SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Neilalle voimia ja haleja :hug:

Lara- Tervetuloa takas :D

No nyt on käyty pulkkailemassa ja kylläpäs mentiin kovaa ja kivaa oli :LOL: Vatsaa välillä vähän nippailee...tai nykii silleen hassusti, en oikeen osaa selittää, muita oireita ei juurikaan ole...ehkä hyvä niin :)
 
hei vaan kaikki
Kivaa, että uusia tyyppejä saapuilee!!!! Ja onnea Laralle, selkee plussahan toi on!!!!! Elämä on ihmeellistä.

Hali Neila.....

Oi, olenpa kade sulle Poni! Että oma talli....Opetatko ite? Mä olin nuorena vähällä mennä ypäjälle ja siis hevosalalle, mutta äiti sit pakotti lukioon jne. On tallin pitäminen varmasti rankkaa hommaa, mutta kyl se silti olis ihan mieletöntä! Hepat on kyl ihan parhaita! Ei kyl vissiin raskauden kannalta, mutta noin niinku muuten.

Nykyään kyl tekee hirveesti mieli syödä, mut mitään ei tee mieli. Uskoisin myös, että lievä ellotus ja väsymys on saapuilemassa, eli ehkäpä kaipaamani raskausoireet tekevät tuloaan. Harmillista, että ei voi ottaa kauheesti päikkäreitä, kun toi yks termiitti vaatii huomiota. Tietty sen unien aikaan tulee lepäiltyä. Rellukkamahakin on jotenki tavallista rellukampi; eli näytän siltä, että olisin jo reippaasti yli puolivälin. Hahahha. Se on kyl kaunis; vanhat raskausarvet loistavat vaan....

Tsemiä meille kaikille!
 
Neila :hug: ja paljon voimia! Surulliselle tuntuu sekin kun joku lähtee täältä palstalta pois :'(
Lara- Mahtava homma! :D Onnea :heart:
Ja tervetuloa uudet ja onnittelut myös teille!! :heart:
Mulla alkaa yöt mennä tosi huonosti kun pissahätä herättää eikä silti jaksa nousta vessaan.Mahaan oikeen sattuu ku niin pissattaa.Aamulla kiire et pääsen ekana vessaan =) Päivisin iskee välillä voimaton olo.Vähän niinku vapisisin ja alkaa oksettaa.Ku syö ja lepää niin sit taas helpottaa.Pidin muuten tänään ystäväni vauvaa sylissä ja mies kerto et heti ku meidän 1v sen oli nähny niin ilme muuttu ja halus isänsä sylistä heti pois ja juoksi mun luo.Sievästi kyllä vauvaa silitteli mutta halus myös mun syliin.Ja ku vauvan äiti tuli viereen ja kysy et kumpi tulee sen syliin ni meidän poika työnsi hellästi vauvaa selästä äitiinsä päin ;) Tuo on sellanen äitin poika et vähän huolettaa kuin mustis se tulee olemaan,mutta toisaalta onhan tässä aikaakin vielä.Se on jännä miten uuden vauvan tullessa rupeaa aina kuopus säälittämään.Se kun se ei enään kohta ookkaan pienin ja saakkaan eniten huomiota,syliä ym. Esikoista surkuttelin sillon aikanaan eniten.Itkinkin sitä ku olin jo raskausaikana niin pahoinvoiva et mies alko ottaa enmpi vastuuta tytön hoidosta ja mää pillitin ettei se enään ookkaan vaan äidin tyttö :LOL: No hyvä ja ihana että isikin kelpaa,mutta varmaan muutosten kuuluukin tuntua vanhemmistakin joltain.Jaahas ja taas makaamaan ku niin väsyttää.
rakkaudesta äiti ja aarre 6+4
 
Neila, Olen pahoillani !!! :'( paljon jaksuja !!! Niin epäreilua :( .

Mustikka: Mulla oli ekoina päivinä hirmuinen väsymys ja turvotti. Ja jotain pieniä makuaisti-muutoksia olin havaitsevinani. Mutta nyt siis ei ole enää pitkään aikaan mitään ollut. Mutta ei voi muuta kuin odotella. Koko ajan pelkään että alkaa ruskea-punainen vuoto... Kyllä mulla on pieniä alavatsatutemuksia ja välillä tuntuu pistelyä rinnoissa,mutta tosi harvoin.
 
Hei kaikille!

Torstaina sain tikkuun positiivisen tuloksen, ja tänpäiväisessä uusinnassa viiva oli vielä vahventunut, joten täytyyhän sitä tänne syyskuisten pinoon uskaltaa jo liittyä :)

Olen 19-vuotias, mies 22, ja esikoinen ollaan siis toivotettu tervetulleeksi :heart:
Laskettu aika raskauslaskurista riippuen vähän vaihtelee, mutta olisiko keskiarvo 15.9. :D

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :'(
 
Tervetuloa joukkoon Sadie!:) Onkohan tossa sulla käyny painovirhepaholainen tossa sun lasketussa ajassa, josko kuitenkin syyskuinen:)?
Täällä edelleen elellään suht oireettomana. Turvotus vain on valtavaa. Ja myöskin ruokahalu:D.
Mulla on Ann-Mari-76 aivan samanlainen tunne..vaan kyttää,että milloin se vuoto alkaa...
 
Täällä yksi syyskuun odottaja ilmoittautuu mukaan joukkoon :)

Meidän esikoinen on 2 v ja tulevan vauva la on 15.9. Synnäriksi valitsen ehkä taas Kätilöopiston. Niin ja ikää meikäläisellä on jo huimat 38 v.

Vatsa kipuilee paljon enemmän, kuin esikoisen kanssa ja on niin turvoksissa, että täytyy kohta kaivaa mammafarkut esille :D

Lähdetään tästä kohta HopLoppiin riehumaan, joten kirjoittelen paremalla ajalla lisää.

 
Uusille tervetuloa! Kiva kun joukkomme kasvaa!

Juuri kun ihmettelin oireiden vähyyttä niine eilen oli sitten kokopäivä kuvotus päällä. Tätä oloa tulee sitten napostelulla korjattua. Nyt bmi 21, mutta olen molemmissa raskauksissa pullistunut 20 kg. Myös siksikin, kun en saa liikkua, mutta varmasti myös herkuilla osuutensa. Onneksi pitkät imetykset saa mulla painon vähän liiankin joutuin tippumaan.

mustikka Joo opetan itse. Tänäänkin 3½ h oppilaita. Onhan nuo hepat sellainen elämäntapa ja edelleen olen yhtä heppahöperö kuin joskus lapsena.

Nyt ruuanlaittoon, jotta ehtii töihin.
 
Miten teidän miehet suhtautuu odotukseen ja lapsen saamiseen?

Mulle tuli vähän yllätyksenä oman mieheni hieman välinpitämätön suhtautuminen. On ilmoittanut kyllä jo aiemmin ettei sitten neuvolaan lähde matkaan, mutta nyt kun ultra tuli puheeksi, niin siihenkin vastaus oli, että jos ei ole muuta menoa niin voi tulla mukaan...
Ehkä mies ei vaan sisäistä asiaa vielä, tai sitten asia ei ole enää niin mielenkiintoinen, koska hällä on entisestä suhteesta jo kaksi lasta. Mutta mulla on kyllä loukkaantunut olo nyt. Oma moka tietysti kun menin naimisiin jo kertaalleen perheen perustaneen kanssa...

gisela
 
Tervetuloa uudet!

Meillä mies on ihan täysillä kyllä mukana ja haluaa tulla ainakin ultriin mukaan. Neuvolasta en osaa sanoa, mutta luulisin että haluaisi ainakin sydän-äänet tulla kuuntelemaan...
Toivotaan gisela että miehesi vielä innostuu odotuksesta kun alkaa asia hänellekin konkretisoitumaan!

Mä aion huomenna vielä tehdä yhden testin ja vasta sitten soitella neuvolaan aikaa. Vielä ei sen kummempia oireita, mutta jostakin luin että esim pahoinvointi alkaisi ilmetä vasta 6. viikon jälkeen... ?

Nyt pitää ottaa iltapalaa tähän nälkään :wave:
 
Tuohon Giselan kysymykseen:

Haluaa tulla mukaan ekaan neuvolaan ja sitten myöhemmille käynneille tilanteen mukaan vähän käynnin sisällöstä riippuen :) Mies suhtautuu järkevän rauhallisesti koko tilanteeseen, kun minä taas hössötän liikaa ja mielessä pyörii koko ajan raskaus- ja vauva-asiat :D Mutta huomaa kyllä, että on raskaudesta yhtä onnellinen kuin minä.
 
Meillä mies ei ole koskaan esikoistakaan odottaessani käyny neuvolassa.Mutta toisaalta ei se minua haitannutkaan, koin sen olevankin ns. minun oma juttu ne neuvolakäynnit. Utrissa kävi kyllä mukana. Muutenkin tuntuu, olevan nyt paljon minua luottavaisempi raskauden etenemisen suhteen:)..Mutta hyvä näin:)
 
Meillä mies on kyl täysillä mukana, vaikka meillä ongelmia parisuhteessa tässä syksyn aikana on ollutkin. Naureskelee kyl välillä silleen vähän huvittuneesti ku mä bongailen oireita ja mietiskelen kaikenmaailman asioita jo nyt, niinku esim nimiä ja pinnasänkyjä ja vaikka mitä. Tiedän kyllä, että ei vielä pitäis edes antaa ajatusten karata niin pitkälle, mut oon vaan niin innoissaan, ensimmäinen lapsi tulossa ja vauvakuumeiltu jo monta vuotta ja yli vuosi yritystäkin takan. En tosin oo vielä kysynyt mieheltä, että tuleeko se neuvolaan mukaan tms. Kai se tulee jos vaan mitenkään pääsee.

Mä oon tänään ollut aivan tajuttoman väsynyt. Siis ei silleen että nukuttais, mut ei vaan jaksais tehdä yhtään mitään. Mitenkäs teidän muiden vointi?
 
Kiva, kun pino on kasvanut uusilla plussanneilla ja tosi ikävä, kun jotkut ovat täältä jo poistuneet.

Gisela, ehkä tilanne hämmentää vielä miestäsi ja hän reagoi siihen välinpitämättömästi. Meillä mies on täysillä mukana, eilen kysyikin, että milloin mennään eka neuvolaan. Totesin siihen, että ei hän mene vaan minä menen ja en ole vielä aikaa varannut. Miehen kanssa sitten sovittiin, että ultriin tulee, mutta minä käyn itse neuvolat jos ei mitään erityistä ilmene. Mä en vain halua miestä neuvolaan tai voisi hän alussa kerran siellä käydä, mutta muuten se on mun juttu.

Mulla viikkoja nyt 6+4 ja oikeastaan heti, kun 6 vko:a tuli mittariin alkoi kamala pahoinvointi ja etova olo. Koko ajan pitäisi olla jotain syömässä tai pahoinvointi ja migreeni yllättää. Ihan mieletön makeanhimo, mutta siitä tulee vain entistä pahempi olo. Muutenkin tämä raskaus vaikuttaa jotenkin erilaiselta kuin ensimmäinen. Ekassa ei juuri pahoinvointeja ollut, olin koko ajan tyynen rauhallinen, jopa normaalia rauhallisempi. Nyt tunteet heittelee ja olen välillä kuin tulta ja tappuraa. Tosi ärsyttävää, kun tietää itsekin käyttäytyvänsä täysin epärationaalisesti, mutta kun ei voi mitään. Rinnoissa en ole huomannut enkä tuntenut juuri mitään muutosta, ekasta ne kipeytyivät ja turposivat. Kasvoissa on finnejä, voi toki johtua joulusuklaistakin, mutta sellaisia ihme paiseita leuassa ja otsalla, moisista en ole aiemmin kärsinyt.
 
Tervehdys

Oon käyny lukemas teiän juttuja mut en ole kerinnyt kirjoittaa mitää.

Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussanneille :heart:

Pahoittelut ja iso :hug: keskenmenon kokeneille :'(

Omaa napaa pikaisesti. Pahoinvointi on näin iltasella, jos on pitkä aika edellisestä syömisestä. Rinnat on todella arat ja väsymystä on paljon. Vois vaikka nukkua kellon ympäri. Mitää makeeta ei tee mieli.

Meillä mies kans tulee ultriin mukaan ja ekahan on jo torstaina. Neuvolaan en usko mieheni tulevan. Ekan odotus aikana tuli käymää siin ekassa neuvola käynnissä, muuten kävin kyl yksin. Perhe valmennuksessa käytiin myös ensimmäisen odotus aikana mut ei sit enää näiden muiden.

Unikeiju ja hattivatti 5+6
 
Hei,

liittyisin mukaan joukkoonne! Plussasin tänään kp25/27 yk 6 :D

Ikää 28 vuotta, miehellä 33 vuotta. Meillä esikoinen 1 1/2 vuotta vanha. Laskettuaika olisi kai 23.9 jonkin laskurin mukaan. Sairaala on LPKS.

Mitään kummempia oireita ei ole. Mahaa vaan juilinut oudosti jo viikon verran, sen vuoksi osasin plussaa odotellakkin. Esikoisesta pahoinvointi alkoi jo ennen plussamista, nyt ei mitään. Tuntuu kuin ei raskaana olisikaan, hieman pelottaa ettei kaikki ole kunnossa.

Täällä on ollut puhetta sikainfluenssa rokotteesta. Itse olen onnekas kun sain sen jo syksyllä työni puolesta. Olisi vaikea valinta raskaana ollessa. Meillä mies ei esikoisen aikana osoittanut suurtakaan mielenkiintoa koko raskauteen. Ultrissa kävi mukana puoliväkisin. Lapsen synnyttyä asiat ovat olleet toisin.

Josko maanantaina testaisi vielä kerran onko viiva vahvistunut, ei ole kauhean luottavainen olo :ashamed:

Peppioliina Rv 3+4
 
Moi vaan kaikille...

Olen jo useampaan kertaan käynyt täällä pinossa lueskelemassa ja selailemassa, mutta nyt vasta päätin "ilmoittautua" joukkoon mukaan. :) Minun raskaudesta tietää niin tutut kuin aika monet tuntemattomatkin (FB:n ja kahden blogini ansiosta) ja sen takia tulikin yht' äkkiä ahdistus, eikä ole huvittanutkaan jakaa omia raskausjuttuja kenellekkään. Yllätyin omaa reaktiotani, mutta jospa tämä tästä... :)

Minä tein melkein viikko sitten raskaustestin, kun todettiin miehen kanssa että ei kehtaa mennä neuvolaan ilman sitä. Olin siis ollut varma raskaudesta sitä ennen jo melkein viikon ajan. Nyt on kai sitten rv 6+3 ja LA 4.9., eka neuvola on 20.pv tätä kuuta. Meille on tulossa kolmas lapsi ja perheessämme on melkein 3,5v ja kohta 2v tytöt.

terv. Burde & masuvauva Unna
 

Huomenta kaikille, ja tervetuloa Unikeiju-79, Peppioliina ja burde. Ja kaikki muutkin uudet syyskuiset, anteeks laiskuuteni en jaksa selata kaikkea läpi :/

gisela, ehkä miehes tarvii aikaa. Noilla miehillä kun tuntuu olevan kummallisia aivoituksia (kuten on välistä meillä naisillakin) Mun ukkoni oli yhtä hehkua esikoisesta, ja tuli ultraan jopa kesken työpäivän, oli synnytyksessä mukana ym. Toisesta kävi yhdessä neukussa, ja yhdessä ultrassa ja totesi,ettei tahdo synnytykseen enään toista kertaa.
Ja niin mieli muuttuu, kun tässä iltatähteä ollaan haaveiltu, toivotaan todella,että haaveemme saa onnellisen lopun,
niin tuon koskaan puhumattoman perus-suomalaisen ukkoni suusta on alkanut tulemaan vihdoin jotakin sanoja. Mahdollisuuksien mukaan tahtoo olla kaikessa mukana, jopa siellä synnärillä. Niin tällä mammalla loksahti suu auki, ja kerrankin menin sanattomaksi, ja taisin tirauttaa kyyneleet.(ukko siis reissu hommissa)

Miesten pitää saada sulatella asioita omassa päässään, ei se tarkoita etteikö lapsesta välittäisi, vaikkei tahtoisi mukaan "neuvola hössötykseen". Toinen lapsi on silti aivan yhtä rakas miehelleni, vaikkei raskausaikana ollut kaikessa mukana. Tosin, totta puhuakseni olisin kyllä kovasti tahtonut ukkoni siihen "hössötykseen" mukaan, jotenkin tuo sitä turvallisuuden tuntua mammalle, joka äheltää ison mahansa kanssa. Vaikka vain pitämällä kädestä kiinni, sanomatta mitään.... :heart: Puhukaa ihmeessä tuntemuksistanne miehellenne, ei ne ukot ajatuksen lukioita ole.

meripihka: Kyllä pahoinvointi voi alkaa aikaisemminkin, jotkut on pää pöntössä 4+1 ja toiset on elämänsä kunnossa koko raskauden ajan. Eli ei välttämättä edes sitä pahoinvointia tule.

burde: Mekin tehtiin testi vain siksi,että voi neuvolassa sanoa "Tehty On..." Tiesin että olen raskaana, jo ennen kuin täti oli edes myöhässä. Jokin naisen vaisto, en tiedä...

Uudet Syyskuun mammat, jos tahdotte tuonne listalle s.5, niin laittakaa omat tiedot tyyliin:

La.........Nimimerkki.....Mones tulossa.....Ikä.....Synnytyssairaala

Näin saan helpoiten lisättyä listaan teidät.

Hyvää Alkavaa Viikkoa Kaikille Mammoille!

muoks: Ei oireita oikeestaan...väsy.

Mamma1976 & Iltatähti 6+0
 
Kirjoitin pitkän jutun ja sitten sähläsin sen bittitaivaaseen :x

Tervetuloa kaikki uudet!

Kai se tuo mies on kiinnostunut vaikka ei sitä näytäkään. Hän on suunnattoman omistautuva isä teini-ikäisille lapsilleen, ja siksi vissiin kuvittelin, että olisi kiinnostunut myös raskausaikana. Mutta täytyy itse muuttaa asennetta, eikä edes odottaa toiselta sen kummempaa osallistumista. Kyllä se kiinnostus tulee synnytyksen jälkeen kuitenkin (viimeistään) ja sehän se tärkeintä.

Neljäs savuton päivä pyörähti käyntiin. Nikotiinilaastarista on ollut apu, ja on tämä ollut muutenkin helpompaa kuin luulin. :) :)
 
Tervetuloa kaikille uusille miunkin puolesta!

Giselan kyssäriin voisin vastailla. Me just eilen miehen kanssa puhuttiin näistä neuvolakäynneistä yms. Esikoista odottaessa mies kävi miun kanssa ekassa neuvolassa ja sitten niissä viimeisten viikkojen neuvoloissa (oli sopivasti kesälomalla silloin) + synnytysvalmennuksissa ja ultrissa. Esikoinen syntyi rv 41+5, joten loppuajasta siellä neuvolassa sai rampata 2*vko. Nyt oli puhetta, että mies tulee mukaan neuvolaan varmaan vain muutamana kertana ja sitten tietty käydään yhdessä ultrissa. Nyt vain tilannetta sotkee esikoisen hoitojärjestelyt.. Neitihän on kotihoidossa, joten esim. ultran ajaksi pitäisi keksiä joku hoitaja, kun täällä ei saa olla lapsia ultrissa mukana. Ja sama tietty lääkärineuvoloiden kanssa. Mitenkäs te muut ootte asian järjestäneet? Otatteko lapsen/lapset mukaan neuvolaan, vai onko hoidossa sen ajan?

Raskausoireita on paljon vähemmän kuin esikoista odottaessa, tai sitten niihin ei vain kerkeä kiinnittää niin paljon huomiota. Väsymys on aika valtaisa, mutta siihen on varmasti syynä se, että esikoinen tuli just viikonloppuna kipeäksi (ja valvoi la-su yönä klo 23.45-5.30 ja minä siinä mukana) ja eilen käytiin lääkärissä - molemmat korvat tulehtuneet. Huoh, ehkä tää tästä.

Jonspe ja Lilliputti rv 5?
 

Yhteistyössä