Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Alkuperäinen kirjoittaja Micade:
Olkkis, mulla myös rasituskipuja alavatsalla. Tuntuu välillä niinkuin olis menkat alkamassa En oikein suppareiksi niitä sanoisi, mutta eilenkin työpäivän jälkeen piti makoilla sohvalla, että pystyi jatkaa kotihommia.
Mulla noi kivut on ihan selvää poltetta, ei mitään menkkamaisia kipuja. Toisaalta, on ne mitä tahansa niin jos ne jatkuu niin menen käymään lääkärissä jottei ainakaan Ötzkille tuu vahinkoa.

Tänään on ollut masussa tosi hiljainen päivä. Pari pientä nippaisuu aamulla antaa mielenrauhan siitä että siellä on joku elossa. :D Perjantaina olis sitten edessä rakenneultra. Onneksi mies lähtee mukaan. On sitten tuki ja turva mukana jos jotain häikkää kaikesta huolimatta olisikin.

Olkkis ja ötzki 19+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Micade:
Olkkis, mulla myös rasituskipuja alavatsalla. Tuntuu välillä niinkuin olis menkat alkamassa En oikein suppareiksi niitä sanoisi, mutta eilenkin työpäivän jälkeen piti makoilla sohvalla, että pystyi jatkaa kotihommia.
Mulla noi kivut on ihan selvää poltetta, ei mitään menkkamaisia kipuja. Toisaalta, on ne mitä tahansa niin jos ne jatkuu niin menen käymään lääkärissä jottei ainakaan Ötzkille tuu vahinkoa.

Tänään on ollut masussa tosi hiljainen päivä. Pari pientä nippaisuu aamulla antaa mielenrauhan siitä että siellä on joku elossa. :D Perjantaina olis sitten edessä rakenneultra. Onneksi mies lähtee mukaan. On sitten tuki ja turva mukana jos jotain häikkää kaikesta huolimatta olisikin.

Olkkis ja ötzki 19+6

Mulla ollut tänään koko päivän just tollasta poltetta... Nipistelyä ja vihlontaa, ja painon tunnetta alavatsalla, ja kokoajan tuntuu et olis pissahätä?? Mietin tässä jo et mikä on... Kun ei oo aikasempaa kokemusta, ni ei voi tietää, ei kai noi suppareitakaan oo? Ku ei se tunnu sillai selkeesti et koska se alkaa tai loppuu, ku kokoajan on vähän sellanen ikävä tunne alavatsalla. Välillä just sellasta menkkakivun tapaista...
Pelottaa ihan kamalasti et mitä tää on... Mut onneks mä tunnen Tahvon liikkeet ihan niinkö ennenkin,. Just ku syötiin ja menin takas sohvalle makaamaan, alkoi pieni tuttuun tapaansa ruuanjälkeis-jumpan :)

Mut silti.... On tää aika ikävää :( Onneks on maanantaina jo se ultra siellä keskusäitiysneuvolassa, ni voi sille lääkärille siellä sit sanoo tästä. Toivottavasti nyt helpottas, mitä ikinä onkaan!!!

Roona+'Tahvo 19+5
 
Dada:
ON: Viikot vieree kamalan nopeasti, ja alkanu pelottaa etten tunne liikkeitä..tunteeko kaikki muut? pari kertaa on tuntunut jotakin aamulla kun oon herännyt ja vielä maannut sängyssä mut siinä ne onkin.
Mäkään en tunne vielä yhtikäs mitään! Alkuraskauden olin aika huoleton enkä kovastikaan stressannut mutta nyt yhtäkkiä kaikki järkyt jutut pyörii mielessä. Neuvolassa pari vkoa sitten kuului reippaat sydänäänet mutta nyt häiritsee kun mitään ei tunnu. Joo, tiedän ettei esikoinen ilmeisesti ilmoittele itsestään kovinkaan aikaisin mutta silti... Ihan kauheeta tämä epätietoisuus ja rakenneultraankin olisi vielä 3 vkoa. On käyny mielessä, et pitäiskö käydä omalla rahalla yksityisellä ensi vkolla, ihan vaan mielenrauhan vuoksi. Hitto, rahan reikiä on vaan niin paljon.

Cummastelija 17+5
 
Huomenta!

Kävin aamulla vaakalla ja olen pontso!!! n.2viikossa on tullut kerättyä 3kg! aivan kamalaa!!! Jonkin verran menee karkkia, muttei juuri muuta epäterveellistä!? Oksentaminen on jäänyt pääosin 1-2 kertaan aamussa, on jopa ollut jokunen yrjö-vapaa päivä :) Johtuukohan siitä? Muuta muutosta ei miusta ole tapahtunut. Saahan se paino tietty vähän noustakin, mutta noin paljon ja noin nopeesti??? Alkuun painoa ei tullut yhtään, ei sitten piiruakaan.. mutta nyt.. huhhuh!!! Onko muilla tullut painoa hissukseen vai yhtäkkiä lasahtanut 100 kiloa niskaan?
 
J84
Huomenta päivää :)

Cummastelija, mä pääsin perjantaina yhellä puhelin soitolla neuvolaan, et sain kuulla sydänäänet.

Mäkään en noita liikkeitä oikein tunne, mitä nyt satunnaista muljahtelua, mutta siis kunnon potkut ym. puuttuu. Tää kun on jo kolmas raskaus niin oisin voinu kyl kuvitella et liikkeet tuintuis hieman aiemmin, mut ei vaan tunnu :( Oon alkanu epäileen et istukka vois olla tos etuseinämässä. No se onneks selviää keskiviikkona, kun joudun meneen siihen tarkkaan rakenneultraan sen 18 trisomia epäilyn takia...jännittää, surettaa, epäilyttää...kaikkee sekaisin on tuo mieli just nyt, kun ei tiedä mitä tuleman pitää, et onko sitä vielä ens viikolla raskaana vai ei. Ei tää raskaus kyl enää tunnu niin ihanalta ajalta..ensin odottaa kuin hullu puuroa, et 12 viikkoa olis täynnä, sit tulee yks pirun puhelin soitto ja tempaistaa matto jalkojen alta :/ Ja sitä seuraa armoton itku ja epätoivo...

Otin tos nyt vielä kuvan mahasta :D



J84 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Huomenta!

Kävin aamulla vaakalla ja olen pontso!!! n.2viikossa on tullut kerättyä 3kg! aivan kamalaa!!! Jonkin verran menee karkkia, muttei juuri muuta epäterveellistä!? Oksentaminen on jäänyt pääosin 1-2 kertaan aamussa, on jopa ollut jokunen yrjö-vapaa päivä :) Johtuukohan siitä? Muuta muutosta ei miusta ole tapahtunut. Saahan se paino tietty vähän noustakin, mutta noin paljon ja noin nopeesti??? Alkuun painoa ei tullut yhtään, ei sitten piiruakaan.. mutta nyt.. huhhuh!!! Onko muilla tullut painoa hissukseen vai yhtäkkiä lasahtanut 100 kiloa niskaan?
No mulla oli esikoisraskaudessa sillain että eka ei tullu painoa juurikaan (siitä jo neuvolassa sanottiin että vois jo nousta vähän), sitten vasta rv 20 jälkeen alko paino nouseen ja sit tuli 3 kiloa 3 vkossa ja sitten neuvolassa taas alettiin sanomaan ettei saa tulla noin paljoa kerralla!! Siis oikeesti ei niille sinne passaa mikään!! No, tuon ekan 3 kilon jälkeen paino nous sit tasasemmin ja koko aikana tuli lisään n. pikkasen reilu 10kg. Ja olen normaalipainoinen.

Mutta sinuna en olis huolissani, jos ei nyt koko ajan ala nousta tohon tahtiin. Voi olla että välillä tulee enemmän, sit taas välillä ei nouse lainkaan. Kaikki on niin yksilöitä. Mä luulen kans, että mullakin saattaa nyt pikku hiljaa tuo paino alkaa nousta (ei tosin oo noussu vielä ) kun tuo oksenteleminen on alkanu pikku hiljaa helpottaan: jos tänään en oksennan on tää 6. oksentamanton pvä tän raskauden aikana. =)


nöttis & kirppu rv 16+1 :heart:
 
Miula on vissiinkin 4 oksentamatonta päivää takana.. siis jos tänään ei tule :x 1 oli n.kk sit´ten ja nyt viikon sisällä ollut pari :) juu niin miula ei siis ennen tätä yhtäkkiä tapahtunutta 3kilon pyrähdystä ollu tullu yhtäkään kiloa.. kumma että nyt tälläsellä vauhdilla! rakenneuä olis ke, pelottaa niin perkeleesti :eek:
 
Jellona84 suuret halaukset sinulle, toivotaan että on väärä hälytys :hug:

Täällä ollaan oltu koko viikonloppu liikenteessä, eilen oli kaverin pojan 2v synttärit, sitten oltiin syömässä mun vanhemmilla ja illalla kävin vielä kaverin synttäreillä.
Tänään tulee miehen äiti ja sisko yms. hänen synttärikahveille:)
Flunssa on onneksi helpottanut, sain 10pvä kuurin poskiontelontulehdukseen..

Liikkeistä : Mä tunsin esikoisesta ensimmäiset pienet liikkeet 16+, mutta kunnon potkut vasta 20+.
Nyt tunsin ekat liikkeet 13+ ja vieläkin on kovin hentoisia ja ihan joka päivä ei edes tunnu.
Mulla on niin iso vararengas joka jo vaimentaa aika hyvin :LOL:


Mä odotan niin rakenneultraa että saisin tietää kumpi tulee. Tänäänkin kävin lastentarvikekirppiksellä ja kyllä sieltä muutama vaate tarttui mukaan:)

Nyt ei muuta kuin leipomaan kinkkupiirakkaa, hyviä vointeja
=)

Inka 16+6 :heart: :heart: :heart:
 
Mulla on nyt liikkeet pari päivää olleet tosi vähäisiä. Liekö Ötzkillä huilimisviikonloppu niin kuin mammallakin. :D Hieman rupes taas pelottaan vaikka tiedän todella ettei läheskään kaikki liikkeet tunnu vielä vaikka tänään saavutettiin odotuksen puoliväli. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Nyt siivoamaan makkaria jotta saa uudet yöpöydät paikoilleen

Olkkis ja Ötzki 20+0
 
Jellonalle :hug:

Perjantai piti ottaa töistä saikkua kun edellisiltana iski hillitön väsymys ja ellotus ja to-pe välinen yö meni oksentaessa. En tiedä yrittikö joku tauti iskeä vai johtuko se hemoglobiinista joka oli laskenut 133:sta 118 kolmessa viikossa. Nevolasta ehdottivat että kokeilen ensin Hb:n nostoa ruokavaliolla mutta rautatabletit voi ottaa käyttöön kans jos siltä tuntuu. Torstaina sitten hain apteekista Obsidan-rautavalmistetta ja sitä olen nyt sitten päivittäin nappaillut ja olo on kohentunut! Tänä aamuna sitten irtosi iso pala takahampaasta kun aamupala leipää haukkasin :/ Osaako joku kertoa, voiko hammashoitoa tehdä puudutuksessa näin raskaana ollessa? Minä kun en sano hammaslääkärille edes käsipäivää ilman puudutusta.. :p Luulis sen puudutuksen olevan kuitenki pienempi riski kuin sen että hammas aiheuttaa jonkun tulehduksen..?!? Nyt olen sitten uskaltautunut jo vähän shoppailemaankin! Huuto.netistä oon tehnyt muutaman kivan löydön mm. -08 Äitiyspakkauksen bodeja ja potkareita on tulossa.. Maha kasvaa pikkuhiljaa ja kyllä kumarteleminen esim. jos lattialta jotain nostaa, tuntuu jo aika työläältä..ja ollaan vasta puolivälissä :heart:

-Usvatähti ja vauveli 20+3-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Tänä aamuna sitten irtosi iso pala takahampaasta kun aamupala leipää haukkasin :/ Osaako joku kertoa, voiko hammashoitoa tehdä puudutuksessa näin raskaana ollessa?
Esikoista odottaessani 9v sitten multa otettiin odotusaikana puudutuksessa viisaudenhammas pois kun oli tulehtunut ja tulehdus nosti kuumeen. Jos ei olis tulehdusta ollut ja kuumetta nostanut niin eivät olis raskausaikana tehneet mitään. Kun soitat hammaslääkärille, kannattaa kertoo pelosta ja raskaudesta jo etukäteen niin osaavat sitten varautua hoitoon jos nyt sitä aloittavat. Pidän peukkuja että aloittavat niin pääsee kerralla riesasta eroon.

Itse en oo toistaiseksi tehnyt vielä juurikaan hankintoja. Ainoa tavara, minkä oon jo hankkinut, on vaunut. Löysin itseäni (ja kukkaroani) miellyttävät käytetyt vaunut joten en jäänyt aikailemaan. Jos jostain syystä kävis niin ikävästi ettei Ötzki tähän maailmaan elävänä syntyisi niin sitten laitan vaunut eteenpäin.

Onkos täällä ketään jolla olis kotona tulevan vauvan lisäksi nuori kissa tai jopa useampi?

Olkkis ja ötzki 20+0


 
Meillä on 2 vuotias kksaksanseisoja joka ei ole ollut pienten lasten kanssa missään tekemisissä ja muutenkin vähän "vilipertti". Sen suhtaututminen tulevaan vauvaan vähän jänskättää.. Onhan tässä onneksi vielä kesä aikaa treenata tottelevaisuutta.. Onko muilla koiria tai kokemuksia miten koirat ovat uuden tulokkaan ottaneet vastaan?
 
Mulla ei oo kissaa, mut pieni terrieri. Ei oo paljoakaan ollut lasten kanssa tekemisissä, ja on muutenkin ollut meidän perheen vauva pienen ikänsä ajan (3v). Miehen veljen lasten kanssa jaksaa vähän aikaa touhuta, mut sit ettii jo pakopaikkaa sängyn alta :D Vähän jänskättää miten suhtautuu. Tosin epäilen et ei hirveesti kiinnosta vauva. On meinaan välillä aika diivamainen otus tuo meidän haukku :) Mm. itseään pienemmät koirat on sille ihan pelkkää ilmaa vaan :D Mulla on taas pienen tauon jälkeen uniongelmia. Oon viimeiset kolme aamua herännyt viimeistään 04.00 aamuyöstä. Alkuraskaudessa oli sama homma, reilun kuukauden sai nukkua normaalisti ja nyt taas..
 
Usvatähti: Meillä oli n.2 vuotias koira kun esikoiseni syntyi... Olin kyllä totuttanut koiraa lapsiin kavereiden vauvoilla. Ja sitten kun kamujen vauvat lähti liikkumaan annoin niiden valvotusti mennä "repimään" koiraa karvoista yms..
Meillä ei ole ainaskaan olllut mitään pelättävää koiran kanssa..Luulisin että jos koira ei ole ollut lapsien kanssa tekemisissä, kannattaisi aina kun mahdollista totuttaa.. Jotkut koirat kun pelkää lapsia. Koska ne juoksevat niin arvaamattomasti kohti yms..

Okkis74: Meillä on myös kissa. Mutta se on kyllä tottunut pieniin lapsiin tuon omani kanssa.

Täällä muutto saatu tehtyä. Sitä tehtiin keskiviikosta-sunnuntaihin...ja olo on sen mukainen..!
Ihan väsy! No nyt vain paikkojen laittelua ja pitää hiukka levätä.. Keskiviikko iltana, nimittäin jo koski mahaan, kun niin paljon rehki


esmeralda- + Jamppa 21+0
 
esmeralda: Meillä on noita nelijalkaisia ötököitä kaksin kappalein, toinen vasta vuoden ikäinen. Sen sopeutumista jännään jo nyt vaikka vielä puolet raskaudesta on (toivon mukaan) edessä. Se kun on sellainen ylivilkas ja yliutelias ADHD (anteeksi vertaukseni) jonka pitää joka paikkaan päästä nuuskimaan, maistelemaan ja haistelemaan. Ei edes 5v vanhempi kisukaveri saa olla rauhassa.

ON: Oli sitten eilen pakko kokeilla vielä miltä se mahallaan makaaminen tuntuu. Lyhyen huonon hetken jälkeen totesin että kyllähän tässä vielä mahallaan voi nukkua. Eiköhän Ötzki sitten ollut ihan toista mieltä ja rupes monottelemaan niin että oli pakko kääntyy kyljelleen. Oli oikeastaan tässä raskaudessa ensimmäinen kerta kun potkut tuntuivat oikeilta potkuilta. Aikaisemmin vaan kutitellut, tosin en oo vatsallani ollut pitkään aikaan.

Olkkis ja ötzki 20+1
 
Vivid
Tehtiin eilen vaunukaupat. Löydettiin ilmoitus käytetyistä Teutonian yhdistelmistä todella sopuhintaan, joten ei paljon mietitty ja nyt ne on meiän. Miehen sisko vaan kävi ne ostamassa, kun vaunut oli pk-seudulla ja saadaan ne sit tänne vappuna. Ollaan käyty liikkeessä kattomassa vaunuja ja juuri Teutoniat tuntui meille sopivilta, joten tietää, mitä sieltä on tulossa.

Turvakaukaloista ollaan päätymässä Brion Primoon. Se on siitä kiva, kun sen saa jalustalle kiinni, joten ei tarvi joka kerta kiinnittää kaukaloa vöihin, vaan voi vaan napsauttaa siihen jalustalle.

Meillä on myös koira, pikkuinen terrieri. Ollaan myös jänskätty, että miten se suhtautuu pikkuiseen, mutta tod.näk. ainakin aluksi se vaan käy vähän nuuskimassa tulokasta ja antaa sen muuten olla rauhassa. Ja uskon kyllä, että sitten jatkossa koira tottuu vauvaan, kun se tajuaa, että se on todellakin jäämässä meille eikä vaan tullut kyläileen. Jännä nähä, että miten sitten lenkkeily sujuu vaunujen ja koiran kanssa..

ON: Täällä ollaan edelleen suht hyvissä voimissa. Maha kasvaa maltillista vauhtia, joten pystyn tekemään vielä lähes kaikkea normaalisti. Selässä tosin aina välillä äksyilee se yksittäinen kipupiste, mutta kyllä senkin kanssa vielä pärjää.

Laskettuun aikaan on vielä noin 4kk jäljellä ja laskeskelin juuri, että töitä ois enää 8 vko ja 9 pvä. Ihanaa!!! Täällä todellakin odotellaan kesälomia, joista eka viikko on jo 4 vkon päästä. Tuntuu, että tässä vauvan tuloon valmistautumisessa sais kuluun niiiiin paljon aikaa, että oisin jo ihan valmis jäämään kotiin.

No joo, ehkä mä lähen valmistautuun töihin... :/

Vivid ja Hippu 21+3
 
Huomenta!

Kävästiin sitten eilen "pieni mutka" päivystyksessä, josta lähetti äippäpolille... Mulla oli jo silloin lauantaista asti kamalan aristava alavatsa, ja sellanen painontunne... Sit tajusin sunnuntaina, et alko vaan pissalla käynti yltymään... ja vatsakipukin kasvamaan. Että eiköhän siel se virtsatieinfektio oo, vaikkei mitään kirvelyy tms. olekaan.
Hatanpään päivystyksessä jonotettiin varmaan 1,5h. Läääkärinä oli varmaan muakin nuorempi "tyttö" ... pissakoe näytti et on infektio, ja se teki sit viel sisätutkimuksen, jonka perusteella lähete äitiyspolille, ku ei löytäny kohtua... tai jtn. ja epäili että se on pehmenny! :/
Sitten TAYSiin äitiyspolille jossa taas sai odotella tunnin ennenkö pääs lääkäriin... Ja siellä sitten samat pissakokeet ym.... Mut äippäpolin lääkäri kokeili kohdun; tuntui normaalilta. Ultrasi vielä kaikki paikat, ja kaikki sielläkin normaalia... Eli turhaan vaan säikytteli se Hatanpään lääkäri(hkö)... Noh, olipahan se hyöty että käytiin siellä äippäpolilla kääntymässä, että sain eri antibiootit kun mitä se eka oli määrännyt, toimii kuulemma paljon paremmin!

Nyt sitten on viisaampi tuonkin suhteen.... ja toisaalta, kannattaa heti hoidattaa nuo kaikki tulehdukset pois.. Voi kuulemma virtsatieinfektiokin herkemmin levitä munuaisiin tai kohtuun kun on raskaana! Nyt vaan odottelen, että nuo antibiootit alkais tehoamaan ja tää kauhee jomotus alavatsalla loppuis!

Tänään sitten iltapäivällä rakenneultra!!!! Vihdoin! En jaksa millään odottaa... Mieskin soitellut jo töistä, että kävelee vaan toimistolla ympyrää kun ei malta keskittyä hommiin... Miten tää voi olla näin jännittävää??? Aargh!!

Aurinko paistaaa, ja puolivälissä ollaan!
20+0

Roona&Tahvo
 
Hei kaikille.. en tiedä muistatteko mua mutta olin vähän yli kk sitten viellä täällä pinossa,mutta pienen sydän ei ollu jaksanyt lyödä joka paljastui ultrassa.
Halusin vain toivottaa teille oikein mukavaa kevättä, sekä paljon onnea jokaisen odotukseen. :heart: :heart:
Ehkäpä mä tuun sit muutaman kk päästä kertoo että on uus pieni masussa.. saa nähä.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
ON: Oli sitten eilen pakko kokeilla vielä miltä se mahallaan makaaminen tuntuu. Lyhyen huonon hetken jälkeen totesin että kyllähän tässä vielä mahallaan voi nukkua. Eiköhän Ötzki sitten ollut ihan toista mieltä ja rupes monottelemaan niin että oli pakko kääntyy kyljelleen.
Hihhih, mulla alkaa kans kauhee monotus masussa, kun meen mahalleni nukkumaan. :D Muutenkin aika aktiivinen pikkupampula tuntuu masussa asustavan! Eilen näkyi ihan päällepäinkin, kun yks töppöjalka venytteli raajojansa yksiönsä seiniä vasten.

Rosehip ja pikkupampula 19+5
 

Yhteistyössä