**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

miimumaija: ihana, että teillä pidetään noin hyvää huolta! Meillä on siis neuvolasta perhevalmennus, 2 käyntikertaa - ELOKUUSSA...! 3 viikkoa ennen LA... Siis sitä mä en ymmärrä. Vois ny varmuudeks vähän aiemmin olla? Ja tosiaan, kuten jo vähän aiemmin käynyt täälllä hyvin selväsanaisesti ilmi, meillä TAYS-synnyttäjillä ei ole edes synnytysvalmennusta enää! Sekin vielä... Ja siis noh, muuta ei ole. Ei puhettakaan mistään synnytyspeloista tms neuvolassa, tai muutenkaan mistään pääkopan sisällöstä. Jotenkin tuntuu, että oon jääny ihan paitsi kaikesta, ja et neuvolassa kohdellaan ihan kun olis jotenkin jokapäiväistä mulle tää...!?? En oo kyllä todellakaan saanut juuri mitään irti tästä odotusajalta.... Kamalasti on kyllä onneksi ollut apua tästä palstailusta, ja onneksi googlettamalla löytyy tietoa. Harmittaa vaan niin kovin, kun kuulee kuinka paljon antoisampaa ja enemmän tietoa monilla muilla on odotusaikana.... :'(

Ja siis kuka puhui, että tuleva lastenneuvolan täti tulee etukäteen kotiin tutustumaan? Whaat? Mä en ole edes varma, missä mun lastenneuvola on! Ei ainakaan samassa paikassa kuin äitiysneuvola. näin mä käsitin. Byäääääh....... Marttyyri? :LOL:

Taas vähän herkässä, perkeleen hormonit! :x Mä meen lämmitteleen ruokaa, ja syömään mango-melonijädee jälkiruuaks. Sen jälkeen varmaan pakko lähtee kauppaan. Ihan hullu himo taas: kakkutaikina! Pakko varmaan leipoa se kuivakakku.... Ja sit: tekee mieli suklaajuustokakkua! Se on vaan piinaa, kun sen saa syödä vasta huomenna... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja siis kuka puhui, että tuleva lastenneuvolan täti tulee etukäteen kotiin tutustumaan? Whaat? Mä en ole edes varma, missä mun lastenneuvola on! Ei ainakaan samassa paikassa kuin äitiysneuvola. näin mä käsitin. Byäääääh....... Marttyyri? :LOL:
Mie :D Ens tiistaina tulleepi :) Mie oon kuullu et joissain kunnissa tehään kotikäynti mut ymmärsin et synnytyksen jälkeen. Tää tätsy tuleekin etukäteen. Olin äitiysneuvolassa, kun se lastenneuvolan täti tuli esittäytymään! kertoili vaan et käytäs jotain käytännön juttuja läpi ja haluis tutustua tuleviin vanhempiin, että oltais sit jo tuttuja kun ekan kerran tullaan vauvan kans käymään. Ajo-ohjeita se kyseli ja sanoi ettei juo kahvia, ei tarvii keittää, eikä tarvii siivoilla.. ei hää tuu kytikselle :D On vaan kuulemma ollut tapana kaikkien esikoista odottavien kohdalla. Ihan kivaa, kieltämättä. Johtuisko siitä et asutaan takapajulassa, väkee vähän vähempi kun suurkaupungeissa? Tampereella taitaa olla tuhatkertasesti odottavia äitejä, varmaan siks?

Ai niin, perhevalmennukset oli täällä huhti-toukokuussa. Elokuu kuulostaa aika uhkarohkeelta ajankohdalta, jos la on syyskuun alussa! Meenhän mieki synnyttään jo elokuussa, miksei se vois jollekin muullekin tapahtua jo sillon? Tampereesta saa aika hyvän kuvan :p Paitsi ne pyynikin munkit.. olispa joskus kiva päästä maistaan niitä :D

Tänään tuli vihdoin postitsekin kelan päätökset :) Ä-pakkauksessa luki et toimitetaan 2 viikon kuluessa. Kuitenkin laatikossa oli keltaisen kuljetuksen viesti et reima oy:n paketti on noudettavissa postistanne *kysymerkkinä* no jo oli sukkelaa toimintaa kun samana päivänä päätöksen kans tuli. Ainoo et postileima ei ollut tuohon kyläkaupan am-postiin (mihin kaikki miun postit tähän mennessä on tullu!) vaan kuntakeskuksen postiin.. Pitää ilmeisesti lähtee ajaan sinne asti.. noo, mut mitäpä sitä ei ä-pakkauksen vuoksi tekis!!!! Jihuu! Pääsen hypisteleen :heart:

 
Moi! Mä oon nyt sitten virallisesti jälleen kotiäiti. Neuvolalääkäri jatkoi mun sairasloman tonne vuosiloman alkuun saakka ja sen jälkeen sitten jatkuu suoraan äitiysloma. Toisaalta helpotus kun en olis voinu töitä tehä kuitenkaan. Hyvä kun kotityöt pystyy hädintuskin tekee. Huono puoli on se että aika saattaa käydä melko pitkäksi.....
Pitänee kehittää jotain...keksis vaan...

Nyt kun oon tässä kotona viikon maannut niin heti huomas painossa...oli 10 pvssä noussu kilon :eek: :/ :kieh: . Enkä kyllä ole makeaa syöny paljo mitään. Pelottaa että kuinka se ehtii nousta tässä kotona ollessa varsinki jos ei masu anna tehä juuri mitään.
Kohdunsuu oli pysyny ennallaan vielä joten seuraava neuvola, sekin lääkärille, varattiin tonne 1.7.
Sain myös pissatikkuja kotiin että voi vaikka kerran viikossa kattoo valkuaiset ja sokerin varulta kun mulla on se verenpaine aina loppua kohden tupannu nousemaan. Ettei vaan se toksemia iske!

Kävin sitte työpaikalta keräämässä kamppeeni ja palautin jo avaimetkin samalla kun vein saikkutodistukset. Tästäpä se sitte todellinen ODOTUS alkaa :whistle:

Naksos 27+6
 
Mii26, tosiaan siitä se varmaan johtuu. En joo usko, että Tampereen kaupungilla on varoja kustantaa kaikille kotikäyntejä tosta noin vaan :ashamed: Hyvä jos saadaan neuvolatäti tuleen kotiin sit kun vauva syntynyt, sekään ei kai varmaa, että saako sen ekan käynnin kotiin! Isossa kaupungissa asumisella on hyviä puolia, ja on niitä paljon huonojakin. Ite kaipaan paljon enemmän sellaista ihmisläheistä ja yksilöllistä touhua, mutta sitä on turha täällä ainakaan odottaa liikaa :)

Naksos - tervetuloa kerhoon...! Täällä ainakin pää alkanut jo aika hyvin hajoilemaan neljän seinän sisään! Mulla on jo sellainen vaihe, ettei enää jaksa keksiä mitään järkevää. ihan adhd oon... ja silti vaan väsyttää ja laiskotuttaa...! Kamalaa!

Mä kävin kuikuilemassa helmikuisten pinoa!! Siis... ollaan me kyllä sittenkin jo aika pitkällä! Vaikka itestä tuntuu, että taika ei kulu ei sitten niin mihinkään, mutta herranen aika, alle 3kk päästä on jo syyskuu!!
Ihan hassua. Ja on ne alkuajan olot ja tuntemukset kyllä vieläkin niin selkeästi mielessä, että oikein puistattaa..
 
Perhevalmennuksesta: Mulle ei oo ikinä tarjottu mitään perhevalmennusmahollisuuksia, ei edes esikon aikaan :eek: Sillon asuttiin espoossa mut ei sellasta ollu tarjolla! Nyt en enää sitä tosin kaipaiskaa ku kolmas synnytys edessä, mut sillon ois ollu ihan kiva saaha jotai tietoa ku esikkoa ootti... noh, onpahan neki synnytykset koettu ja hyvin meni ilman valmennuksia! :) Esikon aikaan tosiaan kävi neuvolanterkka tutustumassa kotia sillon ku vauva oli syntyny, eli ensimmäisen kerran teki kotikäyntinä! :) Se oli kyllä ihan mukava ku ei tarvinnu viikon ikäisen vauvelin kans lähtä minnekkään!! En tiiä onko täällä tuollasta käytäntöä, ei oo ollu vielä puhetta..

Mut nyt laittamaan makaronilaatikko uuniin jotta saa joskus ruokaa :)

Anrika & Tepi 24+5
 
Olen aiemmin ollut tuolla lokakuisten puolella, mutta viimiset pari kuukautta olen kuitenkin jumittunut lukemaan teidän juttuja kun la:kin siirtyi syyskuun puolelle. Ajattelinpa siis että jos saisi tänne mukaan vielä liittyä :wave:
Eli olen 26v kahden pojan (2v ja kohta 6v) äiti turusta ja kolmosen la on 28.9. Synnäri on siis tyks ja sinne menoa ootan kauhulla ku kakkosen syntymä oli aika hurja, mutta kai se siitä.. Onko muita joilla ikäviä muistoja aiemmista synnytyksistä tai kokemuksia pelkopolista??
Jaana 24+2 (kai :ashamed: )
 
Dodiiii... neuvolas taas käyty (ja yllättävä labrareissuki taas supistelujen takii)!!!! Maanantaina sitten lääkäri, tarkistetaan ettei vaan oo alkanu alakerras tapahtuu mitää näitten kivuliaitten supistelujen vuoksi!!! Neuvolas muuten kaik hyvin... painoo tullu ny melkee +700g/viikko, hyi hitto!!!! Yhteens siis alusta asti hiukan vajaat 9kg (yhyyyyy)!!!! Sf-mitta 28cm, eli yläkäyrällä pysyin... :whistle: Onneks hemppa ei ollut pudonnu, (vaan noussu, mikä yllätti mut kyl täysin), ku oon kolme viikkoa ollu ny ilman rautaa ton mahan takii!!!
Jee mies tulee tänään kotiin ja sit sil onki kesäloma, eli kolme viikkoa se on kotona... jippii!!!

Tervetuloa Jaana

mama ja kääpiäinen 28+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Sf-mitta 28cm, eli yläkäyrällä pysyin... :whistle: mama ja kääpiäinen 28+1
Miul on nyt 27+0 POKS! Ja sf-mitta oli eilen neuvolassa 27cm :whistle:

Hain äsken äitiyspakkauksen vihdoin!!!! Ihanaa, oon hypistelly ihan onnesta soikeena pakkauksen sisältöä :D

kotona olosta täälläkin on hajotettu päätä jo toukokuusta lähtien ;) onneks sentään pystyy liikkumaan, on tullut käytyä enemmän kavereiden luona ja pihaa on kupsuteltu aika lailla. Koirakin on kovin iloinen kun joku on kotona :) Tuttavilta sain vinkin, että kannattaa alkaa tekeen pakkaseen ruokia, niin ei tarvi niitä aatella sit vauvan kanssa. En kyl aikonut tehdä.. mut jos joku haluaa, niin tekemistä tuokin :) vauvan vaatteita olen pessyt yhden koneellisen valmiiksi ja koti on nykyisin yllättävän siisti ja puhdas, villasukat kudoin vauvalle, sitten on nää 2+ sivut.. ööh, joissa saattaa aikaa vierähtää.. sit leffat, telkkari (josta tosin ei enää tuu mitään muuta hyvää kun Beck! Jee, tänään on Beck-päivä!) Jollain ihmeen kaupalla ne päivät on kuitenkin sujunut ilman kamalampaa tylsistymistä. Kylpytynnyri on kyl ihan must, siellä menee aika nopsaan ja mahaa ei kiristä. Ihana kelliä lämpösessä vedessä.. Kyl sitä kai jotain keksii kun on aikaa keksiä. Oon myös kehitelly miehelle pieniä arkipäivän ylläreitä.. kyllä se ne ansaitsee, kun yksinään ahertaa töissä. niiden suunnitteluun ja toteutukseen menee aikaa kans.. tsemppiä kaikille kotona hajoileville kohtalotovereille :flower:

 
Tervetuloa vaan tänne pinoon Jaana! Lisäilen sut listalle! :)

Mii26 - mikä IHME on kylpytynnyri? :eek:
Mä oon käyttäny kyl kans tosi paljon kylpyammetta.. Se tuntuu niiin rentouttavalta, ja kylvyssä lilluessa selkäkivut ja liitoskivut.. siis kaikki KATOAA! Välillä tosiaan kokonaan, ettei tuu enää koko iltana mitään! Ja parasta kyllä, että välillä tulee ukkokin sinne lillumaan, ollaan ku sardiinit purkissa... :D Mut se vasta onki mukavaa ku joku pesee vielä selkää karheella sienellä.. Kylpyamme on ihan must juttu mistä en halua enää luopua! Enää en vaan uskalla mennä kylpyyn tai suihkuun ku oon yksin kotona, pelkään että liukastun, kun on jo vaikee kivuta ylös sieltä :LOL:

Ruuanlaitosta: mullekin joku sanoi, että tehkää pakastin täyteen ruokaa, että ei sitä ehdi sit tekeen ku vauva on... Öö...? Eiköhän sitä nyt kaks ihmistä saa johonkin rakoon ruokaa tehtyä? :LOL: Me ollaan tosi huonoja syömään pakkasesta mitään. Nytkin siellä jotain purnukoita, mut silti joka päivä tehdään ihan tuoreet safkat, tai joka toinen päivä... Mä odotan innolla, et pääsee vaavillekin sit kokkaileen kun alkaa syömään soseita. Mua jotenkin kauhistuttaa se purkkiruokakulutus, mitä kaupoissa näkee kun jollain on ostoskärryissä 40 purkkia bonaa ym. Onkohan mulla turhan isot kuvitelmat itestäni, ehdinkö/jaksanko vääntää vauvalle ite soseet? Samallahan sitä sille duunaa, kun tekee itellekin ruuat? Oon jo suunnitellu kaikkii eri mössöjä mitä helppo soseuttaa :LOL:

Nyt tuli ukko kotiin, ihanaa, ihminen :D Elävä ihminen! :LOL: *sulkee läppärin*
 
Tänään tuli kelasta päätökset. Ainakin siis 10.9. olisi tulossa seuraavan kerran rahaa. Odottelen siis edelleenkin työttömyyskorvausta ja mun kassassa käsitellään nyt 23.2. tulleita hakemuksia, joten jonoa on siis 3,5 kuukautta. Omat hakemus on ollut siellä varmaan perillä noin 8.5., joten taitaa tuo äitiyskorvaus olla ennemmin tilillä.

Tänään olen pessyt vauvan vaatteita, mitä olen hamstrannut kirppareilta. Ne on kyllä niin kauhean suloisia. Vielä riittäisi pyykkiä pariin-kolmeen koneelliseen ja kohta se pakkauskin tulee. Pyykkään siis myös pinnasängyn suojusta yms lakanoita. :heart:

Helinä rv 26+5
 
Roona Kylpytynnyri :) No paljuks myö sitä kutsutaan, se on sellainen puinen jätti-tynnyri jonka vesi lämmitetään kamiinalla. Ja palju on siis pihalla! On aivan ihanaa lilliä +40 asteisessa vedessä, kun ulkoilma on vaikka +3 (niinkun eräänä iltamyöhänä tässä..) :heart: Netistä varmaan löytyy miljoonittain kuviakin googlettamalla :) Kalliita ne on kaupasta ostettuna mutta tuo oma onkin itse tehty ja hyvin toimii. Mukitelinehän siihen tarttis viel askarrella, niin sit olis bueno :D

Mut oli sit kylpyamme, tynnyri tai poreallas tms. niin kyllä kivut katoaa!!!! ehdottomasti samaa mieltä :)
 
Ruoat pakastimessa tiedän kanssa että toiset tekee mutta ei minustakaan olisi siihen homman :) Jos jotain syödään niin sitten tuoretta aina tehdään... Mullakin aina pakastin pursuaa tavaraa mutta siellä tulee harvemmin käytyä! :whistle:

Mulla on taas särkenyt selkää ja mahaa eilisestä asti... ei oo mitään kivaa :'(
Kunhan nää vaan olis taas niitä kasvukipuja! Pitää kyllä heti kun Suomeen pääsen niin
päästä omaan synnytys sairaalaan kunnon kontrolliin! Ja uskon että pääsen koska näitä oireita taas alkaa olemaan! :snotty: Ja miten se lento sitten vaikuttaa? Tiedä sitä :ashamed:

Bebes & Salamatkustaja 27+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Roona Kylpytynnyri Kalliita ne on kaupasta ostettuna mutta tuo oma onkin itse tehty ja hyvin toimii. Mukitelinehän siihen tarttis viel askarrella, niin sit olis bueno :D
Mii26:
Menee nyt hieman ohi palstan aiheen, mutta pakko heti tarttua tähän ja kysellä, miten teidän kylpytynnyrinne on tehty. Olen haaveillut minäkin tynnyristä, mutta kauhistellut valmiiden hintoja ja miettinyt, josko tynnyrin voisi ihan itse tehdä... :p Osaatko kertoa tarkemmin, vaikka privana, tynnyristänne ja sen lämmityssysteemistä?

hanjuu + vauva 24+6
 
Täällä kans kotiäiti, oon ollu kotona nyt 2v ja vissiin 8 kuukautta päälle :D ihanaa on kun saa olla oman lapsen kanssa päivästä toiseen (tosin välillä kaipaa omaa aikaa itekseen ja kahenkeskistä aikaa miehen kanssa) ja nähä kui kasvaa ja kehittyy :heart:

zeny 26+5
 
Heippis!
niin paljon asiaa etten kaikkea jaksanut edes lukea, joten en kommentoi :D
hienoa että kaikilla(? ) kuitenkin asiat ok :)

ON: Täällä poksuttiin sunnuntaina aloittelemaan 7. kuuta, kuinka ihmeellistä :eek: :heart:
joku muukin sanoi, että muistaa niin hyvin alkuaikojen tuntemukset ja aatokset,
tuntuu kuin ihan eilen olis vasta plussannut.
Mulla enää pari pv yli kolme viikkoa töitä, sitten on kesäloma ja sit alkaakin jo mammaloma :heart:
Tänne ei tällä erää suurempia.



Dada masubileiden vauhdittamana 24+3
 
Huomenta taas...
Tänään mun piti ottaa ja nukkua ooooikein pitkään.. Pah, heräsin siihen kun mies tuli haliin ennen töihin lähtöä, ja siihen ne unet sitten jäikin. Kyllä mä 8 asti sängyssä pyörin, mut... Blääh. Menis vaan päivä paljon nopeemmin jos nukkuis pitkään! :D

Mii26 - selvä - palju kuulostaa paljon tutummalta nimitykseltä! Ja kuulostaa muutenkin varsin ihanalta, tuollanen tavis kerrostalo-kylpyamme kun on aika pieni.. ja tosiaan - ulkona olis aika bueno lillua! :D

Helinä83 - mulla ihan sama homma noiden työttömyyskorvausten kanssa... Näillä näppäimillä laskeskelin, että tosiaan äitiyspäivärahat tulee tilille ennen ansiosidonnaisia! Mutta tuleepahan sitten iso potti kerralla sitten KUN ne ansiosidonnaiset tulee! 3kk ajalta takautuvasti :D ...Jee, tai no niillä maksellaankin sitten velkoja mitä keränny tässä kesällä kun EI ole mitään tuloja... Pah. Saanko udella, mikä kassa sulla on?? Mä kuulun Metalliin...

Masumönkijä mönki eilen koko illan ihan mielettömästi. En pystyny oleen kyljelläni ollenkaan, kun potkut tuntu niin kovaa, ja melko ikäviltä. Mut sitten kun menin selälleni, tuntuu etten voi hengittää kunnolla - hengenahdistusta ihan liikaa nykyään... Pitäs varmaan neuvolassa sanoo tuosta, kattoo miten heinä ja pujo alkaa kukkimaan, jos nyt sais sit jotain astmalääkettä tms. Kun tuo kohtukin painaa keuhkoja lyttyyn varmaan.. tai jtn.

Verenpaineiden mittailusta - Eilen 121/77 tänään 117/75 -eli aika turhaa vissiin mittailla. Mä kyllä siellä äitiyspolilla sanoin, että mittaavat uudestaan, koska mulla on aina lääkärissä tosi korkeella, ja tokalla kerralla mitattuna aina vähän jo laskenu. No ei ne mitannu, ja sen takia ku alapaine oli silloin yli 90, käskivät kotona mittaileen... Heh, noh - mittaillaan nyt silti, onpahan jotain tekemistä :p

Roona&Tahvo 27+3
 
heippa pitkästä aikaa!

Naksos ja Roona82:
Teilläkö on lääkäri määrännyt "vuodelevon" ??Mistä syystä?

Mua pelottaa ens viikolla sanoa neuvolassa tästä mun "invaliidisuudesta"
Siis en pysty käveleen välillä ollenkaan...eilen illallakin tuli ihan itku, '
kun koski niin paljon nivusiin, ja tonne takapuolen luihin...ei pystynyt kunnolla
edes seisomaan paikallaan..
Kauheinta on jos pitää ottaa housut jalasta tai laittaa jalkaan, kun yhdellä jalalla ei voi edes hetkeä olla..kipu on niin suuri toisessa nivusessa sitten...
MITEN MUILLA???

esmeralda- + kaveri 28+3
 
Mihinkähän mun liitoskivut on unohtuneet? Ei meinaan oo minkäänlaisia kipuja tai en niitä ainakaan tunnista. Esikoista odottaessahan niitä tais olla jo heti puolen välin jälkeen. Toisaalta en niitä kyllä yhtään kaipaa joten tulevat sitten kun tulevat... Herää vain epäilys että onko sitä oikeasti edes raskaana kun noita ei ole yhtään. :D

Olkkis ja Ötzki 27+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
heippa pitkästä aikaa!

Naksos ja Roona82:
Teilläkö on lääkäri määrännyt "vuodelevon" ??Mistä syystä?

Mua pelottaa ens viikolla sanoa neuvolassa tästä mun "invaliidisuudesta"
Siis en pysty käveleen välillä ollenkaan...eilen illallakin tuli ihan itku, '
kun koski niin paljon nivusiin, ja tonne takapuolen luihin...ei pystynyt kunnolla
edes seisomaan paikallaan..
Kauheinta on jos pitää ottaa housut jalasta tai laittaa jalkaan, kun yhdellä jalalla ei voi edes hetkeä olla..kipu on niin suuri toisessa nivusessa sitten...
MITEN MUILLA???

esmeralda- + kaveri 28+3
Mulla oli viime pe-la yönä kipeitä supistuksia. Lauantaina soitin äitiyspolille ja silloin käskivät levätä pari päivää... Toissapäivänä oli vakikäynti siellä, ja lääkäri tutki kohdunsuun ym. Kaikki hyvin, joten en mä kyllä missään vuodelevossa ole :D Liikaa fyysistä rasitusta vaan pitäs välttää. Eikä kyllä teekkään mieli kovin kuntoilla, kun on niin ikävät liitoskivut. Ja ne vaan pahenee jos lenkillekin lähtee...!
:x
 
hanjuu laitan siule yksärinä paljusta juttua, mut en usko et miusta pahemmin on apua!

uneksija85 ihana kuva siusta tuol kerhon puolella!!!

esmeralda housut on täälläkin miltei mahottomuus :whistle: ei tosin kipujen takia, pömppä on vaan kertakaikkiaan sen muotoinen ettei millään meinaa kyetä! sama sukkien kans. Otan seinästä tukea ja koitan tähdätä lahkeisiin :) Toinen on helppo, mut argh sitä toista jos ei kerrasta osu! :D

kipuja miula on lähinnä vaan kyljissä. Kovia onkin, en sillä.. mut suppareita tai liitoskipuja ei varmaan ollenkaan. Toi on ilmeisesti kohdun kasvukipuja yhdistettyä grande-turvotukseen :/ Onneks on se palju niin hetkeks helpottaa :p

roona täällä myös yks jolla kauheet sairaala-verenpaineet! Enkä mie oikeesti tunne mitään jännitystä, miks jännittäisin sellaista mikä ei satu!? No joku alitajuinen juttu se on.. sairaala paineet kun on ollu 140-150/90-99 :whistle: ja sitten kotona 120-138/80-89. Aika huima ero :eek: No onhan nuo kotipaineetkin koholla miun normaaliarvoihin verrattuna, mutta lukemana kuitenkin normaalin rajoissa :) Viime aikoina on kyl kotimittauksissakin alkanut esiintyä nousua, mut ei nyt mitään traagista vielä.. toivottavasti ei noihin sairaala-lukemiin nouse!
 
terve,

Tänään tuli käytyä taas hammaslääkärissä ja pari hampulia on taas kunnossa. sain tänään myös turun kaupungin välinevuokraamosta lainaksi tukivyön. Aion tänään kokeilla sitä ekaa kertaa duunissa.

Esmeralda: Oikeesti tosi tuttu tunne. mulla on kans välillä niin kipeät paikat et melkien itku tulee välillä ja saikkua eivät ole minulle työterveydestä taikka neuvolasta kirjoittaneet.
tuolla välinevuokraamossakin rouva ihmetteli ku oon vielä töissä. mut mullakuulemma normaaliraskaus ja töihin vaan. neuvolalääkäri määräs mulle vaan tän tukivyön. nivuset on tosi kipeet ja ristiselkä on välillä ihan tulessa. tätä edesauttanee tuo minun seisomatyö.

nyt rupes väsyttää ja täytyis töihin jaksaa.

Jooseppi & Möykky 27+1

 
Heipsan,

kävin tänään ottamassa tulokkaalle hoitokuluvakuutuksen, tai sen varauksen siis =) Mulla on sellainen epäonni aina, että jos en pelaa "varman päälle" niin jotain pahaa tapahtuu :/ Esikoisellekin otettiin vakuutus jo raskausaikana ja parista yksityislääkärin keikastahan se omavastuu jo täyttyykin.

Mulle tuli aamupäivällä yhtäkkiä ihan järkyttävän huono olo. Kaupassa ollessamme nojailin kärryihin ja tuntui, että pyörryn ja teki pahaa :x Onneksi oltiin koko perhe matkassa ja mies sai hoidettua ostokset. Kotiin tultuani vaihdoin lötkövaatteet päälle, kun tuntui, että vaatteetkin ahdistaa. Sitten sohvalle makoilemaan. Makoilin siinä puolisen tuntia ja sitten join lasillisen limua, jonka jälkeen olo parani :whistle: Mahtoikohan olla verensokerit liian alhaalla, kun en ollut tavalliseen tapaani syönyt herkkuja heti aamusta? Piristyin siitä lasillisesta ja söin vielä lisää makeaa (ruokaa ei tehnyt mieli, mies teki esikoiselle lounaan mun makoillessa) ja sen jälkeen ollut lähes normaali olo. Väsyttää ja selkää särkee, mutta niihin alkaa olemaan tottunut. irvistellen eteenpäin! Onneksi oon kesälomalla ja mies työttömänä vielä tän viikon, joten pystyn nyt ottamaan hiukan rennommin loppuviikon. Appivanhemmat tosin tulee tänne remonttiavuksi viikonlopuksi (tulevat jo tänään |O ), mutta en kyllä aio niitä passauttaa entiseen tapaan, jos mun olo on heikonpuoleinen. Aika kovia alavatsan jomotuksia ja selkäsärkyä on nyt ollut muutaman päivän, kun olen riehunut huonekaluja uuteen uskoon ja kaappeja kuntoon jne. :whistle:

Jooseppi koitahan jaksaa töissä ja pakkohan sitä saikkua on saada, jos tuntuu, ettei pysty töissä olemaan. Toivottavasti tukivyö auttaa. Itekin pähkäilin pitäiskö sellaista koittaa hommata :whistle: Nyt myös tuo "alapää tippuu" -tunne on tullut mullekin tutuksi :eek:
Ja tuota saikkuakin pitäisi kehdata hakea, mutta jotenkaan ei pysty myöntämään itselleen olevansa "heikko" :ashamed: :'( Tuntisin itseni luovuttajaksi tjtn. :ashamed:
Uneksijasta tosiaan ihana kuva galleriassa :heart: Taidanpa matkia jossain vaiheessa :D

Nyt odottelen miehen kotiinpaluuta, lupasi tuoda mulle mäkkäristä salaatin tullessaan =)
Kristelle & Hile 24+3
 

Yhteistyössä