***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Kysymys paremmin tietäville: Lasketaanko kivuttomat/vain vähän tuntuvat supistukset/kovettumiset, vai alotetaanko laskemaan vasta ne mitkä tekee kipeetä?

*muoks Vähän vatsa kovettunu tässä iltasella - en siis usko että lähtö on lähellä, mutta tuollaista asiaa pohdin :)

rimpulakissa jes! tsemppiä sinne, josko sulla vaik lähtis supparit ja synnytys käyntiin nyt limojenkin ilmaannuttua =) pidän sulle peukkuja!

bebes, kuulostaa lupaavalta..toi on kyl niin raskasta jos ne sit laantuu. tosin sulla on noita suppareita tullut jo hyvän aikaa :whistle:

onnea taas vauvan saaneille :flower: :flower:

mua oksettaa. huhhuh, koko päivä ollut tällanen kummallinen :ashamed: oltiin leffassakin äsken ja hyvin näköjään jaksoin istua sen yli 2,5h! välillä tosin pikkunen tunki takapuoltaan mun oikeen puolen kylkiluihin ja silloin sit tuli aina se samainen selkäsärky ja piti saada oikasta ylävartaloa vähän et saa henkee. ei oo helppoo ei mutta selvitty on :D

uneksija85 niitä kipeitä kun lasket..tiiät kyllä mitkä on sit kipeitä :whistle: mä siis ainakin on laskenut niitä kipeitä ja sain niitä sillon yks yö hyvin 7-9 min välein kunnes laantuivat.

nyt nukkuun ja huomenna uusi päivä taas.. :wave:

Huomenta! Heräsin puoli viisi tunteeseen, että joku repii mun selkärankaa lantiosta irti |O Elikkä sain jo luvan lähteä synnärille :heart: Vessahädäntunne on aivan tajuton :ashamed: Hoitajaa odotellaan ja mä pelkään koko ajan, että tää loppuu tähän :kieh:

MN + neiti 39+3

yonnazzz olen lähettänyt sinulle kutsun FB ryhmään jo muutama päivä sitten. Eikö kutsu ole tullut perille? Sun tarttee käydä hyväksymässä se käsittääkseni sen saamasi sähköpostin kautta. Ja sähköposti on tullut siis siihen osoitteeseen jonka minulle laitoit yksärillä.

Kotielämä on lähtenyt käyntiin ihan kivasti vauvan kanssa. Joinakin öinä nukutaan enemmän joinakin vähemmän. Mää en vaan vielä ole oppinut nukkumaan päikkäreitä yhtäaikaa vauvan kanssa, joten väsy meinaa välillä painaa. Mutta on se vaan ihme kuin tuon pikkusen avulla jaksaa.. :heart: :heart:

Tänään ois ajatuksena käydä ulkoilemassa toista kertaa ja kylvyssä ekaa kertaa =)
Ja ihanaa! Mää oon päässy nyt kestoilemaan :p Yhtään kertakäyttövaippaa ei oo tarttenu vauvalle kotona laittaa sen sijaan oon testaillu vaikka minkälaista kestovaippaviritelmää :D Täytyy vaan sanoo, että ä-pakkauksen vaipat on kyllä aika pieniä, kun ei tuo meidän neiti mikään jätti ole ja silti musta tuntuu ettei noi ä-pakkauksen vaippakuoret tuu mahtumaan sille ku enää jotai pari viikkoa maks. :/
No, pääseepähän shoppailemaan uusia :D

Laitoin FB ryhmään pari kuvaa neidistä. Silmätkin on auki kun tarpeeksi myöhään illalla/yöllä ottaa kuvia :LOL:

-Usvis ja neiti 7vrk-

Täällä ollaan kärsitty tosi kipeistä supistuksista puol 6 lähtien (vai puol 5), mutta en tiedä tuleeko lähtöä vai ei. Välillä ne laimenee, mutta ei sitten kuitenkaan. Toivottavasti tulisi lähtö pian. :|

Helinä

kerttuneiti Ajattelinkin, että noinhan sen on mentävä :) Kipeitä en ole vielä tuntenut - ainoastaan kovia menkkakipuja on ollut, mutta ne taitaa olla vielä eri juttu kuin ne supistukset.

MillionNights-82 ja Helinä83 Kuulostaa hyvältä ja täältä toivotan kovia kipuja tulevaan päivään :D

Mulla loppu sitten uni kesken tänä aamuna. Seitsemältä jo heräsin - suht pirteänä vieläpä! No kerrankin näin päin.

uneksija85 ja papu 38+6

Otampa nyt vihdoin ja viimein osaa tänne... :)
Jännitys on kyllä kovanlainen, koska lähtö tulee...

Kipeitä supistuksia on tullu jo ja sitten niitä inhottavia sukkapuikko-tuntemuksia.. -Kelläään muulla kokemusta niistä?? Yleensäki sillon ku lapsi liikahtaa, niin tuntuu kuvainnollisesti siltä ku se yrittäis raivata tietään auki jollain sukkapuikolla!:D Kuulostaa typerältä, mutta niin se on parhaiten selitettävissä minun mielestä.. Ja ne KÄY kipiää! Sitte suppareitten ohessaki niitä tulee.

Sitte toisekseen, onko kellään sitte sellasta "vikaa",että koko alavatsa menee aivan taju kipeäksi, vaikkei tee mitään raskasta, eikä paljoa istu eikä seiso..vaan siis on ihan normaalisti.. Niin sitte ku lähtee kävelemään niin vihloo ihan julmetusti KOKO alavatsaa, ja askeleet on niinku TOSI lyhyitä ja tosi hankalia ottaa, ku täytyy keskittyä niihin kipuhihin jne.. Mulla on ollu sitä jo 2 päivää, eilinen oli pahempi. Nyt se on yön aikana heittäny pois, ja voi taas kävellä ihan normaalisti.. Saa vaan taas ootella koska se alkaa :(
No huomena on onneksi neuvolakäynti, niin josko sitä sielä sais jotain vastauksia näihin...

TOSIN, mulle on kyllä käyny niinki että en oo saanu mitään kokoarviota lapsesta! Tässä pari viikkoa sitten oli lekurin tarkastus, ja ennen sitä terkkari sano että lääkäri antaa kokoarvion suhteessa lantionleveyteen (tai jotain sinnepäin...heh) mutta ku sitte lakseuduin siitä tutkimuspöyältä ja raatailtiin niitä näitä, niin kysäsin sitä kokoarviota sitten, niin lääkäri vaan totes että "en ota kantaa" wtf??? Siis KUKAAN ei oo missään vaiheessa puhunu mulle niistä arvioista mitään..Niin ompa sitte kiva ku ei tiiä mitä oottaa :eek: Tuntuu että ite pitäis osata kysellä neuvolassaki niitä kysymyksiä ku mitään ei kerrota noin vain..

Vielä pitäis pessä pinnasängyn lakanat ja peitot ym pientä, tänään kai se täytyy se alottaa..Muuten on kaikki (tai ainaki pitäis olla! :) ) valmiina.. Kassit pakattuna molemmille jne..

Ja tääläki on nukuttu aika huonosti, vähän väliä herää kattoon kelloa ja vessaan pitää mennä ainaki 2 kertaa yössä.. Ja tänäänki heräs jo puoli 8 ku kauhea vessahätä. No, jospa se tästä!

zuttu 38+3

Onnea nyytin saaneille, en taaskaa enää muista ketä kaikkia siin olikaan mutta siispäs jokaiselle jolla pikkuinen kullanmuru sylissä on!

Eilen illalla alkoi supisteleen taas kipeesti. Puolenyön aikaan alkoi muuttua säännölliseksi mutta kipu ei kasvanut. Kahden aikaan yöllä mietin miten päi menisin ja olisin ku supparit tulivat 3 min välein ja sattui selkään, pakaroihin ja reisiin...mietin herätänkö miestä, kyselläänkö jotain jo tänne ja sit taas ajattelin että eiköhän ne tästä kuiten laannu. 3.30 sit rupesivat hellittään ja nukahtelin suppareiden välillä.......ja nyt aamusta, suppari silloin, toinen tällöin ja mieliala nii korkeella vit.....sen puolella ettäh! En jaksas enää yhtään tällasta. Alkas joko syntyä tai sitten olis ilman niitä supistuksia, ainakin ilman noita kipuja sitten.

:LOL: ja anteeks ku noi kiukkuista tekstiä.

Nuppu09 hirmusesti rohkeutta sinulle! Voispas ottaa osan pelosta. Ihte en enää jaksa pelätä kipuakaan ku on vain nii väsy tähän että tahtos jo tän edestä pois.

Ei jassa enää!!!

Täällä on kans ilmeisesti koettu ekat supparit viime yönä. Koko eilisen päivän oli melkoisia menkkajomotuksia ja tosi vetistä valkovuotoa ja puoli kolmen aikaan yöllä alkoi sitten sellanen sännöllisesti aaltona tuleva alaselän ja -mahan kipuilu. Kellottelinkin niitä tuossa joskus aamuyöstä aikani kuluksi ja kesto oli n. 40-60s ja tulivat 10 minsan välein. Mutta eivät ole kyllä mitenkään kovin tuskaisia, eli tuskin ovat mitään synnytyssuppareita?! Sain torkahdettua tuossa aamulla niiden välissä, mutta kyllä väsyttää. Mitenkähän kauan nää voi jatkua muuttumatta mihinkään suuntaan? Kai niiden kuuluis pikkuhiljaa tulla kipeämmiksi? Vai meneekö mulla koko päivä näiden kans 10 minsan välein kärvistelessä... :|

Rosehip 40+4

Huomenta ja onnea vauvan saaneille :flower:
Ja tsemppiä kärvistelijöille,kyllä se lähtö kohta tulee.

Limoista sen verran että itse olen huomannut kaikilta kolmelta tulpan.Ekalta tuli kerralla,menkkajomotuksen kanssa ja syntyi vuorokauden päästä.Tokalta tuli kokonaan menkkajomotuksen kanssa ja syntyi 8h päästä.Kolmannesta tuli osissa monena päivänä,eli sunnunaina alkoi ja torstaina syntyi.
Nyt ei ole mitään vielä näkynyt.Saa nähdä mitä vyöhyke sitten tekee,kun torstaina menen sinne.

Tänne on rantautunut selkäkipu.Illalla olin niin kipeä selästä,että jouduin konttaamaan keittiöstä olkkariin sohvalle,kun jalka ei enää kantanut.Issias taitaa vaivata :headwall:
Saa nähdä miten muorin käy,kun ukko lähtee töihin ja jään yksin niiden kanssa taas viikoksi.Siis käyhän se kotona,mutta nähdään viikolla tunti per päivä :kieh:
Nyt vielä pitää noita muksuja käyttää kaikenmaailman puheterapioissa ja itsellä neuvolaa ym niin kiva jossain kaupungilla alkaa konttailemaan :LOL:

No eipä sitä lähtöä ainakaan vielä tullut. Nyt ei ole puoleen tuntiin tullut yhtään supistusta enää :( No mutta kyllä ne niin kipeitä oli, että en niitä edes kaipaakaan. Vaikka olisihan se kiva saada vauva syliin :)

No jos sitten vaikka ensi yönä tulisi lähtö. Ikävä vaan jos mies heräilee mun touhuihin, kun sen kuitenkin pitäisi mennä maanantaina töihin, jos siis lähtöä ei tulekaan.

Helinä 40+2

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: =)

Onpa ihanan aurinkoinen sää tänään! =)

Huomenna on taas neuvola. Neuvolatäti halusi jostain syystä tän seuraavan neuvolan mahdollisimman nopeasti. Mä alan jo asennoitumaan siihen, että tää käynnistellään vasta sitten rv 42+. Kipeitä suppareita on vähän väliä, mutta eipä sen enempää. Mielummin kyllä sais käynnistyä itekseen, ettei sitä käynnistystä tarttis kokea. Mikäs sen huvittavampaa. Ekaks ollaan saikulla ja jalat ristissä, ettei toinen synny liian aikaisin. Sitten käynnistetään synnytys, kun kaveri ei suosiolla halua ulos tulla.

Muffa 40+4

Nopea merkkaus viikot kun poksuu 39+0

Ja tasapuolisesti onnea kaikille nyytin saaneille! :flower:

Tänään appiukon synttärit,ei taida vaavi ainakaan papan kanssa samaa synttäripäivää saada,koska ei tässä ole minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksestä.Tosin tilanteet muuttuu,välillä hyvinkin nopeasti.2h ennen kuin kuopus aikoinaan syntyi,olin vielä nukkumassa,autuaan tietämättömänä,että kohta alkaa tapahtuman :LOL:

No niinpä näytti olevan laatikko ihan täys, mut nyt pitäs taas mahtua yksäreitäkin :ashamed: Olikin tullu eilisen jälkeen monta viestiä, mä ny lisäilen teitä kumpaanki listaan, ku en oo varma kuka halus mihinkin ja mitä tietoja :D Onnea kaikille jakautuneille!! :flower:

Meni hermot ja kävin hermokäveyllä!! 6 km lenkki takana, armoton selkäkipu ja rasiallinen mansikoita syötynä. :LOL: Mies laittelee tiskejä ja lupaili ottaa lapset ja lähtä niien kanssa ulkoilemaan jotta mä saan nukkua. Otan särkylääkettä naamariin ja vedän kyllä sikeitä. Ny taas ehkä jotenkin järjissään.........hetki kerrallaan, :kieh: saa nähä koska taas pää leviää.

Elämänilo3 lähetän sulle täältä virtuaalisesti säkin hermoja ja tyyneyttä.. :hug:

Tunnen olevani jotenkin etuoikeutetussa asemassa kun ei tarvitse kärvistellä viikoille 42+jtn.. :ashamed: Kaikki sympatiat on kuitenkin ladattu niille jotka kärvistelee vielä laskettujen aikojenkin jlk..ISOVOIMAHALAUS!! :hug:

Juuri lenkiltä kotiutunut Äippä35v ja Nuppu37+6 :flower:

Nuppu09: Älä jännitä turhaan huomista! Kyllä hommat sullakin sujuu hyvin kun meilläkin meni vaikkakin sitten kun rupes tapahtumaan niin tapahtuikin todella nopeasti.

Mä voisin synnytyskertomusta kirjoitella kunhan saan tuon oman koneen takas. Mies sitä just fiksailee kuntoon kun näyttö hajos ja käyttöjärjestelmä pimeni... :D

Olkkis ja Pikku- A 2,5vrk :heart: :heart: :heart:

No eipä ne supistukset sitten loppuneetkaan. Nyt on jo 9 tuntia kärsitty kotona, joten lähdetään kohta sairaalaan. Jos siellä vaikka voisi sitten hengitellä ilokaasua. Saattaa kyllä olla, että ne lähettää kotiin takas, mutta aivan sama, ei näitä kipuja enää kestä.

Helinä

Yhteistyössä