SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Räpä
Olipa kurja ultrareissu...En kyllä tajua miten ne voi jättää tommoset asiat kattomatta kun rakenneultran tarkotushan on katsoa sikiön rakenteet ja huomata maholliset poikkeavuudet... Kiva kuitenki että pääsitte tuonne 4d-ultraan ja onnittelut tulevasta neidistä :flower:

Painosta...
Mulla oli tullu viime neuvolaan mennessä jotain 3-4kg. Ens perjantaina on seuraava neuvola niin sitten saa tuorempaa lukemaa...

Vauvan sukupuolen selvittämisestä...
Ei varmaan kysytä ja voihan olla ettei kätilö suostus edes kattomaan.
Näin oli esikoista oottaessa. Sillon piti kauheen saarnan miks :ashamed:

Supistuksista...
Mulla on ollu jotenki kauhee stressi ja v*tutus päällä ja tuntuu että maha reagoi siihen kivulla : / Harmittomia näitten uskon olevan ku esikoisestaki oli vähän kipeitä harkkareita ja ei ne mitään ollu tehny. Mietin kyllä tosin et pitäskö pyytää jos neuvolassa kattosivat kohdunsuun tilannetta varalta...?


Talvicci ja Torsti rv.20+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiloja tullu 8kg lähtöpainoon. Kummassakin aiemmassa raskaudessa kiloja kerty 20 ja 25kg, että samaa rataa mennään. Enkä ressaa asiasta yhtään, pituutta on 176cm ja paino ennen raskautta 63kg.

Vatsanympärys piti miunkin mitata, oli 98cm :D

Vauvan paino rakenneultrassa oli 445g rv21+1

Vauvan rytmi masussa on jotakuinkin näin, että liikkuu ainakin n.klo.12, 15, 19 ja aamuyöllä joskus n.klo. 4 aikaan.

Mut nyt pitääki joutuu kasvimaan kastelupuuhiin.

eijukeiju rv22+6
 
Mä sain lisättyä kuvan tuolta viestin muotoile & esikatsele osiosta. Lisäasetuksissa viestikentän alapuolella lukee "Hallitse liitetiedostoja". Napsautin siitä niin avautuu uus ikkuna jossa kohta "Lisää tiedostoja". Siitä vaan lataamaan, kuva ilmestyy sen ikkunan alapuolelle, ruksi siihen kuvaan ja alhaalta kohta "Tuo viestiin". Aika helppo oli, kun ensikertalaisena kokeilin äskön. ;)

4D-ultrauksessa olin Kaarinassa ja lääkärille mainitsin rakenneultrareissusta, kertoi sitten ettei oo kauaa aikaa kun aikasempi pariskunta tuli myös hänen vastaanotolleen, kun olivat samaisella paikkakunnalla olleet myös tyytymättömiä ultraan.
 
Olen pahoillani omanapaisesta viestistä....

Äitienpäivänä su-ma vastaisena yönä jouduin ambulanssilla sairaalaan kovan verenvuodon vuoksi. Mullahan on se istukka kohdun suun päällä. Jos vuoto lakkaa kokonaan, huomenna olis mahdollisuus päästä kotiin. Pakkolepoa. Rv 28 saakka ilmeisesti ainakin sairaslomaa, nostelukielto, seksikielto, uimakielto. Jos istukka irtoaa, vauva ei paina vielä edes 600g. Aika sekavat fiilikset.

Ensi yönä piti lähtee Puolaan ja käskin muun perheen lähteä sinne, turha kallista matkaa peruuttaa kaikkien osalta, kun ei Finnairilta saa rahoja edes takas. Vaikka lääkäri kirjoitti lentoyhtiölle todistuksenkin, että ehdoton kielto matkustaa mihinkään. Enhän mä pääse edes sairaalasta kotiin, saatikka matkalle. Noh, mun osalta on pääasia, että vauva pysyi sisällä, eikä vielä syntynyt.

Jatkossa jos verta tulee, ambulanssilla sairaalaan samantien. Meiltä on vielä sairaalaan n. 80km matkaa, joten ambulanssillakin menee ainakin tunti (ensin meille noin 20 min. ja siitä sitten tuo 80 km...)

Että tällain täällä.

Onnea kaikille sukupuolilupauksista ja jaksamisia kipujen kanssa :hug:

Huldis ja pikkusisko 23+3
 
vatsanympärys mitattu 109 :D

Tukivyötä käyttänyt jonkin verran ja auttaa hetkellisesti mutta en osaa sanoa onko siitä niin paljon hyötyä että kannattaisi kovinkaan paljoa rahaa siihen laittaa..toisilla saattaa toki toimia paremmin..

Ylihuomenna olisi 4D ultra ja jännittää aivan hirveen paljon :D saa sitten varmuuden onko tosiaan tulossa jäppinen :D

O&O + pikku jäppinen 22+4
 
Moi!

Pikaisesti kirjoittelen, yritän päästä takas kelkkaan pitkän hiljaiselon jälkeen ;)

Painonnoususta kyseltiin, kiloja tullut tähän mennessä n.4, joka on pari kiloa vähemmän kuin edellisessä raskaudessa, jee! Ahdistaa tosi paljon tuo painonnousu kun viime raskaudessa sitä tuli lähemmäs 20kg.. vaikka normaalipainoinen olen eikä siihen silloinkaan missään vaiheessa kiinnitetty mitään huomiota edes.
Nyt olen kyllä käynyt ahkerasti kävelyllä ja syödään yleensäkkin aika terveellisesti, joten katsotaan miten käy.

Onko ollut aiemmin puhetta onko jollain istukka etuseinässä? itsellä on, ja liikkeitä tuntuu vieläkin aika vähän kun tuo istukka siis niitä vaimentaa. Jossain vaiheessa jo tuntui enemmänkin potkuja, ihan kädellä mahan päältäkin tuntui mutta nyt on taas ollut hiljaisempaa :/
kaipa tuo on ihan normaalia kun eilen kuitenkin neuvolassa käytiin vauvaa kuuntelemassa, syke oli muuten 145 kuten edelliselläkin kerralla.

Miau ja vohveli :) 22+4
 
Nyt on pakko tulla Huldalle sanomaan hurjat tsempit!! :heart: :hug: Voi kamala sentään!! Nyt vaan todellakin toivotan teille tsemppiä ja pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen malttaa vielä pysytellä masun sisällä turvassa!!
Älä mieti niitä menetettyjä matkarahoja, tärkeintä todellakin on nyt sun ja pikkuisen hyvinvointi!!
Suuret halit!! :hug:
 
Huldasharks: Hyi kauhea! Toivotavasti pitävät sut tarpeeksi kauan siellä, eikä laita liian hätäisesti kotin. Viikot on kuitenkin niin pienet. Kyllähän kotonakin pakkolepoa voi toteuttaa, mutta kyllä turvallisempaa on olla siellä. Noin pitkä matkakin vielä. Nyt vain voimia pakkolepoiluun! on kyllä haastavaa, joskaan täällä ei ole ihan kaikki kielletty. :hug:
 
Huldasharks
Hui! Ei nyt sama tilanne mut ite jouduin esikoista oottaessa laskettunapäivänä menemään verenvuodon takia ampparilla pillit päällä sairaalaan, syytä verenvuodolle ei löytyny koskaan. Mut kyllä se säikäytti ku on raskaana ja yhtäkkiä vuotaaki kirkasta verta :(
Jaksamisia sinne pakkolepoon ja toivottavasti istukka pysys lujasti kiinni, jotta vauva sais kasvaa vielä monen monta viikkoa kohdun suojissa :hug:

Onnittelut jälleen ultrassa käynneille :flower:

Navanympärys jotain 93cm, kasvua melkein 20cm... :whistle: Tasan saman verran muuten ku esikoisesta rv.26 :D
 
Huldas, tsemppiä ja voimia! :hug:

Vatsanympärys (navan kohta) noin 114cm :D

Painoa tullut lähtöpainosta noin (ed. neuvolassa 22+0 ) 700grammaa, mutta kyllä se tässä on 2 viikon aikana noussut, kun tuli "vähän" herkuteltua, mutta nyt loppui turhat herkuttelut :D

Raskausarpia ei vielä ainakaan näy, enkä kyllä ole yhtään kertaan edes rasvaillut masua.

innoM + Pulla 24+0 :heart:
 
Hei,

piiiitkästä aikaa kirjoitan, kun tuntuu, että elämä on voittanut :) Ei okseta enää! Olihan kuulkaa kamla kokemus oksennella kuukausikaupalla, ei ole aiemmissa raskauksissa tällaista ollut.

Tänään rakenneultra, jännittää...

Mädchen multa puuttuu pinosta näköjään kaikki tiedot: ikä 38, neljättä odottelen, LA 21.9 ja synnäri OYS :)

Huldasharks nyt voimia ja jaksamista vuodeleopoon! Minä makasin kuopusta odottaessani viikolta 25 loppuun asti ja lujille otti niin fyysisesti kuin henkisesti. Onneksi on netti :)

myy73 ja Möykky 21+2
 
Voi Hulda, kuinka ikäviä uutisia! Toivottavasti vuoto on lakannut ja pysyy levolla kurissa :hug:

Lista päivitetty =)

( . ) paisuu ja liikkeitä tuntuu jo aika kivasti. Tuntuvat välillä jopa käteen saakka kun tunnustelee.
Huomenna on neuvola, saan ne kelan paperit. Täytyy varmaan hiukan valittaa oloa, vaikka itseaiheutettua taitaakin olla. Kuka käski vetämään itsensä piippuun viikonloppuna. Turvotus ei ole vieläkään kokonaan laskenut.

M :heart: 21+6
 
Ihania ultrakuvia :heart:

Huldasharks hui! onneksi kaikki on toistaiseksi hyvin, toivottavasti istukka pysyy kiinni eikä enää säikyttele :hug:

Sukupuoli aiotaan kysyä, jos vaan vauva ja ultraaja suostuvat kertomaan :)

Vatsanympärys 92 cm :D

Tukivyön ainakin täällä sai ilmaiseksi lainaan koko raskausajaksi, kun neuvolassa mainitsin selkäkivuista.

Se on viimeinkin puoliväli! :heart:

Branwen ja sissi 20+0 *POKS* :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Huldsharks: Hui, voimia sinne! :hug:

Selkä ja niskakivuista: Mulla tämä selkä vihoitellu myös ennen raskautta ja lapsena jo todettu skolioosi ja nyt epäilys välilevyn pullistumasta. Kuvataan kai sitten kun vauva syntynyt! Välillä ei mitään kipuja ja toisinaan ei taho kävelemään päästä ja saattaa olla niskakin niin jumissa, ettei nukutuksi saa! Tsemppiä kaikille selkä ja niskakivuista kärsiville!
ite en töissä ole, mutta kotona kyllä saa vielä tota 1.vuotiasta nostella ja kannella, vaikka ite käveleekin!
Mulla myös tuota häntäluukipua välillä ollut!

Mulla tullut eka neuvolasta painoa n.5 kiloa, nyt on pari viikkoa pysynyt ettei paino oo noussut! Muissa raskauksissa mulla näillä viikoilla on eniten noussut paino, varmaan osa syy ollut kun supistellut niin pitänyt ottaa rauhallisesti! Nyt myös supisteluja välillä paljokin ja hirveitä kramppeja tulee mahaan...

Onko muilla sellasta, että kun menee pitkälleen niin kuulee omat sydämen lyönnit ihan selvästi? Mulla oli tuota myös edellis raskauksessa ja tais olla näillä viikoilla! Verenpaine on ollut ainakin ihan ok!

Tuosta istukasta vielä, mulla oli yhessä raskaudessa istukka kohdunsuun päällä, alkuraskaudessa oli sillon vuotoa! Mut muuten ei ollut mitään ongelmia, vielä rv29 oli osittain kohdunsuun päällä, mutta sit rv 33 oli siirtynyt pois ja sain synnyttää ihan normaalisti!

ansuliinu ja pikkunen rv 24+2
 
Huldis, hui kauhea! Toivottavasti tilanne on jo paranemaan päin???

Vatsanympärys navan kohdalta eilen illalla mitattuna 96cm.

Raskausarpia ei vielä ole, reisissä oli jo valmiina pari kun paino on heitellyt aiemmaltikin +/- 6kg. Mulle tulee ilmeisen helposti jos paino muuttuu muuten vaan, ihme kyllä raskaus ei niitä ole aiheuttanut :D

Omasta sykkeestä, en kyllä kuule, mutta hirveän helposti sen tunnen vatsalla nykyään, mitä siis en ole ennen huomannut. Tai kiinnittänyt huomiota :)

Rakenneultrasta palattu, ja mun pienellä murusella oli kaikki hyvin :heart: Terveen näköinen pikkuinen siellä köllötteli, kasvoja suostui vilauttamaan, mutta tykkäs paljon laittaa käsiä eteen ja näytti meille peukkuakin :D Lopulta saatiin joku sivukuva otettua, tykkäs kattella vaan suoraan meitä kohti. Ultraaja oli tosi ihana hoitaja ja hirmu kivasti ja tarkasti selitti.
Lapsi vastasi viikkojaan ja painoa oli 398g. Sukupuolikin tiedetään, mutta sitä ei nyt täällä kerrota kun ei tiedetä kuka näitä lukee ;)

Ensi viikolla olis neuvola, tarttee pitkittää Kelan papaereiden lähetystä kun uutta pakkausta aletaan jakaa vasta toukokuun lopulla...

Zophie + Murunen 21+2
 
Huldasharks kovasti jaksuja ja tsemppiä lepoon! Toivottavasti vuodot pysyy poissa ja vauva mahdollisimman pitkään masussa :hug:

Ihania ultrakuulumisia taas ollut :heart:

Vatsanympärys piti minunkin mitata, 98cm.

Nessu ja pieni 20+0 :heart:
 

Yhteistyössä