***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Samma här, olis niiiiin ihanaa päästä kunnon kävelylenkille. Kroppa suorastaan huutaa ulos pääsemistä. Me muutettiin uusiin maisemiin silloin kesäkuussa enkä oo ollenkaan päässyt tutustumaan näihin maastoihin. Heti tuosta kotiovelta alkaa useampi lenkkipolku ja hiekkatie... ihanaa kun kohta pääsee niitä ravaamaan. Tosin tuleva sektio varmaan pidentää ulospääsyä :ashamed:

Myöskään mulla ei mitään tuntemuksia et olis baby tulossa. Vieläkään ei ole ollut yhtäkään kipeää supparia, ei limatulppaa, ei mitään. Perjantaina äippäpolilla käyrässä ollessa tuli vissiin kaksi supparia (ja olin siinä laitteessa kolmeen eri kertaan eli ei niitä paljoa tule) mutta en tuntenut niistä kumpaakaan. Jotenkin musta kuulostaa hassulle, että niitä tulee vaikka en tunne mitään :eek: . Noh, enpä mä niitä enää odottelekkaan kun sektioaika annettu.

Tänään pesty viimeiset masuasukin vaatteet. Illalla sitten silitän ne ja sitten vauvalle kaikki onkin kunnosa :heart: . Tosin koti on vielä aika pommin jäljiltä mutta onhan tässä muutama pvä aikaa laitella vielä tavaroita, pestä ja luututa. Jänskää!

Cummastelija 37+6

Rekkumaaria: Meillä annettin reilu vuosi sitten Kättäriltä ohjeeksi, että vauvan voi viedä ulos, kun syntymäpaino on saavutettu. Tuolloin oli siis toukokuu ja melko samanlaiset ilmat kuin nyt. Meillä tosin menikin sit 2vk ennen kuin tuo paino oli saavutettu :headwall: Sit vaan sisällä katsottiin, kun aurinko lämmitti ja muut ulkoili. Mut kyllä olikin ihanaa sitten päästä vauvan kanssa vaunuttelemaan! Talvella tietty on omat lämpötila yms. rajoitukset, mutta noin ohjeistettiin kevätvauvan kanssa ja niin varmaan tehdään nytkin.

Onnea kovasti vauvautuneille! Esmeralda tais olla uusin :heart:

Täällä vihloo alapäähän aika paljon, mut supistuksia ei juurikaan. Oltiin esikon kanssa aamupäivä HopLopissa, niin siellä oli aika pitkään sellainen tasainen menkkajomotus alavatsalla ja vähän huono olo, mutta ei mitään selkeitä "nyt supistus alkaa ja nyt loppui".

Nyt ompeluhommiin :wave:

rimpulakissa ja JO 40+2

Oikein suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :flower: Nyt olikin paljon vauvauutisia luettavana, ihanaa :heart: Kiitos myös synnytystarinoista, niitä on mielenkiintoista lukea omaa koitosta odotellessa =)

Täällä on eletty kiireistä arkea ja nyt kiireistä viikonloppuakin. Iltaisin olen ollut niin poikki, etten ole jaksanut edes koneella olla, vaan tuijotellut töllöstä mitäänsanomattomia ohjelmia |O Täällä myös havaittu hikoilemista, tosin sisälämpötila meillä +25 paikkeilla, niin eihän sitä paljoakaan tarvitse tehdä, että hiki tulee :| Kunnon reippaalle kävelylenkille kaipailen minäkin, vauhti kun on nykyään sen verran hidasta :whistle: Edelleen täälläkään ei mitään kummempia tuntemuksia tai havaintoja lähestyvästä synnytyksestä ole :kieh: Yli menee varmasti reippaasti. Harkkasuppareita on kyllä enenevissä määrin ja välillä ovat pidempikestoisiakin. Toivottavasti edes jotain saavat aikaan. Maha on kyllä selvästi laskeutunut jälleen alemmas, torstaisessa neuvolassa sf-mitta oli pysynyt samassa 31cm, jossa reilua viikkkoa aiemminkin. Neuvolakäynnillä kaikki oli hyvin, sieltä ei kummempia uutisia, raivotarjonta varmistui nyt, kun tyyppi oli hieman paremmin tunnusteltavissa kuin aiemmin ja neukkutäti sai päästä vielä kiinni ja hieman heiluikin edelleen. Sain sitten ilmeisesti elämäni ensimmäisen hiivatulehduksenkin :kieh: Perjantaina hain lääkkeet apteekista, kun tulehdusta epäilin ja vaivat kyllä helpottaneet. Ei siis kummempia tälle suunnalle :/

Kristelle 36+6

rimpulakissa mul koko aamun kanssa vihlonu alapäässä, mut ei noin sanottuja suppareita....ja sit tekee pahaa, oksettaa. Mies sanoikin että samoin alkoi muka kakkosen synnytys, et olin kipeän oloinen, pahoinvoiva ja valitin vain alkuun sitä vihlomista ja et muka olis tullu silloinkin noit rusehtavia "nesteitä" mitä ne sit onkaa. Mut ainakin jonni aikaa sitten veskis käydes tuli isompi limainen punarusehtava klöntti, jonka aattelin olevan ainakin osan ellei kokonaan limatulpan.

Joskus kuullut ettei ässää saisi enää harrastella jos limatulppa irronnut, onko joku muu kuullu tuollasta tai onko kellekään sanottu noin??

Mietin täs et jos pikkuinen päättäs syntyä huomenna syntys täsmälleen samois viikois ku isoveljensä. Kumpa tuliskin mut tuskin. =) Vähä jännään et miten käy ku olen luvannu kaverilleni tehdä hääkampauksen parin vk päästä, mut jos tämä menee yli nii hyväl tuurilla olen sit just laitoksella. Toivottavasti kuiten tulee aijemmin.

rv 39+2

Hui kun paljon tekstiä tullu taas!
... Täällä poika alkanut loppuillasta/alkuyöstä kukkumaan ylhäällä... Vatsanväänteitä edelleen. Jännä että ne tulee sitten aina yöllä... Pelottaa että mitä tosta vielä kehkeytyy. Onneks mies vielä ens viikon kotona, niin voidaan vuorotella tota valvomista ja ruokkimista. Sitten onkin mielenkiintoista miten mä pärjään. Toki mies varmaan voi yhden pullon yössä antaa niin kerkeen nukkumaan. Nyt ollaan menty kaks ruokintaa per-nenä, niin saa aina kunnon pitkän pätkän nukkua toinen...

Monia esikkoa odottavia jännittää äidiksi tulo. Alussa se oli ihan outoa ja pelotti... ja vauvan käsittelykin oli niin silkkihanskoilla ja kokoajan kamala pelko että sen tiputtaa tms. Nyt on oikeesti alkanu tuleen varma olo, että tietää mitä tekee, ja tuntuu jo ihan erilaiselta tää oma olo ja elämä. Nyt sitä alkaa tajuamaan, että on ÄITI... ja että me ollaan PERHE! Ihanaa... :heart:

Eka lastenneuvolakin oli perjantaina. Poika kasvaa ihan hurjaa vauhtia, erittäin tyytyväisiä olivat painonnousuun, ja pituuttakin jo 51cm! :eek: (synt. 47cm)

Nyt taidan käpertyä miehen kainaloon tohon sohvalle, näköjään meillä päiväuniaika :) Söpöjä kun pojan kanssa kummatkin tuolla tuhisee :heart:

Niin, ja meinas unohtua: turvvotuksesta panikoivat - mulla lähteny jo n.20kg!! Naama ja raajat alkaa taas oleen tutun näkösiä kun peilistä kattoo! Pehva, reidet ja maha kaipaa kyllä kunnon remonttia, mutta tänäänkin lähdetään lenkkipolulle vaunujen kanssa... Joten kyllä se siitä!!!

Roona+Poju

Elämänilo: No mulla kans kaveri sanoi, että hänellä alkoi kovat vihlonnat pari päivää ennen synnytystä. Mä täällä toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että olis sama juttu mullakin :D Mulla ei tosin ole tullut mitään limatulppaa tai vuotoja kuten sulla.

Äh, ompelun sijaan jämähdin surffailemaan nettikaupoissa...

Ääh, ei mtn merkkejä että meijän löylykauha olis syntymässä :D Eilen ja tänään möyrinyt kyllä oikein urakalla ja pistellyt sukkapuikolla alapäähän kuin kiusallaan! Hirvetä hikoilua taas viime yö. Tuntuu, että hikoilen kuin joulukinkku uunissa. Ens vkolla neuvolalääkärikin!

Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Elämänilo: No mulla kans kaveri sanoi, että hänellä alkoi kovat vihlonnat pari päivää ennen synnytystä. Mä täällä toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että olis sama juttu mullakin :D Mulla ei tosin ole tullut mitään limatulppaa tai vuotoja kuten sulla.

Äh, ompelun sijaan jämähdin surffailemaan nettikaupoissa...
Nii se täytyy toivoa ihtekin, tosin....pelkään kuiten pahinta, et menee yli!! :kieh:

Heipsan =)

Olenkohan mä ainut jolla limatulpasta kaksi ekaa vauvaa ollut maailmassa vuorokauden sisällä.. :whistle: Olen ollut ymmärtävinäni et monella ruvenut sitä limaa tulemaan jo aikas aikaisin ja sit ei kuiteskaan suppareita.. :x Elämänilo en ole koskaan kuullut moista ettei sais seksiä harrastaa limatulpan tulemisen jlk..ja luulis et se ainakin edesauttais sen mahd. synnytyksen etenemistä..en sit tiedä..
:p

Roona 20kg..?? Se on hurja määrä mut kyl sul olikin sitä turvotusta..Hienoa kuulla et noin sitten lähtee ne kilot mitkä on tullutkin..imetyksen tuottavaan tulokseen uskova.. :whistle:

Mullakin tota alapään vihlomista..tod.näk..sen legurin aiheuttamaa kipua viel..ja oranssia vuotoa eilen.. :headwall: mutta ei juurikaan suppareita :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu36+6 :flower:

Nuppu09 eli taitanee seuraavaks olla vuorossa sit seki ässä. =) T'änää siivoulua jo kokeillu ja eilen illalla saunomista. =) Jossain luin tai kuulin että limatulpan menon jälkeen olisi tulehdusvaara suurempi, mutta toisaalta, joillakin lähtee limatulppa jo parikin vk ennen laskettua ja varmaan kyl ässiä harrastavat, et eiköhän sitä sitten...

esmeralda Onnea! :heart:

Heissu Minäkin kaduin, että luin kyseisen jutun vauva-lehdestä :ashamed:

Täällä jälleen housut kastunut pariin otteeseen. Viime yönä puoli neljän aikoihin heräsin, kun tällä kertaa tunsin jotain tulevan ja sitten sitä valahti vielä pönttöönkin, kun nousin vessaan. Aamulla sitten noustessa valahti hetken päästä vähän märkää pöksyihin. Soitin sitten synnytyspäivystykseen ja sieltä annettiin ohjeet, että tee alapesu ja laita kuukautisside ja sen päälle vielä taittele talouspaperi. Jos sitä vielä tulee ja menee paperin läpi siteeseen, pitää mennä näytille ja testataan onko tosiaan lapsivettä. Nyt on ollut kuivat housut, joten katsellaan miten käy. En usko itse että on lapsivesi kyseessä, mutta mies panikoi vähän enemmän ja pakotti mut pakkaamaan sairaalakassin ja katselemaan vauvalle vaatteet :)

uneksija85 ja papu 37+6

Onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :hug: =)

Täällä on aloiteltu yhteinen arki pikku-ukkelin kanssa ja hyvin on menny :heart: Vauva on tyytyväinen, syö ja nukkuu ja pikku hetkiä jaksaa katella :) Massuvaivoja on vähän ollu meilläkin,eli välillä kitisee ja itkee ku massu on pipi..pelottaa että tulee kovinki itkunen,ku meillä nuo kaks edellistä ollu ihan mahottoman tyytyväisiä ja helppoja vauvoja.. mut täytynee kokeilla jotakin maitohappojuttuja, josko niistä ois apua!! Poika syö rintaa tosi hyvin, pulloon ei oo kotona ollessa tarvinnu koskeakkaan,ihanaa! :)

Hiukan meinaa jännittää että miten pärjään ens viikon... nimittäin mies joutuu menemään kertausharjoituksiin Mikkeliin ja mä jään noitten kolmen alle 3-v kanssa keskenään... miehen siskon piti ensin tulla avuksi mut hän onkin nyt kuumeessa.. :| Varmaan ainaki tekemistä riittää,ei tarvi paljo ohjelmaa suunnitella :whistle: Eniten mua huolettaa se että jos vauva ei nuku yöllä kunnolla ni miten sitte jaksan päivät ja illat noitten kans keskenään,mut täytyy toivoa et kaikki menee hyvin...

Voimia kaikille jotka joudutte vielä kärsimään raskausvaivoista :hug:

Anrika & Tepi 1kk :heart:

Heti alkuun tasapuolisesti onnittelut kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Täällä oltu niin väsyneitä,että ei oo tullu nyt moneen päivään mitään kirjoteltua,pikasesti kyllä joka päivä käynyt teidän muiden kuulumisia lukemassa.Alkaa jo todenteolla ärsyttämään tää ikuinen väsymys...Mulla on alkanut todenteolla olemaan hankalaa tuo kyljen kääntäminen sängyssä ja ylös nouseminen.Kaikkien muiden kolotusten lisäksi tuo häpyluu tuntuu olevan NIIN kipeä,että sattuu ihan kiitettävästi nuo edellä mainitut toimenpiteet.Miks/miten se voi olla kipee?En muista että aikasemmin olis mitään tollasta ollut... Pikku suppareita täällä havaitaan läpi vuorokauden ja päivittäin on "kausi" jolloin vihloo tonne alapäähän ihan julmetusti,siis useemman kerran.Naama vääntyy ja suusta parahtaa auh... Jospa nuo istten jotain valmistelis tuolla alapäässä synnytystä varten,tiedä sitten.Laskettuun aikaan olisi 2 viikkoa,mutta olen ihan varma että menee yli,edelliset kun on syntynyt 41+3...
Selkä väsyy tässä istumisesta,pakko mennä hetkeks heittää pituelleen,jotta jaksaa kohta alkaa noitten muksujen kanssa iltatoimiin.Huomena taas arki koitta ja aamulla aiaknen herätys...blaa!

Voimia ja tsemppiä kaikille ,joilla alkaa synnytys olemaan ihan hollilla!!

Virttis 38+0

Heippa!

Elikäs poika syntyi hätäsektiolla la aamuna 00:58, painoa oli 3995g.

sain siis pe klo.14 käynnistys tabletin kohdunsuulle..ja alko supparit. mut ei kipeitä edelleenkään..
Klo 17 puhkesivat kalvot ja sitten alko kipuisat supparit. Lapsivesi oli vihertävää ja ottivat streptokokki näytteen siitä..
Kuumaan suihkuun ja kun 4 cm auki ---> saliin.
klo.20.oo pääsin ammeeseen avautumaan, jossa olin reilu puolituntia. Josta siirryin saliin ilokaasua ottamaan.

Lääkäri päätti laittaa Spinaalin, kun näytti paikat sukkelaan avautuvan. JA SE HELPOTTI! ei tuntunut missään ja jalkoja siritti :)

Alettiin ponnistemaan klo. 00.00 jälkeen lauantaina ja huomattiin että aina ponnistaessa sydänäänet häviävät. Lääkäri paikalle, ja huomattiin vauvan tulevan kasvot edellä (kuten aiempi muksukin),tämä vauva vielä isompi, joten ei tiedä mahtuuko tulemaan avotarjonnalla... ja vaikka
tukkaa jo näkyi pää liian kaukana imukupin käyttöön...
Joten saliin MARS!

5 minuuttia ja poika oli maailmassa...ja minä nukuin :/
Poika siis syntyi 00:58 ja mies sai hänet sitten peseä ja hoidella. Poika ei ruennut kunnolla ääntelemään ja hengitys rahisi. Joten hän meni teholle keuhkojen puhdistukseen ja hänelle laitettiin antibiootti kanyyli päähän. Koska lapsivesi oli vihertävää ja sitä oli keuhkoissa.

Minä heräsin yöllä 4 ja mies toi minulle heräämöön valokuvan vauvasta. Olivat teholla ottaneet, että äiti näkee vauvan heti kun herää. ja klo. 5 aikaan pääsin sängyllä katsomaan vauvaa teholle.

Eilinen päivä oli ihan kauhea, kun olin kuitenkin synnyttänyt jo aika pitkälle, kun pää jo näkyi..ja sitten joutui vielä sektioon...joten on molemmat paikat kipeät mahahaava sekä alapää :ashamed:

Itkin kun hengittäminenkin sattui eilen, eivätkä antaneet ensin tarpeeksi kivun lievitystä...mutta lääkäri kävi ja tilanne korjautui!
Tänään jo imetetty, ja poika pääsee huomenna vierihoitoon. Hänellä hiukkasen tulehdusarvot koholla, joten halusivat seurata huomis aamuun vielä..

Suunnitellulla sektiolla jäåtetään epiduraali selkään ja siitä saa kivunlievitystä muutaman päivänkin sektion jälkeen. Mutta hätäsektiossa sitä ei keretä laittamaan, joten on vain suun ja tipan kautta saanut lääkettä, eikä ne vaikuta niin nopeasti..Mut nyt alkaa elämä voittamaan!

lisään kuvan kunhan kotiudun...näillä näkymin ti tai ke.

esmeralda- ja ukkeli, kohta 2vrk vanha :D

Onnea esmeralda- ja pikku-ukkeli! Loppu hyvin, kaikki hyvin. Se lienee pääasia. Toivottavasti ei itse joudun noin rankkaa synnytystä käymään läpi vaikka ainahan se rankka homma on.

Perästätulijat:
Olkkis ja Ötzki 40+0

Hurjia synnytysreissuja täällä on kyllä ollut muutamilla. No onneksi ei ainakaan vielä ole ruvennut pelottamaan itseä. Ja hyvinhän siinä aina lopulta käy, kun saa vauvan viereensä =)
Pikaista paranemista Esmeralda ja onnea! Kiva nähdä sitten kuva vauvastakin, kun pääset kotiin ja saat ladattua :heart:

Helinä

Onnea Esmeralda pienestä pojasta :heart:

Niin ja kiitos ElämänIlo3 :) Mies vaan sanoi että en mää ala sua painelemaan, saan kuulemma mennä vyöhyketerapiaan :D

Täällä on vietetty kiva mutta rankka synttäriviikonloppu:) Poika sai ihania leluja lahjaksi eikä olisi millään malttanut lähteä nukkumaan. Taitaa unet kuitenkin maistua hyvin;)
Tänään tuli ekat kipeet supparit, oli kyllä tosi lyhyt kestoisia ja meni levolla ohi.
Maha ollut muutenkin koko päivän ihan sekasin ja kipeä..Varmaan nuo supparit pistänyt sen..

Nyt BB ja sit koisimaan:D

Inka ja Maisa 36+6
:heart: :heart: *Huomenna POKS POKS*

Nyt on sitten käyty ensimmäistä kertaa synnytyspäivystyksessä :) Lorahti taas päikkäreiden jälkeen housuun ja tällä kertaa neuvottiin tulemaan sinne. Ensin sitten makasin sydänkäyrällä ja sitten lääkäri tutki ja näyte oli negatiivinen. Kuitenkin sanoi, että jos lorahdukset vaan jatkuu niin takaisin sinne. Voi kuulemma olla reikä yläpuolella ja sieltä sitten vähän pääsee tulemaan vettä. Ei kuitenkaan tarvitse huolestua ja vettä oli normaali määrä tällä hetkellä vatsassa - ultralla tutki. Sitten teki painoarvion samalla ja tällä hetkellä on noin 3,7 kg (tänään siis rv 37+6) :D Iso poitsu tulossa :) Mulla vartalo kuulemma sen mallinen ettei tarvitse huolestua painosta ja synnytän yli neljä kiloo painavankin. Jännityksellä odotan miten suureksi tämä ehtii kasvaa :)

Yhteistyössä