Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Heippa taas kaikille! Halauksia vielä huonojen uutisten kanssa painiville, ja myös kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia!

Äitiyspakkaus miellytti meidän silmää, ja otamme sen. Näin esikoista odottaessa on niin paljon kaikkea, mitä pitäisi hankkia, että tuosta pakkauksesta on kyllä suuri apu :) Ja minusta se oli oikein sievä, joten hyvillä mielin odottelen seuraavaa neuvolakäyntiä, että pääsen kelan lappuja täyttelemään.

Omaa napaa, täällä mini antaa jo niin mojovia potkuja iltaisin, että ne näkee ihan päällepäinkin. Tosi kiva, pääseepäähän tuleva isikin taas pikkasen konkreettisemmin odotukseen mukaan :) Ihan päivittäin tuntuu nyt liikkeet, etenkin töissä koneella istuessa. Ilmeisesti istuminen vie pieneltä tilaa, niin alkaa meuhkaamaan! On hienoa, että liikkeiden kautta se huoli vähän hälvenee, mutta toisaalta, jos ei koko päivänä tunne yhtään liikettä, niin huolestuu siitäkin..
Me varattiin se 4d-ultra, ja sitä nyt sitten odotellaan, se olisi 6.5. Tuntuu, että tämä aika häviää johonkin, vasta äsken sitä tuskaili sen rv12 kanssa, ja nyt jo mennään puolessa välissä. Havahduin siihen oikeastaan, kun aloin miettimään, että perjantain jälkeen pitää masukuvat lisätä loppuraskauden kuvien pinoon :D HUI!

Harjoitussupparit ovat vaivanneet täälläkin jonkun verran. Näin ensiodottajana on vähän vaikea arvioida, mikä on liikaa, ja mikä normaalisti. Ajattelinkin, että pitänee neuvolaan soitella ja kysellä. Usein niitä kyllä tulee, etenkin, jos on vähänkään "rehkinyt".. Ja pari kertaa olen herännyt yöllä siihen, että suoli tyhjenee. En tosin tiedä, liittyykö tuo suppareihin, mutta ei ikinä ennen ole tuollaista vielä tullut vastaan. Huolettaa tietenkin, onko kaikki hyvin, minulla kun ei vieläkään ole ollut sitä lääkärineuvolaa.. Eikä ole vielä ollut puhettakaan, en sitten tiedä, koska sinne pääsen :|
Sokerirasitukseen varaillaan aikaa seuraavalla neuvola käynnillä, muistaakseni se oli suunnitelmissa joskus rv 26.

Minun piti eilen päästä hammaslääkäriin, mutta peruuttivat ajan. Kiukutti, minä kun pelkään hammaslääkärissä käyntiä todella paljon, ja olin jo ehtinyt henkisesti valmistautua siihen. Seuraavan ajan sain armollisesti 7.6!! Ei niitä täällä paljon näytä odottavien äitien suuhygiena kiinnostavan.. Mälsää.

No, jokohan tässä nyt tuli tarpeeksi omaa napaa tuijoteltua. Taas alettava työntouhuun, vaikka jo tuntuukin, ettei enää niin jaksaisikaan..

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Katrin ja Mini 20+4

 
Kommentoin äkkiä ennen töihin menoa tuota kohdunkaula-asiaa: Mulla oli silloin viikolla 12 lääkärintarkastuksessa mittaa 3cm, eikä lääkäri kommentoinut sitä kyllä mitenkään....Nyt alkoi vähän huolettamaan jos se onkin jo lyhentynyt tms....

Yöllä oli harjoitussupistuksia muutamaan otteeseen. Puristus kesti pitempään kuin yleensä mutta ei oikeastaan käynyt kipeää. Tästä rintojen vuotamisesta on tullut nyt "ongelma", määrä vaan kasvaa, pitää kysyä neuvolassa onko ihan normaalia tälläset määrät.

Torstaina yksityisen ultra, päästään kattomaan Onnia oikein kunnolla, saadaan sitten se painoarviokin.

Hauskaa päivää kaikille! Ja onnea hyvistä kuulumisista ja tsemppiä niille, jotka sitä tarvitsevat!

MaybeSomeday ja Onni 21+4
 
Joku kyseli kohdunkaulanpituuksia.Mulla ekasta oli aina lääkärineuvolassa(siis ennen loppuraskautta) n.3cm,kun ei ollu ultraa,vaan lääkäri arvioi sen ihan käsikopelolla.Uä:ssä se oli 5cm.Tokassa raskaudessa oli sekä ultralla että käsikopelolla 3cm ihan joskus viikolta 11 asti.
Nyt täytyy kiitää kuopuksen kanssa kolmevuotisneuvolaan.
Heppuli ja kettu 18+2
 
Papupata78, kiitos. Pitääpä sit tosiaan muistutella sua, jos pojan saatte. Ja varmaan niitä tyttövaatteita tosiaan muuten saatais lahjoina, mut kun meillä tosiaan on niitä vaatteita tarpeeksi, niin ajateltiin pyytää sukulaisilta, jos mieluummin ostaisivat ruokalappua, tuttipulloja, ensileluja yms.

Sannimarja, häät olivat oikein onnistuneet, kiitos kysymästä =) Mitä nyt kengät ei meinannu mahtua jalkaan, ku oli jalkaterät niin turvoksissa. Itse asiassa potkaisin ne pois jalasta kesken seremonian, ja olihan sit vierailla hauskaa :LOL: Niin ja pappi sanoi nimeni väärin... :headwall: Mut ilmeisesti tässä nyt kuitenkin naimisissa ollaan :heart: Häälajhoiksi saatiin sen verran rahaa, et niillä suunnilleen kustannetaan syöttötuoli ja kantoreppu (käytettyinä ) ja rattaat (uutena).

Kohdunkaulan pituudesta. Mulla lääkäri tutki sen käsikopelolla rv9+3, ja oli vain 2,5cm. Ei tästä mitasta mulle silloin mitään sanonut, enkä siitä tajunnut kysellä. Eikä myöhemminkään mulle olla neuvolassa siitä mitään sanottu, vaikka ne ennenaikaiset supparit olivat todella voimakkaat rv10-14. Nyt mitä on reilun viikon verran taas ollut, niin eivät ole sattuneet lainkaan. Ja täälläkin esiintyvät enimmäkseen rehkimisen aikana/jälkeen.

Mulla on jo pitkään ollut sellainen aavistus, et tämä lapsi syntyy etuajassa. Lähinnä suppareiden perusteella. Ja jotenki on vaan sellainen olo. Koko ajan mielessä siintää rv 26, jonka jälkeen yli 50% keskosista säilyy hengissä. Mut en sentään erityisen paljon näistä stressaile. Tilastollisestihan vauva syntyy todennäköisimmin raskausviikolla 40 =)

Shuri ja Onni-Ilona 21+2
 
Heips ja kiitos kommenteista. Jospa tämä tilanne on sitten enemmänkin normaali kun ei varhaisuä gynekologikaan kommentoinut. Soitin neuvolaan ja kätilö käski kysyä jos voivat samalla rakenne uä kanssa tarkistaa kohdunkaulan pituuden. Tuolloin tekijä on kätilö ja hän ei voi kuitenkaan ottaa kantaa jatkotoimenpiteiden puolesta. Minulle kuitenkin nyt riittää vain tarkistus. Luulen että asiat on kunnossa.
 
Terkkuja ultrasta.
Vauva näytti voivan hyvin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mitään mittoja mulla ei tossa kortissa lue, kertoi kyllä, että kasvanut hyvin ja viikot vastaa jo 20+6, eli noin viikon enemmän kun alunperin neuvolassa määrittivät.

Istukka vaan oli ihan väärässä paikassa kohdunsuun edessä, eli sitä nyt seurataan. Jos nousee ylös niin asia ok, mutta jos ei nouse niin sektio edessä :eek:
Sain Heinäkuun alkuun uuden ultra-ajan.
Vauvalla oli niin jalat kippurassa siinä vaiheessa kun sukupuolta udeltiin ja jäi varmistusta vaille, mutta kuulemma tytöltä näyttäisi.
Suppareista kysin, kun niitä on ollut nyt viikon verran jonkin verran. Kuulemaa supparit on ihan ok, kunhan ne loppuu levähtäessä. Eli jos vaikka portaita noustessa alkaa supistamaan, niin jos suppari loppuu kun rasituksen lopettaa, niin se on ihan normia.

Viikonloppuna ostin lapsimessuilta näytekappale Manducan, kauniin oliivin värisen special edition mallin . Näytekappaleista oli -20% sunnuntaina ja täti vielä näppäili ovh.n väärin, eli maksoin siitä sitten vaan 80 euroa B) En valittanut....
 
Kohdunkaulan pituudesta ollut puhetta....täällä esikoista ollut 3cm ja tästä toisesta myös. Joten se on varmaan henkilökohtaista... Ennemminkin inhottaa tämä kohdunkaulan pehmeneminen joka on jo alkanut ja jatkuva paine. Sitä sitten lääkärissä tutkitaan vähän väliä. Muuten hyvää... =)

Huomenna kauan odotettu rakenneultra ja toivottavasti kaikki hyvin :heart:

Nyt poika tarhasta...

Tyyty ja kirppu 21+0 POKS :heart:
 
Minä olin tänään rakenneultrassa, ja sen mukaan terve tyttö olis tulossa, joten onnellinen oon!

Mulla kans istukka edessä, vaimentamassa potkuja. Kohdunkaulasta en älynnyt kysyä, mutta tuon istukan tarkasti alakautta, ja sanoi, että sentti on kohdun suulle matkaa, eli mitä lie tarkoitti.

Mun down riski oli 1:75, mutta nyt ei tosiaan näkynyt merkkiäkään downista, joten oon aika luottavainen.

roosamaria ja nuppunen noin 20 vk
 
roosamaria kävittekö te punktioissa? vai ultrassako selvis vauvan terveys?meilläkin oli mahdollisuus punktioihin,muttei menty.typy on ultran perusteella terve. meillähän oli myös 1:200 riski saada down-lapsi.

kohdunkaulanpituus mulla 3cm.mut sen mahdollista aukeemista/lyhenemistä seurataan ny 2 vkon välein

typy ja mie 22+1 :heart:
 
Kohdunkaulasta Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa paikat alkaneet kypsyä liian aikaisin. Esikoinen on syntynyt rv 35 ja kakkonen rv 38. Nyt samat ongelmat ja suparit alkoivat tuntua jo rv 12. Alkutilanne kohdunkaulan osalta on ollut 2½cm-3cm. Meillä seurataan vaan tosi harvoin, ettei turhaan ärsytetä. Nyt kyl taidan seuraavan kerran neuvolassa pyytää tarkistamaan. Meidän th on myös kätilö niin hän osaa sen kokeilla myös. Te joilla tilannetta seurataan millaisia rajoituksia jo päällä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itse en saa juuri mitään tehdä , enkä pystykkään, kun supparit muistuttaa heti. Nostella koitan mahd. vähän ja kaikki liikkuminen on jo hidastempoista. Pakko jonkin verran on nostella, kun nuorin 1v8kk ja vaipoissa. Saikulla olen ollut jo tuolta rv 12. Kakkosesta oli lähes vuodelevossa kriittiset viikot 23-35. Tämä kannatti, kun vauva pysyi matkassa noin pitkälle.

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.

Meillä on rakenneultra perjantaina. saadan varmaan varmistus sukupuoleen, joka pojalle on kahdessa viime ultrassa vaikuttanut. Myös siihen onko istukka kohdunsuulla.
-Poni 20+0 poks, jee, puoliväli :)
 
Uudet kestovaippailijat, ja miksipä ei jo kokeneemmatkin...

Vinkkinä vain, että ennen kuin tilaatte netistä turhaan kalliita paketteja kestojen lisäimuja, niin vilkaiskaa liinavaatekaappiin, löytyiskö sieltä uusiokäytettävää materiaalia. Minä sain tehtyä monta imua kolmesta vanhasta pyyhkeestä (frotee & pellava) ja yhdestä laudeliinasta :D Laudeliina passaa lisäimuksi sellaisenaan.

Mulle iski tänään ihan hirveä vauvakuume :LOL: Ei malttais oottaa ens syksyyn...

Roosamaria 69
, onneksi olkoon hyvistä uutisista!

Shuri ja Onni-Ilona 21+2
 
Kohdunkaulaa ei ole täällä tsekattu ollenkaan kun sitä alkuraskauden lääkäriä ei ollut. Mulla on siis eka lääkäri vasta vikalla kolmanneksella! :eek: esikoisesta oli muistaakseni se 3cm pitkä ja vikassa neuvolan lääkärintarkastuksessa (oliko vk 37), olin jo 1cm auki, mutta siltikin poika syntyi 40+0

mp & kirppunen 20+5
 
ONNITTELUT kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille ja ihanaa TIINULIINI että kaikki olikin hyvin!!Halukset kaikille jotka saaneet huonompia uutisia :hug:
Paljoko teillä muilla masun mitta ollut rv.22? mulla oli 20 ja oon aikasta huolissani onko nyt tulossa super suuri vauva kun muilta ollut ton verran noin kuukautta pidemmällä ja sit painokin oli noussut aika paljon.Minun mielestäni siis mut neuvolan täti sanoi et normaalin rajoissa on ja kun mun alkupainoki niin alhanen niin ihan hyvä on toi painonnousu ollut.itseä kuitenki huolettaa ku mun pienen mahan perusteella aina arvioitu vaavit pienemmiks mitä ne on olleet ja viimesin olikin lähes nelikiloinen..kuinhan iso ois ollut jos ois menny sen 2viikkoo yli :eek:
Muutenki oon tuntenu ton mahan nyt isommaks ku seisominenki tuottaa selkäkipuja ja alapäähän painetta ym.
Nyt kuitenki nukkumaan ja turha herkuttelu pois niin jospa paino pysys kurissa :D
Rakkaudesta äiti ja Aarre 22+0 :heart:
 
rakkaudesta äiti mulla oli sf-mitta rv19+3 huimat 22 cm :D Ei siitä neuvolantäti huolestunut, sanoi vain, että seuraillaan, kasvaa omalla käyrällään, ja todennäköisesti tasoittuu myöhemmin. Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, vaavi ihan normaalin kokoinen, lapsivettä sopivasti jne.. Eli en huolestuisi, ei kai se suoraan verrannollinen ole vauvan kokoon. Ja riippuu käsittääkseni sikiön asennosta ja paikasta ja mittaajastakin, minkälaisen senttimäärän kukin saa mitattua.. Pääasia, että kasvukäyrä menee eteenpäin oikeassa suhteessa :)

meripihka mulla on ihan sama tilanne, eli ensimmäinen lääkäri vasta jossain hamassa tulevaisuudessa.. Vähän ihmetyttää, ettei ole lainkaan vielä ollut, mutta kai ne luottaa siihen, että ultrissa on kaikki ok, ja äidin vointi on hyvä.. Kun kävin varhaisultrassa rv8+5, oli kohdunkaula 3cm.

Katrin ja mini 20+5
 
Poni06 Täällä kohdunkaula pehmentynyt ja sitä on 3cm. Sairaslomalla oon nyt toista viikkoa ja kattotaan loppuviikosta mikä tilanne. Rajoituksista Liikunta kiellettiin(salikortin lopetin),kävellä saan mutta oikeestaan ei paljon muuta. Seksistä sanottiin että ei joka päivä :D

Mulla sf-mitta otettiin neuvolassa 19+0 ja oli 15,5cm...esikoisesta ollut viikolla 18+3 17cm. Mutta on maha kyllä erilainenkin =) Kyllä ne kasvaa ja jossain vaiheessa rauhoittuu =)

Nyt lähden kaupunkiin kattoon kamua jolla pian laskettuaika ja sitten rakenneultraan... IIIKKKKKKK!!! :) jännittää...

Tyyty ja Kirppu 21+1
 
Moikka!

Katrin, eikö sulla siis ole ollut vielä ollenkaan neuvolalääkäriä? Onpas paljoa paikkakuntasia eroja noissa lääkäreissä. Mulla on joka raskaudessa ollut eka neuvolalääkäri noin rv 11-15 ja toka sit joskus rv 33 tienoilla.

Tinuliini, ihanaa kun sait hyviä uutisia ultrasta. =)

Äitiyspakkauksen haukkumista en mäkään ymmärrä. Se on kuitenkin ilmainen kaikille äidille ja ainut laatuaan koko maailmassa. Äitiyspakkauksessa on kuitenkin aika paljon kaikkea mitä vauva tarvitsee. =)

Omaa napaa sen verran että nyt parina päivänä olen tuntenut pieniä liikkeitä masussa, vaikkakin nekin ovat olleet hyvin pieniä hipasuja. Ensi viikolla pääsen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ja 18. päivä on sit rakenneultra. =)

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille mammoille!

marza ja sintti 17+5
 
Rakkaudesta äiti Mulla oli sf-mitta 21 cm ja viikkoja sillon vasta 18+1 :whistle: . Mutta th sanoi vaan, että joskus se pompsahtaa aikasin ja tasottuu sitten myöhemmin.. Mutta aika hurjalta näytti käyrässä :D

Kohdunkaulasta mulla ei oo mitään tietoa.. Ensimmäinen lääkärineuvola on täällä muistaakseni vasta vko 26.. Ja toinen on sitten 32 tai 36 ja sillon myös ultrataan.
Mutta ehkä jotain kohdunkaulan pehmenemistä on sitten mullaki kun välillä on aikamoista paineentunnetta alapäässä..

Äitiyspakkaus me otetaan varmaan sitten kuitenki, vaikka meillä jo kaks niitä on.. Kuitenki se rahamäärä on niin pieni.. Ja tykkäsin kyllä tosta uudesta pakkauksesta..

Puoliväli lähenee :)

Hyväsetti ja Pöpö 19+1

Muoks.. Tuli vielä mieleen, et ei mulla turhaan ollu vauvakuume :) Jos tätä pahaa oloa ei lasketa, niin täähän on niin ihanaa :heart: Ne pienet potkut ja pehmoset (vielä tässä vaiheessa) liikkeet :heart: Nyt meillä on koko perhe jo päässy kokeileen vauvan potkuja mahan päältä :heart:

Ja toinenki juttu vielä... Kuoppus oli jotenki käsittäny et he tulee isoveljen kans synnytykseen mukaan, ja petty kauheasti, kun sanoin ettei sinne voi lapset tulla, ettei se oo niin kivan näköstä ku vauva syntyy.. Ai siks ku maha repeää'?? Kysy kuopus :LOL: Piti sit jotain elämän tosiasioita hänelle selittää :)
 
Hyviä uutisia!!!!! :)

Tänään sitten kävin siinä kontrolliutrassa ja täytyy sanoa että oli kyl pitkä viikko odottaa kun ei tienny mistää mitää.. Lääkäri sitten ultras pitkään ja hartaasti. Vaavi oli vähän huonos asennos ensin ja aina käänty väärään suuntaan niin tääkin oli ensin näkevinään jotaa pientä varjostumaa munaisen alla. Tosin oli tosi ihana lääkäri. Sano heti että jos munuaisessa on jotain vikaa, niin ihminen pärjää yhelläkin! Ensin meinas, että uusintakontrolli kuukauden päästä kun ei ihan tarkkaan osannu sanoo. Sitten kuitenkin ruvettiin tarkistaa kasvua kun kysyin, että onko ihan hyvin kuitenki kasvanut.. Tässä vaiheessa vauva olikin sitten pikkasen paremmassa asennossa ja siellä ei näkynyt sitten mitään ylimäärästä taikka varjoa! Kaikki hyvin... Joten kontrolli otettiin kuitenki varmuuden vuoks vasta viikolle 34 osittain myös painoarvionkin takia.. Kivi todellakin vierähti sydämeltä! :heart:

Ja tässä ultrassa sitten varmistui sukupuolikin.Tyttötunne muuttui tyttölupaukseksi...:) Miehen kaa tosin sovittiin, että ei kerrota muille. Nyt tosin must tuntuu, et miten pystyn olee lipsauttamatta :D...

Kohdunkaulan pituudesta ollu puhetta. Mulla tänään lääkäri katto tilanteen samalla kun mullakaan ei ollu aiemmin katottu. 3cm mullakin. Meillä omassa kunnassa säästetään tos ekas tarkastuksessa niillä, joilla jo toinen tai useampi raskaus .. mikä vähän hassua. Katoin esikoisestakin, niin sama 3 cm ollu joka kerta kun on korttiin merkitty. 39+4 syntyi hän. Eli ei yhtään liian aikasin...

Nyt oli kyllä aika lailla vaan omaa napaa! Sitä on vaan niin huojentunu, ettei osaa nyt oikein muuhun näköjää keskittyykään!

primrose 22+0
 
Primrose, ihanaa, että te saitte ultrassa huojentavia uutisia. Onnittelut myös tyttölupauksesta :heart:

Kohdunkaulan pituudesta on myös ollut puhetta. Luullakseni 3cm on täysin normaali mitta. Helsingissä säästetään niin, että ensimmäinen lääkäri on vasta rv26-28, tämän vuoksi en tiedä mikä itsellä on tilanne. Aikaisemmin synnyttäneillä kohdunkaula on usein hieman pehmeä, mutta se on kuulemma ihan normaalia.

Tiinuliini ja Vompatti 19+4
 
Primrose, tosi hyvä juttu että kaikki oli sittenkin kunnossa! Ihanaa

Väsyttäis ihan sikana, mut naapuri bilettää toista iltaa putkeen... Toivottavasti ei pidä juhlia koko vapun ympäri! Ei kehtais ihan heti mennä sanomaan, kun normaalisti ovat mukavia naapureita, jotka eivät hirveenä melua.

Tänään tunsin ensimmäisen kerran vauvan liikkeitä kävellessäni. Ennen olen tuntenut vain jos olen pysynyt suurinpiirtein paikallani. Alkaa taas alavatsa olla näin iltasella kipeänä, mut on Onni-Ilona vähän rauhoittunut villimmistä ajoista.

Shuri ja Onni-Ilona 21+3 :D
 
Hieno juttu kaikille joille hyviä uutisia tullut :flower:
Noista lääkäreistä, mitoista ym. meillä oli eka lääkäri viikolla 11 ja seuraava on varattu viikolle 27
täällä ainakin tuntuu olevan hyvin seuranta asiat. Neuvola ajat ollu kerran kuukaudessa. Eilen just oltiin viimeks ja sain ton seuraavan lekuriajan ja muita aikoja eri juttuihin, sokerirasitusaika pitäis varata kohtapuolin ja perhevalmennusaikoja annettiin etc.
Kuunneltiin sydänäänet ja mahamitta otettiin, mulla oli 17 cm joka kuulemma ihan sopiva
näillä viikoilla. Olen iloinen etten ihan järjettömäksi ole poksahtanut vielä, ehtiihän sitä. Sydänäänet kuulu nyt ekaa kertaa mullekin selkeesti, siellä se pikkuinen laukkas :heart:
Mirot 21+4 B)
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Ei mullakaan oo vielä ollut lääkäriä, täällä kun säästetään ni neuvolalääkäri on vasta joskus viikoilla 26 muistaakseni. Ja siis neuvolassa sanoi ihan suoraan, että kun ultria pitää tarjota kaks ni toi alun lääkäri tipahti pois. Jes. Näin se menee. Jos jotain saadaan, ni jotain otetaan pois. Tuntui tätikin olevan asiasta vähän käärmeissään :D

Me aletaan touhuamaan muuttoa toden teolla, toukokuun aikana pitäs muuttaa. Saatiin tarjous ihan kivasta vuokrakämpästä, ei nyt mikään iso lukaali mutta vuokra on kohtuullinen ja kyllä tuo meille riittää ainakin muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Tärkeintä, että pääsee pois opiskelija-asunnoista eikä edelleenkään tartte maksaa itseään kipeäksi. Niin ja siinä on sauna. Mitä muuta ihminen tarvitsee? :D

Täällä voidaan ihan hyvin, ei kauheasti valittamista. Liikkeet tuntuu oikeastaan päivittäin. Mahassa käy melskaus. Onneks aika hento vielä :D

Hauskaa vappua kaikille!

Sannimarja ja nöpö 19+4
 
Heips!

Primrose, hienoa että sait hyviä ultrakuulumisia. Ja onnea tyttölupauksesta.

Mulla on nyt sitten sormet turvonneet niin ettei mahdu sormukset sormiin. :eek: Tai mahtuu vielä, mutta ovat sen verran tiukat kädessä että niitä on epämukava pitää, joten otin kokonaan pois. Varmaan sit vasta syksyllä saan laittaa ne takaisin. :LOL:

Sannimarja, onnea uuteen kotiin. =) On kyllä ihanaa kun pääsee uuteen kotiin, mutta se muuttaminen on aivan hirveää hommaa. :kieh:

marza ja sintti rv 17+6
 
Shuri Onnea rouvalle! =)

Primrose Onneksi saitte hyviä uutisia! =)

Sannimarja Onnea uuteen kotiin!

Marza Turvotus on ihan hirveetä, mulla viimeks alko se joskus 30viikon tienoilla ja oli tosi rajua. Varsinkin saunan ja suihkun jälkeen jalat oli kun vesi-ilmapallot! TOivottavasti sulla ei jatku toi loppuun asti...


Mulla oli äsken neuvola. kaikki oli oikein hyvin, painoa tullut alusta vasta 2kg! Olen niin tyytyväinen, esikoisesta oli tähän mennesssä tullut varmaan 8kg, mä en tajua tätä suurta eroa... Sf-mitta mulla oli 19cm, yläkäyrän yläpuolella, mutta niin mulla meni viimekskin koko raskauden. Mä oon tosi lyhyt ja pienirakenteinen, se varmaan vaikuttaa. Paineet oli ok ja pissa puhdas. Sydänäänet kuulu tosi kovaa, löyty just sopiva paikka niiden kuunteluun =) Syke oli 150-155.

Rakenneultra sitten maanantaina! JOs nyt pääsen sinne, muistutin miestä siitä äsken, hän oli unohtanut ja sopinut jo töitä maanantai-aamuksi. Pitää siis kehittää lapsenvahti jostain tähän hätään, tai huomenna peruttava se aika :( Toivottavasti joku uhrautuu maanantai-aamuna klo 8... :whistle:

Meillä on tänään neljäs hääpäivä ja poju tänään tasan 13kk :heart:

Mukavaa vappua kaikille! =)

-dask ja nro2





*muoks* Aika menee aika vauhdilla, tuolla on jo tammikuisten pino =)
 

Yhteistyössä