**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

KIITOS KAIKILLE MYÖTÄTUNNOSTA, SE TULI TOSI TARPEESEEN!! :wave:

Asiat selkiytynyt kun saatiin juteltua(miehen kanssa) oikein kunnolla taas pitkästä aikaa.. :attn: Puhuttiin jopa seksistä, että mitä toinen haluaa ja mitä taas toinen..kaikinpuolin avartava keskustelu..

Kuuluuko tuo ala-pää vihlonta alkavaksi vasta joillakin viikoilla, esim. 27, tms?? Kun mulla ei vielä sellaista tunnu?? En toki haluaisi sellaisen alkavankaan, kunhan kyselen.. Ja milloin vauvan pään kiinnittyminen mahd. alkaa vai onko sekin tapauskohtaista?


Äippä35v ja Nuppu24+5



:flower:
 
J84
Merkkailen kans, kun ei jaksa nyt kirjottaa oikein mitää...tai itseasiassa pää lyö tyhjää :/ Kakut on väännetty ja huomenna aamulla kuudelta herätys..kakut täytyy koristella, kun niitä tullaan hakemaan ysiltä. Sit pitäis viä ittensä jaksaa laittaa ja lähteä rippijuhliin :x Enks mä vois jäädä siks aikaa vaik nukkuu |O joooo :D

Laitan viä massukuvan torstailta 24+6



J84 25+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Kuuluuko tuo ala-pää vihlonta alkavaksi vasta joillakin viikoilla, esim. 27, tms?? Kun mulla ei vielä sellaista tunnu?? En toki haluaisi sellaisen alkavankaan, kunhan kyselen.. Ja milloin vauvan pään kiinnittyminen mahd. alkaa vai onko sekin tapauskohtaista?
Usein nuo liitoskivuiksi kutsutut alapään säryt kuuluu raskauteen koska silloin lantio löystyy ja valmistautuu synnytyksessä antamaan tilaa vauvan tulla. Se miten voimakkaita nuo kivut on, on odottajakohtaista. Itsellä sellaista pientä arkuutta on toistaiseksi ollut, ei mitään pahempaa. Esikoisesta oli niin pahat liitoskivut ettei oikein liikkumaan pystynyt.

Myös tuo kiinnittyminen on odottajakohtaista...

Olkkis ja Ötzki 27+6

 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Merkkausta vaan :D

Bebes & Salamatkustaja 27+5 :heart:
Bebes:Eikös me enää mennäkään yhtä matkaa kohti la:aa? :D

Täällä sataa kuin esterin hanurista... Salamointiakin näkyy mutta ilman jyrinää. Hyvä että sataa niin toivottavasti tää tukahduttava helle hieman edes helpottaa. Tänään ollut ainakin mulla tosi tuskaista kun hautova helle on ollut painostava.

Huomenna paukkuu taas rv:t ja alkaa jo kahdeksas raskauskuukausi.... :D

Olkkis ja Ötzki 27+6

 
mä oon niin pihalla mitä te ootte kirjotelleet, pitää alkaa lukeen oikeen kunnolla sit kun kotiutuu. eli merkkaan että elossa ollaan ja loma on mitä parhain B) jotain alapään vihlonnasta joku mainitsi, jösses, sitä on välillä ja se on sitten niin inhottavaa kun se iskee kesken kaiken kaupassa tai kadulla! :eek:

hyvää viikonloppun jatkoa kaikille!

tänään on taas ollut (ja jatkuu..) ihan mieletön potkupäivä.. kerttu ja puru 26+4 B)
 
Tää mamma on nyt ihan rikki.

Häntäluu on aivan paskana ja nivuset sattuu niin perkeleesti. anteeksi mun kielenkäyttö. Tukivyö ei kyl auta yhtään. Tänäänkin oli niin kiire töissä ettei ehtinyt ku nopeesti vaan syödä ja jatkaa duunia. Mun on mentävä kyl maanantaina työterveyslääkärille ja hakee sitä saikkua. EN vaan jaksa enää näiden kipujen kanssa. Nilkat on nytkin niin turvonneet ettei mitää järkeä.

Nilkassa on tollanen ihmeellinen verenpurkauma. Mua pelottaa ei kai se mitään veritulppaa voi tarkoittaa?

nuppu kvia ku saitte miehen kaa asiat kuntoon.

Jellona mä en kestä sulla on aivan ihana masu, niin pyöreäkin.

No eipä muuta valitettavaa tällä kertaa. Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia?

Jooseppi & Möykky 27+4 :heart:
 
Enää 55min niin poksuu viikot taas lähemmäs Ötzkin syntymää... Alkaa jo hieman jännittää ja hermostuttaa kun vauva syntyy. Edellisestä synnytyksestäni on niin pitkä aika ettei muista puoltakaan siitä mitä silloin tapahtui... Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuis edes vähän helpommin kuin esikoisen synnytyksessä niin ehkä sitä vielä kolmannenkin vois joskus tehdä.

Kuinkas moni täällä on jo nimiä miettinyt valmiiksi? Meillä on jo pojan nimi valmiina, tytölle ei vielä mitään varmaa. Se sovittiin kuitenkin että kun iskän lapsuuskodissa kaikkien perheenjäsenten etunimet alkoivat A-kirjaimella niin samaa linjaa jatketaan myös Ötzkin syntymän jälkeen.

Ötzki rupes riehumaan joten eiköhän mamman ole aika jo lopettaa ja keksiä jotain muuta tekemistä kun ei vielä hirmusti väsytä.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 27+6
 
Olkkis: meillä on jo nimet valmiina..mitään perinteitä ei päätetty noudattaa, esim. kummin tai jonku sukulaisen toista nimeä..meillä tulee hitusen erilaiset nimet ku muilla suvussa :heart:

ON:
Merkkailen lähinnä kun pää heittää tyhjää aamuvuoron jäljiltä, enää kolme vk töitä :whistle:
Sunnuntain kunniaksi jälleen poksuu, **25** :heart:


dada 24+6
 
olkkis74 :ashamed: :whistle:

Meillä nimi on valmiina pojalle. Ollut jo neljä vuotta :LOL:
En vaan viimeksi halunnut sitä nimeä... nyt on niin sanotusti pakko!!!
Koska mies haluaa sen nimen ja minä päätin neljä vuotta sitten mikä nimi tulee!
Joten mulla ei ole enään sanavaltaa :D:D:D

Ja tosiaan tänään jo poksuu taas
*poks*poks 28 :heart: Aina vaan lähempänä :D Ihanaa :D

Bebes & Salamatkustaja 28 :heart:
 
tuntuuks ne pukamat joltakin? Miul ei oo mitään tuntemuksia persuksissa mutta verta alkoi valua!? Pelottaa ihan perkuleesti! Oon kuullu et pukamat saattais jotenkin vuotaa.. mut ei tosiaan mitään tuntemuksia! kuuluuko niiden tuntua joltain möykyltä tai kipeeltä, mistä tietää et sellaisia on? Ja varmistin kyllä ettei vuoto tuu "vauvan puolelta" Mut enpä oo tälläistä kokenu ikinä ja hirvittää.. mitähän pitäis tehdä?
 
Merkkailen vaan... Meillä ollut kunnon löysäilylauantai eilen, koko pv sohvalla tv:n ääressä - ja tänään ajateltiin sitten lähteä ulkoilemaan ja sisustaa kämppää. Taidan tulla vasta huomenna kirjoittelemaan enemmän :)
Perjantai meni ihan mukavasti.

Roona&Tahvo 27+6

ps. Ollaan poikaa välillä kutsuttu nimellä, mitä ollaan ajateltu ihan etunimeksi hänelle, tänään mies sitten sanoi, että eiköhän se oo siinä - ei hän ainakaan osaa enää edes muuta ajatella. Joten meillä Tahvolle onkin nyt sitten jo oikea nimi tiedossa. Me ei mitään papereita siitä täytetä sairaalaan, koska hätäkasteita ei tarvita... Siis kun poikaa ei kasteta. Mutt näin. :heart:
 
Voi itku, googlasin pukama-asiaa ja niistä vissiin on kyse :( Voivat olla jotenkin sisäpuolella, niin tunnu möykkyjä.. kyllä pääsi itku ja pelko on ihan hirveä! Ilmeisesti suihkuttelu ja kävely auttaa, ruokavalio ja joku rasva. Jossain puhuttiin ihan bepanthenistakin.. sitä olis kotona. Jos sillä ens.. Apteekissakin myytäis jotain voiteita. kiva sellaisia lähtee hakemaan. en kestä!!!!!!!!!!!!! Muilla????
 
Mii26 Minulle on tullut pukama, joka on ulkopuolella (yleensä kai). Ja sen tuntuu sellaselta pieneltä kielekkeeltä. Ei ole minulla ainakaan mikä kova möykky. Ei vaivaa mitenkään, mutta kerran tuli pieni tippa verta. Olisi voinut jäädä huomaamattakin, kun oli niin vähäistä. Mutta ei tarvitse pelätä jos tosiaan pukama on. Neuvolassa sanottiin että kuuluu asiaan eikä sitä lähdetä edes raskausaikana sen isommin tutkimaan kun on niin normaalia. Itsellä on myös aikaisemmin tullut verta takaosiosta (vuosi-kaksi sitten) kun oli vatsaongelmia vaikka muille jakaa. Todettiinkin silloin ärtynyt suoli, joka ei ole onneksi isommin vaivannut nyt raskausaikana. Sillon tehtiin sitten peräpäähän tutkimus kun tuli useammankin kerran verta vessakäynnin yhteydessä. Lääkäri sanoi että tuolla sisällä oli pieni haava joka vuoti välillä. Oli ollut niin paljon kovalla vatsa että oli ärtynyt. Apteekin voiteita taisin silloin käyttää. En muistaakseni edes mitään reseptilääkettä käyttänyt. Joten en usko että sinun tarvitsee huolestua. Voit vaikka kysyä neuvolasta/lääkäristä tms jos ne osais sanoa että mitä voidetta kannattaa käyttää. Apteekissakin osaavat myös varmasti neuvoa. Ison hädän jälkeen kannatta tosiaan vaikka suihkulla huuhdella niin ei paperi rasita takamusta enempää ja tulee sitten kunnolla puhtaaksi. Vettä paljon ja kävelyäkin ne suosittelee. Puuroa joka aamu niin tulee vatsaan parempi olo :) Kannattaa mainita siitä verentulosta lääkärissä/neuvolassa seuraavalla kerralla ja jos kovin huolettaa niin soita huomenna ja kysy sieltä mitä ovat mieltä. Mutta toistan vielä, että en usko että on mitään vakavaa joten rauhassa vaan peppua huuhtelemaan ja vatsaa hoitamaan (ripuli ja ummetus kun noita vaivoja yleensä aiheuttaa) :) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Voi itku, googlasin pukama-asiaa ja niistä vissiin on kyse :( Voivat olla jotenkin sisäpuolella, niin tunnu möykkyjä.. kyllä pääsi itku ja pelko on ihan hirveä! Ilmeisesti suihkuttelu ja kävely auttaa, ruokavalio ja joku rasva. Jossain puhuttiin ihan bepanthenistakin.. sitä olis kotona. Jos sillä ens.. Apteekissakin myytäis jotain voiteita. kiva sellaisia lähtee hakemaan. en kestä!!!!!!!!!!!!! Muilla????
Mulla tuli esikon aikaan pukama, ja on edelleen, välillä vuotaa ja on kipeä, mut yleensä se on oireeton. Annan olla sen jos siitä ei harmia tule, en uskalla mennä hirttämään sitä :(

zeny 27+2
 
Joo Bebes, on tosiaan jo iso maha, mut osa siit varmaankin on ihan pelkkää läskiä kun mun paino huitelee tos 120 kg kohdilla. Mulla kyllä on ollu aina iso maha(odotan viidettä mukeloa) ja muksut ovat painaneet kaikki yli 3,5kg (3,7kg+3,8kg+3,9kg ja 4kg)Olen isoluinen nainen ja hoikimmillani tai siis parhaimmillani painan noin 80kg :p että näin.. =)

Äippä35v ja Nuppu24+6 :flower:
 
Kiitos uneksija ja zeny :flower: On tää vaan jotain ihan uskomatonta! Elämäni ensimmäinen tapaus, mut ei olis tosiaan tarvinnu tulla! :'( Googlea läpi kahlatessa törmäsin siihen et näillä viikoilla usein ilmaantuukin, kun kohtu alkaa painaa jo niin paljon. Jossain oli ohje et vasemmalla kyljellä välillä pötköttely auttais kans. Juon nyt paljon vettä, ainoo et se pistää juokseen vessassa enkä uskaltais mennä.. kun en haluu nähä onko "lentskari" veressä! Tosiasioiden kieltämistäkö? :ashamed: Hoh.. mitään ulkopuolista en kyl oo havainnu ainakaan vielä, eikä tee kipeetäkään. Hirvittää vaan :/ Bepanthenilla rasvasin.. soitan huomen aamulla varoiks vielä neuvolaan. Mies lupas hakea apteekista voidetta kun en ite kehtaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Joo Bebes, on tosiaan jo iso maha, mut osa siit varmaankin on ihan pelkkää läskiä kun mun paino huitelee tos 120 kg kohdilla. Mulla kyllä on ollu aina iso maha(odotan viidettä mukeloa) ja muksut ovat painaneet kaikki yli 3,5kg (3,7kg+3,8kg+3,9kg ja 4kg)Olen isoluinen nainen ja hoikimmillani tai siis parhaimmillani painan noin 80kg :p että näin.. =)

Äippä35v ja Nuppu24+6 :flower:
Nuppu09 Mulla kanssa jo neljäs raskaus ja tosiaan toi paino :kieh:
Mä painoin ennen ekaa raskautta 70kg :whistle: ( voi niitä aikoja :D )
Suurimmillaan olen ollut sen 110kg :ashamed:
Mutta olen pitkä 180cm joten kukaan ei koskaan uskonut paljon painan :D
Ja mä olen kanssa iso luinen :kieh: Ikävä kyllä...
Nyt mulla paino on tossa 90 tietämillä..
toiveena olisi että taas joskus sen 75-80 kg. :p

Viime vuonna mulla tippui 3kk:dessa 11kg ja voi sitä riemua :D
Teki itelleen mahtavan olon..
Mutta joka tapauksessa olen ihan sinut itseni kanssa!
Ja raskaana tota mahaa saakin olla ;)

Kuinka pitkä sinä muuten olet?

Bebes & Salamatkustaja 28 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä