SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Kiitos pinosta! :) Ihanaa on jo huhtikuu!

Hurrikas ja Jerika, tervetuloa joukkoon! :)

Sf-mittaillaan vissiin ens neuvolassa 28.4 :) Neuvolasta noin muuten, että eipä juuri mitään "valistusta" mistään pidetty. Lähinnä noista syömisistä. Viime kerralla neuvolantäti kysyi "oletko pystynyt olemaan tupakoimatta", vaikka en edes polta :D

Tänään sain parit mammahousut :) Kyllä nyt on rento ja mukava olo, vaikka mun "normi"housut onkin rentoja, mutta ei ne vedä vertoja mammahousuille :D

Liikkeitä tunnen jo päivittäin :) Kovasti odotan, että mies pääsee niitä tuntemaan myös :heart:

innoM + Pulla 18+1
 
Pino kuitattu käyttöön!

Tervetuloa uusille! :wave:

Meillä olis viikonloppuna tiedossa reissu Helsinkiin. Kaverilla on kolmekymppiset ja siinä samalla yövytään hotellissa ja nautitaan sit sunnuntaina kunnon aamupalasta :p Vähän jännittää, miten sitä jaksaa pysyä hereillä siellä kekkereillä, mutta katsotaan nyt sitten. Jos sitä yrittäis hetken levätä ennen juhlia. Pitäis tässä vaan alkaa penkoa tuota vaatekaappia, että mitähän sitä päällensä laittaisi? Mikä vielä mahtuu ja näyttäisi vielä hyvältäkin :D Siis sukeltamaan vaatekaapin kätköihin!

Heinäneito ja papunen 18+2
 
Ihanaa, viikonloppu edessä! :)

Neuvolasta sen verran, että mulle on aina (siis esikoisen osalta ja nyt tämän toisen) sattunut tosi kiva neuvolan täti. Varsinkin esikoisen odotusaikana neuvolassa ollut th oli ihan huippu. Mutta eipä tässä nykyisessäkään ole valittamista. Toki meilläkin täytettiin se alkoholikysely, mutta eipä siinä sen kummempaa.

Vaniljainen taisi kysellä aiemmassa ketjussa siitä painonnoususta. Vauva kyllä varmasti ottaa omansa, joten sen suhteen ei varmaan tarvitse olla huolissaan. Muutenkin muistelen jostain lukeneeni, että puoliväliin mennessä painonnousun ei tarvitse ollakaan enempää kuin 2 kg. Toki se jokaisella on yksilöllistä. Itselläni oli esikoisen osalta lähtöpaino 56 kg (olen tosin lyhyempi kuin sinä) ja paino nousi koko raskausaikana vain n. 6 kg, eikä neuvolassa ainakaan kertaakaan huomautettu asiasta. Voit siis varmasti olla huoletta. :)

Meilläkin olis huomenna vähän iltamenoa tiedossa, kun poika menee yöhoitoon. Mietin just samaa kuin heinäneito, et pitäis kaivella jotain vaatetta, joka soveltuu kyseiseen rientoon.. Valtaosa vaatteista mahtuu kyllä edelleen varsin mainiosti päälle, mut se onkin sit hiukan eri asia, miltä ne näyttää nykyisin mun päällä.. ;)

En ole tuntenut liikkeitä nyt moneen päivään, vähän huolestuttaa, vaikka tiedän, että näillä viikoilla niitä ei vielä joka päivä tunnekaan. Töissä vaan on niin kaamee kaaos, ettei siellä kerkeä edes huomaamaan, vaikka jotain liikehdintää tapahtuisikin. Ja sitten työstä johtuva stressi varmaan osittain vaikuttaa asiaan ja sen vuoksi se aina välillä mietityttääkin, että onkohan kaikki edelleen kunnossa..

Mut oikein ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Raisu 17+6
 
Ihana huhtikuun pino!

Kiitos Mädchen! Ajatelkaa, taas yksi kuukausi eteenpäin :heart:

Kiitos kaikille kommentoijille tuohon painonnousu asiaan :hug: Helpotti kuulla, ettei se paino kaikilla muillakaan ole noussut vielä! :) Ehkä mä sitten uskallan mennä hyvillä mielin neuvolaan!
Tilattiin just miehen kanssa pizzat kotiin, molemmat on niin väskyjä ettei jakseta alkaa tekemään ruokaa, vaikka kaupasta kyllä haettiin makaroonilaatikkoaineet :rolleyes:

Kyllä mullekin neuvolassa paasattiin tuosta alkoholin käytöstä vaikka tosi vähäistä on käyttö mullakin ollut jo ennen raskautta. Kyllä mä siis olen jokusen siiderin juonut kun ollaan kavereiden kanssa lähdetty baariin tai muuhun illanviettoon, mutta siis ehkä noin kerran kahdessa kuukaudessa on tämmöinen tilanne ollut.
Pitkän litanian sain vastata kysymyksiin koskien alkoholin käyttöä ja muita päihteitä, mutta mä pidän vaan hyvänä asiana että asiasta vähän paasataan, koska surullisen paljon on oikeasti niitä jotka juovat vielä raskaanakin :( Mulla ainakin se "paasaaminen" tapahtui ainoastaan silloin ekalla kerralla, eikä siitä ole sen jälkeen puhuttu. Sit vois kyllä mennä hermot jos siitä vieläkin muistutettaisiin :mad:

Voi, että! Mä alan epäilemään, että olen nyt tuntenut pikkuisen liikkeitä ensimmäisen kerran :heart: En tosin ole vieläkään varma, mutta nyt muutaman päivän ajan on voimistuneet kohdun kohdalla semmoiset pienen pienet hipaisut, juuri kuin semmoiset perhosen siiven hipaisut!! Voisiko se olla sitä, voisiko? :rolleyes: Semmoisia kutituksia on siis tuntunut sisältä päin! :)

Arvatkaas mitä...Mä menin ja tilasin tänään dopplerin kotiin! Tuntuu liian pitkiltä ajat aina seuraavaan neuvolaan jossa saa hetken kuunnella!! Haluan nauttia useammin siitä ihanasta äänestä! Soitin vielä äidille ja kysyin sen mielipidettä ja sehän oli heti sitä mieltä, että ehdottomasti tilaan! :D Sanoin sitten miehellekin, että äidin syy että tilasin sen! :)

Tuleeko teille muille huono olo kun nukutte selällään? Kun ihmettelin miksi heräilen aina välillä yöllä siihen, että oksettaa ja sitten opin yhdistämään sen selällään nukkumiseen. Googlettelin sitten asiaa ja selvisi, että raskaana ei suositella selällään nukkumista kun se voi aiheuttaa hapenpuutetta äidille ja vauvalle ja tästä johtuu se huono olo?? Mutta ilmeisesti nämä oireet pitäisi tulla vasta raskausviikon 25 jälkeen, eikä vielä näin aikaisin?
Vaniljainen :heart: 14+5
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
päihdekyselyt minusta aika turhia. varsinkin, kun audit-testi lapun lopusta näkee mitä mikäkin pistemäärä tarkoittaa. ehkäpä helpompi olisi vaan kysyä, että juotko alkoholia ja kuinka paljon? auditista voi jokainen itse laskea, että miten pisteitä tulee ja millaisen pistemäärän haluaa neuvolatätille kertoa. juttelin tästä yhden työkaverin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että vain ne jotka eivät vielä ole myöntäneet alkoholisoitumistaan valehtelevat testissä....olen kyllä itse eri mieltä.

mammavaatteita yritin käydä viikolla kattelemassa, mutta totesin, että omat menee vielä niin hyvin päälle että ei kiinnostanut ostaa mammahousuja ja paitojakin tarttui vain yksi mukaan jota voi sitten jollain vyöllä vähän kaventaa. muutenkin olen tosi huono shoppailemaan, ostan vasta sitten kun on pakko :D eli sitten kun edelliset vaattet on puhki tai eivät enää millään sovi päälle.

löytyisikö jostain kivoja mammavaatteita, jotka ei näyttäisi heti niin mammavaatteilta? jotain sellaisia esim. tiukkoja farkkuja, mutta mammavyöytäröllä tms.? olisi kiva pysyä omassa tyylissä...

jeeni ja kaveri 17+3
 
jeeni Kyllähän niitä kivan näköisiäkin äitiysvaatteita löytyy :) Mä ite myös suosin semmoisia omaan tyyliin sopivia, just tiukkoja farkkuja jne. Niinpä olenkin ahkerasti tutkiskellut noita nettisivustoja ja mun mielestä parhaimmailta on näyttäneet ihan H&M:n äitiysvaatteet ja sitten ehdottomasti vierailemisen arvoinen sivu on tämä: Maternity clothing | Shop for maternity clothes | ASOS Tuolta löytyy vaikka mitä ihania mekkoja, housuja, toppeja jne. meille mammamasuille! :)
Olen tilannut tuolta ihan ns. normivaatteita ja kiitettävästi on toimitukset toimineet ja palvelu muutenkin! Itse tulen varmaan tuolta tilaamaan paljon vaatteita :)
 
Nyt on pakko kysyä, miten te jaksatte kukkua yömyöhään? :D Vinkit otetaan vastaan! Harmittaa, että en vaan jaksa enää. Olisi kiva käydä vielä edes kerran tai pari ystävien tai miehen kanssa "tuulettumassa", ennen kuin masu tosiaan on niin iso, ettei enää kehtaa ( :D ) , mutta mua alkaa väsyttämään jo siinä 18 aikaan ja yleensä 20 aikaan olen jo nukkumassa. Heräänkin tosin jo 6-7 aikaan, mutta päiväunetkaan otettuani, en jaksa. Haluaisin jaksaa, mutta en halua väkisinkään lähteä. Kolme kertaa olen käynyt tähän rv 19 mennessä, mutta edellisestä kerrasta on jo aikaa. Nyt, kun ei enää oo pahoinvointiakaan, niin haluaisin, mutta väsymys vie voiton.

Nukkumisesta, että nukun yleensä selälteen tai kyljelteen, kylkeä vaihtaen. Heräilen normaaliin tapaani öisin vessaan ja sen jälkeen vaihdan aina asentoa :)

innoM + Pulla 18+2
 
Sain viime viikolla puhelinsoiton terveydenhoitajalta, jolloin selvisi syy todella kovaan väsymykseeni ym. oireisiin joiden luulin olevan tavan raskausoireita. Valitin lääkärille väsymystä ja hän laittoi kilpirauhaskokeisiin ja nyt siis löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Väsymys on kova, palelee ja hiuksia irtoaa paljon. Tätä on ollut jo vuoden vaihteesta eli jolloin tulin raskaaksi. Raskaus kuulemma paljastaa rajoilla olevan vajaatoiminnan. Aloitin heti lääkityksen ja 4vk päästä on verikoe. Olen yrittänyt saada googlesta tietoa aiheesta ja hieman pelottaa vaikutukset sikiöön vaikka terveydenhoitaja sanoi, ettei ole vaaraa.
Straycat 35v rv 14+1
 
Viikon talviloma alkoi, joten täällä ollaan lomafiiliksissä : ) Kesälomista oli puhetta, itse pidän pari viikkoa ennen äitiysloman alkua ( eli heinäkuun kaks viimestä ) ja ne kaks muuta viikkoa sit tuosta erillään aiemmin kesällä. Olis ollu mahollista pitää myös koko heinäkuu, mut päätin toisin : ) Toivottavasti ei kroppa krakaa ennen sitä.

Täällä nyt parin päivän aikana on tuntunu jännää muljuntaa tuolla alakerrassa. Varsinkin kun ajaa autolla, työmatkoja mulla siis 50 km suuntaansa. Ehkä se kaveri siellä jammaa : ) Josta asiasta kukkaruukkuun, mitä mieltä olette keikoilla käynnistä nyt raskaana? Mua houkuttais lähtee torstaina Apulannan keikalle ja sit perjantaina olis Kotiteollisuus perään ja molemmat keikat tässä lähellä. Mutta sit kun aloin ajattelemaan, et jos se pikkukaveri kerta alkaa kuulemaan joskus n. raskausviikolla 18 niin voi sitä järkytyksen määrää, jos Hynysen ääni on eka, mikä sille jää mieleen? Oi ja voi... Lynkatkaa mut.

Straycat mun kanssa voi vaihtaa ajatuksia vaikka yksärillä. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta loppuvuodesta 2007, ja on nyt reistannu varsinkin alkuraskaudessa. Arvot oli aika pielessä. Nyt alkaa olemaan jo pikkuhiljaa kohdillaan.

Ihanaa viikonloppua!

Laura ja möhkiäinen 17+3
 
Mie ajattelin et onpa tällä puole hiljaista,mut en huomannu tätä uutta pinoa,joko mun näkö alkaa heiketä :D

Huldis ei ole mitattu mut olis kyl kiva tietää,hieman navan alapuolel on kuite..eilen otin kuvaa selälleen maaten ja vertasin vk sitte ottamaan,ohan se kasvanu aika paljon viikos!

tömpsis nii meki rehellisiä ollaan oltu,tunnustan et alkoholia on menny kohtuudella ennen raskaustumista,poikakiko on mulla joka toinen vk vain..mut todellaki nyt nollatoleranssi,mut ne meinas sen perusteella miten meillä on menny alkoholia vuos ennen raskautumista,niin terapiaan..Sanoin et kiitos mut ei kiitos,tiedän kyllä rajani ja en ota kun odotan ja muutenki elämä taas jatkossa rauhoittuu..

Hipsunen hyvä että kaikki hyvin kivuista huolimatta!ei aina jaksakaan kirjoitella.

Casanna kyllä käy kateeksi teidän 17asteen lämpötilaa!!!nauti!!!=)

InnoM eihän tuossa mitää pahaa ole että menet ajoissa nukkuun ja nyt on se aika milloin pitääkin levätä =) ohan se välil kiva valvoa tai olis...ei siihen kyl taida mitää poppaskonsteja olla:D

Straycat hyvä että syy väsymykseen jne selvisi ja saat sopivan lääkityksen,pääasia että sinä ja vauva olette kunnossa!

-Laura- joo olis pikkuselle varmaan järkytys:LOL: ,mut tietty voit keikalla käydä!!ite ajattelin heinäkuun alussa olevaa sonisphereä,slipknot kiinnostais niiiiin hirveesti mut kattoo nyt viel saanko lentolupaa sillo jne...

Kyllä mulla on nyt rv18 alkanu tulee ihan joka pv potkut ja liikkeet tunnistettaviksi:heart: ensimmäisen kerran tuntu varmaan joskus rv16-17 ihan muutamia kertoja,mut nyt on yleistyny..

JiiMii&piipari17+6(huomenna siirrytään jo 19.viikoille,hui!)
 
Sain viime viikolla puhelinsoiton terveydenhoitajalta, jolloin selvisi syy todella kovaan väsymykseeni ym. oireisiin joiden luulin olevan tavan raskausoireita. Valitin lääkärille väsymystä ja hän laittoi kilpirauhaskokeisiin ja nyt siis löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Väsymys on kova, palelee ja hiuksia irtoaa paljon. Tätä on ollut jo vuoden vaihteesta eli jolloin tulin raskaaksi. Raskaus kuulemma paljastaa rajoilla olevan vajaatoiminnan. Aloitin heti lääkityksen ja 4vk päästä on verikoe. Olen yrittänyt saada googlesta tietoa aiheesta ja hieman pelottaa vaikutukset sikiöön vaikka terveydenhoitaja sanoi, ettei ole vaaraa.
Straycat 35v rv 14+1
Mull aon itelläni Kilppari vajaatoiminta todettu reilu 10v sitten ja lääkityksellä ollut koko sen ajan. Kakasi aikaisempaa raskautta takana ja hyvin menneet! Nyt kolmas ja samoilla linjoilla tämäkin näyttää menevän arvojen suhteen.

Älä huoli! pääset nyt tarkempaan seurantaan kun vasta todettiin, mulla seurantaa ei pahemmin ole kun tsiaan jo niin kauan sairastanut ja kaksi raskauttakin takana.

-Santtu 14+1
 
Ihanaa kun kevät tulee:D

On taas tullut luettu , mutta ei kirjoteltua :O
Säihkähdin paripäivää sitten aivan tajuttomisti kun sain töissä vähän osumia:| Jouduin tarkistukseen synnärille kun minnekkään muualle ei pääsyt siihen aikaan. Onneks kaikki oli hyvin tutkivat tosi tarkasti. Oli sitten hyvä mieli lähteä kotiin=)

Kuinka monelle on iskenyt jo "pesänrakennus vimma"? Mua ainakin huvittais laittaa jo kaikellaista,mutta oon kuitenkin päättänyt et pitää oottaa kesään(jos malttaaa):LOL:
 
Oih ja voih! :heart: Täällä tuntuu kyllä niin ihania hipaisuja välillä, että olen kyllä nyt vahvasti siinä uskossa, että pikkuinen siellä myllertää! Aivan ihanaa...Ihan semmoisia sekunnin kestäviä kutituksia :)

Mä pelkäisin ite eniten keikoilla sitä, että joku tönii ja runnoo mua masuun. Keikoilla kun meno on välillä aika rajua ja ihmiset kännissä niin, en varmaan ite sen vuoksi uskaltais. Mutta kyllä varmasti äänten puolesta voi mennä :)

muffi Hyvä, että kaikki on kunnossa ja selvisit pelkällä säikähdyksellä :hug: Saako kysyä tarkemmin, että mitä sulle kävi? Itsekin pelästyin tuossa muutama viikko sitten kun kaaduin liukkailla, mutta päivystävä kätilö rauhoitteli, ettei ole hätää.

äippäliini Tervetuloa! :)

Yökukkumisesta, eli mä olen ainakin toistaiseksi pysynyt hyvin hereillä kun on mukavaa seuraa ja muutenkin kivaa :) Kotona on kyllä eri asia, alkaa tosiaan jo kahdeksan jälkeen väsyttämään |O Mutta sitten vaan kun lähtee niin kyllä sitä sitten jaksaa ollakin :)
Meilläkin on pääsiäisenä tiedossa laivamatka ja ainakin tarkoitus on olla hereillä valomerkkiin asti, katotaan sitten kuinka käy :D

Me aletaan miehen kanssa katsomaan Paranomal Activity 2:sta, hui!


Vaniljainen :heart: 14+6 (Jee, huomenna poksuu täälläkin!)
 
Viimeksi muokattu:
Eipä sitä väkisin kannata kukkua :) Ehkä tässä, kun alkaa olla myöhempään valoisaa ja muutenkin kevät piristää, niin jaksaa vielä lähteä käymään jossain, mutta saa nyt nähdä :) Ihan vain ajattelin johonkin kuppilaan mennä istuskelemaan limun ja kavereiden/miehen kanssa. En mäkään uskaltaisi lähteä mihinkään keikoille (en käy muutenkaan), kun tuntuu välillä, että ahtaalla kirpputorillakin saa olla varovainen milloin tulee osumaa :D

Mutta, APUA! Masussani kasvaa tummia "pitkiä" karvoja?? :D Onhan siinä aina nyt jotain "normaalia" haituvaa ollut, mutta ei todellakaan tähän tyyliin :D Ihan siis navan ylä ja alapuolella ja muuallakin!

innoM + Pulla 18+3
 
Minut voi poistaa listalta. Istukkabiopsian tulokset eivät olleet meille suosiollisia ja meidän syysvauva jää nyt pelkäksi haaveeksi :'( Pelkkään niskaturvotusultraan ei siis välttämättä ole luottamista, kirkkaasti olisimme päässeet läpi sen perusteella. Seerumiseulassa saatu 1,4% riski valitettavasti osui meidän kohdallemme.
 
Sedna :hug:

innoM: Mulla kans lyhdyt sammuu viikolla paljon aikaisemmin kuin ennen. Viikonloppuisin tulee nukuttua enemmän ja siten jaksan valvoa "jopa" puolille öin =)
Ja mitä noihin mustiin karvoihin tulee, niin taidat poikaa odottaa ;) Mulla myös esikoisen odotuksessa iski mutanttikarvat mahaan ja siinä ovat edelleen :headwall: Eivät siis kadonneet raskauden jälkeen, vaikka toivoinkin. Pinseteillä riittää töitä :p

Mä kävin edellisissä raskauksissa jonkun kerran baarissa eri pippaloiden merkeissä ja jotenkin ei ollut minun paikkani masun kanssa. Koko ajan tuli varottua, ettei kukaan töni ja tuupi ja tungoksessa se vei kaiken hauskuuden illasta : / Kahdesti harkitsen kyllä, jos tällä kertaa tulee jotain menoja. En kyllä niin usein käy muutenkaan, marraskuussa viimeksi :D

Mädchen :heart: 16+2
 
Sedna: Olen todella pahoillani, voimia ja halauksia:hug:

Mulle ei ainakaan vielä ole tullut huonoa oloa jos nukun selällään...En ole koskaan tykännyt nukkua selälläni (vaan kyljellään) mutta nyt raskauden aikana olen huomannut että herään yleensä juuri selältäni. Muistan kyllä ekasta raskaudesta että jossain vaiheessa se selällään makaaminen alkoi käydä tukalaksi...

Eilen valvoin jonnekin puoli kahteen yöllä...Jaksan ihan hyvin valvoa mutta aamulla se valvominen kostautuu. Vaikka tänäänkin olisin saanut nukkua (mies olisi hoitanut poikaa) en vaan saanut enää unta ja nyt on ihan tööt-olo ja päähänkin taitaa alkaa särkemään. Eli tuo valvominen ei tee mulle tosiaankaan hyvää mutta viikonloppuisin tulee sitten kyllä valvottua silloin tällöin pidempään. Yleensä menen kyllä silloinkin nukkumaan viimeistään puolilta öin, mutta eilen meni kyllä vähän pitkäksi.

Eilen oli tosiaan ihanan lämmintä täällä ja oltiin melkein koko päivä ulkona. Tänään on luvassa samanlainen päivä joten ulos lähdetään:)

Casanna 16+0 *poks*
 
Kiitos uudesta pinosta! :)

Vaniljainen Kyllä ne kovasti liikkeiltä kuulostaa :) Mulla meni viikon verran niistä ekoista ehkä-tuntemuksista ettei oikein vielä varmaksi osannu liikkeitä sanoa, mutta sen viikon
jälkeen päivittäiset tumahdukset tuntui niin, ettei niistä enää erehtynytkään. Meidänkin neuvolatäti oli iloinen siitä että mulla on kotona doppleri, varsinkin kun nyt viime aikoina on ollu supistuksia ja ihmeellisiä kipuja, niin ei ole tarvinnut vaivautua neuvolaan asti kuuntelemaan niitä sydänääniä, vaan oon saanu kotiläksyksi kuunnella sydänäänet. :)

straycat Mulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta jo vuosia. Mulla oli arvot sekasin tossa alkuraskauden aikana mut tasaantui itsestään, ei tarvittu edes uutta annostusta.
Mulle neuvolassa sanottiin, että pienillä heitoilla ei ole vaikutusta sikiöön, pääasia että pääsääntösesti arvot ei heittele laidasta laitaan.

Huldis Mulla mitattiin rv 16+ 11cm neuvolalääkärissä, ja 18+ oli ylimääränen käynti, jolloin kohdun korkein kohta oli jo navan kohtaalla, tosin mittaa ei kirjoitettu neuvolakorttiin : /
Keikoista, mä kävin paikallisessa viikko takaperin fanittamassa puolikuuta, sivusta tuli katseltua, kun pelkäsin saavani humalaisia niskaan ja varovaisuudesta huolimatta sainkin isompi
kokoisen miehen runtelut mun varvasparoille kun horjahti päin.

Sedna :hug:

).( Mä olen tässä kovan pähkäilyn alla ollu tämän viikonlopun. Mulla tutkittiin syytä supistelulle
eikä mitään tulehdusperästä tai poikkeavaa löydetty mistään testeistä, joten syy laitettiin fyysisesti raskaan työn piikkiin. Neuvolasta kehotettiin hakemaan lääkäriltä pitkäaikaista sairaslomaa kohdunsuun muutoksien välttämiseksi. Esimies ei tunnu asiaa ymmärtävän, kehottaa pitämää positiivista mieltä yllä ja tulemaan töihin. Perjantaina olin töissä ja parin kuorman purun jälkeen lonkat, häntäluu ja alaselkä poltti niin ettei kävelystä tullut mitään, ja koko perjantai-ilta meni sohvalla maaten ku istumaan ei kyennyt. Kuitenkin kipu meni ohi ja nyt olo on jo "työkelpoinen" ja esimies kannustaa kovasti töihin. Kuitenkaan tässä tapauksessa vaikka oma olo olisikin hetkellisesti hyvä ja valoisa, ei pidä unohtaa että kyse ei nyt olekaan vain ja ainoastaan mun hyvinvoinnista. Esimiehellä itsellä ei ole lapsia. Kovasti mua on joka suunnasta kehotettu jäämään kotiin. : / vaikeaa vain ihmiselle, joka ei osaa sanoa EI ja ajattelee aina ensisijaisesti muita.

Muuten meidän suunnalla menee hyvin. =) Vatsa kasvaa ja vauva potkii päivittäin, sinneppä se doppleri on nyt jääny käyttämättömäksi vähitellen.

Kuin moni muu näkee jo vauvan liikkeet?
Selällä maatessa ja hiukan vatsanahkoja kiristäessä näkyy tärähdykset ja pullahdukset vatsan läpi ja sitä on tullu ihailtua miehen ja muutaman ystävän kanssa. :) Mies on niin malttamaton, ettei kuitenkaan ole vielä tuntenut potkua kädellensä, luulisi kyllä tuntevan, kun ne jo näkyykin "kohoumina". :confused:

Mulla on pari viikkoa maistunu suussa jatkuvasti veri, mikä ei lähde millään pois.


Räpä ja kölliäinen 19+0 POKS* Kylläpä viikot vierähtää silmissä .... :O
 
innoM Mäkin bongasin alkuviikosta masustani muutaman tumman pitkän karvan ja muutenkin tuntuu, että karvoja on tullut rutkasti lisää. Ehkä musta on tulossa apina. :D

-laura- Niin... Hynynen voi tietysti olla hieman kyseenalainen ensituttavuudeksi. :D Mut kyllä mä ainakin aion jo hankitut keikkaliput käyttää. Täytyy vaan pysytellä syrjemmällä tungoksesta, ettei saa jotain känniurpoa niskaansa.

Täällä uneliaisuus jatkuu. Viime yönä nukuin 12 tuntia. Huh ja hei! Vois kyllä jo vähän tästä piristyä...

Liinukka 14+6
 
Sedna Olen kovin pahoillani ja toivon teille hurjasti voimia kevääseen!!


Karvoja on tullut mullekin alavatsaan navan ympärille! Just pari päivää sitten nypin ne pinseteillä pois, sillä ne alkoivat inhottamaan mua :D Mä olen myös lukenut, että karvat masussa enteilisivät poikaa. Tosin mulla on niin voimakas poika-olo, että ihmettelen todella jos kuukauden päästä rakenneultrassa selviää, että asukki onkin tyttö! Molemmat on ihan yhtä toivottuja, joten sillä ei ole mitään merkitystä kumpi sieltä tulee, mutta poika-fiiliksellä mennään :)

Räpä No jopas on kyllä harmillinen tilanne! Mun mielestä sun pitäisi muistaa, että kyseessä ei tosiaan ole vain oma terveys ja hyvinvointi, vaan myös sen pikkuisen asukin siellä masussa :) Itse varmasti kuuntelisin lääkärin neuvoa ja jäisin kotiin, koska syyllistäisin loppuelämäni itseäni jos jotain kävisikin ja olisin käynyt töissä vasten lääkärin ohjeita.
Kyllä sen esimiehen se pitäisi sitten vaan ymmärtää, tai sitten on ymmärtämättä, mutta tärkeintä on mun mielestä vauvan terveys! :)

Oli muuten tosi hyvä tuo Paranormal activity kakkonen! :) Paljon pelottavampi kuin se ykkönen, piti oikeen välillä mennä peiton alle piiloon :D Sit kun siinä on vielä se vauva, niin jotenkin pystyi samastumaan! Suosittelen kauhuleffojen ystäville!

Vaniljainen :heart: 15+0 (POKS!:) )
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Mammavaatteista...
Mulla on kahet mammafarkut jos niillä pärjäis nyt kesän. Hankkis sitten lisäks jotain capreja tms. Hameita tieten kans. Mulla on ongelmana se et oon aika lyhyt, 32" lahje on liian pitkä...Syksymmäksi pitäs jotain farkkuja sitten kattella...
Mistä muut pituudella vähemmän siunatut äidit löytää sopivia housuja?


(.)
Mä torstaina tosiaan kuuntelin kotona dopplerilla, kauheeta pulinaa ja polsketta kuulu sydänäänten lisäks ku toinen riehu mahassa ja sitten yhtäkkiä tuli semmonen tumps! Mietin oliko ne liikkeitä vai kuvittelinko... Nyt kuitenki ilmeisesti joka päivä miltei tuntunu pikkusia hentoja liikkeitä :heart: Jännä vaikka tän on kokenu jo kerran niin siltiki miettii et oliko se nyt vai ei :D

Vaniljainen tais tuntee ekat liikkeet kans rv.14+6 :)

Sedna
Voi ei. Oon tosi pahoillani. Paljon voimia sinne :hug:


Talvicci ja Torsti rv.15+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä