SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Voi Olivia, paljon halauksia ja jaksamista :hug:

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille minunkin puolesta!! Ja kiitos H-a-n-n-e kun tulit tsemppaamaan meitä :)

Minä oon syönyt joulukuun alusta asti foolihappoa, ku kuulin että se on hyväks ja oon niitä nyt napsinut aina sillon tällön. Ajattelin käydä ostamassa jotain raskausajan vitamiineja, mutta en oo vielä ehtinyt. Jotenkin kai sitä ei VIELÄKÄÄN tajua tätä todeks ja odottaa että ne menkat vielä alkais. Oireita ei edelleenkään ole ku pissahätä. Mä voisin oikeestaan kysyä, että "Mistä tätä pissaa oikeen riittää" :LOL: Jaah no, onhan mulla silleen vähän niinku menkkamaista särkyä alavatsassa, mut ei mitään kovin kovaa.
 
noista vitamiineista on täällä käytössä multi tabsin raskaus-vitsku. Sama oli käytössä jo esikoisen aikaan ja koko imetysajan ja vielä sen jälkeenkin kun purkissa pillereitä riitti :)

joku kyseli, että voisiko harrastaa balettia ja jazzia niin mun mielestä aivan hyvin voi. kuuntelee vaan omaa jaksamistaan asian suhteen. mä tanssin edellisessä raskaudessa funkia ihan viidennen raskaus-kuukauden loppuun asti, sitten piti vaihtaa kevyempään lajiin ;)

painon tunnetta on mullakin vatsan seudulla.. jotenkin vielä varovaisin mielin. neuvolaan soitan aikasintaan ensi viikolla kun ajattelin vielä yhden testin testailla.

nyt soffalle :wave:
 
Voi ei Olivia, :hug:

Vaahteranlehti, kyllä kaikki järjestyy! Tsemppiä...

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa yökötystä. Toisaalta kiva saada jotakin raskausoireita, niin homma muuttuu todellisemmaksi. Mutta mitään 24h oksentamista en kyllä kaipaa, siitäkin on kokemusta toisen raskauden aikana.

Voi kun aika kuluisi äkkiä ja saisi varailla ultraa. Olisi se kivaa päästä katsomaan, onko raskaus oikeassa paikassa ja löytyykö katkarapua :)
 
Olivia :hug: :hug: tuollainen on niin epäreilua. Jaksuja paljon :hug:

Täällä on kovin oireetonta oloa. Tekisi mieli käydä hakemassa vielä testi :) . Tuumasin jo neuvolaankin soitella, mutta en tohtinut kuitenkaan. Me asutaan pienellä paikkakunnalla ja meillä on aivan ihana neuvola. Sama täti siellä töissä, joka on ollut aikaisemminkin. Meillä on neuvolassa myös oma ultra, joten joka kerta ultrataan. Kauheesti tekisi mieli kuitenkin varata yksityiselle aikaa varhaisultraan jonnekin 6-7 viikolle. Eka neuvola on kuitenkin jo rv 8.

Vitamiineistä en syö kuin D-vitamiiniä. Sen muistaa samalla otta kuin tytöille antaa. Me syödään kyllä melko monipuolisesti, vaikka parantamisen varaa olisi. Mulla oli ekassa raskaudessa vähän sokerit koholla ja jouduin syömistä tarkkailla. Viimeksi meni ihan hyvin.

Liikuntaa saa varmaan jo lähes mitä vaan jatkaa oman voinnin mukaan. Itse ratsastan jo työnikin puolesta ja nyt vielä normaaliin tapaan. Ekasta tuli joskus rv 15 selvä stoppi ja viimeksi lopetin melko alussa. Mulla supistusherkkä kohtu lopettaa varmasti kaikki liikut taas varhaisessa vaiheessa. Se on melko kamalaa, kun olen ikäni harrastanut aktiivisesti liikuntaan, mutta vauvan eteen sitä on valmis kaikkeen tietenkin.

Hyvää yötä mammat masuineen :heart:
 
Pikaisesti omaanapaa: raskausoireet kadonneet TÄYSIN !!! :| Niin alkaa muistuttamaan sitä edellistä raskautta joka päätyi keskenmenoon viikolla 8+... Nyt siis 5+3. Mä oon NIIIIIIN kyllästynyt tähän ... Ei voi muu ku odotella...

 
Huomenta kaikki!!

Ja taas meillä on vesiputket jäässä (kaks päivää sit viimeks) :headwall: Mies joutu lähteen töihin ja mä sit (oon "lomalla" tän ja ens viikon ja sit alotan uudessa työssä) jouduin kömpimään jo kasilta ylös ja suoraan toppavaatteet päälle ja mönkimään talon alle viemään lämpöpuhallinta...nyt ei sit auta ku odotella muutaman tunnin. Ois suihkuunkin pitänyt. Ja mä vielä kaikenlisäks jätin hanan tippumaan illalla ku menin nukkumaan, ettei putket jäätyis ja silti. Mut tääl onkin ollut nyt -25 jo monta päivää ja vanha talo niin mitäs muuta voi odottaakaan.

Kuulkaas kertokaas mulle, että uskallanko mennä pulkkamäkeen? Mulla ja mun muutamalla kaverilla piti alkaa laihdutusprojekti tässä Tammikuun alusta ja alkoikin, mut nyt ku tuli tällanen ylläri niin pitääkin ottaa vähän maltilla tuo laihduttaminen. Ajattelin kuitenki tarkkailla ruokavaliota, ku nythän pitää muutenkin vähän seurata mitä syö. Mut jokatapauksessa...meidän oli tarkoituksena näitten mun kavereitten kanssa mennä pulkkamäkeen kuluttamaan kaloreita oikeen kunnolla ja nyt mietin että eihän se nyt voi vielä olla mitenkään vaarallista, eihän? Ku en oikeen keksi syytä mitä kertoa niille miksi en vois tulla, ku minä olin se nimenomainen pulkkamäen puolestapuhuja ja nyt yhtäkkiä en meniskään. En mä muuten liikuntaa aio vähentää tai varoa, mut ajattelin vaan ku se kuitenkin silleen täräyttelee aikalailla tuota alaselkäosastoa jos jostain kumpuistakin menee.


 
Hei!
Anteeksi, että tunkeilen, mutta hiukan käyn tunteilemassa täällä odottajien puolella. Toinen lapsemme syntyi viime syyskuussa.

moumoulle tohdin vastata, että kyllä voi mennä pulkkamäkeen. Itse kävin esikoisen kanssa monesti pulkkailemassa viimevuonna ja olipa meillä myös laskiasriehakin. Ei kiivetty aivan korkeimpiin mäkiin, vaan aloitettiin laskeminen rinteen puolivälistä, niin vauhti ei aivan päätähuimannut =) Vauva on hyvässä suojassa töyssyiltä useita viikkoja, ennen kuin kohtu alkaa toden teolla kasvaa ja nousta =)

Paljon onnea ja ihania hetkiä raskauden eri vaiheisiin teille kaikille =)
 
Annmari Tsemppiä! Toivottavasti kaikki menisi nyt kuitenkin hyvin :hug:

MouMou Minä oon kans tässä keventänyt vaihtelevalla menetyksellä pitkin syksyä, joulukuussa en niinkään seurannut syömisiä, mutta taas tammikuussa piti aloittaa. Mä olen kirjannut syömisiä keventäjät.fi ssä ja ajattelin jatkaa sitä edelleen, mutta nostaa kalorimäärää n. 1800-2000kcal. Eli en aio yrittää tiputtaa painoa (sitä ei kai suositella), mutta jospa se samassa pysyisi. Se on vissiin ihan sallittua kun on ylipainoa yli 20 kg... Tsemppiä sullekin!!

Ensikertalainen soitti innnoissaan jo neuvolaan, vaikka onkin vasta rv 4+3 =) Sain ajan 1.2.10. No joo, itse asiassa soitin siitä nikotiinilaastareiden käytöstä, ja siinä samalla varasin ajan.
 
täällä alko töissä verinen vuoto ja ainakaan päivystyksessä ei löytäneet raskasmateriaali sen enempää kun että ois keskenkään, epäilivät kohdun ulkopuolista ja nyt mentävä KYS:iin ihan just....että näin täällä... :(
 
Olivia ja Neila :hug:

ON: soittelin tonne neuvolaan ja sain ekan ajan 3.2. Ultraan 22.2. Muutamana iltana on ollut kuvotusta, muuten ihan hyvä olo. Milläs viikoilla se väsymys pitäisi tulla?
Paino mulla pyrkii heti nousemaan, perkule, kun olen tälläinen pullukka jo valmiiksi.

mulle voi päivittää sinne listalle:

Mousse 33v. 2.lapsi (7/02 tyttö ) ja jorvissa olisi tarkoitus synnyttää jos niin pitkälle päästään.
 
Voi Neila :hug: , kunpa ainakin pian saisit selvyyden siitä ku:sta, ettei pitkity.

Annmari, eihän ne oireet kai aina merkitse, että raskaus on onnistunut. Itelläkin oli edellisistä paljon oireita, silti meni kesken. Kannattaisko sun testata, millainen viiva tulee!?

 
Mirkkulille ja Neilalle paljon jaksuja! :hug:

Nää ekat viikot on niin piinaavia, kun koko ajan on hurjan epävarma olo. Sitä vain toivoo, että masussa olisi salamatkustaja kyydissä ja kaikki olisi hyvin, mutta totuus voi silti olla toinen :/

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Neila :hug: Paljon voimia sinulle!! Mullakin ollu se kohdunulkonen ja ei tullu itestään pois niin jouduttiin tekeen laparoskopia,mut munanjohtimet onneksi säily.Toivotaan nyt kuitenkin ettei sitä ois :heart:
mirkkuli voisko se kipu vaan jotenki tulla nyt siitä kierukan pois otosta,mut ei silti tarkottas keskenmenoa.Mullahan oli eilen se kamala maha/selkä kipu ja olin melko varma et ei hyvää seuraa,mutta aamulla ku heräsin niin kipu tiessään ja veristä vuotoo ei ainakaan oo tullu.Nyt aijon ottaa rauhallisemmin enkä pompi enään.Säikähin niin paljon.En tiä uskaltaako tässä enään muutakaan tehä.Mullakin elko surkee olo ku pelottaa kaikki ja oon tosi hermostunu ja pahantuulinen..varmaan just siks ku kaikki pelottaa,on väsy ja huono olo.Ja kolmen pienen kans ei tietenkään voi levätä niinku haluais.Jaksuja kaikille ja toivotaan että pienet pysyy matkassa! Vielä ku sais malttia nuiden isompien kans oloon ni ois kiva.Jotenki vaan ku pelkää et menettää tän pienimmän(mahassa olijan)niin tulee äreeksi :'( huooh.Menis nyt äkkiä tämä alku ja ois kaikki hyvin.
 
Moikka
On tää alkuraskaus jossain mieles tyhmää; tekis mieli kertoa kaikille, pelottaa keskenmeno ja kaikki mahdollinen ja toivois vaan, että aika kuluis. Oireettomuus vaan lisää pelkoa. Ja silti mieli laukkaa omia latujaan ja valmistautuu jo vauvan tuloon.

Neilalle jaksamista :hug:

Mirkkulille kans tsemiä, ehkäpä se vaan se kierukan poisto aiheuttaa tuntemuksia.

Vitskuja syön kans, noita multi tabsin raskausvitsukuja. niitä söin myös esikoisen aikana. Montako otatte niitä? Purkin kylessähän lukee 1-2...Ite söin alkuun viimeks vaan yhen kunnes, syystä tai toisesta, aloin ottaan kaks.

Poni06 Ihan pakko kysyy, että mitä teet työksesi? Kun sanoit, että ratsastus liittyy siihen. Olen ite vanha hevostyttö ja ratsastellu lapsesta asti. Tosin hieman epäsäännöllisesti; nyt on ollu parin vuoden tauko. Mut lähellä sydäntä noi hepat on.

Moumou Joo, mäkin menisin kyl pulkkamäkeen. Vaavi on sen verran hyväs jemmas masus, että ei sen takia ulos tule. Mäkin oon tullu siihen tulokseen, että aion esim. treenata ihan normaalisti siihen asti kunnes rupee tuntuun pahalta. Siis esim. masun koon takia. Tai muuten. Eli kyl se kroppa sit kertoo et mitä kantsii tehä.

Annmari76 Älä vielä masennu. Millaset oireet sulla oli?

Mäkin alotin laihiksen viime syksynä yhdes miehen kans (jolla ei kyl oo mitään pudotettavaa). Keräsin jotain 30 kiloo tosta raskaudesta, 15 jäi laitokselle ja reilu5 jäi kummittelemaan, vaikka imetin kuitenkin 7 kk. Niin, ja ylipainoa oli jo ennen ekaa raskautta...No, sain syksyllä sellaiset 6 kg pois ja nyt oli tammikuussa (joulutauon jälkeen) tarkoitus aloittaa super-laihis. no, eipä nyt sitten aloiteta. Tosin yritän pitää terveellistä ruokavaliota. Ekas raskaudessa annoin itselleni luvan syödä mitä vaan. Makeet herkut ei maistunut, mutta pikaruoka ja suolaiset epäterveellisyydet kyllä. Ja tulos oli sitten se reilu 30 kg (osa oli kyllä nestettä, koska turposin valtavasti). Nyt toivon, että painonnousu ei olis noin järkyttävää. Niin, ja lapsikin tietty sit oli aikas iso...yli nelikiloinen. Mut helposti pullahti, vaiks olikin eka.

Ihanaa tänään alkaa salkkarit..hihih. Olenko ainoa tv:n orja. Eilinen oli myös hyvä telkkaripäivä.

Mulla tosiaan oireet vähäiset, joten ei edelleenkään tunnu, et olis raskaana. Jotenkin pelottavaa, vaikka edellinen olikin vähäoireinen myös. Voi olla, että kiroan tätä vielä, mutta toivon jopa, että alkais oksetaa....Onkohan ne nää hormoonit, mitkä saa mielen niin epävarmaks...

Toivotaan, että kaikki katkikset nyt pysyy matkassa!
 
:'( Keskenmenoa ei toivoisi kenellekään, ja silti se kyllä kummasti tuolla takaraivossa kolkuttelee :/ kaikki pienet kivut ja vihlaisut saa pelon taas nostamaan päätään. Inhottavaa.

Mä olen kertonut tästä raskaudesta ainoastaan äidille ja parhaalle ystävälle. Niin ja tietty miehelle :D

Kiloja jäi mulla edellisestä jäljelle 3 ja sittenhän on aina tietty se 5 kiloa jotka ennen ekaa raskautta olis halunnu pudottaa. No pitää yrittää katsoa mitä pistelee suuhunsa. Mäkin luotin siihen, että imetys karistaa kilot, mutta vuoden imetyksen jälkeen oli vielä se 5 kiloa ylimääräistä.. toivottavasti kiloja tulee maltillisesti!

vitskuja otan 2 tähän vuodenaikaan (maaliskuun loppuun saakka). Siis niitä multi-tabs raskaus vitskuja.

Oireina ainoastaan se väsymys...

Meripihka ja sinttinen 4+6 :heart:

muoks; Onko kenelläkään muulla huimausta??
 
Terve!
Tulisin mielelläni odottamaan kanssanne. Plussasin 4.1 ja nyt raskausviikkoja 5 kasassa. Laskettua aika olisi 10.9 jos ei ultrassa sit muutu. Ensimmäinen ihmislapsi olisi meillä itse olen 23 ja mies on 30 koiria meillä on kaksi ja yksi fretti. Vielä jännittää et onko kaikki masussa kohillaan ja koitan pitää jalat maassa mut mieli liitää jo kaukana nimimietteissä ja lastenhuoneessa =)
Neuvola on 29.1 ja siellä ei ultrata eikä muuta semmoista niin tekisi mieli varhaisultraan mennä, mutta mieheni ja ystäväni (ainoat jotka vielä ovat tietoisia raskaudestani) eivät näe sitä tarpeellisena. No katotaan nyt kun ne viikot lähenee.
Sunnutaina meinattiin kertoa perheille raskaudesta ja sit ens viikolla pomolle et osaa varautua mut muille sit viikon 12 jälkee.
Oireita on pientä kuvotusta,väsymystä, masujomotusta. Jano ja vessahätä ovat ehkä huomattavimmat, samoin kahvinjuonti saa aikaan semmoisen läpättävän olon.

Mun listatiedot tulis tässä: felessa/esikoinen/23/KYS

felessa ja kääpiö
 
Hienoa Lara- :flower:
Onnittelut uusille tulokkaille :flower:
:hug: Kaikille jotka ovat saaneet ikäviä uutisia.
Mulla on melko miedot raskaus oireet mutta ihan kiva niin =) Pieni väsymys ja kerran aamussa oksentaminen niin ja finnejä rupeaa tulemaan :LOL:
mirkkuli Mä olen kierukka lapsi joten toivotaan, että sullakin menee kaikki hyvin ja vauva pysyy kyydissä mukana :heart:
 
:wave: Tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea odotukseen :heart:

Täällä ei mitään erikoista. Tosi oireetonta, mutta niin on ollut aikaisemminkin. Tarkistin aisaa oikein odotuspäiväkirjoista. Meiltä on neuvolasta saannut aina sellaiset Vau-kirjan päivyrit, joita olen kirjoitellut. Kiva vertailla mitä milloinkin on tapahtunut.

mustikka-78 Minulla on ratsastukoulu ja kasvatan sekä koulutan hevosia. Tallissa on nyt 14 kopottia ja yksi varsa on muualla pihatossa. Ensi kesälle odotamme taas yhtä varsaa ja kaksi tammaa olisi tarkoitus astuttaa. Hommaa riittää, mutta minulla on hyvät työtekijät. Olen lasten kanssa päivät kotona ja illat töissä, kun mies tulee töistä. Tytöillä on tietenkin jo oma poni myös :D .

Nyt laittaa muksuja valmiiksi, kun ne menee mummolle ja pappalle. Me lähetään oikein kahdestaan autokaupoille.
-Poni 4+3
 
Olivia ja Neila :'( :hug:

Onnea Lara-, JEEEEE!!!

Ny olis sitte ensimmäisen kerran oksennettu eilen illalla! Ehkä tää on merkki että kaikki menee ok siellä masussa. Selkäkipukin helpotti kun köllöttelin nuorimmaisen kanssa lämpöisessä peiton alla tunnin verran eilen päivällä. Vähän veristä, ruskeeta vuotoa oli vielä eilen mut ei enää illalla eikä tänään.

Toivo elää!
 
Onnittelut ja tervetulot uusille plussaajille :wave:

Täälläkin alhainen verenpaine tekee sen että huimaa, huimaa ja huimaa. Ikävä olo. Muitakin oireita on alkanut tulla mutta hyvin laimeena, kuten yökötys, vessassa ravaaminen, yöhikoilu, rinnat aivan turvoksissa ja arat, välillä tissikipukin hellittää ja tulee takasin. Raivostuttavinta tällähetkellä on yöheräily ja sen seurauksena unettomuus, joka aamu herään viiden maissa ja valvon tunnin tai kaks, tosi turhauttavaa!

Tänään ois sit neljän vapaan jälkeen iloinen iltavuoro, saas nähä kui usein sitä joutuu käydä tankkaas ettei ällötysolo yllätä ja paljasta mua :p
Töissä aion kertoa vasta viikon 12 jälkeen ja ehkä esimiehelle varhaisultran jälkeen, et vielä ei tartteis paljastua.
Sain muuten eilen tilattua varhaisultran samalle päivälle kun neukun, eli 26.1. Neuvola on klo 9 ja ultra 17.50 Femedassa. Onpa siin sit neukun jälkeen jännäämistä kokopäivä, mutta eipä ollu enää muita aikoja tälle lääkärille :)

pilpa


 

Yhteistyössä