Kaksi viikkoa ilman nettiä takana, uhuu...
Vaunuista Ensin olin sitä mieltä, että hankin tuplat, mutta taidan tulla toisiin aatokseen. Meillä kuopus on vauvan syntymän aikaan 1 v ja 7 kk ja on kävellyt yhdeksän kuisesta alkaen todella reippaasti. Kävellen kun liikutaan lähinnä kotipihassa, naapurissa ja postia hakemassa, pitemmillä matkoilla aina autolla kun on pakko, niin taidan laittaa isommat muksut julmasti kävelemään.
Oli kamalasti kommentoitavaa, mutten enää muista...
Keikoista Esikoista odottaessa olin keikalla vielä kuukautta ennen laskettua aikaa ilman mitään ongelmia.
Alkoholikyselyistä neuvolassa Täällä saa ainakin joka raskaudessa kaksipuoleisen aanelosen täytettäväksi alkoholin ja huumausaineiden käytöstä. Siis sekä isä että äiti täyttävät tuon paperin. Jotenkin vaan huvittaa aina, koska mieheni on absolutisti, meillä ei kumpikaan polta ja oma alkoholinkäyttökin on puolikas siideri kaksi kertaa vuodessa tasolla. Ja joka ikinen kerta se lappu saadaa täytettäväksi.
Mielestäni on hyvä että kysyvät, mutta veikkaan, että hasva siihen rehellisesti vastaa esim. huumeiden käytöstä. Mutta niin kuin joskus ollessani synnärillä harjoittelussa joku vanha hoitsu totesi, että jos papereissa lukee yksi tupakka päivässä raskausaikana, niin kerro se kymmenellä niin voit päästä totuuteen...
Supistuksista Mulla ei ole koskaan tuntuneet selässä, mahassa vaan aina sisäreisissä.
Streptokokista Mulla oli esikoisen aikana, sain antibioottikuurin. Lisäksi synnytyksessä olin antibiottitipassa jotta ei tartu vauvaan. Ihan terve ja täysiaikainen lapsi tuli. Streptokokki beetä ei testata automaattisesti, koska emättimen bakteerikanta vaihtelee elämän aikana ja jos joskus on ollut streptokokki niin ei tarkoita että aina on. Ja muutenhan tuo on ihan normaali harmiton bakteeri.
Omaa napaa Paino on muutaman sata grammaa vähemmän kuin raskauden alussa, jee.
Kukaan ei mun perheen ja parin parhaan ystävän lisäksi vielä tiedä, ajattelin, että pidetään piilossa kunnes joku kehtaa kysyä. Ja siihen menee toivoakseni vielä aikaa.
Omat vaatteet menee vielä hyvin, että siitäkään ei arvaa. Kuopuksen imetyksen ajattelin lopettaa tässä joskus, nyt jo on vähennetty pariin kertaan päivässä, jee, en ehkä joudu imettämään tandemina.
Carlotta 16+2
Muoks! Jatkan tylsää paatostani.
Kankaista Olen tilannut kankaita ainakin myllymuksuilta (myös kestokankaat) ja sitten ihan kangastukusta. Sitten on yksi saksalaisfirma, mutta en nyt löytänyt sitä, koitan etsiä kirjanmerkeistäni paremmalla ajalla.
Kestovaipoista Mistä netistä olette tilanneet vaippoja? Mitkä merkit olette kokeneet hyviksi? Meillä Fuzzi Bunzit ovat olleet mahtavia, käytettynä ostin ison kasan L kokoa. Nyt käytössä kuopuksella, mutta lisävaippojen tarve olisi suuri, kun nyt jo ainakin kolmannella lapsella käytössä olevista vaipoista osa alkaa menettää toimintakykynsä. Vauvoina olen käyttänyt ihan vaan harsoja ja kuorivaippaa pojilla.
Niin, ja ostin ensimmäisen asian tulevalle vauvalle. Ikkipikkiriikkisiä Fuzzi Bunzeja parilla eurolla, kun kirppiksellä oli. Ei ole pienoisia vaippoja koskaan edes käytetty, vaikka aika nukkekokoahan nuo ovat, ettei niistä pitkään ole iloa.