Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Syysmiss .
Huomenta *haukotus*. Esikoinen ei viikonloppuna vaihda rytmiään yhtään, eli herätys on aina klo 6.30... Toisaalta, onneks nukahtaa iltaisin jo kahdeksan - puol yhdeksän aikaa, ni jää iltaisin vähän omaa aikaa.
Pitäis lähtee rintaliiviostoksille. Kuppikoko on kasvanut sen verran, että enää yhdet rintsikat menee päälle ja tuntuu kohtuu mukavilta. Samalla vois hankkia joitain matala-mallisia alushousuja, nykyiset alkaa jo vähän puristaa.
Mullakin tuntuu liikkeet jo päivittäin, kokoajan voimistuen. Yksi päivä en muistanut liikkeitä tunteneeni, ja illalla piti oikein keskittyä kuuntelemaan ja vähän töniä mahaa. No, ei kauaa tarvinnu odotella ni alkoi potkimaan. En varmaan vaan ollu päivällä huomannu.
Ens viikolla neuvola, sitä odotellessa. Olen muuten saanut nyt painonnousun kuriin. Oman vaa'an mukaan painoa ei ole tullut yhtään lisää viimeisen kuukauden aikana. JEE!

Syysmiss 17+1

vivi
Voi Orvokki, ihan kamala lukea enkelivauvastasi!!! Voimia!

Meikäläinen on viettänyt hiljaiseloa tällä palstalla. Ensin oltiin lapissa lomalla, sitten iski työkiireet ja viime viikolla pidettiin KOLMET synttärit kun poika täytti 5v. Nyt sitten työrumba jatkuu ja tänään vielä ilmoitettiin että alkaa taas YT-neuvottelut. Mä olen ihan rikki.

Tulevat YT:t koskee minua vain mahdollisesti lomautuksen muodossa mutta kun olen 20 henkilön esimies niin tää tulee oleen tositosi rankkaa. Ja muutenkin kun tuntuu että tämä kevät on ylibookattu töiden suhteen. Tänään iski ihan hirmunen päänsärky kun tulin kotiin ja supisteli. Kai tää stressi ja hermojen kiristyminen saa tällasta sitten aikaan =(

Töissä kerroin raskaudesta tämän viikon maanantaina, esimiehelle kerron n. 1vko sitten. Muut onnittelivat kovasti mutta aluejohtaja oli hivenen pinkeä. Ikävää että iloisesta tapahtumasta tulee ongelma. Ja nyt tässä tilanteessa näyttää myös siltä että minulle ei palkata sijaista mikä sitten tulee puristamaan kyllä kaikkien hermoja. Hohhoijaa... on sellanen olo että tekisi mieli pistää pää pensaaseen ja herätä synnärillä =)

Maha on kasvanut viimesen 2vkon aikana valtavasti. Nyt pitäisi vaan yrittää jaksaa liikkua ja syödä maltillisesti jotta en paisu ihan tynnyriksi. Ekassa raskaudessa olin ihan järkyttävän kokoinen joten pelkään kyllä pahinta. Tätä päivää lukuun ottamatta olen voinut hyvin ja ollut erittäin energinen. Masussa tuntuu jotakin pientä liikettä pitkin päivää mutta edessä oleva istukka kyllä toimii tehokkaasti patjana iskuja vastaan. Ensi viikolla olisi rakenneultra ja sitä odotan kyllä innolla!!

Kai mä nyt vaan puhisen täällä kiukkuni pois ja koitan huomenna kaivaa tsemppihengen jostain esille.

Ja Ulrika! Mikä sattuma että meitä on kolme samaan aikaan uudelleen odottelemassa. Kiva kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaa!

-vivi, rv. 20 jotain...-

Twiggy
Mulle kävi Vivi vähän samalla tavalla, eli työnantaja näki hyvän mahdollisuuden vähän tiivistää rivejä (lue säästää) ja päätti, että mun tilalle ei palkata sijaista, vaan työt jaetaan jo ennestään aika tiukalla oleville kollegoille, jee. No, eihän se mun vika ole, mutta tulee tosiaan vähän sellainen olo, että anteeksi nyt kauheasti kun jään äitiysvapaalle...olen siis toimistotyössä, asiantuntijatehtävissä.

Tänään aamulla oli rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitää. Neiti on ollut ihan ylitoimelias viime päivät ja ultraajakin sanoi, että onpas vilkas sikiö, napakoita potkuja satelee vatsaan pitkin päivää. Mulla on istukka takana ja olen aika hoikka, joten ne potkut tuntuu tosi selkeinä jo nyt. Oli se vaan niin ihanaa nähdä tyyppi siellä taas hengailemassa ;) Siellä se makoili käsi ja sormi pystyssä, onneksi oli etusormi, ei keskari. Nyt sitten vain kasvatellaan vatsaa ja odotellaan, että aika kuluu.

Twiggy 21+1

Syysmiss.
Neuvolassa kaikki ok. Verenpaineet meinas ensiks olla koholla, mutta kun toisen kerran mittas ni ihan ok lukemat tuli. Mä vaan jännitä sitä mittaamista niin paljon, kun on ollu aikasemmin koholla. Kotona kuitenkin mittaan säännöllisesti, ja ihan hyviä lukemia olen saanu.
Paino oli pudonnu puoli kiloa viime käynnistä (1kk sitten), JEE! En siis todellakaan ole laihduttanut, olen vaan syönyt tunnollisesti terveellistä ruokaa ja liikkunut paljon. Syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, mutta runsaalla salaatilla/kasviksilla. Makeaa ei onneksi ole tässä raskaudessa tehnyt pahemmin edes mieli. Mulla oli painoindeksi ennen raskautta 25, eli en halua yhtään turhaa kiloa. Ekassa raskaudessa painoa tuli se 20kg ja painoindeksi oli synnytyksen jälkeen 27. Sain sen hinattua tuohon 25 (omaa laiskuutta kun en alemmas saanu), ja toiveina olisi sama lukema kun tämän kakkosen pyöräyttää maailmaan. Siitä olisi sitten hyvä imetyksen turvin pudottaa lisää. Oi, muistan sen ajan 5 vuotta sitten, kun indeksi oli 22.... siitä haaveillessa.
Vauvan syke oli hyvä ja tasainen, 150.

Twiggyllä kivoja ultrakuulumisia! Itse joudun vielä malttamattomana odottamaan kaksi viikkoa, ennenkuin pääsen rakenneultraan.

Meilläkin on töissä tiukennettu linjaa rekrytointien osalta. Minulle onneksi kuitenkin sijainen haetaan. Tai itse asiassa haku oli jo, nyt vaan täytyisi valita. Tarkoitus on, että sijainen aloittaa jo ennen kesää, että tuuraa sitten myös muitakin tässä lomakauden aikana. Ja ehtii opetella mun työt.

Syysmiss 17+5

Jenni83 ei kirj
Moikka kaikille!

Tää on kyllä ikävää aikaa, kun työpaikat säästää ja työntekijät vedetään tiukille.
Mies on tehnyt nyt 1,5kk töitä näin, että 2 viikkoa töissä ja viikko lomautusta.
Ja liiton rahoja saa odotella ties kuinka kauan, ja karenssi päivätkin on nyt vasta tullu hiljattain täyteen, että eipä sieltä hirveesti pennejä ropise nyt. Mies on kyllä kivasti täällä kotona lomautus viikkoina tehny töitä, että saatais tää talokin sitten joskus valmiiksi.
Jatkosta ei tietoa, joten voipi olla että potku perseelle tulee jossain vaiheessa :/ Tätä lomautus juttua on yhteensä kestäny 2v tässä firmassa, että miehellä käynyt sillain hyvä onni, että nyt iski vasta omalle kohdalle. Lasi-alasta kyse. Mutta jos potkut tulee, onneksi asuntolainaa on turvaamassa lainaturva, kun työllisyys tilannekki tällä hetkellä on mikä on, joten ei varmaan hetkessä työllisty.
Kiva jäädä äitiyslomalle tälläsessä elämäntilanteessa, mutta eipä näitäkään voi ennalta arvata!

Mun tilalle töihin on palkattu sijainen joka aloittaa toukokuun viimeisellä viikolla.
Olisi siinä kuukausi aikaa opettaa omat hommat+pomon tuuraus hommat, koska mulla alkaa sitten juhannuksesta kesäloma ja en tule enään sitten töihin. Laskurin mukaan mun mammaloma alkaa 2.8, että olis siinä mun loman jälkeen 2viikkoa töitä, mutta en usko että pystyn enään töitä tekeen. Jäin esikoisesta vkolla30 pois töistä ja en olis jaksanu enään sekunttiakaan! Nytkin selkä vioittelee aikalailla.

Mulla piti olla tänään ultra, mutta se peruttiin :(
Joten se siirtyi nyt maanantaille. Harmittaa, kun tää viikko on miehen lomautus viikko ja olisi päässyt mukaan, mutta ei tiedä nyt kehtaako maanantaina töistä lähteä kesken päivän :( No, toivottavasti sais jotenki järkättyä.

Täällä kans potkut tuntuu tosi voimakkailta, ei epäilystäkään että joku siellä on! :)
En muista esikoisen olleen näin kova liikkumaan, loppuaikana kyllä tunki (nähtävästi) pyllyä :D navan kohdalla. Siirtyi jo aika aikasessa vaiheessa pää alaspäin.
Olen kans hoikka ja istukka alkaa vasemmasta sivusta ja jatkuu selkäpuolelle, joten mikään ei vaimenna potkuja.
Ruokahalut on kyllä voimistunut, mutta varon paisumasta yhtä paljon, kun viimeksi. Toivotaan, ettei nestettäkään kerry samanlailla niin hyvin menee. Kiloja ei kyllä ole vielä tullut yhtäkään.

rv 20+3 ...kai...

Helinä
Maanantaina on mulla rakenneultra, odotan jo niin innolla etten tiedä mitenpäin olen siihen asti :). Hiukan tietenkin jänskättää onko kaikki ok ja kovasti kiinostaa sukupuoli.

Mullakin liikkeitä tuntunut, mutta se istukan edessä oleminen tuntuu vaimentavan sen verran, että potkut tuntuu enemmän sivuilta ja sieltä kylkiluitten luota, välillä ainakin kuvittelen tuntevani töytäisyn alavatsallakin, mutta siinä ne on huomattavasti lievempiä, että pitää olla aloillaan tajutakseen. Viime viikolla oli useampi päivä etten rekisteröinyt yhtään liikettä niin meinasi jo rueta huolettamaan, joten olisi ihan kiva kun potkut rupeaisi jo tuntumaan ihan kunnolla joka puolelta.

Viime viikolla tilasin yhdistelmävaunut meille, jotka ovat Oran Jovi Nature merkkiset ja tutnuvat ainakin tosi kivoilta. Samalla myyjällä oli myös turvakaukalo myynnissä, joten ostin senkin, eli ekat tavarat hommattu.

Äitiyspakettikin on tullut uusi ja minun mielestä näytti ihan kivalta, musta kyllä edellinenkin oli kyllä ihan käyttökelpoinen, joten tilaan äitiyspaketin varmaan seuraavan neuvolakäynnin jälkeen, katsoo sitten kumpi tulee, oishan se -10 paketti kiva.

Helinä rv 20+2 (vuorokausikin kerenny vaihtua)

Syysmiss .
Terveisiä lapsimessuilta. Ihan kivaa oli, vaikka en ehtinyt ihan niin paljon kattelemaan mitä halusin kun esikoinen kiiti pää kolmantena jalkana kaikissa leikkipaikoissa. No, lapsia vartenhan ne messut oli.
Uuteen äitiyspakkaukseen ehdin kuitenkin tutustua, ja se on IHANA!!!!! Ehdottomasti otan pakkauksen. Mulla edellinen pakkaus vuodelta 2007. Siitä on vielä jotkut vaatteet ihan käyttökelpoisia, mutta osa niin loppuun käytettyjä etten niitä enää toiselle halua pukea. Eli meillä oli kovassa käytössä. Ja pakkauksen pyyhe on edelleen esikoisella käytössä. Plussaa tässä uudessa pakkauksessa on, että siinä on toppahaalarin lisäksi kevyt vanuhaalari ja vielä villapotkupuku. Edellisessä pakkauksessa ei vanuhaalaria ollut. Meillä se oli yksi käytetyimpiä vaatteita, todella kätevä automatkoilla ja vaunuissa nukuttaessa.
Kuulin huhua, että toukokuun aikana pakkaus vaihtuu uuteen. Laitan hakemuksen varmuudeksi vasta kesäkuun puolella, että saisin tuon uuden. Pakkaustahan täytyy hakea viim. 2 kk ennen laskettua aikaa. Esikoista odottaessa muistelisin, että sain pakkauksen noin 3vko siitä kun jätin hakemuksen.

Syysmiss 18+1

Varpu
Heippa kaikille ja aurinkoista päivää! Tuntuu, että saisi oikein energiapommi lisäyksen tuon auringon voimasta. Ihanaa!

Mukavasti olette täällä jaksaneet kuulumisia vaihtaa. Mäkin kattelin tuota uuttä ä-pakkausta ja nyt mietityttää, että otanko ja montako. Eli kaksosista saa kolme pakkausta. Ehkä otan kaksi ja kolmannen rahana. Ostan sillä rahalla harsoja ym. tarpeellista sälää.

Mulla ei ole kuin kaksi viikkoa enää töitä ja jään sitten neljän viikon kesälomalle. Tuon loman jälkeen jään sairauslomalle aina äitiyslomaan saakka. Loman loputtua mulla on rv 25 menossa ja se on yleensä rajana, kun kaksosia odottavat jäävät sairauslomalle.

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja sf mitta oli komiat 23 cm. Eli ei tässä enää ole pitkään aikaan kellään epäselvää tilanteesta :). Rakenneuä on 5.5. Mä niin haluisin tietää kumpiako siellä köllöttelee. Mut kaikki aikanaan. Ultrattu mua on jo monesti, kun siellä äitipolilla ramppaan kuukausittain. Sitten tässä taannoin vielä kaaduin suoraan mahalleni lenkillä ollessa. Hiekotussepeliä oli vielä jalkakäytävällä ja ilmeisesti se luisti jalan alla. Siitä sitten taas uudestaan ultraan ja onneks säikähdyksellä selvittiin.

Liikkeitä en juurikaan tunne. Joskus jotain potkuja, mutta en mitään selvää. Toinen istukka on takana ja toinen edessä. Luulis, että tuntis liikkeet helpommin, kun käsi- ja jalkapareja on tuplaten heilumassa :D

Mukavaa kevättä ja nautitaan raskaana olosta. Itse yritän ottaa tästä kaiken irti, koska tämä on viimeinen kerta, kun olen raskaana. Lapsiluku on syksyllä täysi eli 3.

Varpu 19+0

Jenni83 ei kirj
Ultra kuulumisia :)
Kaikki oli niin kuin pitääkin. Ja poika olisi tuloillaan!!!
Saa nähdä mitä tuleva isosisko asiasta sanoo :) Vaikka kun siltä on kysynyt vastaus on ollut, että kumpikin käy, kunhan saa pitää sitä sylissä :)
Saatiin nyt se 4D kuvakin mukaan, oli eri ultraaja, kun viime kerralla.
Pituudeksi sai vauvalle 20cm ja painoa 380g, että sanoi sen olevan pikkunen, mutta kaikki elimet yms hyvin kasvaneet. Esikoinen painoi syntyessään 3000g ja on koko ikänsä ollut muita pienempi, tai toisin sanoen laiha luikku. Mutta ei kai tälläisistä vanhemmista voi mitään järkälettä kai kasvaakkaan...
Nyt hyvillä mielin eteenpäin.

rv 21

Helinä
Mielläkin tänään oli rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitääki, kaikki elimet löyty ja oli normaalin kokoisia ja toimi normaalisti.
Mulla on ollut alusta lähtien poikaolo ja se piti paikkaansa. Poika esitteli suksukalleuksiaan niin ettei jäänyt kenellekkään epäselväksi, myös me näimme ne omin silmin niin ei jäänyt yhtään epäilyksen varaan :)
Meidän poitsulla oli nyt painoa 320g ja ultraaja sanoi että viikkoihin nähden oli normaali, koko mittaa ei saanut kun oli niin kerällä, joten mittaili aina osia.
Istukka oli edelllenkin edessä niinkuin muistelinkin, vaimentelemassa potkuja ja vauva oleili koko ultrauksen varpaat minun virtsarakossani kiinni, reilu kaveri.

Helinä ja Aku 20+3

Halia
Meidän rakenneultra "vasta" ensi maanantaina, ei malttaisi odottaa :) Sukupuolta kysytään, toivottavasti suostuvat jotain arvaamaan.

Nyt on 19+4 menossa ja ihastelin juuri tuota tämän vuoden äitiyspakkausta :) Ihanan värikkäitä ja "sukupuoli-neutraaleja" vaatteitakin löytyy kun se 2009 vuoden näytti niin pliisulta ja oli liikaa vaaleanpunaista ja sinistä mun mielestä. Tuo ulkoilupuku voisi vaan olla vähän neutraalimman värinen tytönkin varalta. Sinisestä on tullut tosi poikamainen väri.
Mitään vauvatavaroita ei olla hankittu vieläkään. Ainoastaan pinnasänky joka saadaan äidiltä. Jotenkin ei uskalla vielä mitään hankkia ainakaan ennen tuota rakenneultraa että näkee kaiken olevan suht ookoo vauvalla.

Vauvan isän puolen isopappa ja isomummot ei vieläkään tiedä perheenlisäyksestä. Toivottavasti eivät loukkaannu pahasti kun saavat tietää "myöhään".

Istukka on mulla edessä ja ainoat potkut mitä tuntuu tuntuu yleensä alavatsalle vasemmalle,. Joskus harvoin enempi kylkiin tai oikealle.
Maha on kyllä kasvanut eikä sitä voi kohta asiasta tietämättömiltäkään "piilotella" (ei sillä että tarvisikaan).

Nanna2010
Neuvolakuulumisia täältäkin: Kävimme tänään aamulla rakenneultrassa ja kyllä sieltä poika olisi tulossa :) Hyvin hän siellä potki ja kaikki oli ok. Istukka onkin etuseinässä ja vähän oikealla (eikä takaseinässä niin kuin sanoivat np-ultrassa) ja siksi olen varmaan tuntenut liikkeitä tähän saakka ainoastaan vasemmalla puolella.

Hyviä uutisia myös asuntoasiassa eli nyt on vihdoin löydetty meidän asunnolle ostaja ja kauppa tehdään ensi viikolla! Muutto uuteen asuntoon tapahtuu touko-kesäkuun vaihteessa jonka jälkeen remontit alkavat. Ihan hyvä ajoitus sillä meillä on sitten 3 kk aikaa tehdä suurimmat remontit (keittiö ja kylpyhuone) sillä haluaisin ne valmiiksi ennen vauvan tuloa.

Tämän vuoden äitiyspakkaus oli kyllä kivannäköinen! Tykkäsin kun siinä oli villapotkuhaalari mukana kun on syysvauva tulossa.

Twiggy
Kivoja ultrakuulumisia kaikilla: Jenni83, Helinä ja Nanna2010!

Rakenneultra on kyllä ihan huippu, kun siellä näkee jo tyypin tavallaan ihan "valmiina". Meillä mittasi huvikseen jalkapohjan, kun se oli useamman kerran keskellä kuvaa ja se oli 3,6 cm pitkä....miettikää miten pieni ja silti ihan valmis jalkapohja varpaineen kaikkineen. Äääk.

Meillä oli pituutta noin 20 cm (arvio) ja painoa muistaakseni 430 g, laitan ne vertailun vuoksi tähän, jos ketä kiinnostaa.

2010 äitiyspakkaus oli ihan siedettävä, en nyt ihan ilosta hyppinyt, mutta kyllä me se taidetaan tilata kuitenkin. Se on siihen korvattaan summaan nähden ihan hyvä setti tavaraa ja eipähän tarvitse ostella kaikkia hiusharjoja ym. sitten erikseen.

Mukavaa vappuviikkoa,

Twiggy 21+6

Syysmiss .
Vaunuista piti vielä kommentoida Helinälle. Mulla kanssa Oran yhdistelmät (Ora Jovi Air muistaakseni), jotka hankin esikoiselle. Tosi tyytyväinen olen ollut, hinta-laatu suhde kohdallaan. Kerran olen öljynnyt liitoksia kun alkoivat nitisemään.
Nannalle onnittelut onnistuneista asuntokaupoista! Kivaa päästä laittamaan uutta kotia valmiiksi.

...
Kiva lueskella rakenneultra kuulumisia. Itellä torstaina se edessä :) Voi että mua jännittää ja harmittaa,ku hänen isä ei pääse mukaan :( Lähti tänään jonnekki Kajaaniin töihin ja nii ei siis tule sinne mun kanssa. Mut onneks äitillä on vapaapäivä ni se tulee mun mukaan. Mut olis kyl ollu kivempaa,jos isi olis ollu kans..... No se saa sit kuulla kaiken multa :)

Muuten menee oikein kivasti,maha on alkanu kasvaa ja näkyy jo et odotan. Liikkeet oon tuntenu ehkä pari viikkoa,mut lähipäivinä kunnolla ja päivittäin ja useasti :) Eli kivaa on... Mä haluisin ehkä tietää sukupuolen,en tiiä.... Ku mulle se on ihan sama eikä mul oo mitään tunnetta et kumpi se vois olla....Oli aluks mut sit se katos se tunne :) Mut tekishän se ehkä todellisemmaks tän jutun, tai olis sit helpompii hommata tavaroit ja ajatella hänt jompana kumpana,joo ehkä tajusitte :)

Jenna 19+6

vivi
Ehtoota!

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra. Mukavalla tavalla jänskättää mutta samalla on haikea fiilis. Se saattaa olla viimeinen kerta kun masuvauvelia ultrataan. Ja tämä kun on THE viimeinen lapsi meille... nyyyh. Mutta silti kyllä ihana nähdä masuasukki huomenna!

Me ajateltiin kysyä sukupuoli, jos sen vaan pystyy katsomaan. Ekassa raskaudessa mä toivoin tyttöä ja mies poikaa. Poika tuli. Sukupuoli tiedettiin vasta synnytyksessä joten se oli kyllä jännä hetki! Itellä meni muutama päivä totutellessa että eipä sieltä sitten tyttö tullutkaan =) Nyt mulle on ihan sama kumpi tulee, mies toivoo taas poikaa. Ekassa raskaudessa olisin halunnut tietää sukupuolen etukäteen mutta mies ei halunnut. Tässä raskaudessa mulle on ihan sama tiedänkö etukäteen mutta mies haluaa tietää. Toisaalta toinen poika olisi mukava, tavarat olisi suurinpiirtein valmiina ja muutenkin poikien jutut tuttuja. Toisaalta taas tyttö olisi kiva, ihan vaan siksi että sitten olisi kokemus molemmista sukupuolista ja mua kiinnostaisi tietää että olenko sellainen äiti että meille syntyisi se äitien ja tyttärien "symbioosi", läheinen suhde. Pojalle olisi nimi valmiina mutta tytölle ei hajuakaan... noh, huomenna tämäkin pohdinta on turhaa =) Ja taas alko jänskättään...

Mä olen tällä palstalla varmaan ainut joka ei ota uutta äitiyspakkausta ?!?! Meillä jäi ekastakin pakkauksesta suuri osa vaatteita käyttämättä. Mä en vaan tykkää potkuhousuista ja muutenkin ne värit oli silloin 5v sitten jotenkin ei niin kivoja. Paljon olen niistä tavaroista lahjoittanut eteenpäin mutta kaiken oleellisen säilytin. Esim. sakset, kylpymittarin ja makuupussin. Ja sitten kun on vielä noita pojan tavaroita suht. hyvin tallella niin en koe tarvitsevani sitä pakettia. Meillä on villavaatteita (mummut on ahkeria kutoon!) ja haalareita, on harsoja ja kaikenmaailman muovitettuja froteita. Sillä rahalla mitä pakkauksen sijasta saa niin ostan sitten sellasta mitä puuttuu. Ja jos tulokas on tyttö niin vähän enemänkin =)

Kävin tänään vihdoin ottamassa tuon possurokotteen. Ainakaan vielä ei ole tullut mitään oireita rokotteesta, saas nähdä mikä on fiilis yöllä/aamulla. Kaverini kävi myös tänään ja hänellä tuli käsi todella kipeeksi. Mutta ompahan tuo nyt sitten hoidettu.

Jenni, tosi mukavaa että te saitte eri tädin ultraamaan nyt toisella kerralla!! Ja myös sen kuvan mukaan. Tiedätkö ultrataanko teillä vielä enää tämän rakenneultran jälkeen? Mulle neuvolan täti sanoi että joskus lopussa tehdään vielä ultralla painoarvio mutta se tehdään ilmeisesti tossa terveyskeskuksessa joten mitään hienoja 4D kuvia on silloin turha odottaa. Huomenna on siis THE viimeinen kerta =)

Jep, kai mä menen täältä nyt pois sekoilemasta. Huomenna ultrakuulumisia!!

syysmasu
Moikka!
Kiva lukea täällä kuulumisianne. Osalla teistä on ollut rakenneultra ja osalla on edessä vielä. Taitaa poikia olla nyt viestien pohjalta tulossa muutamille teille. Itse olen aika harvakseltaan kerinnyt kirjoittaa tänne, mutta välillä käyn lueskelemassa ja olen ns. hengessä mukana mitä kaikille kuuluu. Minulla pullahti masu oikein kunnolla nyt viime viikon lopulla esille, oikea potkupallo tuossa alamasulla. Mittasin masun ympäryksen ja 87cm! Miten teillä toisilla? Sama mitta minulla oli esikoista odottaessa samoilla viikoilla elikä 20+ jotain.
Olen haravoinut pihalla ja se iltaisin tuntuu masulla.
Vappuna mennään reissuun.
Mutta yes, torstaina rakenneuä minullakin. Odotan sitä kuin kuuta taivaalta :)
Ihanaa nähdä taas pikkuinen siellä. Toivottavasti kaikki on hyvin. Liikkeet tuntuu päivittäin, tuntunut parisen viikkoa, mutta hentoja liikkeitä ovat vielä.
Hyvää odotusta kaikille :)

Helinä
Vielä ei rakenneultrakuulumisia ole viiviltä ja syysmasulta tullut, mutta toivottavasti kaikki mallillaan.

Nyt kun tietää tulokkaan sukupuolen niin on pikkuhiljaa ruennut kuvittelemaan mielessään sen kasvoja ja olemusta. Aikaisemmin tuntuu odottavan aina seuraavaa ultraa ja nyt kun ainakin kunnallisella ne on käyty niin alkaa kärsimättömämmin odottaa tulokasta maailmaan :).

Melkein koko viikon on ollut selässä issias (vai oliko se iskias) kipuja. Ennen raskauttakin oli tuttu jos kovasti rasitti niin sattoi tulla, mutta nyt pahoin pelkään sen tulleen vähän rasituksen mukaan enenmmän ja vähemmän kokoaikaiseksi. Tänään oli ensimmäinen aamu päiviin, ettei koskenut ja suurin osa työpäivääkin meni kivuttomasti, mutta iltapäivän tunneille tuli taas. Ilmeisesti pitää rueta ottamaan hyvin rauhallisesti, se on nimittäin tosi kipeä. Vielä vaan kun on jonkun verran tuota remonttia jäljellä niin ei malttaisi ottaa rauhallisesti. Eräs ystävä tarjosi tukivyötään lainaksi josta voisi olla apua, kellään kokemusta?

Hyviä vointeja kaikille!

Helinä ja Aku 20+6

syysmasu
Kuulumisia rakenne uä:stä: Oli mukava kokemus aamulla ultrattiin ja vauvalla on näillä näkymin kaikki ok. Mitään rakenteellisia poikkeavuuksia ei tullut esille. Painoa arvioitiin olevan 345gr. Kovin liikkuvainen oli, mutta jalkoja ei harottanut ollenkaan, että ei sitten tiedetty onko tyttö vai poika. Tunnin verran häntä ultrattiin, mutta jalat piti tiukasti yhdessä. Jännitykstä nyt vain loppumetreille. Sukupuoli olisi ollut mukava tietää, mutta ei tämä ole näinkään huono, kun ei ole varmuutta nyt. 4D:täkin kokeiltiin, mutta ei näkynyt silläkään sukupuoli, koska ne jalat olivat siinä kokoajan esteenä, mutta kasvot tuli kauniisti esille ja koko vartalo muuten nähtiin.
Kuulemma pitkäreisinen vauva on. Ja istukka oli etuseinämässä, missä ei ole aiemmissa kahdessa raskaudessa ollutkaan. Aina on ollut takaseinämässä. Siksi liikkeet ovat olleet kovin hennot pitkän aikaa ja muutamia ilmakuplia vain tuntunut parisen viikkoa, ei aiemmin ollenkaan.
Mukavaa Vappua kaikille! Itse koitan olla mahd vähällä sokerilla, koska vauvat aiemmin ovat olleet 4,3 ja 5,5 kg painavia, ettei tämä tule oikein jumboksi... Huomenna reissuun, kaikki pakkaamatta ja aamulla kl. 9 töihin. Matkaan pitäisi ehtiä jo kl. 14 aikaan, parisen tuntia on aikaa pakata keskellä päivää... Öitä.

syysmasu
Moikka taas, korjaus aiempaan viestiin. Elikä ei meillä ole sentään yli 5 kg painavia vauvoja olleet, vaan 4,3 ja 4,5kg. Tuli yksi kilo liikaa kirjoitettua aiempaan viestiin. Kamala olisi punnata yli 5kg vauvaa, huh huijakkaa... Mutta syntymäpainoa tavoittelen tälle tulokkaalle alle 4kg, jos voin hiukan kakean himoa rajoittaa ja sillä olisi edes hiukan vaikutusta. Koska muuten tosiaan tulee se mega yli 5kg vauva meille...

syysmasu
Voi voi...
Tosiaan vähemmän hauskaa lukea omaa kirjoitusta, kun kokoajan huomaa kirjoittaneensa virheitä virheen perään. Kakean himoa minulla, just joo :) Siis makeanhimo (karkki, suklaa) on minulla kokoajan, suklaata siis söisin päivittäin, jos voisin ja myös suolaista tekisi mieli, mutta makeaa ja suolaa on nyt vältettävä tai yritettävä ainakin välttää. Tämä on vaikeaa. Tykkäisin iltaisin popsia muutaman keksin ja töissä ostaa namia. Menen onneksi sokerirasituskokeeseen tässä kesän aikana, että katsotaan, ettei ole raskausajan diabetesta, mitä en usko olevan kuitenkaan. Hyvä kun tutkitaan! Tänään otin puolukoita pakastimesta ja ne ajattelen karkeiksi nyt sitten, vielä tepsi tänään melko hyvin. Pitää hemoglobiininkin paremmin kunnossa.

Kirjoitelkaahan toisetkin taas lisää kuulumisia :)
Menen nukkumaan, kun tämä kirjoitus ei suju nyt, tulee näitä kirotusvirheitä kokoajan... :) Öitä edelleen.

Inga
Täältä niitä kuulumisia sitten tulee vaikka mitään ei oikeastaan ole kerrottavaa. Ensi viikolla rakenneultra ja sitä kovasti odotan. Pienokainen potkii jo aika täysillä eli vilskettä ja vipinää riittää. Minulla liikkeet tuntuneet tosi aikaisin ensisynnyttäjyydestä huolimatta mutta nyt selvästi voimistuu päivä päivältä. Pitkiä istumasessioita koneen ääressa aiheuttaa ainakin suuria protestipotkuja... Mitäs muuta? No joka aamu täynnä yllätyksiä kun ei tiedä mikä vaate mahtuu päälle. Elättelin tovoa että paitapuserot kävisi koko raskauden aikana mutta siitä jo luopunut. Rinnat ovat taas turvonneet lisää. Maha on myös kuin potkupallo eli mitään epäselvyyttää tilasta ei ole. Olen pitkä ja lantiotakin riittää missä kasvaa leveyttä mutta tämä vaan päätti sitten tulla eteenpäin tämä maha. No hauskaahan se on kun on mahaa mistä olla ylpeä! Tällaista aamuhöpötystä eli hauskaa vappua kaikille!

ulrika
Aurinkoista vappua!

Kuulumisia täältäkin.. Raskaus etenee rauhassa, välillä supistelee, mutta muuten olo on aika hyvä. Hetkittäin aika rankkaa olla yksin raskaana ja hoitaa vielä esikoista, joka on onneksi kyllä tosi helppo tapaus. Täällä on ollu vk tosi kesäistä, 25 lämmintä, mikä on aivan ihanaa, on kaivettu kaikki kesävaatteet kaapista. Vähän vain hirvittää, että mitenköhän sitä jaksaa kesällä kun on kunnolla kuuma, kun nyt jo näillä lämpötiloilla mulla turpoo jalat ihan hirveesti. Pitää ostaa isot sandaalit ja tallustella niillä synnytykseen asti.

Kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia. Mulla rakenneultra on vasta 17.5. enkä malttaisi odottaa. Jännittää aika paljon, että onko kaikki hyvin. Täällä on vielä kolmas pakollinen ultra vklla 32-34. Tunnen liikkeitä vain satunnaisesti, vaikka jotain kutinoita on tuntunut jo pari viikkoa. Mutta todella hentoja, aina en edes ole varma, onko ne vauvan liikkeitä vai jotain muita kurioita. Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta ja kyllä täytyy sanoa, et on se vaan ihan mieletön etuus. Täällä saa 800e 7. raskauskuulla, mutta tuo iso summa kompensoituu sillä, että lapsilisää saa vain 3 vuotta. 3-v lapsethan ei sit enää maksa vanhemmilleen mitään :)

Meillä on töissä jo kyselty tarkkaa päivää, milloin tulen takaisin äitiyslomalta. Täällä äitiysloma on 10vk synnytksen jälkeen, eli periaatteessa mun pitäisi mennä takaisin töihin joulukuun puolessa välissä. Koitan kyllä jäädä hoitovapaalle, mutta siitä saa ihan hirveen vähän rahaa. Tuntuu kauheelta ajatus laittaa 2.5kk vauva hoitoon päiväksi, vaikka niin täällä valtaosa tekee. Päiväkodit ottaa 8 viikon ikäisiä vauvoja.

Huomasin Syysmiss, et meillä on yhtä paljon viikkoja, taidat olla päivän edellä :) Sun LA on viikkoa aiemmin kuin mun, mikä johtuu eri tavasta laskea se.

Aurinkoista viikonloppua ja onnellista odotusta kaikille.

Rv 18+6 kai

Syysmiss .
Vappupäivän iltaa kaikille. Kotona on oltu koko vappu, ihan kivaa vaihteeksi näinkin. Mun täytyy ottaa kaikki vapaat nyt levon kannalta, toukokuussa on tiukka työputki töissä. Loppukuusta joudun reissaamaan ympäri Suomen. Kun ilmoitin töissä raskaudestani multa heti tiedusteltiin, että pystynkö vetämään tämän projektin kun nyt olen raskaana. Sanoin, että kyllä varmasti. Tietenkään en ala omalla tai vauvan terveydellä leikkimään, mutta tää on niin tärkeä tilaisuus mun tulevan työuran kannalta etten kovin helpolla jätä väliin.

Ulrika, tosiaan, samoilla päivillä melkein mennään, mulla tänään tasan 19. Aika jännää, että näin erilaisia tapoja laskea eri maissa. Toisaalta, olen varautunut siihen ettei tämä välttämättä syyskuun puolella synny, esikoinenkin meni liki 2 viikkoa yli lasketun ajan.

Vauvan liikkeet ja potkut tuntuu päivä päivältä selvemmin. Mies jo odottelee että milloin tuntuisi tuosta vatsan päältä. Pari viikkoa varmasti saa vielä odottaa. Epäilen myös, että mulla olis istukka tossa edessä. Potkut tuntuu alhaalla tai kyljissä, en muista että olis kertaakaan tossa ihan edessä tuntunu. No, perjantaina rakenneultrassa selviää.
No joo, vappua vaan kaikille!

Syysmiss 19

Jenni83 ei kirj
vivi, tuo rakenneultra oli viimeinen ultra minkä meidän kunta tarjoaa. :(
Tietenkin jos raskaudessa tulee jotain komplikaatioita, kuten mulle tuli esikoisesta niin silloin TAYS:siin ultraan, mutta siitä sitten kait joutuu muistaakseni maksaan poliklinikka maksun.
Mutta tuolla terveystalossa tää oli viimeinen.

Esikoisesta toivoin tyttöä ja mies poikaa, tyttö tuli.
Tämän toisen sukupuoli oli molemmille ihan sama, mutta mies kyllä luuli, että siellä on tyttö.
Mutta nyt sitten poika tulee. Elikäs mun miestä pitää lukea käänteisesti :D Niin kun kai vähän välillä kaikkia miehiä...
Mun esikoinen on sellanen prinsessa, että... Aina leikkimässä kotia ja barbeilla.
Vaihtaa vaatteita sata kertaa päivässä, haluais pitää mekkoa joka päivä.
Että nyt sitten mielenkiintosta nähdä miten tän pojan mielenkiinnot menee.
Mies kun on kova urheilu ja auto mies, seuraa kaiken maailman jääkiekko, formula, yleisurheilu, talviurheilut jne, että saako mies nyt itselleen sohvalle kaverin ja jääkiekko peleihin seuraa!
Kyllä se tyttöäkin kovasti on yrittäny suostutella, mutta eihän neitiä kiinnosta.
Pyytää mielummin leikkiin sen kans barbeilla :)
Oon tässä jo (heikolla hetkellä) miettinyt, pitäskö sittenkin tehdä vielä se kolmas lapsi...
Vaikka tääkään ei ole vielä pullahtanu pihalle :)
Voi olla, että mieli muuttuu loppua kohden tai viimestään synnytyksen jälkeen.
No, saas nähdä.

Muuten tänne ei mitään ihmeellistä. Seuraava neuvola ens viikolla muistaakseni.
Vauveli liikkuu kovasti. Itsellä olo ihan ok.

Vointeja mammat!

rv 21+6

Yhteistyössä