SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Pikainen moi pitkästäaikaa.
Minulla sitten oireita= oksetusta ja oksenusta teidänkin edestänne, tätä en kyllä toivoisi kenellekään. Tuntuu oikeasti kamalta lukea, että se voisi olla (kaikessa kieroudessaankin) ihanaa. Ymmärrän ajatuksen kyllä, mutta ei, ei, ei.... Vaan tämänhän tiesin, aiemmat 5 raskautta ovat menneet samalla kuolemaa hipovalla alulla ensimmäiset 16 viikkoa.
Vaan kun tästä selvitää, en enää marise!
 
Mä nyt taidan kanssa tänne liittyä kirjoittelemaan. Eli tänään tein testin, ja siihen pärähti vahva viiva.

Eli LA 22.9
Aplo.....toinen.....21v.....KOKS

Elikkäs tämä meidän esikoistyttö on nyt vajaa 10kk. Ikäeroksi tulisi siis 1½vuotta. Vähän kyllä mietityttää, että miten sitä tulee toimeen kahden pikkusen kanssa, mutta eiköhän se siitä.

Itsellä pieniä oireita ollut jo viikon verran. Nälkä on ihan koko ajan vaikka olisi justiinsa syönyt, palelu on ihan mahdotonta, pieni väsy myös vaivaa. Tänään aamulla oli sitten kuvottavaa oloa, pari kertaa olisi tehnyt mieli mennä oksentamaan, mutta ei onneksi tarvinnut. Lenkille meno helpotti kummasti pahaan oloon!

Aplo 4+0
 
Feenikslintunen: Heh, niin minäkin tavallaan kieroutuneesti toivoin niitä oireita tähän asti(jopa sitä pahoinvointiakin). Mutta nyt tänään se sitten näyttää kunnolla alkaneen. Todella lähellä oli jo etten oksentanut. Nyt sitten olen ihan samaa mieltä,että voi kun ei ois alkanutkaan. On tämä ihmismieli kyllä omituinen. On se kumma kun mikään ei kelpaa;).
Meillä on kanssa Aplo tulossa ikäeroksi tytön kanssa vuosi ja kolme kk. Ja ihan samaa sitä välillä miettii,että kuinkas sitte kahden vaippaikäisen kanssa mennäänkään.Mutta itse olen koittanut ajetella,että muutama vuosi luultavasti rankkaa, mutta kyllä se vielä palkitaan siinä vaiheessa kun ovat hitusen isompia:).Ja sithän ne lapset (ehkä;)) olis sit tehty ja pääsis joskus sinne työelämäänkin palailemaan...
Primrose ja toukka 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aplo:
Elikkäs tämä meidän esikoistyttö on nyt vajaa 10kk. Ikäeroksi tulisi siis 1½vuotta. Vähän kyllä mietityttää, että miten sitä tulee toimeen kahden pikkusen kanssa, mutta eiköhän se siitä.

Aplo 4+0
Tervetuloa ja onnea plussasta. :flower:

Itse olen ollut pari kertaa tuossa tilanteessa, meillä poikien ikäero on 1v 2 vkoa ja tyttöjen 1v 5 kk. Kyllä sitä aina jotenkin pärjäilee, vaikka eka vuosi on kyllä ollut melko rankkaa noiden kanssa. Nyt sitten tulee 4. ja 5. eroksi 1v ja 11 k, että sutinaa riittää. :D Itsellä vähän tuo epäilyttää että miten pärjäilee 3 pienen kanssa, mutta kaipa se siitä jotenkin suttaantuu.
 
Ilmoittaudun mukaan joukkoon! :D
LA 3.9...emulia... ensimmäinen/toinen...19v...NKL

Elikkäs taustoja hieman : 27.11.09 jouduin keskeyttämään raskauden rv 21+1 kromosomipoikkeavuuden vuoksi.( tästä syystä tuo ensimmäinen/toinen,toinen raskaus ja toinen synnytys) viikko sitten tein positiivisen raskaustestin,josta olen todella yllättynyt.. Nopeaa toimintaa :eek: Naistenklinikalta neuvottiin laskemaan LA tuosta keskeytys päivästä. Voi olla että oikeasti menee hieman myöhemmälle :)
Ensimmäinen neuvola minulla on jo 19 pv tätä kuuta ja parin viikon päästä mahdollisesti istukkabiopsia.. Olen niin hermoraunio tuon edellisen raskauden takia,että en jaksa odottaa rakenneultraan asti jossa sitten mahdolliset poikkeavuudet näkyisi(Niinkuin viimeksikin)
Täälläkin on suht oireetonta,varsinkin viime raskauteen verrattuna jossa laatta lensi päivittäin :x Tällä hetkellä ainoat oireet on vatsan nipistely sillointällöin,palelu,väsymys ja pieni pääsnsärky. Nyt vain odottelen ja katson miten jatkuu.. :wave:
 
Tervetuloa uudet ja onnitteluja plussista :flower:
Emulia tosi kamala kokemus sulla edellisessä raskaudessa :'( Tollanen pelko on ollut itsellä joka raskaudessa pienempänä tai suurempana,mut ei siitä paljoo puhuta.Aihekkin on niin arka..että jos omassa lapsessa ois "vikaa" :'( En todellakaan tiedä mitä tuolloin tekisin jos selviäis että jotain syytä huoleen on.Miten oot toipunut keskeytyksestä?Sehän on ollut ihan vasta.Toivotaan että uusi raskaus sujuu hyvin ja lapsi on kunnossa!! :heart:
Mulla on huomenna ultra.Ootan sitä kyllä kovasti,mutta jännittää myös kun on lukenut/kuullut ikäviäkin ultrareissuja.No toiveet terveestä elävästä vauvasta on katossa ja huomenna saan jännitykseni päätökseen.Toivottavasti onnellisesti =) Kyllähän tässä silti tulee uutta jännitettävääkin raskauden eri vaiheissa..kokemusta on.Ja oispa niitä vauuvoja yksi.Vaikuttaa tietty nyt tää älytön väsymys olo ja pahoinvointi siihen että tuntuu etten millään selviäis kaksosista näiden kolmen pienen lisäksi.Mutta oikeesti jos oottasin kaksosia niin toki oisin onnellinen mut silti pelottas miten selviää ylipäätään raskaudesta,synnytyksestä ja yksin vauvojen hoidosta.Oon muuten synnytys sairaalassa nähny kahteen kertaan kaksoset ja kummallakin kerralla pisti silmään että äiti ei hoitanut juuri ollenkaan vauvojaan vaan he olivat hoitajilla.No toisaalta ymmärrän et siellä kannattaa levätä kun vielä pystyy ja voihan äiteillä ollu super raskas synnytys tai vaik kipee leikkauksesta.Ite ei vaan millään oo raskinu antaa vauvaa hoitajille vaik yhesti ne ihan käski ku vauva ei antanu mun nukkuu.Sit huijasin et tuon sen kyllä jos se yhä heräilee,mut en tietenkään vieny ;) Sitten en ois osannu nukkuu ollenkaan.Mut äitejä,vauvoja ja tilanteita on erejä.Nyt tuntuu et jos vauva tosiaan vaan valvos ja oisin aivan poikki niin eiköhän sen uskaltas yheksi syöttöväliksi antaa :D
Huooh...illalla tää olo vaan pahenee,YÖK :x Aamusin meinaa tulla okennus mut iltasin tää olo on jotain karmivaa.Turvonneen ja ähkyn olonen maha eikä mee ohi syömällä eikä syömättä jättämisellä.Onneks päivisin joku tunti aina helpompaa.Nyt kai pitää raahautua syömään jos se enään auttaa ku yökkäyttää jo :'( On tää kyllä niin raskasta! Ja samalla taas niinku ennenkin niin huono omatunto ku ei väsyn ja pahoinvoinnin takia jaksa paljo mitään tehä lasten kans
rakkaudesta äiti ja aarre 7+1
 
Hei,
Minäkin ilmoittautuisin mukaan, itsellä ikää 34v. ja miehellä pian 30v. Olen pysytellyt palstoilta sivussa viime kesäkuun jälkeen, jolloin meilla tehtiin 3n iui-hoidon jälkeen ensimmäinen ivf-hoito, joka päättyi alkuraskauden varhaiseen keskenmenoon. Tuon jälkeen suunnittelimme toista ivf:ää syksyn alkuun, mutta päätimme sitten jättää asian sikseen ja pitää hetken aikaa taukoa. Yritystä meillä takana 01/06 lähtien. 10/09 pääsimme sitten kunnalliselle puolelle ivf-hoitojen suunnitteluun, ja niiden oli määrä alkaa tässä kuussa...Nyt olenkin aika lailla viiden vuoden yrittämisen jälkeen "luomusti" raskaana :heart:
Tosin vasta hyvin varovaisesti uskallan tästä iloita, mutta jossain haluaa kuitenkin tämän tunteen jakaa.


Tällä hetkellä mennään vasta alussa 4+3, ja laskettua aikaa näyttää tuonne 19.9.10
 
Mä olen myöskin edelleen vähillä oireilla, joka onkin ihan mukavaa jaksaa tätä rumbaa pyörittää.
Onnea kaikille uusille :flower:
emulia Sulla onkin ollut tosi rankka kokemus takana ja toivottavasti kaikki sujuu tällä kerralla hyvin. Saanko kysyä mikä kromosomi poikkeama oli?
Vammaisen/sairaan lapsen saamisen pelosta. Mä en osaa pelä asiaa koska mä tiedän mitä se on kun saa sen lapsen ,joka ei olekkaan niiden vauva arjen unelmien lapsi. Mikään tutkimus kun ei takaa tervettä lasta ja mitä vaan voi elämässä sattua. Sitten tietysti jos ultrassa mun kohdalla näkyy jotain niin sitten rupean pelkäämään ja suremaan.
Mulla on ensi viikolla alkuraskauden ultra :heart: Toivottavasti kaikki on tällä kertaa hyvin eikä käy niinkuin syksyllä, ettei elämää löydykkään. Mulla todennäköisesti aikaistuu laskettu aika kun on niin lyhyt kuukautis kierto. On joka kerralla heittänyt viikolla ultrassa mun laskettu aika =)
 
rakkaudesta äiti alun järkytyksen ja kaikkien niiden itkujen jälkeen(jotka yllättää yhä joissain tietyissä tilanteissa) olen toipunut ihan hyvin.. olen tietysti edelleen murtunut ja mietin usein että miksi niin piti käydä,mutta eikö kaikella ole tarkoituksensa? ainakin toivon niin!
Nyt tuntuu vaikealta suunnitella tulevaa ja kiintyä "Örkkiin" liikkaa.. ettei taas pettyisi. Toivon kaikille teille paljon tarrasukkia :)
Niin ja cinnamo meidän pikkuisella oli 18-trisomia eikä mahdollisuuksia elämiselle juuri annettu :(

emulia ja örkki rv 6+5
 
emulia :hug: ja todella paljon voimia sinulle odotukseen. Kaikesta tapahtuneesta huolimatta koita yrittää iloita uudesta raskaudesta..kaikella on tarkoituksensa :heart:

Mun piti iltasella laittaa odotus viestiä myös anopille, kun mun vanhemmat ja siskokin jo tietää. Tuntui niin epäreilulle häneltä uutista salata. Oli iloinen ja myös yllättynyt.

Kiva kun uusia taas mukaan tullut. Onnea ja tervetuloa :flower:
 
Heissan kaikki !!!!

Jokohan sitä uskaltautuisi tänne teidän seuraanne :wave:

Eli olen tuolla kolmatta lasta kaipaavat- pinossa kuumeillut kolmannesta kullanmurusta reilun vuoden ... 2008 marraskuussa jätin pillerit pois , kesänkynnyksellä 2009 riemastuimme jo plussasta mutta se päättyi keskenmenoon, syksyllä oli toinen keskenmeno. Nyt sitten maanantaina kp 30\ 27-33 tein aamupissasta ihan hetken mielijohteesta testin ja siihen ilmestyi plussa jo ennen kontrolliviivaa, iltapäivällä tein sitten vielä toisen testin joka myös näytti plussaa , tiistaina tein taas testin digitaalisen ja siihen tuli raskaana 1-2 pitipä tuhlata vielä samaan näytteeseen toinenkin testi joka myöskin + , eli kai tuolla sisällä jotakin tapahtuu vielä vaan ei uskalla iloita ja pelottaa että tämäkin päättyy ennenaikojaan !!!

Teitä syyskuisia olikin jo täällä paljon =)

Voisin nuo tiedot antaa listaan laitettavaksi: Laskettuaika laskurin mukaan olisi 20.9.2010

unikeiju..........kolmas...........28v.............Tays

Kaksi lasta meillä on ennestään molemmat jo kouluikäisiä täyttävät keväällä 8 ja 9 ,heillä ikäeroa päivälleen 11 kk ....
Toivotaan että pinomme kasvaa ja kaikilla pysyy pikkuinen matkassa loppuunasti :heart:
 
Huomenta kaikille! Lisäilin listaan taas.... Tervetuloa! Meitä syyskuulaisia alkaakin olemaan jo mukava mamma-porukka :flower: Joilla ei ole laskettua-aikaa ovat alhaalla, lisään sitten kun ilmoittelette sinne oikeaan riviin.
Ja voimahaleja kaikille km:n kokeneille :hug: Kovasti ei kannata miettiä mennyttä, vaan keskittyä tulevaan. Vaikka ei se helppoa ole, itse km:n kokeneena tiedän. On päiviä, kun miettii ja pelkää mitä jos....mutta on päiviä, jolloin tekisi mieli huutaa koko maailmalle, "hei olen raskaana", mutta kuitenkaan ei uskalla vielä hehkuttaa, kun kaikki on niin epävarmaa.

Itse olen salamyhkäisesti hypistellyt vauvan vaatteita kaupoissa, sellainen ihana jännä tunne sisällä.Onnellisuus... Rattaitakin olen netistä katsellut, kylläpäs ovat nekin muuttuneet vuosien saatossa
:LOL:
Mieheltäni saan päivittäin yllättäviä kohteliaisuuksia, muutoma pieni sana antaa kummasti voimaa jaksaa. Ja illalla tuo masun silittely :heart:

Toivottelen hyvää päivän jatketta :wave:

Mamma1976 & Iltatähti (tänään 6+4)
Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl8.glitter-graphics.net/pub/1040/1040078pjtfxwjzwi.gif[/img][/url]
 
Huomenta!

Primrose ja Angel Eyes Kiva saada vähän vertaitukea ja kokemuksia, että miten kahden pienen kanssa pärjää. Eiköhän se hyvin mene!

emuliaVoimia sinulle odotukseen. Yritä olla liikoja murehtimatta :hug:

Plamsu75 Tehän olette joutuneet yrittämään pitkään saada lasta. Onnea oikein kovasti luomuplussasta. Toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin.

Tervetuloa kaikille uusille!(Vaikka itsekin ihan uusi täällä olen)

Oletteko missä vaiheessa meinanneet kertoa sukulaisille raskaudesta?
Tavallaan tekisi mieli jo kertoa, mutta taidetaan malttaa odottaa lähemmäs sinne 10.viikolle. Esikoisesta kerrottiin heti, ja mulla oli koko ajan huoli, että jos saankin keskenmenon niin sitten sitä joutuu jokaiselle selitellä! Ei ollut hauska tunne. Sen takia varmaan nyt sit kerrotaan myöhemmin. Toisaalta omille vanhemmille, siskoille ja parhaalle ystävälle voisi kertoa koska heille kertoisin, jos saisin keskenmenon. Enpä tiedä. Kuulisin mielelläni teidän muiden mietteitä asiasta!

Tuntuu, että otan tämän rakauden paaaljon rennommin kuin ekan. Ekaa kun odotin, niin luin netistä vaikka mitä kauhutarinoita ja koko ajan mietin raskautta, pelkäsin tuulimunaa, kohdunulkoista yms. Nyt en mietiskele noita juttuja ollenkaan. Osaan nauttia tästä ihan eri tavalla! En viitsi miettiä mitään keskenmenojuttuja, koska en niihin voi kummiskaan millään vaikuttaa. Otan siis rennosti. Ottakaahan te muutkin:D

Tälläinen sepustus tällä kertaa!

Ai niin, Primrose, meillä on sama synnäri!
 
Huomenta,

Mä ilmotan itteni listalle ensiviikolla.. mä "pelkään", että uus testi onkin negatiivinen.. vaik oli siinä eilisessä ihan selkee viiva, vaikka haalea olikin. SILTI. Ja mä oon PÄÄTTÄNYT että testaan vasta ens tiistaina..ni sit luulis tulevan selkeempi viiva jo. Eli jokatap. tämä on meidän ensimmäinen.. ja jänskättää.
Eikös ennen "ensimmäistä" ultraa ole mahdollista päästä johonkin varhaisultraan..? Ja pääseekö siihen ihan vaan jos haluaa, vai pitääkö olla jotain kipuja tms. että lekuri sinne laittaa?
Sit siitä clear blue didgitalisesta.. kun siihen tulee esim. luvut 1-2 (raskaana), niin siihen pitää siis laskea pari viikkoo lisää, niin tietää millä viikolla menee? Vai olenko ihan hakoteillä.. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille.:)

Oireet alkavat pikkuhiljaa voimistumaan. Vatsakipuja on edelleen öisin, viime yönä oli yksi taas vähän pitkäkestoisempi vatsakipu. Mitähän ne on ja miksi ne tulevat aina öisin?

Paha olo voimistuu, tähän asti sitä on ollut vain iltaisin, mutta tänään alkoi jo aamusta. Oksentanut vielä en kuitenkaan ole, mutta ei ehkä kovin kaukana ole kun koitan joitan syödä. Saa nähdä miten huomen aamulla pääsen töihin vai onko pakko jäädä kotiin.
 
unikeiju Onnea :flower: kävinkin tuolla kuumeilupuolella kurkkimassa, että olit plussannut. Mahtava juttu noinkin pitkän yrityksen jälkeen!

Onnea kaikkille muillekin uusille ja ihanaa odotusaikaan.

lätäkkö Laita googleen vaikka raskauslaskuri niin saat monta paikkaa missä voi La:n laskea ja saada tarkat viikot selville. Tuo digitesti on luotettava niin usko pois, että raskaana olet. Varhaisultraan pääsee ykstityisillä lääkäriasemilla ja tämä maksaa paikasta riippuen n. 80-120?. Mulla oli viime raskaudessa alussa kipuja, mutta eipä kyllä ultraan päässyt. Vain verikokeilla seurattiin raskaushormooni tasoa. Onnea odotukseen.

Alpo Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä yhdelle ystäväpariskunnalle. Jos km tulee niin nämä siitä kuitenkin saisivat tietää.

Poni rv 5+1 ,hih taas uusi viikko alkanut
:)
 
Komppaan Aploa mä otan kans tämän raskauden paljon rennommin kuin ensimmäisen. Toivottavasti pystyn pitämään rennon asenteen loppuun saakka. En aio lukea kauhutarinoita keskenmenoista tai kohtukuolemista ja pelätä siinä sivussa itse. Olen päättynyt yrittää ottaa asiat vastaan sellaisina kuin ne tulee. Heh, hyvähän se on tässä vaiheessa sanoa kun viikkoja vasta 7+3 =)

Me ollaan kerrottu kahdelle hyvälle ystäväpariskunnalle. Toiselle oli pakko kertoa, kun oltiin suunniteltu uuden vuoden viettoa porukalla ja oli tarkoitus laittaa juustoja ja viinejä. Toinen hyvä ystävä on itsekin raskaana ja häntä olen tsemppaillut alkuraskauden peloissa ym. joten oli luontevaa kertoa hänelle. Mies sanoi yksi päivä, että hänen tekisi mieli kertoa omalle isälleen (ovat usein päivät pitkät yhdessä meidän raksalla), mutta mun ei tekis mieli kertoa mummoille ja papoille lainkaan, sanoin että odotetaanko niin kauan kunnes huomaavat. Saa nähdä jaksetaako olla hiljaa siihen saakka. Mun oma äitini toivoo niin hartaasti tyttövauvaa, kun kaikki heidän lapsenlapset ovat poikia. Mä en jaksaisi sitä jatkuvaa soittelua ja kyselyä, joko tiedän että tuleehan sieltä tyttö ja kun hän ehti jo ostaa mekonkin jne. Äitini on monisairauksinen ja mm. parkinsson ja dementia diagnosoitu, joten pitäisi ymmärtää, että hän ei kykene enää ajattelemaan niin kuin terveet ihmiset, mutta aina ei kärsivällisyys meinaa riittää. Toisaalta jos kertoisin omille vanhemmille ja varsinkin äidilleni niin hän saisi siitä mielenvirkeyttä ja hänelläkin olisi jotain mitä odottaa. No, aika näyttää milloin kerrotaan, en ota stressiä siitäkään =)
 
Tervetuloa uudet!:)
Oih, niin näköjään onkin Aplo sama synnäri! mä en huomannu ollenkaan. Aikaisemmin olen oikein kattonut,että eiks kukaan oo täältäpäin, mutta nyt kun siinä ihan selkeesti lukee koks niin mä en edes huomaa:D. Meillähän onkin paljon yhteistä:).
Mun piti olla viel kertomatta kelleen, mutta hups niinhän siinä on käynyt etten ole sitten ihan tukossa turpaani osannut pitää. Multa on pari kaverii kysyny ihan suoraan ja siinä sitten en osannut muuta kun myöntää näin olevan. Mutta on se jotenkin sillee viel ikävää kun joutuu selittelee,et tää on niin alussa,et mitä vaa voi käydä. Sen puolesta olis mukava odotella ees sinne ultraan ,et tietäs vähän enemmän.
 
Nyt 5+0 ja yksi huokaus eteenpäin. Enää kaksi viikkoa ultraan. Minutkin voisi laittaa listalle:
la 17.9. , kolmas lapsi, ikä 40v ja sairaala Nkl. Mustikalla näytti olevan myös Naistenklinikka. En ole vielä täysin varma valinnastani, mutta luulenpa että se on minun tapauksessani turvallisin, kun oon kuitenin riskisynnyttäjä.

Paljon onnea kaikille uusille ja jo pitemmälle päässeille :hug: !

P.S. Täytyy tunnustaa, että minäkin olen jo katsellut vaunuja ja kaikkia vauvanhepeniä ihastuksissani.
 
Eini
Alkuperäinen kirjoittaja Aplo:
Oletteko missä vaiheessa meinanneet kertoa sukulaisille raskaudesta?
Omalle äidilleni kerrottiin jo loppiaisina ja miehen vanhemmille viime viikonloppuna. Emme asiaa suuremmin miettineet, koska olemme kaikki tosi läheisiä ja jos keskenmeno sattuisi tulemaan niin kertoisimme siitä heille joka tapauksessa. Parhaille ystäville kerromme mikäli kaikki on varhaisuä:ssä hyvin. Se on minulla rv 8. Muut saavat tietää sitten kun arvaavat tai kuulevat sen jostain. :)

Tänään oli pelottava tunne aamulla kun kaikki oireet olivat hävinneet. Ei ollut tavanomaista huonoa oloa ja vatsan kipuilukin on vähentynyt lähes minimiin.. Onko muilla ollut tällaista oireiden katoamista?
 

Yhteistyössä