Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Mä veikkaan että seuraava baby tulee ens viikolla.. kyllä täällä jollakin lähtö laitokselle tulee :) Esim.mulla?! :D
Mä ostin itelleni jumppapallon, äsken sillä istuskelin ja pompin ni saman tien tuli se painon tunne alavatsalle. Th sano, että kun supparit alkaa niin sen päällä voi hyppiä niin jouduttaa vauvan alaspäin tuloa :) Mä alotan jo nyt! ;) Pari kaverii sanoi myös, että se on oiva vauvan rauhottaja, kun se itkee esim. vatsaansa. Istuu sen päällä vauva sylissä ja hiljalleen pomppii siinä..


Musta on ihanaa lukea täällä, kun porukka tekee itse peittoja jne. siivoilee hulluna..Niin äitimäistä :heart: Mä oon ite niin laiska edes alottaa mitään kutomispuuhia tms. Vaikka ei se ookku alottamisesta kiinni ja jäisin "koukkuun" ;) Sama siivouksessa.. Millään en meinaa jaksaa alkaa siivoo, mutta kun alotan niin en lopeta ennen kuin on kaikki paikat siivottu kunnolla! :D

Mut se täytyy sanoo, että rakastan kirjottamista :) Sitä taas voisin tehdä koko ajan.. oon ihan intona jo täytelly vauvakirjaa, enkä jaksa odottaa, että pääsen täyttelemään lisää!! :p Siellä odottaa seuraavaksi kohdat: päivä jolloin vihdoin tulit maailmaan jne. Voi että!! :heart: EI enää kauaa...

Lorinaa täälläkin kuuluu välillä mahasta, mutta olen sen kans ajatellut olevan ilmaa enemmänkin..NAPSUJA en ole kyllä kuulunut. Olis hauska kuulla! =)

No niin tää joka nukku 13.30 asti tänään, on vieläkin hereillä.. ja sehän meinaa sitä, että kauheen ajoissa ei ylös pääse aamulla. Mutta onneks on pakko, kun on sovittua menoa :p

Hyvää yötä, mä lähen kohta pehkuihin :)

Lätäkkö ja muruinen 36+1
 
Onnea Anskuli pikkuisesta :flower:

Mulle iski nyt sitten flunssan seurauksena ilmeisesti korvatulehdus :kieh: pitää odotella jos tuo särkylääke edes vähän helpottais kipua, niin pääsis nukkumaan.

Ja jotain positiivista, niin poksutaanpa 37+0 :heart:

Sadie sekä nasu
 
lätäkkö Minä myös rakastan vauvakirjoja, mutta kuitenkin niiden täyttäminen on varsinkin tyttöjen kasvaessa ollut vähän vajavaista. Lisäksi mulla on tytöille omat päiväkirjat, johon olen kirjoittanut tarkemmin kaikenlaisia juttuja tyttöjen touhuista.

Mulla ei ole koskaan mitään sen kummempaa pesänrakennusviettiä tullut ennen vauvan syntymää. Meillä on sen verran uusi talo, ettei täällä tarvi mitään suursiivoja sen kummemmin tehdä. Mulla on myös niin ihana anoppi, että hän on joka lapsen synnytmän tienoilla leiponut meidän pakkasen täyteen pullaa, piirakoita ja kakkuja. :)

Nyt vähän ällöjuttuja. Mulla tuli eilen koko päivän ihan joka vessareissulla paksua limaa alapäästä. Tuota limaa on tullut jo rv 20 asti aina silloin tällöin, mutta ei tuollaisia määriä. Aamuyöstä liman seassa oli myös verta. Ennen ei ole moista ollu, siis muissa synytyksissä. Hain myös eilen koti-rr-mittarin porukoilta lainaan. Nyt aamullakin paineet oli 130/80 (normaali 115/60 ). Mulla on molemmilla kerroilla noin vuorokausi ennen vauvan syntymään paineet kohonneet juuri samalla tavalla. Alkoi vähän jännittään. Pitäisi mennä vielä kolmeksi tunniksi opettaamaan ratsastajia. En tiedä soittaisiko sijaiselle..
-Poni 36+5
 
lennilokinpoika mulle terkkari viime kerralla juuri sanoi että 37+0 pääsee vammalaan, mutta miehen sisko sanoi tällä viikolla että 36+0 voi mennä. ajattelin sit ite mielessäni, että olisko tuo vähän asuinpaikasta kiinni? me kun asutaan tässä tampereen naapurissa ja he asuvat sitten satakunnan puolella...pitää vielä tiistaina varmistaa neuvolassa.

yöllä sain taas herkullisen unenkarkoitusajatuksen mieleeni:
sikainfluenssarokote ootteko monet ottaneet raskauden aikana? ite otin tammikuussa kun oma ikäryhmä sai ja olin saanu tietää odottavani. mutta....nyt kaduttaa!onkohan sitä tutkittu tarpeeksi raskaana olevillakaan? itelle ei tullut mitään oireita, mutta entäs vauva? hitto että ärsyttää tuo THL:n toiminta kun ensin lietsotaan kauheaa paniikkia ja sit hups siitä voikin tulla vaikka mitä sairautta :( siskokin sanoi että heillä terkkarissa oikein syyllistettiin että jos et ota niin se on todella epäeettistä :attn: noh..raskaanaolevilla sitä kait on eniten onneksi tutkittu..tässä tän aamun purkaus...

luulis muuten että vois olla turvotus hiukan laskenut kun on kylmempääkin. NO EI! sormukset ei mee edes ekaan niveleen asti..ja naama on edelleen kuin hakatulla. :attn:

äitiH ja 36+0 poks
 
Tulipahan vaan kieputtua viime yönä sängyssä, ei uni paljon tullut, blääh :headwall:

Eilen kyllä kaikki ässät käytössä, mutta eipä tuloksia,jospa tänään vielä lähtis shoppailemaan ja sienimetsään...

Sikainfluenssarokotteesta...meidän perheessä kukaan ei ole saanut. Lapsille oisin kyllä ottanut, mutta jäi ottamatta (ja näköjään hyvä niin), mutta meillä sairastettiin se tauti aika rankalla kädellä viime marraskuussa.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille.

Miia ja Kerttu-Inkeri 37+3
 
POKS 36+0! :)

Sikainfluenssarokotetta en itse uskaltanut ottaa silloin alkuraskaudessa, kun oli taas muka tulossa tänne. Juttelin lääkärinkin kanssa ja päädyin siihen, että ehdin sen sitten ottaa myöhemminkin jos flunssa ylipäätään tänne rantautuu. Neuvolasta silloin kans kyselin ja sieltäkin tuettiin päätöstä, että en ota sitä... vaikkakin ne ympäripyöreästi sanoi, että THL:lää seuraavatkin... Silloin alkuraskaudessa luin rokotteesta kaiken minkä irti sain ja sen vaikutuksiahan ei ole tutkittu ollenkaan raskaana oleviin/sikiöön... Kuitenkin siis vakuuteltiin, että rokote ei sisällä sikiölle haitallisia aineita, mutta siis sitä ei kuitenkaan ole tutkittu raskaana olevilla ihmisillä ollenkaan...Muutamissa maissa (esim. Norja ja Sveitsi) rokotetta ei annettu ollenkaan ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana jne.

Joissain maissa puolestaan käytettiin rokotetta, joka ei sisältänyt sitä adjuvanttia mitä Suomessa käytettävässä rokotteessa käytettiin (jonka vaikutuksia nimenomaan ei ole tutkittu)... THL suosittelee myös ensisijaisesti raskaana oleville yms. riskiryhmille rokotetta ilman adjuvanttia...mutta sitähän Suomessa ei ollut! Toisaalta joku asiantuntijataho sanoi, että tuo adjuvantti sisältää tyyliin samoja aineita mitä on oliiviöljyssä...eli että ei olis vaarallista..

Mun henkilökohtainen mielipiden oli silloin ja on, että tuo rokote oli pelkkää rokotefirmojen rahastusta ja koko rokote otettiin Suomeen sellaisella vauhdilla harkitsematta, että en ihmettele ollenkaan nyt näitä "jälkipuinteja"!

äitiH en kuitenkaan usko, että sinun täytyy olla ollenkaan huolissaan asiasta! Tiedän monia, jotka ovat rokotteen ottaneet ja kaikki on mennyt hyvin ja vauva on ollut täysin terve jne. :hug:

Siis voi apua tätä väsyn määrää! Onko teillä muilla aamuisin silmäpussit? Mulla on kyllä turvotusta semisti, mutta nää silmäpussit aamuisin on jotain ihan järkkyä! :| Johtuu varmaan valvotuista öistä ja turvotuksesta, mutta niin ärsyttävää, kun koko aamupäivän on sellanen olo, että haluis vaan laittaa silmät takas kiinni! :kieh: Tuntuu, että on tukkonen olo muutenkin aamupäivisin.. oikeestaan "herää" vasta siinä 2 aikaan, jos sillonkaan! No täytyy lohduttautua sillä, että joka tapauksessa: ei enää kauaa, kun saa rakkaan vaavin tänne! :heart:

Nasunaskali ja Nasu 36+0
 
hirveästi onnea anskuli!!
vau, 12 h yöunta kuulostaa mulle ihan utopistiselta! koko viikon olen nukkunut jotain 5 h yössä.. viime yönä nukuin 7 h ja kävin vessassa vaan 3 x ja olin aamulla niin kiitollinen. toi univaje on mulle nyt suurin ongelma. muuten jakselen ihan kivasti. hkiinkin jaksoin istua hyvin autossa =) .

iik, kukahan on seuraava..? tsemppiä sille!

mä sain kans vauvakirjan ja aloin heti täytellä sitä. tykkään tollasista jutuista.

mukavaa sunnuntaita!
solete ja pikkukaveri 35+1, la 25.9
 
sikapiikistä itsekin sitä pitkään mietin, ja ihan viimeiselle päivälle jätin kun sen meidän neuvolasta vielä sai... minullakaan ei ole mitään oireita siitä tullut ja kaikki jotka tiedän sen ottaneen raskausaikana ovat saaneet terveet lapset. Meillä ainoastaan mies on rokottamatta.

turvotus jatkuu täälläkin, vaikka on kyllä pikkasen helpottanut. Aamuisin on naama pahiten turvoksissa, jopa tuntuu että kielikin turpoaa! Iltaisin nilkat ja jalat taas saavat osansa.

Mä alan nyt pikkuisen henkisesti valmistautua, että yliaikaiseksi mennään. Sitten onkin kiva yllätys jos vauva päättää syntyä aikaisemmin. Eilen oli muutama ihan pieni supistus, vaikka takana oli rankka päivä. Tänään olen ahkerasti siivoillut ja jatketaankin niillä puuhilla nyt
:wave:

mp ja kirppunen 37+3 :wave: :heart:

muoks, vauvakirjasta vielä, esikoisella on se "Lapselliset", ja olen siitä tykännyt aivan mahdottomasti. Mutta nyt se on loppuunmyyty kustantajalta eikä sitä ole löytynyt enää mistään kaupoistakaan :( Mitä kirjoja te olette hankkineet?
 
Meripihka meillä on esikoisella vauvakirjana myös "Lapselliset" ja nyt kun en sitä löytänyt niin ostin perinteisen "Kulta-aika lapsuuden" kirjan. Hyvin erilaisiahan nuo ovat, mutta eipä sitten ehkä kyllästy täyttelyyn ja tulee kirjoitettua vähän eri asioita esikoiselle ja tälle tulevalle pikkuiselle.

Sikapiikin sain ensimmäisten joukossa koska minulla on perussairautena astma. Samoin otin sen esikoiselle. Itse olen ottanut rokottamiseen sen kannan, että otan rokotteen jos sitä suositellaan. En ole ammattilainen rokotusasioissa, joten en voi ottaa kantaa asioihin vain esim. netistä löytyvän tiedon perusteella. Sen vuoksi ainoa vaihtoehto on mielestäni luottaa niihin, jotka ovat ammattilaisia. Jos olisin jättänyt esikoisen rokottamatta ja hän olisi saanut taudin ja kuollut siihen, niin en olisi voinut antaa sitä ikinä itselleni anteeksi. Kahdesta pahasta valitsin mielestäni sen hetkisen tiedon perusteella oikean vaihtoehdon. Toki on hirveää seurata näitä narkolepsiaepäilyjä ja miettiä, mitä jos... Rokottamiseen liittyy kuitenkin aina riski, jonka olen valmis hyväksymään.

Turvotusta ei ole ollenkaan ja muutenkin voin juuri nyt hyvin koska sain viime yönä nukuttua. Esikoisen kanssa unettomuus alkoi lähes samoilla viikoilla ja nyt sitä on taas. Kun herään yöllä vaikkapa vessaan, saan sen jälkeen odotella unta ainakin tunnin. Esikoisen odotusaikana katsoin öisin BBC:tä, koska se nukutti tehokkaasti. Nyt meillä ei enää ole televisiota, joten siihen ei voi turvautua ;)

Tiinuliini ja Vompatti 35+5
 
Mä en ole ottanut possurokotetta ja juuri tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen ratkaisuuni. Ihan harmittaa, että annoin lapset rokottaa!

Mulla ei meinaa pää kestää tätä loppuraskautta, hermot ihan riekaileina :headwall: . Enkä osaa edes ihan eritellä syytä.... Ihan käy tuo perhe sääliksi, kun äiti huutaa joka asiasta
:ashamed: . Mä voisin tosi mielelläni olla seuraava vauvanhakuun lähtijä ( niin kuin varmaan moni muukin :) ).

-Seawind rv 37+2
 
Mä kirjotin johonkin syyskuun ketjuun joku aika sitten ja nyt en enää löydä sitä tekstiäni. Meillä oli kymmenennen lapsen laskettu aika 9.9. mutta lapsiveden menon takia synnytettiinkin sitten reilusti etuajassa viikolla 34+1 pikkunen poika. Keskolassa oltiin kaksi viikkoa ja sen jälkeen päästiin kotiin. Poika ei paljoa muuta tee kuin syö ja nukkuu. Alkuun oltiin pulloruokinnalla ja minä lypsin maidon koneella. Nyt ollaan jo tissillä ja mä luovutan ylimääräset maidot sairaalalle. Maitoa kun lähti taas tulemaan ihan reilusti,vaikka pelotti ettei nouse kunnolla kun en saanut olla koko aika vauvan lähellä.
 
lätäkkö, mua kanssa jännittää, vaikee eritellä tarkemmin että mikä tarkalleen, mutta ehkä synnytys enemmän ku mikään muu. Mutta se lienee enemmän ku normaalia, musta ois hölmöö olla jänskäämättä niin isoo ja "tuntematonta" asiaa. Ja tuosta supistelusta, kantsii vaan yrittää harjoitella sitä hengittämistä niiden aikana. Mäkin aluksi pidätin hengitystä kipeämpien suppailujen aikana, mutta nyt ku ne on käyneet entistä kipeämmiksi ni on ollu aivan pakko opetella se rauhallisesti hengittäminen.

Kiirako se puhui, että on nukkunut 12 tunnin yöunia. :eek: Toi kuulostaa ihan joltain käsittämättömältä mun korviini tällä hetkellä, ku itellä unet sitä 4-5 tuntia yössä ja siinäki välillä nousen vessaan 3-4 kertaa. |O

Sikaflunssarokotteesta, mä en sitä ole ottanut enkä aio ottaakaan vaikka mulla astma onkin. Olin tosi epäileväinen koko rokotteen suhteen jo silloin, ku sitä alettiin antaa.

ON: Mä oon tänään ollu ahkera ja siivoillu ja käynyt tunnin kävelylläkin, mutta kyllä noi touhut sitten väsyttikin. Simahdin telkkarin ääreen välittömästi, ku siihen menin makaamaan. Alavatsan jomottelu jatkuu vaan, suppailuja on tullu tänään melko vähän. Vaavin pää on kyllä tosi alhaalla, joku täällä tais jotain puhua että aina ei tiiä onko kakkoshätä vai painaako vauvan pää tonne peräsuoleen, ni täällä on alkanu olla samaa vaivaa. Tuntuu aika inhottavalta. :x Mieliala on ihan ok, mutta kyllä sitä alkaa jo toivoon että tää tulis pian ulos. Suppailuita en enää jaksa stressata, eniten varmaan nyt kyllästyttää vaan yksinkertasesti tää maha ja liikkumisen vaikeus, sitä on nyt koettu jo ihan tarpeeks, en jaksa oottaa että saan kroppani takasi.

Mikähän Ponilla on vointi?

mt ja poika 35+6
 
En ole kirjoitellut tänne mitään pitkään aikaan, mutta lukemassa olen kyllä käynyt :)

Meille syntyi tyttö 20.8, paino 3095g ja 49 cm. (viikkoja oli 36+5) Kerron ehkä myöhemmin sitten lisää. Stemppiä kaikille :)

Kazzie
 
Onnea Yainaballe ja Kazzielle! :flower:

Itsehän porskutan edelleen menemään tämän mahan kanssa...

Shuri ja Onni-Ilona 38+0 POKS (Tilastollisesti suurin todennäköisyys synnyttää esikoinen ois nyt 7-14 vrk kuluttua)
 
Yainaballe ja Kazzielle Paljon onnea vauveliineistä :heart:

Jo vauvan syliin saanneet kirjoitelkaahan kuulumisia ja synnytyskertomuksia jahka kerkeette!

Täällä limainen vuoto jatkunut koko päivän. Synnärillekin soitin, kun väliin niin runsasta, että voisi olla jopa lapsivettä. Pyysivät käymään tarkistuttaan, mutta ei vielä olla menty. Taas vähän vähemmän vuotanut..niin katellaan.

Vauvakirjoista Esikoisella meillä oli juuri tuo Lapselliset, kakkosella oli Mauri Kunnaksen Koiramäen talossa ja nyt ostin Muumien vauvakirjan. Melko samanlaisiahan nuo perinteiset on sisällöltään.

-Poni 36+5
 
Onnittelut Yainaballe ja Kazzielle! :flower:

( . ) Mulla on yht´äkkiä tullu nännit ihan sairaan kipeiks, on vallan kosketusarat ja maitoa tihkuu enemmän kuin aikaisemmin. Voishan tää ennakoida lähestyvää synnytystä, voishan?? :D Kipeitä supistuksia on tullu päivittäin ja vihloo ihan kunnolla tonne alakertaan, varsinkin koiran kans aamulenkillä käydessä pitää ihan keskittyä hengittämään rauhallisesti. Sit kun kotiudutaan lenkiltä ja käyn sohvalle pitkäkseni niin supistelut lakkaa. Oon ollu myös tosi väsyny, nyt on pitäny parina päivänä nukkua päiväunetkin kun ei vaan yksinkertaisesti pysy hereillä. Siivous ja saunominen ei siis tuottanut sen kummempaa tulosta, ens viikolla olis sit ohjelmassa saunan jynssäys ja sitä kivointa ässää :kieh: Mattojen pesu taitaa jäädä loppuviikolle, kun on vissiin sadetta luvattu alkuviikoksi. Miten musta tuntuu, et kun keskiraskaudesta lähtien on supistellu tosi paljon, niin silti itse synnytystä saa varmasti odotella vielä ihan viime metreille asti, ei auta ässät eikä mikään :D varmaan käynnistetään sit rv 42+ :LOL:

Myös mua jännittää synnytys, ja eniten siinä se kontrollin menettäminen. Endometrioosin myötä kamalat kivut on kyllä tuttuja, ja niistäkin kivuista meinas aina lähteä taju kun en muistanu hengittää :ashamed: Toivottavasti sitä osaa psyykata itteensä jotenkin eritavalla niitten synnytyskipujen kanssa, tietysti onhan sitä kivunlievitystäkin tarjolla ihan eritavalla.
Aika on onneks mun mielestä menny suht´ nopeesti, huomenna poksuu jo 37+0! Koiran kans ulkoillaan neljästi päivässä (yks noin tunnin lenkki ja muut lyhyempiä ), ja kotona löytyy aina jotain pientä puuhastelua. Ja lopun vapaa-ajan on helposti saanu kulumaan shoppailemalla - tietenkin vauvanvaatteita. :D Oon kyllä tehny tosi hyviä löytöjä, oon suorastaan tienannu kun on niin halvalla löytyny kaikkea kivaa ja laadukasta :LOL: Fiilis on jännityksestä huolimatta tosi hyvä, tunteet on kyllä tosi pinnassa ja itku herkässä mut hyvällä tavalla :heart: Sitä vaan niin odottaa että saa sen ihanan oman vauvansa turvallisesti tähän maailmaan ja omaan syliin :heart:

Sikapiikin otin jo viime syksynä ammattini vuoksi (samoin sen tavallisen kausi-influenssarokotteen), enkä sitä kyllä ole katunut enkä panikoi onko se mahdollisesti aiheuttanut sikiölle jotain (en siis vielä piikin ottamisen aikaan ollut raskaana).

Huomenna taas neuvolaan...

Endotar & poitsu 36+6 (LA 13.9)
 
Paljon onnea Yainaballe ja Kazzielle ja koko perheille! Niin niitä lapsia alkaa syntyä.....

Itse täällä vielä yhtenä kappaleen....

Ninnananna ja Sintti 35+3 (la 23.9)
 
Onnea Yainaba ja Kazzie! :flower: :flower:

Sikapiikkiä ei otettu kumpikaan, eikä annettu lapsellekaan. Kenelläkään ei ole perussairauksia, joten nähtiin paremmaksi jättää tutkimaton piikki ottamatta ja sairastaa tauti, jos kohdalle sattuu (ei sattunut, onneksi).

Vauvakirjoista Esikoinen sai kastelahjaksi Mauri Kunnaksen Vauvakirjan. Tykkään siitä hirmuisesti, siinä "kysytään" tosi monipuolisesti asioita aina eskari-ikään asti. Kannattaa tutustua. Sitä myydään täällä ainakin ihan Prismassa ja tietysti kirjakaupoissa myös. Nyt tälle vauvalle saatiin vakuutusyhtiöstä vakuutuksenoton yhteydessä Kulta-aika lapsuuden -kirja, ja päätin, että se saa kelvata, vaikka olisin toisaalta kyllä hänellekin halunnut tuon Kunnaksen kirjan...

Huomenna lääkäri, saapa nähdä onko paikat kypsyneet viikossa yhtään.

-dask ja typy 35+3 la 23.9
 
Onnea Yainaballe ja kazzielle :heart: :heart:

Vauvakirjasta mä liityin vau.fi kerhoon, ja sain sieltä sen vauvakirjan.. :)

Sikarokotteen otin kans viime syksynä, samoin influenssapiikin, koska mullakin on astma.. Emmä oo jaksanu kauheesti miettii mitään, koska mitään ihmeempiä oireita ei siitä mulle tullut. Hassua, että vain lapsille on tullut sitä narkolepsiaa, jos se nyt ylipäänsä on rokotteesta johtuvaa.. Mielenkiinnolla kyllä seuraan uutisia siitä.

Vauva taas hikkailee minkä kerkeää tuolla vatsassa..:) ja pienesti jopa supisteleekin tässä.. koitan hengittää rauhassa.

Oon tänään puuhastellu ihan sikana kaikkee.. käynyt salilla, siivoillu, pessy pyykkiä, vieraillu äitin luona jne. Mukava päivä :)

Mut nyt ennen ku mun mies nukahtaa tähän mun viereen, ni mä lopetan, koska se LUPASI mulle jalkahieronnan :heart: ;)

Hyvää yötä!!

Lätäkkö + pikkiriikkinen vauva 36+1 (la 18.9)
 
Kazzie ja Yainaba paljon onnea vauvoista teille :flower:

Pakko oli tulla avautumaan. Mulla menee ihan kohta hermot esikoisen kanssa :kieh: Se ei suostu nukkumaan enää päikkäreitä ja sen kyllä huomaa! Riehuu pitkin päivää, väittää koko ajan vastaan, ei usko yhtään mitään mitä sille sanon ja kiusaa pikkusiskoaan koko ajan :kieh: Mitään ei kerkii päivällä tekemään muuta, kun juoksemaan sen perässä ja vahtimaan ettei tee mitään kiellettyä :kieh: Sitten se herää yöllä ja änkeytyy väliin nukkumaan, potkii ja sätkii ja se vähäinenkin lepo menee harakoille kun ei voi keskittyy nukkumiseen |O Mä en jaksa kohta enää! Mitä ihmettä mä ton kanssa teen? Tänään oli ihan hirvee päivä :kieh: Vieläkään se ei nuku vaan ravaa vessassa muka pissillä kaiken aikaa ja mitään ei pottaan kuitenkaan tule. Keksii koko ajan tekosyitä, ettei vaan tarviis nukkua. Ei toi voi olla enää normaalia, että valvoo kellon ympäri ja illalla ei muka väsytä :eek: Mä oon niin sairaan väsynyt tuohon nukkumattomuuteen ja odotan kun kuuta nousevaa sitä, että se menee takas tarhaan syyskuun alusta ja saan levätä edes päivällä, kun ei tarvii koko ajan olla jostain kieltämässä |O

Kiitos ja anteeksi.
smur-ffi ja papu 36+4
 

Yhteistyössä