+ + + SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT, lokakuuta suunnittelevat + + +

Mariel85, clomit on tuttuja ennestään. Esikoinen ja kuopus on molemmat tärpänneet ekasta lääkkeettömästä kierrosta terot+clomit yhdistelmän jälkeen. Myöhemmin olenkin lukenut, että Terot saattaa häiritä ovulaation loppuun asti menemistä ja näin ilmeisesti mulla on tehnyt. Keskimmäinen on ihan luomulapsi 8kk yrityksen jälkeen ja oli kyllä aika ylläri!
Nytkin oli tarkoitus vaan olla ja elää ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen, mutta kun kierto parhaimmillaan sen 125pv ja pco-oireet ei ole niin kivoja (ilman hormonaalista ehkäisyä) niin "tekemiseksi" meni :| Hyvillä mielin silti ja otetaan tästä viimeisestä (?;)) yrityksestä kaikki irti vitamiinien ja öljyjen kanssa! Foolihappona mä otan päivässä 1 befolin, jossa on 600 mikrogrammaa foolihappoa.


Sannikille pikaista selvitystä tilanteeseen!
 
Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille ja tervetuloa Iines :)! Aika hurjia olleet nuo sun kierrot, monenellako yk:lla esikoinen tärppäsi?
Mä siis jätin e-pillerit esikoista kuumeillessamme pois 08/08 ja eka kierto oli 37 päivää, toka 54 päivää ja vika eli tärppikierto 80 päivää. Eli kolmannella yk:lla tärppäsi. Tammikuun alussa plussasin. Yllättävän nopeasti! Olin jo menossa gynelle, että saatais kierrot "vähän" järkevimmiksi, mutta päätin vielä tehdä yhden testin. Olin siis ennen sitä viimeistä testaamista luullut tuntevani 14 päivää aikasemmin jotain sellaista alavatsassa, mitä en ollut koskaan ennen tuntenut. Tai sitten en aikasemmin vaan ollut kuunnellut kroppaani "ovis-mielessä". Niinhän se sitten meni ihan ultrankin perusteella, että tuntemukseni osoittautuivat juurikin ovikseksi. :) Nyt kun näin jälkikäteen miettii, niin käsittämätön tuuri meillä kävi! Yksi ainoa sekstailu juuri silloin kun vatsassa "paukahti" ja siitä tärppäsi! Ja nyt, kun kierrot on taas vähän sekaisin, niin sitä vaan miettii, että toivottavasti nytkin kävisi yhtä hyvä tuuri! Hassua, että nyt jo ressaa, että voiko sitä enää raskautua, vaikka onkin vasta yk2 menossa. Toivottavasti en tällä ajatuksella loukkaa niitä, jotka ovat yrittäneet jo paaaaaljon kauemmin kuin me! :)

macy gray kiitos listalle lisäämisestä! Jos viitit vaan sen verran korjata, että tänään 9.9. mulla on kp23. :)

sannikki hyvä, että menet yksityiselle! Aika omituista, että eivät tutkineet sen kummemmin!!! :O Toivotaan, että kaikki kuitenkin on hyvin! Tsemppiä!!!

Onnea Iksu81! :heart: Miksi vaihdoit nimimerkkiä? Se HöpöHöpsö oli hauska. :D

Kovasti onnea myös muille plussanneille! :)

Tsemppiä kaikille loppukiertolaisille! Nyt vaan paljon plussia kehiin! :)

Foolihaposta sen verran, että mä syön sitä Multi Tabsin raskausvitamiinia. Söin sitä jo esikon odotusaikana ja imetysaikana. Kun imetys loppui, niin en sen syömistä lopettanut, koska purkissakin oikeen lukee, että raskaanaoleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville. Otan niitä kaksi päivässä ja niistä tulee yhteensä 400mikrogrammaa/vrk. :)
Foolihapon lisäksi syön päivittäin Möller OMEGA-3:sta 2kpl/vrk., koska kalaa tulee syötyä aivan liian harvoin. :ashamed:

).( Tosiaan täällä menossa eka Terolut-kierto ja kp23. Ovista en oo bongannu tikuilla, en lämmöillä, enkä limoilla. Leikitään ajatuksella.... Mites sitten, jos jostain syystä nyt parin päivän sisään vaikka sen bongaisinkin?! Tämän kierron viimeisen Terolutin otan huomenna ja siitä sitten pitäis menkat tulla noin kp30. Ei sitä ovista tässä kierrossa voi millään enää tulla, vai? :confused: Sen takia vaan tällasia tyhmiä mietin, koska kun mä oon viimeiset kaks ovista bongannu ovistesteillä just näihin aikoihin kuusta. Eli siis 11.-12.7. ja 10.-11.8. Hhmmmm... Vaikeeta. :|
 
Kristen, tervetuloa takaisin! Kovasti olen miettinytkin kuulumisiasi. Ikävää, että kuumeilet vieläkin, mutta hienoa kun pääsette hoitoihin. Jos oikein muistan niin meidän lähete meni ensin laps.polille niin menittekö yksityisen kautta? Kun me mentiin julkisen ja silti minusta oli kohtalaisen lyhyet jonot kun odoteltiin 3 kk.

sannikki, olisin laittanut yv:tä, mutta en näköjään osaa laittaa tällä uudella. Tarkemmin en tässä selitä, mutta patista voi olla jopa hyötyä kun vauvantekoon (vaikka se ei varmasti lohduta) kun ajatukset ei olekkaan koko ajan siinä.
 
Lämpimät onnentoivotukset plussasta Iksu81:flower:

Sannikki:hug: Oikein toimit kun yksityiselle menet, saat selvyyden ja itsellesi mielenrauhan. Jaksamista sinulle epätietoisuuteen.

Macy grayn piina sen kuin jatkuu jos aina vaan viivaa testeihin tulee, kunpa se siitä äkkiä vahvistuisi=)

Iloksi, toivottavasti saisit ihanan syntymäpäivälahjan=)

Dyyni, tarrasukkia pikkuiselle ja toivottavasti vuotosi on ihan harmitonta=)

Oma malttamaton napa on testannut jo eilen ja tänään negat. Dpo:t kyllä pienet että siinä suhteessa toivoa on mutta jotenkin sellainen olo että ei ole tärpännyt. Testaan ehkä vielä huomisaamunakin kuitenkin jos sitä vaikka viinipullon hakisi ja nautiskelisi lasillisen illalla:whistle: Ei oo kyllä oireitakaan mihinkään suuntaan.

Macy gary, päivitäkö mulle tälle päivälle kp 27, dpo:t on ihan oikein listassa mutta kiertopäiviä yksi liikaa=)
 
Hei! ONNEA PLUSSANNEILLE!:heart:=) ja tervetuloa myös kaikille uusille:wave: Täällä tuntuu että jo pikkusen endo ja menkkaoireita alamahalla....Onko kukaan testannut,kuinka yleistä on tuo että ovistestiin tulee melko vahvat viivat lähellä menkkojen alkua? Ei ihan tasavahvat ole mutta aika lähellä kuitenkin. Toissapäivänä tein apteekin omalla puhtaan negan. Sunnuntaina viimeistään tulee täti. Kokemuksia?? :)
 
Noblood Julkisen kautta menimme. Mulla kun on "etuna" näissä tuo diabetes ja jo ekan lapsen pitkä yritysaika. Olin siis neuvolan juttusilla jo silloin kun yritystä oli takana puoli vuotta. n. vuoden kieppeillä oltiin sitten siellä naisten polilla, jossa katsoivat kiirreellisyyden ja kesän alussa tuli sitten aika nyt lokakuun alkuun. Eli onhan tässä odoteltu. oltiin vain niin hyvissä ajoin liikenteessä, ettei yritysaikaa kerinnyt tolkuttomia kertyä :)

Foolihaposta Mä syön tällähetkellä lääkärin määräämää kuuria Folvite 1mg 4tabl./vrk. eli nelinkertasta annosta, mitä ihmiset yleensä tota syö. Ja ihan raskaushaaveen takia. Tosin sitä en tiedä miksi, kun mulla ei ole sellasta lääkitystäkään, joka tota arvoa pienentäis, ja ensimmäinen lapsi oli ihan terve. No syödään kun lääkäri käskee, ja on se kyllä auttanut ovuloimaan, vaikkei kiertoja olekaan lyhentänyt. Nyt mulla kuitenkin ton alotuksen jälkeen on joka kierrossa ovulaatio tapahtunut ja se on paljon se!

Omaa napaa pikaisesti sen verta, että tänään dpo 10, eikä se herkkä r-testi antanut sen kummempaa tulosta kuin viimeksikään. Eli viivan paikkoja ilm. ovat...

Nyt on lähdettävä optikolle, joten palaan iltapäivällä juttuun kommentoimaan lisää...
 
Terolutista ellei kaikki tiedä: se estää todennäköisesti ovulaation jos sen aloittaa siis ennen ovista. Mulle se on aina määrätty kp15-24 ja poikaa tehdessä söinikin ensin ton määrätyn mukaan kunnes kuulin että estää oviksen. no tikutin sitte seuraavassa kierrossa oviksen ja alotin vasta sen jälkeen terot, heti tärppäs. ja nyt kysyin siitä lääkäriltä kun pyysin terot että onko tässä asiassa perää niin hän sanoi että on. eli pisti reseptiin taas että kp15-24, mutta antoi ohjeeksi että aloita vasta oviksen jälkeen, koska terot on keltarauhashormonia ja sitä kuuluu kroppaan tulla vasta oviksen jälkeen.
 
Foolihappoa minäkin syön itseasiassa saman verran, kun sinäkin Kristen eli lääkärin määräyksestä myös tuon 4 tablettia 1mg päivässä. Foolihappo kuuluu B-vitamiineihin. Normaalisti naisen tulisi alkaa nauttia sitä jo ennen hedelmöitystä vähintään 400 tai mieluiten 800 mikrogrammaa päivässä, sillä foolihappo vähentää sikiövaurioita ja ehkäise ennenaikaisia synnytyksiä.
Merkittävin lääketieteessä tunnettu aivojen ja keskushermoston poikkeamien syntyyn vaikuttava tekijä on alkion foolihappovaje, joka kehittyneissä maissa johtuu useimmiten äidin foolihappoaineenvaihdunnan häiriöstä tai jonkin lääkeaineen pitkäaikaisesta käytöstä.
Luontaistuotekaupoista ja apteekeista ilman reseptiä ostettavissa ns. raskausvitamiineissa on yleensä 400 mikrogrammaa foolihappoa eli niitäkin olisi hyvä kaikkien ottaa tuplamäärä suositukseen nähden, näin minulle sanoi lääkäri. Suomessa foolihappoa ei lisätä elintarvikkeisiin, toisin kuin esim. Amerikassa ja sen takia suomalaisilla on lähestulkoon aina foolihapon vajaus elimistössä, vaikka se ei terveillä aikuisilla mitään haittaakaan.
Meillä on siis esikoisella aivojen kehityshäiriö, joka on muodostunut noin raskausviikolla 5 eli silloin, kun en vielä ollut saanut edes plussaa testiin. Lääkärien mielestä pojan vamma on "sattuma", jonka ei pitäisi olla perinnöllistä. Alkion aivojen kehitykseen vaikuttaa ratkaisevasti foolihappo ja sen takia syön siis tuon saman mega-annoksen kuin Kristen.
 
En oo nyt lukenu viimesimpiä juttuja, mut pakko kirjoittaa nyt omanapaisesti.

Valkovuotoilu on alkanut uudestaan. Täh! Mitähän tää nyt tarkottaa? Lyhyttä kiertoa vai jotain ihan muuta? Tällä hetkellä ei oikeestaa muita oireita, kun pieni alaselkä jomotus, mut sekin voi johtua eilisestä lenkkeilystä.
 
+ + + SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT, lokakuuta suunnittelevat + + +



perjantai 10.9.2010



KUUMEILEVAT
BloodyEnd..........kp64/30.................19v........1. lapsi.....yk32
valtsukka............kp53/38(50)
Vuokko84...........kp51/30..............................2. lapsi.....yk1
iloksi..................kp42/?....................28v.......1. lapsi.....yk4v+
An-nie................kp38/30-35.........................................yk4
Mischa10............kp37/31..................27v........2. lapsi.....yk6
macy gray..........kp36/19-47(32-34)...30v.......2. lapsi......yk10
Constance..........kp30/25
Aawatar.............kp29/35-46..............33v.......1. lapsi......yk2
Kristen...............kp29/~33.................22v.......2. lapsi......yk1v+
Mimmimami........kp28/31-120........................4. lapsi
HelinäKeiju10......kp28/?.................................3. lapsi.....yk1
mileon................kp27/28-32..........................5. lapsi.....yk2
bluebaby............kp27/28...................26v.......1. lapsi.....yk3-4v
Minnäi................kp26/28-31..............31v.......4. lapsi.....yk5/7
Okaasan.............kp26/28-30..............33v.......4. lapsi.....yk6
Manzu................kp24/31-37..............26v.......3. lapsi......yk9
hemari...............kp24/29-36..........................2. lapsi.....yk1
iines83...............kp24/32...............................2. lapsi.....yk2
Diipeli.................kp24/29-31..........................2. lapsi.....yk2
NoBlood.............kp24/25-30...........................1. lapsi.....yk3/4½v+
JA82..................kp24/25?..................28v.......3. lapsi.....yk1
marika 83...........kp23/35-55..........................1. lapsi......yk7
wilkat.................kp23/35...............................3. lapsi.....yk10
TUUtikiks............kp23/28...................29v.......2. lapsi......yk4
Ciba...................kp23/25
karvatonkoira.....kp21/25-30?..............32v.......4. lapsi......yk1
Hiipu1................kp21/27-29...............27v.......1. lapsi......yk3
Auneli................kp20/27-29...............27v.......2. lapsi......yk3
angelfish............kp19/30-34...........................4. lapsi......yk2
Viulu..................kp19/28-30...........................4. lapsi......yk2
Joko...................kp18/28-30...............28v.......3. lapsi......yk1
MyrskyMaija.......kp14/29-30.............................3. lapsi......yk2
MyDream...........kp14/28..................................1. lapsi......yk8
Huldasharks.......kp13/40-44..............................3. lapsi.....yk4
Liina87...............kp13/30.................................................yk4
amma................kp12/30-32..................28v......5. lapsi......yk2
Viola30..............kp9/27.......................30v......2. lapsi......yk2
skorpioni07........kp8/30...................................2. lapsi
PohjanTuuli........kp8/27...................................2. lapsi.......yk3
sannikki..............kp7/30
vimmu...............kp5/25-28.................26v.......1. lapsi......yk4
Nuplu.................kp4/32-35...........................................yk5
sandemar....................................................3. lapsi.......yk1
Peppi Pitkäkorva.................................27v.....3. lapsi
inspire.........................................................1. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Shiny, Nallekarkki, Liljah, Mariel85, miimi10, adora



PIINAILIJAT
iloksi................dpo23/9
Mischa10..........dpo19
bluebaby...........dpo14
macy gray.........dpo13/21
Aawatar............dpo12
Minnäi...............dpo11
Mimmimami......dpo10/13
Kristen...............dpo10
mileon..............dpo9
Ciba..................dpo8
Diipeli................dpo8
NoBlood............dpo8
An-nie...............dpo8
Hiipu1...............dpo7
JA82.................dpo6
TUUtikiks..........dpo5



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukkokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81

PLUSSANNEET 2010 elokuu:
äizikkä...........3.8. .....kp23/28..................3. lapsi....yk4
nereida..........4.8. .....kp32/29-30.............2. lapsi....yk2
Yaden............9.8. .....kp27/30..................2. lapsi....yk1
NeliApina......18.8. .....kp25/27.........32v....4. lapsi....yk4
MiiJane76.....19.8. .....kp29/27-31....34v....4. lapsi....yk2½v
äiti x4...........25.8. .....kp25/24-27....32v....5. lapsi....yk2
tatskattu......26.8. .....kp30/29-31.....24v....2. lapsi.....yk2
dyyni...........27.8. ...................................3. lapsi.....yk1

PLUSSANNEET 2010 syyskuu:
Iksu81........8.9. ......kp40/28-34.....29v....2. lapsi.....yk5



HAAMUILIJAT
Aada87........7.9. ......kp29/28...............................2. lapsi......yk1v+


 
Viimeksi muokattu:
Aada87 > Teitkö varmistustestin? Voinhan siirtää sinut plussaneisiin? =)

TUUtikiks > Mulla ainakin alkaa valkovuotoilu uudestaan noin viikko oviksesta eli normaalilta kuulostaa. :) Jos sulle onepätyypillistä, niin toivottaasti tarkoittaa tärppiä. bd

Mariel85 > Mulla lukee myös Terojen ohjeistuksessa kp15-24, mutta meinaan aloittaa vasta oviksen bongattuani. Yleensä ovuloin kp15-17 eli suunnilleen ohjeen mukaan voinen aloitella. En todellakaan halua tuhlata aikaa ja mahdollisuuksia ovuloimattomuudella kierron pituuksia säännöllistäessä. Lääkäri ei tuosta ominaisuudesta kertonut, mutta onneksi on tämä palsta. :D

(.) Mulla taitaa olla elämäni ensimmäinen hiiva. :x Sheivailin tuolta alhaalta karvoja tavallista isommalta alueelta (normaalisti vain siistin reunoilta ja lyhennän) ja siitä tämä taitaa olla seurausta. Tietenkin tuo sänki kutisee, mutta se ei ole ainoa kutina. Tosiaan aikaisemmin ei ole ollut, joten hieman ihmeissäni olin aluksi. Auttaako karpalomehun juominen vai pitääkö hakea apteekista jotain? Myös tyrniä ja muita c-vitamiinipommeja löytyy kaapista. Vai oliko ne c-vitamiinit pissatulehdukseen? :D

Piinaavaa tämä odotus. En oikein tiedä kannattaako vielä sunnuntainakaan testata, kun dpo on silloin vasta 15 ja mulla luteaali yleensä 16-18 vuorokautta. Oviksen ajankohta kun ei ole varma, niin on erityisen piinaavaa odotella tuleeko täti vai pääsenkö testaamaan. Oireita on, mutta en luota niihin. En edelleenkään uskalla ajatella olevani raskaana, etten tipahda korkealta.
 
Viimeksi muokattu:
macy gray: maitotuotteiden runsas käyttö edesauttaa sitä hiivaa, hapan, kuten puolukat, karpalot jne taas saattavat jelppiä vaivaan, sekä taas toisten esim suihkusaippuoiden ph saattaa lisätä sitä kun taas toisten päinvastoin, mikäli niitä intiimialueille laittaa... Ja voin kokemuksesta kertoa, että se sänki voi tosiaan kutista aivan mielettömästi:D:$, mutta mulla tuppaa ab kuurien aikana tuleman helposti hiivaa, muutoin ei ikinä ollenkaan, ja silloin se kutina on jokseenkin "eri paikassa", heh, meneepä tämä nyt hienosti selitettäväksi, toivottavasti ymmärrät... ;)..Eli silloin kun sänki kutiaa, on se kutina enemmänkin ulkopuolella...Apteekistahan saa reseptivapaita hiivalääkkeitä myöskin, tosin muistaakseni ainakin osaa ei suositella raskaana oleville.
 
Perjantaita täältäkin. Ei mitään kummempia, mutta jotain nyt raapustan että pysyn mukana=) Eilen postilaatikosta tippui ovistestit ja tänään nyt päivällä huivikseni kokeilin ja 5min. jälkeen testiin tuli kontrollin llisäksi haalea viiva, ei siis ole mikään haamu vaan selvästi havaittavissa. Eli mitä se nyt tarkoittaa? Onko testiin tultava yhtä tumma viiva kuin se kontrolli? luin ohjeita mutta tuntuu ei tajua silti:D Ekaa kertaa tikutan ovista.
mg on mieleen painautunut ja pakko käydä välillä katsomassa jokos hän on odottajiin lähtenyt:heart:
 
Huoh on tämä piinailu vaan niin raastavaa |O Päivät menee niin hitaasti eikä malttais oottaa. Siispä tein jo tänään testin :headwall: ei siinä mitään,mutta ärsyttävintä tässä on se että testitulos ei oolut tyylipuhdas nega mutta ei selvä haamukaan! Kastoin tikun ja odottelin ehkä minuutin jonka aikana ei mitään muuta kuin kontrolliviiva,sitte soitin välissä pojalle hammashoitajalle ajan ja se jälkeen katsoin testiä uudestaan niin näin hentoisen viivan! Piti ihan parvekkeelle menä kyttäämään suurinpiirtein silmät ristissä että näenkö harhoja. Edelleenkin tuossa tuo viivanpaikka on mutta ei mitään muuta,ei siis väriä havaittavissa. :mad: Mä inhoan noita viivanpaikkoja!!!!

Onko kenelläkään kokemusta raskaaksi.fi herkistä r-testeistä? Tuleeko niihin viivanpaikka? Odottamalla pari päivää se selviäis mutta saas nähdä:popcorn:
 
JA82 > Maitotuotteita on tullut syötyä liiankin vähän ja kalsium tuleekin siksi nyt lähinnä purkista. Oikeastaan juusto on ainoa jota tulee syötyä enkä sitäkään kovin runsaasti, kun en leipää syö. Sokeripitoisia on kyllä tullut syötyä nyt ihan liikaa vaikka normaalisti en juurikaan ruokavalion vuoksi syö. On ollut todella vaikea hillitä makeanhimoa, joten nyt täytyy skarpata ihan kunnolla. Tuolla sokerin mättämisellä lienee osuutta asiaan myös. Kutinaa tosiaan on muuallakin kuin sänkisellä alueella eikä tunnu yhtään kivalle. Pesuaineita en intiimialueilla käytä muutoin kuin menkkojen aikaan joskus ja silloinkin intiimialueille tarkoitettua. Täytyy yrittää ensin syödä hapanta ja jos ei mene ohi, niin sitten apteekin kautta. Muistanko kuitenkin oikein, ettei hiivaa välttämättä tarvitse hoitaa lääkkeellisesti?

amma > Täällä roikun vielä eikä plussasta ole tietoa. Harkitsen testaamista huomenna. :D Menkkojen lähestymisestä kun ei ole varsinaisesti merkkejä, niin on vähän malttamaton olo. Pms-tyyppistä oireilua siis on, mutta normaalisti ne alkavat vasta myöhemmin. Nämä vaikuttaisivat vihjaavan raskauteen, mutta voihan se asia toisinkin olla. Olisi kyllä mahtavaa nähdä testissä selkeä plussaviiva, joten sormet ja varpaat ristissä täällä jännätään seuraavan testin tulosta. :D
 
pikakysymys ennen töihin lähtöä: ovis oli viime viikonloppuna testin mukaan. Ma ei näyttänyt enää mitään. Halutti ja muutenkin oli ovis olo mutta.. Kaiken ymmärrykseni mukaan valkovuodon pitäis loppua kun ovis on ohi.. vetistä vuotoa edelleen. Siis olikohan se ovis ollenkaan?
 
En ole tikutellut tuota ovista, joten dpo19 perustuu puhtaasti tuntemuksiini. Voihan olla, että ovis on ollut myöhemmin, mutta jotenkin omistuista, että ekaa kertaa elämässäni kierto on venynyt näin pitkäksi. Huomenna ovat jo viikon myöhässä. Tänään aamulla alkoi menkkakivut ja koko ajan ollut semmoinen "märkä olo", mutta valkkari se sieltä vaan on lorissut. Kai tästä kohta saa lääkärille lähteä :(
 
Niin ja vaikka omaakin napaa...kp 24 tosiaan menossa, dpo 6, ei mitään alavatsa kipuja, vatsa on hieman kipeä ylempää, ja selkä huutaa hoosiannaa, tosin sen kanssa ollut aiemminkin ongelmia..miltei sitä toivoisi jotain nippailuja alavatsaan, mutta plääh: /...Oikeastaan pikkuhiljaa alkanut odottelemaan sitä tädin vierailua, salaa toivon ettei se tulisi, mutta kuitenkin oletan sen tulevan...Ensimmäistä raskautta sain odotella vuoden päivät, enkä odota tämänkään sen nopeampaa olevan, mutta toivotaan silti...

Plussatuulia kovasti kaikille ja hyvää alkanutta viikonloppua :)
 
Tuhrua. :confused: Jäi siis paperiin vessassa käydessä (anteeksi taas ällötysjutut :D), mutta sen jälkeen ei mitään. Suihkussa käydessä kaivelin :LOL: tilannetta tarkistaakseni eikä siellä enempää ainakaan vielä vaikuttanut olevan tulossa. Pelkään silti hanojen aukeavan viimeistään huomenna, joten taidan katsoa aamulla mitä testi näyttää. Jos onkin kemiallinen, niin ehkä saan sen kiinni. (Lääkärin mielestä olisi hyvä saada todistettua sellaiset, koska saattaa vaikuttaa hoitojen etenemiseen tai tutkimuksiin) Jos on puhdas nega, niin voin laittaa oireilun toiveajattelun piikkiin ja jäädä odottelemaan saapuuko täti jossain vaiheessa. Nyt jännittää. :D
 
macy gray toivottavasti kyse olisi jostain muusta tuhruttelusta kuin menkkoja edeltävästä :)
Minä meinasin myös tehdä huomenaamulla testin, joten voidaan sitten yhdessätuumin tulla tänne aamulla päivittelemään tilanne.

Minulle jos päivität tuohon listaan lisäksi seuraavat tiedot (huomasin vasta, että ne puuttuvat)
eli esikoista yritetään ja takana on 4v+ (4v 5kk). Ikä on sunnuntaista lähtien 28 v :eek: joten sen voi siihen jo laittaa. Kun niin vähästä on enää kii :)

Piinailulistaan voisi myös päivittää tuon dpo:n 23/9, koska epäilen silloisten kipujen perusteella, että ovis tapahtuikin vasta 1.9.

Kiitoksia vaan etukäteen päivityksestä :)

JA82 tuo on niin tuttua tuo ristiriitaisissa tunteissa odottaminen. Itsestäni ainakin tuntuu, että alkaisivat nyt, jos ovat alkaakseen. Tai sitten tulisi se plus ja loppuisi tämä piina. Vielä ei ole mitään oireita.

Kristen tervetuloa takaisin :) Toivottavasti et viivy kauaa vaan pääset pian etenemään täältä :) Ymmärsinkö oikein, että teillä on myös hoidot alkamassa? Tsemppiä niihin kuvioihin, jos näin on!

Diipeli ompas sinullakin jännittävät paikat. Nuo hiton haamut ja viivanpaikat ovat niin tuskaisia ja piinallisia, että ne p itäisi kieltää lailla. Tyystin. Ihan kauheeaa on, kun toivo pomppaa yhtäkkiä nollasta sataan ja entä jos sittenkin on vain kyse testin ominaisuudesta?! Huijausta!
Toivottavasti kyseessä nyt olisi ihan oikea plussa joka sieltä on tulossa :) Tsemppiä!

Misha10 mikä ihmeen valtakunnallinen kuukautisten poisjäämis-jakso on oikein meneillään? Nyt olen törmännyt tähän selittämättömään menkattomuuteen monessa paikassa. Mitä ihmettä! ?
Toivottavasti nyt tilanne kohdallasi vielä kääntyy parhain päin ja syyksi myöhästymiselle selviääkin se pieni ihmisen alku! Tsempit sinun suuntaan myös :)

amma
kysyit ovistestistä. Ovistestien kohdalla ainakin minulla tulee aina jonkinlainen toinenkin viiva. Mutta positiivisesta testistä on kyse vasta sitten kun viiva on vahvempi tai yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Toisissa testeissä se testiviiva ei tummu yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva (juomiset ja pidätysajatkin vaikuttaa) vaikka ovis tapatuisi. Noita liuskatestejä ainakin tarvitsee vähän aikaa käyttää, että oppii tulkitsemaan. Monesti sen huomaa sitten jälkeenpäin, että milloin se ovis oli, kun vertaa viivojen vahvuuksia. Mutta periaate on se, että haamut ja kontrolliviivaa vaaleammat tarkoittaa negatiivista.

ON. Tarkoituksena olisi taas testailla huomenna. Olen pidättäytynyt testaamasta tässä nyt muutaman päivän ajan, kun päätin, että viimeisen testin säästän myöhemmäksi enkä osta enää uusia. Tiistaina on kuitenkin ultra, jossa sitten selviää tilanne.
Mitään oireita ei edelleenkään ole mistään. Ihan kun eläisin jotain aivan muuta aikaa kierrosta. Jos ovis oli viikko sitten keskiviikkona- kuten epäilen- niin menkkaoireiden pitäisi viikonloppuna jo pikkuhiljaa alkaa. Saa nähdä.
Oma usko raskauteen on rapissut. Tilalle on tullut tunne, että on tapahtunut jokin hama. Ovis ei tapahtunutkaan siellä inssissä ja lääkäri jostain syystä ei katsonut kunnolla eikä nähnyt, että munarakkula edelleen olikin siellä paikalla. Mietin myös sitä, että rakkula oli lakannut kasvamasta ja sen vuoksi lääkäri luuli, että ovis oli tapahtunut, kun rakkulan olisi pitänyt olla suurempi. Jokin moka on jossain vaiheessa käynyt. Harmittavasti vaan se moka kostautui pelkästään minulle, kun luulin jo yrityksen onnistuneen.

Ihmeellisiä aikoja tässä eletään, kun meitä epätietoisia jännittäjiä myöhästyneiden menkkojen kanssa on niin monta. Potentiaalisia tulevia äitejä olisi monta, mutta täällä me vaan taistelemme epäselvissä olosuhteissa. Toivottavasti edes suurin osa tästä taistelusta päättyy onnellisesti :)

Eli plussatuulia toivottelen täältä !

Niin ja tervetuloa uusille kuumeilijoille :)
 
Sannikki olet kyllä tehnyt ihan oikean päätöksen kun menet sinne yksityiselle! Toivottavasti asiat selviää pian ja parhain päin. :hug:

Jos nyt tähän vähän omaa napaa... Olo on ollut nyt muutaman päivän aivan älyttömän väsynyt. Parina viime yönä tullut nukuttua 10h unet ja useampana päivänä tullut otettua päikkäreitäkin ja siltä vain väsyttää ja väsyttää. Tuntuu ettei kotona saa mitään aikaiseksi tämän väsymyksen takia, just ja just jaksaa päivän töissä olla. Mahassa ei ole niitä normi kipuja mitä mulla yleensä on tähän aikaan alkanut olemaan, parin päivän ajan tosin ollut sellaista jännää tunnetta, vähän niinku joku nipistelis tai kutittais... Ja koko ajan on sellainen täys olo, mutta silti tekee mieli syödä. :D Nännit ei ole ollut arkana myöskään vaan enemmänkin nännipihat... Kuinkas aikaisessa vaiheessa te muuten olette uskaltautuneet tekemään testin? Tosin tiedä kannattaako näillä oloilla vielä edes haaveillakaan...
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti vaan tulin ilmoittamaan että hengissä ollaan. Oviksen aikaan sairasteltiin koko porukka. Peitot kyllä heiluivat, mutta epäilen kuumeen pilanneen kiinnittymisen jos edes olisi sattunut hedelmöittymään. Eli uutta kiertoa odotellessa...

Onnea uusille plussanneille!!! Ja pahoittelut kaikille kenelle täti on saapunut kylään.
 
Tuleeko mammaksin teisteihin viivanpaikka, tietäisikö kukaan??? Tänään sellaisen testasin vaikka menkatkin tuli ajallaan, oireet kun vaan on jatkuneet menkkojen yli hassusti...

Mä myös niiiiin inhoan noita viivanpaikkoja :mad:!!!
 
Vimmut saat täydet sympatiat puoleltani! Minäkin olen pähkäillyt noiden viivanpaikkojen kanssa

mutta mutta,äskön tein testin ja kyllä se on sysset niin että mä haamuilen!!!!!!!!:heart: Heti minuutin sisään piirtyi toinenkin viiva joka aluksi näytti vain selvältä viivanpaikalta mutta tuo on paljon vahvempi mitä se eilinen ja aivan kuin ois vähän väriäkin havaittavissa. Toivottavasti täti pysyy poissa ja kaikki menis muutenkin hyvin =) Menkkojen pitäis alkaa vasta ke, mutta esikoisestakin haamuilin just samoilla päivillä.

Anteeksi omanapaisuuteni,oon vaan niin toivonu vauvaa siitä v2008 keskeytyneestä km:stä lähtien ja pelänny että kaavinnan vuoksi en voi koskaan enää saada lapsia niin nyt sitten melkeen heti ois tärppi käyny ku alettiin yrittään.

Kops! Nyt täytyy vähän pudota maan pinnalle tuolta pilvilinnoista. Mutta mg mut voi ehkä lisätä haamuilijoihin:eek:
 

Yhteistyössä