Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Huhhuh, täälläkin oli rankka yö. Ei supistellut normaalia enempää, mutta Onni-Ilona se sitten jaksoikin pitää äidille seuraa senkin edestä... Varsin innokkaasti puski päätänsä rakkoon. Just kun oli turtunut siihen muuhun potkimiseen ja möyrintään, niin eiköhän ladannut siihen rakkoon sellaisen tärskyn, että sai tosisaan purra hammasta, ettei kastellut lakanoita... Ja silti sitä vaan onnesta typeränä ajattelee, että onpa äitin kulta reipas ja energinen lapsi :heart: :LOL:

Sairaalakassista joku kyseli, mitä sinne pakkaa. Multa löytyy tällainen varustus:
- kotiutumisvaatteet itelle
- yksi body vauvalle (-> mies saa viedä kotiin etukäteen ja antaa koiran haistella)
- lukemista (kaksi pientä opasta vauvan hoidosta ja kehityksestä )
- imetysliivit
- 2 paria kestoliivinsuojia
- shampoo, dödö, hammasharja yms. (laitoin laukkuun aina kun purkki oli käymässä tyhjiin, niin että kuluvat sitten loppuun synnärillä )
- PureLan (nänneille ja huulille jos kuivuu )
- evästä (pähkinä-rusina -sekoitus ja 4 kpl pilttejä... ja ehkä sinne eksyy vielä vähän suklaata :p )

Olen samaa mieltä kuin lätäkkö, että tää meidän pino on aivan mahtava! Kai me tosiaan jatketaan tuolla "syntyneet" osiossa? Vaikka sielläkin kai yleensä ryhmittäydytään sen mukaan, missä kuussa on synnyttänyt, ja me kuitenkin jakauduttais sen mukaan sitten elo-, syys-, ja lokakuisiin... Ehkä pitääkin sitten alkaa seurailemaan niitä kaikkia :LOL:

Plaah, nyt kai pitäisi alkaa lukemaan tenttiin. Ensi lauantaina on viimeinen puristus, ennen kuin saan keskittyä pelkästään vauvan odotukseen - ja pian myös sen hoitoon :heart:

Shuri ja Onni-Ilona 35+3
 
Heippa pitkästä aikaa ja kiitoksia uudesta pinosta. Edelliseen en kerennytkään mukaan, on aina muka niin kiire, että lukea kyllä ehtii mutta kirjoittaa ei. Ollaan varmaan tehty ennätys täällä odottavien pinoissa kun kaikki ovat jo yli rv30 ja yhdessä kasassa :)

Parisuhteesta oli puhetta, meillä on mennyt ihan hyvin, olen muutenkin niin tuittupäinen luonteeltani ettei mieheni taida paljosta hetkahtaa :whistle: Emme kyllä viime viikkoina ole paljoa kerenneet nähdäkään kun hän on niin paljon ollut töissä. Meillä petipuuhat onnistuu vielä tosi hyvin. Vaikka maha on iso, niin ei mikään asento tuota sen suurempia vaikeuksia, eikä onneksi supisteluja tms. Tunnen itseni paljon seksikkäämmäksi mitä edellisessä raskaudessa.

Välilihan venytystä ajattelin kokeilla tällä kertaa. Edellisessä ei tullut mieleenkään moinen, mutta säästyin repeämiltä ja tikeiltä täysin :eek: Jotenkin on vain sellainen pelko perässä tuosta tulevasta synnytyksestä kun ed. meni niin oppikirjan mukaan, että haluan tehdä kaiken mitä pystyn vaan jotta tälläkin kertaa kaikki menisi hyvin. Vaikka hyvin vähän loppujen lopuksi siihen voi itse vaikuttaa.

BMI oli minulla n. 18,5 ja nyt tullut n.11kg. Melkein kaikki tuli alkuraskaudessa, nyt tahti huomattavasti hidastunut, onneksi. Edellisessä tuli 21kg ja luulenpa että tälläkin kertaa päästään noihin lukemiin. Alkaa turvotukset nostamaan päätänsä päivä päivältä enemmän.

Sairaalaan matkaa on reilu 10km, mutta stressaavaa on se, ettei meillä ole autoa ja että esikoinenkin pitäisi saada johonkin hoitoon että mies pääsisi mukaan. Olenkin viimepäivinä pohdiskellut asiaa paljon ja murehtinut. Olen jotenkin varma, että tulen päätymään laitokselle yksin minulla kun ei ole kovin laajaa tukiverkostoa, ja nekin vähät käyvät töissä, joten se on turha viikolla soitella (ainakaan öisin) kenellekään :'(

Vauvalle on valmiina lähes kaikki. Vaipat on jo ostettu, vaatteet pesty, rattaat ja kaukalo valmiina jne. Oikeastaan vain sänky on enää laittamatta, ja sekin odottaa eteisessä kasaamista. Ajattelin ehkä ensi viikolla kasailla sitä, meillä kun ei liikaa tilaa täällä ole.. Sairaalakassia en myöskään ole pakannut vielä, senkin aika varmaan ensi viikolla kun tulee 35vko: a täyteen.

Kävin neuvolassa rv 32 ja silloin kaikki oli ihan ok. Hb:ta ei ihme kyllä mittailtu ollenkaan, paino oli noussut 210g/vko ja sf mitta oli 29 eli keskikäyrällä. Pää oli alhaalla, liikkeet tuntuvatkin navan kohdalla ja välillä kyljissä. Seuraava neuvola onkin vasta rv36 lääkärille. Tuntuu hurjalle, että tässä vaiheessa 4 viikkoa taukoa, nythän niistä on jo onneksi kaksi takana. Helsinki ilmeisesti säästää uudelleensynnyttäjien kustannuksella, normaalisti täällä käydään 2 viikon välein rv 30 jälkeen :kieh:

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille!

MC 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shuri:
Olen samaa mieltä kuin lätäkkö, että tää meidän pino on aivan mahtava! Kai me tosiaan jatketaan tuolla "syntyneet" osiossa? Vaikka sielläkin kai yleensä ryhmittäydytään sen mukaan, missä kuussa on synnyttänyt, ja me kuitenkin jakauduttais sen mukaan sitten elo-, syys-, ja lokakuisiin... Ehkä pitääkin sitten alkaa seurailemaan niitä kaikkia :LOL:
Kävin äsken kurkkimassa pariin noihin vauvat 0-12kk pinoihin ja siellä aiemmat pinot ovat pysyneet koossa vaikka lapsia on syntynyt hyvinkin suurella aikavälillä (ekat keskosina, vikat yliaikaisina) joten luodaan sitten sinne vaan oma pino ja jatketaan =)
 
Alko sunnuntaina kova painontunne ja mekkakivut, joten lähdettiin sairaalaan taksilla... Supistukset piirty heti käyrälle ja sain estopiikin... Kohdunsuu oli lähtenyt aukeamaan! Jouduin heti osastolle ja vain vessa/ suihku lupa. Söinkin sängyssä :D

Välillä tilanne rauhottu ja sanottiin, että seuraavana pvnä kotiin. Kuitenkin aina supistukset lähti tulemaan uudestaan, pahimmillaan 3 minuutin välein. ;( Sain supistuksen estoon piikkejä, tabletteja ja kipulääkkeitä ja silti niitä vaan tuli....

Lääkärit sitten antoivat eri päivinä niin ristiriitasia kommentteja, että meinas hermot mennä.... Toiset oli sitä mieltä, että kotiin lepoon ja toiset sitä mieltä, että sais jo syntyä!! ;O Päättivät sitten antaa kortisonin kypsyttämään keuhkoja...

Kuitenkin tänään sitten päättivät, että vauva saa syntyä 34+0 jälkeen, kun on niin kovallla hingulla ollut tulossa jo viikkoja... Sain siis luvan lähteä kotiin ja sain estolääkityksen kotiin näiksi päiviksi... Sitten jos lähtee tulemaan, ei enää estellä... Tähän rv34+0 minulla siis 8 PÄIVÄÄ!!! Toki kukaan ei voi ennustaa, vaikka menisikin yliajalle silti, kohdunsuu on arvaamaton.....

Tänään pääsin lopuksi ultraan katsomaan pikkusen painoa, ja siellä odotti yllätys... Toinen on jo niin alhaalla lantiossa, että päästä ei saatu minkäänlaista mittaa!!! Painoarvioksi sain siis hyvin ympäripyöreän n.2kg, koska se jouduttiin arvioimaan vain mahan ympäryksestä ja reisiluusta.

Nyt täytyy ottaa siis aika hissukseen ja aina levätä jos supistaa... Kotona kuitenkaan ei tarvitse olla pelkästään vuoteessa, ettei tule siitä oireita, kuten sairaalassa jo tuli neljän päivän makaamisesta... Mm sain laskimotukoksia estävän ...piikin ja kipulääkkeitä, kun selkä jumahti melkein neljän päivän pakko makaamisesta.

Että itse en usko pojan pysyvän tuolla enää kauaa.... Lääkityksestä huolimatta saattaa lähteä syntymään ihan koska vaan. 8 päivän päästä ei edes estellä enää... Aika jännäksi pisti loppuajan!!!! ;D

Olo on aika outo, en voi kuvitella vauvaa vielä elämääni, vaikka sain nyt pari päivää aikaa käsitellä tätä... Toki on edelleen mahdollista, että menee vaikka lasketulle ajalle! Kukaan ei voi ennustaa!

Viimeiseksi valitan epäolennaista! ;) Mullapa nousi maito sairaalassa, arvatkaas kuinka kipeet ja kovat on tissit, kun täynnä tavaraa ja tyhjentää ei supistuksien pelossa saa! Että silleen, musta taitaa tulla aikamonen syöttökone! :)

Tosiaankin pää aika sekasin kaikesta ja väsyttää, luen siis teidän kirjotukset paremmalla ajalla... Mies sai ylimäärästä lomaa su asti ja nää mahtaa olla meidän viimiset kahdenkeskeset hetket! (aika jännää :O )

Lara rv32+6
 
Yvi
Minäkään en ole aikoihin kirjoitellut, mutta nyt on pakko, sillä me saatiin eilen vaunut! Ihan yllätyksenä oli miehen äiti käynyt ostamassa Brion Happy Harmonyt, värinä todella kaunis ruskea. Aiemmin päivällä oltiin katseltu yhdessä liikkeessä toisia vaunuja, Crescentejä, muttei oltu tehty päätöstä vaan jätetty hautumaan. Illalla miehen äiti sitten tosiaan oli nähnyt jossain muualla puoleen hintaan tarjouksessa nuo Briot kun olivat olleet näytekappaleena. Lastentarhan johtajana hän on oikea asiantuntija kaikissa tällaisissa asioissa joten luotan kyllä valintaan. :D Itsellä ei ollut mitään välilä mikä merkki tai malli tms kun en niistä mitään tiedä mitään näin ensikertalaisena. Toivotaan että nuo osottautuvat hyviksi. :) Niissä on sellainen kova kantokoppa.

Joku puhui jostain hermosärystä jaloissa ennen synnytystä? Mulla oli eilen illalla jotain ihme särkyä molemmissa jaloissa jolle en keksinyt mitään varsinaista syytä. Hmm. Vaivoja ei oikeastaan pahemmin ole, muita kuin hitaus ylämäkiä kävellessä ja joskus tuntuu vaikealta hengittää.

Välilihan hieronnasta: hankin toissapäivänä Ruohonjuuresta Weledan synnytykseen valmistautumisöljyä ja sillä ollaan venytelty ja hierottu. Koska lapsesta on todennäköisesti tulossa isommanpuoleinen (isänsä oli jotain 4700 grammaa), haluan tehdä kaiken mitä voin jotta vältyn leikkauksilta tai repeämisiltä. Ja synnytyksessä aion pyytää kauratyynyä tms välilihaa lämmittämään. Rupesin tässä miettimään, että kun puhutaan että johtuu pitkälti omasta kudostyypistä tuleeko raskausarpia ja repeääkö helposti, niin kun mulle ei ole tullut yhtään raskausarpea niin onkohan mulla sitten semmoinen kudostyyppi tuolla alhaallakin että se antaa hyvin periksi? :D

Parisuhteessa menee oikein hyvin. Kun luen teidän muiden tekstejä, tuntuu meidän seksiä kerran päivässä tai joka toinen päivä uskomattoman paljolta... Mut onneksi ollaan pystytty ja pystytään vielä näinkin hyvin puuhastelemaan. :heart: Sillä meillä ainakin se on parasta hoitoa suhteelle. :LOL: Vaikka olo onkin paikoitellen valasmainen ja kömpelö, halut voittaa aina kuitenkin... Olen joskus leikkimielisesti sanonut että oksitosiini (rakkaushormoni jota mm. vapautuu ryöpsähdys orgasmissa) on ainoa päihde jota käytän, hih.

Tänään 35 viikkoa täynnä!
 
Kiitos kaikille tsemppauksista. :hug: Kyllä mä tiedän, että lapsen isä haluais olla mukana lapsen elämässä ja haluais olla hyvä isä, mutta kaikkien hänen ongelmiensa takia se voi olla välillä aika mahdotonta. Kun vaan joku lamppu syttyis sen päässä sitten, ku pienen poikansa saa syliin.

miita, voimia sulle. On varmasti tosi raskasta, että mies käyttäytyy noin, varsinkin nyt kun olet raskaana ja tarvisit paljon hellyyttä ja tukea. Kannattaa vaan tehdä niin, ku sydän sanoo. Me ainakin lapsen isän kanssa väkisin yritettiin olla yhdessä liian pitkään. Siinä ei ainakaan ollut mitään järkeä, hajottiin vaan molemmat henkisesti vielä lisää.

seawind, hyvä että supparit rauhoittui sulla. Sullahan näyttäis viikkojakin olevan jo melkein 35, mulle ainakin on sanottu että sitten ku 34 viikkoa menee rikki niin enää ei synnytystä edes estellä tuolla supistuksenestolääkkeellä, vaan vauva saa tulla.

lätäkkö kyseli hikoilusta, mulla ainakin se on selkeästi lisääntynyt raskauden aikana. Normaalisti en hikoile kovin helposti eikä mun hiki haise, mutta nyt tuntuu että oli ilma mikä hyvänsä, niin hikoilen ku sika ja hiki myös haisee pahalle. :x

Mulle on alkanut nyt tulla ihan pikkuisia raskausarpia navan alapuolelle. |O :headwall: Ihan parin sentin mittaisia. Eli eipä siitä rasvailusta hyötyä oo, näköjään riippuu ihan kudostyypistä tuleeko niitä vai ei. Kun nyt eivät tuosta vaan venähtäisi mitenkään pitkiksi ja paksuiksi, vaikka pahoin pelkään että niin käy.

Lara, tsemppiä hurjasti sinne. :hug: Toivottavasti pikkuinen pysyy masun suojissa vielä jonkun aikaa.

Ja vähän omaa napaa: Monen rauhallisen päivän jälkeen eilen supisteli tosi paljon. Kesti vain hetken tajuta, että ovat supistuksia kun tuntuivat sellaisina aaltomaisina selässä. Vatsa oli niiden takia aivan sekaisin koko päivän, varmaan valehtelematta kymmenen vessaistuntoa suoritin siinä päivän aikana ja tuntui että kaikki mitä söi tuli sukkana pihalle. Makasin illalla varmaan 45 minuuttia kuumassa suihkussa ja vedin Panadoolia nassuun ja sitten sain onneksi unen päästä kiinni.

Hassua muuten miten meidän pinossa on niin suuri joukko supistelijoita, mutta yhtään vaavia ei ole vielä syntynyt. Meillä on selkeästi suuri kasa onnea matkassa mukana. :)

mt & poika (joka on tänään suorittanut sen luokan jumppatuokioita, että välillä on tuntunut että kylkiluut rusahtaa rikki :D) 33+2
 
Lara hui, toivottavasti vauva pysyy vielä hetken masussa... :hug:

Mulla alaselkä kipeä toista päivää ja viime yön oli maha kipeä.. Muutama pikkusupistus tullu tänään.

Tänään käytiin LKS:ssa, käytettiin poikaa kirurgilla ja pieneen leikkaukseenhan se joutuu.. :'(
Operaatio ei siis oo iso, mutta kuitenki nukutetaan. Minä en varmaan pysty es lähteen mukaan, kun sinne pitää lähtee jo 5.30 aamulla ja oksentelu tulee näköjään takas, niin eihän siitä mitään tulis jos oksentelisin siellä sitten.... Mutta täytyy nyt sitä kattoa.
Tässä tilassa ( siis raskaana ja suht lopussa ) tuo pojan leikkaus tuntuu tosi pahalta... :(

Samalla päivittelin synnytysmatkaa... kyllä se on pitkä |O

Hyväsetti 33+0
 
LARA!!!Sulla sama laskettu aika kun meilläkin!!! Alkoi pelottamaan kun luin kirjoituksesi.....Koitetaan nyt kuitenkin pitää vielä hetken aikaa jalat ristissä.....Tsemppiä sinne ja jaksamista :attn:

Ninnananna ja Sintti 32+6
 
Huh, Lara- onpas sulla nyt jännää! Toivotaan että pysyisit kasassa ainakin sen 8 päivää.

Nyt on pakko lähteä suuntaamaan sänkyyn, on jotenkin tosi väsy olo. Ei edes jaksa kommentoida mitään, hyvä kun jaksoi lukea kirjoitukset läpi kolmen päivän ajalta. Paljon mielenkiintoisia juttuja olitte kyllä kirjoitelleet.

Vetku ja Ruttu 35+0 (kai...)
 
Lara: Nyt vaan rauhassa otat vielä hetken.. mutta eipä sille mittään voi jos tuleee :heart: Jos olisi sen kaksi kiloa niin olisi ihan ok painoinen...

On: Täällä tänään jokin pora porannut tosella syvälle tuonne häpyluuhun niin että meinannut jalat lähteä alta muutaman kerran. jestas.. no kai tää kuuluu tautiin vaikka ei kivaa ookkaan!!!
Perjantaina onneksi se koko ultra niin näkee onko pieni kasvanut ja kuinka.

Kiva että tähän keskustelu ketjuun tulee taas juttua kun välillä oli niin hiljaista kun vetasi muiden ketjuja =)

Mutta nythän sitä höpötystä rupeaa tulemaan kun loppua kohden mennään ja äippälomat kaikille alkaa =)

Tyyty ja kirppu 35+1 :heart:
 
Olipas helpottavaa lukea, etten ole ainoa joka on tehnyt päätöksen elää lapsen kanssa kahden. Tietysti isä tulee olemaan elämässä mukana, sillä minulla ei ole mitään syytä miksi ei tulisi olemaan. Parisuhteeseen en vain, enää kyennyt, kun kaikki tunteet olivat kadonneet. Kauheesti en ole tänne kirjoitellutkaan (vaikkakin jatkuvasti tapahtumia seuraillut), kun ajattelin olevani ainut tällaisessa tilanteessa....

Synnytysvalmennuksessakin olin ainoa, jolla ei ollut miestä mukana pitämässä kädestä kiinni :whistle: Synnytykseen mukaan tulee tueksi oma äiti..

Voimia ja jaksuja Laralle

:heart:
 
Moikkelis!

Laralle isot tsempitykset! Taidat olla meidän pinon eka vauvan saaja. :heart: Uskomatonta kyllä ettei yhtään vauvaa ole vielä meidän pinoon syntynyt, mutta toisaalta hyvä niin.

Parisuhteesta, Meillä menee hyvin. :heart: Vaikka mies on kaiket päivät raksalla ja minä yksin lasten kanssa, niin silti tuntuu että ollaan tosi onnellisia ja tyytyväisiä parisuhteeseen. Yvin tavoin meilläkin taitaa olla aika aktiivista vaikka itse olen kuvitellut meillä olevan vähän seksiä. :D :eek: Raskaus ei ole oikeastaan vaikuttanut ollenkaan meidän petipuuhiin, eli noin pari kertaa viikossa rakastellaan. Välillä on toki viikkoja ettei ehditä tai jakseta sekstaileen, mutta sitten on viikkoja kun harrastetaan seksiä viisikin kertaa viikossa, eli tuo pari kertaa viikossa on aika keskiarvo. :D Itse olisin valmis useimminkin, mutta aikaa vaan ei ole niin paljoa kun haluisi.

Sairaalamatka on meiltä Taysiin noin 10 km, eli vartissa ollaan sairaalassa joten tuskin kiirettä tulee...

Neuvolakuulumisia eiliseltä: pissa puhdas, verenpaineet 134/90, sf 29 cm, hemppa 120. Verenpaineet oli vähän koholla, mutta luulen sen johtuvan siitä että kävelin neuvolaan, enkä ehtinyt juuri istua ennen mittausta. Sovittiin kuitenkin että mittailen paineita kotona ja soitan heti jos tulee muitakin raskausmyrkytyksen oireita. Mulla nuo paineet on muutenkin olleet vähän koholla aina neuvolassa, mutta kun kotona mittaan niin tulos on ihan normaali. En kyllä myönnä jännittäväni neuvolassa mittausta, mutta kaipa sitä kuitenkin vähän jännittää....

Vatsan tuijottelusta, mä olen kyllä huomannut saavani huomiota julkisilla paikoilla, mutta toisaalta luulen sen johtuvan siitä että työnnän tuplarattaissa kahta pientä lasta ison mahani kanssa. :LOL: En niinkän pelkästä mahasta. Ja mua suunnattomasti ärsytää kun oon aika monta kertaa saanut kuulla kommetteja tyyliin " kai te tiesitte ettei teidän tarvitse koko Suomea kansoittaa?" tai "tiedättekö te mikä on kondomi?" :kieh: Heh heh, mua ei enää naurata nuo vitsit vaikkakin ihmiset niitä herjalla meille sanoo. Silti se on vähän loukkaavaa. :(

Mukavaa loppu viikkoa ja pitäkäähän vaavit masussa vielä hetken. =)

marza ja onnianni rv 31+5
 
AAARGH tätä järkyttävää närästystä, se herättää mut nykyään melkein joka aamuyö ja siihen ei autakaan enää nykyisin oikein mikään. :headwall: Oksennus kurkussa nytkin. |O


Hyväsetti, varmasti tuntuu tosi pahalta tuo leikkaus, varsinkin nyt, ku on muutenkin herkillä ja väsynyt. Jaksuja sinne. :hug:

Tähtirata, kyllä sitä välillä itellä on ainakin ollut vähän jotenkin ulkopuolinen olo, kun esimerkiks raskaana olevien kavereitten kanssa on jutellut, kun heillä kaikilla on tosiaan parisuhde kunnossa ja se toinen siinä tukemassa. Mutta turhahan tuommoisia on surkutella, pitää vain muistaa että asiat on paremmin näin ja että tosi onneton mä olisin silloin, jos oltais väkisin meidän suhdetta miehen kanssa jatkettu. Lapsen isä on puhunut haluavansa synnytykseen mukaan, mutta saa nähdä, pääseekö paikalle kunhan tilanne on päällä - jossei, niin minäkin otan sinne sitten tueksi oman äitini.

marza, tosi ikäviä kommentteja. :( Kyllä minäkin tuommoisista loukkaantuisin. Ihmiset ei aina oikein mieti, mitä suustaan päästävät.

mt & poitsu 33+3
 
Hei
Mulla on vauva laskeutunut ja kiinnittynyt eli selittääkin sen miksi koko alapää on turvoksissa. Supistelee aika reilusti mutta nää on vielä kyllä kaukana synnytys supistuksista. Mä olisin oman oloni puolesta jo ihan kypsä synnyttämään. Eihän mulla ole muita vaivoja kun hirveä lantio särky mutta siinä on ihan tarpeeksi mulle :(
Laralla on tosiaan jännät paikat. Toivottavasti vauva pysyisi vielä vähän aikaa mahassa.
Cinnamo ja rv 36+4
 
Huomenta. Täällä jo ihmeeksi hereillä. Varmaan tämän päivän poliaika jännittää niin ettei uni tullut enää seiskan jälkeen. Tytöt nukkuu vielä..

:hug: kaikille yksiodottajille. Onneksi saatte tukea muualta.

Mua myös on alkanut närästää ihan järkyttavästi, vaikka vauva on laskeutunut, eikä mitenkään paina ylös. Ihan oksennut nousee kurkkuun, myös ylhäällä ollessa. Onneksi Rennie vielä tehoaa jonkin verran.

matza Jopas olet saannut kommmenteja osaksesi. Varmaan ärsyttävää.

kommenteista muutenkin. Meillä tosiaan kaksi tyttöä ja nyt poika tulossa. Olen ihan avoimesti vastannut kysymyksiin, jos joku on tulevan vauvan sukupuolta kysynyt. Lähes kaikki ovat tuumanneet, että on varmaan kiva sinun miehelle, kun poika tulee tyttöjen jälkeen tai nythän teillä on sitten molempia. Mua ärsyttää tämmöinen myös todella paljon. Meille on ollut aina ihan sama vauvojen sukupuoli ja vaikka tämä olisi tyttö ollut meidän lapset olisivat tässä olleet. Mieheni kyllä hieman nyt toivoi kolmatta tyttöä, jotta olisi jotenkin tutumpaa. Huomaan myös itsestäni, että melko herkkä sitä on kaikille kommenteille.

Lara Paljon tsemmeppejä ja toivotaan, että vauva vielä kaikesta huolimatta pysyisi matkassa.

Hyväsetti Jaksuja pojan leikkaukseen. Tuntuu varmasti tässä hetkessä isolta kuormitukselta ja huolelta.

ryhmän jatkosta Meillä on elovauvojen-08 ryhmä edelleen vauvapuolella ja toinen fb:ssä. Vauvapuolen ryhmä on melkoisen hiljainen, mutta fb:n ryhmässä meitä on useita aktiivisia kirjoittajia ja mahtava vertaistukiporukka siellä. Siellä on mukava kirjoitella omilla nimillä ja kuvilla. Tuo fb:ssä oleva ryhmä voisi olla myös mukava.

Nyt laittaan aamupalaa vielä, kun saa yksi syödä.
-Poni 34+2
 
Laralle toivottelen minäkin tsemppiä ja monta monituista päivää yhtenä kappaleena vielä sen maagisen 34-rajan jälkeenkin. Sattumoisin tiedän, ettei elo vauvan ollessa VTO:lla (vaikka hyvävointisenakin) ole mitään herkkua. Hämeenlinnan vastasyntyneiden teho on meille hyvin tuttu paikka. Onko K-HKS:ssa muuten mikä viikkoraja synnytykselle, ilmeisesti et enää joudu TAYS:iin lähtemään? Toivottavasti sulla pysyy myös maidontulo käynnissä pienen syntymään asti, jos on nyt jo noussut etkä pysty tyhjentämään, eikä myöskään tule mitään tiehyttukoksia tahi rintatulehduksia riesaksi. :/ :hug:

hyväsetti, hirmuisesti jaksuja pojan leikkausta odotellessa. Ei varmasti ole äidin kannalta paras mahdollinen ajankohta. :hug:

m a r z a, :headwall: . Mä olen oikein ihmetellyt, ettei ole noita ääliömäisiä kommentteja tullut, vaikka meille tämä kolmas tulee tosi pienellä erolla kaksosiin. Miehen kaverit on hänelle herjalla kommentoineet jotain tyyliin mahtisonni, mutta taitaa mies vaan röyhistää rintaa aiheelle. :LOL:

Mulla on ensimmäinen koneellinen vauvanpyykkiä pyörimässä. :heart: Näyttäisi säätiedotukset taas kolmosella alkavia lukemia viikonlopulle ja tänään on vielä viileämpää, joten kehdannee kuivausrumpua pyörittää. Lämpimimmillä ilmoilla ei tähän huusholliin kaivata kyllä yhtään ylimääräistä lämpöä. Ja rummussa vaatteista tulee niin ihanan pehmeitä, että vauvan vaatteet haluan ehdottomasti siellä kuivata.

Eilen illalla lähdin pitkästä aikaa kahdestaan koiran kanssa lenkille nauttimaan ihanasta tuulesta ja raikkaasta ilmasta. Ei sitten taas tullut mieleen rajoittaa vauhtia vaan menin aika reippaasti, kun hyvältä tuntui. Puolessa välissä olinkin sitten jo ihan finaalissa ja alkoi supistellakin kiitettävästi. Tuntui loppumatka kestävän ikuisuuden, mutta pääsin sentään kotiin asti yhtenä kappaleena. :whistle:

Komppaan Ponia, että fb-ryhmäkin olisi ihan mukava. Itse olen myös kaksosten odotusajalta mukana vastaavassa, monista kanssamammoista on tullut ihan hyviä kavereita sitä kautta ja ollaan myös järjestetty tapaamisia. Sitä kautta on mukavampi hieman yksityisemmin jakaa asioita, mutta kuitenkin kaikki ovat mukana omilla naamoillaan ja nimillään.

Meilläkin parisuhde menee samaa rataa kuin ennen raskauttakin. Ehkä mies ottaa aavistuksen enemmän mua ja mun jaksamista huomioon. Alkuraskaus oli aika vaikeaa, sillä mun mood swingit oli sitä luokkaa, että ihmettelen, kuinka tuo mies on niiden jälkeen vielä tuossa. :ashamed: Ensimmäisen kolmanneksen mentyä alkoi helpottamaan ja oikeastaan nyt loppuraskaus on ollut jopa normaalia tyynempää aikaa. En edes muista, koska olisi viimeksi tullut jostain aiheesta sanomista. :eek: Vielä ennen vauvan syntymää olisi tarkoitus viedä kaksoset ensimmäistä kertaa yöksi hoitoon, että saadaan viettää miehen kanssa yksi yö laatuaikaa kahdestaan ennenkuin seuraava hullunmylly alkaa. :whistle: Vietetään siinä samalla sitten hääpäivää. :heart:


Epeti 33+3
 
Hermokivuista en tiedä, mutta jalkoja on jo pidemmän aikaa särkenyt samaan tapaan ku lapsena sillon ku oli kasvukipuja. Oisko sama asia? Samoin tähän särkyyn liittyy liikkeessä voimattomuuden tunne, ihan kun jalat ei vaan jaksaisi ja tottelisi.

Meillä myös on edelleen kasassa tammikuisten '09 ryhmä. Mutta ollaan siirrytty Facebookin puolelle. Siellä on helppo käydä pikana kuulumiset vaihtamassa. :)

Tänään ois iltapäivällä taasen neuvola. Saas nähdä mitä hemppa näyttää... :/

Vielä pitäis sillitellä vauvakopan reunus ja laittaa sänky muutenkin valmiiksi. Ja karhuta siskolta ne pienistä pienimmät sukat ja lapaset. Kaikki muut pikkuvaatteet oon jo saanu takaisin, mutta ne on vielä sillä tiellään...

Esikoinen alkaa tuntua koko ajan isommalta pojalta, leikkii ja puuhaa omatoimisesti. Osaa syödä ja juoda aika hyvin itse. Juttelee päivä päivältä enemmän ja ymmärtää puhetta mahtavasti. Ja vasta 1,5 vuotta sittenhän se oli niin pieni vastasyntynyt rimppakinttu. :heart: Hyvä vaan, että alkaa olla iso mies. Taloonhan on tulossa pikapuolin vauva.

Papupata & Pikkis 33+1
 
HEIPPA PIKAISET KOMMENTI!

LARA; koitahan nyt tosissasi ottaa vielä väöhän aikaa iisisti niin vauveli saisi vielä muutaman viikon kasvaa!!

CINNAMO; mulla kanssa tuo vauva jo laskeutunut ja kuulemma jo kiinnittynytkin(sanoi viikko sitte terkka) joten täällä kanssa tuo alapää aikast "turpeen"olonen....samassa veneessä siis ollaan :LOL: , välillä taapertaa kun ankka ja yöisin alapäätä jomottelee ikävästi!

OMAA NAPAA; tämä rouva lähtee tänään miehensä kanssa naantalin kylpylään. Isosisko lupas ottaa tytöt yö kylään(ovatkin olleet viimeksi yökylässä ties koska). mun sisko kyllä sano et onko parasvaihtoehto mennä kylpylään kun supistelee yms. mutta koitan ottaa rauhallisesti ja eihän noi paikat oo tietääkeni kuitenkaan vielä lähteny aukeemaan. poreallasta koitan välttää :D .Täällä siis mukava päivä tiedossa :kieh: !!Vointeja!

lennilokinpoika 32+6
 
Huomentapäivää! Viime yön nukuinkin sitten kuin pieni possu! Onpas ihana olo, kun tuntee levänneensä :) ! Mä veikkaisin silloin, että eka syyskuinen syntyisi tänään 5.8. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä....

Epeti 32 on se viikkoraja, jonka jälkeen saa synnyttää k-hks:ssä. Toivottavasti Lara pysyt vielä yhdessä paketissa jonkin aikaa, vaikka tuo viikkoraja on ylitetty!

Hyväsetti teille tsemppiä leikkaukseen. Meillä on lapsia nukutettu putkituksen ja kitarisojen poiston takia ja huomattu on, että mies sopii paljon paremmin saattajaksi leikkauksiin. Minä olen liian "säikky" siellä mukana. Ja raskaana ollessa olisin varmasti ihan mahdoton panikoija =) .

-Seawind, huomenna pokuu rv 35
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonchaser:
Kävin äsken kurkkimassa pariin noihin vauvat 0-12kk pinoihin ja siellä aiemmat pinot ovat pysyneet koossa vaikka lapsia on syntynyt hyvinkin suurella aikavälillä (ekat keskosina, vikat yliaikaisina) joten luodaan sitten sinne vaan oma pino ja jatketaan =)
Mää kävin vissiin väärässä paikassa kurkkimassa, niin en hoksinut silloin noita. Mut nyt löysin =) Sinne sitten vaan :D Kyllä fb-ryhmäkin kiinnostais, mut jotenki oon niin laiska käymään fb:ssä, että saapa nähdä pysyisinkö siellä yhtä aktiivisena kuin täällä... Mut mitäpä tuota murehtimaan, kattotaan sitten =)

Miita, onnea uuteen kotiin, ja onnea ja voimia myös parisuhteeseen! :hug:

Hui, Lara :eek: Mää jo mietinki, että et kai sinä synnyttämässä oo ollu, ku yleensä niin aktiivisesti kirjoittelet ja sit vietit monta päivää hiljaiseloa... No, onneksi olet vielä yhdessä kasassa! Ja toivottavasti vielä lähelle laskettua aikaa siinä tilassa pysyt! Ehtiikö sun mieheltä muuten loppua palvelusaika ennen laskettua? Kiva ainakin, että sai nyt ylimääräisen vapaan.

Oksitosiiniahan erittyy myös imetyksessä, joten kohta me saadaan olla rakkaushormonihuppelissa kaikki :LOL:

Hikoilusta oli myös puhetta. Mää huomasin joskus alku-keskiraskaudessa hikoilevani enemmän, mut joko se on palautunut normaaliksi tai sit oon vaan tottunut tähän. Nykyään ei ainakaan mitenkään erityisesti haittaa.

Tähtiradallekin voimia yksin odotukseen ja vauva-arkeen sitten. Toivottavasti saat sukulaisilta ja ystäviltä apua aina kun tarvitset.

Tukiverkostohan ois hyvä olla mahdollisimman laaja, ja mää nyt olen osannut sitten ottaa ressiä siitä, kun meillä se ei todellakaan ole. Tai tarkemmin sanoen tässä samassa kaupungissa asuu yksi tuttavapariskunta, joka voisi joskus auttaa lapsen hoidossa. Kaikki muut lähemmät tutut ja sukulaiset asuu sitten satojen kilometrien päässä :/ Mutta onhan olemassa MLL ja seurakunta ja varmaan muitakin auttavia tahoja, jos alkaa tuntua, että apua tarvitsee... Ja enimmäkseen on silti aika luottavainen olo tulevaisuuden suhteen.

Näinköhän muistin kerrankin kommentoida kaikkia asioita, joita oli tarkoituskin..? :D Ei muuten kovin usein onnistu :LOL:

Shuri ja kaboeirasta nyrkkeilyyn vaihtanut Onni-Ilona rv35+4
ps. Tasan kuukausi laskettuun! :D
 
Heippa! Löysin tän ketjun vasta nyt, mutta jos passaa niin liittyisin joukkoonne loppuajaksi.
Laskettu aika on 6.9. ja esikoinen tulossa. Itseltä löytyy ikää 24 vuotta ja aviomies on pari vuotta vanhempi.

Täällä oli jonkin verran juttua jalkojen hermokivuista... Itselle ne iskevät yleensä hiukan ennen kuukautisten alkua, mutta nyt niitä onkin sitten pitkän tauon jälkeen taas alkanut tulla. Ties vaikka ne sitten tarkoittaiskin sitä, että piakkoin alkaa tapahtua :)

Pärämätsi 35+3
 
Mulla alkoi nyt vissiin se pesänrakennusvietti! Olen siivonnut puoli varastoa aamun aikana ja nyt imuri käteen ja koirankarvojen kimppuun. Pesukone hurraa viimeisiä vauvanvaatteita :heart:
Huomenna jatkan varaston kanssa seuraavana vuorossa vaatehuone. Oikein sormet syyhyää! :eek:

Tervetuloa mukaan Pärämätsi!

Mousse 35+1
 
hui, tekstiä on taas tullut! kiva, että keskustelu ja vertaistuen saaminen on täällä niin aktiivista. :) tsemppiä laralle!!! jännät paikat siellä! ei varmaan kauaa, että ensimmäinen pinon lapsi syntyy.

täällä parisuhde voi oikein mukavasti. mun mielialavaihtelut on ollu aika rankkoja välillä molemmille, mut muuten menee mukavasti ja innoissaan ollaan tulevasta. huomaan, että kaipaan paljon enemmän huomiota ja tukea ja hellyyttä ja kun mies on töissä ja tekee päälle piharemppaa, niin välillä yhteinen aika on kortilla ja sitä jotenki nyt kaipais.

lastenhuone saatiin sisustettua! kauhee pesänrakennusvimma täälläkin! ja perhevalmennus on alkanu (tähän mennessä ei oo ollu kauheen hyödyllinen mut kiva on ollu nähdä muita pallomahoja...).

jännittäviä viimeisiä viikkoja (jopa päiviä joillekin?!) toivottaen,
solete 32+5
 
hui, tekstiä on taas tullut! kiva, että keskustelu ja vertaistuen saaminen on täällä niin aktiivista. :) tsemppiä laralle!!! jännät paikat siellä! ei varmaan kauaa, että ensimmäinen pinon lapsi syntyy.

täällä parisuhde voi oikein mukavasti. mun mielialavaihtelut on ollu aika rankkoja välillä molemmille, mut muuten menee mukavasti ja innoissaan ollaan tulevasta. huomaan, että kaipaan paljon enemmän huomiota ja tukea ja hellyyttä ja kun mies on töissä ja tekee päälle piharemppaa, niin välillä yhteinen aika on kortilla ja sitä jotenki nyt kaipais.

lastenhuone saatiin sisustettua! kauhee pesänrakennusvimma täälläkin! ja perhevalmennus on alkanu (tähän mennessä ei oo ollu kauheen hyödyllinen mut kiva on ollu nähdä muita pallomahoja...).

jännittäviä viimeisiä viikkoja (jopa päiviä joillekin?!) toivottaen,
solete 32+5
 
Onpas taas tullut juttua, en varmastikaan muista kaikkea mihin piti kommentoida :)

Tervetuloa vielä uusille, kiva kun joukko kasvaa näin viime metreilläkin! :flower:

Laralle tsemppiä, että pikkuinen malttaisi vielä hetken olla masun suojissa.

Tähtiradalle ja Menninkäistytölle voimia ja jaksamista. Asioilla on tapana järjestyä, ja ainakin minä olen sitä mieltä, että parempi yksin, kuin huonossa suhteessa. Itse en ainakaan miettisi kovin kauaa, jos oma jaksaminen olisi vaikeaa huonon suhteen vuoksi.

Parisuhteesta, meillä on mennyt oikein hyvin. Ihan alussa olin ehkä hieman herkällä tuulella, ja loukkaannuin, jos mies ei ihastellut ja kummastellut yhtä paljon kaikkia pieniä raskauden merkkejä yhtä paljon kuin minä itse :D Tosin se laantui sitten, ja nyt taas tuntuu, että mies on paljon kiinnostuneempi kaikesta vauvaan liittyvästä kuin minä jaksan olla. Ainakin on ollut koko raskausajan malttamattomampi, haluaisi vauvan jo tähän nyt ja heti :)
Meidän petipuuhat eivät ole ainakaan vähentyneet, melkeinpä enemmän on tullut puuhailtua koko raskausajan. Keskimäärin varmaan noin 4 kertaa viikossa. Minulla ei seksi mainittavasti supistuksia eikä muita vaivoja aiheuta, ja asennotkin ovat löytyneet melko kivuttomasti, joten sekin varmaan osasyynä aktiivisuuteen. Muuten suhde on voinut oikein hyvin, ja tuntuu että ollaan entistä avoimempia omien tunteiden esille tuomisessa. Vähän ollaan mietitty sitä, kuinka vauvan tulo muuttaa suhdetta, mutta vaikeahan siihen on etukäteen kauheasti varautua..

Välilihan venyttelystä oli myös ollut juttua. Minua ajatus kiinnostaa siinä mielessä, että jos sillä suinkaan yhtään pystyisi ehkäisemään pahoja repeämiä, venyttelisin ja hieroisin varmaan jatkuvasti. Todellisuudessa oma notkeus ja jaksaminen ei ehkä riitä, mutta jospa sitä vaikka saisi tuon miehen innostumaan hommasta, niin voisi kokeilla :)

Vatsantuijottelijoita on myös ollut liikkeellä. Julkeimmiten viime viikonlopulla minua lähestyi täysin tuntematon mies, joka taivasteli masun kokoa niin paljon, että olisi halunnut ottaa siitä valokuvan :/ Kaikenlaista.

Omaa napaa vielä, tämän päivän neuvolakuulumiset. Pissa oli puhdas kuten ennenkin, sf 33cm, painoa tullut kilo parissa viikossa, paineet 132/80, vauvan syke 135, ja liikkeet ++. Vauvan pää oli nyt ylempänä kuin viimeksi, mutta onneksi on pysynyt raivotarjonnassa miltei koko raskauden ajan, en jaksa uskoa, että kovasti pyörisi tutuista kuvioista minnekään enää :) Hemppaa ei mitannut, vaikka pari viikkoa sitten oli sen 119. Kai se menee niin, että kun en erityisen väsynyt ole ollut, niin ei sitten tarvitse siitäkään huolehtia :)
Viikon päästä olisikin sitten toinen (eli viimeinen) lääkärineuvola. Kiva päästä kuulemaan, kuinka paikat voi, ja vähän synnytystapa-arviotakin ilmeisesti olisi tarkoitus saada..

Tulipas pitkä sepustus, mutta oli niin paljon asiaa :) Minä pistin viimeisen vauvapyykin pyörimään, sitten saakin pieni tulla, kaikki muut on kunnossa paitsi sänkyä en petaa ennenkuin vauva on maailmassa. Sen verran taikauskoinen olen, mummo kun pelotteli, että tietää huonoa onnea, jos sängyn petaa valmiiksi :LOL:

Katrin ja mini 34+6 (huomenna poksuu :heart: ! )
 

Yhteistyössä