Käynnistäminen ei välttämättä ole pahasta!! Mullahan käynnisteltiin 1/2 tabletilla suun kautta ja 1/4 kohdunsuulle keskiviikkoaamuna ja seuraavana yönä lähti sitten itestään käyntiin... Sai siis tuosta lääkkeestä vähän potkua vaan, että lähti etenemään! Itse en koe, että käynnistys olisi ollut mitenkään epämiellyttävää, kun ei tarvittu ihan tippaa tai kovempia lääkkeitä... Toivotaan kuitenkin, että syntyis ilman vai mitä Tsemppiä!!! :heart:Kai se sitten oli valkovuotoa, kun ei sitä enempää lorahdellut... Seksi ja akupainantakaan ei saaneet aikaseksi kun muutaman supistuksen :headwall: Käynnistystä odotellessa... Ei näytä itekseen tämä täältä tulevan...
-dask ja typy 41+2
Joo ei siinä käynnistyksessä muuta, mutta sinne on vielä niin pitkä aika! Yritän kyllä tiistaina ya-kontrollissa saada ne jo käynnistämään valittamalla väsymystä ym. En tosiaan jaksa enää valvoa öisin supistuksissa ja pettyä joka hiton aamu!Käynnistäminen ei välttämättä ole pahasta!! Mullahan käynnisteltiin 1/2 tabletilla suun kautta ja 1/4 kohdunsuulle keskiviikkoaamuna ja seuraavana yönä lähti sitten itestään käyntiin... Sai siis tuosta lääkkeestä vähän potkua vaan, että lähti etenemään! Itse en koe, että käynnistys olisi ollut mitenkään epämiellyttävää, kun ei tarvittu ihan tippaa tai kovempia lääkkeitä... Toivotaan kuitenkin, että syntyis ilman vai mitä Tsemppiä!!! :heart:
Tämmä on siis täsmälleen mitä minulle tapahtui! Paitsi päivä oli keskiviikko...Tiistaina siis käynnisteltiin cytotec-murusilla kahteen otteeseen, mutta mitään ei tapahtunut. Sain nukahtamislääkkeen illalla ja tarkoitus oli jatkaa käynnistelyä aamulla. Puolenyön aikaan synnytys kuitenkin käynnistyi vauhdilla.
Miäkin tulin ilmoittautumaan jo jakaantuneeksi Pieni tyttö syntyi rv 42+1 eli 29.9.2010 klo 22.15. Painoa 3550g, pituutta 51cm. Synnytys oli pitkä ja rankka, ja lopulta jouduttiin avittamaan ulostuloa välilihan leikkauksella ja imukupilla vauvan sykkeiden takia. Loppu hyvin, kaikki hyvin Eilen päästiin sairaalasta kotiin ja maitokin on noussut, joten nyt vain opetellaan elämää nelihenkisenä perheenä.
Jonspe ja Lilliputti vajaa 4vrk
Heippa!Heipä hei ja onnea kaikille jotka ovat jo saaneet vauvan kainaloon. Niin ja isot halit niitä vielä odottaville!
Meille syntyi pieni prinsessa 29.9. klo 11.59. :heart:
Synnytys meni sinäänsä ihan hyvin siihen asti kun vauva jouduttiin auttamaan imukupilla pois sydän äänten heikkenemisen vuoksi. Neidillä oli napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja hökäisi lapsivettä keuhkoihin.
Vauva kerkesi olla varmaan vain minuutin rinnalla kun se vietiin pois vastasyntyneitten teholle jossa viettikin kaksi ensimmäistä vuorokauttaan. Teholla vielä ilmeni että sydämestä kuuluu sivuääni. Sitä ultrattiin kaksi kertaa ja vielä vauvan ollessa 2kk mennään kontrolliin. Mitään vakavaa leikkausta vaativaa se ei onneksi ole ja se ei vaikuta mitenkään normaali elämään.
Minulla ei loppunut vuoto ollenkaan ja verenhukka oli suuri. Kohtuun oli jäänyt istukan pala ja kalvoa. -> jouduin siis nukutettavaksi ja kaavintaan.
Pääsimme vasta tänään pois sairaalasta kun neiti oli antibiootti hoidossa.
Mutta onneksi nyt on kaikki hyvin molemmilla!!
terkuin minä ja Rosinarusina 5pvää
Alkuperäinen kirjoittaja leijonaäippä;22175469:Heippa!
Oli pakko skriivata tähän kohtaan jotain, kun tähän asti olen tyytynyt vain taustaseurailemaan tätä palstaa. Eli Rosinarusinan vauva on syntynyt täsmälleen samana päivänä ja samaan KELLONAIKAAN kuin meidän poika (toinen) ja paikkana KSKS Punnerrettu ollaan siis varmaan ihan naapurisaleissa ja peitetty toistemme loppu- ja vaaviemme ensikarjunnat
Oli vain niin erikoinen juttu, että oli pakko mainita tästä yhteensattumasta!
Kaikkea hyvää sinulle Rosinarusina pienokaisesi kanssa sekä kaikille muillekin oman käärön saaneille. :heart:
-Leijonaäippä ja Nestori 6pv