Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

paljon :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille..

omaan napaan täällä porkutellaan eteenpäin ja sokerirasituksessa kävin torstaina kun rakenneultrassa lekuri sano että olisi tehdä testi nyt jo..
eilen meillä juhlittiin meijän 9v ja 6v tyttöjä, huh kun sai vääntää kakkuja ja pullaa ja lauantaiaamuna vielä kiireellä siivota ja samalla tehdä ruokaa, mut juhlat juhlittu ja kaikki vieraat saivat mahat täyteen ruokaa ja kahvia ja kakkua..voin vaan kuvitella sitä mutinaa jälkeenpäin, ensiksi eivät vieraat tienneet raskaudesta mitään :LOL: ja toiseksi kun meillä syötiinkin kertakäyttöastioista "kauheeta" ja kahvit olivat muumimukeissa..hyi minua :kieh: ...

se on vaan kun meijän poppoo on se 9 henkeä ja vieraat päälle niin eihän meillä ole niin montaa samanlaista lautasta ja haarukkaa jne...helponpi käyttää kertakäyttöjuttuja...

kestovaipoista on ollut puhetta ja juu me kestoillaan taas vaavilla..mulla tämä nuorinkin käyttää kestoja, meil ei mitään väliä merkeistä tai malleista kaikki käy, vaavilla tulee käytettyä harsoja ja villahousuja ...mut niinku sanoin kaikki käy...vanhinlapsistanikin oli kestovaipoissa harsoja ja sit niitä muovikuoria mitä solmittiin sivuilta =)..

tänään olin oikeen kunnon ratsastussessiossa, mulle tuli ratsastusope pitämään kunnon reipaan tunnin, ja voi jee kun piti satulasta hypätä alas niin tuntu ettei jalkoja ollu ollenkaan, oli kyl niin kaiken antanut olo :heart: ...

mut nyt jatkamaan muksujen kanssa ruuanlaittoa osa muksuista oli taas purjehtimassa jollilla ja kohta kotiutuvat..kääk ekat kisat jo parinviikon päästä...hullua porukkaa :heart:

nirzu ja napakymppi 21+4
 
Jaksamista huonojen uutisten saaneille, toivotaan että kaikki vielä kääntyy parhain päin

Uusi äitiyspakkaus on minusta ihana. Hieman mietin, että otetaanko pakkausta lainkaan, mutta uuden pakkauksen nähtyäni en mieti enää. Mies on ollut koko ajan sitä mieltä että pakkaus otetaan oli se millainen tahansa. Neuvola on keskiviikkona ja silloin saan jo Kelan laput. Mutta venytän hakemusten lähettämistä kunnes saan varmasti uuden pakkauksen, niin tein viimeksikin :)
Maha on kasvanut ihan valtavasti, eikä jää enää kenellekään epäselväksi ettenkö olisi raskaana =)

Kestovaipoista: esikoisen kanssa aloitettiin kestoilu hänen ollessa n. 5 kk. Ja kestoillaan edelleen se mitä vaippoja enää tarvitaan. Esikoisella olen käyttänyt lähinnä PUL-taskuja ja AIO-vaippoja. Tulevalle poikavauvalle olen jo hankkinut pussilliset pikkukestoja. Hankin sisävaippoja ja villiksiä, myös harsoja ajattelin hankkia ja kokeilla niitä. Kestoihin on jotenkin koukuttunut :)
Muita tarvikkeita en ole vielä hankkinutkaan. Vaatteita olen katsellut, mutta tunnustan olevani sen verran vaatefriikki etten halua ostaa kevätmallistoa syksyvauvalle, jolloin tulee kuitenkin uudet mallit. Perusvaatteet ym. tarvikkeet meiltä jo löytyykin. Tuplarattaat on tarkoitus hankkia ja huutonettiä ym. olen selaillut. Ne olen ajatellut hankkia käytettyinä, jos sattuu ettei esikoinen enää niissä viihdykkään, ei sitten harmita ihan niin paljon kun ei uutena osta.

Lauren ja poikavauva 21+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Voimia kovasti niille jotka ovat saaneet ultrassa huonoja uutisia.
Itsellä rakenneultra torstaina ja odotan innolla ja jännityksellä.....liikkeitä tuntuu aika ajoin, mutta aika harvakseltaan.
Maha on jo tosi iso, eipä onnistu enää salaaminen.

Äitiyspakkaus on kivan näköinen, siis tuo uus. Ja vaikka seitsemäs lapsi jo onkin, otan silti pakkauksen, kun on kiva tällekin saada ihan uutta.
Mitään hankintoja ei kauheesti tarvii tehdä. Kestoilu kiinnostaisi, vaikken oo vielä kertaakaan kestoillut ja taitaa jäädä nytkin,
Liinailuun hurahdin vallan viimeksi.

Eipä tänne kummempaa.

Miia ja Kerttu-Inkeri 20+4
 
Kävin tsekin kurkkaamassa uutta äitiyspakausta. Mutta päätin ettei oteta sitä. Meillä kun on esikoisen 2008 pakkauksen ja siskon pojan 2009 pakkauksen vaatteet ja tavarat jo tulossa käyttöön. Ja esim. pakkaukseen palannut vanuhaalari oli minusta kauniimpi 2008 pakkauksessa. Ja käyttämättömiä toppahaalreita on tod.näk. 2 kpl, kun ei ainakaan meidän tammikuun pojalle enää se viime syksynä mahtunut Ja serkkupoika näyttäisi olevan yhtä pitkää sorttia....

Milloinkahan syntyneille vauvoille se sitten mahtuu, kun joku jo kommentoi, että syksyvauvoiltakin saattaa jäädä pitämättä?? :eek: Voi elämä!

Voimia kaikille ikäviä ultrakuulumisia saaneille! Aloin taas jännittämään omaa ultraa. JOka on vasta 18.5! Ehtii tässä jännittämäänkin! Täällä Lappeenrannassa on kans tuolla keskussairaalalla aika tosi nopeita ne ultrat. Mutta en ole osannut muusta haaveillakaan, kun ei paremmasta tiedä... Kyllä ne katsoi esikoisen rakenneultrassa että kaikki "osaset" on kohdillaan, mutta esim. tuota kasvojen rakenteen tarkastamista en kyllä yhtään muista että ois tehty.

Mutta nyt pikku-ukkelin kanssa muskariin!

Papupata ja Pikkarainen 18+1

Ps: ekoja hyvin hipaisumaisia liikkeitä ehkä tunnettu. Odotan kovasti jo kunnon jytkettä :D
 
Papupata78 Meillä maalis-huhtikuun vaihteessa syntynyt poika piti viime talvena jouluun asti pakkauksen toppapukua, eli reilu 6-kuiselle varmaan aika passeli. Mä myös mietin sitä, että näinköhän jää syysvauvalta käyttämättä, kun hukkuu (todennäköisesti) ekana talvena 68-74cm:n haalariin ja toisena talvena on jo reipas 1v, jolloin tuskin enää toi koko mahtuu. :( Harmi, koska uuden pakkauksen puku olis tosi nätti. Tosin mulla on jo kolmen pakkauksen toppapuvut, mutta toi uus olis kyllä kaikista kivoin =)

Mulla olis ollu tänään neuvola, mutta poika on oksennellut viikonloppuna ja vielä viime yönä ja tänä aamunakin, niin jätin menemättä. Sain uuden ajan torstaille, toivottavasti ollaan sillon kunnossa! Mullakin siis nyt tosi huono olo, mutta en ainakaan vielä ole oksentanut. Siivouspäiväkin olis, mutta voi olla, että pojan päikkäriaika menee mullakin levätessä...

Ultra mulla 3.5, eli ei enää kovin pitkä aika siihen =) En oikeastaan pelkää mennä sinne, koska tunnen liikkeet niin hyvin, että tiedän vauvelin olevan ainakin hengissä. Toivottavasti kaikki on muutenkin hyvin ja olishan se sukupuolikin kiva nähdä =)

Aurinkoista viikkoa kaikille! =)

-pahoinvoiva dask ja nro2



 
Pahoitteluni kaikille huonoja uutisia saaneille, toivottavasti teillä kaikki kääntyy vielä parhain päin! :hug:

Äitiyspakkauksen toppapuvusta: Meidän viime tammikuussa syntynyt tyttö piti sitä haalaria nyt alkuvuodesta, eli vuoden ikäisenä.:D Kovastihan nuo vaihtelee, lapset kasvaa niin eri tahtia että toisille se puku on sopiva puolivuotiaana ja toisille vuoden iässä.:D

Liikkeistä: Liikkeitä tuntuu hyvin, varsinkin eilen illalla oli kovat bileet käynnissä.:) Ultraan vielä pari viikkoa, eli vielä on aikaa jännittää.

Aurinko paistaa, joten taidamme suunnata ulos, hauskaa päivää kaikille!:)

Lahopää ja Tuhto



url=http://lilypie.com]
[/url]
 
ultrassa käyty :heart: ja kaikki näytti siltä kuin pitikin. koko vastasi viikkoja tismalleen ja kaikki rakenteet kunnossa. minäkään en muista, että olisi esikon aikaan tarkistettu ultrassa kasvon rakenteita.. ainoastaan nenäluu, mutta esim. huulihalkiota ei. nyt taas vauveli ei suostunut profiiliaan näyttämään kun tiiraili suoraan "kameraan", niin ultraaja mainitsi ettei huulihalkiota ole nähtävissä.
minulla oli esikko ja mies mukana, mutta he ei päässet mukaan tutkimukseen vaikka niin luulin. onneksi se ultraaja oli kuitenkin sen verran kiva, että ihan lopussa kun kaikki oli jo tsekattu hän päästi nopesti miehen ja pojan vauvaa vilkaisemaan :) luulen, että miestä olisi harmittanut tosi paljon, jos ei olisi päässyt ollenkaan kurkkaamaan tulokasta...

muuten ei täällä mitään uutta tällä kertaa :wave:

meripihka ja kirppunen 20+4 :heart:
 
Täällä keskustelua äippäpakkauksesta: Täällä sitä ei oteta,tai ainakin nyt sitä mieltä =)
Mutta siitä haalarista ollut puhetta niin mulla esikoinen 08/06 ihan loppukuusta ja poika kyllä käytti haalaria. Että ei meillä kyllä käyttämättä jäänyt...

Muuten kaikki ok...sairaslomalla ollaan kohdunkaulan takia mutta muuten hyvää =) Keskiviikkona rakenneultra,se jo vähän jänskättää =) mitä siellä näkyy...toivottavasti kaikki hyvin ja jos näkisi kumpi siellä on... :heart:

Tyyty ja Kirppu 20+6 :heart: mihin tää aika menee...hui =)
 
Aurinkoista päivää! :flower:
tänään oli siis ultra,ja kaikki siellä näytti olevan hyvin. =) ei viitteitä downista,ainakaan vielä.kohdunkaulaa tarkkaillaan tiiviisti,operaation takia,mikä tehtiin vajaa vuosi sitten.mutta sielläkin kaikki hyvin. :) seuraava ultra taas 2 vkon päästä.

typy ja mie 22+ :heart: =)
 
Hyviä uutisia :heart:

Pääsimme tänään Naistenklinikan sikiötutkimusyksikköön tutkimuksiin. Keskiviikon jälkeen olo on ollut kuin painajaisessa: hirveää epävarmuutta, pelkoa ja surua. Teidän kauniit sananne ja tsemppinne on lohduttanut paljon, kiitos kaikille :flower:

Menimme siis tänään tutkimuksiin ja ultraus kesti varmaan tunnin. Lopputuloksena oli, että kaikki näyttää olevan täysin kunnossa. Pää on normaalin mallinen sekä erikoislääkärin että häntä avustaneen kokeneen kätilön mukaan, pää ja kaikki muutkin ruumiinosat vastaavat viikkoja täysin, sydän ja kaikki sisäelimet ovat kunnossa. Kystat päässä ovat pienentyneet ja häviävät viimeistään synnytyksen mennessä kokonaan. Riski 18-trisomiaan on alle 1% luokkaa ja sitä pienentää vielä se, että suurin osa näistä kromosomihäiriöistä todetaan tytöillä ja meille on tulossa poika :heart: :heart:

Olisimme päässeet lapsivesipunktioon, mutta kieltäydyimme sillä punktion keskenmenoriski on yhtä suuri kuin riski saada 18-trisomia lapsi. Koska kaikki näytti olevan kunnossa uskallan luottaa siihen, että lapsella ei ainakaan 18-trisomiaa ole.

Tiinuliini ja vompatti 19+0
 
Tiinuliini: Mahtava juttu,onnea!! :flower:

:hug: Kaikille,joille on tullut vähemmän kivoja uutisia.Josko ne siitä iloksi muutuisi..

Ihanaa,viimenen yövuoro takana.Enää ei ole kuin aamu- ja iltavuoroja.Kyllä 11 tunnin yövuoro jo kropassa tuntuu.

Liikkeitä täälläkin välillä kuulostellaan,sillä joka päivä ei välttämättä tunnu ihan selkeitä liikkeitä.Mulla on etuseinässä istukka,joten se tietty vähän vaimentaa.Okeestaan tohon eteen ei ees tuu mitään liikkeitä,vaan lähinnä sivuille.Kiva kuitenkin,että välillä tuntuu.

Heppuli ja kettu 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja visitor nro 39:
Aurinkoista päivää! :flower:
tänään oli siis ultra,ja kaikki siellä näytti olevan hyvin. =) ei viitteitä downista,ainakaan vielä.kohdunkaulaa tarkkaillaan tiiviisti,operaation takia,mikä tehtiin vajaa vuosi sitten.mutta sielläkin kaikki hyvin. :) seuraava ultra taas 2 vkon päästä.

typy ja mie 22+ :heart: =)
vauvan painoarvio oli 500g =) miten muilla? :flower:
 
Tiinuliinille onnea!

Meilläkin oli tänään rakenneultra ja kaikki hyvin. Kaikki mitat vastasi viikkoja ja kaikki elimet oli niinkuin pitääkin. Meillä katseli päästä ainakin sen suuhalkion, näytti silmät ja nenän ja mittaili kaikki pikkuaivot ynnämuut. Mutta missään ei siis mitään syytä huoleen ja painoa hepulla oli tällä hetkellä arvion mukaan 320g.
Ultrassa minun poikaolo varmistui pojaksi :heart:

Felessa ja kääpiö 20+3
 
Mirkkuli ja Primosa paljon voimia ja jaksamista ikävien asioiden keskelle :hug: Tiedän miltä huoli pikkuisesta tuntuu. Toivotaan, että kaikki on kontrolliultrissa kunnossa.

Äitiyspakkauksen sisältöä uskalsin käydä katsomassa vasta äsken. En viitsinyt kiusata itseäni aikaisemmin asialla :/ Pakkaus näyttää kivalta, joten emmeköhän mekin siihen päädy. Olen Sannimarjan kanssa samoilla linjoilla siinä, että en ymmärrä tätä jatkuvaa ja joka vuotista äitiyspakkauksen haukkumista. Ilmainen etu (tai verovaroin tietenkin kustannettu), joka tarjotaan kaikille! Itse pidän sitä suurena ja tärkeänä lahjana lapsiperheille ja "väärän väriset" potkuhousut ovat siinä tapauksessa aika pieni asia. Meillä tyttö on puettu aina ns. perusväreihin, aika vähän meillä on vaaleanpunaista ja nekin vaatteet ovat lahjaksi saatuja. Pojan puen pääosin esikoisen vanhoihin vaatteisiin, mekot taidan kyllä jättää suosiolla pois :D

Indeksikorotus tarkoittaa mielestäni yleistä indeksiä, samaa mikä vaikuttaa esim. eläkkeisiin. Indeksikorotus vaihtelee vuosittain, mutta taitaa olla 2% luokkaa.

Nyt syömään ja nukkumaan. Ehkä ensi yönä saa taas nukkua rauhallisesti.

Tiinuliini ja vompatti 19+0
 
Heissan pitkästä aikaa :wave:

Rakenneultrassa on käyty ja häät on vietetty, arkeen palaillaan =)

Ihanaa kuulla Tiinuliinin ja vompatin hyvistä uutisista!

Rakenneultrassa selvisi, että meille tulee tyttö, kuulemma 100% varmuudella, kun näki munasarjat. Kaikki oli muutenkin hyvin, reisimitta 3,4 cm ja painon arvioi että vajaa 300 g. Kuulostaa toi painoarvio aika pieneltä nyt kun vertaa teidän muiden arvioihin, mut ultraaja kyllä sanoi sen olevan aivan normaali. Sellainen mielikuva mulle jäi, et kaikki mitat mitä otettiin, eivät olleet sen enempää normaalia pienempiä kuin normaalia suurempiakaan.

Äitiyspakkauksesta. Aiemmin hehkutin, et me aijotaan se ottaa olipa millainen tahansa... No, päädyttiinkin sit ottaa se raha. Saatiin sen verran käytettyjä vaatteita ja tavaroita, et ei pakkauksessa kovin paljon ole meitä hyödyttäviä asioita. Vedettiin listasta yli kaikki mikä meillä jo oli, ja tehtiin jäljelle jääneistä arvio, paljonko maksaisi hankkia ne. Sillä 140 eurolla saadaan kyllä hyvin ostettua kaikki, eli loppujen lopuksi se hyödyttää meitä eniten.

Valitettavasti pikku prinsessamme pukeutuu sitten melkeinpä yksinomaan siniseen, ruskeaan ja vihreään. Vaaleanpunaiseen en ois tyttöä halunnut pukea, mut muuten tyttömäisiin vaatteisiin kylläkin. Nyt harmittaa ihan tosissaan, kun saatiin käytettyjä vaatteita vain poikavauvoilta. Eikä noita voi edes "tuunata" kun ollaan luvattu palauttaa takaisin alkuperäisille omistajille (heidän ehkä/toivottavasti tulevalle toiselle muksulleen). Mut raha on meidän perheessä kerta kaikkiaan niin tiukilla, et mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Meillä on tytölle tasan kaksi tyttömäistä vaatekappaletta... Petivaatteissa ajattelin säästää ostamalla kankaat ja tekemällä itse. Samoin lastenhuoneen verhot ompelen itse.

Simaa uskallan nyt sitten minäkin juoda, kun täällä niin monet piti sitä ihan turvallisena. Näin kaupassa simaa, jossa oli alkoholia 0,9%, ja ajattelin että kotisimassahan voi olla vielä enempi. Mut jos sitä ei litrakaupalla latki, niin eiköhän tuo sitten ole turvallista =)

Shuri ja Onni-Ilona 21+1
 
Ihania uutisia Tinuliini :)
Mulla liikkeet tuntuvat hyvin ja kuuntelin äsken aiemmin hommatulla Dopplerilla sydänääniä, jotka jo hyvin selvästi kuuluvat.

To tulossa rakenne uä ja meinasin kysellä että tarkistaisivat kohdunkaulan pituuden samalla. Varhaisuä:ssä yksityisellä oli kohdunkaulan pituus vain 3cm, kun se esikoisraskaudessa oli lähes 5cm. Oma neuvolakätilö sanoi että se voi joskus pidentyä varhaisuä jälkeen. Sanoi että täytyy tarkistaa asia jos alkaa olla supistuksia ja niitä on nyt ollut jos enemmän rasitan itseäni. Esim kävelyllä puolen tunnin jälkeen kun reippailen. Jospa kaikki olisi kunnossa.

Mikä teillä on kohdunkaulan pituus ollut normiraskauden puolivälissä?

Töissä olen jaksanut vielä ok vaikka pitkät päivät tuntuvatkin raskailta. Meillä otetaan uusi kiva äitiyspakkaus. Olen vasta aloittanut neulomaan vauvalle sateenkaarenvärein liukuvärjättyä neulepukua.

Tsemppiä kaikille ja onnea uä:een

Sanzibar
 
Äitiyspakkauksesta vielä:
Esikoisen 2008 pakkauksesta ei jäänyt käyttämättä mitään muuta kuin tosiaan se toppapuku, -hattu & rukkaset ja töppöset. Olivat niin mahtavan isot silloin ekana talvena ja syksyllä kun pistin haalarin ukolle ylle, niin oli jo selästä liian lyhyt. 86 cm:nen talvihhaalari sit ostettiin ja oli passeli viime talven. Mutta pointina siis, että oikein olin tyytväinen niihin pakkauksen vaatteisiin. Sillon saatiin ihania oranssi-keltaisia bodyja ja potkareita ja ne ruskeat housut (jotka ovat vieläkin paketissa mukana) olivat aivan ihanat! :heart: Collegepuku jäi vähälle pidolle, potkarit tuntui siinä vaiheessa näppärämmiltä. Mutta kaikin puoli tyytyväinen siis olin tarontaan minäkin :)

Shuri: Meillä ei ole tietoa kumpi on tulossa, mutta jos sattuisi tuttö tulemaan, niin veljen vanhoissa tamineissa menee varmasti. Paljon on onneksi vihreää ja jonkin verran oranssia & punaistakin niissä. Ettei ihan pelkkää sinistä. Mutta tiedän / luulen, että sitä vaaleanpunaista ihanuutta alkaa tulla varmasti lahjana sukulaisilta ym. jos vaan tyttö tulee. Näin käy varmasti teilläkin :) Ja jos saattuu tulemaan poika, niin voisin vaikka lahjoittaa käytettynä saatuja v.pun. ihanuuksia eteenpäin. En sit enää kyllä niitä jemmaa! Muistutahan minua sit jos niin käy! ;)

Papupata ja Pikkis
 
Heippa hei! :wave:
Ja ihanaa kuulla Tiinuliinin hyviä uutisia. :flower:

sanzibar: Mä kävin keskiviikkona lääkärineuvolassa ja mulla oli kanssa kohdunkaula 3cm. Voisko olla niin että se vaikuttaa kun ei oo ensisynnyttäjä. Mulla ei ainakaan lääkäri kommentoinut sitä mitenkään. Mulla ollut jo reilun viikon harjotussuppareita kun tekee jotain "raskasta", esim. mulla tulee niitä aina kun lykkään esikoista rattaissa ylämäkeen.

Ja äippäpakkauksesta me kyllä otettas se muuten mutta kun tuo esikoinen on vasta reilun vuoden niin se sen pakkauksen vaatteet on tosi hyvässä kunnossa. Muutenkin kaikki sen vauva vaatteet on kun oon ihme silitys friikki ja haluan että lapsen kaikki vaatteet ja petivaatteet on siloisia ja pehmeitä. :D
Niimpä päädytään tuohon 140 euroon ja ostetaan sillä meidän vaunuihin seisomalauta ja sitten manduca-kantoreppu. Ne on isoimmat hankinnat mitä tarvitaan, kaikki muu on vielä tallessa. Vieläkun verottaja muisti ihanilla mätkyillä niin ei oo kyllä kauheesti varaa nyt tuhlailla kun täytyy säästää niitä varten! :(

terkuin minä ja rosinarusina 18+2
 
Voi Hyväsetti suoraan sieltä ja syvältä, että joudut vieläkin oksentamaan! Itse oon ollut niin onnellinen niinkin yksinkertaisesta asiasta, että on saanut aamulla pestä naaman ja hampaat ensimmäiseksi ja sitten vasta aamupalaa. Ihan kuin normaalit ihmiset! Kyllä säkin jo ansaitsisit oksentamattoman ajan!

Tiinuliini, ihanaa, että kaikki vaikuttais olevan hyvin! Varmasti huojensi paljon!

visitor nro 39 mukava, että teillä on kans kaikki hyvin. Sattumoisin luin sitä sikiöseulontaketjua ja kiinnostaa kovasti, miten teille käy. Varmasti tietenkin hyvin, vaikka sieltä down-vauva tai mikä vaan tulisikin mutta ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan. Hengessä mukana ollaan!

Felessalle
ja meripihkalle kans onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Sekä Shurille tottakai ja onneks olkoon vaan tuoreelle rouvalle :) Miten häät meni, jos sopii kysyä?

Shuri, kyllähän se kerkeää sitten siihen punaiseenkin ja muihin tyttömäisiin väreihin pukea ja voithan aina ripustaa sille "olen tyttö"-kyltin kaulaan, jos paljon tulee niitä oi ku on söpö poika-juttuja :D Ja samaa mieltä kuin papupata78, ihmiset ihan varmasti tuo paljon kaikkea tyttömäistä lahjaksi sitten.

Mä valvon töissä toisten unta ja jessus, kun on ollut pitkä yö eikä vielä edes lopussa. Ei tässä siis silleen mitään, vointi ok, mitä nyt vähän väsyttää mutta ei vaan huvittaisi yhtään :D Onneks ei oo kuin toinen yö tän jälkeen ja sit oon vapun yli vapailla. Lohduttaa ehkä vähän :) Eipä tässä sit muutenkaan mitään, syömisiä oon tarkkaillut ja ilokseni paino on pysynyt samoissa lukemissa. Ihan mukavaa tuo, teen siis jotain oikein syömisten suhteen.

Sannimarja ja nöpö 19+2
 

Yhteistyössä