**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teräskukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolassa käyty :) Kaikki oli hienosti ja seuraava aika onkin jo ens tiistaina. Hemppa oli laskenut 142=>118..arvasin sen laskeneen, kun tää väsymys on päivisin voimia vievää..ei oo energiaa oikein mihinkään vaikka kiinnostais tehdä vaik mitä :( Th oli, et haluanko rauta kuurin vai onko mulla jotain monivitamiinia kotona jota voisin syödä..onhan mulla tota Ladyvitaa, mut se on jääny alkuraskaudesta kaapin perukoille lojumaan. Nyt vaan täytyy kaivaa se taas esille ja liimata tohon jääkaapin oveen, et muistan ottaa niitä 3 päivässä..muisti kun on nykyisin mitä on eli todella huono :/

Mulle on iskeny ihan hirvee himo maksalaatikkoon..varsinkin, kun sitä ei sais syödä :p Tänään menin ja ostin rusinattoman version ja söin hulluna sen pois..hyi mua...mut oli se sen arvoista, IHANAA pitkästä aikaa :D

Roona, voi kökkö sen TAYSsin kanssa :/ Mä niin odotin saavani vieraita katsomaan vauvaa, mut pöh...täytyy vissii ostaa kasa lehtiä ja sudokuita ajan kuluks.

J84 36+3

hyi ku pisti pelkkä tiskaaminen supistelee.. ei olis pitäny tiskata mutta ku alko ärsyttää tuo pino.. :headwall: ja nyt pitäs päästä kylälle, sit ku pääsen kotio takas nii en liiku kyllä mihinkää vaa odotan iltaohjelmii ja nautin niistä :D ihanaa alkaa täykkärit tänää :D :D

Taas pinossa tapahtuu...
Palaan illalla kommentoimaan, nyt lähdetään kauppaan.
Muutaman suuremman supistuksen tänään bongannut ja ala selkää ottaa mukavasti
vähän väliä. Saa nähdä.
Minnekkään pitemmälle ei uskalla enään lähteä. Asunnon siivous ja meno jää loppu viikkoon jos siis olen vielä kasassa. :D

Bebes & Salamatkustaja 39+1 :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Mulle on iskeny ihan hirvee himo maksalaatikkoon..varsinkin, kun sitä ei sais syödä :p Tänään menin ja ostin rusinattoman version ja söin hulluna sen pois..hyi mua...mut oli se sen arvoista, IHANAA pitkästä aikaa :D

Hihihi, mullakin ollut ihan kamala maksanhimo!

:laugh:

Viime ja toissa viikolla olen ostanut maksamakkaraa ja viikossa on pötkö mennyt. Mutta niin oli myös hemppa noussut ihan itsestään 118 ->128 ! Mies vaan vähän "suuttui", kun nauroin sille, että maksaa ei saisi syödä ja samalla sitä söin. Mutta kai kohtuudella kaikkea.

Minäkin haluaisin vaan keskustella odottavien mammojen asioista ja vauvoista..mutta minulle mielestäni on oikeus puolustautua jos joku tuollain hyökkää..ja ruotii mun privaattiasioita..miettikääpäs omalle kohdalle..? :ashamed: :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu36+0 :flower:

moikka

neuvolasta palattu ja sain tossa just kaalikääryleet uuniin :p on monta kertaa tehnyt mieli, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä niitä. No toivottavasti tulee hyviä

neuvolassa kaikki ok, paitsi verenpaineet edelleen korkealla. vettä normaali määrä. Möykyn sydänlyö sellasta 150 jatkuvasti. Paino oli tippunut 300 g :whistle: Pissassa oli jonninverran valkuaista, mutta ei ollut viel huolissaan. saavat kuulemma huomenna katsoa sen tuolla naistenklinikalla. voipi olla et jos huomenna ei minusta mitään kuulu puolenpäivän jälkeen ovat ottaneet minut sisälle noiden veranpaineiden takia. Jännittää ihan sikana kun en ole ollut aiemmin sairaalassa hoidettavana, sitten syntymäni.

kyselin tosta mun pituudesta vielä ja käynnistyksestä eli sen vuoksi voistaisiin käynnistää aiemmin kun olen niin pieni et ei ole varmuutta mahtuisiko noin 4kg vauva tulee tuolta alateitse. Mut kyl ne ainakin tyks sano ettei olisi ongelmaa sen suhteen :whistle: Kaikki paikat antaisi hyvin myöden.

no joo huomenna sen sitten kuulee ei se murehtimisesta auta. huomenna olen jo huomattavasti tietoisempi kaikesta ja tuleepahan nähtyä se paikka missä synnyttää kun en päässyt sinne tutustumiskäynnillekään.

Mulla kans särkee tonne alaselkään ja reisiin. Toivottavasti tää käynnistys ilman apuja!

jooseppi & möykky 38+5

haleja kaikille ja yritetään nyt unohtaa kaikki riitelyt ja keskittyä näihin meidän ihaniin pikku veitikoihin :heart:

Kiitoksia kaikille onnitteluista! :heart: =)

Tosiaan 29.8 käynnistettiin synnytys. Kalvot puhkaistiin, mutta ei lähtenyt etenemään ja laitettiin tippa vauhdittamaan. Lopulta eteni vasta epiduraalin laiton jälkeen ja 9h10min avautumisvaiheen jälkeen syntyi tämä 3,3-3,5kg ennustettu tyttönen 7minuutin ponnistuksella. Painoa neidillä oli lopulta jo nyt 4040g ja pituutta 51cm. Että hiukkasen meni mönkään tuo arvio. :D

Mutta oma olo helpottui. Oli mahtavaa nukkua 5h putkeen!! Upeaa. Jalatkin kantaa! :)

Neiti on aivan ihana. Tänään päästiin jo kotiin, mutta keskiviikkona mennään tarkastukseen, kun lähdettiin niin aikaisin pois.

Tässäpä pikaisesti jotain infoa. :) Nyt tuntui neiti heräävän. Isi tuolla kyllä hoitaa ja on kyllä niin mahtava! Aivan on pikkulikka vienyt mennessään. :heart:

Oon kans ymmärtänyt et se maksan syönti raskauden alkuvaiheessa on se mistä varoitellaan, silloin kun alkio kehittyy eniten ja on ne "kriittisimmät" ajat. On se maksalaatikko vaan niin hyvää että ei mitään rajaa :p

Hiljaisuus, kiva kuulla että olette kotona ja kaikki on hyvin! Ja että sun vointi on parempi.. :flower:

jooseppi oon kans ollut viimeks sairaalassa vauvana eli muistikuvia ei oo. jännittää siis kans ihan vähän et millasta siellä on olla yötä. helpottaa nyt ees se että vauvan isä pääsee sinne meitä tapaan..toivottavasti ei joudu oleen kovin montaa päivää, jos kerta täällä taysissa ei muut pääse vierailulle. kauheesti tsemppiä huomiselle! =)

viivi09 otahan iisisti ;) mulla on vähän sama tilanne, haluisin olla yhdessä osassa tiettyyn päivään saakka, kun vauvan isä tulee tänne. täälläkin tosin imurointi odottais.. :whistle:

ostin eilen kismetin ja unohdin syödä sen :o pakko korjata tää vääryys ja hakea se..

Hienoa, että olet päässyt kotiin Hiljaisuus. Painoarviot on arvioita, joten tällä kertaa meni vähän pieleen :D Toivon kyllä että itselläni arvio ei ainakaan alakanttiin ole, koska LA arvio on 3600 g, joten jos tulee suurempi, niin apua. Vaikka eihän se kyllä mitään haittaa, jos vaan mahtuu pihalle.

Nyt on sitten kanakoppikin siivottu, enkä edes supistuksia saanut aikaan. :/ Siirtelin siellä kuitenkin renkaita yms. Ei taida vauva vielä haluta pihalle.

Huomenna olisi sitten lääkärineuvola, niin kuulee missä kunnossa paikat on. Saisi kyllä olla jo kunnolla pehmenneet ja auenneet

Helinä :D

Jaahas kylläpä täällä on taas sattunut ja tapahtunut :o . Ite en hirveest enää jaksa kirjotella, kun alkanu olee kipeitäkin supistuksia. Kasassa pitäis yrittää pysyy ainaki keskiviikkoon asti et kerkee se miun äiti tulee, et saa sen mukaan synnytykseen. Kovasti miun äiti jo oottelee et syntyis masukki ja pääsee häntä sit "hypistelee", tulis nyt vaan tänne ni vois lähteeki synnyttää.

Täälläki eilen rehattu noitten kotihommien kaa ja kyllä sen sit huomas TAAS vaihteeks. No en mie muuta tehny ko pesin koneellisen pyykkii ja tiskasin. Tiskaukselleni moni ois voinu nauraa ko ois nähny. Sain 7 kahvikuppia tiskattuu seisten ja sit olikin loppu tiskit tiskattava istualteen (keittiönjakkaralla), kun ei yksin kertasesti pystyny seisoo ko alko supistelee...Naureskelin sit itekseni et tähänkö on tultu ettei mitään enää pysty tekee ko alkaa supistelee.

Suolen toiminnasta työ ootte tääl kans puhunu. Täällä ei oo missään vaihees kärsitty ummetuksesta, toiminu koko ajan ihan hyvin. Nykyään saa kyl käydä tosi monesti päiväs tyhjennyksellä ja varsinki supistusten jälkeen saa melkeen "juosta" et kerkee.

Sit oon bongannu uuden vaivan itelläni hirveen paineen tunteen tuol alapääs, toivottavast enteilee vaan synnytyst.

Tulipahan taas tekstii ja suurin osa hirveet valitusta. Anteeks siitä. Huomista neuolakäyntii odotellen.
Ai nii viikot poksuu taas nyt jo 39.

Mun pitäs kans siivota vie enemmä mutta taidan jättää sen siihe kunnes mutsi on tulos :) Sit ku tien varmaks et mutsi on matkalla nii uskallan ottaa riskin et rehaaminen aiheuttaa poksahtamisen :D
Mulla alko päätäki ny särkee, lämpöö iha hitusen vaa ja panadolin heitin naamaani.. Jos hakis mehua ja söis noi dumlet pois ja keskittyis ihan vaan telkkuu :D

Hiljaisuus: Onnea vielä kerran pienestä nyytistä!

Suolen toiminnasta, tääläkin toiminut muutaman päivän todella vilkkaasti. Normaalisti ei, kun tuo rauta vähän vaikeuttaa asiaa :ashamed:

En muista laitoinko jo, mutta eilen supisteli vähän kipeämmin illalla :D Ensin siivosin melkein koko talon, siis aamusta iltaan. Sit saunaan ja sielä vähän kolmatta ässää ja avot. Jotain edistystä edes tapahtuu. Nyt on maha kokoajan pinkeenä ja arkana :whistle:

Huomenna on tosiaan MEIDÄN KUUKAUSI :saint: Ihanaa! Kukahan on seuraava?!?

MN+ neiti 37+4

Heippa,
pääsenkö pomppaamaan mukaan???
Täällä odotellaan kolmatta vaavia (supistusten keskellä) syntyväksi, huomenna rv 38. Raskausaika on sujunut muuten hyvin, mutta kovasti kiirettä perheen, opiskelujen ja raskauden yhteensulattamisessa =). Mutta nyt tuntuu, etä saattais olla aikaa vertaistuelle raskauden loppuvaiheessa ja vauva-aikanakin. Mukavaa olisi liittyä ryhmään, miten avoimena olette ryhmää pitäneet?

Kävin lukemassa kuulumiset, joita olikin runsaasti!!

Roonan tarina kaikessa hurjuudessaan oli ihana, KIITOS!

Hiljaisuudelle onnittelut kotiutumisesta!

Mulla ihan rättipoikkiolo, kun tänään kävin shoppailemassa kaiken vielä puuttuneen vauvaa varten ja löysin tietysti vähän muutakin.. :D Ja sit oli pakko ostaa pussillinen kaikkea pientä tavaraa, kun esikon kolmella kaverilla synttärit tässä syyskuun aikana.. Saa sitten vain kääriä pakettiin eikä tarvi niiden takia juosta kaupoissa.. Huomenna vietän lepopäivän ja kirjoittelen sitten enemmän, kun jaksan..

Riitelyyn piti vielä kommentoida, että sitä ei täältä piittaisi lukea. Meitä on monta täällä ja asioista on AINA monta mielipidettä, mutta henkilökohtaisuudet jääkööt palstan ulkopuolelle..

Micade

Mulla on tylsää, kun miehellä on tänään joku kokous ja en tiedä milloin se tulee kotiin. Toivottavasti piakkoin.

Mutta ajattelin pistää pientä galluppia pystyyn:
Mitä asioita kaipaat ajalta ennen isoa mahaa/ raskautta?

-Kykyä huoltaa varpaankynsiä
-Bikinirajan huolto sekä
-saunasiideri
-ja tietenkin sitä, että voi lähteä mihin vaan, ettei aina tarvitse miettiä missä on vessa
:laugh:

Helinä

Helinä mä kyl aikani kuluks tein ranskalaisen pedikyyrin just mun varpaiden kynsiin :whistle: lopuks tuntui kyl tukalalta ja kyllähän siihen aikaa kului mut nyt se on tehty! mä kaipaan
omia pienempikokosia vaatteita
todellakin bikinirajan huolto
helppoa ja nopeeta jalkojen sheivausta, nyt se ei oo kumpaakaan :laugh:
bodypumpia ja kunnon lenkkeilyä
..mut kaikkien noiden hetkellinen menetys on sen arvosta :heart:

tänään on ollut tylsä päivä vaik vieraitakin kävi. ressaan huomista neuvolaa ja punnitusta.

Mä kaipaan varmaan eniten mun tissejä, nyt kun ne on niin valtavat |O
- kynsien laittoa ( mies lakkas mun varpaat viime viikolla,kun ite en tosiaan taivu)
-pyöräilyä ja että pääsee kunnon kävelylenkille !
Mä löysin nyt raskaana ollessa alkoholittaman oluen ja on kyl niin hyvää että ei tartte enää moniprosenttiseen koskeekkaan =)
Mä kävin tänäin vaihteeks kaupungissa shoppaamassa, en jaksanu kotona kökkiä. Ostin vaaville fleecehaalarin ja itelle neuletakin ja poolopaidan syksyks. Ja sit hemmottelin itteeni ja kävin kulmat nypityttämässä :)

Aurinko73 vk 38

...LÖYTYY TÄÄLTÄ:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505277

Laittakaa yksärii, synnyttäneet, niin saadaan muidenkin tiedot ajantasalle... Jos teidän tiedot ei oo tossa sivun alussa oikein tai puutteellisia...!

Nyt kone kii ja poju kainaloon...

Yhteistyössä