Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Heippa kaikille:wave:
Varovaisin mielin tulisin tutustumaan tänne odottajien puolelle tuolta pidempään yrittäneiden ketjusta :) Meillä siis yritystä takana 13 kiertoa ja nyt vihdoinkin ensimmäistä kertaa elämässäni testailin perjantaina sen kovasti toivotun plussan :heart: Dpo oli noin 11, en testannut ovista. Tulos oli selkeä ja jopa ehkä tavallista tummempi noilla päivillä, mutta parempi niin :)

Oireina mulla oli ennen plussausta ihan hirveä palelu ja ilmavaivat :D Tissit ovat arat, mutta eivät mitenkään hurjan kipeät. Vatsassa tuntuu paljon menkkamaisia jomotuksia ja juilintaa. Menkkojen pitäisi alkaa vasta huomenna tai ylihuomenna, toivottavasti pysyvät poissa! ;)

Ensimmäistä siis odotellaan ja nettilaskureiden mukaan laskettuaika olisi 28.9, saa nähdä putoanko tuonne lokakuisiin vai pysyykö laskettuaika syyskuussa. Huomenna varaan ajan ekalle neuvolakäynnille <3


Vaniljainen ja kultakimpale 4+4?
 
Viimeksi muokattu:
Härskisti tunkeudun tänne, anteeksi siitä :ashamed: mutta pakko tulla onnittelemaan Vaniljaista heti kun bongasin sattumalta nimen tosta odotuspuolen etusivulta!! I-Hanaaaa!!! Muillekin tietysti kovasti onnea ja tarrasukkia pienille!

-Catalia ja Hyasintti 22+3 toukokuisista
 
Vaniljainen, millä laskurilla laskit tuon lasketun ajan? Kun itsellä tulee viikkoja laskujeni mukaan 4+2 ja lasketuksi ajaksi 23.9. Parilla laskurilla ainakin nyt tämä sama. Toki saattaa muuttua vielä, ja suurin toiveeni onkin vain, että pikkukaveri pysyisi mukana matkassa :)

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksia, ja jälkeeni tulleille myös tervetulotoivotukset. Pysytäänhän mukana sitten kaikki myös, jooko???
 
(.) Täällä alkanut tämän päivän aikana nipistelyt alamahassa ja jotain vaaleenpunasta vuotoo. :'( Toivottavasti Kirppu malttaa silti pysyä mukana. Kamala olo - henkisesti ja fyysisesti.

Jave + Kirppu 6+0
 
Javelia, käy tarkistuttamassa tilanne. Älä jää kotiin asiaa murehtimaan :hug:

(.) Eka aamu 2 viikkoon, ettei ole tarvinnut edes kakoa! Hieman etova olo kyllä ollut, mutta oksentaa, saati kakoa ei ole ainakaan vielä tarvinnut. Äsken sain syötyä, joten katsotaan, katsotaan :D Toisaalta olisi mahtavaa, jos pahoinvointi helpottaisi, mutta toisaalta se taas nostaa pelkoa pintaan onko kaikki hyvin? No, ei auta murehtiminen ainakaan. Jos ei vuotoa(tuhrua/verta) tule, niin oletan siihen asti, että kaikki on hyvin :)

innoM + Pulla 7+4 (viikko varhaisultrasta ja tuntuu, että siitä on jo ikuisuus!)
 
Tervehdys!
Tunkeudun tänne teidän seuraan... :) Jokunen aika sitten olen ahkerasti kirjoitellut tuolla haaveilevien puolella, mutta yritystä meilläkin avokkini kanssa takana miltei kolme vuotta, joten yritys jäi vähän taka-alalle, enkä enää läheskään päivittäin miettinyt raskautumista yms..
Nyt sitten eilen sunnuntaina tein raskaus- sekä ovulaatiotestin. Ovistestissä näkyi selvä viiva ja raskaustestissä hyvinhyvin vaalea viiva. Tädin olisi pitänyt tulla viime torstaina, joten muutaman päivän vasta ollaan myöhässä, mutta aika lupaavalta näyttää :)
Laskettu aika meidän esikoisella olisi siis näillä näkymin 23.9 :heart:
Aina vessassa käydessä on kuitenkin pakko tarkistaa onko paperiin tullut mitään punertavaa :D Toivotaan kuitenkin että pikkuinen toukka siellä matkassa loppuun asti pysyisi... Aika epätodelliseltahan tää tuntuu... Huomenna teen varmaankin toisen testin ja katsotaan onko viivat vahvistuneet :)

Tähän mennessä oireina ollut
-pahoinvointia ihan ympäri vuorokauden
-aivan järkyttävää väsymystä
-palelua iltaisin
-pissalle täytyy nousta öisinkin
Tuo pahoinvointi oli se, joka herätti ensimmäisenä epäilyt että joku ihana pikkuinen masuun ois muuttanut!

Tsemppiä toivottelen meille kaikille tasapuolisesti tänne!!:heart:

YP & mussukka 4+3 :heart:
 
Tervetuloa uusille odottajille :wave:

Mites teillä odottajilla masu jo näkyy tai tuntuu? Itsellä on vähän entisistä noita jäämiä vyötäröllä, ei ihan heti taida toi kohtu tohon pompata, mut kyllä se tuntuu jo aika kovastikin. Istuessa alavatsalla painaa ja mitään tiukempaa ei alavatsalla voi olla, todella tukalan olon tekee. Huomenna ultra :) Muuten ihan aneeminen olo, ottaisin sairasloman jos sen saisi tällaiseen lorvikatarriin ja työuupumukseen (=motivaatiopula).

Sandemar omien laskujen mukaan jotain 7+4, ultra kertonee tarkemmin
 
Täällä ollaan vaan turvoksissa, kilo jopa tippunut viikossa ku aloin keventää ennen ku tiesinkään seuralaisestani... :D Mutta turvotusta löytyy kyllä... Mitäs ekassa neuvolassa tapahtuu? Vissiin eivät mitään sykkeitä kuuntele tai ultria tee? Mulla olis 31.1. sitten eka neuvola enkä oikein tajunnut kysellä, josko siellä jo kuuntelevat onko paikalla edelleen joku...
 
Zophie Vau.fi:n laskuri antaa mulle tuon lasketuksi ajaksi. Siihenhän kuitenkin vaikuttaa kierron pituus ja kaikki, mulla on aika pitkä kierto, noin 34 päivää, että se voi ainakin vähän pidentää sitä?
Mulle tuli kyllä tosi selkeä viiva perjantaina dpo 11, että mietin olenko muutaman päivän pidemmällä..Tänään tein uuden testin, dpo noin 14 ja tuli jo ihan yhtä tumma viiva kontrollin kanssa.. Tässä on vielä nämä mun testit, ylempi perjantaina tehty ja alempi tänään aamulla:
Aijaa.com - 7328834.jpg
Noh, kyllähän tuo lasketunajan ajankohta vielä tarkentuu ekassa ultrassa :heart:
Mun pitää lääkärin kehotuksesta mennä ultraan 5-6 viikkoa edellisistä menkoista kun mulla on vasen munasarja tukossa niin pitää varmistaa, että pieni on oikeassa paikassa kiinni :)

Mulla ainakin näkyy vatsassa tämä raskaus ihan hervottomana turvotuksena, olen aika hoikka niin nyt kyllä varsinkin iltaisin vatsa pömpöttää oikein kunnolla! :heart: Aikamoisia nippailuja tuntuu myös vatsassa välillä, siellä se pikkuinen rakentaa pesää!! :)

Javelia Mene ihmeessä tarkistuttamaan tilanne neuvolaan!
Mutta muista, että läheskään kaikki vuoto ei ole vaarallista!! :) Pidän sulle peukkuja!!
 
Tervetuloa uudet =)

Omaa napaa: Tänään kävin tuon vuodon takia yksityisellä gynellä joka ultras ja totes että jotain siellä on mutta hänen mielestään vastasi viikkoa 3 (pitäisi olla 4+4-5+0)
Laittoi sitten lähetteen sairaalaan jossa otettiin hcg joka oli 1700. Sairaalaan menen uudestaan keskiviikkona jolloin otetaan uusi hcg ja tehdään myös uusi ultra.
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

ZouZou, toivottavasti kaikki olisi hyvin! Olet vielä niin alussa että tuo mittaaminen on varmaan hirmu hankalaa ja epämääräistä.

Javelia, voi että, toivon että sulla tuo vuotelu olisi harmitonta. Kannattaa tosiaan mennä tarkistuttamaan tilanne!

(.) Täällä on viikonlopun vuotelusta huolimatta KAIKKI HYVIN! Huh ja ihanaa :heart: Vuoto loppui eilisiltana kokonaan. Kävin tänään yksityisellä ultrassa ja siellä köllötteli pikkuinen ja sydämen syke näkyi selvästi. Mittaa oli sentti mikä vastaa viikkoja 7+1 (laskujen mukaan nyt 7+0) ja kaikki oli kerrassaan hienosti. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Gyne sanoi että noin viidesosassa normaalisti etenevistä raskauksista esiintyy vuotoja, eikä syy läheskään aina selviä. Inhottavaa kyllä kun pelästyy näin totaalisen perinpohjaisesti! Nyt sitten toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin ja vuodot pysyy poissa. Sympatiat kaikille "vuotajille"!
 
R-M
Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville!

Ihanaa kun niin monella se pikkusen syke löytynyt! :heart: Itselläni tasan viikko vielä odoteltava että pääsee näkemään onko tuolla ketään.

Tämä oli tämmönen pikavisiitti nyt vaan, oon ihan poikki viikonlopun reissusta joten painelen jääkaapin kautta takas pehkuihin.

R-M ja Möytty 6+3.
 
Arminen Olipa ihania uutisia!! =) Ja myös lohdullisia.

Tänään tuossa töistä lähtiessä huomasin itsekin aikamoista tuhruvuotoa. Onneksi tänään on jo kauan sitten varattu varhaisultra, joten saa selvyyttä ainakin tän hetkiseen tilanteeseen.
Kyllä sitä jokaisen vessakäynnin yhteydessä on pakko tarkastaa tilanne. Vaikka tietääkin, että kaikki vuoto ei ole vaarallista kyllä sitä aikalailla vuodon kohdatessa pelästyy ja järkyttyy.

masu ei vielä näy... sen näkymistä odotellessa, mutta nyt sinne ultraan.
 
Heippa kaikille!

Ehkä mäkin uskaltaudun mukaan tähän pinoon. Viime viikolla plussannut ja omien laskujeni mukaan tänään alkais 6 viikko. Ei vaan oo tahtonut uskoa todeksi, et joku mun masussa oikeesti on ja odottelen vaan tätiä saapuvaksi... En oo vielä neuvolaankaan soittanut.

Meillä miehen kans puoli vuotta yritystä takana ja elämäni ensimmäisen kerran plussasin. Oireita ei kovin paljon ole ollut, lähinnä menkkamaisia kipuja alavatsassa ja rinnat on olleet kipeät. Sit sellaisia repäisykipuja aina silloin tällöin, niistä osasin epäillä et joku kyytiläinen mukana vois olla. Ja tosiaan ti, ke ja to tein viime viikolla testit ja kaikki plussia, digi näytti raskaana 2-3 viikkoa....
 
yöperhonen- , tervetuloa mukaan! :)

Sandemar, ei näy vauvamasu vielä tuon elintasokummun alta :D

Zophie, ei ultrata neuvolassa ekalla kerralla, eikä kuunnella sykkeitäkään (yleensä siis näin). Saat nipun papereita, lippuja ja lappuja. Neuvolantäti kertoo syömisistä yms, kyselee sairaudet ja mitataan verenpaine + paino. En sitten tiedä mitä tehdään muilla kerroilla :)

Arminen, onnea ihanista uutisista :)

horrorpop, tervetuloa joukkoon! :)

(.) Ei vieläkään oksennusta tänään! Huono olo kyllä silti kokoajan :( Vähän kävin kakomassa, mutta mitään ei tullut.

G: Kuinkas teijän painot? Laskeneet, nousseet, pysyneet samana? :)

Paino on taas laskenut hiukan, mutta eiköhän se tosta vielä nousuun lähde, kun tää oksentaminen loppuu. Ei sais muutenkaan kauheesti painoa edes tulla, joten "parempi vaan", että on tätä oksentelua :D :x

innoM + Pulla 7+4
 
Viimeksi muokattu:
kaz
Ihanaa yöperhonen- Todella hirmuisesti onnea. :heart: Kuumeiltiin esikkopinossa silloin 2.5 vuotta sitten yhtä aikaa. Olenkin miettinyt monesti, että mitä sinulle kuuluu, mutta tämän ihanenmpia kuulumisia en olisi sinulle toivonutkaan. =) Minä tein myös eilen niin ovis- kuin raskaustestillä plussan ja menkkojen olis pitäny alkaa torstaina. Sattumaako lie. :LOL: Minulla tosin kkm syyskuussa ja nyt luomuna eka plussa ikinä :)
 
Ai niin, itseni esittelyt. Ikää 27, maaliskuussa 28, ensimmäistä odotan ja TYKS synnytyssairaala. Viikkoja nyt sitten kai se 4+3. Kamalasti jännittää ja pelottaa ja hermostuttaa, varsinkin kun netissä on ihan liikaa tietoa keskenmenosita, tuulimunista ja muista : /
 
Syyskuiset senkun lisääntyy, kiva kiva :)

Masu on pulpahtanut esiin ja kunnolla. Turha tätä on enää peitellä pakko vaan vetää mammikset päälle ja antaa pötsin rönöttää.

(.) aloitin oksentamisen aamuyöllä ja oli pakko hakea saikkua. Olo koheni vähän kun sai levätä (lapset hoidossa ja koulussa). Mutta kun hain murut kotiin niin samantien sai käydä pöntöllä, tarttis vaan olla pitkällään. Vain viikko ultraan :D
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Arminen: oletpa saanut ihania uutisia! :)

innoM: Toivottavasti alkaisi sun pahoinvointi helpottamaan.

Mulla oli eka neuvola tänään. Eihän siellä taas mitään ihmeempiä tapahtunut, mutta kivan oloinen th oli. Seuraava aika onkin sitten vasta kahden kuukauden päästä.

Täällä kärsitään kamalasta turvotuksesta.. Paino on pysynyt ihan samana, mutta tuo turvotus on jotain ihan järkyttävää. Mutta eiköhän se siitä jonkun viikon sisällä laske.

Raisu 7+3
 
hei minäkin taidan uskaltaa jo tulla. Eli eilen tein positiivisen testin ja tänää toisen. alussa ollaan mutta toivotaan kaiken menevän hyvin. la olis 24.9 tai jotain sinne päin en oo ihan varma. rv 4+2 mitää kummempiii oireita ei oo mutta ei ollu edellisessäkää. kolmas lapsi tulossa esikko 5v ja toka nyt täytti 1v pitää soitella neuvolaan lähipäivinä.

Kaneli87 ja pallero 4+2
 
Helou :wave:
täällä elmiju, 25v, esikoinen mahdollisesti matkalla :heart: LA 23.9 paikkeilla, saattaa muuttuakin vielä.
Viime kuussa varhainen km viikoilla 4+5 joten varovasti vielä otettava tämä uutinen.

Tuollainen ilmestyi haamujen jälkeen äsken Apteekin omaan



elmiju + pikkuinen 4+3 :heart:
 

Yhteistyössä