Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Justiinsa soitti lääkäri niistä magneettitutkimuksen tuloksista. Häntäluu on niin huonossa asennossa, ettei synnyttäminen alakautta ole turvallista. Meidän Einari syntyy siis 14.9 sektiolla :heart:

Aplo ja Einari 36+2
 
Aplo Toivottavasti sulla ei synnytys käynnisty sitten tota ennen, eikös se olis sitten hätäsektion paikka? :| Jotenkin tuntuis oudolta tietää etukäteen tarkka päivä vauvan syntymälle, mutta onhan se toisaalta tosi kiva, voi laittaa kaikki valmiiksi, eikä ainakaan jää mikään hoitamatta sen takia, että tulee yllättävä lähtö :)

-dask ja typy 36+0, 23.9
 
Gwenhwyfar Minäkin joudun ottamaan viimeksi neuvolasta mukaan tuon koti sokerimittarin. Sain siihen tosi hyvän ohjeistuksen joka on suunniteltu raskaana oleville.

Elikkä, 4 mittausta päivässä: paastoverensokeri, 1h aamupalan jälkeen, 1h lounaan jälkeen ja 1h päivällisen jälkeen. Kaksi mittauspäivää viikossa. Normaaliarvot on paastoarvo alle 5.5 mmol/l ja 1h ateriasta alle 7.8mmol/l. Tietenkin ohjeet voi olla erilaisia eri paikkakunnilla, mutta näin ainakin ohjeistettiin meillä täällä Jyväskylässä. Niin ja pahimpia on just ne hiilarit, eli esim. pasta ja vaalee leipä noistaa sokerit nopeesti.

No onpa erilaiset ohjeet kuin mitä tää mun neuvolantypsy antoi. Se sanoi, että mittailen aamulla, 12 h pitää olla syömättä. Sit aamupala ja tunti sen jälkeen uus mittaus. Ja tällaiset mittauksen on pitänyt tehdä noin kerran kuussa. Eli oon nyt siis kahdesti mitannut ja ainoastaan nuo aamuarvot.

Heinäkuussa ne oli 4,6 ja 5,7 ja nyt eilen 4,4 ja 5,4.

 
Tervehdys kaikille!!Huomasin etten ole ainut joka oireilee supistuksilla ja kolotuksilla!!Päivä päivältä on supistukset koventuneet mutta vielä ei ole mitään tapahtunut!!Kaikista pahinmalta tuntuu sellainen kova nipistyksen tunne ja paineen tunne tuolla alapäässä!!Mulla on tänään vaihtunut viikkoon 36 eli kyllähän tuo synnytys lähestyy koko ajan!!Aamulla mulla on paha olo ja pahimmillaan se oli tänään kun tuli oksennusta suuhun 5 kertaa peräkkäin!!Onko teillä muilla ollut mitään vastaavaa??Vauva potkii toisina päivinä tosi paljon ja eilen sekä tänään aika ajoin vähemmän...Onko syytä huolestua??Hyviä vointeja :mad:kaikille!!

miita1969 & Walter 36+0 POKSIIIS!!
 
Neuvolassa käyty. Kaikki ok...no joo jos painoa ei oteta koska se kauhistuttaa: 81kg!!!!!!Toivoin että ei menis yli 80 mutta minkäs teit.......Lähtö paino oli 59kg eli hurjasti tullut lisää tähän 164 mittaiseen mammaan. AAAARRRGGG!!!!! :headwall: Toivotaan että lähtee hyvin kuten esikoisestakin......

Vauva alhaalla ja jonkin verran pää vielä liikkui mutta hyvissä asemissa kuulemma.

Sf-mitta oli 34cm eli yläkäyrillä mennään....kuten esikoisestakin.

Ensi viikolla on lekuri ja silloin pitää kysyä tuosta häntäluusta joka mahdollisesti siis murtui edellisessä synnytyksessä.

AploMillä fiiliksillä menet sektioon?

Masuviivastavielä sen verran että meillä siis esikoinen on tyttö ja hänestä oli tumma ja selkeä viiva. Samoin tästä asukista on samanlainen viiva ja mahan mallikin on juuri sama. Sukupuolta ei kuitenkaan tiedetä.

Jaksamisia kaikille.

Ninnananna ja Sintti 36+0 (LA 23.9)
 
Viimeksi muokattu:
APLO; Hyvä nyt kuitenkin että tuo sectio on päätetty jottei sitten synnytyksessä tule mitään yllätyksiä. Tosiaan itsekkin osdotan aikaa sinne synnytystapa-arvioon jonka nyt kuitenkin tiedän että se sectio tulee olemaan, mutta sillon sitten varmasti päätetään se maikäläisen vauvelinkin syntymä päivä...ellei sitten aikasemmin lähde syntymään. Aika hurjalta tuntuu tavallaan kun tietää sen syntymäpäivän ,mutta voihan se olla että menee esim. vedet ja laikataankin sitten aikasemmin!!! Onnea kuitenkin alustavasta syntymäpäivästä vauvalle:heart:
DASK JA APLO: ymmärtääkseni vaikka vauva lähtis syntymään aikasemmin ni ei välttämättä oo hätäsektio....tietty riippuu muuten sitte tilanteesta, mutta mulla ainakin kun molemmat tytöt on syntyny niin että oon synnyttänyt 5cm auki ja siihen pysänny/vauvan sydän äänet laskenu...oon saanu vaan sitte supistelut pysäyttävää lääkettä ja ollaan menty suht rauhassa leikkaukseen eli varmaan sitte riippuu miltä se tilanne näyttää siinä vaiheessa kun menee sairaalaan ,mutta siis kannattaa varmaan herkästi lähteä!mutta siis mitään varmaa en tiedä:confused:
lennilokinpoika
 
Linea negra oli mulla esikoisen aikaan ja kuopuksenkin aikaan se ilmestyi. Nyt ei oo mitään havaintoa mistään viivasta. Esikoinen siis oli poika ja kuopus on tyttö. Mun kohdalla tuosta viivasta oli siis mahdotonta päätellä sukupuolta :D

Menninkäistyttö jaksamista flunssan kanssa :hug: Muutenkin tuntuu, että tosi moni täällä on flunssassa :( Heti kun paranet, niin lenkille ja rappusia kiipeilemään niin eiköhän supparit saa taas jotain aikaiseksi :LOL:

Epeti ihanat vaatteet vauva saa sairaalassa päälleen, kun kotiinlähtö koittaa :) Mä en oo ees vielä pakannut sairaalakassia. Vähän vaan tutkinu, että mitä sinne vois laittaa. Toi korvallinen haalari on kyllä aivan ihana :heart:

Lenaki77 meillä on molemmat lapset nukkunu ekat pari kuukautta pakkauslaatikossa. Pinniskin oli kyllä valmiiksi laitettu, mutta kun vauva näytti onnettoman pieneltä siinä niin laitoin sit pakkauslaatikkoon :D Mun äiti teki pakkauslaatikkoon reunapehmusteen ja sit mulla on pinniksessäkin pehmuste, joka kiertää koko pinniksen ympäri. Musta se laatikko oli vähän sopivamman kokoinen vauvalle ekoiksi kuukausiksi. Vaikka kyllä se siinäkin kovin pieneltä näytti aluksi :LOL:

Meillä ollaan taas villitty tänään ihan urakalla :kieh:Tuntuu ettei nuo kaks usko yhtään mitään :kieh: Esikoinen tekee pahojaan sen minkä kerkiää ja toinen menee sit siinä joukon jatkona. Onneks ens viikolla voi viedä jo tarhaan. Lepo todellakin tulee tarpeeseen :LOL: Tänään on supistellut ihan kunnolla koko päivän. Joskin tuntuu, että se johtuu ihan just tuosta ettei oo voinut istua minuuttiakaan paikallaan kun koko ajan ollaan tehty jotain luvatonta...Mut en valita, jos tää vaan jotenkin edesauttaa synnytystä alkamaan :LOL:

smur-ffi ja papu 37+1
 
Aamulla käytiin vielä ultrassa ja kaikki ok. Siro vauva tulossa tälläkin kertaa, meinasi että jos laskettuun menee niin 3450g olisi paino. Saa nähdä pitääkö paikkansa.:) Paikkoja multa ei ole katsottu kun rv26 viimeksi muistaakseni, ei siis mitään hajua mitä tuonne alakertaan kuuluu. Enkä sitä oikeastaan ole miettinytkään, käynnistyy sitten kun käynnistyy. Myös minä voin lohduttaa sillä, että kivuttomia harjotussuppareita lukuunottamatta mulla ei esikoinen ilmoittanut etukäteen mitään aikeistaan syntyä, synnytys kuitenkin käynnistyi 38+1!:D Oishan tuo kiva jos ei yliajalle menisi, mutta toisaalta saisi sen viikon pari vielä rauhassa kasvaa mahassa, kun ei kerran kovin isoa vauvaa nytkään povattu.:)

Tsemppiä kaikille loppuaikaan, kohtahan tuo kuukin tuosta jo syyskuuksi vaihtuu!:)

Lahopää & Tuhto 36+4
 
Aplolla ei ois sitten enää kovin pitkä odotus..

Ja tuntuu muillakin tapahtuva, että eiköhän kohta tule kuudeskin ( jos oon laskuissa pysyny ) syyskuinen.

Linea Negra mulla on ollu aikasemmissa raskauksissa. Nyt siitä ei oo tietoakaan, vaikka samaa sukupuolta pitäis olla tulossa..

Mulla flunssa on siirtyny seuraavaan vaiheeseen eli yskään :mad: minkä huomaa kyllä oksentelussa...
täytyy vaan toivoa ettei mee kovin pahaksi eikä kestä kahta viikkoa..

Mulla ois hirvee kodinsiistimisvimma, niinkuin joku muukin kirjotti, mutta voimat ei ainakaan just nyt riitä.. Oonki koittanu virkata vauvan peittoa oikein urakalla, että sais sen valmiiks ennen vauvan syntymää..

Hyväsetti 36+1
 
No onpa erilaiset ohjeet kuin mitä tää mun neuvolantypsy antoi. Se sanoi, että mittailen aamulla, 12 h pitää olla syömättä. Sit aamupala ja tunti sen jälkeen uus mittaus. Ja tällaiset mittauksen on pitänyt tehdä noin kerran kuussa. Eli oon nyt siis kahdesti mitannut ja ainoastaan nuo aamuarvot.

Heinäkuussa ne oli 4,6 ja 5,7 ja nyt eilen 4,4 ja 5,4.

No kylläpä on eroa. :O
Mä sain oikein nuo ohjeet oikein A4:lla ja siinä lopussa sit lukee että mittauksia voidaan harkinnan mukaan harventaa, kun veren sokeripitoisuus on tasaantunut omaseurannan tavoitearvoihin. Ja nuo 4 arvoo päivässä tosiaan pitää ottaa, jos olis enempi koholla niin sitten 6-8 kertaa päivässä pitäs tarkastaa.
Aika vähällä sormen nipistelyllä siis pääset, mutta kuulostaa oudolta ettei sun ton useammin niitä tarvitse tarkastaa. Mulle tekee tiukkaa aina mittaus päivänä muistaa ottaa se arvo sen 1h ruokailun jälkeen, pää on kuin reikäjuusto, mitään ei enää muista! :headwall:
Niin ja terkka sanoi mulle ettei tartte olla 12h syömättä ennen sitä paastoarvoa, kunhan nyt suurin piirtein on yön syömättä. :p
 
Joo, mä vähän arvelinkin, että mun saama ohjeistus ei ole ihan sitä, mitä pitäis olla... Kuten sanoin, ei tunnu ihan hirmuisen pätevältä tuo neitokainen neuvolassa. hirmu iloinen ja ystävällinen ja mukava se kyllä on, mutta mutta...
 
En ole koko päivänä päässyt kirjautumaan sisään :headwall:

Neuvolassa käyty tänään. Turvotukset vaan pahenee ja se näkyi kyllä myös vaa´alla, 1600g/vko painonmuutos!!!! Apua, sanoinkin terkalle, ettei mun kroppa kestä enempää lisäkiloja. Painoa on tullut nyt yht. 16 ja risat. Rukoilen ettei mennä yliaikaiseksi..
Samoin oli verenpaine kohonnut aika roimasti. Voi kuulemma enteillä alkavaa synnytystä, mutta nyt turvotusten takia ja pissassa olleiden +- protskujen takia tarkkaillaan oloja. Sain jo ens tiistaille seuraavan ajan neuvolaan. Sf oli noussut sentillä ja oli nyt 32.

Liitoskipuja onko kenelläkään sellaisia että nivusessa on tunne kuin vetäisi pahasti suonta?? Sattuu niin perkuleesti, mutta kestää vaan jonkun sekunnin. Joku puheli takareisien kipuilusta (polvista ylöspäin), mulla on samanlaista jomotusta myös.

Stressistä lueskelin samoin jostain lehdestä, että kohtuullisesta määrästä stressiä ei ole mitään haittaa masuasukille.

Linea negra oli mulla esikoisesta pikkasen yli navan. Esikoinen on poika. Nyt ei vielä ole mitään näkyvissä, eikä tietoa tulevan sukupuolesta myöskään.

En muista mitä muuta piti vielä kommentoida kun lueskelin jutut ja sitten en päässytkään aikaisemmin kirjautumaan. Laho on pää jo tässä vaiheessa raskautta :whistle:

P.S Ruokahalu on valtaisa täällä, tekee mieli ihan kaikkea niin makeaa kuin suolaista :p

mp ja kirppunen 38+0 Poksuu hän :wave:
 
menninkäistyttö, joo mulla on huomenna sairaalaan aika :wave:. En kyllä ole yhtään varma, ottavatko sisään, kun tuntuu ettei paikat ole kypsyneet. No käyn kokeilemassa onneani.

Laukkuun pakattuna pesuaine (yms tilpehööri) pussi, imetysliivejä, liivinsuojia, alusvaatteet, hiustenkuivaaja, crocsit.... Aamulla sinne lentää vielä meikkipussi. Mitä vielä pitää olla ?!?! Apua, hermostuttaa.... Ja sitten tämä hermoilu on kuitenkin turhaa, jos tulen maitojunalla kotiin odottamaan ensi viikkoa.

- Seawind parin tunin päästä 38+0
 
Hyvä, että Aplolla häntäluu kuitenkin tutkittiin, ettei tule sitten synnytyksessä yllätyksenä! Aika jännää, että tiedät jo etukäteen vauvan syntymäpäivän :)

Kylläpäs on erilaisia ohjeita sokerimittaukseen. Mä mittasin viikon ajan sokereita kesällä ja ohjeena oli ennen aamupalaa + 1h aamupalan jälkeen ja ennen luonasta/päivällistä + 1h jälkeen. Joka päivä piti mittailla viikon ajan. Kuulostaa vähän oudolta, että mittaus pitäisi tehdä vain kerran kuussa.

En tiedä, onko liitoskipuja vai mitä, mutta usein öisin en saa minkäänlaista kunnon asentoa, kun lonkkia särkee niin kauheasti.. Sitten pitää nousta tassuttelemaan pitkin kämppää, että olo vähän helpottaa. Olis niin ihana nukkua välillä selällään tai mahallaan, mutta kun ei pysty :rolleyes:

Kiitos vauvansänkyvinkeistä! Täytyypä tosiaan jostain peitoista tai tyynyistä rullata vauvan ympärille pesäkoloa ;) Voisihan tuon äitiyspakkaukseenkin muuten alussa laittaa nukkumaan, mutta mulla ei ole siihen minkäänlaisia reunapehmusteita eikä sopivan kokoista peittoa.
 
Terve!

Ei ole enää montaa päivää elokuuta jäljellä ja sitten ollaankin jo me vuorossa, jännää.

Tuntuu kyllä jo, että olisin ihan kypsä ulkoistamaan ton pojun. Ei ole enää mahan kanssa yhtään kivaa, olo on niin valtava. Tänään olikin neuvola ja kaikki ok. Minulla on turvotus ollut todella kovaa ja olikin nyt hioukan laskenut, vaikka sitä tuntuu kyllä vieläkin käsissä ja jaloissa ytä paljon, mutta paino oli tipahtanut 200g viikossa. Neuvolantäti päätti ultrata, kun rupesi epäilemään mitenkä päin vauva masussa on kun ei meinannut saada päätä hyppysiinsä. Ja siellähän se ihan oikein päin oli vaan laskeutunut jo niin alas, ettei päätä meinannut enää tuntea. Ja sydänääniä ruetessaan kuuntelemaan huomasi, että minulla oli supistus menossa. Kylhän minäkin jotain tunsin, mutta en tajunnut supistukseksi luulin vain muuten jomotukseksi kun sitä tunnetta on nykyään paljon. Itse en taida huomata/tajuta kun vain vähän napakammat supistukset, muut luokittelen elposti joksikin muuksi. Paljon poju myös yleensä liikuskelee supistuksien aikaan niin ne tuntuvat aika samalle.

Minulla ei ole ollut suonenvetomaisia liitoskipuja, mutta sukkapuikkovihlontoja on kyllä paljon, se on sille tunteelle kaikkein kuvaavin sana. Ne kestävät kanssa vain hetkiä.

Onko kukaan ruennut juomaan vadelmanlehtiteetä, ilmeisesti se voisi hyödyttää synnytyksessä? Tietääkö kukaan asiasta enemmän?

Felessa ja poju 37+6 (parin tunnin päästä poksuu 38!) la. 10.9
 
moi mammat

tänään oli siis neuvola.kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla,kuulemma.limatulpasta sanoi sen verran että kun se on irronnut,viikon sisällä pitäs vauvan syntyä(nyrkkisääntö).millasia kokemuksia teillä?
mun tulppa lienee paikoillaan,pienen pieniä rippeitä olen nähnyt vessassa käynnin yhteydessä,mutta todella pientä.
huomenna illalla alotan todella "häädön",siivoon,käyn lenkillä,saunon ja sekstaan:D
toivottavasti nuo auttavat asukkia ulostautumaan;)
suppareita joka päivä on,satunnasesti,masentavan vähän.

kävin myös ostamassa mamma-teetä ja pulsatillaa,josko vaaville ei tulisi vatsanväänteitä ja että maitoo irtoisi ilman irvistelyjä.
onko muilla kokemuksia kyseisistä aineista??
mutta nyt nukkumaan,tuli herättyä aamulla klo 4,enkä sen jälkeen ole nukkunut edes päikkäreitä.kauhea väsymys|O

mie ja typy 39+3:heart: LA 30.8
 
Visitor en ole kuullutkaan mammateestä ja pulsatillasta (aivan kumma sanakin). Mutta kiinnostaa Mitä ne oikein ovat?? Vadelmanlehtiteestä kuulisin myös lisäämielelläni! :)

aplo hauska tietää vauvan syntymäpäivä.. :) ja onneksi häntäluu juttu selvisi, niin eipähän murru toista kertaa synnytyksen aikana.

Kapalointi on myös hyvä keino saada vauva tuntemaan olonsa turvalliseksi sängyssään. Sairaalassa voi kysyä ohjeet siihen sano mun yks kaveri ja varmaa netistäkin löytyy. Yhdes vauva lehdes oli ainakin.. Mä ajattelin myös et jos laittas makuupussin pinnasänkyyn.

Lenaki77 mäki odotan että saa nukkua selällään tai mahallaan ihan normaalisti!!! :) Nyt meil on onneks uus sänky joka on nii pehmee, et lähes tulkoon pystyn olemaan mahallani, ainaki puoliks ;) Patja antaa periks niin kivasti!

Huomenna onkin jo sit perjantai :) No miekkonen on töissä myöhään iltaan asti, että yksin täällä varmaan olen.. Toivottavasti nukun aamulla pitkään niin ei tule aika pitkäksi!Yhden piirakan ainakin leivon jo valmiiksi lauantaita varten (jos mokaan sen niin on hyvin aikaa leipoa uusi) :D Sit jos jaksais vaa, ni siivoilen kaappeja myös.. Tänään tosiaan sain siivottua tän kämpän!! Jee! =) Tuloksena oli oikein ihana selkäkipu : / Mutta se oli tiedossa että se iskee. Onneks meni ohi kuitenkin sit myöhemmin.

Seawindille tsemppiä koitokseen, toivotaan, että vauva olis valmiina tulemaan ulos, eikä tarvi ottaa maitojunaa kotia.. :hug: :)

Kivuista vielä että se hermokipu jalassa tuntuu samalle, kuin löisi kyynärpään hermon johonkin.. Näin mun kaveri kuvaili. Meripihka tuntuuko se Suonenveto tuolta? Kuulemma normaaleja kun ollaan lähellä synnytystä.

Mun mies on ihan sillä fiiliksillä, että tässä mennään yliajalle ihan varmasti! Koska monet sanoo, että eka vauva syntyy yleensä rv 40 jälkeen. Se ei voi tajuta mun vauhkoomista, että voi se tulla jo aikasemminkin..ei se ole SANOTTU että esikoiset syntyy aina myöhemmin! Mut siihen mies nyt uskoo. Muutamallahan täällä on syntynyt esikoinen jo vähän aikasemmin. Mä NIIN toivon, että vauva tulis vaikka viikolla 39, et mies joutuis yllättymään. Eikä aina kuvittele, että mä en aina ihan turhaan jossittele asioita.. Ku yleensä varaudun aina kaikkeen varmuuden vuoksi ja sit se on osoittautunut turhaksi :) Se ei varmaan usko, ku sanon, että lapsivesi meni tai supistukset on alkanu, että nyt se synnytys käynnistyy!! Koska sen mielestä mä aina liiottelen asioita. Se lähtee varmaan töihin ihan normaalisti, jos sanotaan että aamulla tapahtuis tämä.. Tai voihan se lähteekin, jos ei pahat kivut ole, mut ei se kelaa, että mä sen voisi edes hälyttää kotiin aikasemmin.. :p Se suhtautuu aina niin lungisti kaikkeen :D
Noh, katsotaan miten asiat menee.. :) (taas täällä stressi-erkki meinas nostaa päätään jo etukäteen, heh!)

Mä alan nyt nukkumaan (tai hetken vielä luen).. mul on rytmit kyl kääntynyt hyvin päälaelleen :D

Öitäää..

Lätäkkö + yöeläin 36+5 (la 18.9)

MUOKS: Ei jumankauta, mä yritin tätä viestiä lähettää niin tuli teksti, että "sinulla on viestissä 16 kuvaa, kun niitä saa olla vain 15" Mukaan lasketaan hymiöt.. Just just..
 
Yvi
Kun luin että juuri ennen lapsivesien menoa kuuluu napsahdus, olen alkanut vainoharhaisesti kuullostelemaan joka ikisen pienenkin napsahduksen jälkeen että nytkö tulee jotain! :p Mullakin siis maha napsuu liikkeiden yhteydessä. Välillä myös tuntuu että nyt valuu jotain mutta se onkin aina vaan runsasta valkovuotoa. Olen niiin malttamaton!

Vadelmanlehtitee vahvistaa kohdun lihaksia ja tekee kuulemma synnytyksestä siten helpomman. Joillakin se myös voimistaa ja aikaansaa supistuksia. Olen juonut sitä varmaan kuukauden päivät nyt. Jäähdytän sen jääkaapissa jääteeksi kun mitään kuumaa ei oikein pysty juomaan tai alkaa hikoiluttamaan. Hikoilen muutenkin hirveän herkästi nyt raskaana. Vinkiksi, että Clipperillä on todella hyvän makuista tuo vadelmanlehtitee, se sisältää myös honeybushia, malvaa, ruusunnuppuja ja vadelma-aromia.

yvi 38+1
 
Viimeksi muokattu:
seawindille tsempit synnytykseen! :hug: Toivotaan, että on paikat kypsinä eikä sairaalassa ole kovin ruuhkaista ettei tule turha reissu.

miita, mulle neuvolantäti sanoi tuosta liikkumisesta, että loppua kohden vauva saattaa hieman rauhoittua, koska tila kohdussa vähenee eikä sen takia ole syytä huolestua. Tällä mun masuasukilla ainakin on usein vuorotellen vilkkaampia ja rauhallisempia päiviä. Ja joku täällä taisi mainita, että nuo rauhallisemmat päivät on semmoisia vauvan kasvupäiviä, jolloin vaavia tottakai nukuttaa enemmän. Mutta jos huolestuttaa, niin sähän voit tehdä liikelaskentaa vaikka iltaisin.

smur-ffi, joo, tänä aamuna ainakin on ollut jo parempi olo tuon flunssan suhteen että ehkä tässä jopa pääseekin sitten sunnuntaina siivoilemaan ja lenkille. :p

visitor nro 39, mulle taas neuvolantäti sanoi että synnytys yleensä käynnistyy kolme viikon sisällä limatulpan tulosta ja lääkäri totesi, että limatulpan tulo ei kerro synnytyksen ajankohdasta yhtään mitään. Eli hyvin vaihtelevia tuntuu olevan nuo mielipiteet asiasta. Mulla limatulppaa tuli ekan kerran kolmisen viikkoa sitten ja edelleen ollaan yhdessä kasassa, että enpä luota noihin synnytystä MUKA ennakoiviin merkkeihin hirveän vahvasti tässä enää. :whistle:

ON: Täällä on takana erittäin huonosti nukuttu yö. Paikkoja särki ja vihloi, kun vauva punki päätään alas päin suurimman osan yötä ja todennäköisesti sen takia heräsin vessaankin tunnin välein, kun tuntui että pissin ihan juuri alleni ja sitten vessassa ei tullutkaan mitään. :headwall: Plah. Mä niiin odotan että saa taas nukkua miten päin vaan ilman kipuiluja ja huonoa oloa. Ja niiin toivon, että tää poitsu haluais tulla pihalle ens viikon aikana. :saint:

mt & poika 36+4
 
Kamalat menkkakivut vatsassa ja selässä, just otin särkylääkkeen. Vähän laimensi kipuja, mutta tuntuu edelleen, toivottavasti enteilis synnytystä.....

Yö meni kans huonosti nukkuessa, vai nukuinko ollenkaan, vaivoja,vaivoja.....

Mä en oo täältä tuppukylältä löytänyt mistään vadelmanlehtiteetä, enkä enää viitsi tilata mistään nettiputiikista....

Miia ja Kerttu-Inkeri 38+1
 
HUOMENET!
Teki vissiin eilinen uiminen hyvää kun uni maistoi kohtuu hyvin viime yönä...ihanaa!!

SEAWINDILLE tulin toivottelemaan tsemppiä tämän päiväseen reissuun ja toivotaan että tulet sitte käärön kanssa pois:wave:!

PESÄNRAKENNUS VIETISTÄ; Mulla ei oo tässä raskaudessa ollu missään vaiheessa sellasta oloa ett halui kauheesti laittaa kotia tms. jotenkin ollu niin raihnanen rv.20asti. aikasemmista kyllä muistan että sellanen tuli.

ON: Pää ei edelleenkään käännyt normaalisti...tänään lämmitän saunan ja mies saa hieroa niskoja ja koitan sen jotenkin rusauttaa paikalleen:mad:! Eilen ja tänään lörähdellyt jotain vetistä housuihin...mielestäni ei oo pissaa kun ei haise sellaselta. en usko että on kyllä lapsivettäkään...oiskohan sitte jotain vetistä valkkaria, mitä muutama muukin on sanonu et on tullu....ihan uutta mulla!

lennilokinpoika ja 36+0 POKS
 
Huomenta kaikille, mutta ei niin hyvää ainakaan täällä...
Taas oksennellu koko aamun. En oo niin kyllästyny vielä tähän loppuraskauteen, mutta oksentelua ern jaksais enää yhtään :mad: enkä yskää..

Onko kellään muuten kokemusta oisko yskä aukassu paikkoja tai saanu vauvaa laskeutuun alemmas?

Eilen illalla oli hirvee tuska alavattalla ja alaselässä.. ei meinannu helpottaa millään, muta sit vähän helpotti kun pyöritteli lantiota ja yritti kävellä... En tiiä oisko voinu johtua vain ummetuksesta :confused:

Seawindillä tais olla tänään jännä päivä... Tsemppiä!!!!

Vadelmanlehtitee Onko sillä merkillä väliä? Tai onko niitä muita merkkejä kuin se Clipper? Tääkin tämmönen tuppukylä ettei välttämättä oo semmosia...

Nyt pitää lähtee hakeen toinen kupillinen kuumaa teetä ja toivoa et pysyy sisällä...

Hyväsetti 36+2 ( 22.9 )
 
Täällä yö on vietetty vähän samanlaisissa tunnelmissa miian kanssa. :( Uni tuli siinä kolmen maissa ja sitten saikin heräillä taas tunnin välein vessaan. Ei kiva.

Jos vaikka ehtisi sitten päiväunia ottaa, pitää tosin ensin vähän lähteä haukkaamaan happea tuonne pihalle.

Täällä ollaan vihdoin päästy täysiaikaisuuteen eli tänään poksuu viikot 37. :D Jotain positiivista siis tässäkin päivässä...

AngelEyes ja Säihkis 37 tasan
 

Yhteistyössä