SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Verenpaineista vielä noita salmiakkia, lakritsia ja suolaa on tosiaan yritetty... Neuvolasta kysyin, niin lääkäri sanoi, että nuo kolme (tietysti kohtuuden rajoissa) ja sitten reippaasti vettä, niiden pitäisi auttaa. Minulla on helpottanut päivän mittaan vasta päiväunien ja tukevan lounaan jälkeen. Hemoglobiini oli viimeksi 155, joten siitä ei pitäisi olla kyse ;) JiiMii jaa dementia? Jos se selittäisi tätä raskausdementiaa :D

Neuvoloista On Helsingissä hurjat erot :O Täällä eka käynti rv 9+, sitten nt-ultra ja neuvolalääkäri rv 13+. Toinen neuvola rv 17+, jatkosta en tiedä :)
 
Täällä meilläpäin pohjois-savossa käydään neuvolassa yleensä alkuun neljän viikon välein mutta halutessaan saa käydä lyhyemmälläkin aikavälillä. Joskus tuntuu et neljä viikkookin on pitkä aika, on niitä sydänääniä vaan niin ihana kuunnella :)
 
Moikka!

Casanna ja Jerika: Mainihti noista sydämen muljahduksista, minulla on myös niitä ollut välillä enemmän ja vähemmän! Ilmaantu jo edellis raskaudessa ja otettiin kilpirauhasarvotkin tuolloin ja oli vajaa toimintaa, jolloin alotettiin lääkitys, en sit tiiä johtuko osittain siitäkin!
Useamman kerran on niiden takia myös lääkäris käynyt, kun ollut myös ei raskaus aikana, kaikilla niitä lääkärin mukaan on mut toiset tuntee ne herkemmin!
Parisen viikkoa sitte niitä myös oli, tuolloin kyllä närästikin tosi paljon, sain nexiumia närästykseen, niin ei oo enää niin muljahduksiaakaan tuntunut! Tosi inhottavia on kyllä! Lisäksi väsymys usein aiheuttaa noita inhottavia tuntemuksia!

Voinnista muuten, pahoinvointi on onneksi lähes helpottanu, joskus on kuvottava olo, mutta pää on tosi usein kipeänä! Ja minulla myös tuo selkä kipeytyy tosi herkästi...

Eilen olikin neuvola, ei ensin saanut sydänääniä kuulumaan niin joutu ultraamaan! Kaikki oli onneksi hyvin, vauva oli vaan niin alhaalla ettei siksi löytänyt, keskisyke 140! Kaikki neuvolassa ok!
Liikkeet tuntuu!
Mammavaatteet:Täällä on jo ollut muutaman viikon käytössä.

Juu täytyy lopetella, kun poika hermostuu!

ansuliinu rv 19+1
 
Moikka :)

Neuvola käyntejä Helsingissä on kyllä aivan liikaa vähennetty viime vuoden aikana.. Tyttären odotuksen aikaan (-09) pääsin vielä useammin neuvolaa mutta tosiaan nyt pääsee harvemmin.. Harmittaa että neuvolat ovat tiukentaneet käynti välejä..

Supistuksia tullut aina kävellessä jonkin verran uudelleen synnyttäjiltä kyselisin että onko ollut samoja oireita ja oletteko käyneet tarkistuttamassa tilannetta? (saa toki muutkin vastata)

O&O + Pikkuinen 17+4 :heart:
 
"Pulla" on alkanut ihan tosissaan potkimaan :) Kunnon "ensi"potkujen jälkeen nyt jokaisena päivänä olen tuntenut potkuja/liikkeitä. Äsken tuli päivän ensimmäiset :heart: En tiedä olenko outo, mutta alkaa aina naurattamaan, kun tunnen niitä :D Jotenkin se tunne on sanoinkuvaamaton ja niin ihana, että alkaa aina hymyilyttämään, ellei naurattamaan :) Eilen illalla piti semmoiset jumpat, että mietin jo, että onko ihan normaalia :D

Lähipiirin odottajia paljastuu lähes kokoajan lisää. Nyt pari serkkua tulossa meijän pikkuiselle noin samoihin aikoihin, kuin meillä on LA :) Että terveisiä vaan ;)

Viikko ja päivä tarkalleen rakenneultraan! 15.4 sinne siis. Toivottavasti siellä on kaikki ok ja saadaan varmistus sukupuolelle :)

Masukuvia ei tänään tule, kun laitan viikon päästä kollaasin 15+0 lähtien :)

innoM + Pulla 19+0 :heart:
 
Lähipiirin odottajia paljastuu myös täällä. Meillekin tulossa pikkuiselle serkku marraskuussa. ;)

Kuinka moni ajatteli ommella/neuloa itse vauvan vaatteita?

Hain tossa mummolta "parit" käsityölehdet, sellanen peruskäsityöosaaja oon, niin muutamat bodyt ja potkuhousut taidan ainakin kokeilla itse tehdä. Myös petivaatteet vauvalle ajattelin ommella itse. Monessa lehdessä tuli vastaan erilaisia kestovaippaohjeita, onko joku tehnyt itse?

Nyt sitten tarvisin vinkkiä hyvistä kangaskaupoista verkossa, täällä suunnalla ku kangaskaupat kiskoo ylenpalttisia hintoja. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Te joilla on jo lapset ikäerolla 1,5-2vuotta minkälaiset rattaat/vaunut omistatte? Tai minkälaisia olisitte tarvinneet? Meillä on nyt esikoisen yhdistelmät ja matkarattaat, sekä vanhat emmaljungan kaksosten yhdistelmät, joihin pitäisi ainakin uudet pyörät ostaa, jos aikoo käyttää. Oon miettinyt että ostaisinko peräkkäin istuttavat matkarattaat, lähinnä shoppailu/kauppareissuja ajatellen, ja sitten kotona käyttäisin kaksosten yhdistelmiä lenkillä, mietin että onkohan normi yhdistelmät ihan turhat sitten? Turha varmaan kaksia vaunuja tukkia eteiseen. Ja että jos nuo yhdistelmät myis, niin olisko järkevää ostaa het kunnon kaksosten yhdistelmätkin, nuo mitkä meillä on niin on oikeesti aika vanhat ja kulahtaneet...
Kylläpäs ny vaunuista tuli asiaa... :D

Liikkeistä ja istukan sijainnista mietin että kun mulla alkoi esikoisen aikana tuntumaan liikkeitä, niin niitä tuntui sit oikeestaan heti joka päivä ja ne voimistukin aika selviksi heti. Mut nyt kun liikkeitä tuntui eka kerran jo kolmisen viikkoa sitten, niin aina vaan on niin että tuntuu todella hentoja kulpia ja pientä muljahtelua kun rauhoittuu, mut ei kyllä joka päivä välttämättä. Et vaikka olis istukka tuossa edessä niin ei kai se kaikkia liikkeitä vaimenna? Tarkotan että jos siksi ei tunnu niiiin selvästi liikkeet jos sattuu et istukka on tuossa edessä? Menikö sekavaksi?:confused:

Täytyypi mennä kaffitunnilla käymään...

eleana + seppo 16+2
 
Eleana: Meillä oli yhdistelmät, matkikset ja tuplarattaat. JA enimmäkseen tuli käytettyä tuplia. Ainoastaan päiväunille laitoin kuopuksen tavallisiin vaunuihin, muuten eivät juuri olleet käytössä ensimmäisenä vuotena. Myöhemminkin tuplia tuli käytettyä hiukan enemmän, kun jalkaisin liikuin pitkiäkin matkoja kahden lapsen kanssa.

Mulla on jokaisessa raskaudessa istukka sijannut etuseinässä ja ekassa ja tokassa tunsin liikkeet vasta rv 19-20. Nyt tunsin ekoja jo aikaisin ja viimeisen viikon ajan on tuntunut enenevässä määrin pieniä muljahduksia ja tönimisiä. Muttei vielä säännöllisesti, eikä kovasti ole vielä voimistuneet. Kätilö sanoikin taas np-ultrassa, ettei liikkeitä tunne välttämättä ennen puoliväliä.

O&O: Onko nuo supistukset oikeasti kipeitä vai lähinnä sitä kohdun kovettumista ja siitä johtuvaa hiukan epämiellyttävää oloa? Jälkimmäisistä ei nii tarvitse olla huolissaan, uudelleensynnyttäjänä vaan tunnet ne paremmin, kohtu jumppaa koko raskauden ajan noin. Rasitus toki saa niitä helpommin aikaan. Mulla ainakin tuota vaivaa ajoittain ja varsinkin pienen rasituksen myötä.

M :heart: 16+6
 
Viimeksi muokattu:
ansuliinu, multakin otettiin vielä tarkemmat kilppariarvot (raskauden alussa otettiin jo kerran) ja sydäntäkin tutkittiin noiden muljahdusten vuoksi, vaikka lääkärin mukaan kyse ei luultavasti ole mistään erikoisesta. Varmuuden vuoksi kuitenkin katsotaan, ensi viikolla pitäisi tulla tulokset. Nyt ei kyllä muljahduksia olekaan enää tullut muutamaan päivään.

odottava ja onnellinen: En ole vielä huomannut supistuksia, tai ehkä kerran tai kaksi, mutta en ole huomannut liikunnan vaikuttavan mitenkään. En kyllä kovin hyvin huomannut niitä ekassakaan raskaudessa, kun eivät olleet kivuliaita - ekan kerran minulle selvisi, että ai tuollaisia ovat harjoitussupistukset, kun neuvolassa terveydenhoitaja sanoi kesken sydänäänten kuuntelun että jahas, ja nyt supistaa. :) Mutta siis minulla ne olivat vain vatsan kovettumista, muuten niitä en huomannut. Kivuliaat supistukset tulivat sitten vasta synnytyksen alettua.

Huokaus, liikkeitä odotellessa... Sitä niin kuvitteli, että nyt uudelleensynnyttäjänä niitä tuntisi jo aikaisin, vaan ei. Lähiviikkoina kai kuitenkin.

Täälläkin pohditaan tuplarattaiden ostoa, esikoinen on 2 vuotta 3 kk kun kakkonen syntyy. Minua houkuttelevat Phil&Tedsit, niiden kanssa kuitenkin mahtuu sentään melko kivuttomasti bussiinkin. Vierekkäin istuttavia ei meille voi hankkia, kun käytetään pääasiallisesti julkista liikennettä ja asuinalueellamme on niin paljon lapsiperheitä, ettei tuplarattaiden kanssa meinaa bussiin mahtua, kun useimmiten bussissa on jo yhdet vaunut kun sinne yrittää. Onko kellään kokemusta Phil&Tedseistä? Ovatko hintansa väärtit?

Jerika 16+4
 
MOI! Olin kolme päivää koulutuksessa ja siellä alkoi kipuilu, joka tuntuu kävellessä häpyluun seutuvilla. Kävely on aika vaikeaa tämän kivun takia. Edellisissä raskauksissa kipuilu alkoi huomattavasti myöhemmin. Menen viikonloppuna töihin osastolle, saapas nähdä miten pystyn olemaan jalkojen päällä työvuoron 8h. Olisko nämä niitä liitoskipuja.
 
Vauvalle ompelemisesta Esikoiselle ompelin kestovaippoja ja olen tuunannut omista vanhoista t-paidoista mekkoja yms., mutta bodyja en ole ommellut. Ynnäsin hintoja, että kaupasta saa muutamalla eurolla, niin kankaat olisivat maksaneet enemmän. Mutta kestoja kannattaa tehdä itse noin taloudellisesti. Lakanoita ja touhupeiton lattialle ompelin kanssa ja neulottua on tullut sen minkä ehtii :)

Googlaamalla tsi kestovaippa löytää ihan hyviä ohjeita, kestovaippayhdistyksen kautta samoin. Monet nettikaupat, jotka myyvät kestovaippoja, myyvät myös noita vaippamateriaalipaketteja. Muuten en osaa nettikangaskaupoista sanoa :)
 
Miirikki sano se hoitaja mulleki et salmiakis se paha et lisää turvotusta jne. Mulla oli hempat 140,ku kävin hoitajal huimauksen takia,iteki ku epäilin noita hemppoja..Ja eihän tuota salmiakkia niin syömään tarvii alkaa mut kokeilee ottaa sillo ku huimaa et jos yhtää auttas,tai muuta suolaista..

Branwen näin kuulin et jos alhainen verenpaine niin sairastuu helpommin sit vanhuusiällä dementiaan...

No on kyl helsingissä harvoin noi neuvolat!toi kk tuntuu niin pitkältä ajalta niin mitä sit tollanen...kaikesta ne säästää..

Straycat kuulostaa mun mielestä liitoskivuilta..

Katottiin eilen toi paranormal activity,hyi hitto et oli jännittävä,yöllä alkoi pissattaan niin en uskaltanu lähtee,onneks sain unen viel ja vasta sit aamulla kävin. se oli kyl hirvee ihan senki takia ku siinä oli se vauva.

Mut nyt jotain hyödyllistä,siivousta...

JiiMii&Piipari 18+4
 
Kaksi viikkoa ilman nettiä takana, uhuu...

Vaunuista Ensin olin sitä mieltä, että hankin tuplat, mutta taidan tulla toisiin aatokseen. Meillä kuopus on vauvan syntymän aikaan 1 v ja 7 kk ja on kävellyt yhdeksän kuisesta alkaen todella reippaasti. Kävellen kun liikutaan lähinnä kotipihassa, naapurissa ja postia hakemassa, pitemmillä matkoilla aina autolla kun on pakko, niin taidan laittaa isommat muksut julmasti kävelemään. :D

Oli kamalasti kommentoitavaa, mutten enää muista...

Keikoista Esikoista odottaessa olin keikalla vielä kuukautta ennen laskettua aikaa ilman mitään ongelmia.

Alkoholikyselyistä neuvolassa Täällä saa ainakin joka raskaudessa kaksipuoleisen aanelosen täytettäväksi alkoholin ja huumausaineiden käytöstä. Siis sekä isä että äiti täyttävät tuon paperin. Jotenkin vaan huvittaa aina, koska mieheni on absolutisti, meillä ei kumpikaan polta ja oma alkoholinkäyttökin on puolikas siideri kaksi kertaa vuodessa tasolla. Ja joka ikinen kerta se lappu saadaa täytettäväksi. :D Mielestäni on hyvä että kysyvät, mutta veikkaan, että hasva siihen rehellisesti vastaa esim. huumeiden käytöstä. Mutta niin kuin joskus ollessani synnärillä harjoittelussa joku vanha hoitsu totesi, että jos papereissa lukee yksi tupakka päivässä raskausaikana, niin kerro se kymmenellä niin voit päästä totuuteen...

Supistuksista Mulla ei ole koskaan tuntuneet selässä, mahassa vaan aina sisäreisissä.

Streptokokista Mulla oli esikoisen aikana, sain antibioottikuurin. Lisäksi synnytyksessä olin antibiottitipassa jotta ei tartu vauvaan. Ihan terve ja täysiaikainen lapsi tuli. Streptokokki beetä ei testata automaattisesti, koska emättimen bakteerikanta vaihtelee elämän aikana ja jos joskus on ollut streptokokki niin ei tarkoita että aina on. Ja muutenhan tuo on ihan normaali harmiton bakteeri.

Omaa napaa Paino on muutaman sata grammaa vähemmän kuin raskauden alussa, jee. :D Kukaan ei mun perheen ja parin parhaan ystävän lisäksi vielä tiedä, ajattelin, että pidetään piilossa kunnes joku kehtaa kysyä. Ja siihen menee toivoakseni vielä aikaa. :D Omat vaatteet menee vielä hyvin, että siitäkään ei arvaa. Kuopuksen imetyksen ajattelin lopettaa tässä joskus, nyt jo on vähennetty pariin kertaan päivässä, jee, en ehkä joudu imettämään tandemina. ;)

Carlotta 16+2

Muoks! Jatkan tylsää paatostani.

Kankaista Olen tilannut kankaita ainakin myllymuksuilta (myös kestokankaat) ja sitten ihan kangastukusta. Sitten on yksi saksalaisfirma, mutta en nyt löytänyt sitä, koitan etsiä kirjanmerkeistäni paremmalla ajalla.

Kestovaipoista Mistä netistä olette tilanneet vaippoja? Mitkä merkit olette kokeneet hyviksi? Meillä Fuzzi Bunzit ovat olleet mahtavia, käytettynä ostin ison kasan L kokoa. Nyt käytössä kuopuksella, mutta lisävaippojen tarve olisi suuri, kun nyt jo ainakin kolmannella lapsella käytössä olevista vaipoista osa alkaa menettää toimintakykynsä. Vauvoina olen käyttänyt ihan vaan harsoja ja kuorivaippaa pojilla.

Niin, ja ostin ensimmäisen asian tulevalle vauvalle. Ikkipikkiriikkisiä Fuzzi Bunzeja parilla eurolla, kun kirppiksellä oli. Ei ole pienoisia vaippoja koskaan edes käytetty, vaikka aika nukkekokoahan nuo ovat, ettei niistä pitkään ole iloa.
 
Viimeksi muokattu:
Neulomisen vauvalle olen jo aloittanut. Kaiken huipuksi anoppi toi mulle tuliaisiksi kassillisen lankaa, joten nyt on, mistä tehdä. Ompelemisen taidan jättää niille, jotka sen taitavat. Äidiltä olen jo pari juttua tilannut. :)

Liikkeitä en ole tuntenut vieläkään. :( Sydänäänet olen kuullut kahdesti ja edellisestä kerrasta on vain viikko aikaa, mutta kyllä mä niin kovasti tahtoisin jo liikkeitäkin tuntea!

Liinukka 15+3
 
Moikka!

Oltiin pari päivää alamaalla ja oli tosi mukavaa! Pääsin pitkästä aikaa shoppailemaan ihan isoon kaupunkiin ja löysinkin ihan kivasti äitiysvaatteita. Benettonilta löysin ihanan mekonkin ja olin yllättynyt että se ei edes ollut kallis=)

Viikonloppuna mua vaivannut paineentunne ja kivut alavatsalla hävisivät myös kuin taikaiskusta ja nyt on taas rauhallisempi mieli niiden suhteen. Vauva potkii monta kertaa päivässä ja olen huomannut että yleensä aina ruokailun jälkeen jammailut alkaa:D

Punkku ja Jimii82: Onpa teillä ollut pelästyttävät sairaalareissut, onneksi vauvoilla oli kaikki hyvin!

Ansuliini: Mulla on usein niitä sydämenmuljahteluja just silloin kun olen väsynyt tai ylirasittunut. Nyt ne on onneksi helpottaneet, tulee enää muutamia päivässä. Samoin päänsärkyä on ollut aika lailla tässä raskaudessa, huomaan että sekin iskee usein silloin kun en ole nukkunut tarpeeksi.

Straycat: Myös mulla on ollut kipuilua tuolla häpyluun seutuvilla. Juuri viime viikonloppuna kun oli sitä paineentunnetta tuntui että oikein juili tuonne ihan alas ilkeesti...

Voi kun osaisin ommella ja neuloa niin tekisin vauvalle varmasti itse vaatteita. Tällä hetkellä virkkaan kyllä yhtä kaitaliinaa, onneksi noissa lehdissä on hyvät ohjeet miten mitäkin silmukoita tehdään niin sitten menee ihan hyvin nuo virkkaukset...Neulominen on mulle vaikeampaa. Ja mulla menee neulomisista ja virkkaamisesta aika jumiin hartiat ja sit saan taas päänsärkyä. Sisko on neulonut meidän esikoiselle paljon vaatteita ja ommellut kanssa. Nyt on tilauksessa kestovaippoja koska päätin että haluan yrittää kestovaippailua kakkosen kanssa. Mulla ei oo kyllä paljoo hajua niistä vaipoista mutta oon yrittänyt lueskella minkälaisia niitä on jne. Oon kyllä nyt alkanut haaveilemaan itekin ompelukoneesta vaikka oonkin surkee käsitöissä mutta ainahan sitä vois opetella. Ja ois niin kätevää kun vois jotain verhoja sun muita ite hurauttaa ompelukoneella=) Mies sanoi että hänen mummollaan on vissiin käyttämättömänä ompelukone ja ehkä saan sen käyttööni, jee!

Ostin eilen uudet verhot, pitää mennä kattomaan onko ne kuivuneet jo tuolla parvekkeella, pesin ne aamulla=)

Casanna 16+4
 
Heips, peräänkuulutan vielä tukivöitä käyttäviä ja ennestään imetys-/odotusliivejistä tietäviä, eli edelliseen viestiini tällä sivulla viitaten, ovatko nuo liivit mistään kotoisin ja kumpi tukivyö olisi parempi...?
 
Zophie Kannattaa kysyä tukivöistä neuvolassa. Pirkanmaalla saa ainakin lainaan terveyskeskuksesta ihan ilmaiseksi tukivyön raskauden ajaksi, jos on tarvetta. Tai sitten tiedustelet valmennuksessa fysioterapeutilta tätä mahdollisuutta. Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa tuollainen vyö lainassa ja koin, että oli tosi hyvä ja helpotti olemista töissä paljon, mullakin kun oli aika paljon nostoja yms. töissä.
 
Zophie: Mulla ei ole juuri noista tukivöistä kokemusta, mutta itse käytän Anitan tukivyötä:

b e b e s . f i

Eli on sellainen tarrallinen ja mun mielestä se on ollut hyvä kun saa tarralla kiristettyä sen niin tiukalle kuin itse haluaa.

Mahan rasvauksesta vielä. En oo vielä aloittanut rasvailemaan enkä muista missä vaiheessa raskautta viimeksi aloitin...Mutta manteliöljyä käytin ja jossain vaiheessa oli käytössä joku kallis rasvakin. Raskausarpia ei mahaan tullut mutta rinnoissa niitä on kyllä. Tällä kertaa tyydyn varmasti vaan tuohon manteliöljyyn.

Blaah, mä oon vissiin tulossa kipeeksi:snotty: Kurkku on kipeenä ja nokka vuotaa, välillä palentaa eikä tekis mieli lähtee edes tuohon pihalle pojan kanssa vaikka onkin 18 astetta lämmintä. Kai ne on nää kevään petolliset kelit kun on tullut oltuu ulkona liian vähissä vaatteissa.......

Casanna 16+4
 
Zophie, mulla on tällainen b e b e s . f i ostettuna esikoisen aikaan ja hyvin toimii edelleen vaikka kaksi raskautta olen sitä käyttänyt jo ja on 7v vanha! Imetysliiveistä ei mitään hajua.. (meillä siis pullovauvoja)

Vaunuista/rattaista: esikolla ja kakkosella on 1v4kk ikäeroa ja päivittäisessä käytössä oli Emmaljungan Twin ceroxit (on muuten markkinoiden leveimmät tuplat huomalla 83cm leveydellään ;) ). Tosi paljon tykkäsin ja vain kerran jäättin bussista kun oli jo yhdet vaunut (nekin muuten tuplat) sisällä. Paljon täällä meilläkin päin lapsiperheitä on. Junista jäätiin pari kertaa kun tuplia en vaan junaan alkanut nostamaan. Painoa aika hyvin kuitenkin kahdella tenavalla.
-Lisäksi meillä oli kokoperheen reissuihin esikoisen vanhat Brio Kombit ja Brion Ponyt. Kummallekin vanhemmalle siis oma työnnettävä niin ei toinen joutunut lykkimään tuplia yksin.
-Matkarattaina oli (ja on edelleen varastossa) Peg Perego Pliko P3 ja alkuun esikolle kuskattiin Ponyja mukana. Kokeiltiin myös Gracon Stadium duoja mutta perättäiset ei vaan ollut meitä varten. Etupään nostaminen oli tosi raskasta ja bussissa rattaat tulivat käytävälle asti tukkien sen pitkän mittansa vuoksi. Myytiin ne 3kk käytön jälkeen.

Kestovaipoista: Mä ajattelin katella Lapsi-messuilta ensi viikolla ja ostella muutamat. Sitten meillä on Prismassa myynnissä Myllymuksuja ja niitä ajattelin ostaa. Tilaamaan en heti ala ennekuin olen kokeillut mikä on hyvä. Muutoksia kun on muutamassa vuodessa tullut ;) Fuzzyja meillä käytettiin ennen ja ne kaikki myinkin pois kun jäivät pois käytöstä.
Tehdään vaikka vertailuja kun on päästy kokeilemaan ja tilailemaan lisää :D

Mä muuten päätin nyt sitten olla soittamatta sinne neuvolaan... Mulla kun on ultra seuraavalla viikolla siitä mihin se välineuvola tulisi. Ehkä siis pärjään sen yhden viikon vielä, nopeastihan tämä aika menee sinne ultraan kun on pääsiäiset ja vaput (sekä miehen työmatka) välissä ;)

Jaahas, ruuan laittoon!

Santtu ja Tirppa 14+6
 
Zophie: Mulla on Carriwellin imetysliivit, aikalailla vastaavat kuin nuo sporttiliivit ja kyllä ne mukavat ja pehmeät on käyttää. Mulla ne oli käytössä vasta synnytyksen jälkeen, sitten kun maito nousi niin ei muita pystynytkään käyttämään. Muuten tykkään enemmän kaarituellisista liiveistä.
 
Rasvauksesta...
Esikoista oottaessa rasvasin ihan perusvoiteella, arpia tuli mahaan ja rintoihin. Uskon kans et se on vaan kudostyypistä kiinni. Nyt ajattelin kokeilla jotain tujumpia tököttejä.
En vaan ole saanu aikaseks hommata mitään ku en oo kyllä missään päässy käymään.
Tahmaako tuo weledan öljy ja haiseeko se pahalta? Ilmeisesti tuo bodyshopin kaakao-juttu on aika hyvää?

JiiMii
Jospa se sitten on tyttö :) Meillä esikoisesta sattu olemaan tympee kätilö joka ei suostunu edes kattomaan ja piti saarnan tyyliina siitä :ashamed: Muutenki koko ultra oli ohi reilusti alle 10minuutissa. Hyvä jos kerkes mitään edes nähä... Pääasia kuitenki tietenki oli että rakenteet näytti olevan kunnossa :) En tiiä vielä haluttasko nyt tietää, jos niin toivottavasti sattus tällä kertaa semmonen kätilö joka koittas kurkata mitä näkyy :)

Zophie
Tuo ekan linkin tukivyö näytti musta paremmalta. Tosin siinä ei oikein ollu säätömahollisuutta toisin ku Casannan linkittämissä bebesin tukivöissä. Meillä kans vissiin neuvolan kautta voi saada noita lainaan, kannattaa kysyä sitäkin kautta. Itellä ei kokemusta ole mut oon kans miettiny pitäskö joku tommonen hommata ku esikoisesta ainaki loppupuolella raskautta oli selkä välissä kipee...
Imetysliiveistä... Ite tykkään kans ennemmin kaarituellisista. Alussa tosin kaarituettomat oli mukavemmat ku oli tissit niin täydet. Musta lindexillä on kivan olosia imetysliivejä. Esikoisesta tilasin kans tämmöset ja oli hyvät Hannah-imetysliivit 65-80 D-F 40,00 € Royce lingerie Alusasut ja rintaliivit kurvikkaille D-kupista alkaen löydät Lumingerie-verkkokaupasta - Osta netistä, sovita kotona!
Esikoista imettäessä kovasti metästin imetysliivejä, joissa olis jonkinlaista pehmustetta, ei siis pelkkä kaksinkertanen kangas kupeissa. Tukee musta paremmin jos on semmoset paksummat ne kupit ku pelkkä kangas vain.... Kauheesti ei ehkä kannata ennen ku on maito noussu niin tilata mitään ku ei voi tietää tarkasti mikä koko olis hyvä :whistle: Itellä ainaki tuli niin yllätyksenä ku tissit paisu e-kuppiin asti ku maito nous :D
Millasia imetysliivejä ootte ajatellu yöllä käytettäväks hommata? Tai millasia teillä on ollu aiemmin käytössä? Esikoisesta sinnittelin joillaki sloggitopeilla mut nyt ajattelin hommata jotkut kunnolliset, sitä käyttötarkotusta paremmin vastaavat. Avattavat luukut varmasti kätevät :)



(.)
Vauvalla ilmeisesti mahoton kasvuspurtti menossa ku mahaa niin jomottelu jo monta päivää...
Alkas nuo liikkeet tuntua vahvemmin. Välissä ollu päiviä jollon en oo kyllä kai mitään tuntenu. Kovin hentoja ne on ja välissä epäilyttää onko ne niitä ollenkaan...
Pari kertaa oikeen kunnolla tuntunu muljahus alavatsalla :)
Huomenna alkas jo 17.viikko. Vau.fi:n mukaan pituutta tuollon n.16cm ja painoa 135g :)

Talvicci ja Torsti rv.15+6 :heart:
 

Yhteistyössä