SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille!

Toisaalta ihana kuulla, että on taa smonella hyviäkin uutisia ja heille kovasti onnitteluja =)

Minäkään en ole ainakaan näillä näkymin menossa varhaisultraan. Perjantaina on neuvola aika ja jos se klykkää minulle ekan ultran jonnekkin maaliskuulle niin sitten päätös horjuu, mutta periaatteessa niin lyhyt aika,e ttä koitan malttaa oottaa. Olen kyllä antanut itselleni luvan mennä sinne jos tulee todella kova hinku. Suurimman osan ajasta on kyllä aika varma olo, että kaikki menee niinkuin pitääkin.

Hyviä vointeja kaikille

Felessa ja kääpiö rv 7+3

 
Ihania ultrakuilumia :) Onnea :flower:

Täällä väsymystä ja armotonta päänsärkyä... Ummetus jatkuu kahta kauheempana.
Huomenna alotan laksatiivikuurin, kun sain apteeksita varmistettua, että toi Laxamucil tuolla kaapissa on vauvalle ok.

Huomenna loppuu käryttely!!! :whistle:
Päätin vakaasti, että ei ainuttakaan enään.
Tähän ehkä pisti vähän tempoa se, että testailin r-testi liuskat pois mitä oli jääny, ja tänään sain yhtä vahvan viivan, kun kontrolliviiva. :heart:
Oon testannu joka toinen pv ja nyt tuli vahva viiva jo ennen, kun testi kastu kokonaan.
Oon kai hölmö, kun niitä teen, mutta en nyt viitsi käyttämättömnäkään pois heittää :LOL:

Toivotaan parasta, että en ole ihan hirviö ilman tupakkaa. :whistle:

Ens viikolla ei neuvolaa, ultria tai muutakaan :/
Taidan keskittyä koiriin ja urheiluun, jos sekin parantais oloa ilman tupakkaa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Pikainen tervehdys tänne välillä!:)
Sannimarja kyseli pahoinvoinnista. Täällä yksi, joka oksentaa, ja ei rajoitu edes pelkkään aamuun:(. Mulla oli sama esikoisen aikana ja ihan samalta näyttää nytkin. Mulla on vaan se ,et ei muuten juuri ruokahaluun ole vaikuttanut. Syön ku hevonen,mutta sitten jos pääsee nälkä niin kyllä tulee oksennuskin:(. Ja nyt tuo närästyskin näköjää tulee taas kuvioihin mukaan.
Mäkään en ole varhaisultraan menossa. Meinasin malttaa odotella sinne 12 viikolle. Ja torstaina onkin sitten eka neuvola:)
 
ihania ultrakuulumisia :heart:
itse en myöskään ole menossa varhaisultraan... viikon päästä eka neuvola :)

Etoo, mutta ei oksennusta toistaiseksi :wave:
Päänsärkyä tullut myös lisäksi aika lievästi onneksi, johtuu varmaan kahvinjuonnin lopettamisesta. Viimeksikin helpotti kun alkoi taas kahvi maistua.
 
Icefairy mulla on ainaki ollu paineen tunnetta.. tosin nyt se on vähentyny ja vihlomisetki on vähentyny jonku verran..
Tissit on kipeet ja tänään oon yökkäilly muutaman kerran mut en oksentanu...
Neuvolaan soittelin tänään hiivanhoito-ohjeista, mut neuvola-ajan varaan sit ku viikkoja on melkein 10... Ja toivottavasti silloin kuuluis jo sydänäänetki.. :heart:
 
hyväsetti Nii.. no kaise on normaalia. :) Ai sillo meinaat vasta mennä ekaan neuvolaan? Mä aattelin huomenna soittaa. Esikoisesta olin 8 viikolla ekassa neuvolassa.


Huh huh muute, en haluu lihota 20kiloa taas (sanoo joku joka mussuttaa juuri pizzaa :LOL: )
Painoo on vielä 5 kiloa jäljelläki tosta, eli sen verra enemmän ku aloin poikaa oottaa.
 
Ei tarvi toista kertaa enää bileisiin mennä, kun oli seuraavana aamuna niin kauhea olo, ihankuin ois hirveät lärvit vetänyt edellisenä iltana :LOL: Johtuiko sitten syömis/juomis/unirytmin muutoksesta vai siitä että sai koko ajan etsiä paikkaa, jossa ei ois joku jotakin sauhutellut (täällähän porukka polttaa ruohoa enemmän kuin röökiä ja ikävä kyllä useimmiten sisätiloissa kun se on laitonta..). no jotenkin selvittiin, eikä tainnut kuin yksi ihminen saada selville mun 'hieman oudohkon' käytöksen syyn :)

Hyviä uutisiakin kuuluu eli saan näillä näkymin ensi viikolla oleskeluluvan ja voin hakea pääsyä terveyspalvelujen piiriin :D Aion kuitenkin odotella vielä muutaman viikon ennen mihinkään neuvolaan tms. hakeutumista, viikkoja kun on vasta 6+. Rohkaisin kuitenkin mieleni tänään ja kävin kokeilemassa mammahousuja, farkkujen napit ja vetskat kun ei mee enää kiinni tän ilmapallon kanssa (jos vaikka saisi miehen suostuteltua ostamaan pökät nimpparilahjaksi). Lisäksi ostin pikkumyssyn ja nallen, jotka on kirjotuspöydällä tuomassa hyviä ajatuksia aina silloin kun epätoivo meinaa iskeä :) Olo on tänään taas yllättävän positiivinen, mitä nyt päänsärky taas liikkeellä (haluais mennä menninkäisen luolaan 7kk kun sinne ei paista aurinko..)
:/
 
Icefairy Mulla kans tota painontunnetta nyt jo kolmatta päivää putkeen..Tuntuu, et ois kauheen iso maha jo ja toisaalta tuntuu, et rakko halkee..vähän hassu fiilis mut ei kuitenkaan kipuja tai kouristuksia. Mut painontunne on jatkuvaa, monta tuntia putkeen. Yöllä ja heti herätessä sitä ei ole, mutta kun liikkeelle lähtee niin se alkaa.
 
Hei, lyhykäiset ultrakuulumiset: viikkoja on mulla vielä niin vähän, että se mitä näkyi, oli musta aukko, ruskuaispussukka ja harmaan aihiot, mistä kaveri lähtee kehittymään :) Mutta oikeassa paikassa ollaan (sai kohdunulkoisesta pelon pois suljettua) ja lääkärin mukaan ei ole mitään syytä ajatella, että kaikki ei sujuisi hienosti :heart: Käski nauttimaan tästä ajasta, ihana lääkäri :flower:

Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin uutiset tänään. Ihan liikuttavaa oli :heart: Kummankin puolella tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Vein mummille ja vaarille pienet sukat, sängynpäätyyn ripustivat =)

Icefairy mulla oli ensimmäisenä oireena tuo painontunne alavatsassa. Vieläkin jonkin verran, mutta alussa oli voimakkaampi tunne.

Onnea kaikille ultrassa kävijöille ihanista uutisista :flower:

Hyviä vointeja ja kauniita unia kaikille! Olipa jännittävä päivä :heart:

Raitahippo ja Rusina 5+4
 
Täällä alkoi eilen töistä lähtiessä pieni verinen vuoto. Päivystyksestä laittoivat lähetteen keskussairaalaan. Toistaiseksi kaikki hyvin, syke löytyi ja vuoto oli vähäistä. Ainoastaan vessassa käydessä paperiin jäi verta, mutta ravasin siellä toki yhtenään. Lääkäri oli hyvin toiveikas kun sikiön sydän kuitenkin löi ja sanoi vuotojen olevan melko yleisiä alkuraskaudessa. Erikoista tässä oli se, että kuukautisista laskiessa eilen piti olla 8+4, mutta ultran mukaan 6+0. Lääkärikin ihmetteli, kuitenkin ovulaation tarkka ajankohta oli tiedossa, kun yksityisellä ja juuri ovulaation jälkeen ultrattiin. Ja olihan mulla testitkin käytössä. Sen tiesin, että 8+4 tulee muuttumaan taaksepäin, koska mullahan oli ongelmana liian myähäinen ovulaatio ja siksi söin teroluteja, mutta silti yli parin viikon heitto on aika paljon. Tein kuitenkin ensimmäisen positiivisen testin jouluaattona! No, sillä ei nyt ole mitään merkitystä, vaan sillä että pienellä on kaikki hyvin ja pysyisi loppuun asti mukana. Tässä seuraillaan ja toivon ettei vaan vuoto enää ala... Kaikkeahan voi vielä sattua... :'(
 
Toivotaan Vivianna että kaikki menee hyvin! Uskoisin kyllä niin, varsinkin kun ne sydämenlyönnitkin näkyi. Mä pidän sulle peukkuja! :heart:

Mä olin jo tulossa valittamaan, että mulla ei ole enää MITÄÄN oireita, kunnes luin muutamien ultraus-uutiset, niin johan alkoi itkettämään ilosta :hug:

Huomenna mulla eka neuvola ja to se varhaissultra... vähän ahistaa, kun ei ole enää mitään tunnetta että olisin raskaana. Mahakivut lakanneet jne. Ihan kuin olisin ns. normaalitilassa :/ Se ois niin surullinen tilanne, että siellä ei olisi ketään :'( Tai et ois kuollu..

Äääh.. taas mä sorruin sanomaan sen! Vaikka yritän ihan oikeesti koko ajan pitää pään pystyssä ja mä jo puhunkin meidän tulevasta perheestä jne. mietin kaikkii hankintoja jne. Tulee niin hyvä mieli siitä :heart:

Must tuntuu, että nää kaks viimestä viikkoa on menny aivan USKOMATTOMAN hitaasti! Must tuntuu, että oon plussannu joku kk sitte.. ja oikeesti siit on 2vkoa :LOL: aika vähän pysähtynyt sen jälkeen...

Jees.. mut taidan alkaa kauhoo tota puuroa suuhuni ja lähtee sen jälkeen tallustelemaan kouluun päin. Pitkä päivä edessä.. koulusta töihin suoraan..

Palaamisiin!! Hauskaa päivää kaikille!! :heart:
 
Vivianna-08 Voimia sinne! Kyllä varmasti hyvin menee! :)

Täällä esikoisella vissii viimesii hampaita tulossa, otin vieree ja aina kun lopetti silittämisen itku tuli ja sormia suuhu tunki. :( Voi pientä. Valvottiin 3-6.30. Nukahti sit maido kanssa omaan sänkyyn. Ja tattadaaa, mua närästi yöllä, pojan odotuksesta alko joskus ihan lopussa vasta. :


Paljon ne yksityisen ultrat maksaa? Jotain 100e luokkaa korvauksen jälkeen? Aateltiin miehe kanssa jos sittenki mentäis, ku mä oon vähä hermona...
 
Vivianna-08 Eiköhän kaikki mee hyvin, kun lääkärikin oli luottavainen :hug:

Icefairy Niin kun soitin neuvolaan, se sanoi et ensimmäinen käynti on sillon ku viikkoja on n. 10... Olin mäki ekasta jo viikolla 7+jotain, ja toisesta 9+1..

Yöllä oksensin, ja nyt on tosi heikko olo.... Joko vatsatautia tai sit se alko nyt..... :$ Pojista en kyllä muistaakseni ikinä oksentanu yöllä...
Vaikka hyvä niin... sitä on jotenki luottavaisempi olo, et kaikki on hyvin ku oksentaa..
 
Vivianna-08 :hug: Onneksi kuitenkin ultrassa kaikki hyvin.

Ihana lukea muidenkin mukavia ultrakuulumisia :)

En varmaan herää ollenkaan tälle päivällä. Sain kyllä yöllä nukuttua, mutta aamulla väsytti niin paljon. Olo on muutenkin tosi hutera. Aamukahvikin vaihtui teeksi. En saanut aikaiseksi lähteä tyttöjen kanssa ulos :/ . No ruuan jälkeen sitten.
Nyt paistaan silakkapihvejä :)
-Poni 6+6
 
Täällä ollaan herkällä päällä, itken sekä ilosta että surusta kun luen teidän viestejä :heart:

Voimia Vivianna-08:lle, pidetään peukkuja että kaikki olisi hyvin :hug:

Sannimarja, täällä etoo suurimmaksi ajaksi, mutta välillä on menty oksennuksen asti. Ja jääkapille mentäessä kanssa pidättelen hengitystä, kuten joku jo mainitstikin.

Mäkin on jotenkin niin onnessaan tästä raskaudesta, että kirjoittelen raskauspäiväkirjaa, mittailen painoa, tuijottelen itseäni peilistä. Meinasin myös ottaa mahasta kuvia. Taidan ottaakin tänään ensimmäisen. ;)

Joku puhui painontunnosta mahasta, niin täälläkin on ollut oireena sitä. Välillä on tosi tukala olo ja tuntuu jopa ahdistavalta tuo painontunne. Onneks se ei koko aikaa vaivaa mutta päivittäin kuitenkin.

Tähdenlento 1, rv 8+6
 
Moikka!

Tänne on nyt rantautunut pahoinvointi! Jos on liian kauan aikaa syömättä, tulee huono olo. Mutta jos syö, niin senkin jälkeen tulee huono olo. Tosi ikävää tämmönen ällötys. Tuntuu että oksettaa, muttei kuitenkaan oksennus tule. Ekasta ei kyllä tälläistä ällötystä ollut!

Sannimarja Mäkin otin esikoisen aikaan masukuvia. Eka kuva otettiin muistaakseni rv 5 ja siitä eteenpäin 3-4 viikon välein. Tosi ihanat muistot niistä jää. Ja toi raskauspäiväkirja on kans tosi ihana ajatus. Mua harmitti ihan mielettömästi, kun esikoisen aikaan en sellaista tajunnut kirjoitella. Pitäisköhän nyt tästä tokasta sellaista alkaa pitää...

Vivianna-08 Hyvä, että ultrassa kaikki hyvin. Hassu juttu, että nuo viikot muuttui noinkin radikaalisti. Varmasti sitten nt-ultrassa selviää tarkemmin.

Icefairy Toivottavasti teillä yöt paranee pikaisesti. Toi hampaiden teko on kyllä ikävää puuhaa! Minkäs ikäinen teidän lapsi on? Oot kyllä jossain vaiheessa saattanut mainita mutten kyllä yhtään muista. Ja ne ultrat maksaa about sen 100?.

Muistin eilen soittaa sen neuvola-ajan. Neuvolatäti onnitteli heti puhelun alussa toisesta raskaudesta. Eli muistaa mut ekasta raskaudesta vielä! Toisaalta vielä vuosi sitten kävin ison mahani kanssa neuvolassa. Eka aika on nyt sitten kahden viikon päästä.

Aplo ja pikkuinen 5+6
 
Vivianna-08 mulla oli esikoisesta viikolle 23 saakka ultran mukaan viikot n. kaksi viikkoa jäljessä. Tai sen jälkeen ei enää sellaista kokopituus ultraa ollutkaan, mutta poika syntyi 39+5 ja painoa oli 3550 g, joten ihan "standardikokoinen" oli syntyessää, vaikka viikot laahas perässä. Hyvä ystäväni on nyt raskaana, hänellä LA toukokuussa ja sama juttu, ultran mukaan viikot reilu kaksi viikkoa jäljessä kuukautisista. Mulle lääkäri vain sanoi, että kukin kasvaa ja kehittyy omaa tahtiaa, pääasia, että kasvaa. Multa ei alkuun löydetty rakenneultrassa kuin kaksi napasuonta ja lääkäri epäili sen vuoksi viikkojen olevan jäljessä (kaksi suonisuus voi aiheutttaa pienikokoisuutta), mutta sitten uusinta rakenneultrassa löytyi kaikki kolme suonta, jolloin lääkäri totesi vain sikiön kasvavan omaa käyräänsä. Myös ystävälleni oli pari viikkoa sitten sanottu, että ihan normaalia, ei syytä huoleen.

Nyt olis eka neuvola takana :) Täyteltiin ns. paperityöt, otettiin verikokeet, pissanäyte, verenpaine, varailtiin lääkäriaikoja ym. Viikkoja nyt 9+0 ja LA 31.8.2010. Mulla on aina aika alhainen hemoglobiini ja nytkin oli vain 120, joten suositteli aloittamaan raskaus multi-tabsit tai multivitat saman tien.

Lauren-78, 9+0
 
Täällä ilmoittautuu mukaan ensimmäistään odotteleva, jos pinoon vielä mukaan mahtuu.
On niin jännää ollut tämä alkuodotus, että ei meinaa millään edes malttaa uskoa raskautta todelliseksi. Meillä yritystä takana n. 1,5 vuotta, epäsäännöllisen kierron riivaamana. Tämä nyt sitten ensimmäinen odotettu plussa =)
Laskettu aika laskurien mukaan 19.9, mutta saa nähdä, mitään hajua ei ole, koska raskaus mahdollisesti alkanut.

Kiva nähdä, että täällä on näin paljon muitakin syyskuisia!

Katrin83
 
Eka neuvola takana. Ollaan muutettu tässä viime raskauden alun jälkeen niin en päässy nyt samaan neuvolaan kun sillon. Harmittaa kyllä vähän kun ois ollu tuttu täti ja sille soitinki ku varasin ja kysyin että oisko mahollista sille päästä. Valitteli kovasti että on niin täyttä. No eipä se nyt niin justiin ole. Mut onhan se ku pitää kaikki selittää uudelleen uudelle tädille, eikä tiedä mun historioita yhtään. Sen edellisen th:n kanssa tultiin tosi hyvin juttuun. No kylläpä se tästä kun tulee käyntejä ja vähän tutummaksi. Tuo eka kertahan onki vaan papereiden täyttöä ja aikojen varailua. Mulla ultra on ens kuun puolivälissä. Sano että laitetaan samaan nt ja lasketun ajan tarkistus. Kun mulla ehti ne yhet menkat vaan olla synnytyksen jälkeen niin ei voi tietää kierron pituutta. Että sellasta. Sittenpähän se selviää varmaks missä vaiheessa mennään. Kutinaan neuvolatäti sano että on tosi yleistä, että raskaus saattaa tehä osansa ja pakkanen ja kuiva ilma pahentaa. Puhe oli myös synnytyspelosta. En nyt ole varma hakeudunko ees pelkopolille, mutta ajattelin kysästä jo valmiiksi. Esikoisen synnytys kun jäi vähän selvittämättä ja itse olen kotona koittanu sitä käsitellä. Mut sitäpä ehtii miettiä vielä :)

En nyt jouda kirjotella enempää kun tuo poju tuossa harjottelee niin kovasti kävelyä että on vähällä muksahella jatkuvasti. Menen siis seuraamaan harjotuksia! :) Ei muuta kun rauhallisia mieliä kaikille ja koitetaan nauttia hetkestä, eikä aina pelätä pahinta :)

Lynien & nana 8+2
 
Tervetuloa Katrin! :flower: ja onnittelut plussasta! Meilläkin kesti esikoisen teko 1,5v!

Tänään on ollut harvinaisen hyvä päivä, energinen sellainen. Aamulla ei etonut eikä nyt pahemmin väsytä. Sain imuroituakin :whistle:

Nyt syömään! :wave:
 
Vivianna-08, onneksi lääkärin mielestä kuitenkin kaikki on hyvin. Eilen juuri luin neuvolasta saadusta vihkosesta, että joka neljännellä raskaanaolevalla on alkuraskaudessa vähäistä vuotoa, ja silti kaikki on kunnossa. Jos veri muuttuu kirkkaaksi ja on runsasta, niin sit vasta pitäis huolestua.

Painontunteesta alavatsalla. Edellämainitusta vihkosesta luin myös, että verisuonten kasvu + vilkastunut verenkierto aiheuttaa monelle painontunnetta. Siis no hätä, on hyvin tyypillinen raskausoire. Itselläkin muutamana päivänä viime viikolla sellaista oli.

Katrin83, tervetuloa mukaan! :wave: Toki tänne pinoon mukaan mahtuu =) Onnittelut plussasta. Itsekin odotan esikoista, ja mulla myöskään ei ole hajua siitä, millioin tämä raskaus on saanut alkunsa. Ensi viikon maanantaina se selviää ekassa ultrassa.

Raskauspäiväkirjasta, itsekin aijon alkaa sellaista kirjoittelemaan, kunhan nyt eka siellä ultrassa käydään. Ajattelin tehdä siitä sellaisen, että joskus vielä annan sen lapselleni. Esim. kun hän muuttaa kotoa pois tai täyttää 18-v. (Voi jestas, tuntuupa hullulta ajatella niin pitkälle tulevaisuuteen...) Ja masukuvia ajattelin myös ottaa. Olisi varmaan hyvä ottaa jo nyt tavallaa vertailukohteeksi (tosin mulla taitaa vähän näkyä jo nytten), mut jotenki ei kehtaa alkaa kuvailemaan ennen sitä ultraa. Mun mies ei tykkää, kun vastailen kaikkiin sen kysymyksiin aina että "katotaan sitte ultran jälkeen", mut tuntuu vain vaikealta ajatella toistaiseksi yhtään pitemmälle.

Typeryyttäni täällä eilen valittelin oireettomuuttani. Yöllä oli vähän sellainen olo, että sitä saa mitä tilaa. Vatsaa juili ihan kiitettävästi ja oksetti niin vietävästi että. Tänään päivällä ollut taas aika oireetonta, mut nyt en kyllä ala siitä valittamaan :D Monet on muuten puhunut täällä repäisykivuista ja vihlovista kivuista kohdun seutuvilla. Mutta kuinka monella on sellaista tasaisempaa, vähän niinku menkkamaista jomotusta? Itselläni siis nimenomaan tuota jomotusta.

Joku halusi tilastoa siitä, keitä "vain" etoo, ja ketkä oksentaa. Mua on toistaiseksi vain etonut. Eikä siis nykyään enää niin paljon sitäkään. Tietyt hajut saattaa alkaa ihan erityisesti ällöttämään.
 

Yhteistyössä