Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

Itse olen alkanut jo hieman lakata odottamasta että jotain tapahtuisi. Rasittavaa kytätä omia tuntemuksia, vihlontoja ja suppailuja koko ajan. Kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Koitan antaa piutpaut koko hommalle... Saas nähdä miten onnistuu. Tällainen olo vaan alkaa jo olla. Harmittaa kun enimmän aikaa kolottaa ja olo on tukala, eikä homma silti etene. Eilen illalla tuntui kuin olisi iso keilapallo haaroissa. Nam, mikä fiilis.

Vauva on siis laskeutunut jo tosi alas ja olo on sen mukainen. Neuvolan terkkari ounasteli ettei menis enää pitkään, mutta sanoi itsekin, että nyt jos menee sellaista lupaamaan, niin varmaan menee yli...Verenpainetta seurataan koko ajan. 120/92 on lukemat suunnilleen. Mutta ei mitään muita oireita, joten saan vaan rampata neuvolalla muutaman päivän välein... Pöh.

Lopen kyllästynyt
Papapata ja Pikkis 39+2 (täällä varmaan vielä lokakuussakin)
 
Tervehdys kaikille!!Meille syntyi suloinen poika 20.9.2010 klo.22:21(LA.23.9)Painoa hånellå oli 3330g ja pituutta 48cm.Hån syntyi ihan tunnissa siitä,kun lapsivedet olivat menneet,eli oli ihan sy6ksysnnytys ollut!En myöskään ehtinyt saada mitään kivunlievitystä,joten oli samalla LUOMUsynnytys!!Vauva ja åiti voivat kummatkin HYVIN!!Tänään lääkärintarkastus ja perjantaina kotiin näillä näkymin!!Tällä hetkellä he tarkistaa hänen verensokeriarvoja kun ne oli syntyessä todella hyvät ja sitten alkoi laskemaan!!Synnytyskertomus tulee sitten myöhemmin!!Nyt on vaan niin naatti olo!!ONNEA kaikille muille vauvantuneille ja RUTKASTI TSEMPPIÄ teille jotka ootte ihan loppusuoralla!!

miita1969 & Walter 1 vuorokausi
 
Paljon onnea taas vauvan kainaloon saaneille! :flower: Ehkä mäkin sen joskus saan...

Tähän alkuun on pakko laittaa suora lainaus aamun Etelä-Suomen Sanomien kolumnista, joka nauratti mukavasti heti aamusta. Kolumni käsitteli perhettä ja ystäviä. Tässä siis lainaus: "...viisas pitää kavereistaan kiinni, lapsista ja parisuhteesta huolimatta. Koska jos tulee tiukka paikka, niin sieltä kaksplussan keskustelupalstaltako se lohtu löytyy?" :LOL: No tietysti löytyy täältä! Ei vaan, kirjottajaa ärsytti, kun sinkusta perheelliseksi muuttuvat monesti unohtavat ystävät siinä samalla. Muistakaa siis pitää yhteyttä ystäviinne vauvan syntymän jälkeenkin, niin ei tartte kaikkea lohtua palstalta hakea :D Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että herkästi jää ne kaverit, joilla ei ole lapsia :ashamed: Siis vaikka kuinka ajattelisi, että täytyisi sillekin soittaa, mutta enemmän tulee kyllä vietettyä aikaa perheellisten kanssa. Lupaan (yrittää) parantaa tapani!

Täällä ei oloissa ainakaan mitään suurta merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Supistelee kyllä enemmän tai vähemmän, mutta ei mitään kummempaa... Huomenna olis eräpäivä, tämä sais kyllä olla yhtä täsmällinen kuin veljensä! Perjantaina sitten neuvola, jos ei ole syntynyt...

Voimia kaikille niin vauvan kanssa kuin vauvaa vielä odottavillekin! :)

-dask ja typy 39+6, huomenna!!!
 
Miita1969 Oikein paljon onnea!! Pitkä odotus on palkittu :hug: Etkö ollutkin aika pitkään siellä sairaalassa?

Hyväsetti tuo tunne on tuttu. Laskettu päivä on niin odotettu päivä, ja kun tajuaa, että ei VARMANA tule mitään tapahtuu, niin alkaa kyrsimään. Ja sit ku joutuu neuvolaan menemään, kuulemaan samat jutut jne. Mua ainakin kyllästyttää rampata siellä.
Voimia sullekin.. kyllä me joskus vielä jakaudutaan :hug:

Mä heräsin YHTEEN ainoaan(!) suppariin keskellä yötä ja ihmettelin vaa että mikäs se oli, ku tuntu nii kipeeltä että heräsin. Kunnes tajusin, että aijoo, tässähän ollaan ihan loppusuoralla raskaudessa ;) Mutta en jäänyt ees oottamaan josko niitä lisää tulis.. Mä en varmaan USKO sitä, kun suppareita alkaa tulemaan säännöllisemmin ja kipeemmin, että nyt saattaa olla menoa :D Oottelen vaa että kohta ne loppuu ja normielämä jatkuu! Lähen varmaan salille vielä siinä vaiheessa..

Eli siis voitte arvata, että täällä on kaikki aivan kuten eilen :)

Yöllä en meinannut saada nukahdetuksi, kun alan aina miettimään asioita ihan hirveesti ja käymään niitä keskusteluja pääni sisällä :D Joo, sillon se ei naurata, ku raivostuttaa aivan sairaana.. Onneks kukaan asianomaisista ei ole paikalla ;)
Mulla on yksi kaveri, joka saa mun hermon kiristymään ihan sairaan nopee : / Välillä tulee ihan huono omatunto, koska ei se tarkota ku hyvää ja on tosi intona tästä meidän vauvasta.. mutta hitto, kun en meinaa jaksaa sen yli-intoilua.
Ja mulla on semmonen tunne, että se kalastelee Kummiutta.. ostelee koko ajan jotain tälle vauvalle ja mulle tulee semmonen olo, että oon sille kiitollisuuden velassa kaikesta mitä se ostelee. Me ollaan ihan hyviä kavereita, ja mä oon sen lapsen "kummi" tai mikskä sitä nyt kutsutaan, kun lasta ei ole kastettu, mutta on kuitenkin pidetty nimiäiset. Valitettavasti ei olla mun puolesta ihan niin hyviä kavereita, että häntä kummiksi pyytäisin.
Ja tiiättekö kun tän intoilija-kaverin nään, niin se semmosella kimeellä äänellä kiljuu ja hiplaa mun vatsaa.. aargh! Sit jotenkin se on semmonen teennäinen, ja hymyilee koko ajan semmosta teennäistä hymyä...

Okei, mä oon aika kauhee.. mutta mä en jotenkin jaksa sitä :ashamed: Mä oon nyt päättänyt, että en vastaa sille enää puhelimeen ennen kuin laps on syntynyt, koska en halua olla sille kuitenkaan ilkee..ja mä varmaan sanon sille kohta jotain mitä sit kadun. Koska se siis soittelee mulle väh. joka toinen päivä ja syytää typeriä neuvojaan, miten lapsen saa ulos jne! Vittu kun EI SE TULE ULOS, enne kuin on valmis siihen! Mua kyrsii ehkä maailman eniten noi "häätötemput". Ne on hauskoja uskomuksia ja uskon, että siinä on käynyt niin, että joku on käynyt saunassa ja synnytys on sit käynnistynyt, mutta olis käynnistynyt muutenkin ilman sitä saunaa..
Ja sitä paitsi TÄHÄN MENNESSÄ raskautta, kuinkahan MONTA kertaa tässä on kuullu noi 150:t ÄSSÄT, ja tuliset ruoat jne jne. Spermassa on oikeesti sitä ainetta, mitä käynnistyslääkkeissäkin, mutta niiiiiiin pikkiriikkisen, että se ei aiheuta synnytystä.. sitä pitäisi oikeesti olla litroittain, että siitä vois sanoo oikeesti olevan hyötyä.
Sit ku tässä vaiheessa mulle on ihan sama, mitä oireita muilla on ollut just ennen synnytystä tai monta päivää niillä on mennyt yli jne. Niin sit ku sanoin sille eilen, että on menossa 40+3, niin se sano, että Mun tyttö syntyi 40+4!! No AIJAAAA!!! Mitä sitten!! Se ei merkitse mulle yhtään yhtään mitään!!

Ja sit loppuun se tokas tän helvetin hyvän vitsin: Kyllä se ulos tulee, mun tietääkseni, sinne ei oo vielä koskaan kukaan jääny!! :stick: Voi voi voi.. Monta kertaa te ootte kuullu ton? Mä oon ehkä miljoona?
Mä olin oikeesti vaan hiljaa sen heiton jälkeen.. en pystynyt edes sanoo mitään, ku Kyr** kasvoi otsassa.. :headwall:

Huh.. toivottavasti teillä muilla ei ärsytyskäyrä nouse kenenkään vuoksi näin kuin mulla ;)

Ja sori taas tuommonen valitus..

Tänään se meidän äiti tulee opettamaan mua kutomaan/virkkaamaan :D Käsille tekemistä jee!!! :p

Nyt mä lähden tästä suihkuun ja kokkaamaan kaverille, joka tulee meille lounaalle 11:00 aikaan..
Palataan!

Lätäkkö + bebe 40+4 (la oli ja meni) :)
 
Voi ei lätäkkö, paljon voimia kaverisi kanssa! Meillä ei onneks kukaan "kalastele kummiutta". Monet on ystävällisesti tarjoutuneet mahdollisuuksien mukaan esikoisen hoitajaksi synnytyksen ajaksi, mutta ei onneks mitään muuta! Olis tosi inhottavaa, jos selvästi näkee jonkun tyrkyttävän itteään kummiksi, mutta ite ei koe häntä sellaiseksi ihmiseksi, jonka haluaisi kummiksi.
Onko teillä muilla muuten kummit valittu? Meillä on osittain, yks on miehen päätettävissä vielä, mutta muuten on kyllä ainakin alustavasti päätetty. Ketään ei olla kyllä vielä pyydetty. Pyydetään kaksi kaveripariskuntaa, jotka on meidän yhteisiä kavereita, mä pyydän mun pitkäaikaisinta ystävää (yli20 vuotta ollaan oltu kavereita) ja mies saa sitten päättää sisaruksistaan yhden (tai yhden pariskunnan), jos haluaa.

Edelleen hyvää syksyistä päivää kaikille!

-dask ja typy vieläkin 39+6
 
Onnea vauvan saaneille ja kiitos synnytyskertomuksista! Erinäisistä syistä johtuen luen tarkkaan etenkin sen, miten synnytys on alkanut :D

Lätäkkö: ärsyttävä kaveri kyllä! Ja mä kans inhoan sitä, kun mulle paasataan siitä, mikä temppu ja kikka voisi auttaa ja kysytään, että kai mä nyt oon sitä ja tätä kokeillut. Oonkin päättänyt, että seuraavalle kyselijälle sanon, että hän on oikein tervetullut kokeilemaan mun kanssa sellaista kikkaa, että repii lapsosen musta ulos ni ollaan sitten kaikki tyytyväisiä. Mut harmi vaan, kukaan ei oo enää aiheesta multa kysellyt ni en oo voinut mun hienoa vastausta sanoa :D

Ja sitäkin mietin, että pakkohan tässä on levätäkin, jos nyt sattuis sitten, että synnytys käynnistyiskin. Että jos juoksen tukka putkella paikasta toiseen koko ajan ässiä suorittaen ja muita temppuja harjoittaen ni johan mä oon ihan kuollut, jos on synnytyksen aika. Joten ehkä paras neuvo on ollut nyt semmoinen, että nuku niin paljon kuin pystyt. Ja vaikka siis en pystykään oikein päivällä nukkumaan ni oon korvannut sen lepäilyllä, lueskelulla ja sen sellaisella. Vaikka tuntuu, että joidenkin ihmisten asenne on sit sellainen, että häh, ai sä vaan huilaat siellä?! No tee nyt jotain, että vauva tulis! Pärkkele niitä, tulee sellanen "vedän lättyyn teitä"-olo!

kummit on meillä päätetty ja pyydettykin jo, kun ajateltiin, että on sitten kummeillekin vauvan syntymässä jotain ihan ekstraa, kun voivat ajatella, että sieltä se kummilapsi maailmaan tulee. Kummeiks tulee mun pikkuveli ja sen tyttöystävä, mun pitkäaikainen ystävä on sylikummi ja sitten vielä miehen pikkuveli tulee kummiksi. Kummiasia lutviutu aika hyvin, vaikka tuo mun veli vähän hiillostikin asialla ja osas olla tosi ärsyttävä. Olin kuitenkin jo aikoja sitten päättänyt, että haluan pikkuveljeni ensimmäisen lapseni kummiksi, joten päätin unohtaa kaikki tyhmät jutut ja mennä sen mukaan, miten oon aina aatellut.

Mulla tais olla yöllä supistus tai pari, sellaisia oikein kipeitä! Tai en minä oikein tiedä, jotain kummaa ja kipeää tapahtui. Tosin olin niin nukuksissa, etten oikein tajunnutkaan mitään. Enkä vissiin vieläkään ihan ymmärrä, mikä on supistusta, vaikka sen valaisevan hetken sainkin eilen äitipolilla :D No kai mä joskus tajuan.

tsempit kaikille!

Sannimarja 40+3
 
No oli siellä jotain tapahtunu... on tää vauveli sentään kiinnittyny =)
Ja hirvee mellastus ja ikinä oo ollu niin korkeet sydänäänet ku tänään. :O

Neuvolatäti käski nimenomaan levätä eikä tehä kaikenmaailman kepulikonsteja että tää tulis ulos.. Ehkäpä se lepokin on siis tärkeää :) niin ku Sannimarjaki meinas..

Eilen en pystyny lähteen lenkille, oli niin kipee alavatta ja nivuset ja kaikki.. ( ja oli niiiin kylmän näkönen ilma ) mutta tänään paistaa aurinko niin voisin kävellä miehen työpaikalle lasten kans.. Sit oon illalla taas ihan poikki, mutta jospa uni maistuu sit yöllä..

Lätäkkö kurja kaveri :( Mä kuulin just neuvolassa ton : ei sinne kukaan oo jääny......
Mutta naureskelin vaan.. ehkä sit parin päivän päästä hermostun jo jos joku niin sanoo :kieh:

Mutta koitetaan jaksaa odottaa vielä..

Hyväsetti 40+0..... tänään.....
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Blääh. Yhdessä kasassa edelleen, ja varmaan vielä vähän aikaa. Harkkasuppareita joitakin päivässä, mutta ne eivät todistetusti ole saaneet mitään aikaiseksi. Maanantaina jouduin neuvolasta suoraan äitipolille kiireellisellä lähetteellä vauvan sykkeiden takia, mutta selvisin pelästyksellä - meijän vauvalla vain on sykkeen perustaso vähän alhaisempi (n. 115-120). Makasin yht. 4h käyrillä ja kolme eri lääkäriä tutki ne käyrät. Lisäksi tehtiin ultraus ja sisätutkimus. Vauvan painoarvio 3.2kg, kohdunulkosuu tiukasti sormelle auki, kanavaa 2cm jäljellä. Lääkäri yritti vähän kovakouraisemmin ronkkia, mutta en usko, että sekään auttoi.. Huomenna uudestaan äitipolille samaan ruljanssiin, kun on yliaikaiskontrolli. Päivät vaan matelee..

Jonspe ja Lilliputti 41+1 (la oli 14.9.)
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Synnytyskertomuksia on todella ihana lukea, vaikkei niitä kerkeä kommentoimaankaan!

Gwenhwyfarin synnytyskertomuksessa tuo epiduraalin saamattomuus on suurin pelkoni! Aiotko antaa palautetta?

Lätäkölle tsemppiä, vaikka ilmeisesti mielialasi jo paranikin? Kyllä sitä vauvan myötä aikamoiseen tunneryöpytykseen joutuukin? Mulle yllätys oli ekan kanssa, kuinka vauva täytti koko mielen täysin. Oli ajatellut, että vauva nukkuu, ja arki jatkuu kuten ennekin ja voin puuhailla omiani, mutta koko todellisuus jotenkin mullistu ja sitä ajatteli vaan vauvaa koko ajan kykenemättä aluksi mihinkään järkevään muuhun puuhaan. Ei ole mikään ihme, jos tunteet ailahtelevat, kyllä se vauvantulo niin iso muutos on! En pelkäisi synnytyksenjälkeistä masennusta, nykyään on tosi hyvin apua tarjolla ja masennuksesta tiedetään. Heti, jos masentaa, ottaa neuvolassa puheeksi. Itse olin aika masentunut tokan lapsen syntymän jälkeen ja siitäkin selvittiin. Paras neuvo on, että muistaa nukkua ja levätä aina kun voi, jättää kotityöt myöhemmäksi?

Nämä päivät ovat l.a.n jälkeen uskomatonta tuskaa!!! Tuo Jonspen 41+1 tuntuu ihan sankarisuoritukselta, jota katsoo ihaillen ja johon ei koskaan itse usko kykenevänsä, ?, Vaikka sitähän kohti tässä ollaan kitumassa! Maksaisin heti 1000eu, jos sillä pääsisi välittömästi synnyttämään?

Yöt ovat pahimpia, kun närästää ihan hirveästi eikä saa nukuttua. painoa on tullut lisää, nyt varmaan 20kg eikä viitsi paljon peiliin katsoa.

Solete, mulla oli järkyt pukamat, jotka nyt tosin helpottaneet. Panadol ja puudattavat voiteet autto. Mulla oli pahin yöllä, ja laitoin kuumalla vedellä täytetyn kumihanskan yöllä pikkareihin ja oli iso apu. Kävin vaihtamassa aina lisää lämmintä vettä ja se todella autto tuskaan. Oli muuten aivan uskomattoman tuskainen vaiva, ei olisi kokematta uskonut.

Pelkään, että valmis vauva tuolla masussa turhaan kärvistelee, ja että sille sattuu jotain nyt viime hetkillä, turha inhottava pelko on hiipinyt mieleen!

Jaksamisia kaikille! Onnellisia hetkiä vauvansa jo saaneille, sillä ajatuksella tässä nyt jaksetaan, että kohta on oma käärö kainalossa!

Liisa&Liisa 40+3
 
Aveelle onnittelut tytöstä! :heart:

Liisa71: Positiivista tässä on juurikin se, ettei mene enää kauaa, kun vauva on jo masunahkan tällä puolen. Miä oon jo alusta asti asennoitunut, että LA:n yli mennään, joten ei tää nyt suuri pettymys ole ollut. Lähinnä nyt maanantaina vähän harmitti, kun lääkäri sanoi, että paikat ovat edelleen epäkypsät, joten käynnistystä kohti tässä kovaa vauhtia mennään.. Käynnistyksestä lääkäri sanoi, että kannattaa varautua, että siinäkin puuhassa saattaa pari päivää vierähtää. Toivon silti, että tää vauva syntyy syyskuun puolella :D

Tää kotona oleminen on aika vaarallista, nimittäin lompakolle.. Tilasin sunnuntaina Ellokselta esikoiselle Ticketin toppahaalarin "kakkoshaalariksi", kun sai -50% alea, ja nyt eilen tajusin, että miulla ois vielä -40% ale käyttämättä -> tilasin sitten tänäaamuna vauvalle suklaanruskean Ticketin 62cm toppiksen :ashamed: Ja miehelle ei tietenkään sanota mitään.. No, nyt on kummallekin toppavaatteet talveksi hankittuina ja ensi viikolla sitten ropisee paketteja kotiin :D

Muoks. Ja Lätäkölle vielä sympatiahalit! Miä olen kuullut tuota samaa, ettei yksikään sinne masuun oo jäänyt, jo ihan tarpeeksi.. Itseäni ärsyttää nimenomaan se, että porukka säälittelee miun olotilaa. Ja osa on tietävinään, miltä miusta tuntuu.. Niin, miltä miusta tuntuu? Ihan hyvältä, mutta en jaksaisi joko-joko-uteluita.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille!! Teitä olikin aika poaljon muutaman päivän sisällä.

Ja kiitokset synnytyskertomuksista.

Täällä piipahdettiin aamulla taas neuvolassa. Verenpaineet oli edelleen koholla, 145/94 ja turvotustakin hieman. Muutoin kaikki ok. Terkka epäili että synnytys saattaa olla lähellä, mutta tiedä häntä... Itsellä on aika väsynyt olo kun meidän kakkonen on viime aikoina nukkunut erittäin huonosti.

Tuun illemmalla kirjoitteleen enemmän.

marza ja onnianni rv 38+5
 
Täällä ollaan esikoisen kanssa kipeänä. Ihanainen flunssa... Pikkukaverilla mieletön nuha, minulla hakkaava limainen yskä. Muutenkin alkoi olla jo jaksaminen aika äärirajoilla, herra 1v 8 kk kun työllistää aika kivasti. Niin piti vielä jostain tää pöpö saada. Ja eikös ne sano, että sairaana ei synnytys käynnisty? Onpa hyvä että lakkasin jo odottamasta ;D

Papupata ja Pikkis 39+3
 
:heart: Onnea Gwenhwyfar ja miita poikasista sekä avee tyttösestä! :heart:


Hyväsetti, mä tuun mukaan! :wave:

Mikähän siinä on, ettei mun ystäväpiiri ahdistele mua jokojoko-kysymyksillä tai heittele mitään idioottikommentteja? Taitaa olla iso syy siinä, että suurin osa on itse äitejä. Ja varmaan moni otaksuu, että me kyllä aika hätäisesti ilmoitellaan, jos ja kun jotain alkaa vihdoin tapahtumaan. Mutta tsemppiä kaikille, jotka noista hyväntahtoisista kiusaajista joutuu kärsimään. :hug:

Ajattelin tänään taas kiusata itseäni kunnon rivakalla lenkillä, tunnin menin tuplakärryjen ja koiran kanssa tuolla tihkussa kuin heikkopäinen. Seurauksena ehkä viimeisen vartin verran supistuksia, jotka loppu kuin seinään heti kun vauhti pysähtyi. Mutta kun en minäkään mikään ikiliikkuja ole eikä hennot sääret tosiaan enää kanna tätä taakkaa loputtomiin. :headwall: Olen koko ajan miettinyt, että pitää touhuta ja häärätä koko ajan jotain, jotta paikat kypsyisi. Eipä ole juolahtanut pieneen mieleenikään, että voisi levätä. Todennäköisesti tämä syntyisi tasan yhtä myöhään silti. Ja toisaalta olen jotenkin niin levoton koko ajan, etten kykene olemaan tekemättä mitään. Tänään aloitin neulomaan kaksosille villasukkia talven varalle ja päätin, että ehdin saada ne valmiiksi ennen vauvan syntymää. :D

On tämä kyllä niin merkillistä. Itse olen siis kahden keskosvauvan äiti enkä ole tähän mennessä voinut hyvällä tahdollakaan oikein ymmärtää sellaisia, jotka kitisevät, kun synnytys menee muutaman päivän yli lasketun ajan. Kun tämä raskaus alkoi, ajattelin, että menkööt yli niin paljon kuin sielu sietää, kunhan ei synny keskosena. Mutta viimeistään lasketun ajan koitettua jotain niksahti päässä enkä minäkään enää kykene ajattelemaan tuolla tavoin. Nyt taas ollut kaksi todella huonoa päivää ja antaisin myös aika paljon, että tämä odotus loppuisi tasan juuri nyt. Kai ne on sitten ne hormonit...
Juuri miehen kanssa eilen juteltiin, että kai tämä on sitten tasan meidän tuuria, että ensimmäiset tulee aivan liian aikaisin ja kolmatta ei saa ulos kirveelläkään. :rolleyes: Me ei ollakaan mitään keskivertokansalaisia. :D

Tiedättekös mammat muuten sitä, että tänään on viimeinen päivä pienten syntyä, jotta ovat horoskoopiltaan neitsyitä. Huomenna ollaan jo vaa'an puolella. =)

Nyt päiväunille mars! Jaksuja mammeleille!


Epeti 40+2 (LA oli ja meni 20.9.)
 
Onnea aveelle!

Epeti: hymyilytti, kun luin tuosta sun niksahduksesta. Kun mäkin aikani niin rauhallinen olin ja sit just :*niks* SYNNY JO! Meni kyllä mieliala ihan ääripäästä toiseen. Onneks oon enemmän nyt kuitenkin sen rauhallisuuden puolella taas. Ainakin kiivaasti väitän niin :D Tosin yritän itseäni vakuuttaa siitä, että ei tässä ole hätäkään, kun eihän tässä oo vasta kuin 40+3. Äidille just puhelimessa selitin, että on se niin huvittavaa, että lempeästi toistelen itselleni, että kohta se vauva tulee kuitenkin, kohta se vauva tulee kuitenkin, kohta se vauva tulee kuitenkin ja sit sekunnin kuluttua MIKSI SE EI TULE JO! Vedän kyllä ihan äärilaidasta toiseen päivittäin :D

Olen ite vaaka kans ja ihan mieluusti huolin kyllä hoiteisiini vaakalapsen :D Naureskelinkin kyllä, että täytyy pitää jalat ristissä siihen asti, että saan vauvasta vaa'an. Tosin tässä mitään jalat ristissä oo tarvinnutkaan olla, että ei sen puoleen :)

Jonspe täällä tää odottelu käy lompakolle kans, koska en oikein hirveästi keksi enää huvituksia ja tuleekin usein sitten piipahdeltua yhdessä sun toisessa kaupassa, josta lähtee mukaan yhtä sun toista :D Ja ruualla lahjon itseäni ihan liikaa, kun vähän on mieli apea ni ei ku jotain hyvää nassuun ja taas elämä loistaa. Aijai.

Neuvolassa kävin jo tänään, kun sieltä polilta pyydettiin loppuviikosta käymään mut ei neuvolas ollut aikaa mua ottaa vastaan kuin tänään. Siinä sitten taas turistiin mukavia, mun verenpaineet oli ihan kohtuulliset ja otettiin sit viel vikat neuvolan mitat, sf-mitta oli 32 senttiä, ei oo kasvanut enää pariin viikkoon. Kun täti oli sitä mieltä, että ei mun tarttis siellä enää käydäkään, kun ens viikolla meen kuitenki polille verenpainetarkkailuun ja toivottavasti käynti on yliaikaiskontrolli samalla ja täti meinas, että vois ne tuon vauvelin ennen viikonloppua pois napata, mahdollisesti. Sain verenpainemittarin viikonlopuks lainaan, jotta voin sit itse mittailla. Mutta ihan kiva, jos ei enää neuvolassa tartte ramppailla.

Papupadalle paranemista flunssaan!

Sannimarja edelleen 40+3
 
Jonspe, oliko sulla joku oma alennus Elloksen Ticketin haalariin? oon katsonut sitä kaupassa 4-vuotiaallemme. En nyt löytänyt Elloksen sivuilta mitään tarjousta.
Olen samaa mieltä, että rahaa kuluu varsinkin tuonl.a.n ohituksen jälkeen tuplasti, kun lohduttelen itseäni ja palkitsen saavutuksesta!:)

Oon muutenkin innostunut nettitilailusta sen jälkeen, kun tilasin Englannista ne imetysrintsikat, oli niin onnistunut ostos. Tilasin kahdesta eri liikkeestä tytöille vaatteita,en muista, laitoinko jo aiemmin tänne. Toinen oli Keltainen kettu ja toinen oli Dpam Ranskassa. Ne ranskalaiset vaatteet oli edullisia, sopivia ja tuli parissa päivässä kotiovelle. Ajattelinkin, et tää on vaarallisen helppoa!

Liisa&Liisa
 
Heh, kiva, että on muitakin lohtushoppailijoita :D Ja Liisalle vinkkaan, että kannattaa seurailla alennuskoodi.fi -sivustoa, sieltä löytää niitä koodeja ;) Ja ne Ticketin isompien topat tais mennä loppuun heti sunnuntaiaamuna, kun sen verran kovaa viidakkorummut soi.. Sain kuitenkin meijän isommalle neidille rymyhaalariksi mustan 92cm baggie northin hintaan 65e (sis. postikulut), joten ei paha :p Ja miäkin tilasin omat imetysliivit nursingbra.co.uk:sta, tulivat tosiaan hirmuisen nopeaan ja vaikuttavat hyville (2*Bravadot, 1*Anitat). Tää nettishoppailu on vaarallinen laji, kun Visa vinkuu lähes huomaamatta.

Sannimarjalle piti vielä sanoa, että mikäs sen parempaa lohtua kuin namit :D Ei jaksa enää painosta tässä vaiheessa murehtia, kun kohta se lähtee tippumaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Jonspe, on muuten aika hyvä alennus Ticketin haalareissa, kun kävin äsken tytön kanssa Jesper&Juniorissa kokeilemassa Ticketin samainen pinkki haalari maksoi 159eu!!!! Harmi, että olivat tosiaan loppuneet, kun äitini yritti alennuskupongillansa tilata... En nyt nähnyt Elloksen oikeaa hintaa haalarille, kun siinä luki alkaen 120eu, mut hyvä alennus joka tapauksessa. En ole vuosiin tilannut Elloksesta mitään, en tienny, et siletä saa noita muunmerkkisiä vaatteita.

Nursingbra-rintsikat on olleet jo kovassa käytössä, tilasin Bravadon norsunluun väriset, joku silkkipinta tai mikä olikaan sellainen sileä. Aivan ihanat, pitäisi munkin tilata parit lisää.

Vauva potkii ja muljuaa alapäähän, mies sanoi, että tuo vatsahan roikkuu vaikka kuinka alhaalla, putoaa juuri ja on valtava. Parempi rauhallisempi mieli kuin aamulla. Ei kyllä taas oo moneen päivään supistellut....Yö ahdistaa jo etukäteen kun närästykseltä ei kuitenkaan saa nukuttua.

Liisa&Liisa
 
Mäki vedin äsken kasan lakuja, salmiakkia ja päälle suklaata :D Ihan järjetön HIMO iski, joten kävelin kuin huomaamatta herkkukaapille.. Meillä kun valitettavasti sellainen on! ;)

Eipähän tee mieli karkkia taas hetkeen.. (hetki= max 24h)

Tänään pikkujäbä on myllännyt ihan sairaasti tuolla vatsassa! Mä toivon, että se yrittää vaan löytää sitä hyvää ulostulo-asentoa :) Vihlontaa ja supistelua piiiiitkin päiväää.. Ja isommman hädän tunnetta :LOL:
Näin mä joka ilta sitä toivoa täällä elättelen, että joskohan ens yönä.. :D Vaikka yritän et en.. mutta onhan nuo ajatukset väkisinkin päällimmäisenä tässä jostain kumman syystä :p

Huomenna aamulla neuvola.. plaah. Se on nii tylsää rutiinii. Mut eipä niitä montaa kertaa ole enää jäljellä ku se mua tutkii :) Kohta se on vauvan kimpussa..

Mul on kans välillä se pelko että mitäs jos vauvalle tapahtuukin jotain synnytyksessä tms.. ja jotenkin inhottaa kun neuvolakortissa on kohta, että onko vauva syntynyt elävänä vai kuolleena, kuoliko kohtuun, synnytyksessä vai sen jälkeen : /
Mutta eipä tuota pidä ajatella sen pahemmin.. välillä vaan Huoli herää jos vahingossa ajatus karkaa.

Mä taas just ajattelin tänään, että kivaa kun SÄÄSTYY rahaa, kun ei viiti mitään ostella ainakaa itelleen.. ja ku mul on vauvalle kaikkea mitä se tulee tarviimaan lähiaikoina :) Tosin, mä enemmänkin luulen, että sit kun bebe on maailmassa niin sitten sille tulee osteltua KAIKKEA, koska se on nii ihana :D
Näil mun äitiysrahoillahan on hyvä leveillä tuolla.. eh.. :wave:

Nyt meen värjää mun otsatukan, ku siin on tyhmiä punaisia raitoja, joista en tykkääkkää.. ja JOS vaikka yöllä alkaa synnytys, ni sit ei ehi tehä mitään tommosta, niin hoidan tämän pois päiväjärjestyksestä nyt illalla :p

Saanko vielä kysyä, että millaselta teidän supistukset tuntuu?? :D Mä oon nyt kans vast tajunnu, että tää yks tietty tunne, ei välttämättä johdukaan siitä, että vauva liikkuu vatsassa vaa se on Suppari! :D Eli se tuntuu siltä, että vatsa menee ihan prkln kireäksi ja sit saattaa pikkasen menkkajomotella tai painetta tulla alakertaan tai ei oo mitään tunnetta, muuta kuin kireä vatsa. Ja se tuntuu epämiellyttävältä. Mut se samalla tuntuu, että vauva työntäis peppuaan ylöspäin?

lätäkkö + vauva, joka on haluton muuttamaan yksiöstään 40+4
 
Lätäkkö kuulostaa juurikin supistukselta :)

Mulla alko supistukset 4.45, enkä sen jälkeen oo nukkunut. Nousin ylös, kun miehen kello soi, että näkee kannattaako sen lähteä töihin seiskaks. Käskin lähteä, koska vaikka supistaa n.10min välein, niiden teho=kipu on aika laimea, joten vahvasti epäilen niiden taas hiipuvan pikkuhiljaa, vaikkei nyt loppuneetkaan liikkeelle lähtiessä. Saanhan mä miehen soitettua sitten kotiin, jos tarve vaatii. Tälle päivälle on kyllä ladattu jonkun verran toiveita, koska tänään vihdoin on 40+0, jolloin esikoinenkin syntyi :) Saattaa kyllä olla melko epätodennäköistä, että kaks lasta peräkkäin syntyis laskettuna, mutta aina voi toivoa :D Jään tarkkailemaan tilannetta...

Hyvää torstaipäivää kaikille! :)

-dask ja typy vihdoin ja viimein 40+0!! Ja nyt riittää, kiitos!
 

Yhteistyössä