Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Vähiin käy, heinäkuussa ollaan ja enää elokuu, sitten meidän vuoro. ;) :heart:

Yhteensä 103 odottajaa:

Tyttöoloja/-lupauksia yhteensä 14

Poikaoloja/-lupauksia yhteensä 24

28.8.
cinnamo -- neljäs
29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
30.8.
visitor nro 39 -- viides - 39v. Tyttölupaus
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v. Tyttölupaus
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS Poikalupaus
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
Lauren-78 -- toinen Poikalupaus
nirtzu -- kahdeksas - 42v.
Minttu-maaria -- toinen - 27v. - Kät Poikalupaus / Tyttöolo
2.9.
primrose -- toinen - 27v. - KOKS Tyttöolo
Pipopi
LauraAnnika
ElbA -- esikoinen
3.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS Poikaolo
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen
Hildamiini -- toinen - 37v.
Mirot - ensimmäinen - 34v. - NKL

5.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS Tyttölupaus
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Unikeiju-79 -- neljäs - 31v. - PS
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS Tyttöolo
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
Mousse - toinen - 33v. - JS
vetku -- toinen - 30v. - PS
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
Annmari-76
meripihka -- toinen - 32v - JS Tyttöolo
10.9.
miia -- seitsemäs - 34v. - VAS Tyttöolo
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H
felessa -- esikoinen - 23v. - KYS Poikalupaus
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS Poikalupaus
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL Poikalupaus

11.9.
Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Poikalupaus
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI Tyttöolo
Sadie -- esikoinen - 20v. - LKS
riemu -- viides - 32v. Tyttöolo
13.9.
seawind -- viides - 30v.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS Poikalupaus
akileija
Tähtirata -- esikoinen - 23v. - TAYS Poikalupaus
14.9.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS Poikalupaus
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
woodoo child -- esikoinen - 33v. - KSKS
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H
ennie -- esikoinen - 33v.
Cattitude -- toinen - 31v. - OYS Poikalupaus
smur-ffi -- kolmas - 25v. - Kät/H

16.9.
Moonchaser -- toinen - 23v. - KOS
möhömahis -- toinen - 28v. K-HKS Tyttölupaus
17.9.
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL Tyttölupaus
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. Poikalupaus
18.9.
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS Poikalupaus
Anskuli -- toinen Poikalupaus
19.9.
Hupu07 -- esikoinen - TYKS Poikalupaus
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS Poikalupaus
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS Poikalupaus
avee -- toinen - 29v. - SAS
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL Tyttölupaus
20.9.
Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS
Hassuli08 -- neljäs - KOKS
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS Poikalupaus
Epeti -- kolmas 27v. - HYS

21.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS Poikalupaus
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H Poikaolo
22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS
23.9.
Raitahippo -- esikoinen - 32v.
Janko -- toinen - 25v.
dask -- toinen - 24v. - PHKS Tyttölupaus
Lara- -- esikoinen - 21v. - K-HKS Poikalupaus
miita1969 -- kolmas - 40v. - TYKS Poikalupaus
ninnananna -- toinen - 31v. - SatKS
24.9.
Ilona G -- kolmas
lennilokinpoika -- kolmas - TAYS

25.9.
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS Poikalupaus
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
papupata78 -- toinen - EKKS
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
1.10
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS

Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609978
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639043
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1662811
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1690475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1718566
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1746014

Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:

No niin, tervetuloa heinäkuun pinoon! :wave:

Tännekin on äitiyspakkaus saatu ja kovasti tykkään!:) Kaikki vaatteet ja muut alkaa olla pestyinä valmiiksi. Silittää en aio, en koskaan silitä minun tai miehenikään vaatteita. En suinkaan minä laiska ole. :whistle:
Vaatteiden koot on puhuttaneet, meillä tuo esikoinen oli aika pieni syntyessään (2530g ja 47cm), joten ne 50cm vaatteetkin oli ensin tosi isoja.:D Hihoja ja lahkeita sai kääriä. Tarpeeseen siis tuli nuo pienemmätkin vaatteet ja olen nytkin niitä ostanut. (Sf-mitan mukaan ois ollu tulossa n. 3,5kilon vauva, mutta toisin kävi. Meillä meni kälyn kanssa sf-mitat samoissa lukemissa samoilla viikoilla loppuun asti, heidän vauvansa painoi kuitenkin reilun kilon enemmän kuin meidän tyttö.) Minä myös tykkään että vaatteita on aika paljon, ei tarvitse joka päivä olla pyykkäämässä ja on valinnanvaraakin.:D Kirpparit olleet ahkerassa "käytössä" täälläkin.:)

Maanantaina olisi aika ultraan, mennään siis ihan muuten vain kurkistamaan mitä pienelle kuuluu.:) Sen jälkeen lähdetäänkin sitten lomareissulle Lappiin pariksi viikoksi, ihanaa! Sääskien ja paarmojen syötäväksi.;) Onko teillä muilla millaisia kesälomasuunnitelmia?

Tosi lämmin päivä ollut tänään, en muutenkaan ole mikään helteiden ystävä, nyt vielä vähemmän.:x
Onneksi nämä eivät loputtomiin kestä, syksyä kovasti jo odottelen.:D

En jaksa muistaa mitä muuta minun piti kommentoida, joten palaanpa asiaan sitten kun tämä dementia hetkellisesti hellitää.:)

Voikaahan hyvin!

Lahopää & Tuhto

Heips!

Tänne kans tullu äippäpakkaus. Tykkäsin todella ja sopii varsinkin poikavauvalle :flower:

Tässä ois muutto hommia vielä viikon verran tehtävä ja sit purkaa & järjestellä paikkoja.. Ihanaa, kun pääsee laittaan kaikkee valmiiksi pikkuista varten.. Vaatteita en ole vielä pessyt (säästän ne ihan viime tippaan), vuodevaatteet ja lelut kylläkin..

Onneksi tuli toukokuussa käytyä kreikan puolella hieman lomailemassa, kun tuo loppu kesä meneepi uutta kotia laittaessa.

Tukivyöstä marza kyseli, mulla on ollut jo pitkän aikaa käytössä Carriwellin masutuubi/tukivyö ja kyllä siitä on ihan selkeästi ollut hyötyä ainakin mulla. Selkä ei jumahda niin helposti, vaikka olisi pitemmänkin aikaa liikkeellä. Unohdin sen tuossa tällä viikolla eräänä päivänä laittaa ja kyllä sen sitten huomasikin illalla kotona, että ei ollut ollut päällä - selkä oli ihan tiltissä. :kieh:

Merkkailen uutta pinoa...

Eilen haettiin ne tuplarattaat :) Tekis niin mieli jo ottaa ne käyttöön, mutta en kyllä kehtaa yhtä lasta niissä työnnellä :LOL:
Päätös äitiysavustuksestakin tuli tänään, otettiin siis rahana, eli saatiin vähän osamaksua noihin rattaisiin just sopivasti :) Maksoin siis 450? niistä n.puoli vuotta vanhoista rattaista.
En oo vielä laittanu mitään vauvalle valmiiksi, kaikki ostamani vaatteet oon laittanu vielä suoraan pahvilaatikoihin odottamaan pesua ja kaappiin laittoa. Kaikki muutkin tavarat on vielä esikoisen jäljiltä pesemättä ja mitenkään valmistelematta. Eihän tässä vielä kiire (toivottavasti) ole... Jätän kaikki tuttien ym ostamisetkin ihan viime tippaan.

Aurinkoista keskiviikkoiltaa! B)

-dask ja typy 27+6

Kiitokset jälleen Lahopää-Liisalle! :wave:

m a r z a, mulla oli kaksosraskaudessa terveyskeskusken apuvälinelainaamosta lainassa tukivyö, joka oli kyllä kullanarvoinen. Jaa, mutta se taisi olla kyllä vähän eri tarkoitukseen, sillä itseäni vaivasi alavatsakivut kävellessä. Sama on alkanut nyt taas, joten samanlaista ajattelin mennä ruinaamaan. Kannattaa käydä oman tk:n lainaamossa kyselemässä, eiköhän siellä ole jumppari, joka osaa auttaa.

Onko kukaan selkävaivainen kysellyt lääkäriltä, voiko raskausaikana käyttää esim. zon geeliä? Piti tänään neuvolalääkäriltä kysyä, mutta yllättäen unohdin senkin. :headwall: Meinaa selkä jumittaa, kun nostelee noita mun "pikkupoikia".

Onpa muuten viimeisen päälle hienoa, ettei meidän pinoon ole tullut vielä yhtään pienokaista! Aletaan olla jo hyvillä viikoilla!

T: kahden keskoslapsen äiti ja nyt toivottavasti täysiaikaiseksi pääsevä Epeti :D

Kiitos Lahopää-Liisa =)

Tänään (vasta) oli ensimmäinen neuvolalääkäri... Ehkä pienoinen pettymys... No, ok ultrattiin vauva ja selvis et painoa on noin 1 kg ja oli kääntyny raivotarjontaan poikittaisasennosta...
Mutta siinä kaikki... Ei lääkäri es ehottanu et ois katottu mitä alapäälle kuuluu :/
En siis tiiä yhtään kohdunkaulan pituuksia sun muutakaan onko paikat auki vai kiinni... :headwall:

Äitiyspakkaus on meille tullu jo ajat sitten, ja tykkäsin kyllä kaikista mitä siinä oli.
Peittoja ja makuupusseja oon pessy.. ( meillä on 5 makuupussia, riittääköhän ne :D )
Vaatteita alan kans pikkuhiljaa pestä.
Kaikki muut on meillä hankittuna jo paitsi kantoliina, amme ja hoitotaso. No tietenki tutit ym. vielä puuttuu, mutta tommoset isot on kaikki valmiina.

Närästys ja paha olo on pysyny pois, kunhan ei päästä syöntiväliä liian pitkäksi.

Ai niin, sokerirasituksessa olin eilen, ja arvot oli ihan kohillaan =)

Joo samaa mietin mieki ku Epeti, että onneks ei meiän pinoon vielä oo tullu vauvoja... Nyt alkaa olla kaikilla jo hyvät mahollisuudet selviytyä :)

Hyväsetti ja Pötkylä 28+0

Mä kans jouduin hakeen tukivyön apuvälinelainaamosta selän takia ja samasta syystä ollu saikulla jo toukokuusta lähtien :( No onpahan saanu rauhassa nauttia noin muuten odotusajasta!! Niin eipä mulle ainakaan lääkäri oo suositellu muuta kun panadolia.. Mitään "lääkevoiteitahan" ei suositella raskauden aikana.. Mutta nykyäänhän kaikki on kiellettyä..

Hyväsetti Siis eka lääkäri????? Mitäh?? Ja ei edes perustarkastuksia tehny???

Mun mielestä zon geeli ja jopa mobilat oli vältettävien listalla. Mut jääsalvaa/kylmägeeliä saa käyttää, osa niistä on tosi tehokkaita et vähän kerrassaan kannattaa kokeilla!

Mua kanssa kiinnostaa nuo imetysliivit. Oon tässä pähkäillyt että millaset sitä ostais, viime imetyksessä käytin Triumphin liivejä ja ne oli ihan kohtuulliset mutta jotenkin tylsät ja muuttui äkkiä tosi pidetyn näköisiksi. Noi Bravadot (menikö oikein) näytti kivoilta, mut hintavat mulle. Ja kun ei omista luottokorttiakaan ni ei voi tilailla ulkomailta... :/

-a-

Hyväsetti, minäkin kummastelin tuota että vasta ensimmäinen lääkäri, eikä tuon kummempaa tehnyt? Tympeää kyllä.
Mulla sen sijaan oli tämän raskauden viimeinen lääkärikäynti viime viikolla, täällä Oulussa kun on otettu uudelleensynnyttäjiltä se viimeinen neukkulääkäri kokonaan pois, ainakin jos edellinen synnytys on mennyt hyvin.:/ Ei siis painoarvioita tai mitään. Siksipä käydään yksityisellä ultrassa ainakin pari kertaa vielä, onneksi täällä on tuo yksi yksityinen paikka missä ultra maksaa vain 50e.

Alkaapa olla vähän tukala olo, tosi kuuma päivä takana ja poika myllää minkä ehtii. Onneksi kuuluu vähän jyrinää, josko tulis ukkonen ja raikastais ilmaa hieman.

Ei täälläkään enää pitkiä lenkkejä heitetä. Sellainen joku tukeva mahatuubi ois aika jees. Missä niitä myydään?

Minä hain äippä-pakkauksen postista keskiviikkona. Kiva se oli. Paitsi että varsinkin se toinen kestovaippa - se vihreä - oli melkoisen tönkkö..!

Mulla alkaa olla jo pieni stressi vaunujen valinnasta ja tilauksesta (meinaan siis Saksasta ostaa. Kunhan nyt lyön mallin lukkoo. Merkki on luultavasti i'coo) ja vauvan huoneen raivauksesta.

Oletteko saaneet postitse kutsua synnytysvalmennukseen? Vai miten teidän kunnassa hoituu..? Mulle ei ole tullut, mutta hämmästyin kovasti kun kuulin ystäväni saaneen info-kirjeen, vaikka hänellä laskettu aika joulukuussa.

Munkin mielestä noi zon-geelit sun muut on vältettävien listalla, Ice Poweria (siinä ei ole mitään lääkeaineita) oon laittanut selkään aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja kyllä siitäkin apua on. :)

Synnytysvalmennuksista, meillä neuvolassa kerrottiin synnytysvalmennuksien ajankohta ja siellä on lappukin seinällä mistä ne näkee. En tiedä, ollaanko niihin edes menossa. Aika monet sanoneet, että olivat yhtä turhan kanssa, mutta katsotaan nyt. :p

menninkäistyttö & rääpäle 28+3

JEE...täällä poksuu viikko 28 tänään!! =) Hyväsetti:Mä kävin eilen Naistenklinikalla RD takia ja me saatiin painoarvioksi tasaan 1kg!!Kummallista että he eivät tarkistaneet kohdun tilannetta sulla!! :/ Kyllä ne täällä Sipoossa ainakin neuvolalääkärikäynnin yhteydessä tutki multa!!Eilenkin se lääkäri katto ensiks kohdunsuun tilannetta,sekä sormella koettaen että sitten myös ultralla ja oli ihan napakasti kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 4cm!!Neuvolalääkäri sanoi mulle viimeks että se olis sormelle raolle ja 3cm pitkä!!Kyl helpotti kuulla että kiinni on!! =) IHANAA...huomenna lähdetään sinne saaristoon viikonlopuksi katsomaan meidän tulevaa kotia ja 3 viikon päästä me muutetaan sinne!!Tässä meidän kesäloma sitten meneekin!! B) Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!!

miita1969 & Walter 28+0 POKSIIIS!! =) :D

Unohdinkin mun edellisessä viestissä kiittää Lahopää-Liisaa uudesta pinosta! :flower:

Hyväsetti kuulostaa tosi oudolle, ettei sulle ole tehty yhtään sisätutkimusta raskausaikana (ymmärsinkö oikein?!). Mulle on tehty jo kaks rv 12 ja 26, rv 36 on vielä yks lääkäri.

woodoochild kannattaa toimia nopeasti, jos meinaat saada Saksasta vaunut ennen vauvan syntymää! Siinä saattaa mennä yllättävän kauan... Miehen siskolla ei todellakaan mennyt putkeen Saksasta tilaaminen, enkä suosittele kenellekään firmaa Pingpong!! (Mä en kyllä alun alkaenkaan olis tilannut ton nimisestä firmasta mitään :LOL: )
Ja synnytysvalmennuksesta kyselit. Kun odotin esikoista, oma neuvolaterkka antoi jossain vaiheessa aikataulun valmennuksista, jotka pidettiin ihan meijän oman neuvolan aulassa. Mun mielestä ne oli ihan kivoja, vaikka ilmankin olis varmaan pärjännyt. Netistähän löytää vastauksen kaikkeen, mutta oli se kiva, että keskusteltiin sairaalaan lähdöstä ja imettämisestä mm. Mies vihasi valmennuksia, mutta pakotin sen tulemaan kaikille neljälle kerralle mukaan :D

-dask ja typy 28+0, jee poks!

Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta! Kiva kun on kesä, ni aika meneekin jotenkin nopeampaa. On kyllä tosi hurja ajatus, että enää tämä ja ens kuu ja sitten on jo meidän kuu :)

Synnytysvalmennus täällä Jyväskylässä ja Muuramessa ainakin hoituu silleen, että keskussairaalassa järjestetään joka lauantai auditoriossa parin tunnin tilaisuus ja sinne voi mennä ihan koska haluaa, vissiin kuitenki mielellään rv 32 jälkeen. Kyselin neuvolassa aiheesta eilen.

Tukivyönä
mulla on Anitan vyö, on hyvä silloin, kun pitää paljon kävellä esim. ostoksilla tai jos lenkille innostun tai jos muuten vaan on paljon kävelyä. Muuten en kauheesti pidäkään sitä mutta ihan selkeä hyöty on mulla tuohon liikkumiseen, pysyy maha jotenkin mukana paremmin eikä ala selkään sattua. Eilen unohdin tukivyön, kun lähdin kävelylle ja sit pitikin mennä ihan tosi hiljaa, kun sattui toiseen kylkeen. Harmitti.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Sannimarja ja nöpö 28+4

Moi!

Enpä tiennytkään että tukivyön voi lainata terveyskeskeuksesta. Kiitos vinkistä. =) Täytyy mennä kyseleen moista kapinetta lainaan, jos siitä olisi apua selkäkipuhin.

Minäkin täällä ihmettelen Hyväsetin lääkärikäyntiä. :eek:

Synnytysvalmennuksia ei enää täällä Tampereella järjestetä. Silloin kun odotin esikoista, niitä vielä oli ja semmoisessa miehen kanssa oltiin, mutta pidettiin sitä ihan turhana. Oikeastaan ainoa mitä valmennuksesta jäi käteen, oli tieto kivunlievityksestä. Toisaalta samat tiedot löytää kyllä netistäkin.

Meillä on kaikki vauvantarvikkeet laatikoissa odottamassa muuttoa ja vauvan syntymää. Vahvasti näyttää siltä, että meillä osuu muutto samoihin aikoihin la:n kanssa, mutta minkäs sille voi.

marza ja onnianni rv 26+6

HEIPS!
Jospa vihdoin minäkin ilmoittauautuisin mukaan palstailuun.
Eli olen kolmatta lasta odottava 29 vuotia äityli. uuden tulokkaan la. 24.09 ja entuudestaan minulla on tytöt 5vuotta ja 3,5vuotta. Sairaslomalla olen ollut nyt jo pari viikoa ja ilmeisimmin jatkuu tuonne äitiyslomaan saakka. Lähinnä tuo selkä on reistaillut lisäksi on ollut kipeitä supistuksia(jotka hellittäneet kun oon ollut saikulla) ja verenpaineetkin olivat ennen saikkua kovin korkeella...nyt saatu niitäkin kuriin. Olen siis lähihoitajan työssä joten joudun paljon nostelemaan.Ekassa raskaudessa minulla siis ollut tuo raskausmyrkytys jonka takia käynnisteltiin niin tuon takia seurailevat kovasti tuota verenpainetta. Elikkäs tälläisiä kuulumisia täällä.

TUKIVYÖSTÄ: minulla ollut viikoilt 14 käytössä tuo anitan tukivyö, mutta ei riitä minulle kun toi selkä on niin surkea, eli nyt ostin patrician tukivyön jonka pitäisi olla astetta tukevampi, mutta saas nähdä:)!!!

lennilokinpoika oliskohan viikkoja jotain 27+6

Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Synnytysvalmennuksia ei enää täällä Tampereella järjestetä. Silloin kun odotin esikoista, niitä vielä oli ja semmoisessa miehen kanssa oltiin, mutta pidettiin sitä ihan turhana. Oikeastaan ainoa mitä valmennuksesta jäi käteen, oli tieto kivunlievityksestä. Toisaalta samat tiedot löytää kyllä netistäkin.
Mäkin Tampereelta ja kyllä mulle ainakin neuvolassa annettiin aikataulut syksyn synnytysvalmennuksista. Niitä ei vaan enää järkätä Tayssissa, vaan ne kaikki valmennukset on Muotialan päiväkodilla.

moikka,
hellettä on pitänyt..huh huh kuinka tukalaa.huomenna äitipolille kohdunkaulaa kurkistelemaan,ja vauvaa kans.
vauva liikkuu ja myllertää kovasti.turvotusta on vaikka muille jakaa.
vaunuja ei olla vielä ostettu pienokaiselle,mutta vielähän noi kerkee ostaa.osan vauvan vaatteista olen pessyt ja viikannut kaappiin.mutta nyt en pese ja puunaa muuta kuin tämän kämpän puhtaaksi,ja "uuden "kämpän myös,sillä muutto edessä tässä kuussa.muuton jälkeen vauva voisi jo syntyäkin,mun puolesta :) ;)

mie ja typy 31+2 :heart:

Kiitokset Lahopää-Liisalle uudesta hienosta pinosta! :flower:

Pikaisesti omaa napaa: Eilen illalla oli aika napakoita ja kipeitä supistuksia (tuli rehkittyä töissä liikaa :| ), ja aamulla sain varattua ajan lääkärille että kattois tilanteen kohdunsuulla. Pääsin iltapäivällä neuvolalääkärille, joka tunnusteli kohdunsuun ja totesi että ulkosuu on sormelle auki ja pehmentynyt (edellisen kerran pari viikkoa sitten kiinteä ja kiinni). Laittoi sit lähetteen äippäpolille ja menin sit samantien, vauvalta katottiin sydänkäyrää ja sain supistuksia vähentävän pistoksen käsivarteen. Sit lääkäri kopeloi ja ultrasi, totesi myös että paikat on pehmentyneet ja kohdunpohja/kohdunsuu jotenkin epäedullisessa asennossa, ei hyvä juttu näillä viikoilla. Onneksi kuitenkin sisäsuu kiinni ja kohdunkaulaa oli ultratessa melkein 4cm. Ja mikä tärkeintä, vauvalla kaikki hyvin ja painoa jo 1600g! Sen verran lääkäri oli kuitenkin huolissaan, että sain uuden ajan viikon päähän, ja jos tilanne yhtään edennyt niin antavat sit mulle kortisonia joka kypsyttää vauvan keuhkoja. Ja saikkua sain tietenkin, todennäköisesti en nyt sit enää palaa töihin ennen lomaa.

Jotenkin tosi sekavat fiilikset, lääkäri sanoi että ei varsinaisesti mitään hätää vielä, kun kohdunkanavaa on noinkin paljon jäljellä, mutta puheet kortisonista sai minut kyllä vähän säikähtämään... Nyt pitää kyllä oikeasti malttaa levätä! Eipä kyllä näillä helteillä paljon jaksaiskaan urheilla tai muuten rehkiä.

Endotar & poitsu 29+3

Neuvolakuulumisia:

27+4
Painoa tullut +335 / vko. Aika malitillisesti, onneksi. Kun on tätä ennestäänkin.... :whistle:

Verenpaine 117 / 76. Lähti esikoista odottaessa loppuvaiheessa nousemaan. Sitä odotellessa....

Hemppa 113. Laskenut hiukan vaikka rautaa syön. :/

Kohdunpohjankorkeus 26.

Lääkäri teki sisätutkimuksen. Kaikki napakasti kiinni, ei muutoksia. :)

Eli kaiken kaikkiaan hyviä uutisia. Vaikka olo ei kyllä ole näillä helteillä kovinkaan timanttinen...

Papupata & Pikkis

Mulla käytössä toi Anitan- tukivyö ja se on ainaki ollu tosi hyvä! Käytän sitä aina kun meen johonki ja sitten liikunnan ja esim siivouksen yhteydessä. Mulla koko S, kävin liiviliikkeessä sovittamassa ja sain sitten käytettynä hommattua :) Suosittelen!

Mulle neuvolalääkäri suositteli Mobilattia niska- hartiaseudun jännitykseen! Enpä sitten tiedä olisko nää viikot jo niin "isot" että saa käyttää? Ei määränny voidetta, mutta suositteli sitä käyttämään...

Tervetuloa lennilokinpoika! :hug: :flower:

Endotar: :hug: :hug: Nyt otat vähän iisimmin!!

Meille tuli kutsu synnytysvalmennukseen postitse... Tai siis perhevalmennukseen :D
Se pidetään neuvola yhteydessä ja sitten hengitystekniikkaharjotukset pidetään fysioterapiassa...
Joudun meneen yksin, kun ei toi mies oo arkisin melkeen koskaan kotona...

Kiitos kyselyyn vastanneille! Taidetaan alku pärjätä näillä mitä on jo, hommataan varmaan sitten lisää "oikean" värisinä sitten kun saadaan sukupuoli tietoon... :)

Meillä taitaa olla melkeimpä sitten kaikki vauvalle jo :eek:
Mitäs sitten odottaisi... Synnytystä?

Lara- ja pikku-Nunu rv28+0 :heart:

Yhteistyössä