SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

jeeni
eleana jään työttömäksi 59päivää ennen laskettua aikaa eli 9 päivää jäisi väliä varhennettuun ja jos normaaliaikaan aloittaa niin n. 1kk. Varhennettuna jos otan, niin työttömyyden omavastuuaika ei kerkiä mennä loppuun ja jos taas normaaliaikaan niin omavastuuajan jälkeen ehtisin saada n. 2vk työttömyyskorvausta.
 
Javelia: Voimia kipujen ja supistusten kanssa!:hug: Toivottavasti helpottaisivat pian.

Hassel: Kiitos sympatioista anopin suhteen!:) Sydämenmuljahtelut tuntuvat jo vähän helpottaneen, tosin kyllä niitä tulee vielä monen monia päivässä. Magnesiumia oon ottanut jo alkuraskaudesta asti päivittäin kun oli niitä vuotoja silloin alussa ja mulle määrättiin sitä ihan kaiken varalle ettei alkaisi suppailemaan niinkuin viime raskaudessa. Muakin välilä itkettää, tuntuu jos jostain asiasta tulee vähän surulliseksi niin se vaan sitten paisuu ja sitä itkee silmät päästään. Toissapäivänä esikoinen puraisi mua olkapäästä kun tuli tarhasta kotiin ja se kyllä oikeesti sattuikin mutta ei mun nyt olisi ehkä kuitenkaan täytynyt niin paljoo vollottaa sen takia...:D

Mitäs tänne muuta...Ihanaa että on viikonloppu tulossa! Meille tulee yksi miehen vanha työkaveri viikonlopuksi ja suunnitelmissa olisi vaellusta jos vaan säät sallii. Tänään illalla taas jääkiekkoa luvassa:) Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Casanna 21+5
 
Terkut neuvolasta :)
Kaikki ok, tosin paastosokeri oli hiukan koholla 5,6. Painoa oli tullut reilu 200g/vko, että maltillista onneksi on ;) Kohdunpohjankorkeus mitattiin nyt ekaa kertaa ja klassinen 22cm oli tulos. Hb oli laskenut, mutta ei tarvitse rautakuuria aloittaa vielä kun oli kuitenkin 124. Vauvan syke jumputti suunnilleen 150 ja vahvasti :heart: Sain raskaustodistuksen ja nyt vaan täyttelemään Kelan hakemuksia. Toinen neuvolalääkäri ja uusi sokerirasitus ( :x ) odottavat kesäkuun puolivälissä.

Nukutteko muut (vielä) mahallanne?
Mä nukahdan kyljelleni, mutta aamulla herään aina mahallani, tosin hiukan toinen jalka koukussa ottamassa vastaan. Ei siitä kuulemma vaaraa ole, luonto pitää huolen ettei mahalleen tule käännyttyä kun se ei enää olisi hyvästä. Silti mua joka aamu hiukan hirvittää kun huomaan asentoni :)

Mädchen :heart: 22+0
 
Casanna Tuosta magnesiumista piti heti nopeasti kysäistä :) Mitä magnesiumia sinua kehotettiin syömään ja paljonko? Minullakin on ollut aika reippaasti noita muljahteluja (on ihan normaali ja vuosia kestänyt stressi/väsymysreaktio) ja supistuksai tulee tosi paljon. Pitikö sen tarve katsoa jostain verikokeesta tms. vai saiko aloittaa ihan vaan oireiden perusteella ja estämään? Olisi nimittäin kiva, jos näihin olisi joku apu :)
 
Ehtihän sitä tännekin vihdoin kommentoimaan... mukavan ohjelmantäyteinen lomaviikko on tässä ollut, muttei kiireinen kuitenkaan. Kävin maanantaina äidin kera shoppailemassa hänelle juhlapukua kesäksi veljen häihin (ite en jostain syystä uskaltanu vielä vilkuilla niihin päinkään, kun ei tuota masun kokoa vielä loppukesälle asti tiedä). Tiistaina vietin autuaan toimetonta päivää, keskiviikkona menin kaveria moikkaamaan Helssinkiin ja ostin kesäksi urakalla mammavaatetta ja eilen tuli mammakaveri kyläilemään, joten aamusta oli aihetta vähän siivoilla.

Tänään olin sitten aamusta toisessa sokerirasituksessa, jotta sain sen alta pois tässä lomaviikon aikana ja iltapäivällä olisi sitten tuon ei-niin-mieluisan kokemuksen jälkeen tiedossa hemmotteluhoitoa suolahuoneessa ja mammahieronnan merkeissä. Eihän tuossa sokerirasituksessa sinänsä mitään kamalaa ole, mutta mun suonilla on tapana karkailla mihin sattuu ja sen vuoksi niitä neulanreikiäkin sitten löytyy useampiakin... vasuriin tulee varmaan aika mojova mustelma, sen verran se edelleen tykyttelee... No onhan sekin sitten hoidettu alta pois!

Noita kelan papereita olen tässä täytellyt... aika monimutkaisia ovat jotenkin. Tai ne ohjeet eivät ihan joka kohdassa ole oikein selkeät. Tuntee itsensä taas jotenkin tyhmäksi, kun ei tiedä, mitä niihin laittaisi, mutta kaipa nuo sitten soittavat perään, jos niissä jotain epäselvää on. Vai aletaan sitä uutta pakkausta jakaa vasta kuun lopussa? Mäkin olin jostain kuullut, että jo kuun alussa...

Loma on kyllä noin muuten ajanut asiansa. Harjoitussupistuksia tulee kyllä edelleen silloin tällöin, mutta huomattavasti harvemmin ja ihan kivuttomia ovat kyllä. Selkäkin on saanut lepäillä, vaikka sekin on kyllä edelleen välillä itsestään ilmoitellut. No kuun vika päivä olis neuvolalääkäri tulossa niin, jospa hänelle sitten asiasta juttelisi. Toivoisin, että katsois myös samalla tuon kodunkaulan tilanteen, en tiedä tarkistaako sen automaattisesti joka tapauksessa. Vai mitä tuohon toiseen neuvolalääkäriin yleensä kuuluu?

Huldiksella on ollut siellä pelottavat paikat! :O Mikä on tilanne nyt, onko vuoto lakannut ja tilanne tasoittunut? Toivotaan tosiaan, ettei masuasukki ihan noin pienenä vielä ulkomaailmaan putkahtaisi.

Ai innoM sai jo kutsun perhevalmennukseen. Millos teillä se on? Kesäkuussako? Mulle tosiaan neuvolassa sanoi, että heinäkuussa on meidän vuoro. Jännä, että niin eri rytmillä menee, vaikka samassa kaupungissa asutaankin, vaikka onhan noi alueellisia juttuja ilmeisesti.

Heinäneito ja Papunen 24+2
 
niin jäikin muutama asia tuossa kommentoimatta, eli istukka taka seinässä ja paino arvioo eivät ees antaneet ultrassa.

painoa itselle kertynyt reipas 4kiloa nyt, oon yrittäny kyllä liikkua ja syyä kasviksia mutta kun kaikki makea himottaa niin paljon että voi voi... viini rypäleitä tullu ahmittuu useita rasioita viikkoon.

kelan papereita täytellään viimeinen päivä neuvolassa sitten

huomenna poksuu sit 21+0
 
Jahas Kelan paperit täytetty, ajattelin vaan kyllä vasta ens kuussa viiä ne, että varmuudella saa sen uuden äippäpaketin. ;) Vai joko sitä jaetaan?

Tänään ollu aika hyvä aamu, mitä nyt maha taas kipeenä ku koittaa tuolista ylös nousta.. Ei meinaa päästä millään. :( Mistähän saattas johtua tommoset ihme naksahduksen tyyppisen äänet ihan alamahassa, jossain häpyluun yläpuolella? Mulla ei oo kummassakaan aikasemmassa tommosta ollu (ei kyllä tämmösia kipujakaan). Ekastahan mä olin töissä loppuun asti, äippälomalle jäin vasta 2 vkoa ennen ku tyttö synty... :D Sinnikäs...? Jooooo... :D

Anteeksi tää omanapasuus nyt ollu parissa viestissä, mutta ei taho pystyä muuta ajattelemaan taaskaan.. :( Kyllä mä sit kommentoin muiden juttuja KUN joskus nämä kivut loppuu....

Jave + Jalmari 21+5
 
Täällä taas... sairaslomalla meinaan. Eilinen meni mukavasti ja rennosti ottaen ilman mitään tuntemuksia. Tänään lähdin töihin (eilisen kätilön suisituksesta huolimatta) ja kaksi tuntia ehdin olla ennen kuin supistukset alkoivat. Pari tuntia niistä töissä kärsin ja luovutin. Nyt siis kotona lepäämässä ja 1g Panadolia mahassa ;) Ajattelin pari tuntia odotella, jos ei helpota niin soitan kättärille. Muussa tapauksessa maanataina neuvolaan jotta pääsen lääkäriin ja saikkulapun käteen. Töissä veikkailivat etten enää palaa.

Mies oli eilen aamulla töihin mennessään miettinyt nimiä ja äätynyt yhteen puhutuista vaihtoehdoista. Nyt kun sukupuolikin on varmistettu niin nimikin on päätetty :D

-Santtu ja Tirriäinen 20+0 Poks,poks :D
 
Maximilian juu,maanantaina kävin keskustelemassa johtajan kanssa ja sen jälkeen tämän kyseisen hoitajan..hoitajalla oli vklopun vaivannut tämä että luulinko minä että hän SYLKÄISI lastani,että ei hän ollut sylkäissyt kun SIHAUTTANU:confused:.....otapa sitten selvää,kysyinki et miksi et sitten jo puhelimessa korjannut minulle kun suoraan kysyin SYLKEMISESTÄ että onko oikeutettua,kielsi myös tuon kivillä nakkelemisen opettamisen,vaikka pojan isä sano että kyllä se niin meni.....NOH kun en itse ole ollut mitään näkemässä niin en jaksa alkaa taistelemaan asiasta,se on kuite käyty siellä läpi ja sanoin että eteenpäin ei tarvi sit mennä,mut toivottavasti tuollainen ei toistu!Ja pojalta vaihtuu tämä kyseinen lastentarhaopettaja syksyllä joten olen tyytyväinen .Johtaja sanoi myös että kyseinen täti on aika väsynyt kun ollut iltaryhmässä 3v,joten nyt hän siirtää sen aamuryhmään,mihin poikanikin olisi oikeasti mennyt mutta sain valita ja haluan että sama ryhmä pysyy,koska muutoksia syksyllä tulee perheelämässäki niin ei ole hyvä jos hirveesti muutoksia. =)

Casanna oi se onkin tänään toi matsi,mahtavaa pääsee jänskäilee!!!!!ja sit jos suomi pääsee finaaliin niin voi JEE!:popcorn:

Mädchen ihanaa ku löytää sellasen soppeli puolimahallaan asennon,siinä uni tulee nopeeta:D,ei siitä haittaa ole jos vain itestä tuntuu hyvälle,esikoisesta nukuin lähemmäs rv30 mahallaan =)

Eikös nuo vanhat äitiyspakkaukset jaeta kuite loppuun ennenkuin uusia aletaan jakaa,ainaki ennen niin on ollut,siis et jos niitä on viel loppukuusta niin ne jaetaan kuite pois..?? ens vuonnahan käytäntö muuttuu ja vuosittain(?) pakkaus aina muuttuu ja aletaan jakamaan tiettynä ajankohtana,olikohan nyt joulukuun alusta tjn...
 
Branwen: Mulle määrättiin Diasporal 300, sitä saa Sveitsissä käsittääkseni vaan reseptillä. Olen ottanut nyt 1 pussin (n.300 mg) päivässä ja katson itse tarpeen mukaan paljon otan. Esikoista odottaessa otin 3 pussia päivässä kun silloin supisteli tosiaan paljon ja pakkolevossa saman verran magnesiumia päivittäin supistuksenestolääkityksen lisäksi. Verestä ei minun tietääkseni katsottu magnesium-arvoja. Olen lukenut että magnesiumille ei olisikaan supistuksia estävää vaikustusta kuten ennen on luultu, mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole?? Ja tuskin sitä määrättäisiin jos se ihan tehoton juttu olisi. En tiiä...Mahan voi pistää kyllä alussa sekaisin varsinkin jos ottaa suuria määriä. Toisaalta taas voi parantaa ummetusta. Mulla oli pari viikkoa sitten joku mahajuttu että närästi kamalasti ja mahaan sattui. En sitten uskaltanut närästyksen takia ottaa magnesiumia pariin päivään. Heti iski kamala ummetus mutta kun aloitin magnesiumin taas uudelleen on suoli toiminut taas ihan normaalisti:) Kannattaa varmaan kysyä magnesiumista neuvolassa tai lääkärissä, osaavat varmaan suositellä jotain määrääkin ja merkkiä mitä voisi ottaa. En usko että tuo Diasporal olisi Suomessa reseptilääke, koska näin Vauva-lehdessä että siinä mainostettiin jotain vielä vahvempaa Diasporal Exrtraa jossa on 400mg magnesiumia.

Santtu81: Voi että noita supistuksia! Nyt tosiaan lepäilet ja haet sen saikkulapun, varmasti parempi niin!

Jimii82: Hyvä että pojalle vaihtuu tarhantäti...Oli kyllä todella kummaa toimintaa!! Ja sitten mennä vielä kieltämään ettei ookkaan sanonut niin ja niin tai tehnyt niin ja näin...Voihan se olla että on tosiaan väsynyt mutta ei tietysti silti oikeuta tuollaiseen käytökseen.

Ja hyvä Suomi tänään! Venäjä pelasi kyllä eilen tosi hyvin pelin joten katsotaan miten tänään käy!

Ai niin piti vielä motkottaa appiukosta. Se on aina valittanut siitä kun annan pojalle iltapalaksi kaurapuuroa. Puuro ei kuulemma oo hyvää. No, eilen se oli sanonut miehelle puhelimessa että meidän pitäis antaa pojalle puuron sijasta iltaisin jäätelöä:confused: Siis en enää ymmärrä ollenkaan sen ajatuksen juoksua. Niin ja se on pitkään myös sanonut meille siitä, että aamupalaksi leivänpäälle pitäisi laittaa suklaalevitettä. Mut kai se on vaan se kun jostain voi meille mäkättää-siitäkin sit kai kun lapsi syö LIIAN TERVEELLISESTI! Ei hyvää päivää, multa vaan menee hermot................Mut pakko tollekin jutulle on vaan nauraa kun se on niin älytön!:LOL:

Casanna 21+5
 
Tuosta magnesiumista vielä: Ite käytän Magnex 375mg, suonenvetoihin ja muljahduksiin! Mulla tosin välillä on siitä huolimatta muljahuksia kuin myös suonenvetoa, mutta nyt onneksi ei ihan kiusaksi asti oo ollu!
Onko kukaan huomannu että, kun hartiat on oikein jumissa niin ois enemmän noita muljahuksia?

heinäneito: Täällä lääkäri kahtoo automaattisesti kohdunsuun tilanteen, kun on lääkäri-neuvolaan aika! Että luulisin niin myös siellä olevan!
 
Heijaaa!

Nlassa kävin keskiviikkona ja tällasia "terkkuja" =)

hb 126
verenpaine 130/80
paino +250g viikko (nyt tullu n5kg)
kohdunpohjankorkeus 18cm
syke 140+

Kaikki tosiaan ok. onneksi. pikkusuppareita tullu aina sillontällön,ei kipeitä mutta semmosia mahankovetuksia....

Nyt ku on perjantai ja viikonloppu alkamassa,ostin itelle ja miehelle ainon suklaajäätelöä ja nyt vaan NAUTITAAN..........:saint:

pikkune liikkuu jo hirviästi:heart:

kommentoin myöhemmin muuta,oon ihan poikki nyt 4.20 herätykset alkaa tuntumaan näin perjantaina............

no sen verran...vatsanympärys 83cm ja magnesiumia pitäs munki vissiin syödä ku muljahduksia tulee joskus,harvoin kyllä.
en taija kuorsata;) toivottavasti...ja mahallaan edelleen menee... paitsi jalka koukussa,niin ettei ihan mahallaan,selälläänki herään usein.

Pai ja pikkkunen 20+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Bruno Cacciatoren vastaanotolla käyty 4D ultrassa ja 100% poika kuullemma tulossa! kaksi ultraajaa sanonut että varma poika niin uskottava se on :)
ihana dvd saatiin ja paljon kuvia... terve poika tulossa :heart:
Paino arvio oli 590g..

O&O + pikku jäppinen 22+6 :heart:
 
Talvicci en oo vielä nähny vaunuja, niin en oo sit laittanu palautettakaan, haluan ensin itse nähdä, kun tosiaan kaveri joka nää haki on todella kriittinen ja saattaa liioitellakki...

Jeeni Hankala määrä päiviä jää väliin... Eikö työnantajan kanssa voisi tehdä parin viikon lisä työsopimusta? :rolleyes: Toki jos pystyis, olisit varmaan jo kysäissy : / Noi työkkärin paperijutut jne. vaan on niin rasittavia, ja sit muutaman päivän takia, niin... :kieh:

Mä nukun normaalisti kyljelläni lähes aina, ja nytkin kyljellään, mut niin että oon enempi mahan päällä, muuten maha roikkuisi inhottavasti tai pitäisi pitää tyynyä mahan alla... Välillä käännyn selällenikin kyllä, mutta oikeen kokonaan mahallani en oo ikinä tykänny nukkua.

Suppareita tulee täälläkin välillä ja iltaa kohti mentäessä enempi, kipeitä ei varsinaisesti ole, mutta liikkua ei hirveesti pysty jos suppari päällä, silloin sattuu.

En muista oliko muuta kommentoitavaa...

Hyvät viikonloput kaikille möhömahoille! :LOL: Älkää loukkaantuko!! :D
Toivotaan auringonpaistetta! :cool:

eleana + seppo 21+3 :heart:
 
Niin liikelaskennasta ei olle esikoisen aikana, muutaku et jos loppuraskaudessa oli pitempi aika ettei tunnu liikkeitä, niin sit pitää yrittää saada vauveli liikkeelle.

Niin ja ihana masukuva Vaniljainen!
 
Kukkuluuruu! :)

Mä kuulin tänään, että pieni painavampien tavaroiden nostaminen olisi jopa suotavaa, ei tietenkään mikään riuhtominen ja pahalta ei saa tietenkään tuntua, mutta nostelu vahvistaa kuulemma hyvin lantionpohjalihaksia, joita tarvitaan synnytyksessä.
Mä olen tähän asti vältellyt melkein kaikkea vähänkin painavempaa, mutta ehkä sitä varovasti voisi jotain nostella ja tietysti täyttyy tarkkaan miettiä se asento, ettei satu mihinkään.

nukuin ennen raskautta aina mahallaan, se on ehdottomasti mun mielestä paras asento! Mutta mä en pystynyt jatkamaan sitä enää plussatestin jälkeen, en voi mitään, että tulee semmoinen olo, että pikkuinen litistyy :D Nyt nukun just semmosessa puolittain kyljellään, puolittain mahallaan- asennossa, kun tosiaan kyljellään tuntuu, että masu painaa kamalasti.
Ja selälläänkin nukun lyhyitä pätkiä.

O&O Onnea varmasta poikalupauksesta!! :heart: Itsellä vielä kolmisen viikkoa 4D:hen..

Heinäneito Kyllä mulla ainakin ekalla neuvolalääkärin käynnillä viikolla 12 katsottiin kohdunsuun tilanne, eikös se nimenomaan kuulu siihen lääkärin tarkastukseen automaattisesti :)

Casanna Onpas erikoisia mielipiteitä appiukolla :D Kyllä puuro nyt varmasti on parempi vaihtoehto kuin jäätelö iltapalaksi! ;)

Santtu No voi kökkeli sentään! Nyt vaan lepäilet ja otat niin pitkään saikkua, kuin tarvitset! :hug:

Voih, viikonloppu pitäisi jaksaa tehdä töitä! Vielä pari kuukautta ja saa sanoa hyvästit tolle paikalle :wave: Vaikka kyllä siellä välillä ihan kivaakin on...

Vaniljainen ja Rinsessa 20+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Repeilin niin paljon, kun luin tosta Casannan appiukon jäätelösuosituksesta. Eikös ainakin Italiassa oo muuten kans toi, että suklaalevitettä tai marmeladia leivälle vaan, joku rasva on niille ihan outo juttu...

Liikelaskennasta Mä kans olen vasta joskus ihan viimesilläni saanu ohjeen tehdä liikelaskentaa, jos on liikkeet ollu harvassa. Näin ainakin edellisissä raskauksissa.

Omaa napaa Eilen olin ultrassa, sukupuolta en kysynyt. Kaikki oli oikein mallikkaasti. Tänään oli sitten neuvola, painoa on mulle tullu nyt ihan hulluna, tosin oon kyllä herkutellukin. 5 kg koko raskaudessa tähän mennessä, voihan ahdistus! Onneks terkkakin totes, että aiemmista on ainakin imetys vieny kaikki raskauskilot helposti ja vähän päällekin, mutta silti... Pakko alkaa syödä terveellisemmin. Toinen asia, mikä mua alko ahdistaa ihan kamalasti on vesirokko. Täälläpäin on nyt paljon ärhäkkää vesirokkoa liikkeellä ja en oo sitä sairastanu. Sit menin vielä lukeen jonkun artikkelin, hyvin asiallisen, mutta kuitenkin, vesirokon vaikutuksista sikiöön. Yleensä en stressaa juurikaan mistään, mutta nyt on kyllä sellanen stressi että apua. Plaah, kai se tästä.

Jaksamiset kaikille lepoon määrätyille!

Carlotta 21+3

p.s. Onko muita, joilla on ihan koko ajan nälkä? Mitä te syötte?
 
Viimeksi muokattu:
Carlotta Eihän toi 5kg nyt paljon ole!! Nyt tuommoiset ahdistukset pois mielestä! :)

Ja mulla on kyllä koko ajan nälkä! Tää "oire" on tullut kyllä ihan vasta äskettäin, mutta tosiaan koko ajan tekis mieli syödä jotain! Mulla auttaa hedelmät ja esimerkiksi viinirypäleet hyviä kun sen rasian pitää siinä lähellä niin on pidemmäksi aikaa popsittavaa.. ;) Nyt mies toi tohon kädenulottuville houkuttelevan karkkipussin ja kyllä mä olen siitä muutaman napsinut, mutta yritän olla syömättä liikaa herkkuja..
 
Jiimii Tosi hankala kyllä selvitellä noita jälkeenpäin, mutta hyvä että palaaverasitte asiasta. Tuskinpa tuo hoitaja enää aiheuttaa teille ongelmia jos meinaan yhtään on järkee päässä.

Ostin vauvan vaatteille senkin (huutiksesta tietenkin kun löysin sopivan vanha ja mun lemppari materiaalista) ja täytin sen jo pikkuriikkisillä vaatteilla, vaatteet tosin pesen vasta myöhemmin. Mietin että uskaltaisko ultran perusteella ostaa pinkit vaunut, tosin jos nyt sattuiskin olemaan poika niin ei se siitä väristä mitään ymmärrä. Meitä äitejä vartenhan ne päheet kuosit on.
 
Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania :kiss:

Olen kotona, yksin. Mies ja esikoinen on siellä Puolassa ja kuopus on tuossa vähän matkan päässä anopilla hoidossa.
Ihan hyvin on mennyt, vuoto on lakannut. Tänään tosin tuli hieman tuhrua, mutta oli niin tummaa, että on jotain vanhempaa sorttia, enkä siis huolestunut. Jos yhtään enempää tulee täytyy heti eka soittaa synnärille ja jos kunnolla, ambulanssi. Onpahan selkeät ohjeet nyt sitten. Saikulla olen nyt aluksi juhannuksen tienoille, sitä ennen on kontrolli synnytyssairaalassa ja jatkoa katsellaan. Silloin luultavasti selviää istukan lopullinen sijainti. Mutta moni on nyt sanonut, että tuskin tämä tulee siirtymään niin paljon, että alakautta synnyttäminen olisi edes vaihtoehto. Elän silti vielä pienessä toiveessa... :ashamed:

Mahan ympärys: Taisi olla 104 cm.

Jatkuva nälkä: Ei ole niin paha kuin edellisestä vauvasta, mutta en mä montaa tuntia pysty olee syömättä. Kaikki menee mikä ennenkin.

Rautaa alan syömään: Ekassa neuvolassa oli hemppa päälle 140 ja nyt oli alkuviikosta 119. Ostin suoraan sitä mahaystävällisempää versiota, ei parane vuotavan istukan kanssa ponnistella kivikovan mahan kanssa pöntöllä :D

Huldis ja pikkusisko 23+5
 
Huldis, toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin. Kovasti tsemppiä :)
Carlotta, mullakin painoa se 5kg tullut enkä ota mitään stressiä.
Jatkuva nälkä vaivaa kyllä ajoittain, koetan ottaa pari hedelmää päivässä jonkun leivän tai murojen tmv sijaan. Herkuteltua tulee edelleen, liikaa, mutta olen nyt vähentänyt herkuttelun kahteen kertaan viikossa. Jos tästä hiljaksiin vähentäisi kertaan viikossa :D
Mahallaan nukkumisesta, olen aina, vauvasta asti nukkunut vain mahallani ja nyt nukun siten kuten joku muukin sanoi, puolittain mahallaan toinen jalka edessä koukussa.

Nyt takaisin katsomaan mahtavaa Suomen peliä :)
 
*Poks poks poks*

23+0 pamahti tauluun tänään :heart:

Tuo 4D ultrasta saatu dvd on niin ihana ettei sitä malta olla katsomatta.. eilisestä tähän päivään olen katsonut sen jo 3 kertaa :D

Suosittelen käymään ihana kokemus..

Kumpi pakkaus 2010 vai 2011 on mielestänne parmpi kokonaisuudeltaan tai kumman haluaisitte?
Ilmoitelkaapa kumman pakkauksen olette saaneet/ tai kun saatte!
 
Heippa!

Meillä olisi muuten myynnissä Teutonian tuplat, vuodelta 2007, musta-harmaat. Kunto hyvä, ollut meillä vaan "hoitotäti" käytössä ja noin vuosi sitten käytettynä ostettu. Hp. 300e.
Ja sitten Emmaljungan Ceroxit, 07/09 ostettu ja 09/09 otettu käyttöön. Sadesuojat ja hyttysverkot tulee mukaan, kantokopan pidän itselläni. Kunto niissäkin hyvä, huolletut on. Väri on musta-beige. Näiden kohdalla otan tarjouksia vastaan ;)
Meille ostin Phil&Tedsit kun on säilytystilat niin rajalliset ja liikutaan paljon bussilla.
Jos kiinnostusta on niin laita vy:tä.
 
jeeni
eleana oon kaupungilla töissä ja hommia ei juurikaan kesällä ole eli ei taida onnistua sopparin jatko ihan vaan siksi, että hengaisin siellä töissä turhaan tekemättä mitään :D
 

Yhteistyössä