Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Onnea [/b]emulialle :flower: :heart:

Sairaalaan matkaa eli TAYSIIN noin 35km, hieman jännittää, kun suvun naiset ollu kaikki syöksysynnyttäjiä :D Neuvolan täti kehoitti heti vaan lähtemään, kun tuntuu jotain tapahtuvan..

Painoarvion olen viimeksi saanut 4D:ssä ja siitähän on huisisti jo aikaa :'( Ensi viikolla on viimeinen neuvolalääkäri, joka antaa noin arvion, muttei ole mahd. ultrata :'(

Omaa napaa muutin tosiaan myös tässä noin kuukausi sitten ja on kyllä niin rankka rupeama ollut, että saisi kaiken kuntoon ja valmiiksi ennen pikkuisen tuloa. Omat oltavat, kun alkaa olemaan jo aikas tuskaiset.. Kaikkee muuta kipua ja särkyä on paitsi ei suppareita.. Onneksi..

menninkäistyttö ja Shuri kiitos :heart:
Kyllä onneksi tukiverkkoa on, kun löytyy kaiken lisäksi kolme koiraa (kaksi isoa rotua ja yksi pikku rotua), lapsen isä ollut auttamassa ja lisäksi muutin vanhempieni kanssa samalle tontille, apu siis lähellä ja heti saatavilla =) Kun sain tietää odottavani, niin tein melkein samantien päätöksen, etten jatka parisuhdetta, jossa kaikki ovat onnettomia. Kavereina kyllä tulemme loistavasti toimeen.. Ja pikkuisesta olen tuntenut alusta alkaen, että tää on niin MUN juttu :heart: :heart:

Kaikille voimia loppu odotukseen :flower:

Tähtirata 34+3
 
Onnittelut Emulialle! :flower: Miun veikkaus tämän pinon ekan vauvan syntymäajaksi meni näköjään oikein :)

Siro vauva on tulossa meillekin, rv 28+6 lääkäri ultrasi vauvan painoarvioksi LA:n tuntumassa 3-3.2kg ja pituudeksi 50-52cm. Olisin saanut ultra-ajan myös rv 33, mutta en kokenut sitä tarpeelliseksi, kun ollaan menossa kuitenkin vielä rv 36+2 synnytystapa-arvioon äitipolille. Niin, ja esikoinenkin oli siro syntyessään: 3175g/52cm, joten kait se on loogista, että tämä toinen on samaa kaliiberia :D

Miulla oli tällä viikolla neuvola ja maha sekä vauva ovat alkaneet laskeutumaan. Onkos muiden syyskuisten masut ja vauvat jo alkaneet laskeutua? Esikoinen alkoi laskeutumaan rv 36-37, ja syntyi lopulta rv 41+5, joten olen alkanut elättämään toiveita, että tämä toinen tulisi jo LA:n tienoilla ;) Paikat ovat myös alkaneet jo pehmetä ja vähän aueta, mutta se on kuulemma uudelleensynnyttäjälle normaalia. Terkkari käski kuitenkin vältellä turhia rehkimisiä, vaikka ei vauvaa enää esteltäisi, mikäli haluaisi syntyä.

Jonspe ja Lilliputti 34+3
 
Huomenia vaan.

Munkin mielestä se FB-ryhmä vois olla kiva idea, toki tännekin laitettais keskustelupino, mutta mun mielestä olis ainakin helpompi käydä aina nopeasti päivittelemässä kuulumisia Naamakirjan puolelle.

Poni, tosi kiva että tuli hyviä uutisia! Toivottavasti pikkuinen pysyy masussa vielä jonkin aikaa.

seawind, tsemppiä suppailujen kanssa. Mulla kans välillä menee koko päivä (ja yötkin) niistä kärsiessä, vaikea olla mitenkään päin kun masua kiristää. Tosin mulla ne supistukset on sitten monesti myös kipeitäkin eli tarvii täällä puuskutella, vetää Panadolia ja rampata kuumassa suihkussa että vähän helpottais. Hassua, että nyt ne ärsyttää ihan suunnattomasti, mutta voin kuvitella että sitten kolmen viikon päästä kun vaavi on täysaikainen, niin mä imuroin, pesen ikkunoita ja ramppaan rappusia ja toivon että niitä tulis lisää ja lisää. :LOL:

Painoarviosta, mä olen ainoan painoarvion saanut rakenneultrassa, kun täällä ei ainakaan ultrailla kun se kaksi kertaa raskauden aikana (eli nt-ultra ja rakenneultra). En tiedä sitten, saanko kolmen viikon päästä viimeisellä lääkärikäynnillä jonkinmoisen arvauksen vauvan painosta, kun tunnustellaan.

Meikä nukkui viime yönä paremmin, ku aikoihin. Aika taivaallista. B) Närästyskin iski vasta aamupalan jälkeen. Wuhuu. Pienistä asioista sitä osaakin tässä tilassa olla onnellinen. :D

Alapää on täälläkin kipeä, kaikenlaisia tuntemuksia viiltävästä kivusta jomotukseen ja paineen tunteeseen löytyy. Lyhyetkin kävelymatkat tuntuu nykyään pahalta, vauvan pää ilmeisesti alkaa olla suht alhaalla kun tuntuu että tuolla jalkojen välissä olis välillä jotain "ylimääräistä". Kaveri kuvaili että vähän ennen laskettua hänellä oli sellainen fiilis kuin olisi keilapallo perseessä. :whistle: :D Saa nähdä, onko itellä samat tuntemukset sitten parin viikon päästä, kun vauva porautuu alemmas. Mutta liikkuminen alkaa siis olla kaikinpuolin hankalaa mullakin, onneksi selkä ei ole nyt kuitenkaan reistannut kovin paljoa - toivottavasti pysyisi näin hyvänä loppuun asti.

mt & poitsu 33+4
 
Onnea Emulialle :flower: :flower: :flower:

Täällä supistelee joka päivä. Vielä vaan ei mitään säännöllistä. Toissapäiväinen oli tosi hankala, ihan koko päivän supisteli, välissä tosi kipeästikin. Mies jo kyseli, että nytkö se syntyy, mutta mie sille että ei se vielä ku varottelee vaan =) Meillä on synnärille matkaa 130km, joten en kyllä ihan hevillä lähde siellä käymään turhaa reissua.

Meillä oli siis se vauvan painoarvio viime viikolla ja sen mukaan vauvalla olisi painoa jo hurjat ja lääkäri sanoi, että jos alkaa jo syntyä niin saa tulla, ei enää aleta pysäyttelemään.

Mie en oo vielä ostanu yksiäkään imetysliivejä :/ En vaan yksinkertasesti tiiä, minkä kokoset kannattais ostaa.. Kun nyt jo kuppikoko kasvanut hurjasti ja vielä jos maito nousee / sitä tulee samaan tahtiin kuin äidillä niin kuppikoko tulee tästä vielä kasvamaan.. Joten en oo raskinu vielä niitä ostaa.

Mulla on vatsa laskeutunut ööh. viikko vai pari sitten. Toivottavasti haluaa ulos vähän ennen laskettua aikaa, haluan jo eroon tästä vatsasta.. Vaikka onpa monet jo sanoneet, että kun vauva on ulkona niin tulee ikävä sitä vatsaa ja möyryämistä :LOL:

Mukavaa päivää kaikille :flower:

Kiira + masuasukas 35+5
 
Lahopää-Liisa Kiitokset taas uudesta pinosta ja päivityksestä! :flower:

Onnittelut emulia pienestä pojasta! :heart:

Lara tsempppiä ja toivottavasti pikkuinen malttaa pysyä masussa vielä jonkin aikaa.

Sairaalaan on matkaa noin 10 km eli nopeasti sinne pääsee. Se on sitten eri asia, että otetaanko siellä vastaan vai käännytetäänkö synnyttämään tienvarteen tai kaupan pihalla :) Sairaalanahan mulla on SAS ja olette varmaan lehdestä lukeneet kuinka erään äidin kohdalla oli toimittu.

Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt, eiköhän sen kerkeä pakata sitten kun lähtö tulee kun ei sinne kuitenkaan tarvii kovin kummoisia varustuksia mukaan ottaa.

Vauvan kotiutumisvaatteet etsinnässä on vielä vanupuku, mutta muuten ihan body potkarit, tumput ja pipo. Esikoinen syntyi syyskuun lopussa ja kotiuduttiin lokakuun alussa ja silloin alkoi juuri syksy, joten vanupuku hänellä oli kotiutuessa päällä niin sen takia nytkin sellaisen aion hankkia.

Vaatteet vauvalle on pesty ja laitettu kaappiin kokoon 68 asti. 50-56 vaatteita on tullut hankittua aika reilusti kun vähän innostuin :) Isompiakin vaatteita olen jo ostellut kun on kivoja tullut vastaan. Seuraavaksi sitten pitää ostaa esikoiselle vaatetta syksyksi ja talvihaalareita ja -kenkiäkin olen jo katellut. Huomenna käydään niitä tuplarattaita katsomassa.

Painoarviota ei ole annettu muuten kuin 4D-ultrassa ja silloin mentiin 3,6kg käyrällä. Toivottavasti edelleen samoilla käyrillä kasvetaan :)

Neuvolassa kävin viikko sitten. Kaikki muuten taas mallillaan, mutta hb oli laskenut vaikka rautaa olen päivittäin syönyt. Nyt olen ottanut raudan appelsiinimehun kanssa, jos vaikka imeytyis paremmin C-vitamiinin seurassa.

-eeva- ja pikkutyyppi 33+5
 
emulia Onnittelut pienestä pojasta :flower: .
Meidän kaikki lapset on ollut pieniä syntyessään nyt on mulla tunne, että tämä tulokas on isompi. Täyttää mahan nyt paremmin tai siis tuntuu samalta kuin nuo kolme muuta syntyessään. Luotettavaa painoarviointia :LOL: Meillä esikoinen oli 3090g, kakkonen 2600g ja nuorin 2990g. Josko nyt pääsisin sinne 3500g asti.
Mä olisin kanssa ihan valmis synnyttämään jo vaikka epäilen, että vielä muutamaan viikon mihinkään pääse.
Sairaalaan on meiltä matkaa 25km ja koska mä olen hidas synnyttäjä ollut ainakin tähän asti niin tuskin mikään kiire tulee :kieh:
Terkuin cinnamo rv 36+6 (huomenna poksuu)
 
Onnea emulia :flower: ! Ja Jonspelle onnittelut epävirallisen arvauskisan voitosta :LOL: .

Älkää stressatko niiden painoarvioiden kanssa! Olen huomannut niin monta kertaa, että ei nuo arviot oikeasti ole kovinkaan luotettavia. Jos vauvalla on muuten kaikki hyvin, niin rauhallisin mielin vaan :heart: .

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta kohta kai pitää sitäkin miettiä. Viimeksi musta oli kivaa ottaa omat sisäkengät (crocksit) mukaan, että ei tarvinut sairaalan aamutossuja pitää. Aika monella oli myös jotakin omia vaatteita mukana. Ja ripsivärit kuuluu mun sairaalakassivarustukseen ehdottomasti myös! Kun olo on muuten vähän "nuhjuinen", niin ripsivärin ja puuterin sipaisu piristää =)

-Seawind rv 35+0
 
Voi apua, kun ootte ollu aktiivisia, nyt en varmasti muista mitä kaikkea piti kommentoida! :ashamed:

Paljon onnea emulia ja koko perhe!! :heart:

Ponilla oli myös hyviä uutisia, onnea niistä! :)

Laskeutumisesta oli puhetta. Mulla vauva on kuulema laskeutunut, mutta ei ole vielä ihan alhaalla, eikä kiinnittynyt. Esikoinen laskeutui kuitenkin vasta salissa, eli edistystä on nähtävissä :LOL:

Painoarviota en ole saanut kuin rakenneultrassa. Lääkäri on 23.8, ehkä silloin saan sitten jotain arviota... Sf-mitta on mennyt täsmälleen samaa tahtia kuin esikoisestakin, eli varmaan sellasta vajaa 3,5-kiloista tässä taas odotellaan...

Supistuksia tulee päivittäin, kipeitäkin. Saapa nähdä ovatko tehneet vielä mitään kohdunsuulla. Th käski soittaa ja varata akuuttiajan, jos niitä alkaa tulla enemmänkin. Pari viikkoa saisi kuitenkin pieni vielä matkata äitin suojissa :heart:

Kotiintulovaatteita olen miettinyt jonkun verran. Ajattelin laittaa sivuun tarpeeksi vaatetta kylmällekin säälle ja jos onkin lämpimämpää, jätetään sitten osa pukematta :) Meinasin siis pakata bodyn ja sukkikset, velourpaidan ja -housut sekä kevyttoppapuvun (vanupuku). Lisäksi tumput ja villatöppöset ja pipo. Jos on lämpimämpää, jätän varmaan ton velourasun välistä pois. Täytyy kattoa sitten sään mukaan :)

Mies hyppäsi eilen 150m benjin, hullu! :D Oltiin neljä tuntia jaloilla, ihmeen hyvin jaksoin! En edes käynyt missään vessassa välissä :D Vähän jomotti jalkoja ja alaselkää sitten kotona, mutta tosi hyvin jaksoin kyllä, ihan ylpeä voin olla itestäni, esikoisen odotusaikana en todellakaan olis pystynyt tollaseen suoritukseen!

Varmaan unohdin taas jotain kommentoida, mutta yhteiset tsempit kaikille! :)

-dask ja typy 33+1
 
Emulialle ja perheelle paljon onnea! Oon jännännyt nyt joka päivä, että joko on jollekin vauva syntynyt ja tänään kyllä hymyilytti niin hirveesti, kun heti otsikosta näin, että 1 vauva syntynyt :) Siitä se lähtee, omakin vuoro joskus tulee :D

Sairaalaan matkaa on jotain 15 kilsaa kai, en tiedä tarkkaan. Oisko kuiteskin 10-15 kilsaa tai sit piirun verran päälle. Ihan nopeasti sinne kuiteskin ehtii sitten.

Tyhmä kysymys kotiintulovaatteista: Mä olen miettinyt, minkäkokoiset vaatteet vauvalle kantsis ottaa sairaalaan? Mistä sen voi tietää? Mitäs jos se onkin tosi pitkä vauva ja 50-senttiset on pienet? Tai jos se onkin lyhyt ja hukkuu vaikka 56-senttisiin? Auttakaa mua nyt, älkääkä ihan kauheasti naurako :D Hävettää vähän kysyäkin mutta mä oikeasti mietin tätä asiaa hartaasti yks päivä, kun just oli tarkoitus miettiä jo, mitkä vaatteet olis kivat kotiintulovaatteiksi.

Mä kyllä palaan varmasti vielä tyhmien kysymysten kanssa, etenkin sitten, kun se vauva on syntynyt ja kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. Kiva oli lukea noita teidän vastauksia kotiintulovaatteista, kun ihan heräsin siihenkin ajatukseen, että juu, se varmaan tarttee jonkunlaisen ulkopuvunkin sitten, kun tosiaan voi olla kylmä. Olisin varmaan varannut mukaan vain ns. sisävaatteet :)

Laskeutumisesta en tiedä mittään, en edes enää tiedä, miten päin tuo vauva oikein pötköttelee. Toivon tuntevani pyllyn tuossa vähän napani yläpuolella mutta varma en voi olla. Ja mä kun niin kivasti vielä vähän aikaa sitten osasin aina sanoa, miten päin vauva on. Nyt ei oikein hajuakaan :)

Sairaalakassia ei vieläkään oo pakattu, mulla ei oo mikään kiire sen asian suhteen. Mä vähän veikkaan, että tämä vauveli asuu jouluun asti mahassa :D Vointini on sen verran hyvä, että varmaan ainakin laskettuun aikaan mennään. Ylikin.

Tsemppiä kaikille!

Sannimarja 33+5
 
Sannimarja, et oo yhtään tyhmä, tai sit me ollaan molemmat :LOL: Mietin noitten vaatteiden kanssa ihan samaa. Mut me ratkastiin se asia niin, että katsotaan nyt ensin minkä kokoinen vauva syntyy, ja valitaan sit vaatteet sen mukaan. Tai sairaalaan mukaan kyllä lähtee yks 56cm kietaisubody. Jos tulee isänsä tavoin vain 47cm vauva (mies kyllä syntyi täysiaikaiasena, mutta oli vain piskuinen), niin kyllähän se siihen "hukkuu", mut tarkoitus onkin vain tartuttaa vaatteeseen vauvan haju koiraa varten.

Laskeutumisesta.
Meijän napero ei ole missään vaiheessa ylhäällä ollutkaan. Mut ei taida vielä olla kiinnittynyt, vaikka alhaalla onkin. Vauvan hikka tuntuu mulla tosiaan pyllyssä ja joskus liikkeet muutenkin, joten voin jo aika hyvin ajatella sitä "keilapallo pyllyssä" -aikaa... :x Ja supistaessa tuntuu kyllä aina jotain puskeutuvan tosi alas.

Painoarviota ei Oulussakaan normaalisti sais kuin rakenneultrassa ja sit ilman ultraa viimeillä (toisella) neuvolalääkärikäynnillä. Me on kuitenkin saatu kaks ylimääräistä, kun on suppareiden takia seurattu kohdunkaulan tilannetta. Syntymäpaino olis arviolta n. 3400g, vaikka aika vanha arviohan tuo jo on, enkä ite oikein osaa luottaa siihen. Tulee sit sen kokoinen kuin tulee :D

Menninkäistyttö, tuo on kyllä ihan totta, että edes muutaman tunnin kunnon uni on aivan ihanaa ja piristää koko päiväksi! Eilen oli vielä univelka niin hirmuinen, että tärisin ja vapisin koko päivän ja seisominen heikotti, mutta viime yönä onnistuin nukkumaan varmaan varmaan 4h yhteen pötköön, ja nyt on hymyilyttänyt koko päivän :D

Voimia kyllä tarviskin huomiseen, kun on ensin tentti, ja sit pitäis kiirehtiä vielä kaverin häihin. Ja siinä samalla hoitaa taas koiran käytöt kunnialla, kun raukka joutuu aika paljon olemaan yksikseen sitten huomenna. Joskus lenkeillä alkaa supistaa tosi pahasti, mutta kun malttaa ihan kunnolla pysähtyä ja hengähtää, niin kyllä sitä aina selviää =)

Shuri ja Onni-Ilona 35+5
 
Onnea Emulia! :flower:

Voi että mä olen kade teille kun saatte laittaa kaiken vauvaa varten valmiiksi. :eek: Meillä kun on tosiaan muutto vielä syyskuun lopulla, niin kaikki vauvan tavarat on edelleen varastossa. Pieni homma olis etsiä vauvalle tarvikkeet varaston perukoilta jos vauva päättää syntyä paljonkin ennen la:ta. Alunperin ajattelin että vauva sais syntyä syyskuun puolella mutta nyt kun ei päästäkään muuttaan elokuulla, niin kun alkuperin olin tarkoitus toivon että vauva syntyis vasta lokakuun puolella. :D Tosin siihen ei taideta kysyä mun mielipidettä, vaan vauva tulee kun haluaa ja on valmis. :D :heart:

sannimarja, sairaalaan kannattaa ottaa kaikkein pienimmät vaatteet mukaan mitä sulla on. Vaikka vauva oliskin yli 50 cm pitkä, 50 senttiset vaatteet mahtuu aivan varmasti vauvalle. Voivat olla jopa isoja. Meidän esikoinen oli syntyessän 55 cm, ja kyllä silti aluks käytin vauvalla 50 senttisiä vaatteita, 56 senttiset oli aivan liian isoja. :LOL:

Mulla on seuraava neuvola vasta kolmen viikon päästä. Aika monella paikkakunnalla taitaa olla tapana että rv 30 jälkeen neuvoloita on parin viikon välein. Toisaalta eipä mulla mitään ongelmia oikein olekaan, joten en useammin neuvolakäyntejä kaipaakaan.

Meilläkin on edelleen tuolla vauvapuolella pino maaliskuun -09 vauvoille. Tehtiin ryhmä niin että se oli tarkoitettu nimenomaan kaikille maaliskuun -09 odottajille, vaikka vauvat syntyikin kolmen kuukauden sisään. Mun mielestä se oli tosi hyvä, koska sillon kaikki odotuspuolelta tutut äidit kirjoitteli samassa pinossa, joten mä kannatan semmoista nytkin. Ryhmän nimihän vois olla vaikka syyskuun tulokkaista vauvautuneet, jolloin pino ei olis sidottu vauvan synytmäkuukauteen vaan nimenomaan la:han.

marza ja onnianni rv 32+0 POKS! =)
 
Emulia paljon onnea pikkuisesta!!

Ja Laralle paljon toiveita että vielä kestää asukki masun suojissa hyvän aikaa-jokainen päivä on hyväksi!

Onneksi ei ihan pikkuisia vauvoja ole tästä pinosta syntynyt, melko hyvissä painoissa ja viikoissa taitaa kaikki syntyä!

Kiskii ja pallero
 
Paljon Onnea emulialle! :flower:

Minunkin veikkaus ekan meidän pinon vauvan syntymäpäiväksi osui oikeaan, pitäsköhän huomenna lotota?! :LOL:

Maanantaina oli meillä ultra tuolla keskussairaalassa, onneksi ne istukan verisuonet ei oo kohdunkaulan päällä niin kuin edellisessä ultrassa veikkas. Eli saan synnyttää alakautta. :) Kuitenkin uusi aika saatiin 6.9. lääkäri sanoi että katsotaan käynnistetäänkö sitten, pitää kuulemma ottaa sairaalakassi jo varmuuden vuoksi mukaan. Mulla kun on tilanne että jos vauva on arviolta edes yhtään siihen suuntaan kun tuo esikoinen niin ei sit mahdu tulemaan tuolta. Meidän suvussa kun on aika "iso päisiä" lapsia, esikoisen päänympärys oli syntyessään 39cm, vaikka syntyi jo rv 38+5.

Sitten oli eilen neuvola ja kahden viikon takaisesta neuvolasta sf-mitta oli kasvanu 28,5cm -> 32cm. Ja sama mittaaja oli vielä kyseessä. :) Nyt se sitten kasvaa sielä sit vauhdilla! :heart: Muuten neuvolassa kaikki hyvin raudan syönnin jouduin alottamaan taas hemppa oli 114. Nyt onneks terkka suositteli toista rautavalmistetta kun obsidan ei mulle käy, nyt sitten hain Maltoferiä, semmosta tippa muodossa olevaa ja voi kamala minkä makuista se on!!! :x

Niin ja iso tsemppihali Laralle!! :)

terkuin minä ja Rosinarusina 32+6 huomenna taas poksahtellee!! :D
 
Paljon on taas juttua tullut :)

Onnea Emulia ja koko perhe :heart: :flower: Tästä se lähtee :whistle:

Lara tsemitykset, toivotaan että vauveli pysyy vielä massussa!

Sadie kyseli rintapumpusta. Meillä on tuo Aventin rintapumppu ja oon ollu siihen enemmän kuin tyytyväinen! Se oli ainakin mulla hyvä olla jo ennen synnytystä kotona odottamassa ja tuli tarpeeseen.

Meilläkin on syyskuisten-08 pino pystyssä tuolla taaperopuolella, kaikki silloiset odottajat siirtyivät sinne pikkuhiljaa kun vauvoja alkoi syntyä. Käytiin molemmissa pinoissa lueskelemassa ja kommentoimassa juttuja. Samoin oli fb-ryhmä, mutta siellä oli aika hiljaista... Vois vaikka valita sitten jomman kumman? Itse kannatan tätä kaksplussaa.

Laskeutunut ei ainakaan viimeksi ollut vaavi neuvolassa, paineen tunnetta on kyllä ollut koko ajan ja nyt vauveli hinkkaa tonne peräsuoleen... kyllä se synnytyksessä tuntui hieman siltä kuin pusaisi jalkapallon kokoista kakkaa :LOL:

Turvotus on täällä lisääntynyt, samoin närästys :x en odota viikonlopun helteitä... mies lähtee viimeiselle "ryyppyreissulle" ennen laskettua aikaa. Kaverilla on polttarit. Meillä olisi vielä kahdet häät tässä. Parin viikon päästä menee sisko naimisiin ja sitten on toiset häät juuri lasketun ajan jälkeen. Saas nähdä päästäänkö kumpiinkaan :p

Nyt syömään :wave:
mp ja kirppunen 35+1 :heart:
 
Sannimarjalle nopeasti kommentoin, että kun teillä on noin lyhyt sairaalamatka, niin sun mies varmaan kuitenkin on yöt kotona? Eli hän varmaan voisi tuoda sitten oikean kokoiset kotiutumisvaatteet vauvalle, kun tulee hakemaan teitä kotiin? :) Se on helpompikin niin, ei tarvii sitten synnyttämään mennessä raahata isoja kasseja, jossa on kotiutumisvaatteet teille molemmille. Me ainakin tehdään niin, että mies tuo kaikki kotiinlähtö-jutut sitten kotiutumispäivänä. Ja 50cm vaatteet varmaan kyllä menee kaikille vastasyntyneille, harva vauva on kuitenkaan yli 56cm syntyessään :)
 
emulia Oikein paljon onnea koko perheelle vauvasta :flower:

Lara Yritähän pitää jalat ristissä vielä muutaman viikon :LOL: Toisaalta, onneksi meillä näitä viikkoja alkaa olla jo ihan riittävästi, ettei haittaa vaikka syntyisikin jo. Olisihan se silti kivempaa, että syntyy isoimmilla viikoilla, niin saisi viettää vauvan kanssa aikaa rauhassa osastolla.

Poni Loisto juttu, että sait hyviä uutisia!

Sadie Mä ostin esikoisen odotusaikana Aventin rintapumpun jo valmiiksi kotiin odottamaan ja se olikin yksiä hyödyllisimmistä ja tarpeellisimmista ostoskista joita vauvaa varten tehtiin. Mulla tuli parin ekan kuukauden sisällä monen monta rintatulehdusta, joten en olisi millään tullut toimeen ilman pumppua. Mutta tämäkin on vähän yksilöllinen juttu. Toiset sitä tarvii, toiset ei.

Nyt jäi kirjoittelu vähän kesken. Tyttö heräsi just päikkäreiltään :wave:

Aplo ja Einari 33+3(kai?)
 
Shuri Meillä tytöt olleet todella rauhallisia masuvauvoja, mutta syntymän jälkeen on menoa ja meninikiä riittänyt. Tämä poika on taas masussa kovin vilkas, joten pienesti toivosin rauhallista lasta noiden vilperttien rinnalle :)

rintapumpusta Mulla myös Aventin pumppu, joka ihan toimiva. Yrittäjänä joudun pakostakin palaamaan töihin muutaman viikon päästä vauvan syntymän jälkeen. Olen töissä 3h/5pv/vko (ihan niin kuin nytkin saikulla ollessa ). Vauva ja tytöt ovat isin kanssa kotona. Pumppaan vauvalle maitoa pulloon varuiksi. Meillä on hyvin tytöt ottaneet aina isiltä pullosta maitoa, eikä se ole imetystä mitenkään häirinnyt. Imettänyt olen 1v3kk-1v5kk :)

Kävin tänään eka kertaa rv 26 jälkeen tyttöjen kanssa kaupassa ja pankissa. Melkein itkin ilosta, kun oli niin ihana viettää perus arkea lasten kanssa. Kyllä tämä pitkä vuodelepo on saannut taas arjen arvostuksen kohoamaan. Koitan muistaa tämän jatkossakin aina niinä aamuina, joilloin väsyttää eikä yhtään huvittaisi lähteä muksujen kanssa ulos leikkimään :)
-Poni 34+3
 
onnea emulialle :heart:

täällä vielä kasassa ollaan...eilen oli painoarvio äitiyspolilla...1,974kg..kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut...

kyllä on saanut jännityksessä olla et miten kauan pikkuinen masussa pysyy..supisteluja kummiskin ollut,mut ne ei oo onneks tehnyt mitään..

viikkoja nytten 33+6

voimia kaikille odotukseen :hug:
 
Multa on tainnut tänään alkaa tulla limatulppaa pihalle. Sellaista sitkeää, keltaista limaa. :ashamed: Mutta enpä ota asiasta suurempaa stressiä, kun ei se kuulemma merkkaa mitään muuta kuin että kohdunkaulakanava on alkanut lyhentyä. Toki vähän nyt mietityttää, kun on noita kipeitä suppareitakin niin usein ja paljon, mutta eipä sitä voi mitenkään varmaksi ennustaa että milloin se synnytys käynnistyy.

mt & poitsu 33+4
 
Onnittelut emulialle! Kauheeta kun alkaa jännittämään, kohta niitä vauvoja tosiaan alkaa tupsahdella maailmaan.

Tänä aamuna mietin pitkään näytille lähtöä kun oli järkyttäviä menkkamaisia kipuja ja tuli melkoinen limaklöntti alakerrasta (Hyvää ruokahalua vaan kaikille :D ) Nyt on kyllä ihan hyvä olo, joten se siitä.

Meillä oli vauvan painoarvio rv 33+6 n.2300g, pikkasen keskikäyrän yläpuolella. Seuraava arvio saadaan rv 37+6 ja silloin samalla tehdään synnytystapa-arvio.

Sain kaverilta pari kertaa käytetyn rintapumpun, onpahan ainakin varalla jos tarve tulee yhtäkkiä...

Kotiintulovaatteita olen pakannut ja purkanut miljoona kertaa. Haluan pukea vauvan jo kotiintullessa niin, että siitä erottaa onko se tyttö vai poika, joten mulla on siis vaatteita katsottuna kahteen eri kassiin, mies sitten tuo sairaalaan jomman kumman...Olen ehkä hieman outo...:ashamed: Mutta kassissa on siis body, potkarit, velourpuku, tumput ja töppöset, lakki ja kaiken varalta on kyllä sellainen paksumpikin ulkopuku jos nyt sattuu vaikka talvi tulemaan...:/

Meillä on sairaalaan matkaa 240 km, joten huvikseen sinne ei viitti lähteä mutta tarpeeksi aikaisin kuitenkin, että perille päästään ajoissa...Sitähän tässä stressaankin, että milloin sitä sitten oikein lähtis...Meillä on mahdollisuus mennä 40 kilsan päähän sairaalasta jo etukäteen majailemaan mutta en haluais olla toisten nurkissa kuitenkaan monta viikkoa...

MaybeSomeday ja Onnikki 36+0 :heart: :
 
Rintapumppuna täällä Avent Isis. Esikoisen aikaan oli tuo samainen pumppu lainassa kaverilta. Pumppu oli aivan korvaamaton kapistus kun lopettelin imetystä ja iski sitten tukokset rintoihin. Muuten ei pumppua tarvittu kun imetys onnistui hyvin ja tyttö ei pulloa huolinut ollenkaan. Nyt sitten päätin ostaa pumpun valmiiksi jos tarvetta tulee kun olin tuon hyväksi todennut :)
 

Yhteistyössä