SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

vaahteranlehti, iso :hug: ja voimia jaksamiseen! Plamsu75 ja jyvänen, teille toivon vielä parasta, eli että elämää siellä kohdussa olisi kuitenkin. Voima :hug: teillekin!

Omaa napaa. Mulla oli aivan kauhea olo aamulla. Tuntui, että pyörryn siihen makuultani aina ku vähänki liikuin. Mies sitten toi mulle mehulasin vuoteeseen, ja sen voimin pääsin ylös. Toivottavasti ei vastaisuudessa enää tällaisia aamuja... Tästä päivästä tulee kyllä muutenkin aika stressaava. Mies kun suostutteli minut eilen myöntymään siihen, että kerrotaan raskaudesta jo nyt kummankin perheille. Itse olisin halunnut odottaa ultraa. Ja ärsytti tosi paljon eilen, ku mies jo soitti siskolleen, eikä yhtään maininnu siitä, kuinka epävarmaa kaikki vielä on! :( Sentään uutisen vastaanotto oli ihan positiivinen.

Mut tapahtui eilen jotain hyvääkin. Me kun päätettiin mennä naimisiin tänä keväänä :heart: Jotkut varmaan aattelee, et mennään "vain" vauvantakia, ja toki tuo iso osa päätöstä olikin, mut vaikka nyt tulis km tai tää paljastuis tuulimunaksi, niin päätettiin nyt kuitenki jo mennä. Ei mitään suureleistä juhlaa, kirkossa aijotaan mennä, mut lyhyllä kaavalla ja vaan kahden todistajan läsnäollessa. Pidetään ne suuremmat juhlat vaikka sitten ku alunperin oli tarkoituskin, eli vasta kahden vuoden päästä.

Icefairy, kiva kun päästi joukkoon mukaan! Onnea :flower:
 
Jyvänen, tsemppiä ja voimahaleja!! :hug: Toivotaan, että pian olet täällä forumissa taas kirjottelemassa.

Estelle
Mä opiskelen restonomiksi! Vielä on paljon jäljellä, mutta ei haittaa :) kyl mä kerkeen ;) Niitä työvuosia on NIIIIIN paljon edessä, että ei haittaa vaikka vähän viivästyy tuo valmistuminen :)

Ensimmäinen yö pitkään aikaan, ettei sattunut mahaan tai en ainakaan heränny siihen! Ihana tunne.. Eilen kyllä vatsassa pisteli pitkin päivää. Toiv. kaikki on kunnossa :)
Jos viimesistä oikeista menkoista lasken, niin tänään alkoi 9.viikko :heart: Mutta ens to varhaisultrassa selviää totuus! :) En jaksa oooooottaaaaaa :D Rukoilen, kaiken olevan kunnossa! :heart: Eilen kerroin mun ystävälle (olisi ollut esimieheni myös ensi kesänä), että olen raskaana, ja päätimme, että odotetaan nyt vielä torstaihin asti ja katsotaan voinko ottaa paikan vastaan! Toivottavasti en :LOL:
Mulle tulee vau.fi uutiskirje, ja siinä tuli tänään mitä 9.viikko tuo tullessaan. Huimausta ja vatsan pistelyä! Niitä mulla just on olluki! Huojentavaa ;)ikka se pikkuhuoli onkin taustalla, mutta se johtuu vaan epätietosuudesta.. sitten kun sen pikkusen näkee, voi uskoa, että kaikki on hyvin :)

Joo, mutta nyt alan tekee koulujuttuja ja sitten äitin luo käymään :) Toistaseks pidän vielä salassa tätä uutista.. varhaisultran jälkeen sitten =)
 
:hug: jyväselle ja vaahteranlehdelle.

Olisiko teistä hyvä idea, että listassa olisi myös mukana ne, jotka ovat menettäneet pienokaisensa. Laitoin tuonne listan loppuun "syyskuisten muistoissa". Jos se tuntuu pahalta, se voidaan poistaa, muissakin ketjuissa tuollainen näytti olevan ja tuntuisi vähän pahalta vain deletoida jonkun nimi pois.... :(
 
Jyvänen ja vaahteranlehti, olen todella pahoillani :'( :hug:

Omaa napaa - nyt rv 6+6 ja mulla on ollu viime päivinä vähän ihmeellinen olo. Rinnat ei ole enää niin arat, eikä pahoinvointiakaan ole enää aamuisin samalla tavalla kuin alkuviikosta, ja tilalle on tullu flunssaoireet (aivastuttaa, nuha ja järkyttävä väsymys, hengästyn jo syömisestäkin). Vähän pelottaa että onko tuolla masussa kaikki kunnossa, kun raskausoireet on lähes hävinny kokonaan... Vuotoa ei ole kyllä ollut, mahasta välillä nippailee. No, huomenna sen näkee sit ultrassa mikä on tilanne. Pelottaa vietävästi että onkin tuulimunaraskaus :( Jotenkin peruspessimistinä sitä ajattelee, että kun ei tää tähänkään asti ole ollut helppoa niin ei varmaan jatkokaan ole mitään ruusuilla tanssimista. :headwall: Voisitteko vähän yrittää luoda muhun uskoa ja toivoa, että kaikki on kuitenkin hyvin?
 
Ennietä on alkanut ahdistaa koko raskaus, johtuen tästä äärettömän kamalasta pahoinvoinnista, mikä kestää ympäri vuorokauden :( Ei ole merkitystä yritänkö syödä vai en ihan yhtä kamala olo on koko ajan, oksennus on koko ajan hyvin lähellä, varsinkin jos koitan syödä jotain.:(

Kovat öiset vatsakivut ovat onneksi toistaseksi jääneet, tilalle on tullut vain sellaisia pieniä kipuja. Paino tippunut kuukaudessa jo lähes neljä kiloa. Voimat on aika vähissä, kun ei pysty syömään. Toistaiseksi vettä olen kyllä pystynyt vielä juomaan. Saa nähdä pitääkö ensi viikolla hakea sairaslomaa, kun ei tämän olon kanssa oikein töissäkään ehkä pysty olemaan. :|

ennie ja myrmeli 6+4
 
Raskauden kesto (hedelmöityksestä) Selviytymismahdollisuus loppuraskauteen Riski kuolla kohtuun kyseisenä aikana
0-6 pv 25% 56%
7-13 pv 55% 25%
14-20 pv 73% 8%
3-5 rvk 80% 8%
6-9 rvk 96% 7%
10-13 rvk 92%* 4%
14-17 rvk 96% 1%

: Luvut ovat suoraan oppikirjasta. Selviytymistä koskevaa lukua tulkitaan siten, että esim. jos pääsee rakennekaikututkimukseen (n. 18-21 rvk) asti ongelmitta, niin tuolloin enään. 2% raskauksista menee kesken. 3-5 rvk:n keskenmenoista suurin osa tapahtuu ennen 5. rvk:a)

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Endotar: Auttaako tieto, että km mahdollisuus sun kohdalla tällä hetkellä n. 7% ja selviytymisprosentti 96!!!
 
Kiitos Lara , helpotti heti, vähän ainakin =)
Onkohan kuinka normaalia että raskausoireet yhtäkkiä häviääkin, mutta itse raskaus jatkuu ihan normaalisti (ja oireet palaa mahd. myöhemmin)?
Ennie, en kadehdi sun ympärivuorokautista pahoinvointia, mutta toivoisin mielenrauhani vuoksi et mullakin olis edes vähän paha olo... Kokeile ihmeessä pahoinvointirannekkeita, ainakin mulla auttoi ja olen muiltakin kuullut hyviä kokemuksia! Apteekista saa myös sellasia lisäravinnejuomia, joista saa tiiviissä muodossa vitamiinit, protskut ym. tärkeät ravinteet. Kannattaa harkita jos et saa mitään syötyä, masuasukki kuitenkin tarvii ravintoa.
 
Juu on tässä tullut harkittua, tuota pahoinvointiranneketta, että josko se auttaisi. Samalla on tullut tosiaan mieleen tuo vitamiiniasia, että jotain lisää tässä varmaan tarvitsi. Josko sitä huomenna pystyisi työmatkalla käymään apteekissa.

Voisin mieluustia antaa osan tästä pahoinvoinnista jollekin sitä kaipaavalle.. ;)
 
päpsy79 Oi, kiitos kiitos!! :)

Tää on kyllä ihan erilaista kun esikoisesta. Sillo ei ajatellu mitää. Nyt jotenki ahistaa et kaikki ei meniskää hyvi, tulis keskemeno, kohdun ulkonen yms. Ultraan me ei yksityiselle mennä, että sinne 11 viikkoo ainaki pitää odottaa, esikoisesta olin 11+3. Ja koska oli siä niskaturvotusta sillo ni seki ahistaa ja voi ää. Huh tätä turvotusta muuten, ja sitte että olis nälkä, mut silti ruoka maistu millekkää. :/ Pojasta ei muute ollu pahoinvointia paljoakaan, saas nähä mites nyt käy sitte. :D

ennie Kannattaa juu kokeilla niitä rannekkeita, olen kuullut vain hyvää niistä, että ovat auttaneet!
 
Hyvää Sunnuntaipäivää!

En halua olla pessimisti, mutta järkeni sanoo, että noissa tekayn prosenteissa on jotain vinksallaan. En ole mistään muualta kuullut, että rv 6-9 selviytymisprosentti olisi suurempi kuin rv 10-13! Muutenkin, jos rv 6-9 kohtuunkuolemisriski on sen 7% niin silloin selviytymisprosentti voi olla maksimissaankin 93%. Onko kukaan muu huomannut samaa? Luulen, että todellinen prosentti noille viikoille on n.91% jos jätetään n.2% marginaali muille vaihtoehdoille, kuten muillakin rv:lla listan mukaan.


Noilla prosenteilla ei ole kylläkään mitään merkitystä oman raskauden kanssa. Joko menee kesken tai sitten jatkuu ja sille ei mitään voi! Mutta toki se helpottaa mieltä kun tietää milloin todennäköisyys raskauden jatkumiseen kasvaa! Olen aina kuullut, että noin rv12-13 keskenmenon riski pienenee, mutta että kasvaisi muka rv 10-13...

Lätäkkö joo, kyllä sitä kerkee töitä tehdä ihan riittämiin. Ei kannata todellakaan odotella lapsiasian kanssa, meilläkin meni yli pari v. yrittäessä ja tilanne ois ollu vielä ikävämpi jos ikää ois ollu enempi...

ON: huomenna ar-ultra, jännittää todella. En tiedä saako pissata vai pitääkö pidättää kun ei tullut mieleenkään kysyä aikaa varatessa. Mulla ei noita yökötyksiä ole ollut, eikä mitään kipuja, että pääsen tosi helpolla, mutta samalla sitä miettii, että onko vauva varmasti matkassa ja kehittyy siellä. Huomenna sen sitten tietää, gulp!

Estelle rv 7+1
 
...noi on aika vanhoja lukuja. Mutta eipä ole vastaavia taulukoita muualla?
Tämmösen kyllä löysin:

"Jos ultrassa on kaikki hyvin niinkin varhain kuin 6. raskausviikolla, keskenmenon riski sen jälkeen on vain kaksi prosenttia...."

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Keskenmeno/Keskenmenon-riski-ei-sittenkaan-kovin-korkea/


ja toinen...
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article124049.ece
 
jyväselle hirmuiset pahoittelut! :hug: Ja paljon onnea tulevaan, toivottavasti palaat pian takaisin odottaviin. :flower:

Noista riskeistä ja todennäköisyyksistä: Muistelisin jostain lukeneeni, että mikäli sydämen syke on löytynyt, riski keskenmenoon pienenee huomattavasti (sulkee siis pois tuulimunan ja kohdunulkoisen mahdollisuudet).
 
Apua...kirjoitin kaiken lausetta vaille valmiiksi ja koko hoito katosi avaruuteen |O :kieh:

Voimia Jyvänen :hug:

Onnea Shuri ihanista päätöksistä :heart: Meillä myös miehen kanssa samansuuntaisia ajatuksia. Olimme menossa naimisiin muutenkin lähitulevaisuudessa, ja kun tämä ihana tiitiäinen nyt odotuksen jäkeen imoitti tulostaan, mietittiin että miksipä ei mentäisi jo nyt :) Tarkempaa ajanakohtaa vielä mietitään ja sitä onko kirkko mukana kuvioissa vai ei. Meillä myös tarkoitus pitää nyt minihäät ja juhlat sitten myöhemmin. No, katsellaan miten ajankohdat asettuvat - minulla vielä tässä muuttokin edessä maaliskuussa =) Että puuhaa riittää :p

Tervetuloa uusille :flower: Ja kaikille iloista ja rauhaisaa sunnuntaita.

Huomenna tsekkiultra. Jännittää, mutta ihana saada varmuus asioihin. Jostain syystä täällä myös pelko tuulimunasta, kuten useammalla ketjussa tuntuu olevan. Kai se on vaan niin, että kun jotain oikein kovasti toivoo, niin mukana on myös aina menetyksen pelko. Toivon niin, että siellä ollaan.

Raitahippo ja Rusina 5+3
 
Osanottoni vaahteranlehdelle, jyväselle ja muillekin!

Kiva, että on tullut mukaan uusiakin!

Täällä tilanne rauhoittunut tai oma mieli ainakin. Sitä ihan pikkiriikkistä vuotoa oli siis torstaina ja hiukan perjantaina ja nyt ei mitään. Päätin, että jos sitä ei enää tulekaan, niin rauhassa odottelen ensi viikon neuvolaan ja puhun siellä sitten. Jos tulee, teen uuden toimintasuunnitelman. Nyt on tärkeintä pysyä itse rauhallisena enkä aio pelätä sitä, mitä en voi tietää eli nyt uskon siihen, että raskaana olen ja vauvakin oikeassa paikassa ja sitten surraan, jos näin ei ole. Onhan se kyllä niin, kuten Raitahippo totesi eli kun jotain oikein kovasti toivoo niin mukana on myös menettämisen pelko mutta nyt on vaan pakko uskoa siihen, että kaikki on hyvin.

Hyviä vointeja teille kaikille!
 
Tervetuloa uusille :wave:


Lara- Veikkaisin et toi sun mahakipuilus johtuis juurikin tosta ummetuksesta..

Oma olo alkaa oleen jokseenkin tukala jo, maha on niiiin kipee. Kaikenlaisia kouristuksia ja kramppeja ja ainoastaan ummetuksesta johtuen, mikään ei tunnu auttavan. Toivottavasti alkaa edes helpottamaan.

Ja minä myöskin tästä oireettomuudesta valittanut..ilmeisesti toi ummetus korvaa sit kaikki muut puuttuvat oireet..Ja sit tää pinnan kireys..hermot menee käsittämättömän pienistä asioista ja käsittämättömän nopeesti ja USEIN!!! :( Olo on samanlainen ku sillon ku pillereitä söi ja niistä tuli kauheita sivuoireita..onneks mies osaa ymmärtää ja antaa mun kiukutella rauhassa =)
 
Jyvänen :hug: voimahali!

Toivotan teille ihania hetkiä raskauden ja masuasukin kanssa.
Valitettavasti täälläkin poistutaan nyt vähin äänin sivummalle, raju vuoto alkoi kera kovien vatsakipujen, ei ollut vielä aika meiidän pienokaisen saapua tähän maailmaan.

T.Plamsu75, 5+6
 
Mullakin on IHAN samat pelot ku teillä muilla! Pelkään sitä, että siellä ei olekaan mitään vauvan alkua, vaan joku tyhmä tuulimuna :| Inhottavaa et pelottaa, mutta kun ei voi tietää mitenkään! Ärsyttävää, et tuulimunassa ja rypäleraskauksissa jne on tavallisia raskausoireita! Ei pysty mitenkään ennakoimaan ite..
Ja menettämisen pelko on todella suuri!
On mun maha lievästi kipuillu tänään ja pissahätä on aika usein! Mutta mäkin kyl aika oireeton.. Ja sehän tuo oikein PONTTA tähän pelkoon. Se pieni rintakipuilukin on mennyt ohi :/ Hyvä vai huono?

Hei kaikki ultraukseen menevät Tulkaa heti kertomaan miten kävi, ja kertokaa myös oliko oireita vai enemmänkin oireettomuutta? Ihan vaan voi ite vertailla omia oloja jne. Mulla vielä muutaman päivän odotuspiina...
 
Plamsu75 ja jyvänen Voi kurjuus. :'( Voimia teille. :hug:

Kyllä nuo suru-uutiset saavat varpailleen, itsekkin täällä panikoin koko ajan. Tosin nyt oon yrittänyt kyllä ottaa vähän rauhallisemmin ja tsemppailla itseä että raskaana ollaan niin kauan kuin toisin todistetaan. :)

Itse tosiaan en ole tuohon varhaisultraan menossa, joten piinailua on se 5 viikkoa vielä. Lähinnä sen puoleenkin jätän tuon väliin, koska ei se ole mikään tae kuitenkaan raskauden jatkumisesta ja tuntuisi vaan vielä pahemmalta jos jotain kävisi, kun on jo vauvan nähnyt ja sydän on sykkinyt.

(.) Ihan kamala päivä ollut täällä. Tulin yövuorosta kotiin kuudelta, isompi neiti heräsi siihen ja meni tunti kunnes sain toisen nukkumaan. Sitten pitikin kymmeneltä jo hoitamaan lapsia, kun mies ja isommat lähtivät jääkiekkoturnaukseen. Kiva on pyörittää tätä kotia 3 tunnin yöunilla, varsinkin kun väsyttää jo valmiiksi muutenkin. :headwall:
Yritin sitten tuossa päivällä nukkua päikkäreitä niin eiköhän isompi neiti pissaa joka välissä lattialle (pottaharjoittelu menossa) ja herätä 10 minuutin välein jostain syystä. Tuli sellainen olo että haluan hävitä vaan jonnekin autiolle saarelle masua kasvattelemaan. :D

AngelEyes ja vaava 6+1 (meen nyt näillä neuvolan la viikoilla)
 
Ensinnäkin :hug: ja voimia raskaita hetkiä kokeneille :hug:

Täällä myös yksi joka joutunee sokerirasitukseen jälleen kummastakin oon käyny tosin vikaa arvoissa ei ole ollu.... mulla myös tuo kilpirauhasen vajaatoiminta jota sitten varmaan seurataan tiiviimmin raskausaikana....

mun nännit on kipeet siis kun ottaa rintsikat pois niin auts!!!! tosin ilolla otan vastaan oireet saa vähän mieli tyyneyttä siitä.... huomenna ajattelin varata ajan sinne varhaisultraan ...mun on pakko siellä käydä !!!

Shuri ja raitahippo ihania uutisia :flower:

Tsempit kaikille ultraan menijöille...

 
Voi olipas täällä surullisia uutisia. Paljon jaksuja :hug: ja toivottavasti pian palaatte tänne odotuspuolelle.

mairo :wave: Piti käydä oikein tarkastamassa elokuisten 2008 listaa ja meillähän on samana päivänä syntyneet lapsukaiset :heart: . Tervetuloa tänne ja Onnea :flower:

Muillekin uusille Tervetuloa ja ihanaa odotusaikaa :)

Täällä jatketaan edelleen pienillä oireilla. Siitä huolimatta olen melko luottavainen raskauden suhteen. Jos tulee jotain niin sitten tulee. Etukäteen en jaksa murehtia. Haluan olla iloinen jokaisesta päivästä. Tähän pyrin muutenkin elämässä.
Sellainen uusi raskausoire on ilmaantunut, että puuskutan ja puhkun. Mieskin jo tästä huomautti. Tunneillakin oli tosi työläs saada ääni kantamaan suuressa ratsastushallissa vaikkei normaalisti mitään ongelmaa. Olen myös tavattoman hajamielinen.
-Poni 6+4
 
Poni06 Kiva että täällä on tuttujakin!
Toivottavasti kaikki menee hyvin niin saadaan jatkaa tätä samoissa ketjuissa pyörimistä (elokuisten ketju on vain kovin hiljainen nykyisin)
Jos vaikka pyöräytettäis mukelot taas samana päivänä :D
Onnea vielä sinullekin :flower:


Voimahalit kaikille sitä tarvitseville! :hug:
 

Yhteistyössä