Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

rakkaudesta äiti samaa mietin itsekin ja kun kävin kattomassa vanhojen pakkausten kuvia niin niissä näkyi päivämäärät, koska ovat kelan sivuille ilmestyneet ja mikäli en nyt ihan väärin muista niin ovat vaihtuneet aina maalis-huhtikuun vaihteessa...eli 2010 pakkaus pitäisi olla tulossa =)
 
Muuten, minäkin olen koiraihminen :) Minulla on 2 lhasa apsoa. Mitenhän nuista toinen suhtautuu vauvaan... vähän on semmonen, etten jättäs valvomatta lasten kanssa.

Mulla on pakkomielle käyä päivittäin kattomassa tuota testiä, ja niitä kahta viivaa että uskon tämän :)
 
Onko muilla sellaista vaivaa, että ei saa mitään aikaiseksi? Oon yrittänyt kolme päivää siivota mutta en saa aikaiseksi kun yhden huoneen kerrallaan ja sitten on kivempi mennä vaikka kattoo telkkaria tai tulla palstailemaan...Tätä ei voi edes laittaa väsymyksen piikkiin koska ei mua nytkään mitenkään hirveästi nukuta. Ihan ärsyttävää, että mitää ei saa tehdyksi vaikka haluaiskin. Kovasti odottelen sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä... :LOL: Yleensä meillä on tosi siistiä mutta nyt tosiaan imuri lojuu lattialla kolmatta päivää ja odottaa noutajaa...
 
Moikka! kiitos Lara pinosta ja päivityksestä! Onkin kyllä ihan kuvaava toi ekan kuvan teksti.. :LOL:

Täällä siis edelleen yökitään. Sohvalla maataan ja arvotaan että mikä maistuis ja mikä pysyis alhaalla. Makeita ei tee mieli yhtään, jugurttia, viiliä + jääkaappikylmää ananasta. Vissyä. Suolaa söisin vaikka purkista. Voimat aika vähissä kun ruoka ei maistu ja siks kai sitten koko ajan silmät puolitangossa. Mutta iloinen tästä kaikesta silti :heart:

Onnea Emilii85 :flower: Epätodelliseltahan se tuntuu mut usko vaan :)

Raitahippo ja Rusina 6+4
 
rakkaudesta äiti Mä ku esikoisen sain syyskuun lopussa, ni mulle ainaki just kerkis vaihtuu, eli uus pakkaus pitäs tulla nytki. :D Voiha se olla et seuraava olis sit viel kauheempi, mut musta tää pakkaus mikä nyt on, ni on ihan hieno, oon vaatteet livenä nähny ku kaveril on.

Lara Jotkuthan haluu äidin synnytyksee yms. Mut en mäkää kyl haluis. Miehen sisko olis tullu jos mies ei armeijasta olis just päässy.



Mulla ei ole vielä kyllä yhtää pahaa oloa. Oon ostanu jo valmiiks kaikkee et jos iskeeki joku aamu. :D
 
Rakkaudesta äiti: muistaakseni joskus toukokuussa vaihtuu siihen uuteen äippäpakkaukseen.

Omaa napaaa:
Kuvotus on joinakin päivänä aivan karmeaa, tänään onneksi vähän iisimpi päivä. On pitäny vaan olla tarkkana että tulee syötyä tarpeeksi,ja myöskin juotua tarpeeksi. Eilen oli niin heikko päivä. Olin unohtanut syödä. Ja kun mulla on vielä niin matala verenpaine, jotain 100/50, niin herkästi tulee hutera olo, otin sit illalla pari siivua suolaista kinkkua niin jopa oli parempi olo jo! Salmiakkia ym sais kans vetää mutta ei tee yhtään mieli sellaista!!

Toissayönä meidän 2v-likalla oli aikamoinen oksu-yö... Oksensi neljästi. Seuraavana päivänä oli sit kuumetta mutta laski nopeesti. Nyt on miehellä sit vatsatauti, nukkunut tuolla koko päivän!! Saas nähdä tuleeko minuun :x Eli onneks tänään ollut vähän parempi olo, olen jaksanut likan kaa touhuta. Ja onneks nukuin sikeesti päiväunia niin sain vähän levättyä. Väsymys kun edelleen riivaa. Ja suussa on melkein koko ajan paha maku... :$
Ja välillä on kyll niin kaamee turvotus. Parina iltana olen ottanut nukkumaan mentäessä rennietäkin,kun on ollut niin tukala olo ihan kuin semmonen rengas tossa ylävatsan kohdalla.

Hyviä vointeja kaikille!!! :heart:
 
Lääkärissä tosiaan kävin ja päänsärkyyn kertoi syyksi limakalvojen turvotuksen ja paineiden vaihtelut. (kohdun limakalvot turpoo niin turpoo muutkin/ tai kuivuu)
Pitöis laittaa kortisonisuihketta niin helpottaa!

Maha/ selkäkivut on ihan kohdun kasvukipuja, mutta myös ummetus ja närästys vaikuttaa.
Eli laksatiivit edelleen käytössä (ja luumu piltti, tykkään :D) ja närästykseen sain Gavisconia. Maistuu sitruunalle, mutta en tykänny syödä, tuli vähän paha olo. Ja yks ei auttanu. Mielummin melkeen kärsin ku syön noita monta!

Muuten ihan vaan mielenkiinnosta vertailin Multitabsin ja Multivitan raskaus vitamiinien eroja --> Multivitassa ei ole kalkkia! Että multivitan syöjät mustakaa juoda maitoa :D

Väsyttää ja MaybeSomedayn mainitsemaa saamattomuutta ilmassa!
Väsymys on ihan ton kauppareissun syytä, mutta en saa tiskivuorta matalaks enkä imuria käteen. Sais reipastua, ehkä huomenna tai joku päivä... :)

Mukavaa viikkoa ja toivottavasti huonot olot helpottais!
 
Kiitos Lara- :flower: Ja jaksamista sen vatsan kanssa. Lopettelen tässä juuri tunnin kestänyttä ateriointia, että kyllä just tällä hetkellä osaan kuvitella, miltä sen mahan kans tuntuu olla. Kauhistuttaa, kun pitäis kohta lähtä koiran kans lenkille!

Univaikeuksista, täältäkin niitä löytyy. Kun menen nukkumaan oksettaa niin paljon, että kestää pitkään saada unta. Neljän aikoihin herään vessaan, ja sen jälkeen alkaa taas oksettamaan niin paljon, ettei enää nukahda. Väsyttää kyllä silloinkin, eikä mulla ole mitään vaikeuksia vain makoilla sängyssä loppuyötä. Päivisin ei väsytä niin paljon ku vois kuvitella, mut paljon kummiskin. On sillä tavalla uupunut ja tavantakaa huomaa hierovansa silmiään. Joskus on vaikea lukea kirjaa/opiskella, kun ei meinaa katse tarkentua lähelle.

Äitiyspakkauksesta
, eikös sitä pidä viimeistään hakea vasta kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, joten eiköhän me se kaikki saada. Hulluahan tuo ois, jos vuoden jälkipuoliskolla syntyvät lapset ei sais sen vuoden äitiyspakkausta... Mun mielestä nykyisenkin sisältö on kyllä ihan ok, mut tietty sen haluais sen uuden ja erilaisen :)

Tänään oli sit se eka ultra =) Raskauden kestoksi varmistui 9+1, eli aika lailla mitä miehen kans oltiin arvailtukin. Laskettu aika 5.9. Sydämen syke näkyi ja kuului :heart: Raajojen alut erottuivat ja napanuoran pullistuma. Tosi hyvä kuva saatiin, sivuprofiili köllöttelevästä pikkuisesta. Nähtiin myös kun se liikahti. Ei vissiin ole vielä kovin tavallista näikkä viikoilla, kun ultraajat (lääkäri & harjoittelija) huudahtivat et: "Oho, kato se liikahti." Ja kylläpä tuli sit heti niin ylpeä olo tälle äidille... Haa, mun vauvapa liikahti :LOL: Aika noloa kyllä, anteeksi kerskuminen :ashamed:

Saadaan muuten anoppilasta paljon vauvantarvikkeita. Ne olivat säästäneet vanhan syöttötuolinkin, jota siis mun mies ja siskonsa ovat pieninä käyttäneet. Ihan hyväkuntoinen vielä. Myös kantokoppa niillä oli säästössä. Aika vanhan mallinen, mut ihan kestävä, eli kelpaa meille. Ja pari vanhaa villapaitaa ja juuri itse kudottu peitto saatiin mukaan. Onneksi ultrassa näkyi, että kaikki oli hyvin. Ei tullut sitten turhaan otettua näitä mukaan.

Pahoinvoinnista vielä, mulla se on helpottanu, helpotti rv 8+2 tienoilla. Pari päivää oli kokonaan pois, ja kun tuli takaisin, niin ei ole ollut enää yhtäjaksoista, vaan iskee vain välillä. (Joko nälkäisenä tai heti syötyä ja öisin). Huomasin vain, että aika monet tuskaisimmat ovat menossa 6. viikolla. Toivottavasti teilläkin pian helpottaa! Jaksuja :hug:
 
vellooooooo :x ei auta eis syöminen. Nyt ei kyllä edes tee mitään mieli.. eikä ole nälkä. Terkka sanoi, että parin tunnin välein pitäis jotain syödä vaikka väkisin. En pysty...
Kanat sain syötyä, vaikka meinasin oksentaa kun paketin avasin ja laitoin kanat pannulle. Ihan kamalaa YÖK!

Tyhmiä säästöjä oli muillakin noissa neuvolakäynneissä :/

Pitäiskö krizzelle lähettää pikkasen salmiakkia täältä :p

Meillä on myös koira, 2,5-vuotias keskik. villakoira :heart:

Nyt alkaakin turkin harjaus :wave:
 
meripihka: kuulostaa hyvältä :D, kattellut jo suomikaupan hintoja mutta kallistunen pyytään siskoo lähettään pari pussii (paljon halvempaa). lähetin miehelle syksyllä ruisleivän kanadaan, niin postikulut oli 10x leivän hinta :LOL: karkki on onneks kevyempää :D määkin taidan jättää lämpimän ruuan väliin ja mussuttaa vaan pähkinöitä, hedelmiä ja marjoja, ei huvita muuta syödä.. niin ja koirakin liittyi oksuklubiin, oli liikaa puuta pureskellut/niellyt metsässä :/
 
meripihka: Harjaus on kivaa :LOL: meillä kaks käppänää ;) :hug:

Joo krizzelle salmiakkia :)

Mä söin närästyslääkettä ja oli niiiiin pahaa, et meinasin oksentaa.
Siis ei oikeestaan se maku vaan miltä se tuntu suussa. :$
 
Jee uus pino :D

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Olin tänää ultrassa ja sydän sykki lähes 120xmin.
Virallinen LA on nyt 14.9. Oli istukka hyvässä kohtaa ja kaikki oikein hyvin!!!!

OLI SE VAAN NIIN HÄMMENTÄVÄN IHANAA :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :
 
Minä ilmoittaudun mukaan. Ikää on 32, maha-asukki on ensimmäinen ja laskurin mukaan la on 20.9. paikka olisi KSKS.

Tässä on ollut kaikenlaista surua, joten olen hyvin varoen iloinnut plussasta, jonka tein n.2 viikkoa sitten. Neuvolaan en ole vielä varannut aikaa, mutta se on mun tämän viikon to-do-listalla. Tuntemuksista päällimmäisenä vatsakipu, alkuun luulin että menkat alkaa, mutta sattuneesta syystä ei sitten alkaneetkaan. Luulen että se kipu on ilmaa, joka ei vaan osaa tulla ulos.

Meillä on myös 3kk ikäinen koirapoika, siitä tuli meidän haikara..
 
Laralle kiitos hienosta pinosta. Mulla kun mies ei varmaan pääse lauantain varhaisultraan niin kysyin ihan äitiltä et haluisko se tulla. Varotin äitiä et tehään alakautta, mut oli sitä mieltä et kolme lasta synnyttäneenä siellä ei oo mitään mitä ei ois ennenki nähnyt :LOL: Mua ei silleen häirihe jos äiti tai jopa miehen äiti tai lähimmät ystävät on miehen sijaan mukana.

Meil kans kaksi koiraa, molemmat sekotuksia. Toinen isomunsterinseisoja ja pk.collien sekotus ja toinen viipurista adoptoitu (roduista ei tietoa). Lisäksi meiän perheeseen kuuluu fretti. Tämän fretin suhtautuminen tulokkaaseen minua välillä huolestuttaa, koska olen aivan varma ettei lapsi tule selviämään ilman lähikontaktia fretin hampaisiin. Se kyllä tulee tottumaan aikanaan, mutta alussa se on kaikkia vieraita kohtaan hiukan verenhimoinen.

Ihan uskomatonta tämä valkovuoto. Sillä ei tuntus olevan mitään rajaa ja tuntuu 'jauhomaiselle'. Ikäänkuin olisi laitetu pesujauhetta vesitilkan kanssa pöksyihin. Yhden canesten kolmen päivän kuurin olen nyt käyttänyt loppui eilen niin milloinkahan sen pitäisi loppua?

Felessa rv 8+3

 
Lara-: Hyvä kun sait selvyyden noihin sun selkä ja vatsakipuihin. Mulla on myös ton vatsan kanssa ongelmia...närästää (oikein korventaa ylävatsaa) ja suolet möyrii, välillä oikeen pistää...Ja sitten on niitä repäisykipuja, jotka on varmaan siitä kohdun kasvamisesta, esim. kun aivastaa. En oo uskaltanut ottaa Rennietäkää vielä...mut pakko se on kait ottaa, kun viime yönäkin heräsin ihan hirveeseen närästyksen tunteeseen. Mäkin syön luumubonaa, se maistuu toistaiseksi ja tekee hyvää mahalle! :)

Roosamaria69: Oot oikeessa ei pitäs vielä miettiä koko synnytys asiaa. :x Mukava vaan tietää etten oo asian kanssa ihan yksin...löytyy siis juttukavereita tarvittaessa :)


Äitiyspakkauksesta: Kyl me keretään saamaan kaikki nuo uudet pakkaukset, jos oikein muistan ystäväni sai viime vuonna uuden äitiyspaketin kun sen LA oli kesäkuun lopussa.

Ihania eka ultra kokemuksia teillä ! Mukava lukea, kun kaikki on hyvin. Pitäkää mulle myös peukkuja, mulla on se ultra huomenna! =) ...Ollaan muuten ajateltu kertoa molempien vanhemmille tästä raskaudesta sen huomisen ultran jälkeen. On sitten perhe mein tukena jos jotain ikävääkin tapahtuu....ja uskon että vanhemmille iiiiiihana uutinen, molempien vanhemmille se ensimmäinen lapsenlapsi. :heart:


Shuri: Ihanaa kuulla, että pahoinvointi/kuvotus voi mennä ohi myös aikasemmin...kauhulla on lukenu noita joidenkin kommentteja siitä kun se on jatkunu johonkii rv 20 asti...Useimmiten se kait menee kuitenkii ohi tuossa rv 11+ 12 ?

Niin, ja täällä menossa rv 6+6 :heart:
 
Shuri Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Hassua, mulla alko vasta esikoisesta 8 viikolla se paha olo ja sitä kesti 2-3 viikkoa. Ei ollu kyllä paljoo, et saa nähä mite tässä käy, ku vielä ainakaa ei oo alkanu.

Tähtirata Onnea sinnekki pikkusen hyvistä voinneista! :heart:


Tää mamma muute yrittää olla syömättä nyt karkkia. Että terveellistä elämää pitäs alottaa. Tai ainaki just kaikki mis on paljo sokerii, eli karkit. :D Ku mulla on hampaissa nii huono bakteerikanta, et aiai ei hyvää tykänny hamppilääkäri. :/ Mut se sopiiki hyvin et ei karkkia yms. ei tulis nii paljoo painoa, ku esikoisesta tuli 20kiloa. :kieh:
 
Lara- Mä käyn täällä kurkkimassa, mutta asiaan :D Meidän sairaalassa oli ainakin esikoisen aikaan, ettei ultrahuoneeseen saanut tulla kuin mies/tukihenkilö. Kerran otin siskoni mukaan, mutta hänkin jäi ultran ajaksi odotushuoneeseen odottamaan. Voitahn sä sanoa äidilles, ettei siellä katota hyvällä, jos muitakin kun oma mies ramppaa mukana... Josko sitten ei loukkaantuis niin pahasti?
 
Huh, alkaa taas yön ja aamun pahaolo kääntyä parempaan päin. Ulkona vain -10 astetta pakkasta ja yöllä tullut paljon lunta. Taidetaan lähteä tyttöjen ja koiran kanssa peuhaamaan. Meillä on myös yksi koiruus, 8 kissaa, josta 3 asuu sisällä ja loput tallissa. Hevosia on sitten 12 kpl ja 3 hoitolaista. Kesällä syntyy yksi varsa.

Me ei oteta nytkään äitiyspakkausta. Esikoiselle otin ja siitä jän kyllä suurin osa käyttämättä. Vuoden 06 pakkauksen vaateet olivat kamalan isoja, kankaat karheita ja kovia. Onhan pakkaus mahtava avustus, sitä en kiellä, mutta vaatteiden laatu ei ole enää sitä luokkaa mitä joskus on ollut.

Nyt pukeen muksuja :)
-Poni 7+6
 
Lumista huomenta. :)

Nopsaan kirjottelemaan ennenkuin pitää tuonne kolan varteen lähteä heilumaan, niin mukavaa. :D

MaybeSomeday Täällä on kanssa yks saamaton, meillä talo räjähtää käsiin ja itse jaksan just sen verran että heittää astiat koneeseen ja pestä pyykkiä. :ashamed: Ei vaan jaksa, vaikka ei väsytäkkään niin voimaton olo on silti. Ärsyttävää tästä tekee se että oon oikeesti tosi siisti ihminen ja nyt vaan kaikki on sotkussa ja siitäkin saan lisää murehtimisen aihetta.

Äitiyspakkauksesta Kyllä työ kaikki saatte uuden pakkauksen, touko-kesäkuussa loppuu yleensä tuo vanha pakkaus ja alkaa jakamaan uutta. Riippuu siitä miten paljon vauvoja on syntynyt, kun ensin nuo vanhat jaetaan loppuun ja sitten saa uuden. Pikkuneidin la oli lokakuussa 2008 niin sillon sain jo tuon 2008 pakkauksen. Tällä kertaa otan tuon rahana, vauvatavaraa tursuaa jo jokapaikasta riittävästi muutenkin.

Tervetuloa uusille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

AngelEyes ja vaava 7+3
 
Tervehdys uuteen pinoon!

Tänään käytiin Felicitaksella alkuraskauden ultrassa, ja kyllä siellä alkion sydän jo kovasti sykki. MUTTA huomenna on tehtävä uusi reissu, sillä kuvassa näkyi myös jotain muuta.. Ultralaite oli vähän vanhahko, joten kätilö ei osannut sanoa, oliko siellä toinenkin alkio vai oliko siinä kohdun suoni/istukka tms., joka sykkii. Se on varmaa, että ainakin yhtä vauvaa odotetaan, mutta kätilö käski jo hieman varautua myös siihen ajatukseen, että mukana saattaa olla myös toinen :eek: Huomenna ultrataan paremmalla laitteella (ja ilmaiseksi, joten tosi hyvää palvelua) ja tarkistetaan samalla, monta asukasta masussa on ja milloin LA mahdollisesti olisi. Tämän päiväisen perusteella LA saattaisi olla vasta 18. tai 19.9., joten takapakkia tulikin aika reilusti (menkkojen ja 28 päivän kierron mukaan olisi 7.9., mutta tähän en itsekään uskonut).

Sekavaisin tunnelmin, Jonspe ja Lilliputti ~7+3
 
Siis apua. Katoin tuon Krizzen vatsakuvan viimeviikolla muistaakseni, ja ihmettelin että onpas iso. Nyt mulla on isompi :eek: Ihan muutamassa päivässä tullut ihan jumalaton pallo... Eikä mitään merkitystä, että kattooko sitä aamulla vai illalla, aina sama. Eilen huippas ja pyörrytti, ja muutenkin oli tosi heikko olo koko päivän. Rinnat on nyt jo kasvaneet ihan reilusti, huomenna saa lähteä liivikauppaan.. Epäilen vahvasti nuita viikkoja, voiko olla mahdollista! Mietin myös sitä, että jos siellä nyt kaksi vauvaa on tulossa, niin johtuisiko siitä nämä vahvat oireet jo näin alussa?! Kellään kokemusta ?!
Syöminen on onneksi hieman tasoittunut, enää ei tarvi olla koko ajan mättämässä jotain. Mutta jotenkin pää pyörällä tästä valtavasta vatsasta.. Hirvittää oikein että minkälainen siitä vielä tulee!
Mie tilasin jo mulle ja miehelle hammaslääkärin, päästiin peruutusajalla jo nyt torstaina!

Kiira & 9+2
 

Yhteistyössä