Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Huomenta |O Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille :heart:

Täällä yksi uneton, puoli kolmelta yöllä heräsin napsahdukseen ja sit lorahti, ilmeisesti siis lapsivettä. Sänky kastui, kävelin vessaan ja lorahti lattiallekin, pissaamisen jälkeen valui myös pitkin reisiä. Ei kai se muutakaan voi olla kuin lapsivettä?? Muutamia laimeita supistuksia on tullut, mutta todella epäsäännöllisesti. Soitin synnärille ja käskivät tulla viim. puolen päivän aikaan näytille, ellei sitten ala supistella jo aiemmin niin kipeästi etten pysty olemaan kotona. Nyt sit vaan odotellaan, vähän jännää! Jospa sitä pääsis tänään jo tositoimiin... :O

Endotar & poitsu 38+6 :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille :flower: Ja onnea matkaan Endotarille!

Mie yöllä heräsin kolme kertaa tosi napakkaan ja kipeään supistukseen. Mutta ei muuta kuin se yks herättävä supistus ja that`s it. 7ltä nousin sitten ylös kun en enää jaksanut pötkötellä. On menkkajomotusta ja sukkapuikkoa mutta ei kunnon supistuksia ainakaan vielä.

Mulla kans maha tunnoton huomasin justiin eilen että olen raapinut vattanahan ihan verille huomaamattani :O Navan ympäriltä kutittaa inhottavasti, mutta silti kun raapii niin sitä ei jotenkin tunne. Typerää.

Mitäkhän sitä alkais tekeen, että sais nuo supparit kunnolla käyntiin :confused:?? Eilen kävin reippaan kävelylenkin ja sen jälkeen kyllä supisteli mutta nekin laantui yllättävän äkkiä.. Ja on siivottu, saunottu ja sekstattu, paineltu akupisteitä ja hierottu nännejä, onko mulla jääny vielä jotain tekemättä :LOL:?!

Kiira ja asukin eräpäivä tänään
 
Huomenta vaan :) Ja Endotarille täältäkin onnea matkaan!! Veikkaan että ennen iltaa sulla on jo tuhisija kainalossa :heart:

Itse heräsin yöllä TOOOSI kipeään supistukseen, joka tuntui kestävän usean minuutin. Olin jo varma että tästä tämä lähtee sitten. Mutta jonnekin ne supistukset sitten vaan katosivat.. Limatulppaakaan ei ole tullut eilisen jälkeen juurikaaan, tai en ole ainakaan huomannut.
Kovasti vauva välillä myllää masussa.
Tänään 39+4
 
Onnea vauvan saaneille taas! :)

Voi huokaus, kun tää odottavan aika on pitkä näin lopussa... Mä olin jo niin varma, että tää vauva syntyy kans vähän ennen laskettuu aikaa niinku siskonsa, mutta ehei. tällä ei oo näköjää mikää kiire. Toissayönä maha tuntui todella pahalta ja muutamia supistuksia, mutta nyt ei oo taas ollu mitään. Saunaa ja seksiä kokeiltu, mut ei auta ei :D...

Mulla on lääkärintarkastus keskiviikkona, ja mä niin toivon,että sinne jäänki sit viimestää vauvanhakuun! sillon 41+0. Ja pakkohan niitten on ottaa mut oikeesti sisään, kun varmasti tuo vauvan paino on jo yli 4 kiloa! Mua niin sapetti, kun tota mun painohuolta ei oo otettu tosisssaan! Terkkarikin laitto lähetteen, et oisin päässy jo tällä viikolla, mut ei ne huoli minuu sinne, vaikka jo 37+0 vauvan arvioitu paino oli 3,3 kg... Mä oon jo niin asennoitunut, ettei tää täältä luonnollisesti ulos tule.

Onhan se niinkin, et nyt pitäs viel osata nauttia hyvistä yöunista (silloin kuin ei supistele yms) mutta miten sitä osaakin olla niin malttamaton, vaikka tietää että maksimissaan enää vajaa pari viikkoo! Sori, tää purnaamisviesti :D...


primrose 40+4
 
Hei! Päätin tulla tänne ilmottautuun tuolta elokuisten puolelta kun alan olla siellä enään parin viimesen synnyttämättömän joukossa ja juttua ei enään oikein kukaan kirjottele.Alottelin sillon tätä syyskuisten palstaa kun kuulin raskaudestani ja ajttelin et yli menee mutta siirryin jossain vaiheessa elokuisiin kun näytti että tää voiskin syntyä ennen laskettua.Mutta niin ei sitten käynytkään ja olo on nyt suoraan sanoen tooosi masentunut ja väsynyt tähän odottamiseen :'(

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: ..toivottavasti liityn pian teihin =) Nyt koiran kans kävelylle toivomaan että se sais liikettä vauvan ulostuloon.Vaikka tuskin kun tuota on kokeiltu lähes joka päivä...

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami:heart: 40+5
 
Onnea Shuri sekä Maybesomeday:flower::heart:

meillä ei kummempaa, kaksi ja puol vuotias tyttöseni piteli tänään masuasukin jalasta kiinni aamulla kun sohvalla istuskelin ja vaavi työnsi jalkansa navan kohdalta niin esiin että tyttö sai siitä kiinni pidettyä :D Kyllä meillä oli hauskaa! Ja muka vauvat rauhoittuu aina kun la lähestyy... Ei meillä ainakaan tai sitten mennään yli La:n ja reilusti. Välillä on kyllä rauhallisempia päiviäkin ollut mutta sitten seuraavana onkin vauhtia oikein olan takaa.
Supistuksia on silloin tällöin, mutta se potku niistä puuttuu. Vartuskellaan vielä tovi siis :(

Mirkkuli ja vaavi 40 tasan!
 
Aavee koita jaksaa, mulla on sellanen olo että mä pidän tän pinon häntiä...kaikki vähäsetkin ennakoivat supistukset - vai tulivatko vain vauvan liikkeistä - tuntuu häipyneen. Oon tykännyt raskausajasta, eikä sinänsä oo mitään valittamista, mutta sais nyt jotain merkkejä jo tulla... :)

Viimeviikolla synnytysvalmennuksessa tuli puhetta magnesiumista ja kätilö kertoi, että ehdottomasti kannattaa lopettaa sen ottaminen, koska se rentouttaa lihaksia ja samalla tietysti myös kohdun lihaksia. No, mä olen ilolla napsinut lääkärin määräämiä vahvempia annoksia aamuin illoin..Mulla oli niin järkyttäviä kramppeja jaloissa, että sain oikein tujut lääkitykset. No..eipä sitten ollut puhetta tuosta että jossain vaheessa ois hyvä lopetella...Plaah..kai ton ois voinut omalla järjelläkin päätellä, mut eipä tullut mieleen. Nyt sit pari yötä ollut ilman magnesiumia, supistuksia ei ole näkynyt - kramppeja kylläkin :kieh:

Endotar toivottavasti sä olet jo "töissä" :heart:

Voimia ja iloa kaikille. Täällä Saksassa on tänään nätti syysilma, toivottavasti teilläkin.

Raitahippo ja Rusina 37+3
 
Yvi Aivan ihanan näkönen vauvan peti jne :) Kauniisti ootte laittanut!

Endotar Tsemppiä koitokseen!! Sulla on kyse enää tunneista :) :hug:

Magnesiumista en ollut ajatellutkaaan, että rentouttaa kohdunkin lihaksia, vaikka tosiaan nyt kun sitä ajattelee, niin todellakin se käy järkeen, haha :D

Maha tunnoton myös täällä! Tuntuu oudolta kun esim. raapii. Kai se vaan on niin pinkeenä nyt, ettää sen takia tunto vähän lähtenyt..

Rakkaudesta äiti tervetuloa takaisin, sulla ei ole enää kauaan kun vauva syntyy!! Tsemppiä! :)

Sannimarja, toi sun tekemä pätkis-minttudominokakku kuulosti TAIVAALLISELTA!! Oisko mitään mahdollisuutta saada reseptiä? :) :p

Mulle ei mitään uutta eilisen illan jälkeen :LOL: Täällä on vaan kiva roikkua, kun ei ole mitään muutakaan tekemistä..

Lätäkkö + pikkunen 38+2 (18.9)
 
Onnittelut vauvautuneille! Nyt on vihdoin säpinää meidänkin ketjussa mut onhan toki jo syyskuu :D

Ei uutta täälläkään mutta ei se mitään, jaksaapa touhuta. Tänään ajattelin lähteä vähän shoppailemaan. Ehtisin kyllä ens viikollakin mutta vois mennä tänäänkin :D

Lätäkkö tottakai saat reseptiä :) Kakku oli hyvin helppo tehdä ja tulos oli maistuva, ei liian makea. Paitsi mun miehen mielestä mutta sen mielestä kaikki on liian makeaa :D Ohjeen oon joskus napannut jostakin leivontablogista odottelemaan käyttöä. Googlettamallakin varmaan löytyy, jos mun ohje on epäselvä, oion välillä mutkissa, suluissa mun sovellukset, sovellan melkeen aina leipoessa tai ruokaa laittaessa :)

Pätkis-minttudominokakku

Pohja:
- 2x minttudominokeksipötköjä eli koko paketti (laitoin kyllä yhden ja vähän toisesta ja tuli ihan hyvä pohja, riippuu varmaan siitä, kuinka paksun pohjan tahtoo)
- 60-80 grammaa voita

Täyte:
- 4 liivatelehteä
- 10 pätkistä tai 2 minipätkispussia, joista käytetään suunnilleen 240 grammaa ja loput koristeluun (mä söin ne loput...eli ainakin puolet toisesta pussista)
- 250 grammaa tuorejuustoa esim. mascarpone (mulla valion maustamaton tuorejuusto 200 g)
- 1 tlk vaahtoutuvaa vaniljakastiketta
- 1/2 dl kuumaa kahvia

Murenna keksit ja sekoita rasva joukkoon. Painele irtopohjavuoan pohjalle. Liota liivatteet kylmässä vedessä n. 5 minuuttia. Hienonna pätkikset ja sekoita tuorejuuston kanssa. Vatkaa vaniljakastike kovaksi vaahdoksi ja sekoita pätkis-tuorejuustomössöön. Puserra liika vesi liivatteista ja sekoita ne kuuman kahvin joukkoon. Lisää ohuena nauhana pätkisseokseen. Kaada täyte keksipohjan päälle ja anna hyytyä seuraavaan päivään (maut ehtii tasoittua). Irrota kakku vuoasta. Koristele esim. kaakaojauheella ja pätkiksillä.

Mä koristelin sellasella fazerin valkosulkaa-maitosuklaa patukalla, jonka oli rouhinut pieneksi. Kun tosiaan söin ne pätkikset :D Mutta kivannäkönen kakku tuli! Kaikista vaikeinta tossa oli oottaa siihen seuraavaan päivään ennen kuin sai maistaa. Vaikka tokihan mä sitä täytettä maistelinkin...

Mukavata sunnuntaita itse kullekin!

Sannimarja 38+0
 
Endottarelle tsemppiä koitokseen, siellä ollaan varmaan jo sairaalassa. :hug:

rakkaudesta äiti, tervetuloa takaisin tänne syyskuisten puolelle. Sulla ei masun kanssa lyllertämistä enää montaa päivää varmastikaan oo jäljellä. :)

Täällä supisteli eilen aikas kivuliaasti. Poltot tuli sellaisina aaltoina, nousivat pepun kohdilta puoleen selkään asti ja alaselällä oli ihan tositositosi kovaa paineentunnetta, mitä en oo aiemmin tuntenut. Jossain vaiheessa tuntui siltä että tiukka vanne olis puristunut vatsan ja selän ympärille. Parin tunnin jälkeen poltot siirtyi jo reisiinkin ja jonkin verran tuntui kipua myös alavatsalla. Mutta sitten kolmen tunnin jälkeen laantuivat taas. :headwall: Ja nukuin sitten viime yönä paremmin kuin varmaan koko raskauden aikana oon nukkunut. Heräsin vessaan vaan pari kertaa ja nukuin niin syvää unta että en muista koska viimeksi. I-ha-naa!

Nyt jännäillään tuleeko tänä iltana taas entistä kovempia supistuksia. Varmasti ainakin avasivat eilen ja toissapäivänä paikkoja, kun ne aiemmat noita huomattavasti laimeammatkin suppailut ovat kerta avanneet.

mt & poika 37+6 (Huomenna poksutaan!)
 
:heart:paljon onnea vauvautuneille:heart:

Endotar isot tsempit vauvan hakuun!!!

Kirjoitan täältä sängynpohjalta. Sain sitten eilen rintatulehduksen. Koko viime yön makasin niin kipeänä etten saannut nukuttua kuin tunnin verran. Kuumetta on Panadolista huolimatta yli 38. Aamulla kävin päivystyksessä, josta sain 2 viikon ab-kuurin. Crp oli 102. Nyt vaan makaan peitoissa ja imetän.
-Poni ja tehoimuri poju vajaa 2 vko
 
:heart: Shuri ja MaybeSomeday,
sunnattoman suuret onnittelut prinsessoista!
:heart:

Endottaren kuulumisia odotellessa! ;)

Ponille tsempit rintatulehduksen selättämiseksi. :hug: Itse olen moisen kahteen kertaan kokenut enkä enää ikinä välittäisi uudelleen kokea. Sen verran kaamea tauti oli. :| Onneksi mulla ainakin antibiootit on aina tehonneet nopeasti.


Epeti 37+6 (LA 20.9.)
 
Magnesiumista olette täällä puhuneet. Mä lopetin pari viikkoa sitten niiden popsimisen kun ihan omalla pienellä järjelläni :) ajattelin että sehän vaikuttaa myös supistuksiin. Tosin eipä niitä ole tullut, mutta eipä ole enään jalatkaan öisin kramppaillee.

raitahippo ei mulla oo mikään kiirus saada vauvaa maailmaan helpommallahan sitä pääsee kun se vielä tuolla masussa mukana kulkee :D Tuntuu vaan välillä niin turhauttavalta kuin muita supistelee ja toiset synnyttää ja täällä sitä vaan ollaan ilman minkäänlaisia tuntemuksia ja vaivoja. Täytyis kai olla tyytyväinen tähän tilaan, mutta kyllä tässä tuntee ittensä oudoksi kun olo on vaan viikosta toiseen hyvä :)

-eeva- ja pikkutyyppi 38+0 (LA 19.9)
 
Ensimmäiseksi onnittelut Shurille ja MaybeSomedaylle vauvautumisen johdosta. :heart::flower:

Ponille paranemisia, nuo rintatulehdukset on inhottavia. :( Itsellä ollut jokaisen synnytyksen jälkeen moinen, esikoisen aikaan kuume nousi tuonne 40 asteeseen ja itse en edes päässyt lääkäriin, vaan miehen piti hakea lääkkeet. :(

Menninkäistyttö Täällä kanssa tuo vanne puristaa edelleen, yöksi otinkin särkylääkettä että saisi nukuttua edes vähäsen. Siulla se taitaa sitten olla lähtö jo lähellä. :)

Eipä ole mitään merkkiä täälläkään että vauva pian tulisi. Lenkkeilyä olen vähän lisännyt mutta muuta vaikutusta tuosta ei ole ollut kuin että alavatsa on ihan kuin tulessa aina lenkin jälkeen. :( Lisäksi vaivaa ihan älytön väsymys, vaikka melko hyvin saan yöllä nukuttuakin. Silti tekisi mieli vaan nukkua koko ajan. Tänään olisi saman verran viikkoja kun esikoinen syntyi, saa nähdä että saisiko kaksi kertaa onnistuttua synnyttämään samana päivänä. Kakkonen ja kolmonen kun molemmat on syntyneet 39+1.

AngelEyes ja Säihkis 38+2
 
Täällä kans karmeasta rintatulehduksesta kärsitty. Olin ihan kanttuvei sängynpohjalla pari päivää ja kuumetta 39.5. Sain antibiootit 10 vuorokaudeksi ja nyt on olo jo ihan ok. Kerran vaan aikaisemmin ollut moinen vaiva, ja sekin oli silloin lievä.

Poju on tosi helppo tapaus ja antaa nukkuakin tosi hyvin. Syö yöllä neljän tunnin välein ja nukkuu muut ajat eli äitikin on ihan levännyt. Toista se on ollut muitten aikaan, ovat syöneet yölläkin 1-2 tunnin välein ja kitisseet ne välitkin. Että nyt tuntuu ihan liiankin helpolta. Liekö tyyntä myrskysn edellä....
Aika menee aivan liian nopsaan, tekis mieli kellot pysäyttää.....

Endottarelle tsemppiä vauvanhakuun! Onnea niille vauvautuneille joita en ole vielä onnitellut.
Supparituulia tarvitseville!

Miia ja Poju pian 1 viikko
 
Avee täällä toinen jolla ei ole lähes mitään vaivoja... ei supistuksia eikä muutakaan sinne viittaavaa. Joten tiedä sitä sitten milloin vauva olisi syntymässä, toivottavasti ei kuitenkaan kovin paljoa mene yli lasketun ajan!

Tervetuloa takaisin Rakkaudesta äiti, ihmettelinkin että minne olit hävinnyt.:)

ennie ja myrmy 39+1 (LA11.9)
 
miiak75 Hyvä kun olet toipunut. Kamala tauti. Mulla alkaa jo olo paranemaan.

Olisiko kenelläkään taitoa tai intoa perustaa pinoa jo tuonne vauvapuolelle? Vai mennäänkö sinne sitten, kun kaikki vauvat on maailmassa? Olisi mukava vaihtaa jo ajatuksia vauva-ajasta, mutta tänne on jotekin vaikea saada juttua aikaiseksi.
-Poni ja pikku-pomo ( meidän 4 vuotiaan tämän hetken nimi vauvalle )
 
Hei pitkästä aikaa. Mulla päivitys täysin sekoitti palstailun. En enää näe ollenkaan syyskuun ketjuja normaalisti listalla vaan kaikki aloitukset ovat elokuun lopusta. Nytkin pääsin tähän ketjuun vain Lahopää Liisan linkin kautta. Ylläpidosta eivät ole vastanneet avunpyyntöihin. Mahdollisesti ei nuo viestit ole menneet perille kun viestin lähetyskin temppuaa. No jospa nyt sitten näin pääsen jatkamaan. Ikävä tuli jo muiden kuulumisia. En kerennyt kaikkea uutta lukea ja kerronpa omasta tilanteesta

Onnea vauvan jo saaneille!

Mulla vauva ei vielä ole kiinnittynyt ja ambulanssi matka sairaalaan tiedossa jos vedet menee. Illalla yritettiin käynnistystä perinteisesti miehen kanssa, siivous sauna ja lähempi kanssa käyminen. No se sai aikaiseksi vauvan villiintymisen. Potki kovasti ja vatsa tuntui erilaiselta, kireältä ja oli huono olo aamuyöhön. Tänään on sitten ollut kivuttomia supistuksia hieman tavallista enemmän. Kovasti toivottaisiin vauvaa pian kainaloon. Esikoinen meni 10pv yli. Jännityksellä eteenpäin, kassit pakattuna.

Sanzibar 38+5
 
Rakkaudesta äiti: Mukava kuulla susta!! Ei enää kauaa sulla!! :hug:

( * ): Mulla on huomenna kunnollinen synnytystapa arvio! :) Kivaa samalla kuulla onko supparit tehny mitään... Vaivoja alkaa olemaan vähän liikaa ja kyllästyttää todella jo tää odotus... Onneks ei varmaan enää kauaa kuitenkaan! :)

Lara ja Väkkärä 37+3 (23.09.)

p.s. Tänään on muuten LA menkoista laskettuna :p
 
Onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille! :flower:

Ja jaksamista meille odottelijoille...

Täällä on ollut muutaman päivän ajan välillä lievempää, välillä tosi kipeääkin menkkamaista jomotusta. Esikoisen synnytys alkoi juuri noilla tuntemuksilla, mutta nyt tulevat miltei kestokipuna, eikä aaltomaisina niinku supistusten pitäisi. Että jotain vissiin tapahtuu, mutta ei sit kuitenkaan paljon mitään... :p Ehdin jo toivoa, että vauva lähtis tulemaan, mutta kohta pitää jo alkaa toivoa, ettei vaan lähtisi, kun mies on ti-pe Tukholmassa. : /

Toisaalta olen jo niin kypsä tähän odottamiseen...

Pitkää pinnaa kaikille odottajille toivottaen

Papupata ja Pikkis 37+0
 
miiak75 Hyvä kun olet toipunut. Kamala tauti. Mulla alkaa jo olo paranemaan.

Olisiko kenelläkään taitoa tai intoa perustaa pinoa jo tuonne vauvapuolelle? Vai mennäänkö sinne sitten, kun kaikki vauvat on maailmassa? Olisi mukava vaihtaa jo ajatuksia vauva-ajasta, mutta tänne on jotekin vaikea saada juttua aikaiseksi.
-Poni ja pikku-pomo ( meidän 4 vuotiaan tämän hetken nimi vauvalle )
Nyt on pino vauvapuolellakin!:wave: Muokkailen sitä tässä vielä paremmaksi, laitoin sinne nyt aluksi vain jo syntyneet. Iski tekemisenpuute, toki joku muukin voi tehdä pinon vaikka ensi kuusta lähtien jos haluaa!:) Ihan mukavaa ajankulua tämä on.:D

Linkki pinoon: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1836080-syyskuun-tulokkaat-2010-syyskuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/
 
Viimeksi muokattu:
Endottarelle tsempit, onkohan siellä jo vauva saatu?

Aavee ja Ennie eipä täälläkään mitään näytä tapahtuvan, joten me ollaan samassa junassa sen suhteen :headwall: viime yönä vähän enempi supisteli mutta aika viattomasti vieläkin. Nyt ollut semmonen pieni hedari koko päivän ja vauva ollut aika aktiivinen, mutta ei ole sellaista oloa että se vielä vaikuttaisi mihinkään. Huomenna taas neuvolaan..

Koitetaan kestää, vielä pari viikkoa maximissaan, tsempit kaikille kärvistelijöille :wave:

Mirot 40+1
 

Yhteistyössä