Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Dodiin jos minäkii avautuisin taasen.
Neuvola oli maanantaina ja korttiin merkattiin:

Rv 19+3 (edellinen kerta 13+4)
Paino +238g/viikko (paino noussu kokoraskauden aikaan nyt 3 kiloa)
RR 110/59 (viimeks 111/71)
Pissa puhas
Hb 132 (viimeks 142)
Liikkeet +
:heart: syke 145
Sf n-1 (eli sormen verran navan alapuolella, ei ruvennu mittaa sitä kunnoll akun sano että jos nyt mittaa niin se antaa virhe luvun.)

Seuraava neuvola ois sitten 18.5 ja ens viikolla 28 päivä rakenneultra :heart:

Liikkeet alko tuntumaan kunnolla pääsiäisenä :) Nyt ovat sit voimistuneet potkut ihan kunnolla, eilen ilalla isukki tuikkas kätensä masun päälle ja sai monotusta kotvasen :heart: Esikoisen aikaan ei tuntunu liikkeet päälle näin aikasin eikä varsinkaan sillon tuntuneet päälle ku mies laitto kätensä tarjolle :D

Että tällästä meille nytten kuuluu :)

esmeralda kyseli vaunuista, meillä on emmaljunga citycrossit, siihen ostetaan citykoppa, kuvaa laitan kun saan aikaseks ostettua ja päätän kuosin ( on niin paljon vaihtoehtoja että päässä vaan vilisee :D )
Lasten tarvikkeita o varasti täynnä et ei sit oike muuta isoo tarvitse ostaa. jotain pientä kyllä :heart:

Masustaki vois vaikka laittaa kuvaa viimeitään huomenna kun ollaan puoli välissä
:heart:

zeny 19+6
 
Heips!
Tässä miun neuvola kuulumiset:
RR 110/70,
Hb 128,
pissa puhdas.
Paino noussu alkutilanteesta melkein 8kg joten huh huh, mut ei neuvolatäti siitä ole mitään pahaa huomauttanut =)
Vauvelin syke 136, ihana sitä jumputusta oli kuunnella :)
Niin ja uus "ihana" raskausoire ilmaantunut pari päivää sitten, tissit vuotaa esimaitoa iltaisin ja öisin ja aamulla yökkäri ihan märkä...heh heh :p

Nyt taidan koittaa käydä hieman nukkumaan, kun yöksi pitää raahautua töihin :/

Heissu rv 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heissu:
Niin ja uus "ihana" raskausoire ilmaantunut pari päivää sitten, tissit vuotaa esimaitoa iltaisin ja öisin ja aamulla yökkäri ihan märkä...heh heh :p
Miulekin tais käydä näin eilen. Toisesta tissistä tuli "jotain tavaraa" pihalle.. minkähän laista tuo esimaito on? en siis tarkoita, että sitä aletaan maistella :LOL: vaan onko se valkoista vai väritöntä? miltä se tuntuu kun sitä menee iholle? kuin vettä vai jonkin muun oloista nestettä? *tietämätön kyselee hölmöjä*

Otin muuten selvää vielä internetin kautta siitä kystasta.. ihan vaaraton se kuulemma tosiaan on (olishan sitä lääkäriä voinut uskoa :D ) kun siihen ei liity mitään laajentuneita munuaisaltaita tms. Ja mitään muutahan ei löytynyt, joten sen pitäisi itellään hävitä.. voi olla kadonnut jo parissa viikossa ja erittäin yleinen ilmiö rakenneultrassa. Onko muilla kokemusta asiasta? Plexus chorioideus -kysta (tai jotain sinnepäin se oli..) Jäi vaan vaivaamaan mieltä moinen juttu, mutta nyt on levollinen olo, eikä tartte ajatella koko asiaa :)
 
Esimaitoa on mullakin tullut tuolta rv 16 tienoilta saakka, ei kylläkään ihan valumalla valu, että pitää olla jotenki puristuksissa tai puristaa että sitä tulee. Tuli mieleen että kun oliski aina yhtä hehkeä tuo etuvarustus kuin raskaus- ja imetysaikana :D ...tässä tuntee ittesä jopa ihan uhkeeksi =)

Mitä työtä sä Heissu teet kun olet yötöissä? Mä jätin jo yötyöt viime kuussa pois, oli sen verran kuitti olo niiden jälkeen. Korvaan ne tunnit aamu/iltavuoroilla.

Naksos & Manu joilla poksahtaa tänään!!! vko 21+0

 
esimaidosta mullakin tulee jo vähän.. :LOL: ja jessus, kun rinnat ovat jo kasvaneet..esikoisesta rinnat oli tosi isot, kun syntyi...ja maitoa tuli tulvimalla. Luovutinkin maitoa sitten ja paljon!

roona mietit noita lastentarvikeliikkeitä, Lielahden lastentarvikkeessa saa mielestäni hyvää palvelua, mutta välillä siellä on "kaikki" loppu. Leikkimattoa katseltiin esikoiselle, niin ei olut kun yhtä mallia jäljellä vaikka monta oli esillä.
VauvaPOP on kanssa hyvä, asiantuntevaa ja sieltä ostaisin nyt, jos tarvisin jotakin. Sitten se toinen kalevan liike taas..hmm..ei sitten välttämättä niin asiantuntevaa...juu osta toi kaukalo, on hyvä :/

Ensi viikolla onkin sitten rakenneultra :) Tää aika vaan menee niin nopiaa...hui!

Mulla tuli takamus eilen niin kipeäksi, että en meinannut päästä tuolilta ylös, varmaan asiakkaat pikkasen katteli, kun sillai vaivautuneesti yritin nousta. Työkaveri kysyi että ootko ihan viimesilläs :LOL: Oli siis sellanen työkamu, ketä en ennen ollut nähnyt..Olisinkin..;)

Mä en enää jaksais odottaa, että päästään muuttamaan, enskuun puolessa välissä saadaan avaimet.. tekis mieli jo pakatakin, mutta kai sitä sitten ehtii. Vapun jälkeen jos alkais pakkaamaan niin ei tulis kiire. Ja mitä mä pakkaan laatikkoon, niin poika varmasti purkaa
:LOL:

Monilla jo hyviä ultrakuulumisia :flower: Jellonalle :hug:

Tyttönen ja kakkosnyytti 19+2
 
Meidän pojan ekat tennarit! :heart: Ihan on niin aitojen tennareiden näköset ja kaikkee... oikeet nauhatki löytyy :D Ellokselta tilasin. (Ite aina tennarit jalassa) Mä oon niin rakastunu noihin töppösiin!!! :heart: :heart: :heart: :LOL:

Ja sit käväsin kirpputorilla taas mutkan... Tarttu kassillinen vaatetta mukaan, alle 25? yhteensä... Uutta Tuttaa (laput kiinni) ja paljon kaikkee muuta... Ostin mä itelleki yhet mammahousut :D Ihanaa-a-a-aaaa kun voi shoppailla sydämensä kyllyydestä pienen ihmisen vaatetta, ne on niiiiin södei! :heart:

Tyttönen, joo.. noi Lielahden paikka ja VauvaPop tulee varmaan kyl syynättyä... Täytyy kattoo kans mitä pk-seudulta löytyy, kuitenki tässä keväällä käydään siellä... Jos jollain on vinkkejä hyvistä liikkeistä pk-seudulla niin kertokaa toki!!

Ja aurinko paistaa... Kohta pitäs lähtee viemään auto katsastukseen... saas nähä meneekö läpi ku ei alettu viel tässä vaiheessa huoltaan iskareita, vaikka aika kuluneet ovatkin. Mies vois ne ite laittaa kesällä, ni ei viitis nyt turhasta maksaa niiden korjauksesta liikkeessä!!

20+3 :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Dodiin jos minäkii avautuisin taasen.
Neuvola oli maanantaina ja korttiin merkattiin:

Rv 19+3 (edellinen kerta 13+4)
Paino +238g/viikko (paino noussu kokoraskauden aikaan nyt 3 kiloa)
RR 110/59 (viimeks 111/71)
Pissa puhas
Hb 132 (viimeks 142)
Liikkeet +
:heart: syke 145
Sf n-1 (eli sormen verran navan alapuolella, ei ruvennu mittaa sitä kunnoll akun sano että jos nyt mittaa niin se antaa virhe luvun.)

Seuraava neuvola ois sitten 18.5 ja ens viikolla 28 päivä rakenneultra :heart:

Liikkeet alko tuntumaan kunnolla pääsiäisenä :) Nyt ovat sit voimistuneet potkut ihan kunnolla, eilen ilalla isukki tuikkas kätensä masun päälle ja sai monotusta kotvasen :heart: Esikoisen aikaan ei tuntunu liikkeet päälle näin aikasin eikä varsinkaan sillon tuntuneet päälle ku mies laitto kätensä tarjolle :D

Että tällästä meille nytten kuuluu :)

esmeralda kyseli vaunuista, meillä on emmaljunga citycrossit, siihen ostetaan citykoppa, kuvaa laitan kun saan aikaseks ostettua ja päätän kuosin ( on niin paljon vaihtoehtoja että päässä vaan vilisee :D )
Lasten tarvikkeita o varasti täynnä et ei sit oike muuta isoo tarvitse ostaa. jotain pientä kyllä :heart:

Masustaki vois vaikka laittaa kuvaa viimeitään huomenna kun ollaan puoli välissä
:heart:

zeny 19+6
Heips, ny välähti vasta ku kahtelin tuol noit alkupuolen masukuvia rv 20 saakka ja huomasin siu kommenttis miu masusta, nii mietin että "kuka sä olitkaa ku kuulosti nii tutulta siu nimimerkkis" =) nii sähän olit täältä.

Miul samat viikot just ku sulla, eli 19+6 tänää, huomen neuvola, saas nähä rupeeko ne multakaan mittaileen tota sf mittaa..hmp. =)

Tääl joitakin päiviä selvitty jo vähemmällä pahoinvoinnilla, et ehkä se tästä loppuu pian. Tein ihtelleni tuol mammahousui vanhoista liian isoista housuista ja tulihan hyvä mieli ku tuli nii kivat jalkaan ja ny masukin mahtuu masuresorin ompelemisen jälkeen. =)

Aurinkoa jokaiselle!! =)
 
tänään 18+0, ja huomista neuvolaa odottelen!
rakenne ultra vasta 11.5 :/
niin kovaa sitä odottelen! :)
toki myös jännittää et onko kaikki niinku pitääkin????
mut toivotaan et brutuksella kaikki hyvin! :)
ainakin on kova liikkumaan tuolla massussa, välillä tuntuu, et tuola masus on kaks, kun niin kovaa myllerystä pitää, tai sit meille tulee iso vaavi, joka on nyt jo isokokoinen viikkoihinsa nähden!
maha noussu yhtäkkiä aivaan hirveen ylös, ja potkut tuntuu olevinaan niin ylhäällä!
kumartaminen yhtä tuskaa..... nyt jo!
kenkien sitominen yms, eilenkin pistin tytön sitomaan kengät! :LOL:
vaunula seinäjoella mainosti uusia yhdistelmävaunuja 179 ekee, tekis mieli hakea!

fiksu ja brutus 18+0
 
Mii26, mun "maito" on ainaskin sellaista hieman niinku vaaleen valkoista ja välil ihan väritöntä ja ehkä tuntumaa vois tohon veteen verrata =) Ja vuotaa vuorotellen rinnoista, neuvolatäti sano et pitää tarkkailla ettei tule rintatulehdusta, voi kuulemma tulla ennen lapsen syntymääkin... :/

Naksos, oon lähihoitaja kolmivuorotyössä ja dementoituneiden vanhusten parissa työskentelen..haluisin jo luopua yövuoroist ku niis tulee niin paha olo ja siel sit oksentelen ja pari päivää poden krapulamaist oloa..Siitä vaan pitää vissiin neuvotella esimiehen kanssa ja meidän oma ei kyl oo ymmärtäväisimmäst päästä... :/
 
Käytiin Lastentarvikkeessa koklaan nyt ne Emmaljungan Duo Edget... Ja varmistui kyllä nyt että ne on ne mitkä otetaan, sport-rungolla. Ja metsänvihreät :) :heart:
Vielä ei tilattu, kun miehen vanhemmat on menossa Haaparantaan vklp, ja lupasivat käydä kurkkimassa Ruottalaisten hintoja... Jos vaikka sais halvemmalla?! Ollaan kuitenkin kesällä menossa pohjoiseen, niin sama se tilata ne ja ajaa mutka sitä kautta ja käydä hakeen matkaan. Tai sitten anoppi käy hakeen ne ennen sitä. Jos ei kannata, niin sitten mennään tilaamaan ens viikolla. :D :) :flower: :heart: Ihanaa!
 
Iltoja :wave:


Fiksu, mulla on rakenneultra päivä sun jälkeen. Täällä odotetaan sitä myös kuin kuuta nousevaa:D Ja siit viikon päästä 4D-ultra :heart:

Mun pitäis löytää itselleni jotain juhlavaatteita, meillä ois tänä keväänä/kesänä kolmet häät!
Ois kiva pukeutua "kauniisti":)

Mä en oo tulokkaalle vielä ostanut paljoa mitään, muutaman suloisen vaatteen. Selvitetään kuitenkin sukupuoli eteen niin kunhan sen tiedän niin sitten päästän shoppailun valloilleen :D

Eipä tässä muuta, huomenna menee poika mummolaan yöks ja mulle tulee työkavereita istumaan iltaa. Teemana on jokaisen nuoruus, eli krepit tukkaan ja trikoot jalkaan:D

Inka 17+3 :heart: :heart:
 
Heip kaikille masukoille.
Omaan napaan ei uusia, oottelen että päivät vierii..viel olis kolmisen viikkoa rakenneultraan..onneks siis sitä ennen neuvola niin vähän saa jotain välietappia. :)
Päivitinpä minimasusta kuvan profiiliin :)

17+jo pari tuntia sit 5 :D
 
Huomenta! :) Töihin lähdössä kohtapuoliin. Uuden kuvan sain vaihdettua profiiliin. Jonkinäköistä muutosta edelliseen kuvaan nähden, mutta ei vieläkään suuren suuri. Tänään on siis rakenneultra. Iloista päivää :wave
 
Huomenta ystävät hyvät!

Se olis täällä niin kuin rakenneultrapäivä. Muutamaksi tunniksi pitäis töihin jaksaa/viitsiä mennä mutta hyvä vaan kun menee niin ei tarvii kökkiä kotona ja miettiä miksei aika kulu. :D Sukupuoli olis tarkoitus urkkia selville mutta jos ei näy niin sitten ei voi mitään. Jos näkyy niin sitten yritetään olla hiljaa syntymään asti. Sovittiin miehen kanssa sen verran että jos se sukupuoli paljastuu niin saan käydä ostamassa jonkun uuden vaatteen ötzkille. Olis sitten niin kuin tervetulotoivotus. :D

Olkkis ja ötzki 20+5
 
Vivid
Olin eilen alkuviikkosista mahakivuista neuvolalääkärillä. Ei löytynyt mitään akuuttia. Pissassa on leukosyyttejä normaalia enemmän, joten kävin antaan tänään aamulla labraan lisänäytteitä. Sykkeet oli ok ja kohdunsuu ihan normaali. Ehkä selvittiin pelkällä säikähdyksellä.

Maitoa!
Mulla tuli myös edellisyönä toisesta nännistä maitoa. Oli kiva shokki aamulla, kun yöpaidassa oli ihan litimärkiä läikkiä, vaikka toisaalta onhan se ihan jännääkin :p On kuulemma täysin normaalia tässä vaiheessa. Nännien koskettelu ja vauva-ajatukset saa maidon tihkumaan, kun maitoa tuottavaa hormonia alkaa jo erittyä. Tiukat yöpaidat ja nännien räpläyskielto astukoon voimaan! En meinaan todellakaan halua, että joutuisin jo tässä vaiheessa käyttämään liivin suojia.. Tänä yönä ei onneks ollut tullut mitään.

Tre hox! Huomenna lauantaina MLL:n Kangasalan yhdistyksen lastentarvikekirppis Pikkolan koululla klo 9-12.

Vivid ja Hippu 22+0 (POKS!!)
 
Huomenta vaan kaikille,

Eilen oli sitten se rakenneultra.
Onneksi olin aamulla töissä niin sai ajatukset muualle.
Möykyllä oli painoa 368 g ja pituutta sellaiset 20 cm.

Ultraäänihoitaja sano ettei sitä pysty enää mittaamaan ku lapsonen on jo niin pitkä. Kaikki rakenteet oli hyvässä kunnossa. Huojennus...

Tää toinen ultra on mukavampi ku se eka ku saa rauhassa katsella lapsen temmeltämistä vatsassa.

Möykky siellä vilkutteli meille :LOL:

4d ultra varattu 18.5, joten sitä odotellessa :heart:

Jooseppi + Möykky 20 + 3
 
Minäkinpä käyn nyt ekaa kertaa kirjottamassa tänne jotain :D Huomasin että olin tuolla listassa,oon vain käyny kurkkiin täällä välillä :D
Elikkäs meillä oli rakenneultra tiistaina ja siellä oli kaikki hyvin,mitä nyt oli kuulemma vähän pieni kokoinen ja pitää käyä kasvukontrollissa 4 viikon päästä.Painoarvio vauvalle oli 310g.Ja oisinkin kiinnostunut teidän vauvojen painoarvioista että minkä kokoisia muilla on ollut??
Mutta onneksi sentään rakenteet oli kuitenkin kunnossa niin ei oo silleen mitään hätää =) Niin joo ja sukupuoli on pienellä varauksella tyttö,oottelen sen uuden ultran sitten niin pääsee ehkä vaklaan paremmin sinne jalkojen väliin ku viimeksi tunki pottuvarvasta suuhun siellä ja asento oli mikä oli
:LOL: :LOL: :D Piti sitä vähän tökkiä että vähän ees liikahtaa ja pääsee kurkkimaan =)
T:Miimari& sintti rv 21+2
 
Miimari meillä oli tytöllä rv 21+0 painoarvio 400g ja toisen pojan painoarvio rv 20+2 330g...kolmannen lapsukaisen arvioita en nyt löytänyt.

Meidän Manu taisi nyt kääntyä raivotarjontaan....tai sitten se istuu ja nyrkkeilee mun ylämahaan. Jokatapauksessa tänään ihan tässä puoli tuntii sitten tuntui eka potkut tossa kohdun"pohjassa" eli ylhäällä. Kaikki aiemmat liikkeet on tuntunu lähes nivusissa ja sivuilla.

Voi vielä kolme piiiiiiitkääääääää päiväääääääää niin saa nähdä pikkuisen :heart:
 
Hello!
Päivitin Mii26:n kohdalle kans punaisen värin tonne listaan :flower:

Mulla ei onneks oo tisseistä vielä vuotanut mitään... kovasti sitä kauhulla odotan..! En oo kyllä niitä kamalasti nyplännytkään, ja mieskin tajunnut jättää rauhaan. Jotenkin ne itestä tuntuu niin etovilta nyt, kun on niin sellaset "lollot"...! :LOL:
Minkälaisia rintaliivejä ootte pitäny? Tai siis... ku mä en jaksais taas ostaa uusii tollasii normiliivejä, tosin taas varmaan isommat pitäs... ku noi D-kupit mitkä ostin, tulee ikävästi nännit ulos vähän väliä... mietin sit, olisko jotku urheiluliivit mukavammat?? Kellään kokemusta? Ei ny viel mitää imetysliivejä onneks tarvi ostella... :D

inka85 - mullakin ainaki nyt yhdet varmat häät tulossa, heinäkuulle! Mahdollisesti ehkä toisetkin tiedossa, kutsuu ei tosin olla saatu... Mut anyway. Pitäs täs miettii et mihin sitä oikein kesällä mahtuu, ja miltä sitä näyttää! Lähinnä huolettaa just, et on sellanen lakanamainen olo joku mekko päällä! Kai mä hommaan vaan jonku hameen ja topin,... Vaik sellaset "hienot" häät ne olis kyl... tiiä sit. Lindexissä kokeilin yhtä ihanaa mekkoo, mut tottakai nää saatanan tissit tuli ulos siitä... Kunnon marilyn! Pahempi,... eli ei!!!! Onneks tässä on aikaa...

Vivid - kiitos vinkistä! Täytyy kattoo jos vaikka eksyis sinne kirppikselle... mikä lie koulu olikaan :D Kunhan eka löydän sen kartasta... Mulla tulee tylsä vklp ku mies on la-su koko päivät messuilla sitomassa perhoja! En tod jaksa sinne mennä, eikä kotonakaan kiinnosta olla jos on näin ihanat ilmat tiedossa!

Vaavin paino, meitin poitsulle arvioitiin 370g ja viikkoja 20+0
...jotenkin alko pelottaa että sieltä tulee joku jättiläisvauva! Mut toisaalta hyvä se vaan on, että on kokoa... Varsinkin jos tulee vaik etuajassa tai jtn. ku ei sitä ikinä tiedä...

Nyt mää meen vihdoin laittaan ne simat käymään, ni ehkä siinä ja siinä että ehtis vapuksi! Saamatonta sakkia ollaan..! :saint:

20+4
 
Taas ihania ultrakuulumisia! =) :flower: Omaa odotellessa, joka on 18.5 Sit kai kurkitaan 4D:lläkin. :heart: :heart: :heart:

Munkinpaistorasva kohta tarpeeks kuumaa, lähen munkin paistoon!! :p B)

nöttis & kirppu rv 16+6 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä