralle ja muille tipanlaittoa miettiville (myös itselleni siis :)), olen kuullut kerrottavan, että mitään tippoja tai muuta ei siinä hötäkässä edes huomaa, joten asiaa turha murehtia etukäteen.

Miialle sen verran, että kaverin synnytys käynnistyi oksentamisella (hänellä ei ollut pahoinvointia edes alkuraskaudesta), joten kaipa sekin on mahdollista.

Koiramamman kanssa meillä on sellainen yhteneväisyys, että täälläkin meidän toinen hurtta on alkanut nyt viime päivinä hulluna nuolla mun varpaitani. Ja vanhempi piski on alkanut seurata mua joka paikkaan, jopa vessaan, jonne se ei normisti mene, koska sinne mennään vain hampaiden pesulle tai suihkuun, jotka kummatkin ovat siitä inhoja toimintoja.

Multakussulle halaus :hug: .

Jouskarille paljon kiitoksia horoskoopista! Olen aika perehtynyt näihin astrologiahörhötyksiin ja suhtautunut hieman skeptisesti tulevaan neitsytlapseen (vaaka tai leijona ois tuntunut paremmalta), sillä kaksosvanhempien kanssa se ei välttämättä ole hyvä yhtälö, mutta tuo horoskooppi oli ihan positiivinen.

Jaahas, pitää lähteä tästä lihapullien tekoon ja jos oikein intoudun, niin pyöräytän vielä mustikkapiirakan ja pullia päälle
:D , kun on jo monta päivää tehnyt pullaa mieli.

Väpä ja PiMu 39 + 0 POKS
 
Ja heti syvä helpotuksen huokaus omasta navasta :attn: me ollaan nyt sit raivotarjonnassa. Kätilö ajatteli että kaverin jalat on kyljessä siks ku oon niin pitkä että sillä on vielä tilaa oikoa niitä sinne, ni ei tartte tuuppia mun kylkiluita.. JIPPIJAIJEI... Eli ainakaan suunnitellusti en nyt siihen kauheasti kammoamaani sektioon joudu...

Nyt sit vaan hihat heilumaan ja kunnolla jospa tämä ennen lokakuuta ulostautuisi....
 
Voi jessus kun on söpöläinen Niihulla :heart:

Väpä: Niin mäkin luulen että mulle tulee melkolailla matala kipukynnys, kun synnyttämään menen... :D, on varmasti semmonen kipu mitä ei voi näin etukäteen kuvitellakkaan! Vaikka tavallisesti en mitään särkylääkkeitäkään syö kuin migreeniin ja menkkakivuissakin yritän väin kestää vaikka helpommalla pääsis kun ottas särkypillerin, niin ensimmäisenä varmasti oon huutamassa kipulääkkeitä ja kaikki maholliset vaan:LOL: .

Vau! Nawi! Hyvä että pikkunen on kääntynyt!
 
Noniin...minäkin pääsen palstan korkkaamaan tälle päivälle =)

Ail Kiitos synnytystarinasta =) ja sekä sulle että Niihulle kiitokset ihanista kuvista, joilla piristätte meidän pallomahojen päivää :D Aivan ihania palleroita oli kuvissa :heart:

Multakussulle :hug: Eiköhän kaikki tuu hyvin menemään. :)

Äippäskälle perheineen valtavasti onnitteluja pienestä tytöstä :heart: :flower:

Coralle tsempit perjantaiseen muuttoon...

Ninnipolle ja Hexalle sitte taas tsempit käynnistykseen. Ninnipo voi saada sitte maailman parhaan synttärilahjan. :whistle: :heart:

Nawille onnittelut siitä että rt:ssa ollaan :D Varmasti helpotus =)

bb-tyypit pikaseen kävin eilen netissä kurkimassa, että millaista porukkaa taloon menee... no tuli jotenkin olo, että eipä mitään uutta... nuorta sakkia.

Itse kävin tänään neuvolassa, jossa kaikki oli ihan hyvin. sf-mitta vaan junnas edelleen neljättä kertaa paikallaan siinä 36 cm:ssä ja terkka halus tilanteen tarkistuttaa polilla, jonne sitte mentiin kohdun kasvua tarkistamaan.
Gyne tarkisti itse mitalla vielä sitä sf-mittaa ja sai siitä 38 cm. Sitäkin sitte mietittiin, että jos mahdollisesti ois iso vauva, mutta ei... painoarvio 2800-2900 g :whistle:
Että minä ainakin kumoan tuon hyvinkin, että iso sf=iso vauva :LOL: Mutta kaikki siis vilpertillä kunnossa, lapsivettä normaalisti ja istukka normaali... Nyt vaan oottaamaan, että syntyis jo. :D
Koko päivän vihlonut tuo alakerta todella inhasti, mutta eipä ne vihlonnat siellä mitään aikaan saa. :$

Katjuska ja Vilpertti 37+6 :heart:
 

Yhteistyössä