**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja jännä, mulla aina liikutus tulee isän ja lapsen välisistä jutuista kun näkee... Eilenkin meinas kaupungilla itku tulla, kun näin jonkun isän 3-4-vuotiaan pojan kanssa, ja poika oli saanuut jonkun vanhan kameran käyttöön ja harjoitteli sillä kuvaamaan... Tuli niin heti oma mies mieleen, ja kuinka sekin varmaan opettaa poikaa kuvaamaan, ja kalastamaan jne. Ja melkein vollotin siellä keskellä katua :D :headwall:
Huomenta vaan :wave:

Juu sama juttu ja varsinkin kun mies puhuu kotona kuinka hän vie lapsen ongelle jne. Ja siitä se jaksaa touhottaa niin kovin kun piha on viimeinkin "valmis". Omakotitalon pihasta tuskin voi koskaan noin sanoa, mut 2 vuotta on mennyt tuon ryteikön raivaamiseen.. Mies on niin innoissaan, puhuu aina kuinka nyt on pikkujaloille tilaa vipeltää ja mahtuu pelaamaan vaikka sulkapalloa :p Menee siis hiukan asioiden edelle, mut jotenkin se on niin suloista ja liikuttavaa :D Ja olihan tuo piha tosiaan valtavan työn takana! Nyt on 4000m2 tilaa eikä pelkkää metsää ja paskaruohoa. Tai on nyt metsääkin vähän, mutta onpahan kunnolla tilaakin! Nurmikko viimein kasvanut, ihanaa :heart:

Hups, vähän ohi aiheen.. intouduin :D Ihana ilma, taidan mennä pällisteleen missä vaiheessa marjapensaat ja kasvimaa ja perunamaa oikein menee, tsau :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Huomenta!

Mä oon kattonu tota kätilöt-sarjaa silloin, jos on kanavasurffatessa osunu kohdalleen. Mut eipä sitä niin usein tuu ku vilkaistua. Mies aina sanoo, etten sais katella niitä: mä meinaan alan joka kerta aina ruikuttamaan, että en halua synnyttää, ja kauhistelen niiden äitien tuskaista huutoa... Ja jännä, mulla aina liikutus tulee isän ja lapsen välisistä jutuista kun näkee... Eilenkin meinas kaupungilla itku tulla, kun näin jonkun isän 3-4-vuotiaan pojan kanssa, ja poika oli saanuut jonkun vanhan kameran käyttöön ja harjoitteli sillä kuvaamaan... Tuli niin heti oma mies mieleen, ja kuinka sekin varmaan opettaa poikaa kuvaamaan, ja kalastamaan jne. Ja melkein vollotin siellä keskellä katua :D :headwall:

Ei millään jaksaisi odottaa lomaa! Siis miehen lomaa... Ens viikko vielä, ja sit lähdetään pohjoiseen pariks viikoks! Ihanaa.. .ja koko heinäkuu edessä yhdessäoloa ja puuhaa...

Nyt sitten aamupalalle :)

28+3
Mul sama homma ton kätilöt-ohjelman kanssa, mies ei anna kahtoa. :LOL: Pelkään muutenni synnytystä saatikka et siel sit nään se tuskan taas.

Sit isän ja lapsen välinen "side" on jotenkin suloista. Eilen puistossa käydes kahtoin itku kurkussa ku isi oli kolmen lapsen kanssa siellä ja puuhaili, auttoi kiikkuun, laski mäkee niie kans jne. Samoin joskus kurkkua kuristaa kahtoa omien lasten iloa ku telmivät isänsä kanssa jossain. =) Se tunne on mahtava!

Voi, oispas omallakin miehellä lomaa enemmän ku nämä kaksi päivää, eli ny tämä to ja pe, mutta täytyy nauttia niistä, seuraava loma varmaan häämöttää joskus vauvan synnyttyä...jos saa yhden työntekijän tarpeeks koulittua siihen mennes, et pystyy ottaan enemmän edes yksi työntekijä vastuuta hommista.

Nyt takas viel touhuileen ja sitten matkaan.
 
Aurinkoista päivää ja nyt jo toivottelen kaikille mahakkaille oikein mukavaa ja rentotuttavaa juhannusta :wave:

Töissä oon ja veetutuskäyrä melko korkeella, kun alaselkää särkee edelleen melkoisesti istuminen ja kyykkiminen. Ensi viikolla vois kai työterveyteen soitella ellei ala helpottamaan :/

Mä olen pessyt ja silittänyt ne muutamat ostamani vauvanvaatteet. Kesälomalla aattelin sitten kaivaa esikoisen vanhat vaatteet esiin, nekin on kyllä noin vuosi sitten pesty+silitetty ja pakattu tiiviisiin vaatesäilytyslaatikoihin ja säilytetty vaatehuoneen ylähyllyllä, joten saattavat olla ihan käyttökunnossakin :whistle: En tiedä kyllä miksi silittelin esikoisen kaikki vaatteet...niin vain "kuuluu" tehdä :D :LOL: Lopetin silittämisen aloittaessani työt, kun aika ei vaan riitä sellaseen nypräilyyn! On sitä mukavampaakin tekemistä iltaisin :p Ajattelin silti ensimmäiset kuukaudet silitellä vauvan vaatteet. Lasten lakanat silitän varmasti jatkossakin, kuten olen tehnyt. Omien lakanoiden rypyillä ei niin ole väliä =) Omista ja miehen vaatteista tulee silitettyä vain pakolliset. Huuhteluainetta käytän myös vauvanvaatteisiin, sensitivea, kuten pesuaineetkin. P Pesen vauvanvaatteet erillään muista vaatteista, esikoisen vaatteet saavat nyt siirtyä meidän pyykkikoriin, jotta vapautuu pyykkikori seuraavalle pienokaiselle =) Omiin pyykkeihin käytän myös hajustettuja huuhteluaineita.

Mä en ole onnistunut vielä ikinä näkemään tuota Kätilöt-sarjaa :| Muutenkin katsotaan telkkua tosi harvoin. Noh, toisinaan illat menee niin, että mies on koneella ja mä tuijotan tv:tä, vaikkei sieltä tulisikaan mitään. Tuo sarja tulee vaan pahasti juuri esikoisen iltahommeleiden aikaan eikä meillä ole ikinä oikeastaan telkku edes päällä pojan ollessa valveilla, kun ei sitä ehtisi katsomaankaan.

Meillä on töissä tänään pizzapäivä :p Ihan pian pitäisi saapua, nälkäkin jo on!! Ja sitten suuntaan pikaisesti käymään synnärillä työkamun eilen syntynyttä poikaa katsomaan ennen töiden jatkoa :heart:

Kristelle & Hile 25+3 (?)
 
Jee! Just varmistui, että päästään lyömään kaupat lukkoon ens viikolla: meinaan kesämökin myynti. Vuoden päivät ollaan äitini kanssa yritetty saada sitä myydyksi... Huonokuntoinen ja näillä markkinoilla, vaikeaa on ollut. Vihdoin tuntuu, että pääsee ympyrä sulkeutumaan noiden perintöjuttujen ja kaiken säädön kanssa... Ihan uskomaton savotta kyllä ollut isäni kuoleman jälkeen. Ei ole helppoa ollut!! Nyt voi ensi viikolla huokaista helpotuksesta kun viimeinenkin asia on hoidettu, ja saan arkistoida perunkirjat ym sälän jonnekin mappi ö:hön lipaston laatikkoon. Ihanan kevyt olo. Kyllä on mukava päästä viettämään lomaa kaupanteon jälkeen!!! :heart:
 
Merkkaaaaan.. kotiuduttu on ja sydän oli väkisin raahattava mukaan vauvan isän luota Alanyasta. Sitten vaan odottelemaan että hän kotiutuu tanskaan takaisin ja tulee myös meidän luo tampereelle. Viikotkin poksui tuossa lomailun aikana, nyt olisi 27+2 :heart:

Oon niin pihalla että mistä täällä puhutaan.. paljon ootte saaneet tekstiä aikaseks! eikun lukemaan..

kerttuneiti ja puru
 
Nautinnollista juhannusta uusille syysmassukoille toivottelen vaan täältä sivusta!
Pian on kesä ohi, nopeammin kuin huomaattekaan ja vauva on ihan juuri tulollaan =) .
Muistan vielä viime kesän kuin eilisen...

Ihanaa masuaikaa toivottaen: Mamitus2 ja 15.9.2008 syntynyt Nappulapoika
 
kerttuneiti Onko sullakin Turkkilainen mies?
Oletko aikaisemmin maininnut?

roona Onnea mökki kaupoista!

Täällä odotetaan että saadaan tietoa niistä meidän lipuista :snotty:
Inhottavaa odottaa ja odottaa.... aika matelee :snotty:
Toisaalta tämä viikko mennyt super nopeaan kun ei haluaisi että aika menee ja tarvii toi
ukko jättää tänne :( Mutta eihän tässä niin pitkä tauko tule?! |O

kerttuneiti Piti vielä kysyä että miten meni lento? Oliko mitään tuntemuksia nousuissa / laskuissa? Minua itseäni jännittää tuo tuleva lento jonkin verran :p

Painajaisunia olen alkanut näkemään :'( Ja ihan kauheita!!!
Yleensä en edes muista unia mutta nyt olen herännyt kahteen uneen ja niiden
jälkeen ollut koko päivän ihan kauhea olo!! Mistä lie nämä unet tulee??

Bebes & Salamatkustaja 28+4 :heart::heart:
 
Kitkin kasvimaata vissiin vähän liian kauan.. ei oikeen meinaa jalat kantaa :/

painajaisista miun pitäis lähteä sisarusteni kanssa pidemmälle automatkalle, eikä vois vähempää kiinnostaa |O No yks yö näinkin sit unta et joudutaan auto-onnettomuuteen ja mie + vauva kuollaan :'( Arvatkaapa kiinnostaako todellakaan tuon jälkeen lähteä!!! toiset odottaa ihan innoissaan ja miun oksentamisen takia koko reissu on venähtänyt näin pitkälle, ei oikein vois sanoo et en tuukaan.. mutku.. |O |O |O
 
Oli pakko vähän sisustaa taas tänään.... :D



Kyllä käy pirun ahtaaks tuo makuuhuone! Meidän sängyn toinen laita on ihan kiinni seinässä ja mies joutuu kiipeään päädystä aina sänkyyn/pois... Noh, onneks vuoden päästä toivon mukaan jo oma rakenteilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Merkkaaaaan.. kotiuduttu on ja sydän oli väkisin raahattava mukaan vauvan isän luota Alanyasta. Sitten vaan odottelemaan että hän kotiutuu tanskaan takaisin ja tulee myös meidän luo tampereelle. Viikotkin poksui tuossa lomailun aikana, nyt olisi 27+2 :heart:

Oon niin pihalla että mistä täällä puhutaan.. paljon ootte saaneet tekstiä aikaseks! eikun lukemaan..

kerttuneiti ja puru
Tervetuloa takas! Toivottavasti päästään seuraavassa tapaamisessa utelemaan tarkemmin kuulumisia :)
 
Päivää :)

Noista vauva/synnytys sarjoista: Ite katon kaikki maholliset vaikka mieleen tulee sen seurauksena kaikenlaista. Mtv3 Faktalta katon Synnytyssairaalaa ja Riskitapauksia ja ne menee aina boksille. Siltä kanavalta tuli myös jokin tovi sitten Vauvatalo joka oli aivan ihana sarja :heart: Neloselta möllötän sitä Vauva tulossa ohjelmaa ja eilen otin sen Kätilöt ohjelman ekaa kertaa boksille mutta on viellä kahtomatta.

Jep mut palataan taas, mentävä ruokahommiin :p

Zeny 27+6 :wave:
 
Ihanaa, äitiyspakkaus on saapunut postiin!! Ihana päästä näpräilemään ja tutustumaan laatikkoon illalla.. Voi että tuli hyvä mieli!

Minä katselen myös kaikki mahdolliset vauva/synnytys/sairaala sarjat - ne on vaan niin mielenkiintosia. Pala kurkussa aina katselen synnytyksiä, mutta kyseistä toimitusta en vielä osaa pelätä - aikaa tosin on vielä siihenkin :)

Toivottelen myös jo hyvää juhannusta kaikille!! Huomenna lähdetään miehen vanhempien luokse ja siellä ei ehdi koneella istumaan :)

uneksija85 ja papu 26+3 :heart:
 
bebes - lennot meni todella hyvin, mitä nyt eilen tullessa oli jalat niin turvoksissa etten meinannut muita kenkiä jalkaan saada kuin nuo rantaläpsyt. mutta muuten meni hyvin, tosin ne Antalyassa olis halunneet ilmeisesti jonkun raskaustodistuksen.. mulle sanottiin jo etukäteen että ne kysyy kaikilta raskaana olevilta lähtöselvityksessä vähän extraa, ja se virkailija sitten kysyikin mun viikkoja ja jutteli muiden virkailijoiden kanssa (harmi kun en ymmärtänyt kieltä, ois ollut kiva tietää että mitä) mun "tilasta" ja lähti vielä varmistaan joltain että tarvinko mä sitä lääkärintodistusta. No en kyl tarvinnut mut oon kuullut että jotkut raskaana olevat on joutuneet käymään siellä vielä lääkärintarkastuksessa, siis Antalyan lentokentällä, ennen lähtöselvitystä. Ihme paikka se turkki :) ja mä olin NIIN IHMEISSÄNI kun menin turvatarkastuksesta läpi ja mun kaulakoru piippas ja se turvatarkastusnainen veteli mun vaatteita pitkin sillä laitteellaan ja kysyi että onko mulla vauva mahassa vai jotain muuta. ÖÖÖ??! Mitä "muuta"? ja mun vartalosta kyllä huomaa että oon selkeesti raskaana, eli.. HÄH?! joo tapana on salakuljettaa jotain heroiinipusseja ja feikata et oon raskaana Finnairin lomalennolla :headwall: no eipä siinä sitten mitään ja jatkoin matkaa.

Eeei, ei oo turkkilainen mies vaan tanskalainen mutta tällä hetkellä hän on vielä töissä Alanyassa StarTourille.

Roona kiiiitti, kiva olla takasin, ja täytyypä käydäkin kurkkaan mitä tuolla kerhon puolella mahtaa uutta asiaa ollakaan.. Ja nyt muistin, säkö kirjotit tänne kenties että teidän pieni Tahvo on rt:ssä ollut siitä äippäpolikäynnistä asti? Täällä sama homma jo toista viikkoa, eikä yhtään haittaa vaikka niin päin jäisikin =)

Toissailtana pienen iltakävelyn loppumetreillä alkoi pieni muuten painaan masussa ihan älyttömästi, tuntui että hänen pää painoi kauheesti johonkin mahdottoman alhaalle ja piti "tukea" vatsan alhaalta että pääsin istuun sataman penkeille. Älytön paineentunne, vaikka sitä toisinaan muutenkin on, mutta vielä pahempi. Tanskalainen luuli jo että mä synnytän :D mutta huhhuh..tuntui että se vauva tippuu nyt ja heti ulos musta :eek: onko kellään ollut vastaavaa? tuntui että se paine oli tuolla "häpyluun takana" jossakin..
 
Kristelle mee nyt ihmeessä sinne työterveyteen sun sun selkä on noin kipeä. itse en enää jaksanut ja sain saikkua kesäloman alkuun asti joka alkaa 29.6.

Roona ihana makkari jo valmiina odottelemassa pienen tuloa.

kerttuneiti mulla on kans tollasta paineentunnetta tuolla alhaalla varsinkin ku kävelen paljon.

Mä en kestä te muut olette jo pesseet vauvan vaatteita ja kaikkea oma on vasta tulossa. toivottavasti se tulisi nyt jo ensi viikol.

joo kyl mun täytyy myöntää mä tykkään kyl kattoo kaikkia lääkärisarjoja.

lähdetään kohta mökille, joten toivotan kaikille oikein hyvää juhannusta ja seuraavaksi varmaan kuullaan sunnuntaina.

Jooseppi & möykky 28+2 :heart:
 
kerttuneiti mulle sanottiinkin että sen todistuksen/luvan tarvitsee lennolle viikkojen 28++ jälkeen. Joten mun pitää käydä se hakemassa. Tämän lisäksi mun pitää tehdä joku paperi missä vakuutan että lennän omalla vastuulla ja jos sattuu jotain lennon aikana niin lentoyhtiö ei ole vastuussa.
Vai onko vauva mahassa :LOL: Ihme ettei ne vieneet sinua sivummalle ja tutkineet tarkemmin :LOL: Mitäköhän ne mulle sanoo :D

Roona Hienosti sulla kaikki jo valmiina. Mua toi kaikki odottaa vasta kun päästään Suomeen. Pääsen etsimään kaikki vaatteet ja laittamaan muutenkin kaikki vauva vaatteet kasaan.
Muistin eilen vaan että tammikuussa kun mulla oli kirppis pöytä myin melkein kaikki poikien vaatteet pois. Joten jotain pitää vielä ostellakkin!

Bebes & Salamatkustaja 28+4 :heart::heart:
 
Herttilei :eek: ...nyt vasta aloin miettiä että meillähän ei oo mittää vielä laitettu valmiiksi... Tai ees mietittynä...mihin pusketaan vauvan vaatteet ja minkä verran niitä ylipäätään on... mihin saadaan siirettyä tytön vaatetus... Pestäänkö vaatteet heti vai milloin...

Siis aivan raksuttaa tyhjää... apu-VA! Pitäs saaha ton esikon huoneeseen vaatekaappi laitettua nii sitte vois siirrellä nuo tavarat...

Ja mahasta... kun tuntuu että minun maha se kohta "röksöttää" polvissa. On jotenki niin alhaalla. En tiä tuntuuko vaan.
Huomenna sitte syödäään kovasti grilliherkkuja sukulaisperheen/eiden kanssa. Ostettiin vihdoin ittelle kaasugrilli, toivottavasti myös osataan käyttää... :D Ja taas tulee sitte kauhean turvonnu olo, se on varmaa :/ ... taitaapi olla niin että nythän se painonnousu vasta alkaa.....
 
Nyt on tuplavuoro töissä ohi, hyvin meni. Töissä on mukavaa. =)

Mäkään en ole vielä edes katsonut mihin saisin uuden tulokkaan vaatteet mahtumaan. Pojan vaatteet vievät koko vaatekaapin enkä saa toista kaappia lastenhuoneeseen kunnolla mahtumaan. Olen myös miettinyt, että laittaisinko pinnasängyn heti lastenhuoneeseen vai meidän makkariin. Hmmmm.. siinäpä on miettimistä. Pitänee kohta alkaa tekemäänkin asialle jotain. :ashamed:

Muffa 27+1
 
Äitiyspakkaus odottaa vihdoin ja viimein postissa. Täytyy varmaan vielä huomenna hakea, ennen kuin kaupat menee kiinni ja posti siis samalla. Täytyy sitä laatikkoa vähän huomenna kuitenkin penkoa ennen kuin lähdetään juhannuksen viettoon.

Hyvää juhannusta kaikille! Saattaa mennä maanantaihin taas ennen kuin pääsee koneelle tai paremminkin muistaa tulla.

Helinä, huomenna rv 28+0
 
Meillä on nyt liput varattuna :D:D:D
Ensi viikolla onkin sutinaa ja miettimistä että mitä tärkeintä täältä
ottaa mukaan... mies on laittanut rajat mun matkalaukuille että kuinka monta saan ottaa
mukaan kun lähden :whistle::whistle:
Syy tähän on se kun tulin tänne mulla oli... 2xiso matkalaukku, 3xreppu, 3xvedettävä lentolaukku :whistle:
Ja kuulemma en todellakaan saa samanlaista määrää viedä Suomeen takaisin :LOL:
Silloinkin kun tultiin niin mies kysyi että onko nämä kaikki teidän??? :ashamed:
Mutta monta lasta ja paljon tavaraa...

Kärsiikö kukaan muu suonenvedoista jalkapohjissa ja pohkeissa :x
Me mentiin tänään kauppaan ja jouduin 10min. käppäämään ilman kenkiä kaupan pihalla ennenkuin sain suonenvedon pois!! En uskaltanut ajaa ennenkuin se meni kokonaan ohi |O
Pelotti kyllä että se alkaa samantien kun pääsen tielle mutta onneksi pysyi pois!!
Pahimmat on kun tulee yöllä pohkeeseen... :(

Bebes & Salamatkustaja 28+5 :heart::heart:
 

Yhteistyössä