Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

No ei tule täällä kyllä nukkumisesta mitään. Supistukset tulevat noin 10 minuutin välein ja aika voimakkaina, mutteivat kuitenkaan ole mitenkään mahdottomia. Maatessa tuntuvat voimakkaimmilta kuin liikkuessa, joten ihan turha tuonne sänkyyn on varmaan mennä.

Tuleekohan tästä nyt sitten kuitenkin pitkä yö... ja kun ei tiedä tuleeko lähtö vaiko ei.:headwall: Appiukko on lupautunut tulemaan vaikka keskellä yötä lapsenvahdiksi, jos tarvitsee. Mutta tunnin verran varmaan kestää hänelläkin tänne meille tulla, eikä nyt kuitenkaan turhan takia viitsisi hänellekään keskellä yötä soittaa. Enkä miestäkään viitsisi turhan takia yöunilta herättää.

Taisi olla kuitenkin hyvä juttu ne päiväunet.:)

ennie ja myrmy 41+1
 
Jaahas, minä taidan sitten tällä kertaa olla se palsta "häirikkö". Joku on tainnut tosiaan lähettää kaikki ylimääräiset supistukset tänne.:whistle: Sen verran tiheään niitä tulee, mutta edelleen ne on vielä siedettäviä. Ei tässä enää montaa tuntia olisi aamuun, josko sinne asti näiden kanssa kestäisi ja sitten arvioisi tilannetta uudelleen.

Sängyssä olen tässä käynyt välissä makaamassa, mutta supistukset pitävät kyllä hereillä ja tuntuvat paljon voimakkaimmilta jos on pitkäkseen. Joten pakko on välillä nousta jalkeille.

Te joilla on supistuksia ollut mutta mitään ne ei ole tehneet niin ovatko ne sitten vain loppuneet itsekseen? Eilis aamusta asti on tässä nyt supistellut, mutta oikeastaan kyllä ne nyt yön aikana ovat vain voimistuneet. Eilispäivän supistukset olivat aika laimeita nyt näihin tämän hetkisiin verrattuna. Mutta kyllä turhauttaa jos ihan turhaan olen hereillä ollut ja "kärsinyt" näistä suppareista!

ennie ja myrmy 41+1
 
Huomenta!
ennie vähän alkoi tuo sinun yksinpuhelu hymyilyttää :)

Tänään ois sitten se päivä eli LA.
Täällä nyt supistellut reilun tunnin noin 6 minuutin välein. Soitin lapsenvahdille ja pyysin aamukahville :) Miehen pitäisi reilun tunnin päästä lähteä töihin, joten katellaan miten hommat siihen mennessä etenee. Näitä kiristyksiä ja supistuksia on kuitenkin ollut jo to-pe välisestä yöstä asti, joten pakkohan nää on jossain vaiheessa alkaa ottaa tosissaan :)

Vähän tässä on tyhmä olo kun ei tiedä, että kauanko sitä uskaltaa täällä kotona kärvistellä. Esikoisen synnytys kesti kokonaisuudessa reilu 13 tuntia, joten en usko että tää kakkonen mitenkään syöksynä tulee. Mutta kun noita syöksysynnytyksiä on tuttavapiirissä yllättävän monta ollut niin jotenkin niistä on tullut pieni pelko ja paniikki.

-eeva- ja pikkutyyppi 40+0
 
Jep, jep... yö on pitkä kun sen on yksin hereillä. Alkaa pää olemaan ihan jumissa, kun nukkunut en ole juuri yhtään. |O Muutamia minuutteja olen saanut ehkä supistusten välillä nukuttua.

Avee sulla on sitten jo pidempään supistellut jos kerran alkoi ennen viikonloppua. Toivottavasti alkais sitten jo loppusuora häämötää.:) Mä en kyllä jaksa jos tätä olotilaa jatkuu vielä kauan, sais kyllä tänään loppua. No onneksi selvisin yöstä ettei tarvinnut turhaan ketään herätellä.

ennie ja myrmy 41+1
 
Voi ennie, harmi, ettei täällä ole kukaan muu sattunut olemaan valveilla sun seuranasi. Ikävää tuollainen kärvistely, mutta jospa se nyt mahdollisimman pian muuttuisi tositoimiksi. b =) d

aveelle toivottelen näin optimistina hyvää matkaa synnärille! :D

( . ) Ei mitään. Mutta nyt en mitään odottanutkaan tapahtuvaksi ja nukuin oikein makoisasti enkä sitä myöden aamulla ollut pettynyt. Täksi illaksi on onneksi mukavaa ohjelmaa ja ensi viikollekin aion buukata mahdollisimman paljon kaikkea. Nyt alan tsempata itseäni henkisesti siihen, että täällä ollaan yhdessä kasassa vielä lokakuussakin. Eipähän tule sitten ainakaan kuin korkeintaan positiivinen yllätys. :saint: Miestä tosin harmittaa, sitä kun ei olisi huvittanut enää yhtään mennä ensi viikolla töihin. :D


Epeti 39+6 (LA siis huomenna)
 
Mikä tilanne ennie? :)

Heräsin kuuden aikaan kipeähköön supistukseen, siinä sit vessassa kävin ja yritin jatkaa unia. Uusia supistuksia alkoikin tulemaan vaan lisää, ja seitsemän aikoihin oli pakko jo nousta ylös. Nyt oon kohta 2 tuntia näitä kellottanu, jonka aikana niitä on tullut yllättävänki tasaseen tahtiin 5-7 min välein. Sattuvat kyllä jo melko paljon: tällä hetkellä yks supistus kestää aina noin minuutin, ja sen ajan nyt vielä pystyy kärvistelemään. Mieskin jo heräs, kun mie täällä puuskutan "au-au-au" :)

Jännittää kyllä miten tässä tilanne lähtee etenemään.

Sadie ja nasu 41+0 :heart: (toivottavasti nyt viimeinen poksuminen)
 
Tää on niin tätä.. täällä sitä ollaan ja supistuksetkin katos. Anoppi kuitenkin täällä valmiina esikoisen hoitajaksi ja mies töissä. Päätä alkoi särkemään, johtuukohan se huonosti nukutusta yöstä vai mikäköhän sitä nyt vaivaa. Välillä mahasta kiristää ja kipristää, mutta missä ne säännölliset supistukset on :headwall:

Nyt vaan ootellaan että jospa sitä vielä tämän päivän aikana alkais tapahtumaan...

ennie mä lupaan tulla ensi yönä pitämään sulle seuraa... mutta toivottavasti meillä molemmilla on silloin jotain muuta tekemistä kuin täällä roikkua :)
 
Viimeksi muokattu:
Sadie, eiköhän tuo ole menoa, kun viikkojakin on noin paljon! Muillekin tehokkaita supistuksia toivottelen!
Tänään POKS,POKS,POKS!!! JEEE!!! Aika toiveikas olo vaihteeksi, vaikka pe ja la aika toivottoman tuntuisia, niin se mieliala vaihtelee.... Täytyy nyt vaan tosiaan keksiä jotain muuta puuhaa, ei kestä enää kauan...
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Liisa&Liisa 40+0 19.9!!!!!!!!!!!
 
Huomenta vaan!

Täällä onkin supistelijoita :) Jee, toivotaan että KIIHTYY vaan ;)

Mulla ei mitään uutta. Nyt vaan taistelen sitä masentumisen tunnetta vastaan.. :( *huoh*
Mä oon ihan varmasti täällä viimeinen kärvistelijä :'( 2 vkoa vielä siis tulen täällä pyörimään ja huhuilemaan kohta kokonaan tyhjälle palstalle.

Näihin "positiivisiin" kuvioihin ja tunnelmiin..

Lätäkkö + bebe 40+1
 
Onpahan supistelijoita! Toivottavasti lähtis taas homma käyntiin aveella ja pysyis käynnissä sadiella ja enniellä nyt ainaki!

Mun piti tulla ihastelemaan sitä, että tänään on se odotettu laskettu aika! Eihän tuo muksu tänään synny mutta kyllä tätä voi saavutuksena pitää, että tänne asti on päästy. Muistan alun epävarmuuden ja pelon siitä, ettei vauva pysy matkassa ja nyt on oikeastaan aika huvittavaa, kun sitä yrittää kaikin keinoin karistaa pois kyydistä :D Niin se muuttuu. Mutta hienoa, että nyt ollaan lasketussa ja katsellaan nyt sitten, kuinka pitkään vielä vauvaa kanniskellaan mukana.

Kyllä tätä päivää on odotettu! Sen kunniaks lähden markkinoille tallailemaan tänään ja ostan jotain oikein kivaa!

Tsempit kaikille!

Piti vielä lisätä, kun luin tuon lätäkön viestin, että älä huoli, mä olen täällä kanssa, ihan varmasti! :D Valitetaan sitten yhdessä :)

Sannimarja ja perillinen 40+0, pokspokspoks!
 
Viimeksi muokattu:
Kotona vielä ollaan, mutta appiukko on tullut jo lapsen vahdiksi. Ja toivottavasti tästä piakkoin päästään lähtemään.:) Limatulppaa alkoi aamulla tulla oikein urakalla, joten ensi yönä en kyllä täällä halua/aio valvoa!

Ei vaan viitsisi turhan ajoissa sinne sairaalaan lähteä, mieluummin sitä kotona kärvistelee kuin sairaalassa. Supistukset edelleen aika napakoita, mutta välillä tuntuu että ihan kuin ne harvenisivat. Jos kuitenkin koitan käydä nukkumaan, niin heti alkaa sitten kyllä supistelemaan.

Supistuksia myös muille niitä tarvitseville/haluaville.:whistle:

ennie ja myrmy 41+1
 
Oli pakko tulla kirjottamaan kun kuulostaa niin tutulta nuo teidän ajatukset ja tunnelmat, mitä itselläkin vajaa pari viikkoa sitten yliaikaisena. Tiedän, että ne viimeiset päivät on todella pitkiä. varsinkin kun menee yli sen lasketun ajan. Ja itsekin monta yötä kärvistelin ns. turhien supistusten kanssa. ei kivaa. Paljon voimia kaikille viimehetkiin!!! :)

Enniellä varmasti jo menoa kohta kun kerran limatulppaakin tulee. mulla meni vähä reilu vuorokausi siit ku limatulppaa alkoi tulla.

Tsemppiä kaikille! :)

primrose ja neiti 9 vrk
 
lätäkkö ja sannimarja mä kanssa kärvistelen täällä ihan varmaan vielä lokakuun puolella. Eli ette jää yksin, se taidan olla minä kun on tuo la:kin myöhemmin kun teillä! :headwall:

Neuvolantäti oli niin reilulla tuulella viimeks että sano että varataan mulle yliaikaiskontrolli sit viikolle 41+3 kun tavallisesti se ois 41+5. :kieh: Meinasin jo murista sille että luuletko että se paripäivää mun odotusta helpottaa... mutta joo nyt ainakin tiedän et se "viimenen" aikaraja on 5.10. :D

Joo ja sit ei mitään uutta tänne. Eilen pakotin miehen lähtee mun kanssa kävelylle, halusin välttämättä työntää tuota esikoista koko matkan. Ja saldona yhessä isossa mäessä YKSI piitkä supistus... siis vain YKSI!! Argh!!! :stick:

minä ja rosinarusina 39+1 (la 25.9)
 
aveella, sadiella ja enniellä näyttääkin olevan sen verran hektistä siellä että lähtö taitaa koittaa kaikilla aikast pian!!!!TSEMPPIÄ!!!

O:N: MUA jännittää huominen ihan suunnattoman paljon...aamulla siis 7.15 pitäis olla siellä vammalassa ja sitte se onkin menoa. En muista kirjottelinko viimeks että edellinen laikkaus oli aika vaativa kun oli paljon kiinnikkeitä joten hiukan jännittää miten pitkä leikkaus tulossa ja ettei tulis mitään yllätyksiä matkalla!!!Ensyö menee varmasti valvoessa!!!Illalla taas täälläkin supistellut reilust ja mietin jo pitääkö soitella vammalaan ja kysellä että pitäiskö lähtee tulemaan(kun pyysivät herkästi soittelemaan) mutta sitte ne alkokoin jo hiipua...hyvä niin ja nyt tän päivän supparit lähetän sitte teille muille :D!!!!

Tsemppiä kaikille ja suppari tullia kovasti!!!!

lennilokinpoika 39+2
 
Ennie ja sadie toivottavasti pääsette tositoimiin! Tsemppiä matkaan!! :)

Lennilokinpoika Tsemppiä sullekin, kyllä leikkaus varmasti menee hyvin :hug:

Täällä takana hyvät yöunet = ei supistuksia. Tämäkin on kyllä parempi kun turhaan toiveita herättävät supistukset, jotka sitten loppuu kesken. Olen nyt päättänyt olla masentumatta, vaikkei synnytys nyt lähipäivinä käynnistyisikään, seuraava tavoite mulla on torstai, eli laskettupäivä. Esikoinen syntyi silloin, ehkä tämäkin on yhtä täsmällinen :D Täytyy yrittää puuhastella kaikennäköistä, ettei koko ajan vaan kuulostele kroppaa ja odota supistuksia. Viikonloppuna oonkin kovasti siivoillut, supistuksia se ei ole lisännyt, mutta mieli on ainakin korkeammalla kun koti on siistimpi :)

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille!

-dask ja typy 39+3, la torstaina
 
Oi, täällä on moni pääsemässä tositoimiin :) Tsemppiä Ennie ja Sadie ja Avee...
Ja Lennilokinpojalle tsemppiä huomiseen leikkaukseen...

Mie heräsin viime yönä muutamaan supistukseen, mutta nukuin silti suht hyvin. Alapää on kipee eilisen lenkin jälkeen, mutta silti aion lähteä tänäänki ja kävellä pitempään...

Toisen lapsen kans lähettiin tän päivän iltana sairaalaan , ja syntyi sit niinku huomenaamulla eli 39+5. Ei taieta tän kanssa vielä lähteä : /

Hyväsetti 39+4
 
Päiviä!

Dask toi talouspaperikikka kuulostaa kyl tosi hyvälle testille, mut nyt uskosin et se oli vaan vetistä valkkaria, sillä eilen aamulla rupes limatulppa irtoomaan. Olen aika varma et oli limatulpppaa kun oli semmoista verijuovaista limaa. En tiedä oliko sallittua, mutta harrastettiin sitä kivaa s:ssää sit eilen aamulla. Ja tosiaan pitkin päivää sitten irtoili verilimaa ja puhdasta limaa. Suppareitakin tuli eilen enemmän ja poitsu oli aika rauhallinen. Viime yö oli eka yö kun heräilin vähän väliä suppareihin/kohtujuilintoihin. Olen hyvin sikeäuninen yleensä, joten se oli uutta enkä kyllä sitten unenpöpperössä niitä jaksanut jäädä enempää ihmettelemään/kellottelemaan kun nukahdin aina välissä. Myös koko aamun on juilaillut ja suppaillut. Poju on myös ollut todella rauhallinen, joten taitaa tulla reissu kysiin jokatapuksessa jos ei vilkastu. Eilen innostu kuitenkin välillä hillumaan, tänään ei ole kuulunut juuri mitään. Vielä en ole kertaakaan kellottanut suppareita, mutta kipeitä ne rupee olemaan kyl. Toivo elää vielä, että pääsisi normaalisti synnyttämään!

Supparituulia nyt kovasti kaikille tarvitseville!

Felessa ja kääpiö 41+2 la 10.9
 
Minä olen myös täällä :wave: Ja jos oloon voi yhtään luottaa niin olen täällä vielä myös lokakuussa. Kuinkahan suuri mahdollisuus on siihen, että olen taas syyskuisten viimeinen synnyttäjä? Näinhän kävi siis kaksi vuotta sitten. Olisi kuitenkin kiva, että vauva syntyisi ennen esikoisen 2v synttäreitä, jotka ovat lokakuun 9.päivä. Silloin olisi jo 42+4, joten toivottavasti : /

Lennilokinpojalle paljon tsemppiä huomiseen.

Kävimme eilen miehen kanssa brunssilla ja elokuvissa katsomassa Miesten vuoro-dokkarin. Oli todella liikuttava ja hyvä dokumentti, suosittelen lämpimästi kaikille jotka eivät ole sitä vielä nähneet. Ajatukset pysyivät poissa synnytyksestä kun oli muuta tekemistä kun vahdata oloaan kotona. Esikoinenkin oli tyytyväinen kun mummi oli hoitamassa ja leikittämässä.

Supistuksia läheteän ihan jokaiselle. Saisivat nyt kaikki syyskuun vauvan syntyä syyskuussa eikä lokakuun sateiden keskellä.

Tiinuliini ja Vompatti 39+5
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Tullut taas ihan kamalasti tekstiä muutamassa päivässä ja taitaa monella olla synnytys ihan lähellä, toivottavasti täälläkin.
Eilen kävin äitin kanssa kunnon tappolenkillä, meinasin loppumatkasta jo itkua tihrustaa kun tuntui ettei jalat enää kanna. Illalla sitten tulikin muutamia kunnon polttoja, olivat huomattavasti kipeämpiä ja pitkäkestoisempia kuin aiemmin. Yön nukuin taas levottomasti ja aamusta asti on ollut välillä melkoisen kovaakin menkkajomotusta alavatsalla ja sitten tuossa puolen päivän aikaan bongasin pissalla käydessä pikkuhousunsuojasta ison klöntin kellertävää limaa. Muutenkin jotenkin outo olo ollut tässä tänään, että josko tää poika vaikka olis täsmällinen lasketun suhteen ja ens yönä tulis lähtö ja mun ja neuvolantädin toive siitä, että huomenaamulla ei nähtäis, toteutuis.

Mutta nyt täytyy yrittää mennä päikkäreille, oon aivan tosi väsynyt. Tsemppiä kaikille ja supparituulia niitä haluaville!

mt & poika 39+6
 
Onneksi olkoon kaikille vauvaantuneille, millään en pysty muistamaan kaikkia erikseen :D

Täälläkin päästiin tositoimiin 15.9 tuloksena suloinen poika 3665g ja 51cm. Synnytys oli nopea mutta vaikeahko, kirjoittelen myöhemmin lisää. Kotiuduttiin tänään ja päästään aloittelemaan vauva-arkea :heart:

Tsemppiä vielä yhdessä kasassa oleville ja yhtä kaikki niille, kenellä alkaa lähtö olla jo lähellä. Kenelläkään ei ole enää kovin pitkä aika ennen kuin nyytit sylissä!

Katrin ja Väinö 4pv
 
Paljon onnea kaikille nyytin kainaloon saaneille! :heart:

Lennilokinpojalle paljon tsemppiä huomiselle! Ja jaksuja kaikille suppailijoille, toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

Häntäpään porukkaan liityn miäkin. Meijän vauvalla ei todellakaan tunnu olevan kiire masunahkan tälle puolelle, mutta salaa elättelen toivoa, ettei tarvisi käynnistykseen asti mennä :D Huomenna taas neuvola ja torstaina yliaikaiskontrolli äitipolilla.

Jonspe ja Lilliputti 40+5 (LA oli 14.9.)
 
Paljon onnea Katrin ja koko perhe:flower::flower:

Täällä ei mitään uutta.......yhdessä kasassa ollaan..........

Ninnananna ja Sintti 39+3 (LA 23.9 eli tulevana torstaina)
 
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: mistä tietää, että lirahteleeko lapsivettä vai vain "juoksevampaa" valkkaria?

Äsken vain lirahteli housuun jotain, mutta en tiedä, kumpaa se noista on.. Laitoin siteen ja seuraillaan nyt tilannetta. Ois vaan selkeitä suppareita, niin ei tarvis arpoa :D Ja turhan takia en jaksais sairaalaan lähteä : /
 

Yhteistyössä