Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea kaikille vauvan saaneille munkin puolesta :flower: :heart:
Meille syntyi pikkuinen ja suloinen poika laskettuna päivänä 15.9. Painoa oli 3570g ja pituutta 51cm. Edeltävä päivänä kävin neuvolassa, jossa sanottiin edelleen sitä samaa mitä joka kerta monta viikkoa ennen vauvan syntymää. On kiinnittynyt ja pää on kovin alhaalla jne. Illalla yhdeksän aikaan alkoi tuntumaan synnytyssupistusten tyylisiä supistuksia. Pari tuntia sitä kesti niin ettei koskenut, tuntui vaan epämiellyttävältä. Yhdentoista aikaan alkoi tosissaan koskemaan ja supistukset muuttuivat säännöllisiksi. Kahdentoista aikaan olin etsimässä vaatteita sairaalaan lähtöä varten ja yhtä-äkkiä kuului POKS ja lapsivedet meni. Sanoin miehelle, että tänään lähdetään varmaan synnyttämään :D

Kahdentoista jälkeen lähdettiin ajamaan sairaalaan ja puoli yhden aikaan olin kättärillä synnytyshuoneessa. Kätilö teki tutkimuksen ja ilmoitti kohdunsuun olevan 4cm auki. Sain sit antibioottitipan ton streptokokki bakteerin takia mikä mulla oli ollut edellisissä raskauksissa ja sen laittoon meni suunnilleen vartti. Sit tehtiin uusi sisätutkimus, jossa selvisi että olinkin jo 6cm auki. Kivut oli aivan hirveät ja supistuksia tuli tiuhaan tahtiin. Sain spinaalipuudutuksen mikä auttoi tosi hyvin :)

Kätilö lähti toiseen huoneeseen auttamaan jossain muussa synnytyksessä ja käski soittaa kelloa siinä vaiheessa kun alkaa ponnistuttaa tai kun alkaa tuntua painetta alapäässä. Kahden jälkeen yöllä ponnistamisen tarve oli ihan hirveä ja soitin kelloa. Kätilö tuli viivana paikalle :D Kohdunsuu oli kokonaan auki ja sain luvan ponnistaa. Seitsemän minuutin päästä tästä poika oli syntynyt. Vauva syntyi siis 02.32. Synnytyksen kokonaiskesto oli 3h25min. Ponnistaminen ei tuntunut oikeastaan miltään, kiitos vielä aika selvästi vaikuttaneen spinaalin :whistle:

Vauva on aivan ihana ja isosisko ja isoveli tykkää kovasti pikkuisesta veljestään :heart: Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja vauva viihtyy hyvin rinnalla. Päästiin sairaalasta kotiin tänään. Hyvin on mennyt (ainakin tähän asti :D)

Tsemppiä kaikille vauvaansa vielä odottaville ja paljon suppareita sinne teille :D
 
Viimeksi muokattu:
smur-ffille ja Laralle onnittelut pikkuisista!

Täällä toivon kovasti, että pääsisin itsekin vauvan hakuun viikonlopun aikana. Tänään siis ultran mukaan LA, maanantaina kierron mukaan laskettu LA ja oon yrittänyt poitsulle jutella, että nuo välipäiväthän tuossa olis aivan loistavia päiviä syntyä! :whistle: Ei se mua varmaan usko, ku ei mun ehdotukset oo oikein aiemminkaan menneet läpi, mut aina voi toivoo. :LOL:

ON: Selkää ja alavatsaa jomottelee ja hyvin epäsäännöllisesti tulee edelleen polttoja eli aika perustilanne täällä. Liitoskipujen takia oli pakko nousta taas ennen neljää. Toivottavasti sais vielä myöhemmin aamulla nukuttua vähän lisää.

mt & poika 39+4
 
Onnea LARA ja SMURFFI!!! :heart: *kyyneleet silmissä* :)
Smurffin synnytys kuulosti miellyttävältä ja suht nopeelta ja helpolta.. Ja taas pidän kädet ristissä rukoilen, että mullakin menis niin.. eihän se kivuton tule olemaan, mutta jäis sellanen positiivinen kokemus siitä.

Mulla ei mitään kummallista oloissa. Turhautuminen alkaa taas vaivata vaan, kun kroppa huutaa liikuntaa.. ens viikolla jos en ole poksahtanut, niin voi taas mennä salille kuntopyöräilee.. Sunnuntaina syön viimeiset antibiootit ja eilen kun kävin taas labrassa, niin tulehdusarvotkin on laskussa.

Eilen yhtäkkiä alkoi pelko taas nostaa päätään synnytyksestä.. tai mä en sitä itse synnytystilannetta niinkään pelkää, vaan kaikkia niitä kipuja ja NEULOJA jne :( Mua oksettaa jo valmiiks. Mä en tiedä mistä toi on nyt kehkeytynyt, kun ennenkään en ole ällönnyt neuloja näin paljoo. Eihän verenotto tunnu kivalta, mutta emmä siitä huonovointiseksi ole tullut :x
Mä koitan vaan ajatella, että SIINÄ TILANTEESSA, ei paljoo ajattele neuloja ja verenottoja jne jne. Sanokaa, että se on näin.. huijatkaa edes!!? :p

Mä lähen nyt suihkuun ja siitä helzinkiin päin. Meen hierojalle painalluttamaan jalkapohjan akupunktiopisteitä ;)

Jaksamista kaikille ja mukavaa perjantaita..!! :)

Lätäkkö + bebe 39+6 ( LA huomenna!!) :wave:
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!!:flower:

Lätäkkö: Juu,ei niitä neuloja siinä tilanteessa ajattele,toivoo vaan saavansa helpotukse.Tsemppiä!!:hug:

Mä kirjotin eilen pitkät pätkät ja kaikki hävis kesken kirjotuksen ja hermo meni,enkä enää jaksanu kirjottaa.:kieh:
Olin ke neuvolassa.Painoa 500g viikossa,paineet hyvät,Sf-mitta kasvanut 2cm,vaikka viimeksi oli laskenut.Terkka oli sitä mieltä,että vauva on isompi kuin mitä lääkäri arvioi ja koko maha täys vauvaa.Pissanäytteestä ei saanu katottua arvoja,kun oli niin pikku tippa.Sovittiin sitten,että vien eilen aamulla tiettyyn kellon aikaa uuden näytteen.Ja eilen,kun menin,ei ollut ketään paikalle.Jestas,että meni hermot!!:kieh: Mulla on parempaakin tekemistä,kuin rampata siellä turhan takia.Ja vielä kovasti pidättelin pissalle menoo aamulla ja ihan turhaan.En voinu ees soittaa puhelintunnilla sinne,kun olin niin kiukkunen.:kieh: Pientä hormonimyrskyä havaittavissa.:LOL:
Mulla ois menkoista laskettuna tänään laskettuaika.Sais siis vauva jo tulla.Aika napakoita supistuksia,jotka vetää selkään ja reisiin tuli eilen illalla kauppareissulla,mutta ei sitten enää kotona.No,ehkä tää joskus ulostautuu.
Tsemppiä kaikille!!:hug:
Heppuli ja Kerttu 38+5
 
ONNEA LARA JA SMURFFI!! =)

Täällä taas yks levoton yö takana. Yöllä juili selkää ja pyörin koko yön sängyssä. Missään asennossa ei ollut hyvä nukkua. Kumma kyllä yhtään ei nyt väsytä, mutta kyllä se päivän aikana varmaan tulee muuttumaan.

Pitäis alkaa siivoamaan, ajattelin josko sitä olis niin reipas että veis matotkin ulos nyt kun ei sadakaan. Ja ajattelin myös laittaa pinniksen valmiiksi ja etsiä vähän pikkuisia vaatteita tuolta komeron perukoilta. =) Eilen ostin vauvalle muutaman tutin ja yhden tuttipullon. Vaippoja olen ostellut pikkuhiljaa aina kun on ollut tarjouksessa, joten nyt alkaa kaikki oleen valmiina vauvaa varten.

marza ja onnianni rv 38+0 !!
 
Onnittelut vauvan saaneille, teitä on taas aika joukko!

Aika kärsimätöntä porukka tuntuu olevan joo, ootteleeko kukaan enää kovin rauhaisesti? :D

Mä niin haluaisin vauvan syntyvän jo, tosin oon paljon paremmalla mielellä kuin alkuviikosta :) Harmittaa kyllä jotenkin, että vaikka tekisin mitä, en saa oikein mitään aikaan. Eilen oli jotakin pientä mutta minkäänlaisista kunnollisista supistusmeiningeistä ei voi kyllä mainitakaan. Toivon kuuluvani niihin, joiden vauva sitten vaan yhtäkkiä tulla rysäyttää maailmaan minä hetkenä hyvänsä ilman hirveesti ennakoivia merkkejä, en jaksais enää ootella paria viikkoa, vaikka se taitaa olla kyllä todennäköisempää kuin se, että vauva tulee nyt viikonloppuna.

Läheisiltäkin tulee kauhea paine, multa kysellään, että kai me nyt ollaan niitä ässiä harrastettu ja kai mä nyt teen jotain sen eteen, että vauva tulisi pois. Se stressaa ihan hirveesti. Eilen taisin vastata jo aika tylysti äidille tekstarilla ja sitten harmitti, kun en haluaisi olla tyly rakkailleni. Ei vaan jotenkin jaksa, olen niin monta kertaa sanonut, että ilmoitan ihan takuulla, kun alkaa tapahtua tai voinnissa muutoksia. Ihmiset tuntuu kuvittelevan, että aion synnyttää jotenkin salakähmäisesti kertomatta kelleen, vaikka ihan takuuvarmasti tiedotan asiasta puolelle maailmalle ainakin :) Stressaa sanoa, että ei tässä mitään, hyvin voin ja sitten kuulla pettymys kuulijan äänestä. Tulee sellanen no anteeks sitten vaan, en kai mä sille mitään voi, että vaikka seisoisin päälläni, mitään ei tapahdu.

Huh, vuodatinpas! Ei pitänyt, mutta tuli vaan, kun aloitin :)

Huomaa, että lasketun ajan lähestyessä fiilikset rupee kyllä pomppimaan ihan ylös alas. Toisena hetkenä mietin, että ei tässä mitään, jaksan ihan hyvin odotella vielä vaikka pari viikkoa ja vauva tulee sitten, kun hän on valmis ja toisena hetkenä itkua tihrustaen mietin, että miksi tämä ei vaan voi tulla jo. Kun niin haluaisin. Ja muutenkin saattaa itkettää ja sitten seuraavassa hetkessä naurattaa.

Mä niin nukkumaan mennessä toivon, että saisin, huom. saisin herätä kipuihin yöllä ja sitten aamulla pettyneenä herään, että aijaa, ei tänäkään yönä. Tai no vessassa tietty välissä käyn aina. Miten voikin olla pettynyt siitä, ettei tunne kipuja? Menee ihan sekopäiseksi tämä :D

Tsempit ihan kaikille! Toivon kovasti tilanteen edistymistä jokaiselle :)

Sannimarja ja perillinen huimat 39+5
 
Onnea Smurffi ja Lara!! :flower:

Neuvolassa käyty, ei mitään mainittavaa. Kaikki ok. Yökin meni nukkuessa ilman supistuksia, mikä on tietysti sinänsä hyvä, mutta niinkuin Sannimarjakin sanoi, mäkin toivon, että saisin herätä niihin kipuihin :D Tosiaan alkaa mennä jo vähän sekopäiseksi tämä :)
Mies piti tänään varmuuden vuoksi lomapäivän, kun sillä on niitä ihan reilusti vielä pitämättä tältä vuodelta. Saadaanpahan olla perheen kanssa ihan rauhakseen, jos ei "tarvitse" lähteä synnyttämään. Ja toisaalta, jos lähtö tulee, hän on valmiiksi kotona. Toiveet on kyllä korkealla nyt viikonlopun suhteen, kun olis niin helppo viedä esikoinen anoppilaan vaikka yöksikin, jos on tarvetta. Mutta tulee kun on tullakseen... (en mä oikeesti noin ajattele, mutta yritän uskotella itelleni ajattelevani noin :D)

Jaksamista kaikille ja tsemppiä synnytyksiin niille onnellisille, jotka nyt vkl aikana hommiin pääsee!

-dask ja typy 39+1

ps. kaverilta tuli illalla tekstari, että niille on syntynyt poika. Miten voikin olla niin kateellinen toisen vauvasta? :D
 
PALJON ONNEA SMURFFILLE JA LARALLE POIKA VAUVOISTA:flower::flower:!!

Kuten tossa SANNIMARJA kirjotteli ni musta tuntuu että just ns.ympäristönpainostus lisää vsitä pian pian fiilistä, se on niiiiiin ärsyttävää kun kokoajan satelee kyselyjä joten väkisinkin tulee sellanen olo että no hitto pitäiskö mun nyt sitte jo tosissaan olla synnyttämässä kun kokoajan kysellään:eek:!!

Mulla alkaa olla siltä osin rauhallin nmieli kun tietää että kolmenyön päästä on sitte viiminen noutopäivä...enemmänkin nyt on alkanut jännittää et eihän tää nyt lähde sitte aikasemmin syntymään eli oon jättäny kaiken raskaamman puuhan minimiin jotta menis nyt sitte sinne maanantaihin ja eilen illalla ilmotin sitte miehelle että nyt ei sitte viikonlopunaikana pääse "tuikkimaan" jottei tuu lähtöä:D!!Pitänee keksiä sitte jotain muuta:LOL:!!
Muuten kyllä alkaa tosissaan jännittää tuo maanantainen sektio kun kuitenkin hiukan tietää mitä on edessä....hui!toivottavasti vaan kaikki menee hyvin. viime sektiossa joka oli siis ns.hätäsektio lääkäri sano että nyt pitää pitää hiukan väliä seuraavaan lapseen kun oli hiukan vaativaa tuo leikkaus kun on niin paljon kiinnikkeitaä, joten nyt mitein miten vaativaa tämä sitten on:(!

lennilokinpoika 39+0 POKS
 
Onnea smur-ffi ja Lara :flower:

Tässä oma synnytyskertomukseni:

Ensimmäiset merkit tulivat edellisenä iltana juuri kun olimme mieheni kanssa menossa elokuviin, tuli omituinen paineen tunne alakertaan ja supisteli. Kärvistelin koko elokuvan ajan kuitenkin. Kotiin päästyämme supistukset loppuivat.

Klo 3 alkoi supistuksia tulemaan säännöllisesti, mutta ne alkoivat hiipumaan klo 6-7. Klo 9 aikoihin tuli yli 10min kestävä tosi kipeä supistus, jonka jälkeen soitin synnärille. Kas kummaa, puhelun jälkeen supistukset laantuivat, ja tulivat enää 30-60min välein.

Lähdimme kävelylle klo 16 ja kotiin tultuamme alkoi pikkuhiljaa taas säännöllinen supistelu. Sitten tuli yli 10min kestävä tosi kipeä supistus ja lähdettiin sairaalaan.

Kello oli varmaan 18.30 kun saavuimme synnärille. Ensimmäisessä tarkistuksessa kohdunsuu oli auki 5cm ja kalvo todella ohut. Päätettiin ettei epiduraalia anneta, koska se ei välttämättä kerkeisi vaikuttaa, joten sain spinaalipuudutuksen. Kalvot puhkaistiin ja sitten se oli menoa, vauva syntyi klo 21.21. Ponnistusvaihe kesti 6min ja vauva lähes liukui itsestään sieltä. En tuntenut juuri kipua, puudutus toimi niin hyvin. Istukka tuli samantein ihan yhtä mutkattomasti. Repeämiä tms ei tullut lainkaan.

Voisin siis sanoa, etten olisi eläessäni voinut kuvitella näin helppoa synnytystä. Jäi aivan mahtava fiilis, sanoinkin kätilölle, että voisin todella tehdä saman uudestaan vaikka huomenna. Synnytyksen kestoksi merkattiin 4,5 tuntia.

Kaikki lähtenyt hyvin käyntiin, imetys sujuu hyvin ja vauva on aivan ihana. Maitoa minulta tulee taas liikaakin. Nukkuu 1-5h kerrallaan ja on muutenkin todella rauhallinen, ainakin toistaiseksi :whistle:

Supistustuulia kaikille niitä toivoville ja tsemppiä synnytyksiin!

MC + pikku-ukko 4pv
 
Onnittelut Smur-ffi ja Lara!!! :flower:

Neuvolassa käyty ja ensimmäiseksi neuvolatäti totesi, että sä näytät siltä että kohta synnytät :D Peiliin kun kattoo niin kyllähän sitä Tapolan Merviä muistuttaa kun on tullut turvotusta kasvoihin. Verenpaine noussut ja pissassa oli vähän verta. Aamuyöstä ehkäpä supisteli tai ainakin jonkinlaisia tuntemuksia sitä tuolla alapäässä ja vatsassa/selässä oli.
Vointi on kuitenkin edelleen hyvä eikä ole ollenkaan sellainen olo, että tahtoisi tästä masusta jo eroon. Eli ei muuta kuin odotellaan koska alkaa tapahtumaan. Sunnuntaina ois sitten LA ja seuraava neuvola ensi perjantaina jos vielä kasassa ollaan.

Hyvät viikonloput kaikille!

-eeva- ja pikkutyyppi 39+5
 
Onnea vauvautuneille, nythän näitä alkaa jo tiuhaan tänne ropisemaan :flower:

Oma synnytyskertomus. Eli siis, jos vaan voi mennä pieleen, niin mulla kyllä meni ihan alusta asti. Lapsivedet meni 7.9 vähän ennen iltayhdeksää. Suppareita tai polttoja ei ollut yhtään, joten sairaalasta neuvoivat että tulla aamulla, tai jos alkaa suppaileen 15min välein niin sitten mennä. Ja kehottivat menemään ambulanssilla, koska vauva ei ollut kiinnitynyt.
Klo. 23 alko ihan yhtäkkiä supistelemaan kipeästi n. 4 min välein. Kivut kuitenkin helpottui (tai oli kestettävissä :D) kun käveli, joten en pitänyt mitään kiirettä. Vähän ennen 1 mies sitten sanoi, että jos en itse sitä autoa soita, niin hän soittaa :whistle: Koko matkan joka kesti vähän reilun tunnin supparit oli 4min välein. Sairaalaan kun päästiin niin olin 4cm auki joten pääsin suoraa saliin. Kokeilin ilokaasua mutta siitä en tykännyt yhtään eikä se vaikuttanut mitenkään, joten pyysin epiduraalin. Se vaikutti ihan heti!! Hoitaja laittoi epiduraalin laiton jälkeen myös oksitosiinitipan, ettei supparit "laimene". Sain nukahdettua n. tunnin. Ja kaikki surkeus alkaa tästä..
N. puoli 11sta aikaan hoitaja ihmetteli kun supistukset olivat "laimentuneet", niitä siis tuli edelleen 3min välein mutta olivat aika pliisuja. Hoksasi sitten, että oksitosiinitippa oli lähes kokonaan kiinni :headwall: Se piti alottaa ihan kokonaan alusta, kun ei yhtään tietty, että minkäverran sitä on mennyt.
Seuraavan kerran alkoi tapahtu n. klo 17. Ihan puskista tuli yhtäkkiä hirveä ponnistamisen tarve, ja siihen ei mitkään epiduraalit enää auttaneet. Vauva oli kuitenkin vielä hintsusti liian korkealla, joten en saanut ponnistus lupaa, vaan piti "hennosti" ponnistaa vauvaa alaspäin. Klo. 18 karjuin jo kuin leijona, ponnistamisen tarve oli jo ihan valtaisa. Tästä kirjattiin alkavaksi aktiivinen ponnistusvaihe. Klo. 19 olin jo ihan poikki. En jaksanut ponnistaa enää yhtään, valahdin täysin rennoksi supistuksen aikana (se muuten sattuu, en suosittele..). Huusin täyttä kurkkua, että nyt en enää jaksa.. Kätilöt kutsuivat lääkärin katsomaan tilannetta, joka oli sitä mieltä että vauva on edelleen liian korkealla ja että pitäisi vielä 15 min yrittää sitä alaspäin saada, jos ei onnistu niin katsotaan uudelleen että mitä tehdään. Yritin kaivaa ne viimeiset voimat joilla pusertaa vauvaa alaspäin, mutta kun lääkäri tuli takaisin vartin päästä niin sanoi että ei ole tapahtunut yhtään mitään, viimeistään siinä vaiheessa mulla loppu usko koko hommaan.. Sanoi, että hän yrittää kerran imukupilla, jos ei kerrasta synny niin sitten mennään leikkaukseen. Syntyihän se! Jostain sain ihmeellisesti voimia ja sain puserrettua vauvan ulos. Ponnistusvaihe kesti kokonaisuutena 1h 40min (mielestäni ihan liian pitkään), tuloksena episotomia ja 2 asteen repeämät. Oli niin ihana saada vauva rinnalle!! Saatiin paino yms. tiedot ja mies lähti ulos soittamaan vanhemmille, että kaikki voidaan hyvin.
Sillä välin kun mies oli ulkona, alkoi tapahtua. Lääkäri ehti tietty jo lähteä, kätilö alkoi irrottaa istukkaa. Yhtäkkiä vauva otettiin pois rinnalta, salissa oli 6 hoitajaa ja oma kätilö painoi koko painollaan minun vatsaa :O En tiennyt yhtään mitä tapahtuu, tajusin vain että käy ihan s*atanan kipeää. Mies tuli takaisin saliin juuri kun kätilö huusi, että nyt äkkiä lääkäri tänne. Lääkäri tuli juoksujalkaa ja kävi ilmi, että istukka oli puoleksi irronnut ja puoleksi kiinni. Sängyn molemmin puolin oli kaksi hoitajaa, jotka painoivat koko voimalla minua vatsasta ja lääkäri yritti alakautta saada istukkaa irtoamaan. Mulle laitettiin toiseenkin käteen tippaletku menemään, tarkoitus oli että saisin kipulääkettä & nesteitä & jotain joka hyydyttää veren. Vuosin aika pahasti, mies sanoi että ihan "lorotin" verta lattialle :O Ja ne tipat sitten.. En tiedä miten ne oli oikein laitettu, mutta ainoa mitä minä sain oli nesteet. Kipulääke + veren hyydyttämislääke meni keskenään sekaisin pusseissa, eli mitään ei tullut mulle. Kun huomasivat tämän ja alkoivat sitä korjaamaan, niin yhtäkkkä kaksi tippaa alkoi imeä minusta verta pussiin.. Saivat onneksi sen pysäytettyä.
Lääkäri oli juuri varannut leikkaussalin + tiimin, kun vuoto yhtäkkiä väheni ja istukka irtosi. Tämä kesti n. puoli tuntia, vaikka tuntui paljon pidemmältä ajalta!! Oli paljon pahempaa kuin synnytyskipu. Vihdoin ja viimein synnytys oli ohi, kokonaisuutena kesti 23h.

Ke-To yönä en saanut juuri nukuttua, kaipautti vauvaa vierelle ja vatsa oli todella kipeä rusikoinnin jäljiltä. Torstaina olin vielä kaikista lääkkeistä ihan sekaisin ja muutenkin koko synnytyksestä.. Torstai iltana alkoi tuntua siltä, että vihdoin elämä voittaa ja pystyi jo jotenkin iloitsemaan vauvasta :heart: Sain vauvan vierihoitoon to yöksi, mutta ottivat pienen lastenhuoneeseen n. klo 02, koska oksensi tosi rajusti, oli kosketusherkkä ja muutenkin kipeän oloinen. Pe aamuna otettiin verikokeet, ja vauvan crp oli 98.
Nyytti vietiin keskolaan tehohoitoon, hänelle laitettiin 2 antibioottitippaa ja nesteytys päälle. Toinen näytti niin surkealta nenämahaletkussa ja kanyyli kädessä :( Arvelivat, että tulehdus johtui pitkästä synnytyksestä ja liian pitkästä ponnistusvaiheesta. Kävin päivittäin hoitamassa vauvaa, vaihtamassa vaippaa ja syöttämässä, itse oli osastolla. Lääkkeet onneksi puri äkkiä ja crp lähti pian laskuun, tiistai iltana päästiin sitten vihdoin ja viimein kotiin.

Arki on lähtenyt hyvin käyntiin, vauva nukkuu ja syö hyvin ja on oikein virkeä, äiskän ja iskän kullanmuru :heart: Mutta sellainen synnytys meillä!!

*Muoks*
Kiira & Prinsessa 9pvä
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Smurffi ja koko perhe:flower::flower:

Paljon onnea Lara ja koko perhe :flower::flower:

Tänne ei mitään uutta...............

Ninnananna ja Sintti 39+1 (LA 23.9 eli ensiviikon torstaina)
 
Onnea Lara ja Smurffi :flower:

Kävin pissan ja verenpaineen tarkistuttamassa neuvolassa.. ja yhellä plussalla oli proteiinit ja verenpaine 140/95..
Sain liuskat kotiin ja verenpainetta pitää kans mittailla..
Sitten sanoin, että oon neljänä aamuna oksentanu, niin th totes, että taitaa se synnytys olla jo lähellä..
Hope so!!!!!!!!!!! Anoppi sano äsken, että oon vähän sen näkönen et voisin kohta synnyttää.... :D
Ne supparit vaan puuttuu.. vaikka eihän siinä sit välttämättä kauaa mee kun ne alkaa..

Kiira: Olipa teillä synnytys : / Mutta onneksi nyt kaikki hyvin...

Unohtu vielä laittaa, et seuraava neuvola ois ens keskiviikkona eli laskettuna aikana...

Hyväsetti 39+2 ( 22.9 )
 
Viimeksi muokattu:
Hui Kiira :| Olipa synnytys, onneksi nyt kaikki hyvin.

Omaan oloon ei mitään uutta. Nukui huonosti, mutta siihen on jo aika tottunut. Vauva liikkuu taas hyvin, eilen ja toissapäivänä liikkeet olivat hiukan vaisuja, mutta kuitenkin hvaittavissa. Nyt näyttäisi olevan normaali myllerryspäivä. Hyvä niin, ei tarvitse erikseen liikkeitä seurata.

Tiinuliini ja Vompatti 39+3 (la 21.9)
 
:heart: Suunnattomasti onnea pienistä poikasista Smur-ffi ja Lara! :heart:

Kyllä on Kiiralla ollutkin rankka kokemus. :hug: Ihanaa kuulla, että kaikki on nyt kuitenkin hyvin. :heart:

Sannimarja, minä taisi viimeisimpänä olla hehkuttamassa, ettei mitään kiirettä ole. :wave: No, ei periaatteessa ole vieläkään, mutta kyllä nyt alkaa jo välillä vähän kypsyttää tämä odotus. Eli saisi kyllä pikkuinen tulla, jos on tullakseen. :whistle:

Olen myös huomannut nykyään olevani aamuisin ihan pettynyt, kun herään. Mitään ei taaskaan tapahtunut. :|Multa ei ihme kyllä kauheesti kysellä noita jokojoko-kysymyksiä. Johtuisikohan siitä, että suurin osa läheisimmistä ystävistä on itse äitejä ja tietävät varmaan varsin hyvin tämän loppuajan ärsytyksen. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta... :snotty:

Päivän polttavat: Tänään kerätty mahdollisimman monta ässää samalle päivälle. On siivottu ja shoppailtu, suklaatakin syöty. Illalla tiedossa ainakin saunaa. Laimeita menkkajomotuksia on vatsalla ja selässä ollut koko päivän, mutten jaksa uskoa näiden enteilevän mitään. Täällä siis pysytään muiden kiukkuisten mammojen kera vielä pitkään...

Hirmuisesti jaksuja kaikille mammoille ja mahdollisimman monta vauvaantujaa taas pinoon seuraavaan käyntiin mennessä! :D


Epeti 39+4 (20.9.)
 
Huh, mikä synnytys Kiiralla ollut. : / Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin ja saatte nauttia vauva-arjesta kotona. =)

Täällä siivousurakka alkaa oleen loppusuoralla. On pitänyt hissukseen siivoilla, kun väsyy niin helposti ja tulee paha olo. Miten siivoaminen voikin ottaa näin kunnon päälle. :D Makkarin lattia pitäis vielä luututa, mutta muutoin on puunattu koko kämppä. Oon varmaan viime jouluna siivonnut näin perusteellisesti. Vaihdoin järjestystäkin olohuoneessa ja heitin kauhean määrän puolikuntoisia leluja roskiin ja pakkasin vähän tavaroita muuttolaatikoihin. Meillä kun on se muuttokin edessä tässä lokakuun aikana. Jos sitä tänään illalla menis vielä saunaan ja kokeilis sitä kolmattakin ässää. :)

Tsempit kaikille!

marza ja onnianni rv 38+0 (la 1.10)
 
Kerroin tuossa maanantaina että näin unta että olimme hautajaisissa, mutta en muista kenen. No äsken kuulin että pappani veli oli kuollut sinä yönä.......eli meillä tuo tarkoitti sitten kyllä ihan kuolemaa eikä uudelleen syntymistä. Mutta hänelle kuoleman soi kun oli jo vanha ja sairas.

Melskasin tytön kanssa tuolla pihalla ja istuttelin parit kukkaset, kantelin painavia juttuja ym. Nyt vihloo kummasti tuonne alas emättimeen, peräsuoleen......koko halahoitoon! Jospa tää tästä kehittelin jotain. Pikku kakkosen jälkeen saunaan!

Ninnananna ja Sintti 39+1 (LA 23.9 eli torstaina)
 
Täällä olisi yksi rauhallinen odottaja.:) Vaikkakin olenko jo ainoa jolla mennyt yli lasketun ajan? Huomennna on tasan viikon mennyt yli lasketun ajan, eikä edelleenkään näy mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä. Tällä viikolla on ollut kaksi neuvolakäyntiä ja kaikki on ollut ihan ok. Terveydenhoitaja on kysellyt, että alanko jo olemaan kärsimätön, sanoin vain että edelleen on niin paljon puuhaa, etten ehdi olemaan kärsimätön.:D

Oikeastaan mikään muu ei hirvitä tässä yliaikaisuudessa, kuin että jos vauva kasvaakin hirmu suureksi tai sitten että mitä jos koko synnytys joudutaankin käynnistämään. :| Toivottavasti kuitenkin käynnistyisi itsekseen.

Jollain lailla joka ilta "hirvittää" mennä nukkumaan, kun en halua että synnytys käynnistyy yöllä vaan haluisin saada yön nukuttua hyvin ja sitten aamulla tai päivällä voisi vasta käynnistyä...toiveitahan saa aina esittää.;)

Maanantaina seuraava neuvola ja silloin varataan sitten seuraavalle torstaille yliaikakontrolli äippäpolille. No toivottavasti syntyisi kuitenkin ennen sitä.

ennie ja myrmy 40+6 (LA oli 11.9)
 
Onnea smurffille ja laralle pikkupoitsuista :flower:

Kiiralla tosiaan hurjan kuuloinen synnytys, onneksi nyt kaikki teillä hyvin.

Et ole ennie ainoa, jolla mennyt yli LA:n :) mulla oli laskettu aika 12.9. Välillä on vähän turhauttanut, kun on supistuksia on tullut ja ne on sit vain lopahtanut. Ja kyllähän sitä jo haluais oman vauvan syliin :heart: Mutta muuten kyllä melko rauhallisilla mielillä tässä odotellaan.

Sain jo ajan ens keskiviikoksi yliaikakontrolliin. Sanoivat, että varaudu molempiin: käynnistykseen tai että pääset vielä kotiin. No toivotaan, et käynnistyis synnytys ennen tuota päivää. (Mielellään tietenki jo tänä viikonloppuna ;) )

Sadie ja nasu 40+5
 

Yhteistyössä