Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Huiii, täällä supistelee jo aika säännollisesti ja kipeästi. Voi kun ois tosi kyseessä =)

Porkkanoita on tehnyt tässä pari viikkoa mieli ihan hurjana, ja niitä olen syönytkin tosi paljon. Meil on tuossa takapihalla kasvimaa, niin sieltä on helppo käydä tuoretta nostamassa.

Ja itsekin alan kuulua palstahäiriköihin, mut on tämä odottelu kyllä jo ihan hurjan tylsää :D

Nipistys ja pallero 40+2
 
Heippa kaikille!!Tyksissä ollaan osastolla ja pientä tasaista supistelua ollut!!Saa nähdä käynnistääkö he synnytyksen tänään jo sillä perusteella että asutaan saaristossa hankalan matkan päässä!!Nyt om sitten jännät paikat tänään!!

miita1969 & Walter 37+6(LA.23.9)
 
Huomenta!

Ei taida meidän vaava haluta millään syntyä! Tänää täytee 41+0 ja ei mitään. Satunnaisia supistuksia vaan ollut! Tänään mulla sitten yliaikaiskontrolli puolilta päivin äitipolilla ja toivon todellakin, etten siitä talosta lähe ilman vauvaa! Toki, olis kivempi jos käynnistyiski luonnollisesti, mut täs vaiheessa sitä vaan haluis ton pois keinolla millä hyvänsä :)..Ja tosiaan , se painokin huolestuttaa. Mutta, yritän pistää jäitä hattuun, etten pety ihan hirveesti jos kuitenki joudun viel kotiin "kasvamaan"!.. Jännä päivä....

Tsempit kaikille, ketkä ovat jo vauvanhakuun lähteneet! :)

primrose 41+0
 
Tsemppiä niille, jotka on jo vauvaa hakemassa, tai mahdollisesti pääsemässä käynnistykseen :)

Mulla tänään neuvola. Mutta tuskin siellä mitään erikoista mainitaan..
Neljänä päivänä on supistellu jonki verran, mikä on jo paljon, kun ei mulla oo ennakoivia ollu ollenkaan ennen näitä siis. Maha on omasta mielestä laskeutunu, mutta vauva on myllänny niin hirveesti etten ihmettelis, vaikka ois perätilaan kääntyny.. Potkutki ja kaikki liikkeet tuntuu joka paikassa :O

Epeti Seuraavalle mettälenkille sitten vaan vessapaperit mukaan :D

Jatkan jutustelua sit neuvolan jälkeen..

Hyväsetti 38+0 ( 22.9 )
 
Kiiralle ja miitalle tsempit ja voimia! Ja nipistykselle myös, mikäli siellä on alkanut oikeasti tapahtua yön aikana.

lätäkkö, mä olen kanssa hurjan herkkä normistikin ja nyt raskauden aikana on hanat auenneet ihan naurettavista asioista. Ja tosiaan, kaikki synnytykset telkkarissa saa mut myös vollottamaan ihan tajuttomasti.

Epeti, täytyy varmaan ottaa vessapaperia lenkeille mukaan tästä lähin että voi kyykätä johonkin pusikkoon jos ihan oikeesti pakottava tarve tulee. :LOL:

ON: Mulla sitten alkoivat poltot illalla melkein heti, kun olin tuon edellisen viestin tänne lähettänyt. Poltteli aika kipeästikin pari tuntia taas, mutta välit muuttuivat sitten pitemmiksi ja pääsin nukkumaan. Koko yön kuitenkin heräsin 30-60 minuutin välein kipeisiin supistuksiin (selkää polttaa ja tuntuu että vanne kiristyy mahan ja selän ympärille) ja nyt aamulla heräämisen jälkeen ovat jatkuneet. Eli nyt on tullut noita epäsäännöllisesti jo 12 tuntia. Koskaan mulla eivät oo kestäneet neljää tuntia pitempään. Ja maha on aivan sekaisin. Toivon niiin kovasti että nuo nyt vaan vahvistuisivat ja tihenisivät tässä. Kauhee pettymys, jos taas loppuvat ja mitään ei tapahdukaan. Mutta eiköhän ne lopu, ku seinään taas jossain vaiheessa, jos vanhat merkit pitää paikkansa. :headwall: Neuvolan jälkeen voisi yrittää jonkun lenkin vetäistä.

mt & poika 38+2
 
KIIRALLE JA MIITALLE TSEMPPIÄ MATKAAN!!!
NIPISTYKSELLE myös jos lähtö tulee!

ON:Meillä molemmat tytöt kuumeessa ja flunssassa ja viimeyö valvoin lähes kokonaan joten...nyt toivon ettei ainakaan pariin päivään tulis lähtöä synnärille:headwall: :LOL:, eli voisin täältä näitä omia suppareita lahjoitella nyt muille!!!!

SUHURILLE kiitos synnäri kertomuksesta!!!Toivottavasti arki pikkuisenkanssa alkaa rullata mukavasti:hug:

lennilokinpoika 37+5
 
Huomenta!

Toivottavasti Kiira, miita1969 ja nipistys pääsevät nyt tosi toimiin. :) Tsempit sinne.
Ja menninkäistytön tilannekin kuulostaa lupaavalta. Jos sitten vaikka tänään. :)

Epeti Kävi oikein naurattamaan tuo siun kertomus lenkkeilystä. :D

Eipä tuottanut täälläkään tuo eilinen kävelylenkki muuta kuin kipeät jalat ja hirvikärpäsiä pään täyteen. :( No nyt on muutenkin taas sellanen tilanne lapsenvahti rintamalla, että toivon ettei syntyisi vasta kun viikonloppuna tai ensi viikolla.
Tai no tääkin päivä käy, mutta huomisesta lähtien voisi taas pysytellä masussa. :D
Nyt lähen tuonne pihalle riehumaan ruohonleikkurin kanssa, saas nähdä miten sen kanssa käypi.

AngelEyes ja Säihkis 38+5
 
Huomenta leidit,

Täällä jännät paikat, lapsivesi meni aamulla, kuuluisan poksahduksen sävyttämänä. Ehdin juuri nousta aamupalapöydästä, hetken siinä mietin, että seisonko paikoillani, vai menenkö kahden metrin päähän vessaan, kummasta tulee enemmän sotkua :)

Synnärille mennään illalla puoli kasin pintaan, mikäli synnytys ei lähde etenemään. Nyt on suppareita suunnilleen puolentunnin välein, mutta ei mitään pahoja. Miehen lähetin töihin vielä, kun ei ole ole tämän kummempi.

Mousse 40+0
 
Heipparallaa!

perjantainen lääkärin sisätutkimus sitten tosiaan käynnisti synnytyksen eli: meille syntyi 4.9 klo 3.34 tyttövauva. mitat olivat 3780 ja 49 cm. nyt ollaan jo kotona, päästiin eilen.

voisin ehtiä jopa vähän kertoa nyt tästä 2 h ja 30 min kestäneestä synnytyksestä:
eli pe aamupäivällä tosiaan lääkäri teki vammalassa sisätutkimuksen, silloin 2 cm kohdunsuu auki, kanavaa vielä hippu jäljellä. koko päivän oli kipeitä supistuksia, mutta ne eivät oikein ottaneet säännöllistyäkseen. vietiin esikoinen yökylään (joka oli ennalta sovittu, ei kipujen takia) ja lähdettiin miehen kanssa kaupungille pitsalle ja kauppaan. ehdittiin katsella vielä yksi elokuvakin ja kun supistuksia tuli muttei säännöllisesti niin sanoin että mennään nukkumaan vaan.
1.55 heräsin sit siihen että nyt on todella kipeitä supistuksia ja 5 min välein. vatsalaukunkin ehdin tyhjentää ennen. kävin suihkussa vielä ja supistuksia tuli 5-3 min välein ja ne olivat TODELLA kipeitä. sitten lähdettiin ajelemaan vammalaa kohti ja mutkat sun muut pomput tiessä sai mut melkein itkemään kivusta. vammalassa oltiin vähän ennen 03.00 ja heti sisätutkimukseen missä todettiin että 7-8cm auki. heti saliin ja ilokaasun kanssa keinutuoliin ja käyrälle hetkeksi. sitten tilasin jo jotain kovempaa särkylääkettä, mutta sitähän ei voinut enää antaa..eli luomusynnytys oli edessä. pelotti ja sanoin montakertaa että en pysty siihen!
kätilö sitten sanoi että puhkaistaan kalvot niin vauva syntyy ja syntyihän se. 14min kesti kalvojen puhkaisusta niin vauva oli maailmassa, ponnistusvaihe 9 min.
lisää jännitystä tähän toi se että mies pyörtyi kesken ponnistusvaiheen! eli sitä alkas niin heikottaa kaikki hajut ja se että mä huusin ihan täyttä kurkkua! :) kätilölle tuli hiukan kiire saada miehelle apua. sieltä lattialta istuen se sitten katteli kun vauva syntyi ja oksensi samalla :D sitten ne veikin sen ensiapuun vähäksiaikaa lepäilemään ja mä jäin jälkeisiä odottelemaan.

eli sellainen pyrähdys meillä! :)

äitiH ja vauva 4 vrk
 
Vau, täällähän syntyy kohta monta vauvaa samalla kertaa!! :)

Mä oon saanu tän syysflunssan päälle, jee.. Nyt on semmonen fiilis, että Pysy vauva vatsassa viikko ainakin niin saan itteni parannettua. Mua ällöttää, kun nenä on tukossa, mutta silti se VALUU : / ja silmätkin vuotaa. Mutta mä osasin tätä jo odottaakin, kun mies on niin kipeä, ja sitten olen viettänyt aikaa kavereiden kanssa, joiden lapset on kipeinä...

Ekat raskausarvet myös tulleet :( Ihan TYHMÄÄÄÄ. Tohon navan ympärille.. No minkäs teet. Ne on ja pysyy, onneks kait vaalenee sit myöhemmin. Ja hyvin voi tulla lisääkin niitä.. No pieni murheen aihehan se on, mutta ei niitä kuitenkaan olisi toivonut.

Mitään hirveitä mielitekoja ei mulla ole ollut, muuta kuin kesällä vesimeloniin! Olisin voinut elää sillä :D Mutta nyt ei ole mitään sellaista mitä olisi pakko saada koko ajan :) Sen sijaa kalaan ja mereneläviin en ole pahemmin koskenut raskauden aikana.. ehkä 2krt syönyt tonnikalaa. Jotenkin ei uppoo yhtään! En niitä yleensäkään paljoo syö, mutta ei ne ole mua ällöttänytkään.

Mutta minä tästä taas poistun takavasemmalle. Pari tuntii, niin löydän itteni täältä jälleen, vähintään lukemasta muiden juttuja :LOL: Hyvä puoli on käydä useesti, niin muistaa kenen juttuja piti kommentoida, kun ei ehdi montaa sivua tekstiä tulla :)

Lätäkkö + bebe 38+4 (18.9)
 
Toivottavasti nipistys, primrose ja miita on päässyt tositoimiin! Mousselle myös tsempit matkaan!


Täälläkin illalla ja yöllä supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti. Aamulla oli kuitenkin supparit kadonneet taivahan tuuliin. Äitiyspoliklinikalla kävin kokokontrollissa, arvio nyt 3300 g. Lääkäri tosin meinasi, että tuo on yläkanttiin, koska pää oli jo niin syvällä lantiossa, ettei sitä saatu kunnolla mitattua. Sisätutkimuksen teki, kun pyysin ja kaula olisi kahdessa viikossa vähän lyhentynyt ja ulkosuu sormelle auki. Vihdoin sielläkin siis jotain tapahtumia havaittavissa!
Aika kovakouraisen sisätutkimuksen jäljiltä alapää kipuilee kovastikin ja laimeita suppareitakin lykkäilee. Mutta edelleen maltilla odotellaan, ei kiirettä. =)

Mukavaa päivää kaikille!


Epeti 38+3 (LA 20.9.)
 
ÄitiH ONNEA!!! :) Aikamoinen kokemus teille molemmille :whistle: Toivottavasti voitte koko perhe jo hyvin! Miltä tuntui luomusynnytys? Jäikö traumoja vai koetko, että pärjäsit kuitenkin loppupeleissä hyvin? Mitäs esikoinen tuumaa pikkusiskostaan? :)
 
ÄITIH: ONnea kovasti pienestä neidistä:hug:!Eilen meinasinkin sinun perään huhuilla kun et ole muutamaan päivään täällä kirjoitellut! Maanantaina kävin itsekkin siinä vammalassa synnytys suunnittelussa eli melkein vieressä sitten käväisin=)!

MAhtaakohan EPETILLEKKIN lähtö kohta tulla....jääkö tänne mun kanssa enää ketään;)!
 
Mousselle tsempit! Nythän niitä vaaveja alkaa sitten tulla ihan ryminällä.

äitiH:lle hurjasti onnea pikkuisesta! :heart:

ON: Neuvolassa käyty (taasen kerran), verenpaineet oli laskeneet huomattavasti, nyt 126/83. Jännä että ovat menneet huomattavasti alemmas noin yhtäkkiä, kun neljällä aiemmalla kerralla olleet 130/90 luokkaa. :O Vauvan peppu tuntui ylempänä kuin maanantaina, minkä takia sf-mitta oli puolisen senttiä noussut ja mustakin tuntuu että poika on jotenkin ojentunut ja siirtynyt keskemmällä parissa päivässä. Neuvolantädin mukaan vaavi taitaa hakea nyt sopivaa ulostulokulmaa. :D Mun painokin on lähtenyt laskuun. Eli näyttäis kaikki jutut nyt rauhoittuvan loppua kohden. Pissa oli muuten puhdas, mutta leukosyytit oli koholla mikä johtuu kuulemma vaan siitä että valkovuodosta on tullut niin juoksevaa että sitä lorahtelee sinne purkkiin pissatessa.
Ens viikon torstaille laitettiin seuraava aika ja laittoi vähän pitemmän ajan, että josko kävis niin että vaavi olis jo pihalla ja tuo olis jo kotikäynti. :D Toivossa on hyvä elää. Sais kyllä ainakin painonsa puolesta tulla etuajassa.
Suppailut on jatkuneet epäsäännöllisesti edelleen, mutta eivät oo vieläkään kovinkaan kipeitä. Plaah. Millähän niihin sais puhtia.

mt & poitsu 38+2
 
Onnea ÄitiH ja koko perhe:flower::flower:

Täällä ollaan vielä, edelleen, varmaan joulunakin yhtenä kappaleena.......:xmas:

Neuvola olisi taas tänään. Kävely on pikkasen hankalaa. Kipeitä suppareita ei tule. Vauva myllertää tosi alhaalla ja välillä työntää peppua rintakehään ja joku osa puskee kylkeen......

Ninnananna ja Sintti 37+6 (LA 23.9)
 
Hurjasti onnea äitiH:lle pikkuprinsessasta!!:heart:

Tsemppiä matkaan kaikille,joilla lähtö synnyttämään on lähellä!!:hug:

Täällä neuvolassa käyty.Blääh,paino noussut viikossa 1,4kg.Turvotuksia on,varsinkin käsissä,jotka puutuu koko ajan.Ärsyttävää.:headwall: Sf-mitta oli laskenu 1cm,mutta mittaaja oli eri,joten ota noista nyt sitten selvää.Paineita vähän koholla ja pikkusen proteiinia pissassa,mutta ei se mitään.Kovin kauaa ei kuulemma kannata kotona supistuksia kattella,kun voi tulla nopeestikkin,kun poikien synnytyksetkin on ollu suht nopeita.Ens viikolla uudestaan.

Jaksamista kaikille!!

T.Heppuli ja Kerttu 37+3
 
Paljon onnea äitiH perheineen tytöstä :flower: olipa tuo sitten koettelemus miehellesikin, toivottavasti on toipunut hänkin koettelemuksesta, ainakin oli ikimuistoinen synnytys teillä :LOL:

Kiira, Miita, Nipistys, Mousse ja muut ketä lähtökuopissa, tsempit sinne!

Mieliteoista mulla on kanssa ollut nyt viime viikot noi porkkanat kova juttu, myös koko raskauden aikana kaikki hedelmät ja kesällä varsinkin vesimelonia olisin voinut syödä pelkästään. Nyt vikoilla viikoilla on kyllä ihan kaikki muukin kelvannut, ihme ahmatti musta tullut : /

On: täälllä taas vissiin yksi tylsä päivä lisää tulossa |O

Mirot 40+4
 
Heppuli3 mulla auttoi turvotuksiin nokkostee jonkun verran. Sitä saa ainakin luontaistuotekaupoista.

Nyt olen lipitellyt vadelmanlehtiteetä :) Oon tosi huono juomaan, että ihan työstä käy et saa suositeltavan kokonaisnestemäärän juotua...mutta syksykelillä toi tee uppoaa ihan hyvin. Teetä juodaan 2-3 kupillista raskauden tässä vaiheessa.

Iloa päivään kaikille :)

Raitahippo ja Rusina 37+6
 
Onnittelut vauvasta, äitiH. :flower:

Raitahippo Mitäs hyötyä tuosta vadelmanlehtiteestä onkaan?

Mousselle voimia synnytykseen.

Kävin sitten tuolla pihalla leikkaamassa ruohoa ja nyt on ihan kauhee olo. :( Ei supistele, mutta muuta kolotusta kyllä riittää. Lisäksi maha on edelleen ihan sekaisin, taitaa vauvan pää painaa tuolla niin paljon. Ja tosiaan kun joutuu vessassa juoksemaan niin siitähän nuo pukamat tykkää. Kohta ei edes voi istua kun tekee niin kipeetä. :(
Mie haluan tän vauvan jo ulos täältä, kun ei jaksa enää näitä kolotuksia.

Positiivista on se että nyt on taas loppuviikoksi lapsenvahtihommat järjestyksessä. :)

Ehkä mie meen vaan nyt nukkumaan päiväunet, jos vaikka olokin olisi sitten parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä