Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Kai se sitten oli valkovuotoa, kun ei sitä enempää lorahdellut... Seksi ja akupainantakaan ei saaneet aikaseksi kun muutaman supistuksen :headwall: Käynnistystä odotellessa... Ei näytä itekseen tämä täältä tulevan...

-dask ja typy 41+2
 
Heippa kaikille!

En ole ehtiny paljoo mitään kommentoida tai edes lukea sattuneesta syystä... Olen palstaillut tuolla lokakuisissa myös koko raskauden ja nyt en ole ehtinyt oikein lukea kumpaakaan pinoa... Vähän harmittaa, kun jäi miltein kokonaan multa tää loppujännäily teidän kanssa kokematta... :( Onneksi imetyksen aikana voi selata nettiä ja lueskella mm. kaikkien synnytyskertomuksia! ;)

Meillä vauva-arki alkanut ihan kivasti! Yleensä yöt menee kahdella kolmella syötöllä ja yleensä poika rauhottuu nukkumaan sen jälkeen... Useimmiten nukutaan vähintään 4-5h putkeen joka yö. Poika on kiltti ja ihana, mutta jos joku mättää niin ilmottaa siitä kyllä todella kovaa huutamalla!! Kaikki sanookin, että on isänsä näkönen ja minun pippurinen luonne :D

Paino on noussut melko hitaasti eli ei vielä olla edes syntymäpainon yli... Kuitenkin on tosi jäntevä ja reipas niin ei olla huolissaan! Paino oli eilen 3250g ja maanataina taas neuvlaan punnitukseen... Vähän ollut vieläkin keltanen ja ollaan jouduttu käymään verikokeissa kolme kertaa... Toivottavasti ei enää jouduttais! Meillä siis täysimetys ja mulla tulee maitoa ihan yli oman tarpeenkin, pakastan n. desin päivässä. Tosin imetyksessä riesana rintakumi vielä toistaseksi... :/ Joskus annetaan pullosta myös äidinmaitoa, että mieskin voi joskus syötellä!

Itsellä paino on kokoajan laskussa, sitähän ehti kerääntyä 22kg yhteensä Nyt olis vielä n.7kg lähtöpainoon! Imetys kyllä vie tosi paljon energiaa, syön aika paljon ja lisäksi herkkuja ja silti tippuu hitaasti mutta tasasesti.

Paljon jaksuja kaikille vielä kärvisteleville!!! Ei enää kauaa kellään!!
Tulkaahan kaikki tonne vauvat 0-12kk puolelle jatkamaan keskusteluja sitten, kun saatte pienokaiset maailmaan!


Lara- ja PikkuVäkkärä 16pvää :heart:
 
Kai se sitten oli valkovuotoa, kun ei sitä enempää lorahdellut... Seksi ja akupainantakaan ei saaneet aikaseksi kun muutaman supistuksen :headwall: Käynnistystä odotellessa... Ei näytä itekseen tämä täältä tulevan...

-dask ja typy 41+2
Käynnistäminen ei välttämättä ole pahasta!! Mullahan käynnisteltiin 1/2 tabletilla suun kautta ja 1/4 kohdunsuulle keskiviikkoaamuna ja seuraavana yönä lähti sitten itestään käyntiin... Sai siis tuosta lääkkeestä vähän potkua vaan, että lähti etenemään! Itse en koe, että käynnistys olisi ollut mitenkään epämiellyttävää, kun ei tarvittu ihan tippaa tai kovempia lääkkeitä... Toivotaan kuitenkin, että syntyis ilman vai mitä :) Tsemppiä!!! :heart:
 
Käynnistäminen ei välttämättä ole pahasta!! Mullahan käynnisteltiin 1/2 tabletilla suun kautta ja 1/4 kohdunsuulle keskiviikkoaamuna ja seuraavana yönä lähti sitten itestään käyntiin... Sai siis tuosta lääkkeestä vähän potkua vaan, että lähti etenemään! Itse en koe, että käynnistys olisi ollut mitenkään epämiellyttävää, kun ei tarvittu ihan tippaa tai kovempia lääkkeitä... Toivotaan kuitenkin, että syntyis ilman vai mitä :) Tsemppiä!!! :heart:
Joo ei siinä käynnistyksessä muuta, mutta sinne on vielä niin pitkä aika! Yritän kyllä tiistaina ya-kontrollissa saada ne jo käynnistämään valittamalla väsymystä ym. En tosiaan jaksa enää valvoa öisin supistuksissa ja pettyä joka hiton aamu!

-dask ja typy 41+2
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että prinsessa syntyi rytinällä keskiviikkona 29.9. (rv 41+2) aamuyöllä. Mittaa neitokaisella oli 3860 g ja 53 cm. Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan uutta eloa kolmilapsisena perheenä. Itse olen aika kipeä ja väsynyt, mutta kuitenkin niin onnellinen.

Tiistaina siis käynnisteltiin cytotec-murusilla kahteen otteeseen, mutta mitään ei tapahtunut. Sain nukahtamislääkkeen illalla ja tarkoitus oli jatkaa käynnistelyä aamulla. Puolenyön aikaan synnytys kuitenkin käynnistyi vauhdilla.


Hirmuisesti voimia kaikille vielä odottaville! :hug:


Epeti ja tyidy 3 vrk
 
jep, täälläkin ollaan vielä yhdessä koossa! ei muuta kun sattuu vaan alavatsaan tän mahan kantaminen ja mm.kääntyminen on yhtä tuskaa öisin! pikkunen onneks potkii ja viestittää et mahas kaikki hyvin :) huomenna neuvola, lähete tehdää äippäpolille. nyt ymmärrän miltä tuntuu kun joka paikassa tulee viestiä et JOKOJOKO!!! ääh.
onnea epeti!!

turvottaja 40+3 ja poitsu
 
Miäkin tulin ilmoittautumaan jo jakaantuneeksi :D Pieni tyttö syntyi rv 42+1 eli 29.9.2010 klo 22.15. Painoa 3550g, pituutta 51cm. Synnytys oli pitkä ja rankka, ja lopulta jouduttiin avittamaan ulostuloa välilihan leikkauksella ja imukupilla vauvan sykkeiden takia. Loppu hyvin, kaikki hyvin :) Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja maitokin on noussut, joten nyt vain opetellaan elämää nelihenkisenä perheenä.

Tässä meijän neitokainen eilen:


Jonspe ja Lilliputti vajaa 4vrk
 
Miäkin tulin ilmoittautumaan jo jakaantuneeksi :D Pieni tyttö syntyi rv 42+1 eli 29.9.2010 klo 22.15. Painoa 3550g, pituutta 51cm. Synnytys oli pitkä ja rankka, ja lopulta jouduttiin avittamaan ulostuloa välilihan leikkauksella ja imukupilla vauvan sykkeiden takia. Loppu hyvin, kaikki hyvin :) Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja maitokin on noussut, joten nyt vain opetellaan elämää nelihenkisenä perheenä.

Jonspe ja Lilliputti vajaa 4vrk

Onnea Jonspe tytöstä
:flower:

Kuulostipa aika samanlaiselta kuin meidän synnytys ja tytön mitatkin melkein samat kun meillä :)

Mirot ja vauveli 17 vrk
 
Heipä hei ja onnea kaikille jotka ovat jo saaneet vauvan kainaloon. Niin ja isot halit niitä vielä odottaville!

Meille syntyi pieni prinsessa 29.9. klo 11.59. :heart:

Synnytys meni sinäänsä ihan hyvin siihen asti kun vauva jouduttiin auttamaan imukupilla pois sydän äänten heikkenemisen vuoksi. Neidillä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja hökäisi lapsivettä keuhkoihin.

Vauva kerkesi olla varmaan vain minuutin rinnalla kun se vietiin pois vastasyntyneitten teholle jossa viettikin kaksi ensimmäistä vuorokauttaan. Teholla vielä ilmeni että sydämestä kuuluu sivuääni. Sitä ultrattiin kaksi kertaa ja vielä vauvan ollessa 2kk mennään kontrolliin. Mitään vakavaa leikkausta vaativaa se ei onneksi ole ja se ei vaikuta mitenkään normaali elämään.

Minulla ei loppunut vuoto ollenkaan ja verenhukka oli suuri. Kohtuun oli jäänyt istukan pala ja kalvoa. -> jouduin siis nukutettavaksi ja kaavintaan.

Pääsimme vasta tänään pois sairaalasta kun neiti oli antibiootti hoidossa.

Mutta onneksi nyt on kaikki hyvin molemmilla!!

terkuin minä ja Rosinarusina 5pvää
 
Onnea taas vauvan saaneille!

Ei taida paljon olla meitä jäljellä täällä enää, taisi Dask:kin lähteä jo vauvan hakuun? Turvottaja on vielä yhdessä koossa??

Mulla oli vika neuvola tänään, seuraavaksi sitten äitipolille kontrolliin soittamaan aikaa. Luultavasti viikon päästä vasta ottavat tarkistukseen. Supistuksia kovasti odottelen, mutta ei kuulu yhtikäs mitään siltä suunnalta..

Kvartti ja Myyrä 40+6
 
Vihdoin pääsen kertomaan, että meille syntyi poika 30.9 klo 2.30 aika samaan malliin kuin epetillä eli cytotecia sain kaks kertaa, piti jatkaa seuraavana aamuna ja sit yöllä synnytys käynnistyi ja neljässä tunnissa oli jätkä pihalla. Käsi poskella tuli, joten repesin iloisesti ja pääsinkin sitten ihan leikkaussaliin kursituttamaan itteeni kokoon. Jees.

Mitat pojalla 3280 g ja 50 cm. Maito on noussut hiiiitaaasti ja siitä johtuen päästiin vasta tänään kotiin. Mä olen suht kipeänä mutta paranemaan päin. Kerron tarkemmin myöhemmin.

Sannimarja ja ihanista ihanin pikku-ukko
 
heippa!
vielä sinnitellään yhdessä koossa, tänään oli neuvola ja lähete lähti äpolille. muksu liikkuu hyvin masussa ja kaikki tuntu olevan kunnossa :) mitä ny pieniä itkupurkauksia tulee ja mies saa syyt niskoilleen. se yrittää tsempata ja hoivata mut riittää pari sanaa niin oon naama punasena koska mua on niiin loukattu. toivottavasti saan pian mielenterveyteni kuntoon!!

onnea synnyttäneille!! me tullaa perässä ja kovaa!!
turvottaja 40+4
 
Hei vaan! Minä sitten perjantaina lähdin yliaikakontrolliin varmana siitä, että kotiin passitetaan takaisin odottelemaan. Tutkimuksessa kuitenkin paljastui että paikat oli jo 4cm auki.:O Salipaikka saatiin sitten heti, kalvot puhki ja 5 tuntia myöhemmin poika oli maailmassa, mitat 3950g ja 52cm.<3 Sairaalassa vielä ollaan kun bilirubiiniarvoja seuraillaan. Onneksi mies toi tänään mulle tämän läppärin niin kuluu aika hieman paremmin.:D Alan tässä huomenna lueskella paremmin kaikkien viestejä ja kirjoitan synnytyskertomuksen, sekä laitan pinon ajan tasalle!:) Onnea paljon kaikille muillekin vauvansa saaneille ja älyttömästi tsemppiä loppurutistukseen vielä odottaville!:hug:

Lahopää & Tuhto
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Liisa!! :)

Mulla on itsellä sellanen olo että paikat vois olla jotenkin auki, mutta eipä neuvolatäti mun ajatuksista mitää sanonut, lähete lähti eilen, ja aikaa odottelen. Menee kyllä varmasti vielä reilu viikko eteenpäin, jollei kaksi :(

Turvottaja 40+5
 
Onnea Liisa! :flower:

Sun kirjoituksesta inspiroituneena soittelin synnärille ja kyselin jos voisin päästä sinne jo aiemmin kun ensi maanantaina, koska mullahan on ollut paikat sen nelisen senttiä auki jo kohta kuukauden. Sain luvan soitella torstaina ja katsellaan tutkimusaikaa sitten jo perjantaille, jee! Ihana tietää että nyt ei enää kovin montaa päivää mene :)

Turvottaja, jaksamista sinne myös!

KÖ ja Myyrä 41+0
 
Mulle tuli soitto tänään äitiyspoliklinikalta, että pääsen tutkimuksiin torstaina aamulla korkeiden verenpaineiden takia, eilen oli lähete lähtenyt. Nopeeta toimintaa. Saan varmaa jo ajan käynnistykseen sitten :) ja mustakin tulee ÄITI :) nyt tuli levoton olo!! iiiks.

turvottaja 40+5
 
Heipä hei ja onnea kaikille jotka ovat jo saaneet vauvan kainaloon. Niin ja isot halit niitä vielä odottaville!

Meille syntyi pieni prinsessa 29.9. klo 11.59. :heart:

Synnytys meni sinäänsä ihan hyvin siihen asti kun vauva jouduttiin auttamaan imukupilla pois sydän äänten heikkenemisen vuoksi. Neidillä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja hökäisi lapsivettä keuhkoihin.

Vauva kerkesi olla varmaan vain minuutin rinnalla kun se vietiin pois vastasyntyneitten teholle jossa viettikin kaksi ensimmäistä vuorokauttaan. Teholla vielä ilmeni että sydämestä kuuluu sivuääni. Sitä ultrattiin kaksi kertaa ja vielä vauvan ollessa 2kk mennään kontrolliin. Mitään vakavaa leikkausta vaativaa se ei onneksi ole ja se ei vaikuta mitenkään normaali elämään.

Minulla ei loppunut vuoto ollenkaan ja verenhukka oli suuri. Kohtuun oli jäänyt istukan pala ja kalvoa. -> jouduin siis nukutettavaksi ja kaavintaan.

Pääsimme vasta tänään pois sairaalasta kun neiti oli antibiootti hoidossa.

Mutta onneksi nyt on kaikki hyvin molemmilla!!

terkuin minä ja Rosinarusina 5pvää
Heippa!

Oli pakko skriivata tähän kohtaan jotain, kun tähän asti olen tyytynyt vain taustaseurailemaan tätä palstaa. Eli Rosinarusinan vauva on syntynyt täsmälleen samana päivänä ja samaan KELLONAIKAAN kuin meidän poika (toinen) ja paikkana KSKS :) Punnerrettu ollaan siis varmaan ihan naapurisaleissa ja peitetty toistemme loppu- ja vaaviemme ensikarjunnat :D
Oli vain niin erikoinen juttu, että oli pakko mainita tästä yhteensattumasta! :)

Kaikkea hyvää sinulle Rosinarusina pienokaisesi kanssa sekä kaikille muillekin oman käärön saaneille. :heart:

-Leijonaäippä ja Nestori 6pv
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja leijonaäippä;22175469:
Heippa!

Oli pakko skriivata tähän kohtaan jotain, kun tähän asti olen tyytynyt vain taustaseurailemaan tätä palstaa. Eli Rosinarusinan vauva on syntynyt täsmälleen samana päivänä ja samaan KELLONAIKAAN kuin meidän poika (toinen) ja paikkana KSKS :) Punnerrettu ollaan siis varmaan ihan naapurisaleissa ja peitetty toistemme loppu- ja vaaviemme ensikarjunnat :D
Oli vain niin erikoinen juttu, että oli pakko mainita tästä yhteensattumasta! :)

Kaikkea hyvää sinulle Rosinarusina pienokaisesi kanssa sekä kaikille muillekin oman käärön saaneille. :heart:

-Leijonaäippä ja Nestori 6pv

Leijonaäippä: No varmaan olit viereisessä salissa kun minä, kätilö kun sanoi että viereiseen saliin syntyi vauva samalla minuutilla kun tuo meidän neiti! :D Tosi hauska yhteensattuma! Me oltiin synnytyssalissa nro 4. Onko teidän esikoinen minkä ikäinen?

Meidän esikoista 1v 9kk on ollut hauska seurata miten se suhtautuu tuohon vauvaan. Ei kiinnosta juuri yhtään mutta silti nyt molempina iltoina on halunnut mennä silittämään vauvaa ja sanomaan hyvää yötä! :heart:

minä ja neiti rosinarusina 6vrk
 
Pikainen ilmoitus : Perjantaina tosiaan lähettiin sairaalaan ja lapsivettä se oli, ottivat mut yöksi sinne ja sanottiin et aamulla käynnistellään jos ei ite käynnisty. Käynnisty se ite aamuyöstä.. Takana pitkittynyt avautumisvaihe, väärä tarjonta ( avosuinen) liian iso vauva ja kiireellinen sektio. Synnytys oli kamala, mutta vauva on IHANA. Meille siis syntyi poika 2.10 klo 23.05. Mitat 52 cm ja 4095 g.
Synnytyskertomusta kirjottelen paremmalla ajalla tarkemmin.. Yks yö vielä pitäis toipua sairaalassa, vaikka hinku kotiin ois jo kova...

Onnea kaikille vauvan saaneille, ja jos joku vielä kääröä odottelee niin jaksamisia loppuodotteluun...
 

Yhteistyössä