Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

kaz, aivan mahtavaa!! hurjan paljon onnea:heart: muistan sut kyllä hyvin ja oon kans miettiny mitä sulle kuuluu nykyään.. kurjaa sun keskenmeno:hug: toivottavasti kaveri pysyy nyt matkassa niinkuin pitääkin:) ja aivan huimaa tuo luomu plussa!!

onnea myös muille plussanneille:hug:=)

Soitin tänään sitten onnessani neuvolaan ja sain ajan 25.1 eli ensiviikolle :) Tosi mukavan kuuloinen täti siellä oli ja sanoi että on hyvä varata ainakin tunti ensimmäiseen käyntiin ja pitäisi olla ainakin 3h pissaamatta, että tehdään siellä vielä jtn testejä. Minut kirjataan sisään tuolla omassa kunnassa ja tehdään kaikki paperityöt yms ja sitten muut neuvolakäynnit käynkin naistenklinikalla helsingissä tuon diabetekseni takia.. Vähän kyllä kieltämättä jänskää. :D
Ja olihan mun pakko tehdä testi kun töistä kotiin menin ja hieman vahvempi viiva siinä oli kuin eilen......

Itsestäni voisin kertoa sen verran että täytän pian 22v ja mieheni on pian 28v, asumme kolmen koiran kanssa ja esikoinen meillä siis toiveissa. Ilmeisestikin siis synnytys tapahtuisi naistenklinikalla!
Mulla on sen verran omaa massaa, että tuskin raskaus näkyy kovinkaan aikaisessa vaiheessa. Aikaisemmin mainitsemiini raskausoireisiin voi lisätä nännien kipeytymisen...
 
varhaisultra Femedassa Helsingissä maksoi n.110E (ultraääni ja lääkärin palkkio) . Vähän sai kelalta takaisin, mutta ei maksimimäärää sillä tutkimuksille ei ollut varsinaista lääketieteellistä syytä.

Mutta muuten syytä tutkimukseen oli sitäkin enemmän. Olihan se aivan mahtavaa kuulla ja nähdä, että kaikki on juuri niinkuin pitääkin. Sydämen syke näkyi hyvin:heart: Sikiön mitta 12mm antoi raskauden kestoksi 7+4. Oli mukava lääkäri, joka tuuletti elävää sikiötä =) Kun puhuttiin keskenmenon riskistä, lääkäri sanoi että 95% varmuudella kaikki tulee menemään hyvin. Suuri helpotus. Tuhruilun havaitsi kyllä, mutta verta ei näkynyt missään.

Nyt vielä pitäis malttaa olla kertomatta... mutta sen oon päättänyt, että jos joku kysyy niin sitten vastaan rehellisesti =)
 
Ihanaa helmi76 että säkin sait hyviä uutisia ultrassa! :heart: On se vaan mieletön helpotus.

Mulla maksoi Femedassa kelakorvauksen jälkeen ultra + sisätutkimus 125 euroa, eli pientä vaihtelua hinnoissa varmaan lääkäristä riippuen. Ei tuntunut pahalta kun sai mielenrauhan - lääkäri (Anne Ropponen) oli lisäksi tosi mukava.

Onnea myös Kaneli ja elmiju ja tervetuloa syyskuisiin!
 
Perjantaina alkoi tulla vähän veristä vuotoa ja maha oli vasemmalta puolelta ihan älyttömän kipeä, lauantaina kipu jatkui mut vuoto oli muuttunut ruskeeksi tuhruksi joten lähin käymään päivystyksessä kun epäilin et vois olla KU kun olin niin kipee että ihan lamaannutti : / lääkäri sitten laittoi lähetteen naisteuntautien puolelle heti ja menin sinne, Viikkoja olis pitänyt olla 6+5 mutta ei gyne nähnyt sykettä pelkän ruskuaispussin vain. 26.päivä on uus ultra jossa pitäis sit varmistua onko tuulimuna vai ei. Toivotaan parasta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi noppispoppis, pidetään peukkuja pystyssä että se syke vielä löytyis :hug:

Mulla tuo eilinen yksityisellä gynellä käynti ultrineen maksoi 135 euroa kelakorvausten jälkeen. Lääkärikohtaisia nuo hinnat ovat, yksityisellä puolella kun pystyvät itse vaikuttamaan palkkioihinsa. Aikaa varatessa kannattaa ottaa huomioon myös ajan pituus, onko 15 vai 20 min aika, tuo 5 min nimittäin tekee yllättävän paljon lisälaskua :whistle:
 
onkos täällä odottajia pohjoiskarjalasta. mie oon joensuusta. hirveesti jännittää ku raskaus nii alussa keskenmenoja ei oo ollu yhtää mutta kerta aina ensimmäinen. Niin JiiMii pääsin tänne vaikka epäilin monta testii tehty ja viel teen uuden ku vaikee uskoo... eikäMITÄÄ oireita
Onko muita kellä ei mitää alku raskauden oireita??
 
Noppispoppis voi ei :hug: ja on kyl inhottavaa ku ultraki vasta vkn päästä!toivottavasti sykettä ei vain viel näkyny ja näkyisi sitten seuraavassa ultrassa.
HUI ku alkaa pelottaan nuo kaikki...tekis niin mieli käydä varhaisultrassa tarkastuttaan tilanne ihan oman mielenterveyden takia...
 
Voih, täällä tuntuu olevan huolia ihan liiaksi asti. Voimia kaikille!

Mulla olisi ylihuomenna sitten ultra. Voitteko kuvitella, että mä olen peloissani ja tekisi mieli juosta karkuun! Pelkään, että siellä onkin jokin alieni...tai tuplat...tai...jos ei olekaan mitään.... apuwa! Ja tuplat olisivat painajainen tässä perheessä jossa jo valmiiksi ahdasta 6 hengen voimin niin jos se muuttuisikin 8 henkeen.... siis 7 sijaan.... joo, olisihan se pamaus ja olisin eka suvussa joka tuplia odottaisi ja sama juttu miehen puolelta.... niin, kannattaako sitä pähkäillä? No ei, mutta sanokaa se mun päälle! Ja miksi siis ylipäätään ajattelen tupla-asiaa, no voimakkaiden oireiden osalta, ovat tuplasti ellei triplasti kovemmat kuin kummassakaan edellisessä ja aika moni on "pelotellut", että voisi olla tuplat tai miten heillä oli, kun odottivat tuplia...
 
Viimeksi muokattu:
Miuski00 oon kuullu, et usein nuo kaksosraskaudet periytyy isän puolelta. Eli jos siellä suvussa on runsaasti kaksosia, niin on todennäköisempää. Vaikka eikai sitäkään voi tietää varmmaksi...

noppispoppis voimia teille ja täällä on peukut ja varpaat pystyssä, et syke vielä löytyis. Rankinta on varmasti odotella tietämättömänä ultraan asti, mut koittakaa jaksaa olla murehtimatta.

kaneli87 itsellä tosi vähän oireita, ei nyt ihan oireeton, mut kaikki oireet ollu täysin niinkuin menkkoja edeltävää kipuilua. Jotenki itse odotan vaan, et se pahoinvointi alkais, niin tyypillinen oire yleensä kaikilla. Jotenki tuntuu et sit vasta uskois oikeesti olevansa raskaana, kun eka kerran oksentaa... hölmöä, tiedän... Ja kivempihan se on olla jos välttys kokonaan siltä.

Tuosta varhaisultrasta, me meinattiin odotella sinne asti et päästään sit ihan suoraan äitiysneuvolaan. Ellei nyt sit mitään vuotoa tms. tule. Soitin aamulla ja 10 viikolla ois sit aika, eli aika tasan kuukausi pitäis malttaa odotella...

Niin, täällä tosiaan kirjoittelee kohta 29 vuotias esikoisen odottelija. Pikkupaikkakunnalta kalakukkokaupungin läheltä, eli KYS:ille joudun synnyttämään jos sinne asti päästään. Mies 28 v. ja puoli vuotta esikoisen työstöä takana. Vauveli päätti ilmoittaa tulostaan heti sen jälkeen kun virallisesti saatiin yhteinen sukunimi. :)
 
Huomenta!
Voi noppispoppis: Tiedän tasan tarkaan miten kurja olo sulla on. Mulla oli tuo sama tilanne vuosi sitten, paitsi ilman vuotoja ja kipuja. Alkuraskauden ultrassa (oiskohan viikkoja ollu jotain 7+?) ei löytynyt sykettä, löyty vain jotain joka vastas viikkoja 5+6 ja toinen joka oli niin pieni ettei pystynyt viikkoja laskee. Sikiöstä ei ollut varmuutta, lääkäri oli näkevinään jotain, mutta mulle on jääny edelleen epäselväks et oliko tuulimunat vai mitä.
Mä jouduin sitten kärvistelemään 2 viikkoa seuraavaan ultraan (joulu välissä), jolloin todettiin ettei kehitystä ollut tapahtunut. Sain ajan lääkkeelliseen tyhjennykseen uudenvuoden jälkeen, mutta raju vuoto alkoikin sitten uudenvuodenpäivänä jolloin jouduinkin sitten olemaan sairaalassa.
Toivon hartaasti että teillä on kaikki hyvin! :hug: Kaik kurjinta on olla epävarmuudessa, kun ei tiedä et onko vai eikö oo... *huokaus*

(.)
Täällä on taas aamulla tuhrutellut hieman... En kyllä tajuu mistä tuo tuhruttelu johtuu, kun kohdussa oli kaikki kunnossa. Tää on todella hermoja raastavaa, mutta eikai tässä auta muu kuin pitää peukut pystyssä että on harmitonta.

Joku kyseli painosta, en nyt muista kuka... Mulla on reilusti ylipainoa, ja paino ei sais juurikaan nousta koko raskauden aikana. Päin vastoin ois suotavaa jos jopa laskis hieman. Nyt kuitenkin tullut jo n. 2kg lisää :'( Luulen että on turvotusta tai ummetuksesta johtuvaa. Nimittäin olen syönyt nyt raskauden aikana paljon terveellisemmin (ei tee mieli herkkuja, suklaa yököttää) ja oon lisäilly reilusti kävelylenkkien pituutta... Toivottavasti ei tällä tahdilla jatka nousemistaan...
 
miirikki, tervetuloa joukkoon! :)

Zophie, suosittelen, että pysyt poissa niistä km, tm, ku sivuista ;) Stressaaminen ei tee hyvää. Kokemusta on!

Kaneli87, tervetuloa! :)

noppispoppis, toivotaan parasta! :hug:

Noopu, minä taisin kysellä :) Jos se paino siitä vielä tasottuisi ja kyllä noi tuhruilutkin loppuu varmasti vielä :hug:

elmiju, tervetuloa! Jos nyt parempi onni matkassa :hug:

helmi76, ihania uutisia sait! :)

(.) Eilen tosiaan mentiin aamu ilman oksentamista, mutta päivää myöten oksentelin taas kaiken mitä söin. Illalla myös ja yöllä oli todella huono olo, kuten nyt aamullakin :( Anteeksi, että jaksan tästä aina valittaa, mutta aina ei vain oikein jaksaisi kärsiä tästä. Jos tätä jatkuu vielä viikko tolkulla, niin apua. Kovasti odotan ens viikkoa, kun on neuvolalääkäri, jos se vaan suostuisi ultraamaan. En kyllä usko, mutta toivotaan. 3 viikkoa vielä np-ultraan! Kyllä nämä päivät menee nopeesti, vaikka aina ei siltä tunnu.

innoM + Pulla 7+5
 
Heipä hei ja onnea kaikille uusille tulokkaille!!

Tsempit teille joilla huonoja uutisia :( :hug:

Itse tänään jouduin menemään lääkäriin aivan järkyttävän pahoinvoinnin takia ja viikko sairaslomaahan sieltä tuli.. Eli oksennan ja yökin yötä päivää.. Ensimmäisen kohdalla raskauspahoinvointi rajoittui aamuun mutta tämä se vasta hirveetä onkin :x

raskausviikkoja tällä hetkellä 6+4 tai 6+6

Onko muilla ollut raskaudet kuinka erilaisia ja onko sukupuoli vaikuttanut pahoinvointiin?
 
Kaneli, Kontiolahdelta olen minä :)

Ultra tänään, löytyi raskauspussi ja alkio, pituutta vajaa sentti vastaten vkoja 7+0. Selvä sykekin oli :heart: Kyllä hieman helpotti, oli sentään jotain elämää, edellinen kun oli tuulimuna. Nyt kehotti lääkäri vaan hakeutumaan neuvolan puolelle, ei tarvii katsella sen enempää...hassulle tuntuu, olin ihan varma, et pitää tsekata vielä jotain, viimeksi kun sitä alkiota etsittiin useampaan otteeseen eikä sitä löytynytkään. La päivittyi siis 6.9.

Noppispoppis, lääkärin mukaan syke pitäisi löytyä vkolla 6+. Itse menin edellisessä raskaudessa ultraan vkolla 7+5, jolloin näkyi pelkkä raskauspussi. Alkiota ei viikonkaan päästä näkynyt, vuoto olikin silloin jo alkanut ja tuomiona tuulimuna. Sulla siis hyvät mahikset vielä saada positiivisia uutisia, ei ne viikot aina niin päivälleen täsmää eli voipi olla sulla hiukkasen vähempikin sitä kestoa. Pidän peukkuja!

Edellisistä raskauksista en enää kummoisia muista, niistä kun on jo 7 ja 9 v. Koskaan en ole kummoisesta pahoinvoinnista kärsinyt, supistelu on ollu mun ongelma. Poikaa aloin odottaa suoraan km:n jälkeen kuten nytkin, supistelujen takia olin vuodelevossa ja keskosehkäisyssä sairaalassa vkolla 25 alkaen. Poika syntyi vkolla 34. Tyttö jaksoi odottaa vkoon 39 eikä sen kanssa ollut noin hankalaa supisteluongelmaa. Työelämässä en aikaisemmissa raskauksissa ole ollut, nyt vain odottelen aikaista sairaslomaa ja lepoa, tympii jo nyt olla töissä :whistle: Kun tietää äippäloman tulevan niin motivaatio katoaa taivaan tuuliin, sais alkaa jo nyt se kotona oleminen ja pesänrakennus!
 
Viimeksi muokattu:
Heipä taas (pitkästä aikaa). :wave:

Onnea kaikille uusille ja tervetuloa. :flower:

Noopu
ja Tömpsis Ihana kuulla iloisia uutisia, säikähdyksellä selvittiin vuotojen suhteen :heart:

Ihan hymy nousee huulille kun lukee terveisiä ultrista. :heart:

Maximilian Mäki napostelen parin tunnin välein ettei huono olo yllättä. Hedelmät ja runsaskuituset välipalat on ollu tähän asti parhaaks koetut.

-laura- Otan osaa :hug:


Huldasharks
Tosi ikävä kuulla. Voimia sinne migreenin ja pahoinvoinnin kanssa.

Zouzou Toivotaan että kaikki on hyvin!

Noppispoppis Pidän peukkuja hyvän puolesta.

Miuski00 Jännityksen tunteet on ihan normaaleja. Jokaisella raskaus oireineen on erilainen, mut älä vielä tuplista
murehdi. Tiedän kyllä tunteen mistä puhut, meillä suvussa äidin puolella neljät kaksoset :D Tosin, mun ajattelu tavan helpommaksi tekee se, että meille olisi tulossa esikoinen. Kuulumisia odottelen!


innoM Suotta anteeksi pyytelet, eikös kaikenlaisien kokemuksien ja olojen purkaminen ole sallittua täällä :) Tosi kurjaa et kärsit noin pahoin oireista, toivottavasti saat pian hellitystä.

Joku kyseli painosta. Mulla on tullu 4 kiloa lisää, mutta mä laitan sen joulunpyhien mässäilyn ja löhöilyn piikkiin. :D Masu mulla on kyllä kasvanu. Oon entuudestaan hoikka, mut tällä hetkellä turvotusta on havaittavissa:D Jopa aamulla kun herään ylös, tai kun makaan selällään niin navan alla näkyy pieni kumpare. En kyllä osaa sanoa että johtuuko se vielä vaan turvotuksesta. Jiimiii82n kuvat masusta muistutti aikalailla mun masua.

Mulle tuli lähete np-ultraan. Enää vajaa kolme viikkoa pitää odotella. =)

Saatiin neuvolasta sellanen vihkonen, mistä näkee vauvan muodon ja keskimääräisen koon eri viikoilla. Sitä on mukava kattella kun ei tarvii ite kuvitella sitä kahta senttiä tms. vaan näkee sen mustaa valkosella minkä kokoinen se sitten on. :LOL::heart:

Raskausviikkoja tällä hetkellä 8+1. =)
 
Täällä on pidetty hiljaiseloa vaan KAMMOTTAVAN väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.. Oksentaa ei tarvitse mutta yökkäily ja yleinen huono olo on kauheeta. Ja nukkua voisin aamusta iltaan. Kauheeta raahautua töihin joka päivä kun tekis mieli vaan jäädä peiton alle nukkumaan. Mielialat vaihtelee, välillä teksi mieli vaan itkeä. Ja miehellekin raivoon koko ajan :(
Painoa on tullut 1 kg, mutta olkoot, ei kiinosta sekään. Ei oikeen huvita mikään nyt. Lasten kanssa haluisin vaan jäädä kotiin ja käpertyä sohvalle kattoo leffoja :)

Ai niin, tervetuloa kaikille uusille :wave:
Tänään POKS! rv 6+0
 
Sandemar, ihanaa, että sait hyviä uutisia! :)

(.) En oo kauheesti jaksanut miettiä koko raskautta tän pahoinvoinnin takia, mutta joskus kyllä se tulee sitten mieleen "tuleeko meille oikeesti vauva" "eihän mulle nyt tätä onnea suoda, kun ei aiemminkaan olla suotu" (2 keskenmenoa). Nyt vaan menty tosiaan päivä (tunti!) kerrallaan ja yritetty taistella tän pahoinvoinnin kanssa.

innoM + Pulla 7+5
 
Hei taas kaikki! :)
Pikkupoika nukkuu niin ehdin nyt esittelemään itseni paremmin.
Eli olen 28-vuotias ja toinen lapsi on tulossa, ikäeroa lapsille tulee siis alle 2 vuotta, huh! Vähän pelottaa ja jännittää.. :)

Oireita ei ihmeekseni ole ollenkaan, ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi heti ja jatkui piiiiitkään, mutta nyt ei mitään :eek: ehkä hieman väsymystä, mutta sehän on pienen lapsen äidille normaalitila :LOL: Kauhulla siis odotan milloin alkaa yrjööminen!

Painonnoususta.. vielä ei ole tullut yhtään painoa, vähän hirvittää sekin kun viimeeksi tuli painoa melkein 20kg, mutta olen tosi hoikka niin ei neuvolassakaan kokeneet ongelmaksi.. itsestä vaan se oli ihan kamalaa! Viimeeksi tosin lopetin tupakanpolton, eli voi olla et tuli sitten sen sijaan syötyä vähän enemmin herkkuja, joten saa nähdä miten nyt käy :)
 
Poikaahan se ennustaisi kiinalaisen kalenterin mukaan:) Mulla on vähän poikaolo, mut sit mietin et josko sieltä kuitenkin tyttö tulisi, kun miehen puolelta kaikki sisarusten lapset ovat poikia, ja mun kaveripiirissä on syntynyt tänä syksynä pelkkiä poikia, vain yksi tyttö :D
 

Yhteistyössä