Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Huomenta myös täältä pitkästä aikaa :p
Koiran pirulainen herätti mut 6.30 vaiks on vapaapäivä, pakkohan sitä oli lenkille hipsiä.. =)

Halaus kaikille jotka sitä tarvitsevat :hug:

Laitoin profiiliin ekan masukuvan, eihän se vielä ulkopuolisille suuri ole,mut itselle kyllä. Se on eiliseltä joten rv 18+5 :)

Oli juttua noista elukoista ja meil tosiaakin on koira 6v eikä se oikein pidä pienistä lapsista, mut uskon sen kyllä sit jotenkin omaan tottuvan...Ja kaks kissaa 2v ja 14v, aikamoisia riehujia molemmat joten niissä on varmaan enempi vahtimista ettei mene vauvan sänkyyn yms...

Torstaina neuvola, ihanaa haluan kuulla sydänäänet, kun vainoharhaisuus vaivaa ja nään useasti painajaisia et sydän ei lyökkään...Tosin olen luullut tuntevani pieniä potkuja täs menneellä viikolla :) Ja rakenneultra vast 5.5, ei jaksais odottaa :/
 
Mä tuun hulluksi tän tukkoisuuden kanssa. Oon siitepölyallerginen ja täällä Etelä-Suomessa on lepän siitepölyä ja kai pajunkin vielä. Ei jaksa mitään kun nenä on ihan koko ajan tukossa mutta en oikein uskalla noita allergialääkkeitäkään käyttää. Toki lääkäri varmaan ohjeistais kun kuulee tilanteen mutta siitä huolimatta epäilyttää.

Perjantaina rakenneultra... Ei jaksais odottaa. Kauheesti pelottaa ja jännittää mutten tiedä oikein että miksi. Ehkä nää meidän perheen ikävät sairastapaukset pistää hermoilemaan vaikka perinnöllisyyslääkäri sanoi ettei pitäis olla periytyvää.

Olkkis ja Ötzki 20+2
 
Heissu Kyllä sullakin jo söpösti vauvamaha pömpötää :) Meillä on muuten rakenneuä samana päivänä :)

Mies tunsi eilen illalla ensimmäistä kertaa papun liikkeitä kädellä! Oli mukava alkaa nukkumaan, kun molemmat tunsi oman mussun iltajumpat :heart:

uneksija85 ja papu 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Mä tuun hulluksi tän tukkoisuuden kanssa. Oon siitepölyallerginen ja täällä Etelä-Suomessa on lepän siitepölyä ja kai pajunkin vielä. Ei jaksa mitään kun nenä on ihan koko ajan tukossa mutta en oikein uskalla noita allergialääkkeitäkään käyttää. Toki lääkäri varmaan ohjeistais kun kuulee tilanteen mutta siitä huolimatta epäilyttää.

Olkkis ja Ötzki 20+2
Mulla ihan sama ongelma... Neuvolalääkäri määräs ihan reseptillä mulle Heinixiä joka on siis samaa kamaa ku Zyrtec... Sano et sitä on ihan ok käyttää - parempi se ku jatkuva kärsimmys äidillä... Ja mullahan tää on aika tuskaa... Tänäänki aamulla heräsin aivasteleen n 10 sarjoissa... tosi kiva, varsinki jos ajaessa tulee noita! Lääkkeiden avulla ne on vähän paremmin kurissa.. mut... ei tääkää kivaa oo. Sain myös hengenahdistukseen astmapiipun... ite joudun syömään kuitenski epilepsialääkkeitäki, ni eipä nuo antihistamiinit kauheena pelota.... Ja nyt kun ultrassa näkyi ihan ehjä poika, lääkkeistä huolimatta :)

Tampereella on kans kyl jo varmaan leppää... Mut pääsiäisenä ku käytiin Helsingissä niin siellä kyllä jo ihan selkeesti olin ihan umpitukossa silmiä myöten :LOL: "Innolla" odotan mun kesän verivihollisia... koivuu, pujoo... mitä näitä nyt on!

Meillä Tahvo potki viime yönä niin kovaa, etten saanu millään unta. Sen hereilläolojaksot on selkeesti pidentyny jo.. Varmaan yli tunnin se jumppas masussa. Ja se poika osaa kyllä potkia!!! :heart:

20+1
 
Heipä hei :wave:

Rakenne ultra kuulumisia täältä..
Eli tänään oli rakenneultra ja siellä meijän poika näytteli hienoja lordin käsimerkkejä, kyllä isukkia ja kätilöä nauratti ja saatiinkin hieno käsimerkki kuva.
Eli terve vauva siellä oli, selvät vehkeet löytyi ja katsottiin myös 4d kuvaa :heart:
Saatiin pari valokuvaa 4d:nä ja onpahan samanlaiset posket kun meidän neidillä eli isin perimä ja äidin nenä. :LOL:
Kohdun suurta korkeutta ihmeteltiin eilen neuvolassa mutta tänään ultrassa todettiin että meijän poika ei ole sikiö asennossa vaan seisoo mun virtsarakon päällä suorassa ja välillä istuu, mutta suorassa! ja istukka on etuseinässä navan yläpuolella, jota ihmettelin kun olen liikkeet jo todella kauan tuntenut..

sori tämä oma napaisuus mutta oli pakko tulla hehkuttamaan kun tämä äiti pääsee vihdoin ostelemaan kaikkea mahdollista!!!

TiiuHti ja lordi ;) 20+0
 
TiiuHti Onnea, ja tervetuloa poikakerhoon! Mäkään en jaksa odottaa perjantaita että pääsee tuhlaamaan palkan, vaikka oonhan mä jo ostellutkin vaikka mitä jo aikaisemmin... ja kas kummaa, aika hyvin käy pojalle nuo kaikki....

Täällä onkin jo aikamoinen joukko poikia listalla, hassua :D
 
Pakko oli tulla vielä nopeasti kirjottamaan kun tulin hakemaan kotoolta panadolia ja neuvolakortin.
Olen menossa Kättärin päivystykseen, mahassa ollut voimakasta pistämistä jo aamusta lähtien. Töissä yritin olla ja lepäilin lasten kanssa yli tunnin mutta kipu ei helpottanut.
Onneksi pääsen nyt siis suoraan näytille. Hope pienellä on kaikki hyvin :heart:

Inka 17+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Pakko oli tulla vielä nopeasti kirjottamaan kun tulin hakemaan kotoolta panadolia ja neuvolakortin.
Olen menossa Kättärin päivystykseen, mahassa ollut voimakasta pistämistä jo aamusta lähtien. Töissä yritin olla ja lepäilin lasten kanssa yli tunnin mutta kipu ei helpottanut.
Onneksi pääsen nyt siis suoraan näytille. Hope pienellä on kaikki hyvin :heart:

Inka 17+1 :heart:
Toivottavasti kaik kunnossa... Mulla onneks vaan oli se VTI, vaik kävi kyllä jo niin kamalia juttuja mielessä sillon vklp ku alavatsa kipeenä.. Tsemppiä!
 
inka85 toivottavasti kaikki kuiteskin hyvin!! :hug:

Ihania ultrakuulumisia monilla jo. =) Mulla vasta 18.5, sitä odotellessa. Toivottavasti täälläkin saadaan yhtä hyviä uutisia niin kuin moni muukin on jo saanu. =) Hope so.

nöttis & kirppu rv 16+3 :heart:

Ja niin, mulla on alkanu sellaset iltabileet aina tuolla masussa et huh.. :D :heart:
 
moikkelis!

Täällä on nyt sitten oikee poikakööri aluillaan jo :D , saas nähdä päästäänkö me tyttö vai poika klaaniin sitten maanantaina. Mulla on ihan tyttöolo, mutta masu näyttääis enemmän poikamasulta :/ , että eipä osaa kyllä sanoo oikein suuntaan eikä toiseen mitään.

Mulla tuo maha elää muutenki ihan omaa elämäänsä... välii se tuntuu kasvavan ihan silmissä valtavaksi kun turvottaa ja sit taas yhtäkkiä se vaikuttaaki paljon ppienentyneen. Meidän 6v poikaki sanoi eilen että höh, äitin masu on pienentyny :eek: . Luulen että mahan toiminta vaikuttaa siihen kuinka paljon se masu pullottaa.

Ihanaa ku pikkusen hyörinä tuntuu jo liikkuessakin :heart:
Sit kun on käyty rakenneultrassa nii tää mamma aloittaa shoppailun :D
 
Ultrassa käytiin tänään ja kaikki on hyvin. Pojaksi kätilö pikkuista veikkasi. :heart: Käydään vielä 4D-ultrassa vähän myöhemmin kurkkaamassa. =) Täytyy tarkkailla syömisiä, sillä esikoista odottaessa mulla oli raskausajandiabetes. Ensi viikolla on loma ja neuvola. =)

Muffa 19+6
 
Vivid
Kylläpäs tänne on tullut poikauutisia. Hyvähyvä!

Mulla on ollut tänään kovia alavatsakipuja, poltetta ja menkkamaisia kipuja. Soitin neuvolaan ja sanoi, että tuu näyttää lääkärille. Meen sitten ylihuomenna poikkeen. Epäili kyllä puhelimessa, että kyse voi olla ihan vaan liitoskivuista. Onneksi ainakin vauva liikkuu edelleen, joten ei mikään hirvee paniikki pääse iskemään.

Hipulla on kanssa liikkeet selkeesti voimistunut ja aika hyvin tiedän jo, mihin aikaan päivästä se on liikenteessä. Nyt on muutaman päivän ajan ollut pitkä riekkumisjakso aina, kun yritän alkaa nukkua.. todella kivaa... :|

Ensimmäiseltä vakuutusyhtiöltä on nyt pyydetty tarjous ja ens viikolla sitten lisää. Kannattaa kyllä alkaa miettiä niitä, jos sellasen haluu syntymättömälle lapselle, sillä melkein kaikki vaatiin, että se on otettu viim. 3 kk ennen laskettua aikaa.

Vivid ja Hippu 21+4
 
Nöttiäinen kyseli aiemmin, että miksi päädyttiin syksyllä keskeyttämään raskaus. Sikiöllä todettiin ekassa ultrassa suuri omfaloseele (napatyrä ), jossa siis vartalon ulkopuolella on pussissa meidän tapauksessa vatsalaukku, suolet, maksa ja kai siellä jotain muutakin oli, lisäksi aivoissa näkyi tyrä. Myöhemmin vielä selvisi, että keuhkotkaan eivät olleet kunnossa. Kromosomit olivat normaalit, joten kyse oli siis keskilinjan epätäydellisestä sulkeutumisesta ja suoraan sanottunat huonosta tuurista.

Mutta tällä kertaa näyttää huomattavasti paremmalta. Viikonloppuna olen menossa häihin, kyllä maha jo pullottaa puvun alta, vaikka onkin semmoinen malli, että sinne mahtuu maha hyvin. Se taitaa olla tällä hetkellä ainoa juhlahameeni, johon tämän mahan saa kauniisti tungettua =)
 
Oih ja voih, ei me olla kyllä muistettukaan ajatella koko vakuutuksia...hyvä kun joku muistuttelee =) .

Helinä83 aikamoinen juttu saada tietää että sikiöllä on tollasia juttuja... mun sukulaisilla oli yhdellä vauvalla monianomalia elikäs oli jos jonkinlaista epämuodostumaa mm. sydän rintalastan ulkopuolella, sekä suurin osa vatsanpeitteistä puuttui, kasvot oli toispuoleiset ja olikohan vielä jotain puutoksia raajoissakin. Nämä on kamalia juttuja joita ikävä kyllä joskus tulee. Sitä vaan aina toivoo että kun ei vaan omalle kohdalle....

Naksos&Manu 20+5
 
Heips kaikille! Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella, kun oon kipeänä ollut niin kauan... ensin oli aivan järkyttävä vatsatauti jonka jälkeen iski angiina..ääh! Mutta nyt onneksi vihdoin vointi hyvä!

Ihania poikauutisia tullut :flower: Onnea!! Meillä on nyt perjantaina ultra, saas nähdä kumpi tänne olisi tulossa!:) Toivon vaan niin että kaikki olis hyvin.. Tänään on tullu hiukan rusehtavaa vuotoa, mutta ihan niiiiin vähän että hyvä että edes huomasin.. mitähän mahtaa olla, tarviiko huolestua, vai odotanko perjantaihin???? Toinen vaiva on vatsan toimimattomuus.. Onko muilla??

Täällä tuntuu aina silloin tällöin masussa pieniä hipaisuja ja muljahduksia:D ihanaa! En millään jaksaisi odottaa perjantaita, että pikkusen näkisi taas! Vaatteitakin olen jo vähän osteskellut(kovaa vauhtia kasvavalle itselleni sekä vaaville), en ole voinut malttaa odottaa pidempään, kun vauvojen vaatteita oon pyöritellyt käsissäni niin pitkään..

Noista lemmikeistä kun oli puhe, niin meillä on kolme koiraa ihania, kilttejä ja lapsiystävällisiä:) Enkä usko että tulee mitään ongelmaa olemaan.

Viikkoja 20+4 :heart: aika on kyllä kulunut niiin nopeasti, nyt ollaan jo puolessa välissä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Mulla on ollut tänään kovia alavatsakipuja, poltetta ja menkkamaisia kipuja. Soitin neuvolaan ja sanoi, että tuu näyttää lääkärille. Meen sitten ylihuomenna poikkeen. Epäili kyllä puhelimessa, että kyse voi olla ihan vaan liitoskivuista. Onneksi ainakin vauva liikkuu edelleen, joten ei mikään hirvee paniikki pääse iskemään.
Taas kerran pitää sanoo, et ihan samantapasia oireita ku mullaki... Kato että ne testaa pissan! Ilmeisesti raskaana toi VTI oirehtii ihan eri tavalla ku muuten, tai ei välttämättä ollenkaan! Mulla ei esim. kirvele ollenkaan, ONNEKSI, vaikka bakteerit hälyttikin heti että on VTI... Ottaa päähän ku se paukahti päälle... toivottavasti ei mee krooniseks tai uusi... Pitää ens viikolla mennä viel kontrolli antaan ni ne kattoo et se tulehdus on pois...

Aina hyvä noi on tarkistaa, ite menin jo tokana päivänä kun kipuili, Hatanpäälle pissiin purkkiin...

****
Muoks
Gunilla1 "vaiva on vatsan toimimattomuus.. Onko muilla??" KYLLÄ! :wave:
Kerran viikossa, korkeintaan pari, tulee "helpotus"... kylläkin tosi tuskan takana sekin... Oon vähän lueskellut, että ruuansulatus hitautuu tosi paljon raskaana ollessa, siis tuo ravinnon matka suolessa kestää paljon pidempään... toisaalta hyvä juttu lapselle, mutta ei se itelle oo kivaa. Kerran kokeilin lääkkeellisesti avustaa, mutta se oli todella kamalaa - en suosittele! Paljon vettä vaan juon kokoajan... Ja odotellaan syyskuuta :D
 
Oon muuten unohtanut kertoa, että minulla on kummallinen raskausoire, nimittäin korvien tukkoon meneminen :) Kävin sairaanhoitajalla, terkkarilla ja lääkärillä josta lopputulos oli, että raskaus on aiheuttaja. Harvinaista kuulemma, mutta minulla vaiva aina korjaantuu makuuasennossa tai kyykistyessä. Melko hassua :)

Vatsan toimimattomuus on alkanut vaivaamaan myös täällä. Kokemusta on tästä asiasta jo aikasemminkin, joten tuttua juttua. Liikkuminen, kuidut ja vesi auttaa. Myös ilman reseptiä saatavat valmisteet apteekista auttaa - en siis tarkoita mitään laksatiiveja yms. vaan ihan kasveista valmistettuja esim. rakeita ( agiocur ), jotka auttaa vatsan toimintaa on se sitten kovalla tai löysällä :)
 
Huomenna poksuu 20+0.

Olin maanantaina kuuntelemassa Möykyn sydänäänet. Tuli vaan sellanen tunne et on pakko saada kuulla ne. No nehän tietysti kuulu tosi hyvin ja potkaisi Möykky siihen mikkiinkin sitten. Se on tehnyt sen jo kerran aiemminkin :LOL:

Torstaina olis se rakenneuä, vielä ku jaksaisi odottaa siihen asti. Se tuntuu ikuisuudelta...Toivottavasti saataisiin myös tietää sukupuoli torstaina. No kaikkein eniten tottakai toivoo et kaikki olisi kunnossa.

Ihana kuulla teidän muiden rakenneultrien menneen hyvin.

Eläimiä mulla ei ole. Olen toki harkinnut monta kertaa et ottaisin viel joskus kissan. Nyt en halua kissaa ottaa, ku en halua siitä sisäkissaa. mulla on lapsena ollut kissa ja kaipaan häntä aina välillä.

Viikonloppuna lähdetään kaverin valmistujaisiin, Ei vaan ole mitään päälle laitettavaa :kieh:
No ehkä sitä jotain sitten löytää loppuviikosta.

hyviä öitä kaikille!

Jooseppi + Möykky 19+6
 
Elikkä ilmoittauduin päivystykseen klo 14. Odottelin vaan vaivaiset 3h ennen kuin pääsin lääkärille.
Teki sisätutkimuksen, kaikki kunnossa, katsoi vauvaa vielä ultralla ja kaikki hyvin :heart:
Pikkuinen vastasi viikkoja ja oli vähän alle 200g :)
Kivulle ei siis löytynyt mitään syytä..
Odottelin vielä puoli tuntia kun otettiin verikokeet, ja niiden tuloksia reilun tunnin.
Eli siis 19.10 sain lääkäriltä luvan lähteä kotiin koska kaikki oli hyvin.
Jos kipu jatkuu/yltyy niin takaisin. Nyt on jo pikkuhiljaa helpottanut..

Inka 17+1 :heart: :heart:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Oon muuten unohtanut kertoa, että minulla on kummallinen raskausoire, nimittäin korvien tukkoon meneminen :) Kävin sairaanhoitajalla, terkkarilla ja lääkärillä josta lopputulos oli, että raskaus on aiheuttaja. Harvinaista kuulemma, mutta minulla vaiva aina korjaantuu makuuasennossa tai kyykistyessä. Melko hassua :)
Mullahan meni myös korvat lukkoon reilu kuukausi sitten ja olivatkin noin 4-5 vko yhtäjaksosesti lukossa. Syynä oli ainakin osittain korvatulehdus, johon söin antibiootit. Lääkkeellä lähti tulehdus, mutta korvat oli vielä kauan sen jälkeen lukossa. Vieläkin korvat poksuu välillä lukkoon, kun esim. haukottelee tai niistää. Tukkosuus ja lukkosuus voi tosiaankin johtua raskaudesta, kun limakalvot turpoaa..
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Mulla on ollut tänään kovia alavatsakipuja, poltetta ja menkkamaisia kipuja. Soitin neuvolaan ja sanoi, että tuu näyttää lääkärille. Meen sitten ylihuomenna poikkeen. Epäili kyllä puhelimessa, että kyse voi olla ihan vaan liitoskivuista. Onneksi ainakin vauva liikkuu edelleen, joten ei mikään hirvee paniikki pääse iskemään.
Taas kerran pitää sanoo, et ihan samantapasia oireita ku mullaki... Kato että ne testaa pissan! Ilmeisesti raskaana toi VTI oirehtii ihan eri tavalla ku muuten, tai ei välttämättä ollenkaan! Mulla ei esim. kirvele ollenkaan, ONNEKSI, vaikka bakteerit hälyttikin heti että on VTI... Ottaa päähän ku se paukahti päälle... toivottavasti ei mee krooniseks tai uusi... Pitää ens viikolla mennä viel kontrolli antaan ni ne kattoo et se tulehdus on pois...
Joo, pitää mennä pissiin sinne purkkiin heti, kun meen neuvolaan ja sanoo sitten, että annoin pissanäytteen varuiksi jo etukäteen. Hassua, jos ei oo ollut sitä kirvelyä, kun se on aina ollut sellanen oire, mistä varmana tietää, että on VTI.

 

Yhteistyössä